Ik let alleen op leuke mensen.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 23:16 schreef Grems het volgende:
Letten jullie wel een beetje op elkaar, over een jaar of drie als Rutte jullie bemoedigend toespreekt om nog even vol te houden tijdens de komende cruciale weken?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 27 december 2012 schreef robdriessen het volgende:
Als Leo Blokhuis ooit onder een auto terecht komt en gaat hemelen, wil ik MyTiredFeet als nieuwe nationale muziekprofessor.
Dat was de strekking van wat hij zei.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:13 schreef vipergts het volgende:
[..]
Hij kan natuurlijk niet zeggen dat hij dit doet omdat ze ook wel weten dat mensen sneller geneigd zijn om de avondklok te negeren als het mooi weer is en langer licht.
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.htmlquote:Janssen-vaccins op komst
Farmaceut Janssen levert in april een kleine 170.000 coronavaccins. Daarmee kunnen eenzelfde aantal mensen een volledige vaccinatie krijgen, want bij Janssen is één prik voldoende. Half april is de bedoeling dat er 84.750 doses worden geleverd, en eind van de maand nog eens eenzelfde aantal, staat in een Kamerbrief van demissionair minister De Jonge.
De komende maanden worden 3 miljoen Janssen-vaccins verwacht, Nederland heeft er in totaal meer dan 11 miljoen van besteld.
Het coronavaccin van de Leidse farmaceut was twee weken terug het vierde dat werd goedgekeurd, na de vaccins van Pfizer/BioNTech, Moderna en AstraZeneca.
Ik had in mijn achterhoofd hogere verwachtingen, jullie niet?quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:11 schreef Anton91 het volgende:
[..]
https://nos.nl/liveblog/2(...)anssen-op-komst.html
Goed voor ongeveer 1% van de Nederlandse bevolking.
De bedoeling is 3 miljoen in Q2, dat zou in principe gewoon nog gehaald kunnen worden. Maar Janssen had wel gezegd dat ze wat problemen hadden maar we zullen zien.quote:Op woensdag 24 maart 2021 09:52 schreef archito het volgende:
[..]
Ik had in mijn achterhoofd hogere verwachtingen, jullie niet?
Gelukkig gaat Pfizer vanaf april echt veel leveren zodat er toch schot in komt.
Alleen Boris staat reizen naar het buitenland zonder goede reden niet toe op straffe van een boete van £5000 tot op zijn minst 17 mei, maar als het zo doorgaat met cases op het vasteland zal dat verlengd worden.quote:Op dinsdag 23 maart 2021 21:26 schreef Oliver23 het volgende:
Spanje staat vanaf 30 maart weer reizen vanuit het Verenigd Koninkrijk toe. Dat was sinds december niet mogelijk vanwege zorgen over de Britse variant van het coronavirus. Er gold alleen een uitzondering voor Spanjaarden en inwoners van Spanje.
Hoe kan dat nou? Ze zijn toch al vanaf september die bende aan het produceren? net als AZ, gaat al die voorraad ergens anders heen ofzo?quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:12 schreef jealgu het volgende:
Jansen moet nog op gang komen, weet iemand hoeveel hanssen leveringen staan gepland voor q3? kan dat niet zo snel vinden.
Als ze voor UK zijn, zijn ze voor de UK. De EU heeft behoorlijk lopen prutsen. Maar als ze voor de EU zijn, dan zijn ze voor de EU. heel simpel eigenlijk.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:58 schreef DrMarten het volgende:
Wat denken we? Die 30 miljoen doses AstraZeneca die in Italië klaar liggen om naar het VK te gaan, gaan die daar nog heen of kunnen we binnenkort een extra levering tegemoet zien?
De EU heeft ermee ingestemd dat de vaccins in de VS afgevuld worden, ook al worden ze in Europa geproduceerd, en volgens mij gaan eerste leveringen ook naar de VS. De VS zou voor het eind van de maand 20 miljoen doses van het Janssen vaccin krijgen, maar schijnbaar worden dat er maar 8 miljoen. En ze hadden ook al hun doel gemist van het leveren van 12 miljoen doses in februari.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:29 schreef Jappie81 het volgende:
[..]
Hoe kan dat nou? Ze zijn toch al vanaf september die bende aan het produceren? net als AZ, gaat al die voorraad ergens anders heen ofzo?
AZ heeft niet het beloofde geleverd, dus willen ze export tegenhouden, dat snap ik ook wel weer. Hoe erg Europa zelf okk heeft lopen prutsen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:06 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Als ze voor UK zijn, zijn ze voor de UK. De EU heeft behoorlijk lopen prutsen. Maar als ze voor de EU zijn, dan zijn ze voor de EU. heel simpel eigenlijk.
Nou, om te beginnen omdat AZ zich niet houdt aan de overeengekomen leveringen met de EU. Voor zover ik weet is dat met J&J niet aan de orde.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
De EU heeft ermee ingestemd dat de vaccins in de VS afgevuld worden, ook al worden ze in Europa geproduceerd, en volgens mij gaan eerste leveringen ook naar de VS. De VS zou voor het eind van de maand 20 miljoen doses van het Janssen vaccin krijgen, maar schijnbaar worden dat er maar 8 miljoen. En ze hadden ook al hun doel gemist van het leveren van 12 miljoen doses in februari.
Maar ja, daar hoor je in NL niks over, want Janssen is fantastisch. Men dreigt met blokkeren export AZ, maar waarom niet Janssen?
https://www.politico.com/news/2021/03/23/johnson-johnson-vaccine-goal-477678
Er is een bedrijf in Nederland dat aangeeft die vaccins af te kunnen vullen. Alleen zit je weer met contracten enzo. Helaas blijven het commerciële bedrijven en kan daar dus niet zomaar mee geschoven worden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen omdat AZ zich niet houdt aan de overeengekomen leveringen met de EU. Voor zover ik weet is dat met J&J niet aan de orde.
Of dat afvullen ook in Nederland had gekund, weet ik niet. Wat wel zo is: Dat J&J-vaccin is inderdaad ontwikkeld in Nederland. Maar het is wel gewoon onderdeel van een Amerikaans bedrijf.
Serieus kansloos weer van de EU. Daar zit nog wel een staartje aan. Dat blunderen van de EU en ons eigen kabinet kost ze gewoon de kop straks. Hopelijk leert men er van en gaan er bij VVD en D66 elk 20 zetels vanaf.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:06 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
Als ze voor UK zijn, zijn ze voor de UK. De EU heeft behoorlijk lopen prutsen. Maar als ze voor de EU zijn, dan zijn ze voor de EU. heel simpel eigenlijk.
Natuurlijk had dat vullen in Europa gekund, maar J&J heeft een afvul lokatie daar. Maar als dit in de VS was gebeurd had de overheid gezegd: Niks daarvan, het wordt in de VS afgevuld, hier heb je een extra zak geld om er voor te zorgen dat dat op tijd kan.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:25 schreef 297534 het volgende:
[..]
Nou, om te beginnen omdat AZ zich niet houdt aan de overeengekomen leveringen met de EU. Voor zover ik weet is dat met J&J niet aan de orde.
Of dat afvullen ook in Nederland had gekund, weet ik niet. Wat wel zo is: Dat J&J-vaccin is inderdaad ontwikkeld in Nederland. Maar het is wel gewoon onderdeel van een Amerikaans bedrijf.
Nou ten aanzien van J&J: Ik weet niet of dat de opstelling was van de EU. Maar dat maakt ook niet uit, want ze hebben er helemaal niets van te vinden, want ze gaan er niet over. Je kan niet zomaar goederen tegenhouden.quote:Op woensdag 24 maart 2021 11:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Natuurlijk had dat vullen in Europa gekund, maar J&J heeft een afvul lokatie daar. Maar als dit in de VS was gebeurd had de overheid gezegd: Niks daarvan, het wordt in de VS afgevuld, hier heb je een extra zak geld om er voor te zorgen dat dat op tijd kan.
De opstelling van de EU was: "Nou, als dat dan in de VS moet, dan is dat waarschijnlijk goedkoper, doe dat dan maar".
AZ houdt zich wel degelijk aan de overeenkomst met de EU, omdat in de contracten geen leveringen maar leveringsinspanningen zijn vastgelegd. Het nare is is dat de vaccins gekweekt worden in bioreactoren, en de opbrengst daarvan kan nogal varieren met reactor en lokatie. En een aantal van die reactoren op lokaties in de EU brengen aanmerkelijk minder op dan gehoopt/verwacht. Waarom denk je dat de EU nog niet echt juridische stappen heeft ondernomen? Ze weten dat ze zwak staan, omdat ze zelfs zo slim zijn geweest om die contracten ongunstig voor henzelf te ondertekenen. Maar zelfs als er een leveringsplicht was vastgelegd, wat wil je doen dan als EU? Waarom stel je je niet meer op als partner, zoals de VS. Help de producent, ipv je te focussen op het redden van je eigen hachje.
En als J&J maar 8 miljoen doses van de beloofde 20 miljoen aan de VS kan leveren, dan kun je er donder op zeggen dat de EU ook minder geleverd zal krijgen.
Janssen in Leiden is onderdeel van het Johnson & Johnson concern.quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:21 schreef Sangha het volgende:
Vraagje, die Jansen is toch niet van Johnson & Johnson? Of wordt dat steeds door elkaar gehaald of haal ik het door elkaar?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%
dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261
totaal: 45.145
Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 21,4%
dinsdag: 5.560
woensdag: 7.579
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:
totaal: 45.986 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)![]()
![]()
Thanx!quote:Op woensdag 24 maart 2021 14:32 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Janssen in Leiden is onderdeel van het Johnson & Johnson concern.
Zie janssen.com
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Het is altijd wel aanzienlijk hoger op dinsdag t.o.v. de maandag maar dit is wel een heel groot verschil...quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:35 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Liefst tweeduizend méér dan gisteren.......bizar
Wer lesen kann, ist klar im Vorteil.![]()
Mijn grafieken van vandaag:
De gegevens lijken nu compleet te zijn tot en met 15 maart. Ook voor deze week een sprong van zondag (welke erg laag was) naar maandag 15 maart. Ook de twee dagen daarna een kleine stijging.
De dagcurves zijn zoals verwacht. Gisteren (lichtgroen) het normale profiel met relatief lage piek en 'buik' van de grafiek en vandaag (donkergroen) een vergelijkbaar profiel maar dan weer wat hoger
Het aandeel per leeftijdsgroep aan het aantal besmettingen. Gegevens van de laatste week kunnen nog veranderen door correcties. Hetzelfde beeld als de afgelopen tijd: Daling in de leeftijdsgroepen 60+, stijging bij 0-20 en stabiel aandeel van 20-60 jaar.![]()
Ja, het percentage is 8,1. Hopelijk gaat dat niet omhoog.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het is altijd wel aanzienlijk hoger op dinsdag t.o.v. de maandag maar dit is wel een heel groot verschil...[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Ach, als we het positief bekijken zijn het weer 7500 mensen die immuun zijn
Op naar de groepsimmuniteit
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!![]()
Ik maakte gisteren al de grap over de dagelijkse bingogetallen, maar lijkt vandaag wel echt zoquote:Op woensdag 24 maart 2021 15:53 schreef Felixa het volgende:
[..]
Het is altijd wel aanzienlijk hoger op dinsdag t.o.v. de maandag maar dit is wel een heel groot verschil...![]()
![]()
Weer 7500 die naar achteren kunnen op de prikplanningquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:02 schreef TheVulture het volgende:
Ach, als we het positief bekijken zijn het weer 7500 mensen die immuun zijn
Op naar de groepsimmuniteitA mind with a heart of it's own![]()
0-20 wordt gewoon de grootste groep vanaf volgende week. Hopelijk houdt dat de druk op de zorg ook lager dan we zouden verwachten op basis van het aantal besmettingen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 15:55 schreef simonblue het volgende:
[ afbeelding ]
Het aandeel per leeftijdsgroep aan het aantal besmettingen. Gegevens van de laatste week kunnen nog veranderen door correcties. Hetzelfde beeld als de afgelopen tijd: Daling in de leeftijdsgroepen 60+, stijging bij 0-20 en stabiel aandeel van 20-60 jaar.![]()
Zolang ze nog ff wachten met het knuffelen van oma tot die ingeënt is.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
0-20 wordt gewoon de grootste groep vanaf volgende week. Hopelijk houdt dat de druk op de zorg ook lager dan we zouden verwachten op basis van het aantal besmettingen.A mind with a heart of it's own![]()
stuur die kinderen allemaal op werkweek met school voor 2 weken. Zijn we er van af ;-)quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:38 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
0-20 wordt gewoon de grootste groep vanaf volgende week. Hopelijk houdt dat de druk op de zorg ook lager dan we zouden verwachten op basis van het aantal besmettingen.ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
Goed punt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:41 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
stuur die kinderen allemaal op werkweek met school voor 2 weken. Zijn we er van af ;-)[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Eigenlijk nog niet eens een heel slecht idee......quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:41 schreef BorTheWolf het volgende:
[..]
stuur die kinderen allemaal op werkweek met school voor 2 weken. Zijn we er van af ;-)![]()
![]()
Zo heb de vaccinatie gehad, ben blij!![]()
Ik wilde gelijk iedereen omhelzen in de wachtkamer maar dat kon men niet echt waarderen. Raar.
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
Gefeliciteerdquote:Op woensdag 24 maart 2021 16:55 schreef Sangha het volgende:
Ik wilde gelijk iedereen omhelzen in de wachtkamer maar dat kon men niet echt waarderen. Raar.![]()
![]()
Lekker hoor.quote:Op woensdag 24 maart 2021 16:55 schreef Sangha het volgende:
Ik wilde gelijk iedereen omhelzen in de wachtkamer maar dat kon men niet echt waarderen. Raar.
![]()
![]()
Was hij niet degene die laatst een beetje moest bijkomen van de schrik, toen de besmettingen opeens zo gestegen waren? Misschien is dat weer het geval en moet hij even bijkomen!quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Heeft iemand eigenlijk @:Geredathan nog gesignaleerd onlangs??... ♥ ik mis je ♥![]()
Maar dan zou hij juist hier steun kunnen vinden toch?quote:Op woensdag 24 maart 2021 17:57 schreef phluphy het volgende:
[..]
Was hij niet degene die laatst een beetje moest bijkomen van de schrik, toen de besmettingen opeens zo gestegen waren? Misschien is dat weer het geval en moet hij even bijkomen!![]()
Het is lastig dat de besmettingen van vandaag zo hoog zijn, maar ik maak me er geen extra zorgen over. Het zijn, denk ik, de laatste stuiptrekkingen van het covid-virus.
Het kantelpunt zit er aan te komen; het betere en warmere weer komt eraan, de werking van de vaccins, het zijn nu de laatste lootjes.
Misschien dat het nog even wat verder stijgt, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het tot een zware stijging gaat komen verder. Het gaat, hoe dan ook, goed komen.'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'![]()
2600000
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.![]()
Het klinkt misschien wat filosofisch, maar het wordt meestal eerst erger voordat het beter wordt. We zitten nu in de finale, het is bikkelen, maar ook ik zie al een paar maanden, dat we dit gaan winnen. Het zal nog even duren en ik zal me moeten aanpassen aan de vijand, maar ook ik zie, dankzij vaccins, hier binnenkort uitkomen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:59 schreef Sangha het volgende:
Het is lastig dat de besmettingen van vandaag zo hoog zijn, maar ik maak me er geen extra zorgen over. Het zijn, denk ik, de laatste stuiptrekkingen van het covid-virus.
Het kantelpunt zit er aan te komen; het betere en warmere weer komt eraan, de werking van de vaccins, het zijn nu de laatste lootjes.
Misschien dat het nog even wat verder stijgt, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het tot een zware stijging gaat komen verder. Het gaat, hoe dan ook, goed komen.
Bij een cricket match kan het lang duren zo'n finale, maar ik merk dat we voor staan.![]()
Het scheelt al voor je gemoedsrust als je het geen besmettingen noemt maar: Vaststellingen.quote:Op woensdag 24 maart 2021 18:59 schreef Sangha het volgende:
Misschien dat het nog even wat verder stijgt, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het tot een zware stijging gaat komen verder. Het gaat, hoe dan ook, goed komen.
Het is alleen maar goed dat de mensen zich laten testen.
Oja
IC opnames 2 weken vlak:
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
positief is toch echt dat die turken eindelijk hebben leren samenspelen, ipv in hun eentje met z'n elfen de maradonna na doen. Verdiend hoor, het is leuk om te zien hoe het Turkse voetbal verandert is.![]()
Door een typefout heb ik net een grap bedacht. Hoe noem je een sperzieboon die op een van de leden van The Beatles lijkt?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Ik lees hier net dat Van Dissel heeft gezegd dat er mogelijk een vierde golf komt in de zomer als de coronamaatregelen eind april te snel worden teruggedraaid. Ik sluit zo af, maar ik reken erop dat jullie morgenochtend een positieve draai hebben gegeven aan dit vervelende bericht.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Hij zit er gewoon weer naast, die 4e golf komt pas in oktober.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:24 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees hier net dat Van Dissel heeft gezegd dat er mogelijk een vierde golf komt in de zomer als de coronamaatregelen eind april te snel worden teruggedraaid. Ik sluit zo af, maar ik reken erop dat jullie morgenochtend een positieve draai hebben gegeven aan dit vervelende bericht.![]()
![]()
En dan is iedereen al ingeënt dus niet erg.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:30 schreef asco het volgende:
[..]
Hij zit er gewoon weer naast, die 4e golf komt pas in oktober.![]()
![]()
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van woensdag 24 maart 2021. En dan met name het positieve nieuws, maar wel met altijd een realistische kijk daarop.
* Om te beginnen met de woorden van Jaap van Dissel, dat wanneer we eind April versoepelen we ons moeten opmaken voor een vierde golf in september/oktober. Een eigenlijk vrij opmerkelijke uitspraak, want in juli zou iedereen toch zijn eerste prik hebben gehad en de meest kwetsbare zouden toch al volledig gevaccineerd zijn? Of heeft Jaap van Dissel gewoon weinig vertrouwen in het vaccinatiebeleid onder aanvoering van Hugo de Jonge?
Maar aangezien ik niet verwacht dat we eind april ook maar enige vorm van versoepeling krijgen, kan de uitspraak van Jaap van Dissel dus ook gelijk de prullenbak in.
* Ik wil niet steeds op de cijfertjesmannetjes Marino en Yorick op Twitter letten, maar vandaag stond ik weer met verbazing te kijken. Ze verheugen zich erop wanneer Nederland de grens van 10.000 besmettingen per dag gaan bereiken en doen daar zelfs voorspellinkjes over. Ik snap dat je als volwaardig lid van het Red-Team kritisch bent op het coronabeleid, maar om je nu te verheugen op 10.000 besmettingen per dag om je gelijk te halen vind ik eigenlijk een beetje triest. Dit is trouwens de laatste keer dat ik op die twee terug kom, denk dat mijn punt wel gemaakt is.
* Misschien hebben jullie het vandaag tijdens de technische briefing van Jaap van Dissel gemist, maar de cijfers van het Janssen vaccin zijn echt behoorlijk hoopgevend. Zeker als je ziet wat de resultaten zijn na de eerste prik.
* Het percentage positief geteste lag vandaag rond de 7,7%. Nog steeds opmerkelijk laag, gelet op het feit dat er enorm veel getest wordt. De testen per dag zijn te vergelijken met de dagen voor kerst. Toen hadden we veel meer positief geteste personen en bovendien lag het percentage positief geteste veel hoger (12%). In dat opzicht lijkt de derde golf minder te zijn dan de tweede golf.
* Altijd de dagen na de persconferentie is het altijd lastig zoeken naar positief Coronanieuws. Dus vergeef me als er niet veel positief nieuws vandaag te melden is.
* Dan even de tussenbalans opmaken betreft de weekcijfers, hoe staan we ervoor t.o.v. die week ervoor.
- Aantal Corona patiënten in de ziekenhuizen: 2.187 (vorige week woensdag: 1.992)
- Aantal Corona patiënten op de verpleegafdelingen: 1.562 (vorige week 1.424)
- Aantal Corona patiënten op de IC afdelingen: 625 (vorige week woensdag: 568)
Voorlopige conclusie, er liggen bijna 200 patiënten meer in het ziekenhuis dan vorige week. Wel moet erbij gezegd worden dat aan het einde van vorige week er een forse stijging kwam in de cijfers. Dus er is zeker hoop dat de cijfers aan het einde van de week lager uitvallen.
- Instroom Corona patiënten op de verpleegafdelingen: 668 (vorige week woensdag: 596)
- Instroom Corona patiënten op de IC-afdelingen: 119 (vorige week woensdag: 120)
Voorlopige conclusie, de instroom is redelijk stabiel aan de afgelopen week tot nu toe. Helemaal positief is dat de instroom qua patiënten op de IC afdelingen keurig stabiel blijft.
- Sterftegevallen Corona patiënten: 95 (vorige week woensdag: 97)
Voorlopige conclusie, de sterftegevallen liggen op dezelfde koers als de afgelopen drie weken en zullen wederom laag uitkomen (rond de 200).
- Uitstroom Corona patiënten op de verpleegafdelingen: 568 (vorige week woensdag: 540)
- Uitstroom Corona patiënten op de IC-afdelingen: 105 (vorige week woensdag: 106)
En ook hier is de voorlopige conclusie dat het ook hier vrij stabiel is t.o.v. vorige week.
* Enige onzekere factor blijven de dagelijkse besmettingcijfers. De 7500 besmettingen waren fors, en een stijging van 2000 in 24 uur tijd is vrij uniek. Heb even opgezocht wanneer dat voor het laatst was... .... Dat was van 8 op 9 december 2020, toen kregen we in 24 uur tijd er 1800 nieuwe besmettingen erbij. Laten we echt hopen dat dit wel een beetje echt het plafond is, en dat we morgen en overmorgen niet al in de 8000 besmettingen per dag uit gaan komen.
Mensen, geniet nog van de woensdagavond en tot morgen![]()
![]()
Ik zou zelf even het fragment bekijken, vanaf 1:35:05. Het wordt m.i. een beetje opgeklopt.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:24 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees hier net dat Van Dissel heeft gezegd dat er mogelijk een vierde golf komt in de zomer als de coronamaatregelen eind april te snel worden teruggedraaid. Ik sluit zo af, maar ik reken erop dat jullie morgenochtend een positieve draai hebben gegeven aan dit vervelende bericht.
Maar goed hij zegt inderdaad wel dat volgens de huidige modellen, als de overheid op 1 mei gaat versoepelen er nog een golf komt, terwijl als ze wachten tot 1 juni die golf er niet komt.
Daarbij heeft hij wel daarvoor een paar keer gezegd dat er grote onzekerheden in de modellen zit en ze dit bijna week voor week moeten bekijken
Alpha kenny one![]()
Feitelijk zitten we nu nog steeds in de 2e golf die afgevlakt/ingedeukt is door maatregelen, die 3e golf kan nog komen maar ik vermoed dat hij nog een stuk lager gaat worden dan de huidige of zelfs bijna niet te zien is, ik denk vooral veel besmettingen en weinig opnames omdat het vooral jongeren zullen zijn die zich niet laten vaccineren, en een enkele oudere waarbij het vaccin niet aan slaat.🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block![]()
Ben echt zo klaar met al die golven.......virussen kunnen opleven, afzwakken en muteren......we moeten vooral leren hoe we mensen het beste kunnen vaccineren en als ze toch in het ziekenhuis terecht komen hoe we ze dan het beste kunnen behandelen....
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2021 21:40:13 ]![]()
quote:Op woensdag 24 maart 2021 19:51 schreef Federer-fan het volgende:
Door een typefout heb ik net een grap bedacht. Hoe noem je een sperzieboon die op een van de leden van The Beatles lijkt?Ik dacht aan George HarricoverrisonSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:30 schreef asco het volgende:
[..]
Hij zit er gewoon weer naast, die 4e golf komt pas in oktober.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:55 schreef Zolena het volgende:
[..]
En dan is iedereen al ingeënt dus niet erg.
Goed gewerkt jongens.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:13 schreef falling_away het volgende:
[..]
Ik zou zelf even het fragment bekijken, vanaf 1:35:05. Het wordt m.i. een beetje opgeklopt.
Maar goed hij zegt inderdaad wel dat volgens de huidige modellen, als de overheid op 1 mei gaat versoepelen er nog een golf komt, terwijl als ze wachten tot 1 juni die golf er niet komt.
Daarbij heeft hij wel daarvoor een paar keer gezegd dat er grote onzekerheden in de modellen zit en ze dit bijna week voor week moeten bekijken
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Zoals ik gister al typte in het andere topic: we moeten de komende paar maanden gewoon keihard vaccineren en daarna corona gaan inpassen in ons leven. En niet ons leven gaan inpassen in corona.quote:Op woensdag 24 maart 2021 21:39 schreef Cinderelladreamer het volgende:
Ben echt zo klaar met al die golven.......virussen kunnen opleven, afzwakken en muteren......we moeten vooral leren hoe we mensen het beste kunnen vaccineren en als ze toch in het ziekenhuis terecht komen hoe we ze dan het beste kunnen behandelen....![]()
Hier komt-ie: een golf aan terras- en kroegbezoekjes, vakanties, feestjes en festivals.quote:Op woensdag 24 maart 2021 20:24 schreef Federer-fan het volgende:
Ik lees hier net dat Van Dissel heeft gezegd dat er mogelijk een vierde golf komt in de zomer als de coronamaatregelen eind april te snel worden teruggedraaid. Ik sluit zo af, maar ik reken erop dat jullie morgenochtend een positieve draai hebben gegeven aan dit vervelende bericht.![]()
Zo, Japies mondje is gesnoerd.
The only way you can be original, is to be yourself.![]()
Echt he. Pffffff 4e golf in de zomer. OKE. Waar is die man mee bezig joh?quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Hier komt-ie: een golf aan terras- en kroegbezoekjes, vakanties, feestjes en festivals.![]()
Zo, Japies mondje is gesnoerd.![]()
Vorige zomer was er toch ook geen 4e golf? En toen was nog niemand gevaccineerd. Echt, de geloofwaardigheid van die man zijn glazen-bol voorspellingen wordt met de dag minisculer voor mijn gevoel.![]()
Goed gewerkt.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:27 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Hier komt-ie: een golf aan terras- en kroegbezoekjes, vakanties, feestjes en festivals.![]()
Zo, Japies mondje is gesnoerd.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
Mwa, veel mensen riepen dit ook over de Engelse variant en de daaruit vloeiende derde golf. En daar heeft Japie ook gelijk in gekregen, deze man roept niet zomaar wat, hij baseert zich op wetenschap. Maar ook hij zit er weleens naast, hij zegt dan ook vaak dat er een onzekerheid in zit.quote:Op donderdag 25 maart 2021 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Pffffff 4e golf in de zomer. OKE. Waar is die man mee bezig joh?![]()
Vorige zomer was er toch ook geen 4e golf? En toen was nog niemand gevaccineerd. Echt, de geloofwaardigheid van die man zijn glazen-bol voorspellingen wordt met de dag minisculer voor mijn gevoel.
Maar goed net doen alsof Jaap zomaar wat roept is veel makkelijker.![]()
Ibiza is een flinke tijd geleden al geboekt aan mijn kant, voor mei/juni.. Ben erg benieuwd in hoeverre deze vakantie nog door kan gaan. We blijven positief.quote:Op woensdag 24 maart 2021 10:26 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Thanks weer!
[..]
Alleen Boris staat reizen naar het buitenland zonder goede reden niet toe op straffe van een boete van £5000 tot op zijn minst 17 mei, maar als het zo doorgaat met cases op het vasteland zal dat verlengd worden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.![]()
Toen was er geen 4e golf, omdat we pas in de opmaat voor de 2e zatenquote:Op donderdag 25 maart 2021 09:35 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Echt he. Pffffff 4e golf in de zomer. OKE. Waar is die man mee bezig joh?![]()
Vorige zomer was er toch ook geen 4e golf? En toen was nog niemand gevaccineerd. Echt, de geloofwaardigheid van die man zijn glazen-bol voorspellingen wordt met de dag minisculer voor mijn gevoel.
Maar serieus: we gingen de zomer in met een heel lage ziekenhuisbezetting en weinig besmette mensen. Die besmetten weliswaar anderen, maar niet zoveel, omdat veel zich buiten afspeelde en omdat het er nog maar weinig waren. Nu zijn er meer besmettelijke mensen en al volle ziekenhuizen.
Dus als je te vroeg, voordat er echt een significant aantal mensen is gevaccineerd, te veel gaat versoepelen, is een nieuwe golf helemaal niet heel raar, denk ik.And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
![]()
https://nos.nl/liveblog/2(...)negatief-getest.htmlquote:Nieuwe data AstraZeneca over effectiviteit
AstraZeneca heeft nieuwe eigen resultaten vrijgegeven over de effectiviteit van zijn vaccin. In de Verenigde Staten is het vaccin voor 76 procent effectief geweest bij het voorkomen van symptomatische coronabesmettingen, zegt het bedrijf. Eerder deze week kreeg het een tik op de vingers van een Amerikaanse toezichthouder omdat het verouderde data had gebruikt toen het bij een effectiviteitsonderzoek concludeerde dat het vaccin 79 procent effectief was.
AstraZeneca had ook gezegd dat het vaccin 100 procent effectief is in het voorkomen van ernstige verschijnselen. Dat wordt percentage veranderde niet door de de nieuwe gegevens. Acht mensen in het onderzoek werden zwaar ziek door covid-19, maar zij hadden allen een placebo gekregen. De recentste data komen voort uit een onderzoek onder meer dan 32.000 deelnemers in de VS, Chili en Peru.
Het AstraZeneca-vaccin is belangrijk bij de bestrijding van corona wereldwijd omdat het relatief gemakkelijk en goedkoop kan worden vervoerd. Eerder deze maand schortten een aantal Europese landen, waaronder Nederland, het gebruik van het vaccin op vanwege enkele meldingen van ernstige bijwerkingen. Inmiddels is vastgesteld dat het als veilig kan worden bestempeld. Wel werd gisteren bekend dat vrouwen tot 65 jaar twee keer vaker bekende bijwerkingen ervaren dan vrouwen die het Pfizer/BioNTech-vaccin kregen.Tap tap tap![]()
Iedereen lijkt te missen dat de incidentie in juni zo laag was, dat het heel lang duurde voordat het virus zich weer groots verspreid had. Omdat we ook te maken hadden met allerlei restricties was de opmaat heel lang.quote:Op donderdag 25 maart 2021 10:20 schreef CherryLips het volgende:
Vorig jaar ging op 1 juni weer veel open, misschien is dat nu ook een idee?
De incidentie werd zo laag, omdat in maart - mei iedereen bang binnen bleef.
Dat laatste hebben we nu niet gedaan. Zolang je met deze hoge incidentie te vroeg versoepelt blijft het golven. Daar kan je niet tegen vaccineren.
Forum Opties Forumhop: Hop naar: