En aan wie of wat ligt dat?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:06 schreef Nattekat het volgende:
[..]
De Nederlandse cijfers zijn al sinds december onafgebroken hoger dan onze buurlanden, we hebben zelfs eigenlijk al een derde golf gehad vlak voor Engeland die kreeg. Dan kan je nou niet bepaald zeggen dat het hier zo voorspoedig gaat.
De golven worden gelukkig wel steeds lager.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot mid februari ging het gewoon best goed..
[ afbeelding ]
Ik vrees met grote vrezen dat dat niet gaat lukken, maar ik help je hopen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:06 schreef Jor_Dii het volgende:
[ twitter ]
Alles onder de 6500 zometeen is goed
Ben er bang voor. Ik denk 7.700. Alles onder de 7k zou ik positief noemen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:08 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Ik vrees met grote vrezen dat dat niet gaat lukken, maar ik help je hopen.
Ik had het over het aantal besmettingen per x inwoners. Daar zit België nu nog steeds onder de waardes die Nederland twee weken geleden had. We hadden een korte stevige lockdown moeten inzetten en niet dat halfslachtige gedoe waardoor we nu al maanden met de ellende zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:07 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Tot mid februari ging het gewoon best goed..
[ afbeelding ]
Denk zelf tussen 6,5 en 7k.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Ik denk 7.700. Alles onder de 7k zou ik positief noemen.
Vraag mij af wat je dan had gezien als een korte stevige lockdown? Helemaal niet meer naar buiten mogen?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik had het over het aantal besmettingen per x inwoners. Daar zit België nu nog steeds onder de waardes die Nederland twee weken geleden had. We hadden een korte stevige lockdown moeten inzetten en niet dat halfslachtige gedoe waardoor we nu al maanden met de ellende zitten.
Zelfs als je alle maatregelen per 1 mei opheft komt er geen 4e golf. Jaap weet dit ook wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doe normaal joh. Van Dissel wordt geïnterviewd en de krant pikt één uitspraak eruit om als titel te fungeren. Nogal logisch dat er een vierde golf komt als we te snel en te veel versoepelen. Dat vervolgens de krant die uitspraak in de titel zet is hun ‘probleem’.
Mwa, mooier weer zal veel mensen doen besluiten NIET in quarantaine te moeten zitten.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:10 schreef _serial_ het volgende:
Ik verwacht deze week overigens nog een grotere testpiek, hooikoorts begint weer toe te slaan.
Hij heeft nog niks positiefs gezegd in deze crisis volgens mij. Alleen maar negativiteit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:08 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Doe normaal joh. Van Dissel wordt geïnterviewd en de krant pikt één uitspraak eruit om als titel te fungeren. Nogal logisch dat er een vierde golf komt als we te snel en te veel versoepelen. Dat vervolgens de krant die uitspraak in de titel zet is hun ‘probleem’.
Net zoals de eerste golf.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:10 schreef Momo het volgende:
[..]
Vraag mij af wat je dan had gezien als een korte stevige lockdown? Helemaal niet meer naar buiten mogen?
Nee, want groeipercentage.. dat wil je dalend houden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:11 schreef _serial_ het volgende:
Alles lager dan vorige week woensdag (5974) en 7668 is goed.
Hooguit op papier.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu volgens mij al strenger dan dat...
Klopt, maar dat strenger is nodig omdat 'we' zelf niet meer zo streng zijn.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:12 schreef Momo het volgende:
[..]
We zitten nu volgens mij al strenger dan dat...
Hoe komt dat toch?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat strenger is nodig omdat 'we' zelf niet meer zo streng zijn.
Eens maar we rapporteren nog steeds ruim 1000 gevallen ouder dan 5-10 dagen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, want groeipercentage.. dat wil je dalend houden.
Denk niet dat nog meer regels daarbij gaat helpen eigenlijk. Mensen moeten de maatregels nog wel kunnen begrijpen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:12 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Klopt, maar dat strenger is nodig omdat 'we' zelf niet meer zo streng zijn.
Dan kun je net zo goed alles opengooien want mensen zijn niet erg goed in begrijpen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat nog meer regels daarbij gaat helpen eigenlijk. Mensen moeten de maatregels nog wel kunnen begrijpen.
Door dat virus? Of wou je zeggen dat het allemaal de schuld is van onze overheid? Die hebben zeker niet alles goed gedaan, wij ook niet. Maar de hoofschuldige blijft het virus zelf.quote:
Nee, dat denk ik ook niet. Wat nog wel helpt is zo'n makkelijk te handhaven maatregel als de avondklok, maar ja. Die is ook niet erg geliefd om het zo maar te zeggen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
Denk niet dat nog meer regels daarbij gaat helpen eigenlijk. Mensen moeten de maatregels nog wel kunnen begrijpen.
Zo lang zulke strenge maatregelen en zo traag opbouwen resulteert uit zichzelf wel tot dit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:14 schreef Momo het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Daarnaast zijn er:
5 gemeentes met 0 besmettingen
6 gemeentes met 1 besmettingen
37 gemeentes met 2-4 besmettingen
78 gemeentes met 5-9 besmettingen
Deze update is ook dagelijks om 15:16 te vinden op https://rivm.useless.nl of voor een volledig gemeenteoverzicht op https://rivm.useless.nl/total.phpwegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
Je zat er dichtbij..quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:09 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Ben er bang voor. Ik denk 7.700. Alles onder de 7k zou ik positief noemen.
Goed verhaal. Net als die 400x dat hier in dit topic de jongeren voor rotte vis uit zijn gemaakt en niet mogen zeiken, dit laat (objectief) een ander verhaal zien. Ik zie het eerder als een reactie op een frame, maar dat jij dat niet zo ziet mag natuurlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 08:43 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Sneu wel dit. Het is niet altijd 'de jongeren', het is niet altijd 'de ouderen'. Deze cijfers vertellen daarbij as usual lang niet het hele verhaal. Kap met dat geframe man.
Sowieso 300K te weinig.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
En hoeveel mensen hebben we platgespoten?
Wordt zo bijgewerkt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gister zat toch in de 5000? Zijn er weer achterstanden ofzo? Zo'n grote delta per dag is raar.quote:
Mijn buurjongen van drie is ze aan het tellenquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Ja, zal zo de grafieken delen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gister zat toch in de 5000? Zijn er weer achterstanden ofzo? Zo'n grote delta per dag is raar.
Woensdag / donderdag zijn al tijden die piekdagen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Gister zat toch in de 5000? Zijn er weer achterstanden ofzo? Zo'n grote delta per dag is raar.
5.636quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Het persco-effectquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit laat niet objectief een ander verhaal zien, dat is het juist. Wat gaan die ouderen doen als ze 'bewegen'? Gaan ze een wandelingetje maken midden op de dag of 's avonds met andere ouderen lekker samenklitten in het park?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Goed verhaal. Net als die 400x dat hier in dit topic de jongeren voor rotte vis uit zijn gemaakt en niet mogen zeiken, dit laat (objectief) een ander verhaal zien. Ik zie het eerder als een reactie op een frame, maar dat jij dat niet zo ziet mag natuurlijk.
44 duizend ongeveer (44.040)quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:18 schreef WheeledWarrior het volgende:
Het ging erover dat jongeren zich meer aan de maatregelen houden, maar het er minder mee eens zijn. Ouderen zijn het er meer mee eens, maar houden zich er minder aan. Er stond niet bij benoemd wat gezien wordt als jongeren en wat gezien wordt als ouderen, dus dat moeten we zelf invullen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:22 schreef Da_Sandman het volgende:
[..]
Dit laat niet objectief een ander verhaal zien, dat is het juist. Wat gaan die ouderen doen als ze 'bewegen'? Gaan ze een wandelingetje maken midden op de dag of 's avonds met andere ouderen lekker samenklitten in het park?
Overigens lees ik hier vaker over eenrichtingssolidariteit dan over jongeren die voor rotte vis uitgemaakt worden. 't Is ook maar wat je wil lezen natuurlijk.
Genietenquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:25 schreef Zipportal het volgende:
Tijd voor het coronadebat. @:nattekat
Ohja, het was gisteren dinsdag. Dank uquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:20 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Woensdag / donderdag zijn al tijden die piekdagen.
Hugo redeneert op een heel ander level dan wij aardse stervelingen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
zou Hugo denken dat er in een week 20 dagen zitten?
Vanwege vaccinatie? Britse variant was toch juist dodelijker.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:24 schreef Momo het volgende:
Wel mooi dat de overlijdens relatief laag blijven.
"Rules for thee, but not for mee. En nou je bek weer houden en terug je mensenstal in, belastingslaafje!"quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:17 schreef BillDauterive het volgende:
Mooie topictitel
[..]
Tja, als hij het al niet doet, kan je ook niet van de rest van Nederland verwachten dat ze thuis blijven. Rutte geeft weer een onhandig signaal af.
Jezus.quote:
Dat ligt eraan. Tellen vliegtuigen mee als inwoners?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Haarlemmermeer is inderdaad wel een grote stad.....
Als het verwachte aantal de komende weken weer niet gehaald wordt ondanks dat we genoeg geleverd hebben gekregen dan organiseren we een fok tripje naar het museumplein.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hugo redeneert op een heel ander level dan wij aardse stervelingen.
Qua inwoners dan weer totaal nietquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:25 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Haarlemmermeer is inderdaad wel een grote stad.....
Denk vaccinatie idd.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:26 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Vanwege vaccinatie? Britse variant was toch juist dodelijker.
Geen idee, je kunt het ook zien als een lineaire stijging, morgen 64.000 en overmorgen 84.000 dan red je het misschien wel.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:24 schreef aartstyle het volgende:
[..]
zou Hugo denken dat er in een week 20 dagen zitten?
Ik check altijd zijn look of the day.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:27 schreef Celestien het volgende:
Als ik Jaap op tv zie verschijnen, dan ga ik bij voorbaat al uit van slecht nieuws...
Ik ga uit van tunnelvisiequote:Op woensdag 24 maart 2021 15:27 schreef Celestien het volgende:
Als ik Jaap op tv zie verschijnen, dan ga ik bij voorbaat al uit van slecht nieuws...
Is al vanaf het begin toch? Woensdag is altijd een piekdag.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:19 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik ken wel iemand die ondanks een vaccin toch nog overleden is aan Covid, maar dat zijn de uitzonderingsgevallen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:27 schreef Questular het volgende:
[..]
Zouden de vaccins dan toch echt werken
Vanaf vandaag wordt er toch weer met AZ geprikt. Dan mag ik hopen dat we er vandaag gewoon 150.000 wegprikken. Dat gelul altijd met opstarten etc.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:28 schreef zalkc het volgende:
[..]
Geen idee, je kunt het ook zien als een lineaire stijging, morgen 64.000 en overmorgen 84.000 dan red je het misschien wel.
Of exponentieel 24.000, 44.000, 80.500, 137.400
Hopelijk zijn mensen wel zo slim om AZ te skippen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Vanaf vandaag wordt er toch weer met AZ geprikt. Dan mag ik hopen dat we er vandaag gewoon 150.000 wegprikken. Dat gelul altijd met opstarten etc.
Rustig, rustig, vanwaar al die haast toch?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:29 schreef aartstyle het volgende:
[..]
Vanaf vandaag wordt er toch weer met AZ geprikt. Dan mag ik hopen dat we er vandaag gewoon 150.000 wegprikken. Dat gelul altijd met opstarten etc.
Nou vooruit dan maar leg eens uit.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hopelijk zijn mensen wel zo slim om AZ te skippen.
Volgens mij klopt die hoeveelheid besmette locaties helemaal niet. Ook bij de gehandicapten zorg, het lijkt wel alsof het flink achterloopt op de werkelijke hoeveelheid. Als ik de totaal aantal besmettingen voor de verpleeghuizen van de laatste 10 dagen bij elkaar optel is dat zo'n 272, terwijl er op het dashboard nog staat dat er 237 locaties zijn met besmette mensen.quote:
Want jij steekt ook de weg niet over?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Dan kunnen de meisjes en vrouwen ook stoppen met de pil te slikken.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Aan je naam te zien ben je in het verkeerde subforum aangekomen, dit is COR en geen VBL.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
1 juli nationale feestdag graag.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Over 99 dagen is het 1 Juli en zijn we hopelijk van de ergste ellende af
Mijn bruiloft is op 2 juli.... dus laten we het hopen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Jor_Dii het volgende:
Over 99 dagen is het 1 Juli en zijn we hopelijk van de ergste ellende af
Omdat er genoeg alternatief is of aankomt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Questular het volgende:
[..]
Nou vooruit dan maar leg eens uit.
Hoeveel mensen zouden er volledig naar de kloten gaan de eerste dag dat alles weer helemaal vrijgegeven is?quote:
zucht. ik ga het niet uitleggen ook.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:32 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Omdat er genoeg alternatief is of aankomt.
3.960.000 bedoel je?quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:33 schreef aartstyle het volgende:
Iemand die zin heeft om 99 X 40.000 prikken uit te rekenen.
Besmette mensen != Aantal nieuwe besmettingenquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:30 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die hoeveelheid besmette locaties helemaal niet. Ook bij de gehandicapten zorg, het lijkt wel alsof het flink achterloopt op de werkelijke hoeveelheid. Als ik de totaal aantal besmettingen voor de verpleeghuizen van de laatste 10 dagen bij elkaar optel is dat zo'n 272, terwijl er op het dashboard nog staat dat er 237 locaties zijn met besmette mensen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |