abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198701959
Een Engelse middelbare school is vrijdagochtend dichtgegaan na aanhoudende protesten vanwege een getoonde spotprent van de profeet Mohammed tijdens een theologieles. Dat melden Engelse kranten. Donderdag schorste de schoolleiding de theologiedocent die de cartoon liet zien, maar dat bracht de gemoederen niet tot bedaren.

Sinds bekend werd dat een 29-jarige docent de afbeelding liet zien tijdens het vak Religious Education, is de Batley Grammar School in Noord-Engeland het decor van betogingen. Een van de demonstranten liet via sociale media weten dat de docent ‘twee miljard moslims’ heeft beledigd. Moslims beschouwen het tonen van de spotprent als blasfemie.

Het hoofd van de school, Gary Kibble, heeft de getoonde afbeelding tegenover de BBC ‘ongepast’ genoemd. Volgens de schooldirecteur heeft de theologiedocent zijn verontschuldigingen aangeboden. Desondanks moest hij met zijn gezin door de politie naar een veilig onderkomen worden gebracht.

Het Britse ministerie van Onderwijs heeft laten weten dat ‘het nooit acceptabel is om docenten te bedreigen of te intimideren’. Ook de protesten werden in een verklaring ‘totaal onacceptabel’ genoemd. ‘Het staat scholen vrij om een reeks onderwerpen, ideeën en materialen in het curriculum op te nemen, inclusief omstreden en controversiële zaken, zolang er maar een politieke balans is.’

Zorgen
De bedreigingen aan het adres van de docent roepen herinneringen op aan de moord op de Parijse docent Samuel Paty afgelopen oktober. De Franse leraar had eveneens afbeeldingen van de profeet laten zien. Maar ook in Groot-Brittannië zijn scholen vaker het doelwit van islamitische protesten. Twee jaar geleden waren er wekenlang betogingen bij een lagere school in Birmingham die het omstreden geachte voornemen had om kinderen voor te lichten over homoseksualiteit.

De protesten in Batley, waar de Labour-politicus Jo Cox in 2016 werd vermoord door een rechts-extremist, hebben voor discussie gezorgd. Er leven grote zorgen over zowel de vrijheid van meningsuiting als onderwijs. Op de BBC-radio vroeg de Conservatieve politicus Sayeeda Warsi echter ook om rekening te houden met de gevoelens van islamitische leerlingen die het risico lopen om te worden getreiterd of om als terrorist te worden neergezet. Volgens Warsi, die opgroeide in het nabije Dewsbury, moeten scholen kinderen bescherming bieden.

Batley ligt in West-Yorkshire, een streek in Noord-Engeland met een grote moslimgemeenschap. Het is niet voor het eerst dat een docent daar in de problemen komt. In de jaren tachtig schreef Ray Honeyford, docerend in het nabijgelegen Bradford, het omstreden essay Race and Education in een conservatief opinieblad over de schaduwzijden van de multiculturele samenleving, met name over het gebrek aan integratie. Hij werd ontslagen en verketterd, maar voor zijn dood in 2012 kreeg hij alsnog waardering voor zijn waarschuwende woorden.

West-Yorkshire was eind jaren tachtig ook de bakermat van de protesten tegen de Brits-Indiase schrijver Salman Rushdie, over wie een fatwa werd uitgeroepen wegens zijn spraakmakende boek De Duivelsverzen.
www.volkskrant.nl/nieuws-(...)-spotprent~b104f0f2/

pi_198701982
niks mis met demonstreren aka protesteren
Aan deze tekst kunnen geen rechten worden ontleend.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
I stand with (the) Netherlands. w/
pi_198702005
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Door die protesten is de hele wereld inclusief jihadisten op de hoogte gebracht en die leraar moet de rest van zijn leven onderduiken, keur jij dit goed?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 16:33:26 #4
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198702050
Tja, we kunnen nu wel weer een discussie hebben over anderen niet beledigen, maar deze mensen zijn dat wel héél snel.

Misschien ligt het niet aan óns, maar aan hén.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 16:34:58 #5
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198702076
quote:
Sayeeda Warsi echter ook om rekening te houden met de gevoelens van islamitische leerlingen die het risico lopen om te worden getreiterd of om als terrorist te worden neergezet
Als die islamitische leerlingen dit ok vinden dan zijn het wat mij betreft ook terroristen.
pi_198702117
Was Mohammed niet die pedofiel?
Zonder wrijving geen glans
  vrijdag 26 maart 2021 @ 16:40:40 #7
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198702132
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:39 schreef Haags het volgende:
Was Mohammed niet die pedofiel?
o.a.
pi_198702138
Nooit geweten dat je bang moest zijn voor sprookjes.
'En ze leefden nog lang en gelukkig'.
Google is your friend, abuse your friends
pi_198702180
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:29 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Door die protesten is de hele wereld inclusief jihadisten op de hoogte gebracht en die leraar moet de rest van zijn leven onderduiken, keur jij dit goed?
mensen mogen protesteren, niks mis mee.
ik keur de protesten goed
leraar mag je aanklagen vanwege opruiing.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702199
quote:
Behalve als het tegen covidmaatregelen is toch? Dan gaat de knuppel erover :')
-XOXO-
pi_198702213
Dhimmitude. Kent u dat woord?
-XOXO-
pi_198702231
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:29 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Anderzijds ben je inmiddels ook wel een beetje achterlijk om nog steeds spotprenten te tonen en er dan vanuit gaan dat het geen gevolgen heeft. Arrogant gedrag. Je bent niet stoer en je bent niet onaantastbaar. Ze nemen er flink aanstoot aan dus waarom zou je zoiets uitlokken voor je one minute of fame en kijk mij eens grote ballen hebben.

We kennen de gevolgen inmiddels. :+
De grap kan ook nooit zo grappig zijn dat het het waard is je hoofd te verliezen en je gezin in gevaar te brengen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Azula op 26-03-2021 16:52:09 ]
pi_198702284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:45 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Behalve als het tegen covidmaatregelen is toch? Dan gaat de knuppel erover :')
ach , de demonstranten tegen de covidmaatregelen zijn meerdere keren gewaarschuwd alvorens met knuppels bewerkt te zijn.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702307
quote:
Maar waarom protesteren? Wegens een cartoon? Wat is daar mis mee?
pi_198702368
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ach , de demonstranten tegen de covidmaatregelen zijn meerdere keren gewaarschuwd alvorens met knuppels bewerkt te zijn.
En deze menigte hoeft zich niet op te breken, maar krijgt hoogstpersoonlijk excuses van de politie zelf?
-XOXO-
pi_198702369
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Maar waarom protesteren? Wegens een cartoon? Wat is daar mis mee?
geloof, religie. ramadan = niet eten/drinken van zonsopgang tot zonsondergang, ook in de zomermaanden(zeer zwaar).
je mag daarnaast protesteren om wat voor reden dan ook.
In Amsterdam werd er zelfs gedemonstreerd tegen slecht weer. hahahaha tjonge jonge jonge.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702373
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

leraar mag je aanklagen vanwege opruiing.
Haha, zou mooi worden als het zo werkt. Ik kan niet tegen sperziebonen, als jij het waagt mij een foto van sperziebonen te laten zien word ik woedend. Moet jij dan gestraft worden vanwege mijn lichtgeraaktheid?
pi_198702445
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Haha, zou mooi worden als het zo werkt. Ik kan niet tegen sperziebonen, als jij het waagt mij een foto van sperziebonen te laten zien word ik woedend. Moet jij dan gestraft worden vanwege mijn lichtgeraaktheid?
als er 2 miljard mensen zijn die foto van sperziebonen niet zo leuk vinden en ik weet dit vanwege nieuws over bedreigingen en moorden vanwege tonen foto sperziebonen, dan mag ik alsnog foto sperziebonen tonen. Als ik me daarna bedreigd ga voelen, is dit mijn eigen schuld.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702534
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als er 2 miljard mensen zijn die foto van sperziebonen niet zo leuk vinden en ik weet dit vanwege nieuws over bedreigingen en moorden vanwege tonen foto sperziebonen, dan mag ik alsnog foto sperziebonen tonen. Als ik me daarna bedreigd ga voelen, is dit mijn eigen schuld.
Waarom zou dat je eigen schuld zijn? Jij hebt geen hekel aan sperziebonen, dus voor jou is een foto van de sperziebonen nietszeggend of misschien zelfs leuk. Waarom zou jou dat dan ontzegd moeten worden? Waarom is het subjectieve belang van afkeer zwaarwegender dan dat van het ontbreken ervan?
pi_198702550
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Waarom zou dat je eigen schuld zijn? Jij hebt geen hekel aan sperziebonen, dus voor jou is een foto van de sperziebonen nietszeggend of misschien zelfs leuk. Waarom zou jou dat dan ontzegd moeten worden? Waarom is het subjectieve belang van afkeer zwaarwegender dan dat van het ontbreken ervan?
Dan kijk je lekker in je eentje of met mensen die er geen aanstoot van nemen naar foto’s van sperziebonen en laat je mensen die foto’s van sperziebonen niet leuk vinden met rust?
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 17:09:33 #21
138438 crew  Pizzakoppo
pi_198702599
Bizar zeg, dit verwacht je niet.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:09:46 #22
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_198702606
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:47 schreef Azula het volgende:

[..]

Natuurlijk niet. Anderzijds ben je inmiddels ook wel een beetje achterlijk om nog steeds spotprenten te tonen en er dan vanuit gaan dat het geen gevolgen heeft. Arrogant gedrag. Je bent niet stoer en je bent niet onaantastbaar. Ze nemen er flink aanstoot aan dus waarom zou je zoiets uitlokken voor je one minute of fame en kijk mij eens grote ballen hebben.

De grap kan ook nooit zo grappig zijn dat het het waard is je hoofd te verliezen en je gezin in gevaar te brengen.
:')
pi_198702620
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

ik plaats een foto van sperziebonen op mijn raam, het mag.
jij gaat demonstreren tegen plaatsen foto sperziebonen. het mag.
punt uit.
het mag gewoon, niks mis mee
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702667
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:09 schreef pferdfahrer het volgende:

[..]

Het is inmiddels algemeen bekend dat er nogal wat agressie waart onder bepaalde mensen (en echt niet alleen moslims, in iedere laag van de bevolking zitten wel types die door van alles triggered raken en dan bijvoorbeeld hele scholen overhoop gaan schieten of even een meisje van 14 dood verkrachten met zijn allen).

Je gaat ook niet in een leeuwenverblijf staan met je grote bek. Sommige mensen zijn gewoon een beetje boos van aard en dan kun je bepaalde dingen verwachten. :')
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:17:00 #25
483602 pferdfahrer
UI door @Nine
pi_198702723
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:12 schreef Azula het volgende:

[..]

Het is inmiddels algemeen bekend dat er nogal wat agressie waart onder bepaalde mensen (en echt niet alleen moslims, in iedere laag van de bevolking zitten wel types die door van alles triggered raken en dan bijvoorbeeld hele scholen overhoop gaan schieten of even een meisje van 14 dood verkrachten met zijn allen).

Je gaat ook niet in een leeuwenverblijf staan met je grote bek. Sommige mensen zijn gewoon een beetje boos van aard en dan kun je bepaalde dingen verwachten. :')
Echt een domme redenatie, maar goed je weet meteen wel op deze manier de radicale haatjurken eruit te vissen. Mooi moment om even preventief dat zooitje op te pakken en op te sluiten.
pi_198702731
quote:

[..]

Protesters had demanded the teacher's sacking, while some parents who spoke to the BBC said they didn't agree with the demonstrations and found them "intimidating".

The school, which had been due to break up for the Easter holiday, was understood to have switched to a day of remote learning and the gates remained locked.
https://www.bbc.com/news/uk-england-leeds-56523179
pi_198702812
UK is home to 35,000 radical Islamists with 3000 ’worrying’ MI5 – says counter-terrorism chief
Britain has more Islamists than any other European country

"Of these, 3,000 are worrying for MI5, and of those 500 are under constant and special attention.

France has 17,000.

https://www.thesun.co.uk/(...)s-3000-worrying-mi5/
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:28:13 #28
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198702852
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:06 schreef Azula het volgende:

[..]

Dan kijk je lekker in je eentje of met mensen die er geen aanstoot van nemen naar foto’s van sperziebonen en laat je mensen die foto’s van sperziebonen niet leuk vinden met rust?
Maar wat als het probleem er vooral in ligt dat mensen het religieuze verbod van het tonen van sperziebonen aan anderen gaan opleggen? Dat je dan onthoofd, bedreigd, ontslagen etc. kunt worden als consequentie? Zou daar misschien ook iets niet in de haak kunnen zijn?
pi_198702855
en hoeveel racisten hebben ze? ook allemaal geteld?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198702921
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:28 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Maar wat als het probleem er vooral in ligt dat mensen het religieuze verbod van het tonen van sperziebonen aan anderen gaan opleggen? Dat je dan onthoofd, bedreigd, ontslagen etc. kunt worden als consequentie? Zou daar misschien ook iets niet in de haak kunnen zijn?
Respect moet van twee kanten komen. Nu tonen beide kanten geen respect.

Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet. Nou. Klaar dan doe je dat lekker niet toch? Maar nee mensen moeten het perse wel doen want het heeft echt heel veel meerwaarde ook om een verzonnen beeltenis ergens bij te geven ook al zit niemand daar echt specifiek op te wachten.

Lekker provoceren om het provoceren en daarna wolf roepen.

Je zou ook gewoon niet een plaatje kunnen laten zien terwijl je over het onderwerp onderwijst.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:33:41 #31
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198702934
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:

[..]

Respect? Waarvoor? Een religieuze regel van een godsdienst waar een ander niet toe behoort?
quote:
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet. Nou. Klaar dan doe je dat lekker niet toch? Maar nee mensen moeten het perse wel doen want het heeft echt heel veel meerwaarde ook om een verzonnen beeltenis ergens bij te geven ook al zit niemand daar echt specifiek op te wachten.

Het probleem is dat een normaal iets als een provocatie wordt gezien.
pi_198702942
Zo begint het dus, steeds meer claimen en je claim krijgen.
pi_198702966
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:33 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Respect? Waarvoor? Een religieuze regel van een godsdienst waar een ander niet toe behoort?
[..]

Het probleem is dat een normaal iets als een provocatie wordt gezien.
Blijkbaar vindt niet iedereen het normaal. :+
pi_198702974

A teacher, said to be in his late twenties, has since been suspended and is now believed to be in hiding after he was identified online.
https://www.standard.co.u(...)jenrick-b926380.html

Net als in Frankrijk wordt hij online gedoxed om lone wolves uit te nodigen.
pi_198703012
Allahu Akbar wordt er geschreeuwd door de demonstranten:

pi_198703019
quote:
Ja, we weten hoe jullie dat doen _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198703023
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:37 schreef intellectuele_user het volgende:

Net als in Frankrijk wordt hij online gedoxed om lone wolves uit te nodigen.
TS doet hetzelfde en beschuldigt anderen _O-
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198703063
quote:
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet.
Tsja, dat mag niet van moslims. Dus maken zij die plaatjes niet. Maar ze hoeven niet de rest van de wereld te dwingen dezelfde religieuze gebruiken te volgen!
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_198703086
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

TS doet hetzelfde en beschuldigt anderen _O-
Nee, weet je wel wat doxen betekent?
pi_198703106
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Nee, weet je wel wat doxen betekent?
maakt niet uit, komt op hetzelfde neer. Als jij dit topic niet geopend zou hebben, dan had ik dit nieuws niet gelezen.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198703110
Protestors warn they will go to Batley school gates 'every day until teacher is sacked' over Prophet Muhammad cartoon
https://www.examinerlive.(...)tley-school-20259950
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:50:32 #42
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_198703116
quote:
99s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:46 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Tsja, dat mag niet van moslims. Dus maken zij die plaatjes niet. Maar ze hoeven niet de rest van de wereld te dwingen dezelfde religieuze gebruiken te volgen!
Heil Khalid ibn Walid
RED ONS HENNIEGOD
pi_198703120
Vrijheid van meningsuiting werkt helaas nog maar 1 kant op.
pi_198703146
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

maakt niet uit, komt op hetzelfde neer. Als jij dit topic niet geopend zou hebben, dan had ik dit nieuws niet gelezen.
Nee, er is een verschil tussen iemands NAW-gegevens online zetten terwijl je weet waar dat toe kan leiden (denk aan Paty) of iemand die een topic opent en het nieuws deelt omdat moslims zelf gingen protesteren om aandacht te genereren.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 17:53:25 #45
22565 asco
Los in deze tent
pi_198703164
Ach, alles is hier over gezegd en een weg terug is er allang niet meer.

Ik wens jullie dochters alle succes in de toekomst. _O_
pi_198703190
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:52 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

Nee, er is een verschil tussen iemands NAW-gegevens online zetten terwijl je weet waar dat toe kan leiden (denk aan Paty) of iemand die een topic opent en het nieuws deelt omdat moslims zelf gingen protesteren om aandacht te genereren.
jij hebt dus de meeste gegevens over de leraar zelf online gezet., kijk maar terug in je OP. Je hoeft met de gegevens die jij hebt neergezet hier, geen Sherlock Holmes te zijn om de leraar te kunnen traceren.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198703218
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:01:03 #48
3542 Gia
User under construction
pi_198703244
quote:

[..]

Je zou ook gewoon niet een plaatje kunnen laten zien terwijl je over het onderwerp onderwijst.
Afbeeldingen van Allah (?) en de profeet mogen wel!
Welke wet verbiedt dat?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:04:26 #49
3542 Gia
User under construction
pi_198703280
quote:
Abdul! Dat is toch niet Mohammed!

Het gaat vaak over cartoons waar niet eens een zogenaamde afbeelding van mo op staat. Zoals die met die terrorist.
pi_198703344
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Abdul! Dat is toch niet Mohammed!

Het gaat vaak over cartoons waar niet eens een zogenaamde afbeelding van mo op staat. Zoals die met die terrorist.
hoe weet men dan dat 't gaat om Mohammed? omdat 'ie nooit getekend mag worden weet toch niemand hoe hij er uit ziet?

de heilige proleet
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:24:34 #51
3542 Gia
User under construction
pi_198703514
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:10 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

hoe weet men dan dat 't gaat om Mohammed? omdat 'ie nooit getekend mag worden weet toch niemand hoe hij er uit ziet?

[ afbeelding ]

de heilige proleet
Precies! Daarom zei ik ook 'zogenaamde' afbeelding van mo.

Maar ze worden al boos als je een spotprent van een moslimterrorist toont!

Zoals:
  Forum Admin vrijdag 26 maart 2021 @ 18:29:33 #52
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198703569
Hoeveel signalen wil je als westerse samenleving hebben. Dit word echt niet minder, dit gaat niet vanzelf weg.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:33:21 #53
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198703605
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel signalen wil je als westerse samenleving hebben. Dit word echt niet minder, dit gaat niet vanzelf weg.
Komt wel goed juh.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:37:35 #54
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198703664
quote:
Respect moet van twee kanten komen.
_O-

quote:
In welke wet is dat precies verankerd?

Zijn dat overigens twee verschillende personen of wat?

[ Bericht 9% gewijzigd door AchJa op 26-03-2021 18:42:56 ]
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:41:12 #55
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_198703721
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:36 schreef Azula het volgende:

[..]

Blijkbaar vindt niet iedereen het normaal. :+
Nee, hetgeen ironisch gezien het punt van de leraar was: in de wereld buiten jullie zuil, kinders, kan dit gewoon.

En in plaats van die boodschap, hoe vervelend ook, aan te nemen ter kennisneming, gebeurt er precies het tegenovergestelde van waar de leraar aan probeerde te werken.

Die excuses van het schoolbestuur zijn ook ronduit ergerlijk in deze context.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:41:46 #56
182233 thedeedster
pi_198703727
quote:

[..]

Je gaat toch ook niet naar een land vol ongelovigen met je religie?

Oftewel; logica van lik-me-vestje.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198703756
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Dit inderdaad.
  Forum Admin vrijdag 26 maart 2021 @ 18:45:03 #58
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_198703769
quote:
10s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 18:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Komt wel goed juh.
Nee dat komt het niet. Dit soort vocale dwingende figuren krijgen veel te vaak, zo ook nu, hun zin.

Dat doet de moslimgemeenschap geen goed en de samenleving in zijn algeheel ook niet. Leuk dat je met de nek aangekeken wordt als je moslim bent omdat een klein groepje geloofsgenoten zich als totale volidioten gedraagt en daar hun zin nog mee krijgen ookm
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  vrijdag 26 maart 2021 @ 18:45:18 #59
182233 thedeedster
pi_198703774
quote:

[..]

Je mag van mij geloven wat je wilt. Maar jij gaat voor mij niet bepalen wat ik als ongelovige niet mag.

Voor mij gelden die regeltjes niet.
pi_198703947
Toch goed gestemd afgelopen 2kamer verkiezingen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198704015
quote:
[..]
Dat staat nergens, dat is door niemand vastgelegd en is al helemaal geen beleid.
Afbeeldingen van Allah en afbeeldingen van de profeet zijn gewoon toegestaan.

Wat wèl niet mag is mensen bedreigen die een tekening gemaakt of vertoond hebben.
Misschien dat het in Turkije anders is maar daar is het dan ook Turkije voor.
pi_198704087
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

geloof, religie. ramadan = niet eten/drinken van zonsopgang tot zonsondergang, ook in de zomermaanden(zeer zwaar).
je mag daarnaast protesteren om wat voor reden dan ook.
In Amsterdam werd er zelfs gedemonstreerd tegen slecht weer. hahahaha tjonge jonge jonge.
Ja ja allemaal mooi hoor.

Maar als bepaalde groepen mensen continu blijven zeuren om iets, dan heeft dat een gevolg.
pi_198704158
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:06 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja ja allemaal mooi hoor.

Maar als bepaalde groepen mensen continu blijven zeuren om iets, dan heeft dat een gevolg.
ben je bang dat ze cartoons over Mo gaan verbieden? Heb jij echt niets anders om je druk over te maken?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198704182
Same islam shit, different day.
pi_198704226
quote:
Op donderdag 1 april is het exact twintig jaar geleden dat in de Stopera het eerste homohuwelijk ter wereld werd gesloten. Om daarbij stil te staan heeft de gemeente een speciaal programma opgezet.

Door de hele stad komt de regenboogvlag te hangen en vaart er een bruidstaart door de grachten. Amsterdammers die het moment willen vieren kunnen daarbij een A3 regenboogvlagposter bestellen die speciaal voor de gelegenheid is gemaakt.https://www.at5.nl/artike(...)-varende-bruidstaart
bijna 1 april(what a joke), hebben jullie de vlaggen al klaar.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198704249
quote:
Flikker op met je religieus gejank.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_198704261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Flikker op met je religieus gejank.
naar waar
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198704274
het is nog waar ook, "Actiecomité Stop het slechte weer!".
https://jeugdjournaal.nl/(...)gen-slecht-weer.html
https://www.facebook.com/groups/245921468843588/

Tekeningen van Mohammed mogen gewoon. Hoeren trouwens ook. En varkensvlees ligt gewoon in de supermarkt.
pi_198704331
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

naar waar
Zoek dat zelf maar uit, jij hoort niet in dit land, sterker nog, je hoort niet eens in deze eeuw.
pi_198704400
werkt dit principe ook bij islamitische scholen?
als er een spotprentje zou hangen bij het Cornelius Haga Lyceum, zou die haatschool dan ook dicht gaan.
pi_198704436
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:22 schreef Hathor het volgende:

[..]

Zoek dat zelf maar uit, jij hoort niet in dit land, sterker nog, je hoort niet eens in deze eeuw.
Ik weet het, dit gevoel heb ik ook.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198704483
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik weet het, dit gevoel heb ik ook.
Zijn we het toch nog ergens over eens.
pi_198704498
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
als er een spotprentje zou hangen bij het Cornelius Haga Lyceum, zou die haatschool dan ook dicht gaan.
Wat zou dat voor spotprentje moeten zijn dan?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:32:10 #74
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198704516
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:17 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

naar waar
Een land met veel gelijkgezinden? De wereld is zo heerlijk groot dat dat soort diversiteit gewoon kan zonder dat het tot conflicten hoeft te leiden.

Als nette buren naast elkaar leven is veel prettiger dan gedwongen samenwonen als je zulke fundamenteel verschillende ideeën hebt over de inrichting van de woning en het gewenste gedrag van de bewoners. En dan is het wel zo eerlijk dat degene die het laatst kwam het eerst vertrekt. Volgens mij is er nog genoeg plek voor hem in dat oude huis.
pi_198704533
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:31 schreef Hathor het volgende:

[..]

Wat zou dat voor spotprentje moeten zijn dan?
een aantrekkelijke geit?
pi_198704546
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:33 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

een aantrekkelijke geit?
En waarom precies zou iemand daar aanstoot aan moeten nemen?
pi_198704572
En dan vinden mensen het gek dat er tegenwoordig een lerarentekort is.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:36:59 #78
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198704604
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
De taboes overlappen deels, en een Jezus-spotprent hoef je niet zo snel te verwachten. Maar een Holocaust-spotprent zou natuurlijk wel heftige reacties oproepen.
pi_198704730
De Lange Tenen Religie is weer boos zo te zien?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:47:01 #80
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198704763
Enige manier om hier een eind aan te maken is door op elke school zulke prenten te tonen. Aanplakken op alle beschikbare plaatsen buiten enz. Ze wennen er maar aan.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198704781
quote:

[..]

Kijk weet je wat het is. Religie is als het hebben van een pik. Iedereen weet dat je er 1 hebt, je mag hem verstopt dragen op straat of op school, maar je hoeft hem niet bij elke gelegenheid eruit te halen en in iemands gezicht te duwen.

Religie hoort niet thuis buiten de deur.
pi_198704828
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

bijna 1 april(what a joke), hebben jullie de vlaggen al klaar.
Heb je hier een probleem mee dan? Welkom in Nederland waar iedereen, zelfs jij en je geloofsgenoten, welkom is. Wees blij dat je je geloof in een vrij land mag belijden en groei wat haar op je ballen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 19:51:21 #83
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198704836
quote:

[..]

Ja, dom. Een wolf moet je überhaupt niet binnenlaten, dan valt er ook niets te provoceren. Daar heeft men wel een flinke steek laten vallen, ergens in het recente verleden.
pi_198704931
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Document1 het volgende:

[..]

Heb je hier een probleem mee dan? Welkom in Nederland waar iedereen, zelfs jij en je geloofsgenoten, welkom is. Wees blij dat je je geloof in een vrij land mag belijden en groei wat haar op je ballen.
als ik er problemen mee zou hebben, zou ik het niet delen en aanmoedigen. ik vond alleen 1 april als een grap klinken, hadden wel een andere datum mogen uitkiezen van mij
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:07:22 #85
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198705123
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als ik er problemen mee zou hebben, zou ik het niet delen en aanmoedigen. ik vond alleen 1 april als een grap klinken, hadden wel een andere datum mogen uitkiezen van mij
Toegegeven, een varende bruidstaart is inderdaad wel zo'n dingetje dat je in een 1 april-grap zou kunnen verwachten. Maar dan zou er een oproep hebben gevolgd om je bij het gemeentehuis te melden met een vork en een schoteltje voor een gratis stuk gebak of zoiets.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:10:21 #86
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198705171
quote:

[..]

Ik krijg steeds meer begrip voor de kampen in China.
pi_198705229
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

De taboes overlappen deels, en een Jezus-spotprent hoef je niet zo snel te verwachten. Maar een Holocaust-spotprent zou natuurlijk wel heftige reacties oproepen.
Ook daar zou ik me niet over kunnen opwinden, hoe beledigend het ook bedoeld is. Het is een fucking cartoon man, hoe kun je daar nou zo van uit je plaat gaan?
pi_198705425
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

onzin. Lectrr heeft 19 cartoons over Mohammed en 34 over Jezus online staan.
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=mohammed
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=jezus

Gregorius Nekschot is helaas gestopt maar deze tekenaar had er minstens evenveel.
ik kan mij trouwens geen grote ophef herinneren over een Holocaust-spotprent of Jezus-spotprent.
pi_198705462
Uiteindelijk bukken we weer voor dreiging :Y
Op dinsdag 25 februari 2020 12:55 schreef Pumpalov het volgende:
een beetje zo'n lichtgetinte inteeltkop als dat filosoofert heeft.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:26:21 #90
477768 TweedeKlum
Hang In Boom
pi_198705483
Zeg eens tegen die haatbaarden dat het 1 april is. :+
Voor de dagelijkse Trumprotzooi: https://reportersonline.nl/auteur/kirsten-verdel/
Kijk live hoe Trump zijn eigen land sloopt: https://www.project2025.observer/
  vrijdag 26 maart 2021 @ 20:48:15 #91
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198705982
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

onzin. Lectrr heeft 19 cartoons over Mohammed en 34 over Jezus online staan.
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=mohammed
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=jezus

Gregorius Nekschot is helaas gestopt maar deze tekenaar had er minstens evenveel.
ik kan mij trouwens geen grote ophef herinneren over een Holocaust-spotprent of Jezus-spotprent.
Met dat "overlappen" bedoelde ik dat Jezus ook binnen de islam niet echt spotprentenmateriaal is (bij mijn weten dan).
pi_198706814
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

Heb jij echt niets anders om je druk over te maken?
Nee niet echt.

Nou ja, corona shit is wel kut.

Maar voor de rest is bijna alles prima. Bijna alles dus, want naast corona zien we hier ook continu de gevolgen van het accepteren en het blijven tolereren van een -in de kern- anti westerse intolerante barbaarse haat ideolgie die onze normen, waarden, vrijheden en rechten langzaam maar zeker aan het verkankeren is, met alleen maar méér wederzijdse onbegrip en haat.

Van ieder bericht over (dreiging van) terreur met een islamitisch oogmerk tot onschuldig gedoe over het doordrammen over zoiets als de azan, alles werkt hier in mee.

Zo ook de typerende reacties van jou.

Je moet het zelf weten, maar met deze koers word alles hier alleen maar erger. Voor mij, maar zeker ook voor jou.

Want er is al een merkbare groeiende afkeer/haat naar de islam als religie/ideologie in het algemeen, ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat het zich gaat omzetten naar echte haat/afkeer naar moslims an sich.
Dat moslimas echt niet meer met een hoofddoek over straat kunnen dus bijvoorbeeld, zoals joden met een keppeltje of homo's hand in hand dat ook niet meer durven.
pi_198707390
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Nee niet echt.

Nou ja, corona shit is wel kut.

Maar voor de rest is bijna alles prima. Bijna alles dus, want naast corona zien we hier ook continu de gevolgen van het accepteren en het blijven tolereren van een -in de kern- anti westerse intolerante barbaarse haat ideolgie die onze normen, waarden, vrijheden en rechten langzaam maar zeker aan het verkankeren is, met alleen maar méér wederzijdse onbegrip en haat.

Van ieder bericht over (dreiging van) terreur met een islamitisch oogmerk tot onschuldig gedoe over het doordrammen over zoiets als de azan, alles werkt hier in mee.

Zo ook de typerende reacties van jou.

Je moet het zelf weten, maar met deze koers word alles hier alleen maar erger. Voor mij, maar zeker ook voor jou.

Want er is al een merkbare groeiende afkeer/haat naar de islam als religie/ideologie in het algemeen, ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat het zich gaat omzetten naar echte haat/afkeer naar moslims an sich.
Dat moslimas echt niet meer met een hoofddoek over straat kunnen dus bijvoorbeeld, zoals joden met een keppeltje of homo's hand in hand dat ook niet meer durven.
Die mensen demonstreren gewoon. Ze laten op een vreedzame manier zien dat ze iets niet leuk vinden. Van mij mogen ze.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198707543
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Die mensen demonstreren gewoon. Ze laten op een vreedzame manier zien dat ze iets niet leuk vinden. Van mij mogen ze.
Die mensen die demonstreren is dan ook niets mis mee.

Er spelen andere zaken waar wel wat mis mee is als je vrijheid (van meninsguiting) je lief is.

Wanneer je (in dit geval deze school) buigt voor (be)dreiging
Wanneer je beveiligd moet worden voor (be)dreiging

Dan is er ergens wat mis in de samenleving waarin je in vrijheid (van meningsuiting) wil leven.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_198707829
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 21:55 schreef Montagui het volgende:

[..]

Die mensen die demonstreren is dan ook niets mis mee.

Er spelen andere zaken waar wel wat mis mee is als je vrijheid (van meninsguiting) je lief is.

Wanneer je (in dit geval deze school) buigt voor (be)dreiging
Wanneer je beveiligd moet worden voor (be)dreiging

Dan is er ergens wat mis in de samenleving waarin je in vrijheid (van meningsuiting) wil leven.
bedreigen is fout. De bedreigers aanpakken.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:14:37 #96
455560 Logic91
Always stay rational
pi_198707890
Oef.... Deze mensen hebben nog een hele lange weg te gaan eer ze fundamentele liberale vrijheden accepteren.

Je bent al de meest gehate religieuze groep in het westen en dan gooi je nog maar eens olie op het vuur? Onderwijl het stereotype beeld van de intolerante en onbeschaafde moslim bevestigend? 🤡
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:22:12 #97
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198707997
quote:
Ik vind het op zijn minst wat ironisch om te demonstreren tegen de seculiere principes die ook ten grondslag liggen aan je eigen vrijheden als religieuze minderheid. Religieuze wetten gaan in onze samenleving niet boven vrijheid van expressie of vrijheid van meningsuiting. Maar wanneer zulke demonstraties ook nog eens plaatsvinden in een sfeer van intimidatie en (dreiging met) dodelijk geweld, zoals steeds weer het geval blijkt te zijn, denk ik dat er ook wel degelijk "iets" mis mee is. Steek als geloofsgemeenschap eens de hand in eigen boezem in plaats van het zielige slachtoffer te blijven spelen terwijl je broeders in het geloof weer eens hun geweren op een ongewapende man legen omdat ze niet kunnen omgaan met de vrijheden van de huidige Westerse samenleving.
pi_198708058
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:22 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Ik vind het op zijn minst wat ironisch om te demonstreren tegen de seculiere principes die ook ten grondslag liggen aan je eigen vrijheden als religieuze minderheid. Religieuze wetten gaan in onze samenleving niet boven vrijheid van expressie of vrijheid van meningsuiting. Maar wanneer zulke demonstraties ook nog eens plaatsvinden in een sfeer van intimidatie en (dreiging met) dodelijk geweld, zoals steeds weer het geval blijkt te zijn, denk ik dat er ook wel degelijk "iets" mis mee is. Steek als geloofsgemeenschap eens de hand in eigen boezem in plaats van het zielige slachtoffer te blijven spelen terwijl je broeders in het geloof weer eens hun geweren op een ongewapende man legen omdat ze niet kunnen omgaan met de vrijheden van de huidige Westerse samenleving.
demonstreren mag, intimideren niet.
ik vind spotprent over profeet niet leuk.
ik mag dit toch zeggen. is toch geen intimidatie of bedreiging?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198708097
Dit stuk uit de OP is ook veelzeggend...

Batley ligt in West-Yorkshire, een streek in Noord-Engeland met een grote moslimgemeenschap. Het is niet voor het eerst dat een docent daar in de problemen komt. In de jaren tachtig schreef Ray Honeyford, docerend in het nabijgelegen Bradford, het omstreden essay Race and Education in een conservatief opinieblad over de schaduwzijden van de multiculturele samenleving, met name over het gebrek aan integratie. Hij werd ontslagen en verketterd, maar voor zijn dood in 2012 kreeg hij alsnog waardering voor zijn waarschuwende woorden.

De man had een vooruitziende blik en zag toen dus al de problemen die er zouden gaan komen met die giftige ideologie, maar nee, inplaats van hem serieus te nemen werd hij verketterd en ontslagen, om later alsnog zijn gelijk te krijgen. Maar hebben we er ook iets van geleerd? Welnee, want dezelfde wegkijkers en cancelmongolen roepen nu nog steeds het hardst.
pi_198708138
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 19:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Wat is de relevantie dan voor dit topic? Het heeft er echt helemaal niks mee te maken.
pi_198708162
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:31 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat is de relevantie dan voor dit topic? Het heeft er echt helemaal niks mee te maken.
ok, als het helemaal niks mee te maken heeft. Wil je dat ik het verwijder?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198708182
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:33 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ok, als het helemaal niks mee te maken heeft. Wil je dat ik het verwijder?
Ik zou liever zien dat je gewoon eerlijk bent maar dat is waarschijnlijk een brug te ver voor je.
pi_198708193
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:34 schreef Document1 het volgende:

[..]

Ik zou liever zien dat je gewoon eerlijk bent maar dat is waarschijnlijk een brug te ver voor je.
wat wil je weten?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:36:33 #104
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198708212
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Docenten en cartoonisten worden toch bedreigd en er zijn er toch verscheidene op gruwelijke wijze vermoord? Telkens wanneer er weer een hoop ophef komt vanuit de moslimgemeenschap om de een of andere cartoon voelt een gewelddadige voorhoede zich gesterkt in hun overtuiging dat ze voor een rechtvaardige zaak vechten. Houd je dan gewoon een keertje in en laat het gewoon gaan, in plaats van het signaal te blijven afgeven dat je het in je hart misschien eigenlijk wel een beetje eens bent met die terroristen, want de tegenpartij heeft toch wel echt iets fout gedaan bij jullie... Reden voor rechtvaardige woede, en dat sommige van die cartoonisten en docenten daar dan de gevolgen van ondervinden, tja, eigen schuld dikke bult?
pi_198708228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:35 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

wat wil je weten?
Wat nou precies de relevantie van je post voor dit topic was. Dat je mensen op hoogte wou stellen en zelf wat vlaggetjes op gaat hangen gaat er bij mij niet in maar ik laat mij graag verrassen.
pi_198708261
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:36 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Docenten en cartoonisten worden toch bedreigd en er zijn er toch verscheidene op gruwelijke wijze vermoord? Telkens wanneer er weer een hoop ophef komt vanuit de moslimgemeenschap om de een of andere cartoon voelt een gewelddadige voorhoede zich gesterkt in hun overtuiging dat ze voor een rechtvaardige zaak vechten. Houd je dan gewoon een keertje in en laat het gewoon gaan, in plaats van het signaal te blijven afgeven dat je het in je hart misschien eigenlijk wel een beetje eens bent met die terroristen, want de tegenpartij heeft toch wel echt iets fout gedaan bij jullie...
ik vind dat de leraar niet bedreigd en/of vermoord mag worden.
ik vind de spotprent niet leuk
dit mag ik toch gewoon vinden. Zo niet, tja sorry dan, het spijt me. Ik spoor niet, neem mij dan niet serieus, ik ben gek.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198708283
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:37 schreef Document1 het volgende:

[..]

Wat nou precies de relevantie van je post voor dit topic was. Dat je mensen op hoogte wou stellen en zelf wat vlaggetjes op gaat hangen gaat er bij mij niet in maar ik laat mij graag verrassen.
maakt dat wat uit?
misschien was het per ongeluk of om een andere reden.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:40:38 #108
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198708284
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:25 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Dat mag zeker, zeggen dat je het niet leuk vindt. Daar kan ik alle begrip voor opbrengen en het is je goed recht. Er zijn legio zaken die ik ook niet leuk vind.

Een demonstratie heeft echter doorgaans tot doel om iets te bewerkstelligen: een verbod, een verandering, excuses, etc. Mensen demonstreren meestal niet alleen om te zeggen: "Dit vind ik niet leuk." De vraag is dus: wat wil men bereiken met zo'n demonstratie?
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:40:50 #109
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198708289
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 17:17 schreef intellectuele_user het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Protesters had demanded the teacher's sacking, while some parents who spoke to the BBC said they didn't agree with the demonstrations and found them "intimidating".

The school, which had been due to break up for the Easter holiday, was understood to have switched to a day of remote learning and the gates remained locked.
https://www.bbc.com/news/uk-england-leeds-56523179
Kabouter Plop is ook tegen grappige tekeningen, zie ik :D
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198708311
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:40 schreef Repentless het volgende:

[..]

Dat mag zeker, zeggen dat je het niet leuk vindt. Daar kan ik alle begrip voor opbrengen en het is je goed recht. Er zijn legio zaken die ik ook niet leuk vind.

Een demonstratie heeft echter doorgaans tot doel om iets te bewerkstelligen: een verbod, een verandering, excuses, etc. Mensen demonstreren meestal niet alleen om te zeggen: "Dit vind ik niet leuk." De vraag is dus: wat wil men bereiken met zo'n demonstratie?
ik gaf toch aan dat zelfs mensen tegen slecht weer gingen demonstreren. Het mag toch gewoon, ook al heeft het geen nut.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198708320
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:40 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

maakt dat wat uit?
misschien was het per ongeluk of om een andere reden.
:z
  vrijdag 26 maart 2021 @ 22:54:12 #112
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198708527
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

ik gaf toch aan dat zelfs mensen tegen slecht weer gingen demonstreren. Het mag toch gewoon, ook al heeft het geen nut.
Het gaat er niet om of het mag. Demonstreren mag, dat is een gegeven. Net zoals je wettelijk gezien ook spotprenten mag tonen. Het moet niet, maar het mag wel.

Het doel van die demonstratie tegen slecht weer is duidelijk (zoals in het artikel staat): een grap.

Wat is het doel van deze demonstratie?
pi_198708638
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:54 schreef Repentless het volgende:

[..]

Het gaat er niet om of het mag. Demonstreren mag, dat is een gegeven. Net zoals je wettelijk gezien ook spotprenten mag tonen. Het moet niet, maar het mag wel.

Het doel van die demonstratie tegen slecht weer is duidelijk (zoals in het artikel staat): een grap.

Wat is het doel van deze demonstratie?
edit: het laten zien dat ze spotprent over cartoon niet leuk vinden
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198708779
Deze twee moslims gaan dieper in op dit onderwerp en bespreken het vanuit andere (filosofische) invalshoeken, het is het kijken waard.

vrijdag 26 maart 2021 @ 23:19:43 #115
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198708875
Begin gewoon eens met die rotzooi uit de klaslokalen te houden. School is school niet een kerk of moskee.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
pi_198708913
Eigenlijk zouden alle scholen, kranten en televisiezenders gezamenlijk een dag lang een prent van die Mohammed moeten tonen.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 23:32:14 #117
483379 Repentless
Live fast, on high
pi_198709037
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Dat is vrij algemeen bekend, net zoals we weten dat christenen het niet leuk vinden dat Jezus Christus belachelijk wordt gemaakt of tegen vloeken zijn. Dus dan is zo'n demonstratie nogal overbodig, als dat het enige doel is.
pi_198709207
Wat zijn moslims ook een stel jankerds. Grow a pair... Minst of geringst, meteen weer huilen, totaal geen incasseervermogen.
pi_198709236
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 22:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

bedreigen is fout. De bedreigers aanpakken.
Eens, maar dan is een signaal 'dat we hen (de bedreigers) "begrijpen" en daarom buigen (excuses van de school, leraar naar huis)' m.i. een verkeerd signaal en m.i. niet de juiste aanpak.

Hoe zie jij een gedegen aanpak van dit soort vrijheid (van meningsuiting) ondermijnende activiteiten?
pi_198709269
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:01 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ja prima.

Maar waarom moest de docent geschorst worden dan? Was dat het doel?
Waarom moest ie zelfs onderduiken? Was dat het doel?
Waarom is nu de school tijdelijk dicht? Was dat het doel?
pi_198709304
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:22 schreef Nielsch het volgende:
Eigenlijk zouden alle scholen, kranten en televisiezenders gezamenlijk een dag lang een prent van die Mohammed moeten tonen.
Dat hadden ze na Hebdo al moeten doen.
pi_198709403
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:46 schreef Montagui het volgende:

[..]

Eens, maar dan is een signaal 'dat we hen (de bedreigers) "begrijpen" en daarom buigen (excuses van de school, leraar naar huis)' m.i. een verkeerd signaal en m.i. niet de juiste aanpak.

Hoe zie jij een gedegen aanpak van dit soort vrijheid (van meningsuiting) ondermijnende activiteiten?
Ik zeg alleen dat die mensen van mij mogen demonstreren.
een verbod op demonstreren zou onder vrijheid (van meningsuiting) ondermijnende activiteit kunnen vallen.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198709435
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:48 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Ja prima.

Maar waarom moest de docent geschorst worden dan? Was dat het doel?
Waarom moest ie zelfs onderduiken? Was dat het doel?
Waarom is nu de school tijdelijk dicht? Was dat het doel?
van mij hoeft de docent niet geschorst te worden
hij hoeft van mij ook niet te onderduiken
van mij mag de school gewoon open hoor
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198709582
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik zeg alleen dat die mensen van mij mogen demonstreren.
een verbod op demonstreren zou onder vrijheid (van meningsuiting) ondermijnende activiteit kunnen vallen.
Je ontwijkt de vraag.

Die gaat namelijk niet over de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid op demonstratie, maar over de onacceptabele vrijheid van bedreiging.

Je gaf zelf al aan dat je die moet aanpakken.

Ik vraag dan jou hoe dat we dat moeten/kunnen aanpakken.

Moeten we de gelovigen hun zin geven en geen spotprenten meer tonen?
Moeten we de gelovigen hun zin niet geven en spotprenten blijven tonen?

OF:

Moeten we de gelovigen hun zin niet geven en spotprenten blijven tonen in het kader van onderwijs (dus geen politiek of religieus statement, maar puur ter educatie en verlichting e/o inzichtt)?

Optie 3 gewoon als optie zoals het veelal realistisch voorbijkomt in dergelijke lessen.
pi_198709638
Geen een vrijheid is absoluut. Ook vrijheid van meningsuiting is niet absoluut.

Elke bevolkingsgroep heeft een rode lijn. Voor de één is dat de Holocaust, voor de ander is dat de Profeet.

Deze docent zou nooit antisemitische cartoons tonen aan joodse schoolkinderen en terecht. Zou hij dat wel doen, dan zou hij binnen no time ontslagen worden.

Het vernederen van moslims is geen goede basis om samen te leven met elkaar en leidt alleen maar tot conflicten.

Bill Donohue is geen moslim en zo zijn er miljoenen niet-moslims als hem. Totaal gestoorde suggestie van Nielsch. Ten eerste zijn niet-moslims niet zo eensgezind. Ten tweede is dit een oorlogsverklaring aan 2 miljard moslims. Dit moeten we niet willen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:22 schreef Nielsch het volgende:
pi_198709695
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:32 schreef Billy-jazz het volgende:
Klopt. Bij mij eindigt die bij het oproepen tot geweld e/o het verspreiden van haat.

Oproepen tot geweld is vrij duidelijk (zie Akwasi), maar wanneer is iets verspreiden van haat?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 00:40:44 #127
159092 Tyr80
Nani ka hoka ni?
pi_198709696
quote:

Elke bevolkingsgroep heeft een rode lijn. Voor de één is dat de Holocaust, voor de ander is dat de Profeet.

Deze docent zou nooit antisemitische cartoons tonen aan joodse schoolkinderen en terecht. Zou hij dat wel doen, dan zou hij binnen no time ontslagen worden.

Het vernederen van moslims is geen goede basis om samen te leven met elkaar en leidt alleen maar tot conflicten.

Bill Donohue is geen moslim en zo zijn er miljoenen niet-moslims als hem. Totaal gestoorde suggestie van Nielsch. Ten eerste zijn niet-moslims niet zo eensgezind. Ten tweede is dit een oorlogsverklaring aan 2 miljard moslims. Dit moeten we niet willen.
[..]

Een cartoon van de heilige proleet is niet anti-moslim zoals een antisemitische cartoon wel gericht zou zijn om de mensen zelf. Tevens zijn arabieren ook semieten meende ik laatst te lezen ergens, maar goed.

Geen enkele religie verdient respect in deze tijd, en gelovig zijn ook niet. We kunnen niet cateren voor iedereen z'n waanbeelden.

Gebrek aan opleiding is geen vrijbrief voor achterlijk gedrag.
"We aren't people, we are text." - Japanman Sakyusan -
  zaterdag 27 maart 2021 @ 00:43:27 #128
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198709726
Je geloof zal zo labiel zijn dat papier en inkt het doen wiebelen...

doodvermoeiend die haatbaarden
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 27 maart 2021 @ 00:44:28 #129
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198709734
quote:

[..]

Hoe worden moslims precies vernederd door een tekening?

En een oorlogsverklaring zelfs...

Goeiedag zeg, grow up.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198709764
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:23 schreef Montagui het volgende:

[..]

Je ontwijkt de vraag.

Die gaat namelijk niet over de vrijheid van meningsuiting of de vrijheid op demonstratie, maar over de onacceptabele vrijheid van bedreiging.

Je gaf zelf al aan dat je die moet aanpakken.

Ik vraag dan jou hoe dat we dat moeten/kunnen aanpakken.

Moeten we de gelovigen hun zin geven en geen spotprenten meer tonen?
Moeten we de gelovigen hun zin niet geven en spotprenten blijven tonen?

OF:

Moeten we de gelovigen hun zin niet geven en spotprenten blijven tonen in het kader van onderwijs (dus geen politiek of religieus statement, maar puur ter educatie en verlichting e/o inzichtt)?

Optie 3 gewoon als optie zoals het veelal realistisch voorbijkomt in dergelijke lessen.
Ik mag geen hakenkruis achter mijn raam hangen
waarom zou ik het ook willen doen eigenlijk?
ik ga mij hierom niet druk maken.
ik vind niet dat het niet mogen ophangen ten koste gaat van mijn vrijheid.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
  zaterdag 27 maart 2021 @ 00:51:50 #131
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198709784
Tolerant hoor, van die moslims :')

Dat je werkgever ook nog eens niet achter je staat :') :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198709813
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:40 schreef Montagui het volgende:

[..]

Klopt. Bij mij eindigt die bij het oproepen tot geweld e/o het verspreiden van haat.

Oproepen tot geweld is vrij duidelijk (zie Akwasi), maar wanneer is iets verspreiden van haat?
Geen idee, jij begint erover (haat)?

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:40 schreef Tyr80 het volgende:

[..]

Een cartoon van de heilige proleet is niet anti-moslim zoals een antisemitische cartoon wel gericht zou zijn om de mensen zelf. Tevens zijn arabieren ook semieten meende ik laatst te lezen ergens, maar goed.

Geen enkele religie verdient respect in deze tijd, en gelovig zijn ook niet. We kunnen niet cateren voor iedereen z'n waanbeelden.

Gebrek aan opleiding is geen vrijbrief voor achterlijk gedrag.
Ik heb niets aan dit soort extremistische atheïstische oneliners.

quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:44 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Hoe worden moslims precies vernederd door een tekening?

En een oorlogsverklaring zelfs...

Goeiedag zeg, grow up.
Op dezelfde wijze als antisemitische karikaturen van joden (met haakneus, shekels etc.)

Het is geen grap dat het als oorlogsverklaring wordt opgevat. Volgens mij had het Ottomaanse rijk met oorlog gedreigd om het beledigen van de Profeet, maar ik moet dit even opzoeken als je het wil.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:00:16 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198709845
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:55 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Geen idee, jij begint erover (haat)?
[..]

Ik heb niets aan dit soort extremistische atheïstische oneliners.
[..]

Op dezelfde wijze als antisemitische karikaturen van joden (met haakneus, shekels etc.)

Het is geen grap dat het als oorlogsverklaring wordt opgevat. Volgens mij had het Ottomaanse rijk met oorlog gedreigd om het beledigen van de Profeet, maar ik moet dit even opzoeken als je het wil.
Na alle ellende van de afgelopen 20 jaar zou ik denken dat moslims vooral in hun maag zouden zitten met zaken als Taliban, Bin Laden's baardenclub, Zarqawi's doodseskaders, ISIS, Al Shabaab, die rondtrekkende moordenaars van Boko Haram en al die andere door de islam geïnspireerde haatzaaiers... Massale protesten, wereldwijd, tegen al dat religieus geweld.

Maar nee.

Dat gebeurt enkel wanneer er een cartoon getekend wordt.

Hoog tijd dat die islam eens de verlichting in gaat net als de andere religies, zodat we eindelijk gewoon eens normaal kunnen doen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198709860
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:51 schreef Red_85 het volgende:
Tolerant hoor, van die moslims :')

Dat je werkgever ook nog eens niet achter je staat :') :')
Blijkt ook wel weer in dit topic met de gebruikelijke kliek labiele goedpraters :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198709872
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 00:48 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Ik mag geen hakenkruis achter mijn raam hangen
waarom zou ik het ook willen doen eigenlijk?
ik ga mij hierom niet druk maken.
ik vind niet dat het niet mogen ophangen ten koste gaat van mijn vrijheid.
Wederom geen reactie.

Je gaat alleen maar in op wat wel mag.

Op het moment dat men ingaat tegen die vrijheid van wat wel mag geef je niet thuis.Dab is het ' aanpakken'.

Hoe pak jij 'in dit geval' het dan aan?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:10:36 #136
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198709930
Die standaard vergelijkingen ook weer...

Hakenkruis... spotprenten van Joden...

Nee, dat is niet hetzelfde. Het ene is een politiek symbool, het ander is een vorm van demonisering van een hele bevolkingsgroep, eentje die we kunnen zien omdat we daar empirisch bewijs voor hebben. Ofwel; daar hebben mensen daadwerkelijk last van, ze afbeelden als half-apen die de 'echte mensen' uitbuiten.

Die Mo cartoons zijn tekeningen van een man met een baard in een gewaad, waarvan de tekenaar zegt dat het Mo is. Aangezien geen mens weet hoe die man eruit zag, is het dus al absurd om te stellen dat hier de profeet wordt beledigd. Men kiest er voor om dat te zijn.

Wel zo makkelijk, hoef je je niet te richten op de laten we zeggen nogal bloederige erfenis van de islam de laatste decennia. Sowieso, wat een lef, na Paty, je nog manifesteren als 'ik ben boos wegens een tekening'-moslim.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198709939
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:04 schreef Montagui het volgende:

[..]

Wederom geen reactie.

Je gaat alleen maar in op wat wel mag.

Op het moment dat men ingaat tegen die vrijheid van wat wel mag geef je niet thuis.Dab is het ' aanpakken'.

Hoe pak jij 'in dit geval' het dan aan?
als de leraar bedreigd is, dan de bedreiger oppakken en veroordelen
hoezo geef ik niet thuis?
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198709950
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Na alle ellende van de afgelopen 20 jaar zou ik denken dat moslims vooral in hun maag zouden zitten met zaken als Taliban, Bin Laden's baardenclub, Zarqawi's doodseskaders, ISIS, Al Shabaab, die rondtrekkende moordenaars van Boko Haram en al die andere door de islam geïnspireerde haatzaaiers... Massale protesten, wereldwijd, tegen al dat religieus geweld.

Maar nee.

Dat gebeurt enkel wanneer er een cartoon getekend wordt.

Hoog tijd dat die islam eens de verlichting in gaat net als de andere religies, zodat we eindelijk gewoon eens normaal kunnen doen.
Al die groeperingen worden bestreden door lokale troepen die alles behalve christen zijn.

Hoe is dit verlichting te noemen? Klinkt meer als loze woorden om eerlijk te zijn.
NWS / Excuses RKerk Nieuw-Zeeland: Baby's van nauwelijks 9 maanden misbruikt
En de Holocaust gebeurde na de 'verlichting' en niet ervoor.

Hier nog even over het Ottomaanse rijk. Ik zit de rest van het artikel nog te lezen nu maar deel het alvast.

In Europe, representations and theater play against Islam or the Ottomans are cases in point, reflecting this hostility. There are many documents in the Ottoman archive indicating that these plays were removed from stages or were not staged at all, at the request of Ottoman ambassadors and by diplomatic means.
https://www.dailysabah.co(...)avors-in-europe/news
pi_198709977
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die standaard vergelijkingen ook weer...

Hakenkruis... spotprenten van Joden...

Nee, dat is niet hetzelfde.
Ik zie veel overeenkomsten als ik naar dit filmpje kijk:

pi_198709986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:11 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

als de leraar bedreigd is, dan de bedreiger oppakken en veroordelen
hoezo geef ik niet thuis?
De bedreiger aanpakken is in dit geval het extremistische deel van een geloof. Iets wat bv een Geert Wilders al jarenlang voor ijvert.

Ben je het daar mee eens?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:19:00 #141
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198709999
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:12 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Al die groeperingen worden bestreden door lokale troepen die alles behalve christen zijn.

Hoe is dit verlichting te noemen? Klinkt meer als loze woorden om eerlijk te zijn.
NWS / Excuses RKerk Nieuw-Zeeland: Baby's van nauwelijks 9 maanden misbruikt
En de Holocaust gebeurde na de 'verlichting' en niet ervoor.

Hier nog even over het Ottomaanse rijk. Ik zit de rest van het artikel nog te lezen nu maar deel het alvast.

In Europe, representations and theater play against Islam or the Ottomans are cases in point, reflecting this hostility. There are many documents in the Ottoman archive indicating that these plays were removed from stages or were not staged at all, at the request of Ottoman ambassadors and by diplomatic means.
https://www.dailysabah.co(...)avors-in-europe/news
He broer... als een katholieke moraalprediker tekeer gaat tegen de 'zondige aard' der homoseksuelen, of over de euvelen van de alleenstaande moeder, ben ik de eerste die hem vierkant uitlacht, als paap: ga eerst die varkensstal in het Vaticaan eens uitmesten aleer je je profileert als hoeder der beschaafde zeden.

Maar daarin ben ik niet de enige; zo ongeveer iedereen op die anderhalve conservatieve katholiek die er nog is zal hartelijk meelachen.

Dat is in islamitische kring nog verre van het geval.

En de groepen die streden tegen die moordende bende wahabisten waren voornamelijk sji'ieten (rijkelijk uitgekotst door een hoop soennieten, want KUFAR!!!!), Koerden en liberale en geseculariseerde eenheden.

En ja, de Holocaust gebeurde na de Verlichting... weet je waarom? Omdat er een eeuwenlang proces van eveneens debiel religieus zwartmaken en demoniseren aan vooraf was gegaan (de Joden als 'godsmoordenaars', de Joden als kindermoordenaars die het bloed in hun matzes bakten, de Joden die de waterputten vergiftigden); van katholiek tot protestant, eeuwenlange volslagen krankzinnige uit 'heilige overtuiging' opgebraakte bullshit, die na een forse crisis en een verloren oorlog door een Oostenrijkse korporaal met een snufje nationalisme en sociaal-darwinisme weer werd opgediend.

Verschil is: van al dat geneuzel is nul bewijs. Van heethoofdige islamieten die om het minste geringste zaken opblazen, kelen doorsnijden, mensen stenigen, van gebouwen afflikkeren hebben we gewoon beeldmateriaal. En schrikbarend veel ook... zou me daar eens wat meer over opwinden dan over een tekening.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:20:39 #142
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198710015
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:16 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Nou, zeker... Vandaar dat er oorlogsgraven worden geruimd om plaats te maken voor een eeuwige islamitische rustplaats, moskeeën met luidspeakers hun 'boodschap' mogen verkondigen in Nederlandse steden, islamitisch onderwijs gewoon doorgang kan vinden en er zo ongeveer standaard al halal voedsel wordt geserveerd in publieke instellingen.

Echt. 1933 all over again.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198710017
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

De bedreiger aanpakken is in dit geval het extremistische deel van een geloof. Iets wat bv een Geert Wilders al jarenlang voor ijvert.

Misschien wil Geert alleen moslims die dreigen aanpakken. Ik ben meer voor iedereen die dreigt aanpakken. Bijvoorbeeld dreigingen naar Sylvana en/of andere tegenstanders van ZP. Iedereen die dreigt aanpakken om wat voor reden dan ook, zonder onderscheid te maken.
Ik ben geen robot.
niet bang voor ban
pi_198710029
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:16 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Doe normaal gast. Het is een spotprent :')
In order to understand, I destroyed myself
- Fernando Pessoa
pi_198710042
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:10 schreef EttovanBelgie het volgende:
Die Mo cartoons zijn tekeningen van een man met een baard in een gewaad, waarvan de tekenaar zegt dat het Mo is. Aangezien geen mens weet hoe die man eruit zag, is het dus al absurd om te stellen dat hier de profeet wordt beledigd.
Als de tekenaar aangeeft wat zijn intentie is "het is Mohammed", dan maakt het niet uit of het daadwerkelijk Mohammed is.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:27:46 #146
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198710056
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:25 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Als de tekenaar aangeeft wat zijn intentie is "het is Mohammed", dan maakt het niet uit of het daadwerkelijk Mohammed is.
Ja, zoals ze toen ook deden met die foto van een Fransman tijdens een 'doe een varken na'-competitie, en daar van maakten dat het iemand was die Mohammed nadeed.

Presto; en voor je het weet heb je een geflipte Kaukasiër met geldingsdrang en een mes in je straat.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198710069
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:17 schreef Montagui het volgende:

[..]

Het extremistische deel van het geloof wordt al bijna 20 jaar aangepakt (War on terror). Als ze militair niet zijn verslagen maar juist verspreiden over meerdere continenten, dan zijn we de komende decennia nog niet af van bedreigingen en aanslagen op cartoonisten?
pi_198710078
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:20 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:

[..]

Misschien wil Geert alleen moslims die dreigen aanpakken. Ik ben meer voor iedereen die dreigt aanpakken. Bijvoorbeeld dreigingen naar Sylvana en/of andere tegenstanders van ZP. Iedereen die dreigt aanpakken om wat voor reden dan ook, zonder onderscheid te maken.
Denk niet dat Geert dat bedoelt, Geert wil echt niet alleen moslins aanpaken,.

Denk eigenlijk dat Geert hetzelfde bedoelt als jij.
pi_198710082
quote:

Poeh ja, kan me nog goed herinneren, die massale protesten in het Westen tegen Holocaust ontkenners. Of die ene keer dat die leraar werd onthoofd omdat hij joodse spotprenten wilde bespreken, weet je dat nog?

Ja die rode lijn die jij noemt in het progressieve Westen moet je niet overheen hoor. Dan breekt de hel echt los.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_198710084
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En de groepen die streden tegen die moordende bende wahabisten waren voornamelijk sji'ieten (rijkelijk uitgekotst door een hoop soennieten, want KUFAR!!!!), Koerden en liberale en geseculariseerde eenheden.
Soennitische Koerden dus, Soennitische Arabieren (Sons of Iraq), mede-Wahabieten (al-Qaeda vs IS), Soennitische Afghanen/Somaliërs/Egyptenaren/Nigerianen/Malinezen en een hele hoop anderen.

Dus nee, het zijn niet alleen sjiieten.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:34:03 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198710090
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:33 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Soennitische Koerden dus, Soennitische Arabieren (Sons of Iraq), mede-Wahabieten (al-Qaeda vs IS), Soennitische Afghanen/Somaliërs/Egyptenaren/Nigerianen/Malinezen en een hele hoop anderen.

Dus nee, het zijn niet alleen sjiieten.
Wat vind jij van sji'ieten?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198710091
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:31 schreef IxCalypso het volgende:
Gelovigen moeten zichzelf en hun geloof (welk geloof dan ook) eens wat minder serieus nemen. Minder als waarheid. Elk geloof heeft goede kanten. Helaas komen die te weinig naar voren.
Gelovigen moeten hun geloof niet opdringen aan anderen, en accepteren dat het iets persoonlijks is, en dat andere mensen andere opvattingen kunnen en mogen hebben.
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_198710103
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

En ja, de Holocaust gebeurde na de Verlichting... weet je waarom? Omdat er een eeuwenlang proces van eveneens debiel religieus zwartmaken en demoniseren aan vooraf was gegaan (de Joden als 'godsmoordenaars', de Joden als kindermoordenaars die het bloed in hun matzes bakten, de Joden die de waterputten vergiftigden); van katholiek tot protestant, eeuwenlange volslagen krankzinnige uit 'heilige overtuiging' opgebraakte bullshit, die na een forse crisis en een verloren oorlog door een Oostenrijkse korporaal met een snufje nationalisme en sociaal-darwinisme weer werd opgediend.
En ik zeg dat hetzelfde met moslimminderheden in Europa gebeurt, we zijn in "the beginning stages", dus ja die imam brengt de azaan ten hore maar krijgt enorm veel weerstand.

Deze cartoon-onzin is een onderdeel van het demoniseren.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:37:12 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198710104
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:36 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

En ik zeg dat hetzelfde met moslimminderheden in Europa gebeurt, we zijn in "the beginning stages", dus ja die imam brengt de azaan ten hore maar krijgt enorm veel weerstand.

Deze cartoon-onzin is een onderdeel van het demoniseren.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198710120
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:22 schreef Eufonie het volgende:

[..]

Doe normaal gast. Het is een spotprent :')
Spotprenten zijn ook gebruikt om joodse minderheden mee te demoniseren, spotprenten ingezet door de gevestigde orde tegen een religieuze minderheid (moslims)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 01:40:21 #156
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198710122
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:39 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Spotprenten zijn ook gebruikt om joodse minderheden mee te demoniseren, spotprenten ingezet door de gevestigde orde tegen een religieuze minderheid (moslims)
:') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198710131
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:28 schreef IxCalypso het volgende:
Dat raad ik elke moslim aan. Zien hoe een geloof belachelijk gemaakt wordt en er mee kunnen dealen.
Welk geloof wordt belachelijk gemaakt dan?

Het christendom is geen heilig huisje meer, maar hiervoor in de plaats zijn nieuwe heilige huisjes gekomen.

In Frankrijk krijg je een boete voor het 'onteren' van de Franse vlag :')
pi_198710142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:43 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Boetes voor dat soort zaken zijn sowieso onzin.
Precies, het land uitzetten zou beter zijn. 8-)
And those that were seen dancing were thought to be insane by those that could not hear the music.
pi_198710146
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:33 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Poeh ja, kan me nog goed herinneren, die massale protesten in het Westen tegen Holocaust ontkenners. Of die ene keer dat die leraar werd onthoofd omdat hij joodse spotprenten wilde bespreken, weet je dat nog?

Ja die rode lijn die jij noemt in het progressieve Westen moet je niet overheen hoor. Dan breekt de hel echt los.
:? Holocaust-ontkenners worden in de cel gegooid in bepaalde Europese landen en het is meteen afgelopen met de carrières van artiesten als de Franse comedian Dieudonne vanwege 'antisemitisme'. Charlie Hebdo heeft zelfs een van hun 'antisemitische cartoonisten' eruit gegooid. :')
pi_198710149
dubbel

[ Bericht 98% gewijzigd door Billy-jazz op 27-03-2021 16:54:50 ]
pi_198710154
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:34 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Gelovigen moeten hun geloof niet opdringen aan anderen, en accepteren dat het iets persoonlijks is, en dat andere mensen andere opvattingen kunnen en mogen hebben.
In dit topic zie ik alleen maar atheïsten die roepen "gelovigen dienen zich zus en zo te gedragen", atheïsten zouden hun visie niet moeten opdringen aan gelovigen zou gepaster zijn?
pi_198710159
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:39 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Boze moslims moeten eens inzien dat 99 procent van de samenleving waar ze zo graag deel van willen uitmaken niet per se iets heeft met spotprentjes. We maken ze niet, zoeken ze niet actief op en het boeit ons niet echt. Maar als er dan eens een keer iemand zo'n plaatje deelt gaan ze direct weer roeptoetern dat ze gedemoniseerd worden, gevolgd door bedreigingen, geweld en onthoofdingen. En dat is juist waarom men vindt dat men eens een beetje chill moet doen. Dat mensen ergens niet mee eens zijn en dst uitspreken is prima.
pi_198710160
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:46 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

:? Holocaust-ontkenners worden in de cel gegooid in bepaalde Europese landen en het is meteen afgelopen met de carrières van artiesten als de Franse comedian Dieudonne vanwege 'antisemitisme'. Charlie Hebdo heeft zelfs een van hun 'antisemitische cartoonisten' eruit gegooid. :')
Antisemitisme is ook niet het belachelijk maken van het joodse geloof, maar haat/afkeer van de jood in het algemeen en hun zgn karaktereigenschappen en uiterlijke kenmerken.
pi_198710165
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:26 schreef intellectuele_user het volgende:
Donderdag schorste de schoolleiding de theologiedocent die de cartoon liet zien,
Lafbekken :r :r :r :r :r :r
pi_198710169
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:37 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Cartoons horen bij het leven in het westen.
Joden demoniseren in cartoons hoort ook bij het leven in Iran en sommige Arabische landen? Of antisemitische series/talkshows die uitgezonden worden en gedocumenteerd door MEMRI TV?

Er is een verschil tussen een cartoon en een cartoon. Eentje om Rutte belachelijk te maken. Of eentje om een religieuze minderheid te demoniseren, en autochtonen op te hitsen tegen hen met het oog op politiek gewin van xenofobe politieke partijen die de-islamisering en remigratie "deportatie" als doel hebben.
pi_198710172
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:49 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

In dit topic zie ik alleen maar atheïsten die roepen "gelovigen dienen zich zus en zo te gedragen", atheïsten zouden hun visie niet moeten opdringen aan gelovigen zou gepaster zijn?
Niemand, gelovig of atheïst of wat dan ook, zou zijn mening of visie op moeten dringen aan een ander. Laat mensen gewoon met rust en leven hoe zij willen leven, als iedereen dat zou doen zou er een hoop mínder gezeik zijn in de wereld. }:|
pi_198710182
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:41 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

De joden gedroegen zich voorbarig voor de oorlog.
Voorbeeldig bedoel je? Kijk het bovenstaand propaganda-filmpje, dan kun je zien dat joden gedemoniseerd werden op dezelfde manier als moslims of Marokkanen vanwege vermeende criminaliteit.
pi_198710189
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:49 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Dit zou enige sense maken als je vindt dat 'je moet niet zo je levensvisie opdringen' interpreteert als iemand een levensvisie opdringen. Dat is lichtelijk ironisch.
pi_198710192
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:57 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Voorbeeldig bedoel je? Kijk het bovenstaand propaganda-filmpje, dan kun je zien dat joden gedemoniseerd werden op dezelfde manier als moslims of Marokkanen vanwege vermeende criminaliteit.
Vermeende criminaliteit? Opsporing Verzocht zit er anders vol mee wekelijks...of is dat ook stemmingmakerij? :P
pi_198710194
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:43 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Boetes voor dat soort zaken zijn sowieso onzin.
Maakt niet uit of het onzin is, het toont de hypocrisie aan? Gedemoniseerde religieuze minderheid? Je moet alles accepteren onder het mom van vrijheid? Franse vlag wordt onteerd! Oh noeeeeeeeeeeees!!! the horror :'(
pi_198710206
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:51 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

De wereld wordt al eeuwen lang gedomineerd door gelovigen.
Now. It's our turn.
In Nederland misschien? Samen met een handjevol landen waar atheïsten in de meerderheid zijn? Maar dit is zeker niet het geval in de rest van de wereld waar ze ook beter in staat zijn om te begrijpen waarom je een heilig religieus figuur van andermans religie niet belachelijk moet gaan maken.
pi_198710218
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:51 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Boze moslims moeten eens inzien dat 99 procent van de samenleving waar ze zo graag deel van willen uitmaken niet per se iets heeft met spotprentjes. We maken ze niet, zoeken ze niet actief op en het boeit ons niet echt.
Klopt, het is een handjevol haatzaaiers die het het hele volk willen ophitsen tegen een machteloze religieuze minderheid (moslims).
pi_198710225
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:02 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

In Nederland misschien? Samen met een handjevol landen waar atheïsten in de meerderheid zijn? Maar dit is zeker niet het geval in de rest van de wereld waar ze ook beter in staat zijn om te begrijpen waarom je een heilig religieus figuur van andermans religie niet belachelijk moet gaan maken.
Hoezo zou je het niet belachelijk mogen maken? Ik ben zelf Rooms-katholiek, en denk je nou echt dat het mij ook maar 1 fuck boeit of iemand een spotprent van Jezus of de paus of wat voor katholiek iets dan ook maakt? Nee dus. Ze doen maar lekker. *)
pi_198710229
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:54 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Niemand, gelovig of atheïst of wat dan ook, zou zijn mening of visie op moeten dringen aan een ander. Laat mensen gewoon met rust en leven hoe zij willen leven, als iedereen dat zou doen zou er een hoop mínder gezeik zijn in de wereld. }:|
Komt alleen in fantasieland voor, dat je je visie niet moet opdringen aan anderen.

De overheid probeert ons op allerlei manieren te hersenspoelen en te manipuleren, via onderwijs, media etc.
pi_198710235
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:07 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Komt alleen in fantasieland voor, dat je je visie niet moet opdringen aan anderen.

De overheid probeert ons op allerlei manieren te hersenspoelen en te manipuleren, via onderwijs, media etc.
Dat zeg ik toch ook ? Dat het zo ZOU MOETEN zijn ? Oftewel mijn ideaalbeeld.. }:|
pi_198710238
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:58 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Vermeende criminaliteit? Opsporing Verzocht zit er anders vol mee wekelijks...of is dat ook stemmingmakerij? :P
Tuurlijk is het stemmingmakerij. Media kiezen ervoor om lichtgetinten vaker in het negatieve zonnetje te zetten dan autochtone collega's.
pi_198710242
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:09 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Tuurlijk is het stemmingmakerij. Media kiezen ervoor om lichtgetinten vaker in het negatieve zonnetje te zetten dan autochtone collega's.
Lol...ok.. 8)7
pi_198710252
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:07 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Hoezo zou je het niet belachelijk mogen maken? Ik ben zelf Rooms-katholiek, en denk je nou echt dat het mij ook maar 1 fuck boeit of iemand een spotprent van Jezus of de paus of wat voor katholiek iets dan ook maakt? Nee dus. Ze doen maar lekker. *)
Omdat het niet bevorderlijk is voor in vrede samenleven met elkaar en alleen maar leidt tot polarisatie.

Ik neem aan dat jij een autochtoon bent en niet door een politieke partij met deportatie bedreigd wordt en niet tot een gedemoniseerde religieuze minderheid behoort?
pi_198710255
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:02 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

De landen die religie zo serieus nemen zijn dan ook hoofdzakelijk shithole countries.
pi_198710267
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:12 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Hebben Joden ooit mensen onthoofd vanwege een cartoon?
In deze eeuw?
Ik zou het niet weten? Ik neem aan van niet?

Maar ze hebben wel Palestijnse kinderen onthoofd met raketten.

Niet alle Joden natuurlijk, maar dit zeg ik als voorbeeld.

Ik kan ook een vraag stellen die jij alleen met nee kunt beantwoorden, waarom beperken tot alleen 'onthoofding vanwege cartoon'?

De meeste onthoofdingen hebben plaatsgevonden door de Franse staat, guillotine.
pi_198710277
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:13 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Atheïsme wordt groter, wen er maar aan.
:') boeiend? "Islam wordt groter" ooeeeh eng.
pi_198710282
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:13 schreef Gehrman het volgende:

[..]

De landen die religie zo serieus nemen zijn dan ook hoofdzakelijk shithole countries.
Correlatie staat niet gelijk aan causaliteit.

Schijnverband religie leidt tot shithole countries.
pi_198710289
quote:
3s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:05 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Klopt, het is een handjevol haatzaaiers die het het hele volk willen ophitsen tegen een machteloze religieuze minderheid (moslims).
Was het maar aan de andere kant ook een handjevol, maar die zijn met miljoenen elkaar aan het ophitsen...
pi_198710290
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:17 schreef IxCalypso het volgende:
Mensen maken mij ook belachelijk, elke week weer hier.
Maar daarom ga ik niet mensen onthoofden of dat soort shit.
Ik ook niet, en de overweldigende meerderheid van moslims ook niet, wil je nu een lintje, wtf :')
pi_198710301
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:21 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Wat is je doel met dit nieuwe account deze avond?
Mijn account is ouder dan jouw account, Einstein!

Ik heb me geregistreerd op 09/09/09 _O-
pi_198710302
quote:
4s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:13 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Omdat het niet bevorderlijk is voor in vrede samenleven met elkaar en alleen maar leidt tot polarisatie.

Ook al zo'n mooie uitspraak in een discussie van koppensnellers vs striptekenaars.

Ga ons niet de les lezen over het bevorderen van vredig samenleven, mijn god.
pi_198710308
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Ook al zo'n mooie uitspraak in een discussie van koppensnellers vs striptekenaars.

Lol, echt hè? _O-
pi_198710311
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:22 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

Was het maar aan de andere kant ook een handjevol, maar die zijn met miljoenen elkaar aan het ophitsen...
Waar, je moet echt specifieker zijn.
pi_198710322
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:25 schreef ThePlaneteer het volgende:

[..]

In de jaren 80/90 kwam dit niet voor. Het is een 'recent fenomeen' nadat men overging tot polarisering en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar. En het is niet beperkt tot Nederland. Het heeft voor een verziekte sfeer wereldwijd gezorgd, want dat krijg je als je 2 miljard moslims als de vijand gaat bestempelen.

Na de val van de Sovjetunie ging men 'de moslims' demoniseren, het Rode gevaar viel weg en werd vervangen door het Groene gevaar (na Covid gaan we misschien met z'n allen het Gele gevaar China demoniseren?).
pi_198710419
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:39 schreef IxCalypso het volgende:
Wij westerse wereld vermoorden geen mensen vanwege een cartoon.
Maar wel voor grondstoffen en weet ik veel wat voor andere redenen. Wil je een lintje, wtf. :')
  zaterdag 27 maart 2021 @ 03:38:20 #191
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198710581
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:54 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Joden demoniseren in cartoons hoort ook bij het leven in Iran en sommige Arabische landen? Of antisemitische series/talkshows die uitgezonden worden en gedocumenteerd door MEMRI TV?

Er is een verschil tussen een cartoon en een cartoon. Eentje om Rutte belachelijk te maken. Of eentje om een religieuze minderheid te demoniseren, en autochtonen op te hitsen tegen hen met het oog op politiek gewin van xenofobe politieke partijen die de-islamisering en remigratie "deportatie" als doel hebben.
Dat verschil is nogal subjectief.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 05:39:02 #192
182233 thedeedster
pi_198710718
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 01:41 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Op een hele andere manier. Mijn opa, dat weet ondertussen iedereen op dit forum, want daar heb ik vaker over verteld was een Jood. In een concentratie kamp.

De joden gedroegen zich voorbarig voor de oorlog.
Wat is dat? Je voorbarig gedragen?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 05:45:52 #193
182233 thedeedster
pi_198710730
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:07 schreef Foshizzle79 het volgende:

[..]

Alles van macht moet geridiculiseerd kunnen worden. En zo’n islam is heel machtig want het kan mensen tot moord drijven.

Door ridiculiseren gaan mensen meer relativeren en zaken van een andere kant bekijken. Ze gaan dan nadenken.

En dat vloekt nogal met geloven.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 06:06:58 #194
117098 Hathor
Effe niet
pi_198710761
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:33 schreef IxCalypso het volgende:

[..]

Dat is ook het effect van internet, vergeet dat niet. Internet heeft een heel erg groot aandeel in alles.
Heel veel. 10-15 jaar geleden ofzo noemde ik Internet al de perfecte ophits machine. En na de komst van de I-phones bleek dat wel.
Ik denk niet dat de invloed van het internet zo groot is, in veel landen hebben de mensen amper de middelen om hun reet fatsoenlijk te wassen, laat staan dat ze een internetaansluiting hebben, Pakistan is bv zo'n land. Het zijn met name de imams in de moskeeen die de mensen volspuiten met vergif, die hebben wat dat betreft een groter bereik dan het internet. Daarom moet er ook paal en perk worden gesteld aan moskeeen hier in Europa die om de haverklap gastimams laten invliegen vanuit Saoedi Arabie of Pakistan, dan weet je gewoon wat voor haatspeeches die met zich meebrengen. Ik zie dat soort imams ook niet als geestelijk leiders, maar meer als volksmenners.
pi_198710802
Ik moet altijd wel lachen als moslim gekkies er van alles bij moeten halen om hun koppensnellende activiteiten rondom cartoons goed te praten. De joden, de Sovjet unie, de elite, werkelijk alles en iedereen wordt er met de haren bijgesleept om maar niet kritisch te hoeven kijken naar hun eigen religie. Wat dat betreft leven alle moslims nog in de middeleeuwen qua levensopvattingen.
pi_198710839
quote:

[..]

Als moslims een oorlog willen beginnen vanwege massaal getoonde afbeeldingen van de profeet dan komt er maar van 1 kant een oorlogsverklaring en dat is van de moslims. Niet de zaken omdraaien kerel.
pi_198710844
quote:
4s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 23:51 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Dat hadden ze na Hebdo al moeten doen.
Absoluut, toen opperde ik dat ook al. Helaas zijn er nog teveel partijen die denken dat het allemaal wel goed gaat komen als we maar op eierschalen blijven lopen om moslims niet te beledigen. Het probleem met makkelijk te beledigen mensen is dat ze uiteindelijk altijd wel een reden vinden om beledigd of extreem boos te zijn.
pi_198710855
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 06:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Absoluut, toen opperde ik dat ook al. Helaas zijn er nog teveel partijen die denken dat het allemaal wel goed gaat komen als we maar op eierschalen blijven lopen om moslims niet te beledigen. Het probleem met makkelijk te beledigen mensen is dat ze uiteindelijk altijd wel een reden vinden om beledigd of extreem boos te zijn.
Vinger, hand. Moslims gaan net zo lang door totdat het volledige bestuur ingericht is op hun levenswijze. Er is simpelweg geen alternatief.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 06:57:40 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198710885
De wereld veranderd en wie dacht dat het Westerse concept vrijheid van meningsuiting tijdloos was heeft zich vergist.
Maar als we moslims niet meer mogen beledigen, dan ook zo’n beperking voor andere geloven. Het moet niet zo zijn dat moslims een voorkeursbehandeling krijgen omdat ze zo lichtgeraakt zijn.
The End Times are wild
  zaterdag 27 maart 2021 @ 07:27:13 #200
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198710990
quote:

[..]

Donohue... Really? :') _!
pi_198711022
quote:

De overheid in nl die nog steeds op geloof gebaseerde scholen financiert.

Nee de hersenspoeling vind toch echt door gelovigen plaats omdat kinderen van hun geboorte geïndoctrineerd worden dat bepaalde dingen volgen oude boekjes zogenaamd niet mogen of kunnen.

Als je zonder geloof opgevoed zou worden en objectief daarna kijkt zie je dat veel van die rituelen en tradities in de huidige moderne tijd volslagen nonsens zijn en vaak alleen maar contra productief werken om als samenleving stappen voorwaarts te kunnen nemen.

Onze overheid zou allang gestopt moeten zijn met het financieren van religieus onderwijs.

Ik ben zelf voorstander ervan dat kinderen onder de 18 nooit in geloofshuizen zouden mogen komen en totaal neutraal opgevoed moeten worden met wat kennis over alle geloven en pas op hun 18e een afgewogen objectieve keuze kunnen maken waar men zich toe wilt bekeren. En dus ook pas op die leeftijd je voorhuid laten verwijderen als dit onderdeel is van je geloof. De kindermutulatie die kan echt niet meer in deze tijd.
pi_198711138
quote:

[..]

Wat een onzin, de religieuzen zijn geen minderheid.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:03:48 #203
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711161
quote:

[..]

Alleen daarom al is het een erg slecht idee om hele volksstammen aan streng-gelovige monotheïsten uit vreemde culturen te blijven binnenlaten. Durfde de overheid daar maar eens iets aan te doen. Maar nee, dan stuit je op het probleem van de universele rechten van de mens, ieder individu is gelijk, iedere nationaliteit of religie wordt gelijk behandeld, enz. enz. Ik heb het gevoel alsof de Westerse wereld zichzelf momenteel vasthoudt in een morele wurgklem die ze zelf heeft gecreëerd.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:11:47 #204
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711192
quote:

[..]

Dat is het beeld van de zielige underdog dat in de jaren 80 misschien nog werkte, maar nu eigenlijk steeds minder. Met dank aan de eisers, de drammers, de buurtterroristen, de frontsoldaten van Allah die hun magazijn leegschieten op Westerse tekenaars en cineasten of leraren de keel doorsnijden omdat ze in Europa iets doen wat hun godheid in het Midden-Oosten heeft verboden. Het is een schande om je zo te misdragen in een land dat van oudsher een totaal andere cultuur heeft dan de jouwe en toch je geloofsgenoten heeft toegelaten. Ga dan weg met al je broeders en zusters, vertrek naar dat islamitische paradijs waar iedereen er net zo over denkt als jij. Dan is iedereen tevreden en is er geen reden meer voor slachtingen uit naam van je geloof. Toch?
pi_198711344
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 16:47 schreef Azula het volgende:

[..]

Men woont nou eenmaal in een samenleving waar dit soort dingen gewoon hoort te kunnen. Je bent niet speciaal omdat je iets aanhangt wat zegt dat jou superieur maakt tegenover anderen.

Dat je daar issues mee hebt ligt aan die persoon zelf en niet aan de samenleving dus dan hebben zij twee keuzes: 1) het sneeuwvlolkjesgedrag neerleggen, de andere kant opkijken en accepteren of 2) verhuizen naar een land waar dit soort zaken ten strengste verboden zijn.
Yo tengo, tú tienes, Él/Ella tiene
  zaterdag 27 maart 2021 @ 08:45:51 #206
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_198711373
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:11 schreef Iblardi het volgende:

[..]

Dat is het beeld van de zielige underdog dat in de jaren 80 misschien nog werkte, maar nu eigenlijk steeds minder. Met dank aan de eisers, de drammers, de buurtterroristen, de frontsoldaten van Allah die hun magazijn leegschieten op Westerse tekenaars en cineasten of leraren de keel doorsnijden omdat ze in Europa iets doen wat hun godheid in het Midden-Oosten heeft verboden. Het is een schande om je zo te misdragen in een land dat van oudsher een totaal andere cultuur heeft dan de jouwe en toch je geloofsgenoten heeft toegelaten. Ga dan weg met al je broeders en zusters, vertrek naar dat islamitische paradijs waar iedereen er net zo over denkt als jij. Dan is iedereen tevreden en is er geen reden meer voor slachtingen uit naam van je geloof. Toch?
Ik begin steeds meer achter mijn stem op Martin Bosma te staan. Had eerst nog mijn twijfels omdat ik op veel vlakken vrij links ben en ik voor een hervorming van de agrarische sector en tegen wegenbouw ben (PvdD) maar het immigratiestandpunt van links heb ik me nooit mee kunnen verzelvigen. De angst om uit te spreken dat moslims en dan binnen die groep Marokkanen bovengemiddeld en gestoord veel problemen veroorzaken en de oorzaken daarvan niet benoemen, dat moet eens afgelopen zijn.

Dit nieuwsbericht laat weer eens feilloos zien dat het grootste deel van de moslims niks op heeft met in ieder geval een deel van de Westerse waarden: een aantal neemt actief actie bij het tonen van zoiets eenvoudigs als een spotprent. Het grootste aantal doet niks, zal je ook niet de kop afsnijden maar keurt acties van geloofsgenoten zoals deze niet af. Ze keuren de actie van het tonen van de spotprent wel af en vragen een verbod daarvoor aan en enablen en embolden daardoor dus deze radicalere lui. Tijd dat ze een duidelijke boodschap voorgeschoteld krijgen: hier staan wij voor, if you can't take the heat stay the fuck out of the kitchen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:04:04 #207
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198711494
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:33 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

In de jaren 80/90 kwam dit niet voor. Het is een 'recent fenomeen' nadat men overging tot polarisering en het opzetten van bevolkingsgroepen tegen elkaar. En het is niet beperkt tot Nederland. Het heeft voor een verziekte sfeer wereldwijd gezorgd, want dat krijg je als je 2 miljard moslims als de vijand gaat bestempelen.

Na de val van de Sovjetunie ging men 'de moslims' demoniseren, het Rode gevaar viel weg en werd vervangen door het Groene gevaar (na Covid gaan we misschien met z'n allen het Gele gevaar China demoniseren?).
Salman Rushdie, fatwa 1989... toen hadden we als westerse wereld eens een heel duidelijk signaal af moeten geven en liefst nog een Europa wijde wijziging van migratie beleid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:09:08 #208
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198711548
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer achter mijn stem op Martin Bosma te staan. Had eerst nog mijn twijfels omdat ik op veel vlakken vrij links ben en ik voor een hervorming van de agrarische sector en tegen wegenbouw ben (PvdD) maar het immigratiestandpunt van links heb ik me nooit mee kunnen verzelvigen.
Dat vind ik herkenbaar. Ik heb niet op de PVV gestemd en dat zal ik ook niet snel doen omdat het voor mij niet goed voelt om in dat "hokje" te gaan zitten. Eigenlijk voel ik me bij geen enkele politieke partij echt thuis. Ik heb het gevoel dat de hele moderne samenleving zichzelf in een onontwarbare Gordiaanse knoop aan het werken is, en soms zou ik het liefst in een hutje op de heide gaan wonen om het allemaal maar uit te zitten.

Enfin, tot zover de zieleroerselen.

[ Bericht 1% gewijzigd door Iblardi op 27-03-2021 09:18:18 ]
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:17:10 #209
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198711639
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:57 schreef torentje het volgende:

[..]

Wat een onzin, de religieuzen zijn geen minderheid.
Gelukkig zijn ze dat wel.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-bestaan-god-kerk
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:26:20 #210
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198711726
Als het aan mij lag, werden alle verwijzingen naar religie uit de grondwet en alle andere wetgeving gesloopt. Vrijheid van meningsuiting en vrijheid van vergadering, daar doe je het maar mee. Leuk dat je een religie hebt, maar dat is wat mij betreft niet meer of minder relevant dan of je Ajax fan bent of niet.

Snap best hoe het hier gegroeid is in de geschiedenis, maar daar hoort het wmb ook thuis, in de geschiedenis.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198711801
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Gelukkig zijn ze dat wel.
https://www.rtlnieuws.nl/(...)ing-bestaan-god-kerk
Dat is echter nog niet te zien of te horen. En daarbij het is voor velen te laat dat de gelovende meerderheid voorgoed zwijgt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:46:06 #212
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198711965
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:33 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben zelf voorstander ervan dat kinderen onder de 18 nooit in geloofshuizen zouden mogen komen en totaal neutraal opgevoed moeten worden met wat kennis over alle geloven en pas op hun 18e een afgewogen objectieve keuze kunnen maken waar men zich toe wilt bekeren. En dus ook pas op die leeftijd je voorhuid laten verwijderen als dit onderdeel is van je geloof. De kindermutulatie die kan echt niet meer in deze tijd.
Helaas. Dat willen die religiegekkies niet omdat dan hun geloof in een rap tempo uitsterft.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:47:22 #213
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198711978
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:09 schreef Iblardi het volgende:
Ik heb het gevoel dat de hele moderne samenleving zichzelf in een onontwarbare Gordiaanse knoop aan het werken is, en soms zou ik het liefst in een hutje op de heide gaan wonen om het allemaal maar uit te zitten.
Herkenbaar.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198712505
https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

quote:
Het is niet voor het eerst dat een Engelse school het centrum is van een cultuurstrijd. In 2019 stonden moslimouders wekenlang bij de poorten van de basisschool Anderton Park in Birmingham te protesteren, dit uit onvrede van het besluit van de school om kinderen voor te lichten over homoseksualiteit. Ook toen moest de school tijdelijk dicht.
Het houdt niet op, niet vanzelf. :')
pi_198714832
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 08:45 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Ik begin steeds meer achter mijn stem op Martin Bosma te staan. Had eerst nog mijn twijfels omdat ik op veel vlakken vrij links ben en ik voor een hervorming van de agrarische sector en tegen wegenbouw ben (PvdD) maar het immigratiestandpunt van links heb ik me nooit mee kunnen verzelvigen. De angst om uit te spreken dat moslims en dan binnen die groep Marokkanen bovengemiddeld en gestoord veel problemen veroorzaken en de oorzaken daarvan niet benoemen, dat moet eens afgelopen zijn.

Dit nieuwsbericht laat weer eens feilloos zien dat het grootste deel van de moslims niks op heeft met in ieder geval een deel van de Westerse waarden: een aantal neemt actief actie bij het tonen van zoiets eenvoudigs als een spotprent. Het grootste aantal doet niks, zal je ook niet de kop afsnijden maar keurt acties van geloofsgenoten zoals deze niet af. Ze keuren de actie van het tonen van de spotprent wel af en vragen een verbod daarvoor aan en enablen en embolden daardoor dus deze radicalere lui. Tijd dat ze een duidelijke boodschap voorgeschoteld krijgen: hier staan wij voor, if you can't take the heat stay the fuck out of the kitchen.
Wacht even wat hebben Marokkanen te maken met dit bericht? Volgens mij zie jij ze vliegen.
pi_198715142
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:46 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Helaas. Dat willen die religiegekkies niet omdat dan hun geloof in een rap tempo uitsterft.
Ik heb wel eens met het idee gespeeld dat veel geloofsvormen wat weg lijken te hebben van een soort piramidespelletje. Aan de top heb je de grondlegger (en later: geestelijk leiders), daaronder de wat "lagere" werknemers binnen de organisatie, en dan een heel brede basis van volgers. Hoe kan die basis stabiel blijven? Door een actieve focus op bekering en vermenigvuldiging. Wat er gebeurt zodra de basis krimpt en barst kun je zien aan veel kerkgenootschappen hier in Nederland, waarbij de kerkgangers binnen enkele generaties min of meer uitsterven.
pi_198715318
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 02:33 schreef Billy-jazz het volgende:

[..]

Ja het is altijd de schuld van een ander. :)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:19:11 #218
3542 Gia
User under construction
pi_198715366
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:09 schreef Iblardi het volgende:

Dat vind ik herkenbaar. Ik heb niet op de PVV gestemd en dat zal ik ook niet snel doen omdat het voor mij niet goed voelt om in dat "hokje" te gaan zitten. Eigenlijk voel ik me bij geen enkele politieke partij echt thuis. Ik heb het gevoel dat de hele moderne samenleving zichzelf in een onontwarbare Gordiaanse knoop aan het werken is, en soms zou ik het liefst in een hutje op de heide gaan wonen om het allemaal maar uit te zitten.

Enfin, tot zover de zieleroerselen.
Ik heb wel PVV gestemd, ondanks dat ik ook omga met moslims.
Ik heb dus niet op Wilders gestemd, omdat ik die te ongenuanceerd vindt.
Ik heb niks tegen de islam, maar wel tegen bepaalde gedragingen van sommige moslims. Vooral dus waar het in dit topic over gaat.

Wilders wil de toestroom van asielzoekers stoppen en Nederland voor de Nederlanders. Hier geboren Turken en Marokkanen zijn ook Nederlanders. Ook hun kinderen krijgen te maken met de krapte op de huizenmarkt. En door hun geloof is kopen voor hen lastiger.
Ik ken een Marokkaan die een koopwoning heeft, gewoon totaal betaald. In één keer.
De rest die ik ken zitten allemaal te huren.
pi_198715484
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:14 schreef HSG het volgende:

[..]

Ja het is altijd de schuld van een ander. :)
De islamitische cultuur kent geen schuldgevoel. Alles is per definitie de schuld van de ander ('zionisten', 'het westen', etc), omdat de islam als 100% perfect wordt gezien. Moslims zijn dus ook 100% perfecte mensen, als ze fouten begaan zijn het opeens 'geen echte moslims' (en soms 'zionisten' die zich vermommen als moslims om de islam in een kwaad daglicht te zetten').

Hier in Nederland is het calvinisme een leer doordrenkt van schuldgevoel en boetedoening. Alles is onze schuld, van alles wat er gebeurt in de wereld. Hieronder zit ook een suprematie idee, dat alleen witte mensen capabel genoeg zijn om verantwoordelijkheden (schuld) te dragen. Mensen van kleur zijn per definitie het lijdend voorwerp. De rechtse witte mens als het grote kwaad, en de linkse witte mens als de wereldverbeteraar. De strijd tussen goed en slecht wordt puur beslecht tussen witte mensen.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 14:51:13 #220
413578 Hahug13
Parttime autist
pi_198715725
Terrorisme werkt.
pi_198717581
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:31 schreef Homey het volgende:

[..]

De islamitische cultuur kent geen schuldgevoel. Alles is per definitie de schuld van de ander ('zionisten', 'het westen', etc), omdat de islam als 100% perfect wordt gezien. Moslims zijn dus ook 100% perfecte mensen, als ze fouten begaan zijn het opeens 'geen echte moslims' (en soms 'zionisten' die zich vermommen als moslims om de islam in een kwaad daglicht te zetten').

Hier in Nederland is het calvinisme een leer doordrenkt van schuldgevoel en boetedoening. Alles is onze schuld, van alles wat er gebeurt in de wereld. Hieronder zit ook een suprematie idee, dat alleen witte mensen capabel genoeg zijn om verantwoordelijkheden (schuld) te dragen. Mensen van kleur zijn per definitie het lijdend voorwerp. De rechtse witte mens als het grote kwaad, en de linkse witte mens als de wereldverbeteraar. De strijd tussen goed en slecht wordt puur beslecht tussen witte mensen.
In die cultuur vindt men een zwakte je fouten toe te geven. Maar ik zie dat op heel veel plekken in de wereld dus het ligt niet alleen bij de moslims.

Een volk maakt zich sterk door ook hun eigen fouten toe te geven in plaats van naar anderen te wijzen maar ook zich hard te maken tegen anderen die daar misbruik van proberen te maken.

Dus als een volk zegt "het gaat slecht met onze economie en dat komt door Nederland" dan moeten we als Nederlanders "nee dat komt omdat jullie beter je best moeten doen" kunnen zeggen. Een mooi voorbeeld is Turkije (niet zij Nederland de schuld gaven). Het gaat slecht met de economie en Erdogan zei in een toespraak dat dat de schuld van de EU was terwijl ze zelf zich flink in de schulden werken.

Of een ander goed voorbeeld wat je laatst zag is bij het eiland Sint-Maarten dat 18 miljoen coronasteun nodig heeft. Eerst gaan ze akkoord met de voorwaarden, vervolgens gaan ze janken bij de VN want ze vinden de voorwaarden racistisch waarop Nederland zei dat ze voorlopig kunnen fluiten naar hun centen. Want er is niks mis met de voorwaarden maar ze proberen op deze manier het geld gratis te krijgen.

[ Bericht 2% gewijzigd door HSG op 27-03-2021 16:49:25 ]
pi_198717757
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:44 schreef HSG het volgende:

[..]

In die cultuur vindt men een zwakte je fouten toe te geven. Maar ik zie dat op heel veel plekken in de wereld dus het ligt niet alleen bij de moslims.

Een volk maakt zich sterk door ook hun eigen fouten toe te geven in plaats van naar anderen te wijzen maar ook zich hard te maken tegen anderen die daar misbruik van proberen te maken.

Dus als een volk zegt "het gaat slecht met onze economie en dat komt door Nederland" dan moeten we als Nederlanders "nee dat komt omdat jullie beter je best moeten doen" kunnen zeggen. Een mooi voorbeeld is Turkije (niet zij Nederland de schuld gaven). Het gaat slecht met de economie en Erdogan zei in een toespraak dat dat de schuld van de EU was terwijl ze zelf zich flink in de schulden werken.

Of een ander goed voorbeeld wat je laatst zag is bij het eiland Sint-Maarten dat 18 miljoen coronasteun nodig heeft. Eerst gaan ze akkoord met de voorwaarden, vervolgens gaan ze janken bij de VN want ze vinden de voorwaarden racistisch waarop Nederland zei dat ze voorlopig kunnen fluiten naar hun centen. Want er is niks mis met de voorwaarden maar ze proberen op deze manier het geld gratis te krijgen.
In die culturen je fout toegeven, betekent automatisch dat je de hele strontkar over je heen krijgt. Met alle gevolgen van dien. Dat doe je dus niet. Het extreme schuldgevoel wat leeft in Nederland is vrij uniek in de wereld, maar ook dat enorme streberige (beste jongetje van de klas willen zijn).

Sint-Maarten ziet in dat als je maar hard genoeg racisme roept, je wellicht meer geld krijgt.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 17:48:51 #223
117098 Hathor
Effe niet
pi_198718921
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 16:53 schreef Homey het volgende:

[..]

In die culturen je fout toegeven, betekent automatisch dat je de hele strontkar over je heen krijgt. Met alle gevolgen van dien. Dat doe je dus niet. Het extreme schuldgevoel wat leeft in Nederland is vrij uniek in de wereld, maar ook dat enorme streberige (beste jongetje van de klas willen zijn).

Sint-Maarten ziet in dat als je maar hard genoeg racisme roept, je wellicht meer geld krijgt.
Misschien ben ik dan wel geen echte Nederlander, want zulk soort extreme schuldgevoelens heb ik niet, en St. Maarten kan wat mij betreft de tering krijgen.
pi_198728596
Dit topic is ook wel het perfecte voorbeeld van het totale gebrek aan zelfreflectie van de aanwezige moslims.
pi_198728802
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 14:19 schreef Gia het volgende:

En door hun geloof is kopen voor hen lastiger.
Want?
pi_198729155
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 10:46 schreef Jappie81 het volgende:

[..]

Want?
Ik denk dat ze doelt op het feit dat een hypotheek(lening) met rente niet oke is binnen de islam.
Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.
pi_198730320
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:33 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De overheid in nl die nog steeds op geloof gebaseerde scholen financiert.

Nee de hersenspoeling vind toch echt door gelovigen plaats omdat kinderen van hun geboorte geïndoctrineerd worden dat bepaalde dingen volgen oude boekjes zogenaamd niet mogen of kunnen.

Als je zonder geloof opgevoed zou worden en objectief daarna kijkt zie je dat veel van die rituelen en tradities in de huidige moderne tijd volslagen nonsens zijn en vaak alleen maar contra productief werken om als samenleving stappen voorwaarts te kunnen nemen.

Onze overheid zou allang gestopt moeten zijn met het financieren van religieus onderwijs.

Ook weer sterk overdreven dit. Kinderen en jongeren onder de 18 mogen die niet in geloofshuizen mogen komen en 'totaal neutraal' moeten worden opgevoed. Wat is dit dan weer voor autoritair standpunt? :D. Ook besnijdenis als kindermutulatie afschilderen, sorry hoor, wat? :') _O-. Besnijdenis heeft overigens geregeld ook nog allerlei medische voordelen waardoor genoeg ouders het na de geboorte van hun kind laten doen zonder religieuze overtuigingen.

Ik ben verder ook wel benieuwd over welke 'stappen voorwaarts' je het hebt ...
  zondag 28 maart 2021 @ 12:50:53 #228
137134 Iblardi
Non semper idem
pi_198730682
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 12:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ook besnijdenis als kindermutulatie afschilderen, sorry hoor, wat? :') _
Waarom die verbazing? In onze cultuur zien we besnijdenis als het zonder reden weghalen van een stukje anatomie dat bij je hoort en we vinden het doorgaans niet goed, mooi, of natuurlijk. Je kunt ook vinden dat het vervormen van schedels door hoofden van kinderen in te snoeren zodat ze scheef groeien, geen verminking is, maar dat hangt dus samen met je persoonlijke of culturele voorkeuren.
pi_198731431
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 12:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Besnijdenis heeft overigens geregeld ook nog allerlei medische voordelen
Als je te lui bent om de boel fatsoenlijk te wassen vast wel ja.

De boel laten zitten heeft ook voordelen, de functie van de voorhuid is om de eikel te beschermen. Zelfs bij medische indicatie (fimosis) zijn er nog genoeg andere manieren om het te verhelpen zonder er zomaar wat vanaf te snijden, een westerse arts zal die opties dan ook voorleggen.
Als ik ooit een zoon krijg, zal ik het nooit toestaan dat dit soort dingen gebeuren voor de leeftijd dat hij zelf over zijn medische behandelingen mag beslissen (16), dat ook zou een breekpunt zijn om met iemand een relatie aan te gaan. Laat je kind lekker zelf bepalen of ie z'n voorhuid wil houden.
Zelfs gaatjes in de oren schieten vind ik onzin, nergens voor nodig.
pi_198744058
Wel grappig dat die mensen die het meest anti-westers zijn toch naar in een westers land willen wonen. Natuurlijk zijn ze graag in Engeland voor het prachtige weer.

Gewoon heel dat geloof verbannen. Het past gewoon niet in een westerse cultuur. Als westerse in arabische landen gaan wonen en overal kerken willen en eigen regeltjes dan wordt dat ook niet geaccepteerd. Landen (grenzen) en culturen zijn er niet voor niks.

[ Bericht 0% gewijzigd door trippleh op 28-03-2021 22:56:11 (s) ]
pi_198747794
Altijd dat gekl**t tgv geloof, de ene gelovige is nog 'maffer' dan de ander, houdt je geloof achter je voordeur en val anderen er niet mee lastig.
Ik ben tegen alle geloven, het is een hypocriete bende.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')