abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198833561
Wat doet Van Aartsen nu?
dag
pi_198833591
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
Het was ook de eerste persoon waar ik aan dacht. Er zal vast gemor zijn onder links Nederland gezien haar nalatenschap bij VWS, maar ze is pragmatisch en heeft als bewindspersoon veel bereikt. Dat kan je erover discussiėren of alles wat ze bereikt heeft het land beter heeft gemaakt, maar ze weet wel van aanpakken.

Ik heb het gevoel dat een kabinet Schippers-Kaag behoorlijk succesvol kan worden. Als ze goed met elkaar kunnen opschieten, dan kunnen ze als een wals door Den Haag heen. Over nieuw leiderschap gesproken.
pi_198833967
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:26 schreef Accordtje het volgende:

[..]

En je zegt net:
[..]

Als burgers nu ineens strategisch gaan stemmen is dat toch ook gewoon kunstmatig in elkaar gezet? Dan weten we allemaal hoe mevr. Kaag in dat geval de eerste vrouwelijke MP is geworden. Niet omdat ze de beste persoon was voor de functie.
Ken je Rita Verdonk nog? Zij had meer voorkeursstemmen dan Mark. Ik denk dat het probleem niet Mark is maar de VVD zelf.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198834397
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:51 schreef Peter het volgende:
Wat doet Van Aartsen nu?
Wat hij nu doet weet ik niet, maar in december viert hij zijn 74e verjaardag
pi_198835155
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
https://www.telegraaf.nl/(...)mier-komt-toch-boven

Lijkt me ook wel een logische keuze.
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:19:54 #156
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198835173
Nou ik heb de hele topic gelezen wat jullie hebben geschreven over de opvolging van Rutte als MP, als hij gaat opstappen. Bij VVD zou Edith Schippers wel graag premier willen worden, nadat zij paar jaren geleden uit het politiek is gestapt. Echter zou Klaas Dijkhoff in de eerste lijn om Rutte op te volgen als premier, echter heeft hij sinds kort ook al het politiek verlaten.

Nu Nederland nog steeds in diepe crisissen verkeert, coronacrisis, vertrouwenscrisis, mogelijk ook economisch crisis, en andere soorten crisissen die het volgend kabinet moet proberen op te lossen, heeft Nederland echt belang aan een zeer sterke, ervaren en eerlijke premier om zo goed mogelijk aan te sturen aan die zaken. Het zou niet verkeerd zijn dat oud-politica toch als premier aangesteld kan worden in plaats van Rutte, zoals bij VVD is dat Hans Wiegel, Gerrit Zalm, Joris Voorhoeve of Uri Rosenthal, Ik denk dat een tijdelijke crisiskabinet heel goed van toepassing is in deze tijd Overigens vind ik Gerrit Zalm een van de stabiele VVD'er meest geschikt voor premierschap in een crisiskabinet.

Ik zie Wopke Hoekstra wel een keer premier zien worden zodat het CDA in toekomst wel een keer opnieuw de grootste partij kan worden bij volgende verkiezingen. Dat geldt ook voor Pieter Omzigt als hij slim is, zou hij uit het CDA stappen om een eigen partij te beginnen.

Ik denk dat oud-politica zeer ervaren genoeg is om ons door het crisis te leiden Want die hebben in het verleden vele belangrijke posten gehad zoals minister, fractievoorzitter, staatssecretaris, Kamervoorzitter en andere soorten functies binnen het Nederlandse politiek.

Eerlijk gezegd moet ik het stellen dat huidige politica wel te licht en onervaren is om het crisis te bestrijden want dan krijg je ook heel veel heisa over van alles te maken heeft met alle soorten crisissen. Dan zie je ook veel aan Hugo de Jonge, huidige demonissair minister van VWS waarmee hij een zooitje heeft van gemaakt van testbeleid, vaccinatiebeleid en andere beleidsvormen.
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198835443
Niemand (binnen de VVD)
´ Just remember, there's a thin line between being a hero and being a memory´
pi_198835462
Jort Kelder denkt dat Edith Schippers premierskandidaat wordt en dat Mark Rutte fractievoorzitter wordt. Dan zitten er 2 kapiteins op het VVD schip. Overigens kan ik mij vaag herinneren dat Rutte er al op zinspeelde dat hij door was gegaan als fractievoorzitter als de motie van wantrouwen het gehaald had.

twitter
pi_198835479
Wiegel zit al te wachten tot hij gevraagd wordt.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198835664
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:44 schreef marsan het volgende:
Wiegel zit al te wachten tot hij gevraagd wordt.
Dan kan ie lang wachten. Niemand zit meer op Wiegel te wachten.
pi_198835734
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:03 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan kan ie lang wachten. Niemand zit meer op Wiegel te wachten.
Dat weet jij, dat weet ik. Wiegel denkt altijd dat heel nl wel op hem zit te wachten.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198835812
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:08 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat weet jij, dat weet ik. Wiegel denkt altijd dat heel nl wel op hem zit te wachten.
Wiegel denkt ook dat ie een goede columnist is.
  zaterdag 3 april 2021 @ 17:31:59 #163
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198836059
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is natuurlijk niet waar, sowieso haalde de VVD maar 21.9% van de stemmen. Dus nee, het volk heeft Rutte niet als premier gekozen, sterker nog, Rutte kan morgen bij wijze van spreken uit de VVD gezet worden.
En dan nog. In NL kiezen we het parlement. Niet de premier/president.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198836181
Kan me trouwens niet voorstellen dat Rutte 4 jaar lang in de kamer gaat zitten als hij geen premier kan worden. Als Kamerlid van de regerende partijen ben je toch vooral een beetje stemvee. Te ver af van de actie. Dat gaat ie niet doen.
pi_198836331
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:40 schreef Nielsch het volgende:
Kan me trouwens niet voorstellen dat Rutte 4 jaar lang in de kamer gaat zitten als hij geen premier kan worden. Als Kamerlid van de regerende partijen ben je toch vooral een beetje stemvee. Te ver af van de actie. Dat gaat ie niet doen.
Als je elke week weer zo'n fractievoorzittersoverleg hebt valt dat wel mee, maar ik zie het hem idd ook niet doen.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198837856
Bij de laatste (moeilijke) formatie in Zweden werd even gesuggereerd om een kleinere partij de premier te laten leveren om zo de grote partijen elkaar niet de premierbonus te gunnen. Ik denk dat CDA nog te groot is daarvoor maar PvdA zou kunnen met bijvoorbeeld Kim Putters. Die zou ook wel genoeg boven de partijen staan. Ik denk dat Thom de Graaf ook wel boven de partijen kan staan, maar die heeft toch te veel het D66 stempel en D66 is te groot. Een te grote partij pleit waarschijnlijk ook tegen Donner en Hirsch-Ballin.
Christen Unie heeft denk ik niemand die genoeg ervaring heeft om zo'n taak aan te kunnen.

Maar ik verwacht dat VVD met iemand "van buiten" komt. Misschien Frank de Grave.
pi_198837894
Nvm was al genoemd hierboven.

[ Bericht 95% gewijzigd door #ANONIEM op 03-04-2021 19:52:05 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 21:40:57 #168
492341 Subw00fer
Levert lekker veel slagkracht
pi_198839718
Rutte blijft ook al wil die geniepige christenhond Seegers hem weg hebben. De grootste leugenaars zijn trouwens CU'ers want elk weldenkend, liberaal mens weet dat "Jezus redt" de grootst mogelijke flauwekul is. Bovendien zijn het fascisten want zij willen liever dat een mens eindeloos pijn moet leiden dan euthanasie pleegt.
  zaterdag 3 april 2021 @ 21:46:26 #169
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198839829
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:46 schreef DrParsifal het volgende:
Bij de laatste (moeilijke) formatie in Zweden werd even gesuggereerd om een kleinere partij de premier te laten leveren om zo de grote partijen elkaar niet de premierbonus te gunnen. Ik denk dat CDA nog te groot is daarvoor maar PvdA zou kunnen met bijvoorbeeld Kim Putters. Die zou ook wel genoeg boven de partijen staan. Ik denk dat Thom de Graaf ook wel boven de partijen kan staan, maar die heeft toch te veel het D66 stempel en D66 is te groot. Een te grote partij pleit waarschijnlijk ook tegen Donner en Hirsch-Ballin.
Christen Unie heeft denk ik niemand die genoeg ervaring heeft om zo'n taak aan te kunnen.

Maar ik verwacht dat VVD met iemand "van buiten" komt. Misschien Frank de Grave.
Halsema voor GL, voor de PvdA kun je een heel blik aan potentiele premiers opentrekken met al die burgemeesters en oud-ministers.
Antifa
pi_198840072
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 17:13 schreef Farenji het volgende:

[..]

Wiegel denkt ook dat ie een goede columnist is.
Ja die columns zijn echt heel slecht. :D
pi_198840745
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 21:46 schreef VoMy het volgende:

[..]

Halsema voor GL, voor de PvdA kun je een heel blik aan potentiele premiers opentrekken met al die burgemeesters en oud-ministers.
Job Cohen?
dag
pi_198840759
1 van de 2 Borissen van D66 kan trouwens ook :+
dag
pi_198842089
const premier = Math.floor(Math.random() * 150). Rutte doet niet mee met loting, vandaar 150 en niet 151.
Sylvana maakt kans, al is het 0.67%.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198842278
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
const premier = Math.floor(Math.random() * 150). Rutte doet niet mee met loting, vandaar 150 en niet 151.
Wat blijf je herhalen dat de pm uit de tweede kamer moet komen... waarom?
dag
pi_198842313
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:05 schreef Peter het volgende:

[..]

Wat blijf je herhalen dat de pm uit de tweede kamer moet komen... waarom?
zelfs ik kan dus premier worden
dan wil ik MP worden!
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198842344
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dan wil ik MP worden!
Dat kan inderdaad.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_198842383
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dat kan inderdaad.
Stelling:
Wie Rutte premier gemaakt heeft, is mede schuldig aan datgene waarmee Rutte beschuldigd van wordt.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zondag 4 april 2021 @ 00:16:46 #178
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198842402
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
De premier is een number tussen de 0 en 149? :?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_198842426
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dan wil ik MP worden!
Jij zal nooit door de tweede kamer gesteund worden neem ik aan.. dus nee.
dag
pi_198842452
quote:
16s.gif Op zondag 4 april 2021 00:16 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

De premier is een number tussen de 0 en 149? :?
aangezien er 150 kamerleden zijn
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198842489
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:19 schreef Peter het volgende:

[..]

Jij zal nooit door de tweede kamer gesteund worden neem ik aan.. dus nee.
stel dat ze iemand buiten de 2de kamer gaan aanwijzen als premier. Laten we zeggen ene Herman.
Deze Herman gaat het vervolgens verkloten. Wie krijg de schuld en mag opbokken? Herman dus alleen.
Degenen die hem als premier aangewezen hebben, blijven lekker buiten schot.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zondag 4 april 2021 @ 00:25:55 #182
459912 FlippingCoin
Weer zo'n kut millennial.
pi_198842492
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Nou schrijf dr nog maar eens een unit test bij. :@
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
Met zwijgen kruist men de duivel
pi_198842887
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Waarom zou Rutte niet aan die loting mogen meedoen, eigenlijk?
  zondag 4 april 2021 @ 01:12:08 #184
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198842901
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef Jojoke het volgende:
Het was ook de eerste persoon waar ik aan dacht. Er zal vast gemor zijn onder links Nederland gezien haar nalatenschap bij VWS, maar ze is pragmatisch en heeft als bewindspersoon veel bereikt. Dat kan je erover discussiėren of alles wat ze bereikt heeft het land beter heeft gemaakt, maar ze weet wel van aanpakken.

Ik heb het gevoel dat een kabinet Schippers-Kaag behoorlijk succesvol kan worden. Als ze goed met elkaar kunnen opschieten, dan kunnen ze als een wals door Den Haag heen. Over nieuw leiderschap gesproken.
Edith Schippers, oud-minister van Tabak en Longkanker. Echt een topwijf.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198843003
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Waarom zou Rutte niet aan die loting mogen meedoen, eigenlijk?
Als ie mee zou mogen doen, dan heeft loting geen zin. Hij is dan de MP.
Ongeveer te vergelijken met dat Ajax kampioen wordt, vervolgens wordt kampioenschap afgepakt vanwege illegale activiteiten o.i.d. Vervolgens gaan de resterende clubs loten wie nummer 1 plek mag innemen. Het zou als je het mij vraagt, niet een club mogen zijn uit de keukenkampioen of amateurdivisie. Je kunt ook gewoon besluiten om nummer 2 kampioen te maken, in dit geval is dit dan d66.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198843164
quote:
7s.gif Op zondag 4 april 2021 01:12 schreef Ringo het volgende:

[..]

Edith Schippers, oud-minister van Tabak en Longkanker. Echt een topwijf.
Veel mensen zijn dat al vergeten.
  zondag 4 april 2021 @ 02:04:32 #187
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_198843236
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:49 schreef Jojoke het volgende:
Dan wordt het tijd om ze dat nog eens te vertellen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_198843637
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:49 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Rutte vast ook ;)
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198843646
Siegrid Kaag. Omdat ze zeer duidelijk door de (inter)nnationale politiek en media werd opgehemeld.
pi_198843665
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

stel dat ze iemand buiten de 2de kamer gaan aanwijzen als premier. Laten we zeggen ene Herman.
Deze Herman gaat het vervolgens verkloten. Wie krijg de schuld en mag opbokken? Herman dus alleen.
Wie hebben die 150 kamerleden aangewezen?

Wat stel je voor, alle kiezers het land uit of opsluiten in gevangenissen?

Als een bestuurder incapabel blijkt of onvoldoende vertrouwen geniet dan wordt hij ontslagen of wordt de arbeidsovereenkomst niet verlengd. Dat is in het bedrijfsleven niet anders en geldt ook in de politiek.
  zondag 4 april 2021 @ 07:21:22 #191
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198843674
quote:

[..]

Het idee is juist dat een minister de kamer verlaat.

Ministers staan wel vaker niet op de kieslijst, dat zijn echt losse zaken. Zie bijvoorbeeld Hugo de Jonge.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198844081
quote:

[..]

Dus stel jij levert een kandidaat personeelslid aan bij het bedrijf waar je werkt, die wordt aangenomen, verkloot het op een gegeven moment, en dan krijg jij te maken met sancties?

Bijzonder...
pi_198844267

Zoek de verschillen. Hint: de ene is een extreem neoliberale rechtse politica die in al haar beleid totaal doorgeslagen en ondermijnende marktwerking heeft geintroduceerd onder het motto van "There Is No Alternative", en de andere is Margaret Thatcher.
pi_198849402
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 07:18 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Wie hebben die 150 kamerleden aangewezen?

Wat stel je voor, alle kiezers het land uit of opsluiten in gevangenissen?

Als een bestuurder incapabel blijkt of onvoldoende vertrouwen geniet dan wordt hij ontslagen of wordt de arbeidsovereenkomst niet verlengd. Dat is in het bedrijfsleven niet anders en geldt ook in de politiek.
Rutte gaat de geschiedenis in als de langstzittende premier ooit, mocht ie MP worden.
Het is niet de fout van Rutte, zo zit de maatschappij nou eenmaal in elkaar.
Ik denk dat je moet kijken naar welke 76 kamerleden hem aangewezen hebben, mocht ie schuldig o.i.d. zijn dan he.

Dat er bijna 2 miljoen burgers specifiek op hem hebben gestemd staat vast. Hij was niet de enige op de kieslijst voor de VVD, dus ' ja, de burgers hebben op de standpunten van de partij gestemd gaat hier dus niet op'.
Dat NL ook meer dan 2 miljoen burgers telt, dat weten we. Er hebben ook een heleboel op de PVV en de FVD gestemd.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198849421
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 08:50 schreef Wantie het volgende:

[..]

Dus stel jij levert een kandidaat personeelslid aan bij het bedrijf waar je werkt, die wordt aangenomen, verkloot het op een gegeven moment, en dan krijg jij te maken met sancties?

Bijzonder...
kandidaat personeelslid verkloot het meerdere malen 10 jaar lang. Ik hou hem het hand boven het hoofd 10 jaar lang.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Plausibele_ontkenning

[ Bericht 4% gewijzigd door W.H.I.S.T.L.E op 04-04-2021 14:49:58 ]
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198850256
Jan van Zanen. :) Al is die waarschijnlijk te integer en beschaafd om om naar voren te worden geschoven als VVD-premier.
pi_198852053
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 14:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

kandidaat personeelslid verkloot het meerdere malen 10 jaar lang. Ik hou hem het hand boven het hoofd 10 jaar lang.

Wat is je punt dan?
pi_198852364
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:11 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat is je punt dan?
Mijn punt is dat we deze partij al kennen, want zo lang al aan macht. Als de bevolking verder wil , dan het zei zo.
Niet achteraf 'wir haben es nicht gewust" zeggen en de schuld alleen bij Rutte leggen.

Deze man is het langst zittende premier van NL ooit. Met allerlei informatietechnologiėn van nu, zoals Zondag met Lubach e.d. media, is iedereen goed van het nieuws op de hoogte.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zondag 4 april 2021 @ 17:43:14 #199
261630 marsan
"D'oh!"
pi_198852467
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Mijn punt is dat we deze partij al kennen, want zo lang al aan macht. Als de bevolking verder wil , dan het zei zo.
Niet achteraf 'wir haben es nicht gewust" zeggen en de schuld alleen bij Rutte leggen.

Deze man is het langst zittende premier van NL ooit. Met allerlei informatietechnologiėn van nu, zoals Zondag met Lubach e.d. media, is iedereen goed van het nieuws op de hoogte.
Is hij de langstzittende premier?
pi_198852489
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 17:43 schreef marsan het volgende:

[..]

Is hij de langstzittende premier?
Nog niet, dat is Lubbers.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')