Het was ook de eerste persoon waar ik aan dacht. Er zal vast gemor zijn onder links Nederland gezien haar nalatenschap bij VWS, maar ze is pragmatisch en heeft als bewindspersoon veel bereikt. Dat kan je erover discussiėren of alles wat ze bereikt heeft het land beter heeft gemaakt, maar ze weet wel van aanpakken.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
Ken je Rita Verdonk nog? Zij had meer voorkeursstemmen dan Mark. Ik denk dat het probleem niet Mark is maar de VVD zelf.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En je zegt net:
[..]
Als burgers nu ineens strategisch gaan stemmen is dat toch ook gewoon kunstmatig in elkaar gezet? Dan weten we allemaal hoe mevr. Kaag in dat geval de eerste vrouwelijke MP is geworden. Niet omdat ze de beste persoon was voor de functie.
https://www.telegraaf.nl/(...)mier-komt-toch-bovenquote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
Dan kan ie lang wachten. Niemand zit meer op Wiegel te wachten.quote:Op zaterdag 3 april 2021 16:44 schreef marsan het volgende:
Wiegel zit al te wachten tot hij gevraagd wordt.
Dat weet jij, dat weet ik. Wiegel denkt altijd dat heel nl wel op hem zit te wachten.quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:03 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Dan kan ie lang wachten. Niemand zit meer op Wiegel te wachten.
Wiegel denkt ook dat ie een goede columnist is.quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:08 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat weet jij, dat weet ik. Wiegel denkt altijd dat heel nl wel op hem zit te wachten.
En dan nog. In NL kiezen we het parlement. Niet de premier/president.quote:Op woensdag 31 maart 2021 00:13 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk niet waar, sowieso haalde de VVD maar 21.9% van de stemmen. Dus nee, het volk heeft Rutte niet als premier gekozen, sterker nog, Rutte kan morgen bij wijze van spreken uit de VVD gezet worden.
Als je elke week weer zo'n fractievoorzittersoverleg hebt valt dat wel mee, maar ik zie het hem idd ook niet doen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:40 schreef Nielsch het volgende:
Kan me trouwens niet voorstellen dat Rutte 4 jaar lang in de kamer gaat zitten als hij geen premier kan worden. Als Kamerlid van de regerende partijen ben je toch vooral een beetje stemvee. Te ver af van de actie. Dat gaat ie niet doen.
Halsema voor GL, voor de PvdA kun je een heel blik aan potentiele premiers opentrekken met al die burgemeesters en oud-ministers.quote:Op zaterdag 3 april 2021 19:46 schreef DrParsifal het volgende:
Bij de laatste (moeilijke) formatie in Zweden werd even gesuggereerd om een kleinere partij de premier te laten leveren om zo de grote partijen elkaar niet de premierbonus te gunnen. Ik denk dat CDA nog te groot is daarvoor maar PvdA zou kunnen met bijvoorbeeld Kim Putters. Die zou ook wel genoeg boven de partijen staan. Ik denk dat Thom de Graaf ook wel boven de partijen kan staan, maar die heeft toch te veel het D66 stempel en D66 is te groot. Een te grote partij pleit waarschijnlijk ook tegen Donner en Hirsch-Ballin.
Christen Unie heeft denk ik niemand die genoeg ervaring heeft om zo'n taak aan te kunnen.
Maar ik verwacht dat VVD met iemand "van buiten" komt. Misschien Frank de Grave.
Ja die columns zijn echt heel slecht.quote:Op zaterdag 3 april 2021 17:13 schreef Farenji het volgende:
[..]
Wiegel denkt ook dat ie een goede columnist is.
Job Cohen?quote:Op zaterdag 3 april 2021 21:46 schreef VoMy het volgende:
[..]
Halsema voor GL, voor de PvdA kun je een heel blik aan potentiele premiers opentrekken met al die burgemeesters en oud-ministers.
Wat blijf je herhalen dat de pm uit de tweede kamer moet komen... waarom?quote:Op zaterdag 3 april 2021 23:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
const premier = Math.floor(Math.random() * 150). Rutte doet niet mee met loting, vandaar 150 en niet 151.
Sylvana maakt kans, al is het 0.67%.
zelfs ik kan dus premier wordenquote:Op zondag 4 april 2021 00:05 schreef Peter het volgende:
[..]
Wat blijf je herhalen dat de pm uit de tweede kamer moet komen... waarom?
Dat kan inderdaad.quote:Op zondag 4 april 2021 00:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
zelfs ik kan dus premier worden
dan wil ik MP worden!
Stelling:quote:
De premier is een number tussen de 0 en 149?quote:Op zaterdag 3 april 2021 23:49 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
const premier = Math.floor(Math.random() * 150). Rutte doet niet mee met loting, vandaar 150 en niet 151.
Sylvana maakt kans, al is het 0.67%.
Jij zal nooit door de tweede kamer gesteund worden neem ik aan.. dus nee.quote:Op zondag 4 april 2021 00:08 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
zelfs ik kan dus premier worden
dan wil ik MP worden!
aangezien er 150 kamerleden zijnquote:Op zondag 4 april 2021 00:16 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
De premier is een number tussen de 0 en 149?
stel dat ze iemand buiten de 2de kamer gaan aanwijzen als premier. Laten we zeggen ene Herman.quote:Op zondag 4 april 2021 00:19 schreef Peter het volgende:
[..]
Jij zal nooit door de tweede kamer gesteund worden neem ik aan.. dus nee.
Nou schrijf dr nog maar eens een unit test bij.quote:Op zondag 4 april 2021 00:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
aangezien er 150 kamerleden zijn
Waarom zou Rutte niet aan die loting mogen meedoen, eigenlijk?quote:Op zondag 4 april 2021 00:22 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
aangezien er 150 kamerleden zijn
Edith Schippers, oud-minister van Tabak en Longkanker. Echt een topwijf.quote:Op zaterdag 3 april 2021 13:54 schreef Jojoke het volgende:
Het was ook de eerste persoon waar ik aan dacht. Er zal vast gemor zijn onder links Nederland gezien haar nalatenschap bij VWS, maar ze is pragmatisch en heeft als bewindspersoon veel bereikt. Dat kan je erover discussiėren of alles wat ze bereikt heeft het land beter heeft gemaakt, maar ze weet wel van aanpakken.
Ik heb het gevoel dat een kabinet Schippers-Kaag behoorlijk succesvol kan worden. Als ze goed met elkaar kunnen opschieten, dan kunnen ze als een wals door Den Haag heen. Over nieuw leiderschap gesproken.
Als ie mee zou mogen doen, dan heeft loting geen zin. Hij is dan de MP.quote:Op zondag 4 april 2021 01:10 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Waarom zou Rutte niet aan die loting mogen meedoen, eigenlijk?
Veel mensen zijn dat al vergeten.quote:Op zondag 4 april 2021 01:12 schreef Ringo het volgende:
[..]
Edith Schippers, oud-minister van Tabak en Longkanker. Echt een topwijf.
Wie hebben die 150 kamerleden aangewezen?quote:Op zondag 4 april 2021 00:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
stel dat ze iemand buiten de 2de kamer gaan aanwijzen als premier. Laten we zeggen ene Herman.
Deze Herman gaat het vervolgens verkloten. Wie krijg de schuld en mag opbokken? Herman dus alleen.
Degenen die hem als premier aangewezen hebben, blijven lekker buiten schot.
Het idee is juist dat een minister de kamer verlaat.quote:Op zondag 4 april 2021 00:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
stel dat ze iemand buiten de 2de kamer gaan aanwijzen als premier. Laten we zeggen ene Herman.
Deze Herman gaat het vervolgens verkloten. Wie krijg de schuld en mag opbokken? Herman dus alleen.
Dus stel jij levert een kandidaat personeelslid aan bij het bedrijf waar je werkt, die wordt aangenomen, verkloot het op een gegeven moment, en dan krijg jij te maken met sancties?quote:Op zondag 4 april 2021 00:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Rutte gaat de geschiedenis in als de langstzittende premier ooit, mocht ie MP worden.quote:Op zondag 4 april 2021 07:18 schreef spinazieruiker het volgende:
[..]
Wie hebben die 150 kamerleden aangewezen?
Wat stel je voor, alle kiezers het land uit of opsluiten in gevangenissen?
Als een bestuurder incapabel blijkt of onvoldoende vertrouwen geniet dan wordt hij ontslagen of wordt de arbeidsovereenkomst niet verlengd. Dat is in het bedrijfsleven niet anders en geldt ook in de politiek.
kandidaat personeelslid verkloot het meerdere malen 10 jaar lang. Ik hou hem het hand boven het hoofd 10 jaar lang.quote:Op zondag 4 april 2021 08:50 schreef Wantie het volgende:
[..]
Dus stel jij levert een kandidaat personeelslid aan bij het bedrijf waar je werkt, die wordt aangenomen, verkloot het op een gegeven moment, en dan krijg jij te maken met sancties?
Bijzonder...
Wat is je punt dan?quote:Op zondag 4 april 2021 14:44 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
kandidaat personeelslid verkloot het meerdere malen 10 jaar lang. Ik hou hem het hand boven het hoofd 10 jaar lang.
Mijn punt is dat we deze partij al kennen, want zo lang al aan macht. Als de bevolking verder wil , dan het zei zo.quote:
Is hij de langstzittende premier?quote:Op zondag 4 april 2021 17:34 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Mijn punt is dat we deze partij al kennen, want zo lang al aan macht. Als de bevolking verder wil , dan het zei zo.
Niet achteraf 'wir haben es nicht gewust" zeggen en de schuld alleen bij Rutte leggen.
Deze man is het langst zittende premier van NL ooit. Met allerlei informatietechnologiėn van nu, zoals Zondag met Lubach e.d. media, is iedereen goed van het nieuws op de hoogte.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |