Door die protesten is de hele wereld inclusief jihadisten op de hoogte gebracht en die leraar moet de rest van zijn leven onderduiken, keur jij dit goed?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
niks mis met demonstreren aka protesteren
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
Als die islamitische leerlingen dit ok vinden dan zijn het wat mij betreft ook terroristen.quote:Sayeeda Warsi echter ook om rekening te houden met de gevoelens van islamitische leerlingen die het risico lopen om te worden getreiterd of om als terrorist te worden neergezet
mensen mogen protesteren, niks mis mee.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:29 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Door die protesten is de hele wereld inclusief jihadisten op de hoogte gebracht en die leraar moet de rest van zijn leven onderduiken, keur jij dit goed?
Behalve als het tegen covidmaatregelen is toch? Dan gaat de knuppel eroverquote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Natuurlijk niet. Anderzijds ben je inmiddels ook wel een beetje achterlijk om nog steeds spotprenten te tonen en er dan vanuit gaan dat het geen gevolgen heeft. Arrogant gedrag. Je bent niet stoer en je bent niet onaantastbaar. Ze nemen er flink aanstoot aan dus waarom zou je zoiets uitlokken voor je one minute of fame en kijk mij eens grote ballen hebben.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:29 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Door die protesten is de hele wereld inclusief jihadisten op de hoogte gebracht en die leraar moet de rest van zijn leven onderduiken, keur jij dit goed?
ach , de demonstranten tegen de covidmaatregelen zijn meerdere keren gewaarschuwd alvorens met knuppels bewerkt te zijn.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:45 schreef datismijnmening het volgende:
[..]
Behalve als het tegen covidmaatregelen is toch? Dan gaat de knuppel erover
Maar waarom protesteren? Wegens een cartoon? Wat is daar mis mee?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
En deze menigte hoeft zich niet op te breken, maar krijgt hoogstpersoonlijk excuses van de politie zelf?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
ach , de demonstranten tegen de covidmaatregelen zijn meerdere keren gewaarschuwd alvorens met knuppels bewerkt te zijn.
geloof, religie. ramadan = niet eten/drinken van zonsopgang tot zonsondergang, ook in de zomermaanden(zeer zwaar).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:52 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Maar waarom protesteren? Wegens een cartoon? Wat is daar mis mee?
Haha, zou mooi worden als het zo werkt. Ik kan niet tegen sperziebonen, als jij het waagt mij een foto van sperziebonen te laten zien word ik woedend. Moet jij dan gestraft worden vanwege mijn lichtgeraaktheid?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:43 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
leraar mag je aanklagen vanwege opruiing.
als er 2 miljard mensen zijn die foto van sperziebonen niet zo leuk vinden en ik weet dit vanwege nieuws over bedreigingen en moorden vanwege tonen foto sperziebonen, dan mag ik alsnog foto sperziebonen tonen. Als ik me daarna bedreigd ga voelen, is dit mijn eigen schuld.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:55 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Haha, zou mooi worden als het zo werkt. Ik kan niet tegen sperziebonen, als jij het waagt mij een foto van sperziebonen te laten zien word ik woedend. Moet jij dan gestraft worden vanwege mijn lichtgeraaktheid?
Waarom zou dat je eigen schuld zijn? Jij hebt geen hekel aan sperziebonen, dus voor jou is een foto van de sperziebonen nietszeggend of misschien zelfs leuk. Waarom zou jou dat dan ontzegd moeten worden? Waarom is het subjectieve belang van afkeer zwaarwegender dan dat van het ontbreken ervan?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:59 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als er 2 miljard mensen zijn die foto van sperziebonen niet zo leuk vinden en ik weet dit vanwege nieuws over bedreigingen en moorden vanwege tonen foto sperziebonen, dan mag ik alsnog foto sperziebonen tonen. Als ik me daarna bedreigd ga voelen, is dit mijn eigen schuld.
Dan kijk je lekker in je eentje of met mensen die er geen aanstoot van nemen naar foto’s van sperziebonen en laat je mensen die foto’s van sperziebonen niet leuk vinden met rust?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom zou dat je eigen schuld zijn? Jij hebt geen hekel aan sperziebonen, dus voor jou is een foto van de sperziebonen nietszeggend of misschien zelfs leuk. Waarom zou jou dat dan ontzegd moeten worden? Waarom is het subjectieve belang van afkeer zwaarwegender dan dat van het ontbreken ervan?
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:47 schreef Azula het volgende:
[..]
Natuurlijk niet. Anderzijds ben je inmiddels ook wel een beetje achterlijk om nog steeds spotprenten te tonen en er dan vanuit gaan dat het geen gevolgen heeft. Arrogant gedrag. Je bent niet stoer en je bent niet onaantastbaar. Ze nemen er flink aanstoot aan dus waarom zou je zoiets uitlokken voor je one minute of fame en kijk mij eens grote ballen hebben.
We kennen de gevolgen inmiddels.
De grap kan ook nooit zo grappig zijn dat het het waard is je hoofd te verliezen en je gezin in gevaar te brengen.
ik plaats een foto van sperziebonen op mijn raam, het mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Waarom zou dat je eigen schuld zijn? Jij hebt geen hekel aan sperziebonen, dus voor jou is een foto van de sperziebonen nietszeggend of misschien zelfs leuk. Waarom zou jou dat dan ontzegd moeten worden? Waarom is het subjectieve belang van afkeer zwaarwegender dan dat van het ontbreken ervan?
Het is inmiddels algemeen bekend dat er nogal wat agressie waart onder bepaalde mensen (en echt niet alleen moslims, in iedere laag van de bevolking zitten wel types die door van alles triggered raken en dan bijvoorbeeld hele scholen overhoop gaan schieten of even een meisje van 14 dood verkrachten met zijn allen).quote:
Echt een domme redenatie, maar goed je weet meteen wel op deze manier de radicale haatjurken eruit te vissen. Mooi moment om even preventief dat zooitje op te pakken en op te sluiten.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:12 schreef Azula het volgende:
[..]
Het is inmiddels algemeen bekend dat er nogal wat agressie waart onder bepaalde mensen (en echt niet alleen moslims, in iedere laag van de bevolking zitten wel types die door van alles triggered raken en dan bijvoorbeeld hele scholen overhoop gaan schieten of even een meisje van 14 dood verkrachten met zijn allen).
Je gaat ook niet in een leeuwenverblijf staan met je grote bek. Sommige mensen zijn gewoon een beetje boos van aard en dan kun je bepaalde dingen verwachten.
quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:12 schreef Azula het volgende:
[..]
Je gaat ook niet in een leeuwenverblijf staan met je grote bek. Sommige mensen zijn gewoon een beetje boos van aard en dan kun je bepaalde dingen verwachten.
Maar wat als het probleem er vooral in ligt dat mensen het religieuze verbod van het tonen van sperziebonen aan anderen gaan opleggen? Dat je dan onthoofd, bedreigd, ontslagen etc. kunt worden als consequentie? Zou daar misschien ook iets niet in de haak kunnen zijn?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:06 schreef Azula het volgende:
[..]
Dan kijk je lekker in je eentje of met mensen die er geen aanstoot van nemen naar foto’s van sperziebonen en laat je mensen die foto’s van sperziebonen niet leuk vinden met rust?
Respect moet van twee kanten komen. Nu tonen beide kanten geen respect.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:28 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Maar wat als het probleem er vooral in ligt dat mensen het religieuze verbod van het tonen van sperziebonen aan anderen gaan opleggen? Dat je dan onthoofd, bedreigd, ontslagen etc. kunt worden als consequentie? Zou daar misschien ook iets niet in de haak kunnen zijn?
Respect? Waarvoor? Een religieuze regel van een godsdienst waar een ander niet toe behoort?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Respect moet van twee kanten komen. Nu tonen beide kanten geen respect.
Het probleem is dat een normaal iets als een provocatie wordt gezien.quote:Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet. Nou. Klaar dan doe je dat lekker niet toch? Maar nee mensen moeten het perse wel doen want het heeft echt heel veel meerwaarde ook om een verzonnen beeltenis ergens bij te geven ook al zit niemand daar echt specifiek op te wachten.
Lekker provoceren om het provoceren en daarna wolf roepen.
Blijkbaar vindt niet iedereen het normaal.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:33 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Respect? Waarvoor? Een religieuze regel van een godsdienst waar een ander niet toe behoort?
[..]
Het probleem is dat een normaal iets als een provocatie wordt gezien.
Ja, we weten hoe jullie dat doenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
TS doet hetzelfde en beschuldigt anderenquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:37 schreef intellectuele_user het volgende:
Net als in Frankrijk wordt hij online gedoxed om lone wolves uit te nodigen.
Tsja, dat mag niet van moslims. Dus maken zij die plaatjes niet. Maar ze hoeven niet de rest van de wereld te dwingen dezelfde religieuze gebruiken te volgen!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet.
Nee, weet je wel wat doxen betekent?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:42 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
TS doet hetzelfde en beschuldigt anderen
maakt niet uit, komt op hetzelfde neer. Als jij dit topic niet geopend zou hebben, dan had ik dit nieuws niet gelezen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:48 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Nee, weet je wel wat doxen betekent?
Heil Khalid ibn Walidquote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Tsja, dat mag niet van moslims. Dus maken zij die plaatjes niet. Maar ze hoeven niet de rest van de wereld te dwingen dezelfde religieuze gebruiken te volgen!
Nee, er is een verschil tussen iemands NAW-gegevens online zetten terwijl je weet waar dat toe kan leiden (denk aan Paty) of iemand die een topic opent en het nieuws deelt omdat moslims zelf gingen protesteren om aandacht te genereren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:50 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
maakt niet uit, komt op hetzelfde neer. Als jij dit topic niet geopend zou hebben, dan had ik dit nieuws niet gelezen.
jij hebt dus de meeste gegevens over de leraar zelf online gezet., kijk maar terug in je OP. Je hoeft met de gegevens die jij hebt neergezet hier, geen Sherlock Holmes te zijn om de leraar te kunnen traceren.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:52 schreef intellectuele_user het volgende:
[..]
Nee, er is een verschil tussen iemands NAW-gegevens online zetten terwijl je weet waar dat toe kan leiden (denk aan Paty) of iemand die een topic opent en het nieuws deelt omdat moslims zelf gingen protesteren om aandacht te genereren.
Afbeeldingen van Allah (?) en de profeet mogen wel!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet. Nou. Klaar dan doe je dat lekker niet toch? Maar nee mensen moeten het perse wel doen want het heeft echt heel veel meerwaarde ook om een verzonnen beeltenis ergens bij te geven ook al zit niemand daar echt specifiek op te wachten.
Je zou ook gewoon niet een plaatje kunnen laten zien terwijl je over het onderwerp onderwijst.
Abdul! Dat is toch niet Mohammed!quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:58 schreef spectrumanalyser het volgende:
Welke Mohammed-cartoon vinden jullie het ergste?
https://nl.pinterest.com/Teiknari/muhammad/
https://www.google.com/se(...)source=lnms&tbm=isch
[ afbeelding ]
hoe weet men dan dat 't gaat om Mohammed? omdat 'ie nooit getekend mag worden weet toch niemand hoe hij er uit ziet?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:04 schreef Gia het volgende:
[..]
Abdul! Dat is toch niet Mohammed!
Het gaat vaak over cartoons waar niet eens een zogenaamde afbeelding van mo op staat. Zoals die met die terrorist.
Precies! Daarom zei ik ook 'zogenaamde' afbeelding van mo.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:10 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
hoe weet men dan dat 't gaat om Mohammed? omdat 'ie nooit getekend mag worden weet toch niemand hoe hij er uit ziet?
[ afbeelding ]
de heilige proleet
Komt wel goed juh.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel signalen wil je als westerse samenleving hebben. Dit word echt niet minder, dit gaat niet vanzelf weg.
quote:
In welke wet is dat precies verankerd?quote:Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet.
Nee, hetgeen ironisch gezien het punt van de leraar was: in de wereld buiten jullie zuil, kinders, kan dit gewoon.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:36 schreef Azula het volgende:
[..]
Blijkbaar vindt niet iedereen het normaal.
Je gaat toch ook niet naar een land vol ongelovigen met je religie?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:12 schreef Azula het volgende:
[..]
Het is inmiddels algemeen bekend dat er nogal wat agressie waart onder bepaalde mensen (en echt niet alleen moslims, in iedere laag van de bevolking zitten wel types die door van alles triggered raken en dan bijvoorbeeld hele scholen overhoop gaan schieten of even een meisje van 14 dood verkrachten met zijn allen).
Dit inderdaad.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
Hoeveel signalen wil je als westerse samenleving hebben. Dit word echt niet minder, dit gaat niet vanzelf weg.
Nee dat komt het niet. Dit soort vocale dwingende figuren krijgen veel te vaak, zo ook nu, hun zin.quote:
Je mag van mij geloven wat je wilt. Maar jij gaat voor mij niet bepalen wat ik als ongelovige niet mag.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet. Nou. Klaar dan doe je dat lekker niet toch? Maar nee mensen moeten het perse wel doen want het heeft echt heel veel meerwaarde ook om een verzonnen beeltenis ergens bij te geven ook al zit niemand daar echt specifiek op te wachten.
Je zou ook gewoon niet een plaatje kunnen laten zien terwijl je over het onderwerp onderwijst.
Dat staat nergens, dat is door niemand vastgelegd en is al helemaal geen beleid.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Afbeeldingen van Allah en de profeet mogen niet.
Ja ja allemaal mooi hoor.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:55 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
geloof, religie. ramadan = niet eten/drinken van zonsopgang tot zonsondergang, ook in de zomermaanden(zeer zwaar).
je mag daarnaast protesteren om wat voor reden dan ook.
In Amsterdam werd er zelfs gedemonstreerd tegen slecht weer. hahahaha tjonge jonge jonge.
ben je bang dat ze cartoons over Mo gaan verbieden? Heb jij echt niets anders om je druk over te maken?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:06 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Ja ja allemaal mooi hoor.
Maar als bepaalde groepen mensen continu blijven zeuren om iets, dan heeft dat een gevolg.
bijna 1 april(what a joke), hebben jullie de vlaggen al klaar.quote:Op donderdag 1 april is het exact twintig jaar geleden dat in de Stopera het eerste homohuwelijk ter wereld werd gesloten. Om daarbij stil te staan heeft de gemeente een speciaal programma opgezet.
Door de hele stad komt de regenboogvlag te hangen en vaart er een bruidstaart door de grachten. Amsterdammers die het moment willen vieren kunnen daarbij een A3 regenboogvlagposter bestellen die speciaal voor de gelegenheid is gemaakt.https://www.at5.nl/artike(...)-varende-bruidstaart
Flikker op met je religieus gejank.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
naar waarquote:
Zoek dat zelf maar uit, jij hoort niet in dit land, sterker nog, je hoort niet eens in deze eeuw.quote:
Ik weet het, dit gevoel heb ik ook.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:22 schreef Hathor het volgende:
[..]
Zoek dat zelf maar uit, jij hoort niet in dit land, sterker nog, je hoort niet eens in deze eeuw.
Zijn we het toch nog ergens over eens.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:27 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Ik weet het, dit gevoel heb ik ook.
Wat zou dat voor spotprentje moeten zijn dan?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
werkt dit principe ook bij islamitische scholen?
als er een spotprentje zou hangen bij het Cornelius Haga Lyceum, zou die haatschool dan ook dicht gaan.
Een land met veel gelijkgezinden? De wereld is zo heerlijk groot dat dat soort diversiteit gewoon kan zonder dat het tot conflicten hoeft te leiden.quote:
een aantrekkelijke geit?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:31 schreef Hathor het volgende:
[..]
Wat zou dat voor spotprentje moeten zijn dan?
En waarom precies zou iemand daar aanstoot aan moeten nemen?quote:
De taboes overlappen deels, en een Jezus-spotprent hoef je niet zo snel te verwachten. Maar een Holocaust-spotprent zou natuurlijk wel heftige reacties oproepen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:26 schreef spectrumanalyser het volgende:
werkt dit principe ook bij islamitische scholen?
als er een spotprentje zou hangen bij het Cornelius Haga Lyceum, zou die haatschool dan ook dicht gaan.
Kijk weet je wat het is. Religie is als het hebben van een pik. Iedereen weet dat je er 1 hebt, je mag hem verstopt dragen op straat of op school, maar je hoeft hem niet bij elke gelegenheid eruit te halen en in iemands gezicht te duwen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Heb je hier een probleem mee dan? Welkom in Nederland waar iedereen, zelfs jij en je geloofsgenoten, welkom is. Wees blij dat je je geloof in een vrij land mag belijden en groei wat haar op je ballen.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:15 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
bijna 1 april(what a joke), hebben jullie de vlaggen al klaar.
Ja, dom. Een wolf moet je überhaupt niet binnenlaten, dan valt er ook niets te provoceren. Daar heeft men wel een flinke steek laten vallen, ergens in het recente verleden.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
als ik er problemen mee zou hebben, zou ik het niet delen en aanmoedigen. ik vond alleen 1 april als een grap klinken, hadden wel een andere datum mogen uitkiezen van mijquote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:50 schreef Document1 het volgende:
[..]
Heb je hier een probleem mee dan? Welkom in Nederland waar iedereen, zelfs jij en je geloofsgenoten, welkom is. Wees blij dat je je geloof in een vrij land mag belijden en groei wat haar op je ballen.
Toegegeven, een varende bruidstaart is inderdaad wel zo'n dingetje dat je in een 1 april-grap zou kunnen verwachten. Maar dan zou er een oproep hebben gevolgd om je bij het gemeentehuis te melden met een vork en een schoteltje voor een gratis stuk gebak of zoiets.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als ik er problemen mee zou hebben, zou ik het niet delen en aanmoedigen. ik vond alleen 1 april als een grap klinken, hadden wel een andere datum mogen uitkiezen van mij
Ik krijg steeds meer begrip voor de kampen in China.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 17:32 schreef Azula het volgende:
[..]
Ook daar zou ik me niet over kunnen opwinden, hoe beledigend het ook bedoeld is. Het is een fucking cartoon man, hoe kun je daar nou zo van uit je plaat gaan?quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De taboes overlappen deels, en een Jezus-spotprent hoef je niet zo snel te verwachten. Maar een Holocaust-spotprent zou natuurlijk wel heftige reacties oproepen.
onzin. Lectrr heeft 19 cartoons over Mohammed en 34 over Jezus online staan.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:36 schreef Iblardi het volgende:
[..]
De taboes overlappen deels, en een Jezus-spotprent hoef je niet zo snel te verwachten. Maar een Holocaust-spotprent zou natuurlijk wel heftige reacties oproepen.
Met dat "overlappen" bedoelde ik dat Jezus ook binnen de islam niet echt spotprentenmateriaal is (bij mijn weten dan).quote:Op vrijdag 26 maart 2021 20:23 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
onzin. Lectrr heeft 19 cartoons over Mohammed en 34 over Jezus online staan.
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=mohammed
https://search.lectrr.be/nl/zoeken?q=jezus
Gregorius Nekschot is helaas gestopt maar deze tekenaar had er minstens evenveel.
ik kan mij trouwens geen grote ophef herinneren over een Holocaust-spotprent of Jezus-spotprent.
Nee niet echt.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:10 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
Heb jij echt niets anders om je druk over te maken?
Die mensen demonstreren gewoon. Ze laten op een vreedzame manier zien dat ze iets niet leuk vinden. Van mij mogen ze.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:19 schreef SpaceOddity het volgende:
[..]
Nee niet echt.
Nou ja, corona shit is wel kut.
Maar voor de rest is bijna alles prima. Bijna alles dus, want naast corona zien we hier ook continu de gevolgen van het accepteren en het blijven tolereren van een -in de kern- anti westerse intolerante barbaarse haat ideolgie die onze normen, waarden, vrijheden en rechten langzaam maar zeker aan het verkankeren is, met alleen maar méér wederzijdse onbegrip en haat.
Van ieder bericht over (dreiging van) terreur met een islamitisch oogmerk tot onschuldig gedoe over het doordrammen over zoiets als de azan, alles werkt hier in mee.
Zo ook de typerende reacties van jou.
Je moet het zelf weten, maar met deze koers word alles hier alleen maar erger. Voor mij, maar zeker ook voor jou.
Want er is al een merkbare groeiende afkeer/haat naar de islam als religie/ideologie in het algemeen, ik vraag me af hoelang het gaat duren voordat het zich gaat omzetten naar echte haat/afkeer naar moslims an sich.
Dat moslimas echt niet meer met een hoofddoek over straat kunnen dus bijvoorbeeld, zoals joden met een keppeltje of homo's hand in hand dat ook niet meer durven.
Die mensen die demonstreren is dan ook niets mis mee.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:46 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
Die mensen demonstreren gewoon. Ze laten op een vreedzame manier zien dat ze iets niet leuk vinden. Van mij mogen ze.
bedreigen is fout. De bedreigers aanpakken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 21:55 schreef Montagui het volgende:
[..]
Die mensen die demonstreren is dan ook niets mis mee.
Er spelen andere zaken waar wel wat mis mee is als je vrijheid (van meninsguiting) je lief is.
Wanneer je (in dit geval deze school) buigt voor (be)dreiging
Wanneer je beveiligd moet worden voor (be)dreiging
Dan is er ergens wat mis in de samenleving waarin je in vrijheid (van meningsuiting) wil leven.
Ik vind het op zijn minst wat ironisch om te demonstreren tegen de seculiere principes die ook ten grondslag liggen aan je eigen vrijheden als religieuze minderheid. Religieuze wetten gaan in onze samenleving niet boven vrijheid van expressie of vrijheid van meningsuiting. Maar wanneer zulke demonstraties ook nog eens plaatsvinden in een sfeer van intimidatie en (dreiging met) dodelijk geweld, zoals steeds weer het geval blijkt te zijn, denk ik dat er ook wel degelijk "iets" mis mee is. Steek als geloofsgemeenschap eens de hand in eigen boezem in plaats van het zielige slachtoffer te blijven spelen terwijl je broeders in het geloof weer eens hun geweren op een ongewapende man legen omdat ze niet kunnen omgaan met de vrijheden van de huidige Westerse samenleving.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 16:28 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
demonstreren mag, intimideren niet.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 22:22 schreef Iblardi het volgende:
[..]
Ik vind het op zijn minst wat ironisch om te demonstreren tegen de seculiere principes die ook ten grondslag liggen aan je eigen vrijheden als religieuze minderheid. Religieuze wetten gaan in onze samenleving niet boven vrijheid van expressie of vrijheid van meningsuiting. Maar wanneer zulke demonstraties ook nog eens plaatsvinden in een sfeer van intimidatie en (dreiging met) dodelijk geweld, zoals steeds weer het geval blijkt te zijn, denk ik dat er ook wel degelijk "iets" mis mee is. Steek als geloofsgemeenschap eens de hand in eigen boezem in plaats van het zielige slachtoffer te blijven spelen terwijl je broeders in het geloof weer eens hun geweren op een ongewapende man legen omdat ze niet kunnen omgaan met de vrijheden van de huidige Westerse samenleving.
Wat is de relevantie dan voor dit topic? Het heeft er echt helemaal niks mee te maken.quote:Op vrijdag 26 maart 2021 19:56 schreef W.H.I.S.T.L.E het volgende:
[..]
als ik er problemen mee zou hebben, zou ik het niet delen en aanmoedigen. ik vond alleen 1 april als een grap klinken, hadden wel een andere datum mogen uitkiezen van mij
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |