ik vind dat de eerste vrouwelijke premier ooit op een natuurlijke manier gekozen moet worden, niet kunstmatig in elkaar gezet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:00 schreef Jojoke het volgende:
Het land zit in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, dus als iemand Rutte opvolgt dan moet het een ervaren persoon zijn. De meeste namen die genoemd zijn, hebben echt onvoldoende ervaring.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het Edith Schippers wordt. Ik dacht eerst dat ze misschien niet zou willen, maar dit artikel van februari 2021 zegt Oud-minister Edith Schippers eerste vrouwelijke premier? ’Het kriebelt wel een beetje’.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210206_94167484
Ik kan niet het hele artikel lezen, maar het geeft de indruk dat ze er stiekem wel zin in heeft. Het zou een prima kandidaat zijn om Rutte op te volgen.
Mee eens als Edith Schippers het overneemt kan dat de redding van de VVD zijn.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:00 schreef Jojoke het volgende:
Het land zit in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, dus als iemand Rutte opvolgt dan moet het een ervaren persoon zijn. De meeste namen die genoemd zijn, hebben echt onvoldoende ervaring.
Ik krijg steeds meer de indruk dat het Edith Schippers wordt. Ik dacht eerst dat ze misschien niet zou willen, maar dit artikel van februari 2021 zegt Oud-minister Edith Schippers eerste vrouwelijke premier? ’Het kriebelt wel een beetje’.
Ik kan niet het hele artikel lezen, maar het geeft de indruk dat ze er stiekem wel zin in heeft. Het zou een prima kandidaat zijn om Rutte op te volgen.
De eerste vrouwelijke premier van België is ook aangewezen en niet verkozen. In het geval van Schippers is het een aardige bijkomstigheid dat ze vrouw is, maar ze is ook gewoon een betere alternatief dan haar mannelijke VVD-collega's.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ik vind dat de eerste vrouwelijke premier ooit op een natuurlijke manier gekozen moet worden, niet kunstmatig in elkaar gezet.
dan Kaag of Lilianne(je hebt er 2)quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:14 schreef Jojoke het volgende:
[..]
De eerste vrouwelijke premier van België is ook aangewezen en niet verkozen. In het geval van Schippers is het een aardige bijkomstigheid dat ze vrouw is, maar ze is ook gewoon een betere alternatief dan haar mannelijke VVD-collega's.
Hoeft niet.quote:Op vrijdag 2 april 2021 17:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
vvd de meeste
daar gaat het om
als d66 de grootste zou worden, dan zou Kaag 100% MP worden
snappie
Edith Schippers zou idd een vreselijke keuze zijnquote:Op vrijdag 2 april 2021 18:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
dan Kaag of Lilianne(je hebt er 2)
als het echt iemand van de VVD moet zijn, dan van Ark of Dilan, de nummer 2 en 3.Samen mag ook van mij.
anders opnieuw verkiezingen
ik ken deze Schippers van Zondag met Lubach![]()
nee, ik zou haar niet als MP willen zien.
Schippers als premier wordt waarschijnlijk het leksteken van de reddingsbandjes die de VVD nu nog drijvende houden.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:05 schreef paulgo het volgende:
[..]
Mee eens als Edith Schippers het overneemt kan dat de redding van de VVD zijn.
Kaag zei heel duidelijk dat ze MP wilde worden voor de verkiezingen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef Wantie het volgende:
[..]
Hoeft niet.
Wouter schoof bijvoorbeeld Job naar voren destijds.
En de grootste hoeft niet in de coalitie te komen.
Een prima kandidaat?quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:00 schreef Jojoke het volgende:
Da's mooi, maar als D66 de grootste was geworden en er geen coalitie met D66 was gekomen, dan had ze het nakijken.quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Kaag zei heel duidelijk dat ze MP wilde worden voor de verkiezingen.
opnieuw verkiezingenquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:25 schreef Wantie het volgende:
[..]
Da's mooi, maar als D66 de grootste was geworden en er geen coalitie met D66 was gekomen, dan had ze het nakijken.
Hoeft ook niet op de lijst te staanquote:Op vrijdag 2 april 2021 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand.
Ik ben ook klaar met deze man. Maar er is geen alternatief.
Op de VVD-lijst staat geen premiermateriaal.
Ja maarook buiten d elijst kan ik niemand snel bedenken. Wiegel en Bolkestein te oud, Van Balen net te zwak, Schippers vind ik te ''koud''.quote:
Er is toch helemaal geen grond voor nieuwe verkiezingen?quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
opnieuw verkiezingen
deze keer gaan burgers strategisch stemmen waardoor D66 de grootste gaat worden.
En als de partijen dan Kaag geen premierschap gunnen, vind ik deze vrouwonvriendelijk.
Dat lijkt mij ook. Mocht het zo zijn dat men er absoluut niet uit kan komen en dat de positie van Rutte daar een grote rol in speel dan is het tijd om aan nieuwe verkiezingen te denken. Het zal echter nog niet zo makkelijk zijn om daar een meerderheid voor te krijgen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:02 schreef capricia het volgende:
[..]
Er is toch helemaal geen grond voor nieuwe verkiezingen?
Laat ze eerst maar aan het formeren slaan. En zoals ik gisternacht zie, zijn ze daar al mee begonnen
quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:02 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ja maarook buiten d elijst kan ik niemand snel bedenken. Wiegel en Bolkestein te oud, Van Balen net te zwak, Schippers vind ik te ''koud''.
Hans Wiegel en Frits Bolkestein waren toppolitici maar zij hebben zich al lang geleden teruggetrokken uit de politiek. Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.quote:
Zwaargewicht in de zin dat het een obese is. Als je iemand naar voren schuift moet het wel democratisch gelegitimeerd zijn. En dat kan in zo'n geval alleen door verkiezingen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef paulgo het volgende:
[..]
Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
Maar dan moet je ook niet verder zeuren over de persoon Mark Rutte vind ik.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:19 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Maar over 1 week is de grootste stofwolk alweer weggetrokken en kan Rutte gewoon zijn formatie hervatten. Hoe jammer ook, ik zou het ook graag anders zien. Maar helaas, geen alternatieven.
Kan ook iemand zijn die we niet in beeld hebben.quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef paulgo het volgende:
[..]
[..]
Hans Wiegel en Frits Bolkestein waren toppolitici maar zij hebben zich al lang geleden teruggetrokken uit de politiek. Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
Trouwens leeftijd hoort geen issue te zijn de Amerikaanse president Joe Biden is ook al 78 jaar
Dat duurt nog minstens een half jaar. En dan is er al zoveel gebeurd..quote:Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Mocht het zo zijn dat men er absoluut niet uit kan komen en dat de positie van Rutte daar een grote rol in speel dan is het tijd om aan nieuwe verkiezingen te denken. Het zal echter nog niet zo makkelijk zijn om daar een meerderheid voor te krijgen.
Waarom zou stemmen op D66 strategisch zijn?quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
opnieuw verkiezingen
deze keer gaan burgers strategisch stemmen waardoor D66 de grootste gaat worden.
En als de partijen dan Kaag geen premierschap gunnen, vind ik deze vrouwonvriendelijk.
minder rechts dan vvdquote:Op vrijdag 2 april 2021 22:35 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom zou stemmen op D66 strategisch zijn?
Ik krijg het idee dat steeds meer mensen juist meer naar rechts kijken.quote:
CDA is achterhaald.quote:Op vrijdag 2 april 2021 21:20 schreef raptorix het volgende:
Kijk deze video, en stel je de vraag, wie wil je als premier::
burgers die op Groenlinks, SP, PVDA,Partij voor dieren en op Omtzigt hebben gestemd bijvoorbeeld, zouden op D66 kunnen stemmen om van de VVD af te komen.quote:Op vrijdag 2 april 2021 22:40 schreef Wantie het volgende:
[..]
Ik krijg het idee dat steeds meer mensen juist meer naar rechts kijken.
Waarom deden ze dat dan niet op 17 maart?quote:Op vrijdag 2 april 2021 22:45 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
burgers die op Groenlinks, SP, PVDA,Partij voor dieren en op Omtzigt hebben gestemd bijvoorbeeld, zouden op D66 kunnen stemmen om van de VVD af te komen.
Deze burgers hebben liever D66 dan de VVD aan macht bijvoorbeeld. Dan blijft VVD,PVV,FVD,JA21 en een deel van de CDA over aan de andere kant.
