abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198822405
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:00 schreef Jojoke het volgende:
Het land zit in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, dus als iemand Rutte opvolgt dan moet het een ervaren persoon zijn. De meeste namen die genoemd zijn, hebben echt onvoldoende ervaring.

Ik krijg steeds meer de indruk dat het Edith Schippers wordt. Ik dacht eerst dat ze misschien niet zou willen, maar dit artikel van februari 2021 zegt Oud-minister Edith Schippers eerste vrouwelijke premier? ’Het kriebelt wel een beetje’.
https://www.limburger.nl/cnt/dmf20210206_94167484

Ik kan niet het hele artikel lezen, maar het geeft de indruk dat ze er stiekem wel zin in heeft. Het zou een prima kandidaat zijn om Rutte op te volgen.
ik vind dat de eerste vrouwelijke premier ooit op een natuurlijke manier gekozen moet worden, niet kunstmatig in elkaar gezet.
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
it's ok to be licht getint
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198822406
quote:
Het land zit in de grootste crisis sinds de Tweede Wereldoorlog, dus als iemand Rutte opvolgt dan moet het een ervaren persoon zijn. De meeste namen die genoemd zijn, hebben echt onvoldoende ervaring.

Ik krijg steeds meer de indruk dat het Edith Schippers wordt. Ik dacht eerst dat ze misschien niet zou willen, maar dit artikel van februari 2021 zegt Oud-minister Edith Schippers eerste vrouwelijke premier? ’Het kriebelt wel een beetje’.

Ik kan niet het hele artikel lezen, maar het geeft de indruk dat ze er stiekem wel zin in heeft. Het zou een prima kandidaat zijn om Rutte op te volgen.
Mee eens als Edith Schippers het overneemt kan dat de redding van de VVD zijn.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_198822513
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:05 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik vind dat de eerste vrouwelijke premier ooit op een natuurlijke manier gekozen moet worden, niet kunstmatig in elkaar gezet.
De eerste vrouwelijke premier van België is ook aangewezen en niet verkozen. In het geval van Schippers is het een aardige bijkomstigheid dat ze vrouw is, maar ze is ook gewoon een betere alternatief dan haar mannelijke VVD-collega's.
pi_198822826
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:14 schreef Jojoke het volgende:

[..]

De eerste vrouwelijke premier van België is ook aangewezen en niet verkozen. In het geval van Schippers is het een aardige bijkomstigheid dat ze vrouw is, maar ze is ook gewoon een betere alternatief dan haar mannelijke VVD-collega's.
dan Kaag of Lilianne(je hebt er 2)
als het echt iemand van de VVD moet zijn, dan van Ark of Dilan, de nummer 2 en 3.Samen mag ook van mij.
anders opnieuw verkiezingen

ik ken deze Schippers van Zondag met Lubach _O-
nee, ik zou haar niet als MP willen zien.
Ik ben geen robot.
pi_198823193
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

vvd de meeste
daar gaat het om
als d66 de grootste zou worden, dan zou Kaag 100% MP worden
snappie
Hoeft niet.
Wouter schoof bijvoorbeeld Job naar voren destijds.
En de grootste hoeft niet in de coalitie te komen.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:16:16 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198823313
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:41 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

dan Kaag of Lilianne(je hebt er 2)
als het echt iemand van de VVD moet zijn, dan van Ark of Dilan, de nummer 2 en 3.Samen mag ook van mij.
anders opnieuw verkiezingen

ik ken deze Schippers van Zondag met Lubach _O-
nee, ik zou haar niet als MP willen zien.
Edith Schippers zou idd een vreselijke keuze zijn :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:18:01 #107
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198823331
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:05 schreef paulgo het volgende:

[..]

Mee eens als Edith Schippers het overneemt kan dat de redding van de VVD zijn.
Schippers als premier wordt waarschijnlijk het leksteken van de reddingsbandjes die de VVD nu nog drijvende houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198823368
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:06 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hoeft niet.
Wouter schoof bijvoorbeeld Job naar voren destijds.
En de grootste hoeft niet in de coalitie te komen.
Kaag zei heel duidelijk dat ze MP wilde worden voor de verkiezingen.
Ik ben geen robot.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:24:38 #109
480574 Smegma.
Ettert lekker onder je toompje
pi_198823394
quote:

Een prima kandidaat?

Ze heeft 3 moties van wantrouwen overleeft als VWS-minister (waaronder voor de afhandeling van de Q-koorts, niet al te snugger om zo iemand aan te stellen om de coronapandemie op te lossen), wist in diezelfde functie de zorg af te breken, te knibbelen aan het medisch beroepsgeheim en slaagde er in 2017 niet in de kabinetsformatie te regelen.

Zullen we politieke ervaring niet direct verwarren met politieke kwaliteit?
pi_198823398
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:21 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Kaag zei heel duidelijk dat ze MP wilde worden voor de verkiezingen.
Da's mooi, maar als D66 de grootste was geworden en er geen coalitie met D66 was gekomen, dan had ze het nakijken.
pi_198823801
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:25 schreef Wantie het volgende:

[..]

Da's mooi, maar als D66 de grootste was geworden en er geen coalitie met D66 was gekomen, dan had ze het nakijken.
opnieuw verkiezingen
deze keer gaan burgers strategisch stemmen waardoor D66 de grootste gaat worden.
En als de partijen dan Kaag geen premierschap gunnen, vind ik deze vrouwonvriendelijk.
Ik ben geen robot.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:59:09 #112
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198823901
Niemand.

Ik ben ook klaar met deze man. Maar er is geen alternatief.
Op de VVD-lijst staat geen premiermateriaal.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_198823926
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:59 schreef phpmystyle het volgende:
Niemand.

Ik ben ook klaar met deze man. Maar er is geen alternatief.
Op de VVD-lijst staat geen premiermateriaal.
Hoeft ook niet op de lijst te staan
  vrijdag 2 april 2021 @ 20:02:07 #114
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198823939
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Ja maarook buiten d elijst kan ik niemand snel bedenken. Wiegel en Bolkestein te oud, Van Balen net te zwak, Schippers vind ik te ''koud''.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 20:02:46 #115
236264 crew  capricia
pi_198823946
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

opnieuw verkiezingen
deze keer gaan burgers strategisch stemmen waardoor D66 de grootste gaat worden.
En als de partijen dan Kaag geen premierschap gunnen, vind ik deze vrouwonvriendelijk.
Er is toch helemaal geen grond voor nieuwe verkiezingen?
Laat ze eerst maar aan het formeren slaan. En zoals ik gisternacht zie, zijn ze daar al mee begonnen :D
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198824127
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:02 schreef capricia het volgende:

[..]

Er is toch helemaal geen grond voor nieuwe verkiezingen?
Laat ze eerst maar aan het formeren slaan. En zoals ik gisternacht zie, zijn ze daar al mee begonnen :D
Dat lijkt mij ook. Mocht het zo zijn dat men er absoluut niet uit kan komen en dat de positie van Rutte daar een grote rol in speel dan is het tijd om aan nieuwe verkiezingen te denken. Het zal echter nog niet zo makkelijk zijn om daar een meerderheid voor te krijgen.
pi_198824135
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:02 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Ja maarook buiten d elijst kan ik niemand snel bedenken. Wiegel en Bolkestein te oud, Van Balen net te zwak, Schippers vind ik te ''koud''.
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:01 schreef Wantie het volgende:

[..]

Hans Wiegel en Frits Bolkestein waren toppolitici maar zij hebben zich al lang geleden teruggetrokken uit de politiek. Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
Trouwens leeftijd hoort geen issue te zijn de Amerikaanse president Joe Biden is ook al 78 jaar
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
  vrijdag 2 april 2021 @ 20:19:39 #118
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_198824169
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef paulgo het volgende:

[..]

Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
Zwaargewicht in de zin dat het een obese is. Als je iemand naar voren schuift moet het wel democratisch gelegitimeerd zijn. En dat kan in zo'n geval alleen door verkiezingen.

Maar over 1 week is de grootste stofwolk alweer weggetrokken en kan Rutte gewoon zijn formatie hervatten. Hoe jammer ook, ik zou het ook graag anders zien. Maar helaas, geen alternatieven.
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_198824262
quote:
7s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:19 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Maar over 1 week is de grootste stofwolk alweer weggetrokken en kan Rutte gewoon zijn formatie hervatten. Hoe jammer ook, ik zou het ook graag anders zien. Maar helaas, geen alternatieven.
Maar dan moet je ook niet verder zeuren over de persoon Mark Rutte vind ik.
Als de VVD geen andere geschikte kandidaat kan of wil vinden blijft hij gewoon de premier.
Het enige wat de andere partijen kunnen doen is hem uitsluiten van het premierschap. Daar moeten ze vanaf het begin heel duidelijk over zijn. Willen ze verder met Mark Rutte als premier wel of niet?

Ik vind persoonlijk dat de kwalijke rol van de ambtenaren op de ministeries onderbelicht is. Die worden niet democratisch gekozenen haast nooit ontslagen en als dat toch gebeurd hebben ze een wel zeer riante wachtgeldregeling. Hoe kan het dat die ambtenaren die alle toeslagendossiers compleet zwart verfden (censuur) ongemoeid zijn gelaten??
pi_198824881
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef paulgo het volgende:

[..]

[..]

Hans Wiegel en Frits Bolkestein waren toppolitici maar zij hebben zich al lang geleden teruggetrokken uit de politiek. Wellicht een andere VVD zwaargewicht zoals Jan van Zanen nu burgemeester van Den Haag, die ook voorzitter van de Vereniging van Nederlandse Gemeenten is.
Trouwens leeftijd hoort geen issue te zijn de Amerikaanse president Joe Biden is ook al 78 jaar
Kan ook iemand zijn die we niet in beeld hebben.
VVD is groot.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 21:17:50 #121
236264 crew  capricia
pi_198825176
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:16 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook. Mocht het zo zijn dat men er absoluut niet uit kan komen en dat de positie van Rutte daar een grote rol in speel dan is het tijd om aan nieuwe verkiezingen te denken. Het zal echter nog niet zo makkelijk zijn om daar een meerderheid voor te krijgen.
Dat duurt nog minstens een half jaar. En dan is er al zoveel gebeurd..
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198825205
Kijk deze video, en stel je de vraag, wie wil je als premier::
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198826475
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:52 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

opnieuw verkiezingen
Waarom zou stemmen op D66 strategisch zijn?
pi_198826485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:35 schreef Wantie het volgende:

[..]

Waarom zou stemmen op D66 strategisch zijn?
minder rechts dan vvd
Ik ben geen robot.
pi_198826584
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:36 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

minder rechts dan vvd
Ik krijg het idee dat steeds meer mensen juist meer naar rechts kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')