D66 werd 2de partij.Ze hebben nu het momentum mee. De partij die dichter bij de andere partijen(pvda,sp,gl,etc..) staat dan de vvd,pvv,fvd,ja21 en de cda.quote:Op zaterdag 3 april 2021 00:11 schreef Wantie het volgende:
[..]
Waarom deden ze dat dan niet op 17 maart?
Wat is er opeens veranderd?
Maar is dat een reden voor de VVD aanhang om opeens D66 te stemmen?quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:06 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
D66 werd 2de partij.Ze hebben nu het momentum mee. De partij die dichter bij de andere partijen(pvda,sp,gl,etc..) staat dan de vvd,pvv,fvd,ja21 en de cda.
als ik D66 was, dan zou ik zeker niet met de vvd in zee gaan en zelf gaan regeren. Kaag wil MP worden(geschiedenis schrijven als eerste MP), dan ligt dit het meest voor de hand. ja toch, of niet?
En je zegt net:quote:Op vrijdag 2 april 2021 19:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
opnieuw verkiezingen
Als burgers nu ineens strategisch gaan stemmen is dat toch ook gewoon kunstmatig in elkaar gezet? Dan weten we allemaal hoe mevr. Kaag in dat geval de eerste vrouwelijke MP is geworden. Niet omdat ze de beste persoon was voor de functie.quote:Op vrijdag 2 april 2021 18:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
ik vind dat de eerste vrouwelijke premier ooit op een natuurlijke manier gekozen moet worden, niet kunstmatig in elkaar gezet.
Ironisch genoeg, als we kijken naar de huidige partijleiders, is zij de meest gekwalificeerde persoon om premier te worden. Zeker internationaal gezien. Maar goed, dat terzijde.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:26 schreef Accordtje het volgende:
[..]
En je zegt net:
[..]
Als burgers nu ineens strategisch gaan stemmen is dat toch ook gewoon kunstmatig in elkaar gezet? Dan weten we allemaal hoe mevr. Kaag in dat geval de eerste vrouwelijke MP is geworden. Niet omdat ze de beste persoon was voor de functie.
Nee, voor mensen die twee weken geleden VVD gestemd hebben is er echt geen reden om dat nu ineens niet meer te doen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:19 schreef Wantie het volgende:
Maar is dat een reden voor de VVD aanhang om opeens D66 te stemmen?
De vraag is dan of de mensen die VVD stemden hierom hun stem zouden wijzigen, ik zie daar nog weinig tekenen voor, eigenlijk en ik verwacht dat ook niet echt, het is tenslotte ook niet de eerste keer dat Rutte geheugenverlies heeft.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:34 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Nee, voor mensen die twee weken geleden VVD gestemd hebben is er echt geen reden om dat nu ineens niet meer te doen.
Ik denk overigens niet dat nieuwe verkiezingen een heel andere uitkomst gaan geven. Mensen die op PvdA, SP en GL hebben gestemd zijn waarschijnlijk mensen die zichzelf verbonden voelen met die partij en daar uit gewoonte altijd al op stemmen. Mensen die echt o.b.v. programma of strategisch stemmen die zaten in deze verkiezingen waarschijnlijk al niet op deze partijen.
Inderdaad. Het zal VVD stemmers niet veel uitmaken. Dat zegt, vind ik, ook heel veel over de Nederlandse politiek trouwens. Blijkbaar is er nog minder vertrouwen in de overige partijen/kandidaten.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:40 schreef Tijger_m het volgende:
De vraag is dan of de mensen die VVD stemden hierom hun stem zouden wijzigen, ik zie daar nog weinig tekenen voor, eigenlijk en ik verwacht dat ook niet echt, het is tenslotte ook niet de eerste keer dat Rutte geheugenverlies heeft.
Hm, ik weet niet of dat het probleem is, ik denk dat het de VVD stemmers minder om de persoon en meer om de ideeen van de VVD gaat. Maar dat is slechts mijn gedachte hierover, ik kan dat niet echt aantonen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 02:07 schreef Accordtje het volgende:
[..]
Inderdaad. Het zal VVD stemmers niet veel uitmaken. Dat zegt, vind ik, ook heel veel over de Nederlandse politiek trouwens. Blijkbaar is er nog minder vertrouwen in de overige partijen/kandidaten.
Wel een zwaargewichtquote:Op zaterdag 3 april 2021 03:34 schreef Ure het volgende:
Er is maar 1 iemand die het land en de VVD nu nog kan redden: Erica Terpstra. Uitleg lijkt me overbodig
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zie email 27 oktober
Het volk heeft Rutte als Kamerlid gekozen. Niet als premier.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 23:29 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Het volk heeft Rutte gekozen en alleen het volk kan hem afzetten over 4 jaar en/of de volgende verkiezingen.
Hij moet premier blijven, of ie wil of niet wil
Deze post is waar als Wopke Hoekstra en zijn CV niet zouden bestaan. Dat doen ze wel. Geen fan verder, maar ik snap wel dat de onderhandelingsstijl van een Shell en McKinsey-type gevreesd wordt. Hoekstra werd op bijzonder jonge leeftijd, zeker voor een Amerikaans bedrijf, partner bij McKinsey. Dan ben je het middle management royaal ontstegen.quote:Op zaterdag 3 april 2021 01:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Ironisch genoeg, als we kijken naar de huidige partijleiders, is zij de meest gekwalificeerde persoon om premier te worden. Zeker internationaal gezien. Maar goed, dat terzijde.
Want laten we eerlijk zijn, de rest komt toch niet echt boven het middle management nivo, inclusief Rutte, uit.
Dat argument doet het goed in een politieke campagne maar uiteindelijk maakt het mannetje of vrouwtje aan de top op korte termijn eigenlijk ook geen bal uit. Er is toch geen steun voor een radicaal andere koers.quote:Op zaterdag 3 april 2021 06:08 schreef LangeTabbetje het volgende:
Het argument van de "Corona crisis" is ook een beetje halfbakken. Stel, dat Rutte ermee op houdt, zal hij wel aanblijven als demissionair premier. De formatie zal nog wel een half jaartje duren, tijd die Rutte kan gebruiken om zich als crisis manager te storten op de corona crisis.
Het wordt wat anders als Rutte op staande voet weg gaat lopen. Kan hij ook nog mee dreigen om steun te verkrijgen binnen eigen partij en D66....
Bij wat er aan prominenten naast Rutte resteert lijkt me dat al snel een belangrijke kandidaat...quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
Sinds hij het enigste lid is moet Wilders dan Wilders eruit zetten.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
eigenlijk kan Wilders gewoon uit 'zijn' PVV gezet worden
"How Donald Trump Could Still Be (Minister)President"quote:
Sophie Hermans kon dat interview na de verkiezingen niet eens handelen lol.quote:Op woensdag 31 maart 2021 01:52 schreef spinazieruiker het volgende:
Rutte had er al heel wat jaren als staatssecretaris, kamerlid en fractievoorzitter op zitten toen hij in 2010 premier werd. Na het afzwaaien van Zijlstra en Dijkhoff is er geen kandidaat met een vergelijkbare opkomst en ervaring.
Bas van 't Wout komt daar nog een beetje bij in de buurt. Kamerlid, staatssecretaris en dit jaar gepromoveerd tot minister van EZ, maar heeft nog niet echt een naam kunnen vestigen.
Stef Blok zou kunnen. Hij heeft flink wat functies in kabinetten gehad, was al eens designated survivor en heeft als minister van buitenlandse zaken internationale bekendheid. Maar hij lijkt me niet de juiste persoon en is ook niet zo populair mede door wat smetten uit het verleden.
Mensen als Cora van Nieuwenhuizen, Tamara van Ark, Sander Dekker en Barbara Visser moeten vooral bewindspersoon op een inhoudelijk ministerie blijven. Hen zie ik niet als mogelijk toekomstig minister-president.
Ankie Broekers Knol of Annemarie Jorritsma gaat ook niet gebeuren maar één van hen zou interessant zijn als een soort Nederlandse Iron Lady![]()
Sophie Hermans, Bente Becker en Dilan Yeşilgöz-Zegerius zijn aanstormende namen maar op dit moment nog te licht voor de functie van partijleider, laat staan premier.
Wellicht komt er wel een verrassend iemand van buiten de politiek uit de hoge hoed. Bijvoorbeeld Feike Sijbesma.
Brrrr, die enge kettingrokende corrupte heks die in haar eentje de hele zorg naar de tiefus heeft gewerkt? God sta ons bij.quote:Op zaterdag 3 april 2021 12:11 schreef trein2000 het volgende:
De Telegraaf, toch van oudsher een VVD-krant, noemt Edith Schippers.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |