abonnement Unibet Coolblue
pi_198636308
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:48 schreef BorTheWolf het volgende:
Even serieus, ik vind de EU echt laakbaar op dit vlak. NL was begonnen om te onderhandelen met de producenten samen met Duitsland (en Frankeijk dacht ik ?) en werd gewoon teruggefloten door de EU.

Nee ho ho, we gaan het samen doen, wij regelen het wel, niet je eigen toko runnen, dat doet het hoofdkantoor.

Ik zit te denken of ik hier nog wat positiefs aan kan draaien, ehhh meer draagvlak onder de bevolking voor een andere EU dan dat het nu is.

Tevens blij dat de cijfers weer dalen. hoop dat het weer doorzet en dat afgelopen week een uitzondering was.
Inderdaad weer iets waar de EU ook in faalt. Allemaal grote praat we hebben dit en als we dat doen. En ondertussen. Straks is de oplossing weer meer EU anders redden we het niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_198636323
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:05 schreef groenen het volgende:

[..]

Ik vind de ophef hierover nog vrij beperkt. De mensen in Brussel moeten hier toch echt op aangesproken/afgerekend worden. Dit zal pas echt op gang komen als in Engeland de stadions en kroegen weer vol zitten en we hier nog een avondklok hebben.
De politiek en de EU afrekenen op hun wanbeleid gebeurt al 50 jaar niet.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  Public Relations / Redactie Film maandag 22 maart 2021 @ 17:40:48 #228
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198636687
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:10 schreef vipergts het volgende:

[..]

De politiek en de EU afrekenen op hun wanbeleid gebeurt al 50 jaar niet.
Op termijn is dit lastig te overzien maar deze crisis en het optreden van de EU hierin zou wel eens een flinke scheur in het reeds krakende fundament kunnen zijn. Time will tell
pi_198636785
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 16:32 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, precies. En op Twitter krijgt je - net als op Facebook, LinkedIn, YouTube en vaak ook hier - niet al te genuanceerde reacties.
[..]

Mee eens. Er zijn zo veel variabelen.
[..]

Ja,klopt wat je zegt over Nederland Wat gek dat die maatregelen dan in Nederland wel maar in de VS geen significant effect hebben. En het wordt natuurlijk nog ingewikkelder als je wilt bepalen hoe veel economisch schade er maximaal mag worden geleden.
Precies, er zijn heel veel variabelen, en heel veel nuances. Als je het als onderzoek op zou zetten zou je het ook heel anders doen natuurlijk, maar het is geen onderzoek, dus moet men vaak doen waarvan men een (sterk) vermoeden heeft dat het helpt. En af en toe zie je dat er dan halsstarrig aan een advies of maatregel wordt gehouden, ook al blijkt dat niet meer goed te verantwoorden. Ik denk aan dat mondkapjes geen nut zouden hebben, of de avondklok bijv.
Wat ik nog steeds opmerkelijk een afwezige in de discussie in NL (en Europa) vind is de luchtkwaliteit. In Belgie doen ze er wel wat mee geloof ik, CO2 meten, Japan zweert er zelfs bij. Maar er is een sterke relatie tussen hoeveelheid CO2 ergens en de verhouding tussen aantal mensen en luchtverversing, en daarmee besmettingsrisico. Minder CO2 is relatief meer luchtverversing, en dus minder kans op besmetting. Daar zou je veel mee kunnen voor winkels. Koppel de capaciteit in een winkel, live, aan de CO2 waarde. Maar in NL staat dat niet eens op een agenda om bekeken te worden volgens mij.
  maandag 22 maart 2021 @ 18:28:12 #230
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198637429
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 17:49 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Precies, er zijn heel veel variabelen, en heel veel nuances. Als je het als onderzoek op zou zetten zou je het ook heel anders doen natuurlijk, maar het is geen onderzoek, dus moet men vaak doen waarvan men een (sterk) vermoeden heeft dat het helpt. En af en toe zie je dat er dan halsstarrig aan een advies of maatregel wordt gehouden, ook al blijkt dat niet meer goed te verantwoorden. Ik denk aan dat mondkapjes geen nut zouden hebben, of de avondklok bijv.
Wat ik nog steeds opmerkelijk een afwezige in de discussie in NL (en Europa) vind is de luchtkwaliteit. In Belgie doen ze er wel wat mee geloof ik, CO2 meten, Japan zweert er zelfs bij. Maar er is een sterke relatie tussen hoeveelheid CO2 ergens en de verhouding tussen aantal mensen en luchtverversing, en daarmee besmettingsrisico. Minder CO2 is relatief meer luchtverversing, en dus minder kans op besmetting. Daar zou je veel mee kunnen voor winkels. Koppel de capaciteit in een winkel, live, aan de CO2 waarde. Maar in NL staat dat niet eens op een agenda om bekeken te worden volgens mij.
Bedankt voor je genuanceerde reactie. Wat ik me wel afvraag is, is het eigenlijk niet heel makkelijk voor het kabinet om altijd - hoe hoog de besmettingen ook worden - te kunnen zeggen: "Zonder de maatregelen was het nog erger geweest." Het kan best zo zijn, maar het klinkt zo makkelijk.

Ik moet wel zeggen dat het me verbaast dat de aantallen oplopen. Zou dat dan toch komen door de Britse variant, of meer door een slechte naleving van de maatregelen?
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198638500
Slechtere naleving zou dan wel internationaal spelen. Het kan natuurlijk, maar ik denk dat er andere oorzaken zijn die belangrijker zijn. Zoals wellicht dan toch het weer. En omdat dat de komende weken dan toch wat mooier lijkt te worden, worden de cijfers misschien ook weer wat gunstiger.
Overigens heb ik het idee dat het covid-regeltjes-debat ook aan openheid wint. Dat is ook positief.
  maandag 22 maart 2021 @ 19:30:17 #232
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198638507
De avondklok gaat mogelijk naar 22.00 u. _O_ Zou echt geweldig zijn als we van onze overheid een uurtje langer buiten mogen blijven. :* Wat zijn ze toch goed voor ons. Er staat trouwens niet bij dat hij op dezelfde tijd ophoudt als nu. Misschien verschuift hij gewoon een uur. _O- *O*

Edit: kennelijk is het inderdaad de bedoeling dat hij opschuift. _O- Misschien kunnen we hem er gewoon standaard in houden. We zijn er inmiddels toch wel aan gewend.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198639056
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:30 schreef Federer-fan het volgende:
De avondklok gaat mogelijk naar 22.00 u. _O_ Zou echt geweldig zijn als we van onze overheid een uurtje langer buiten mogen blijven. :* Wat zijn ze toch goed voor ons. Er staat trouwens niet bij dat hij op dezelfde tijd ophoudt als nu. Misschien verschuift hij gewoon een uur. _O- *O*

Edit: kennelijk is het inderdaad de bedoeling dat hij opschuift. _O- Misschien kunnen we hem er gewoon standaard in houden. We zijn er inmiddels toch wel aan gewend.
poppenkast :')
  maandag 22 maart 2021 @ 19:54:35 #234
67174 Dos37
Come on Twente
pi_198639077
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:30 schreef Federer-fan het volgende:
De avondklok gaat mogelijk naar 22.00 u. _O_ Zou echt geweldig zijn als we van onze overheid een uurtje langer buiten mogen blijven. :* Wat zijn ze toch goed voor ons. Er staat trouwens niet bij dat hij op dezelfde tijd ophoudt als nu. Misschien verschuift hij gewoon een uur. _O- *O*

Edit: kennelijk is het inderdaad de bedoeling dat hij opschuift. _O- Misschien kunnen we hem er gewoon standaard in houden. We zijn er inmiddels toch wel aan gewend.
We groeien allemaal mee he, met zo'n maatregel.
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
  maandag 22 maart 2021 @ 19:54:40 #235
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198639079
quote:
17s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:53 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

poppenkast :')
Ja, inderdaad. Maar morgen weer een gezellig persco'tje, waar ik altijd weer voor ga zitten, helemaal tot het einde c_/
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  maandag 22 maart 2021 @ 19:54:59 #236
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198639088
quote:
9s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:54 schreef Dos37 het volgende:

[..]

We groeien allemaal mee he, met zo'n maatregel.
Ja, klopt. :s)
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198639096
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, inderdaad. Maar morgen weer een gezellig persco'tje, waar ik altijd weer voor ga zitten, helemaal tot het einde c_/
Ik al heel lang niet meer :)
  maandag 22 maart 2021 @ 19:57:42 #238
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198639157
quote:
17s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik al heel lang niet meer :)
Kan ik me ook voorstellen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198640370
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:30 schreef Federer-fan het volgende:
De avondklok gaat mogelijk naar 22.00 u. _O_ Zou echt geweldig zijn als we van onze overheid een uurtje langer buiten mogen blijven. :* Wat zijn ze toch goed voor ons. Er staat trouwens niet bij dat hij op dezelfde tijd ophoudt als nu. Misschien verschuift hij gewoon een uur. _O- *O*

Edit: kennelijk is het inderdaad de bedoeling dat hij opschuift. _O- Misschien kunnen we hem er gewoon standaard in houden. We zijn er inmiddels toch wel aan gewend.
Belachelijk inderdaad. Hij schuift dus gewoon op met de zomertijd en dat wordt dan aangekondigd als versoepeling. Bah.

Ik las dat Kuipers op NOS.nl ook eindelijk het licht heeft gezien en nu pleit voor het uitstellen van de tweede prik om zo snel mogelijk alle ouderen een eerste prik te geven. Net als in Engeland. Ik kan die man niet uit staan maar misschien is hij eindelijk een keer nuttig met deze uitspraak.
pi_198640762
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 18:28 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt voor je genuanceerde reactie. Wat ik me wel afvraag is, is het eigenlijk niet heel makkelijk voor het kabinet om altijd - hoe hoog de besmettingen ook worden - te kunnen zeggen: "Zonder de maatregelen was het nog erger geweest." Het kan best zo zijn, maar het klinkt zo makkelijk.

Ik moet wel zeggen dat het me verbaast dat de aantallen oplopen. Zou dat dan toch komen door de Britse variant, of meer door een slechte naleving van de maatregelen?
Het kabinet moet voortdurend de afweging maken tussen wat het RIVM voorspelt, het OMT aanraadt, de impact op de samenleving qua maatregelen, qua druk op gezondheidszorg, gezondheidskosten, economische kosten en nog een hele rits andere dingen. Dat is echt niet eenvoudig.
Wat er nu gebeurd is denk dat inderdaad de Britse variant echt zijn kop aan het opsteken is, en dit wordt ook aangejaagd door het openen van scholen (die een behoorlijke invloed op de R hebben in Nederland), plus dat de naleving van de regels minder wordt.
Het is een lastige periode nu, aan de ene kant is het einde in zicht, en we gaan langzaam zien hoe dat er uit ziet. Eerst in Israel, daarna in de VS en de UK. Maar aan de andere kant steekt de Britse variant z'n kop op, wat de (hopelijk laatste) loodjes extra zwaar aan het maken is. Hopelijk gaat het weer de komende maand wel meewerken.. Meer zon, mensen blijven langer buiten, zien elkaar meer buiten, men krijgt een hogere weerstand, ramen kunnen makkelijker en meer open op scholen. Alle beetjes zullen hopelijk meehelpen.

En ja, zonder maatregelen wat het erger geweest, maar welke maatregele nu precies hoeveel invloed heeft gehad is niet te zeggen. Maar het is ook weer zo dat als je maar een maatregel had genomen (alleen 1,5m, of alleen mondkapjes, of alleen thuiswerken maar winkels ed wel open), dat het ook niet veel had uitgehaald.
pi_198641035
Voordeel van die laatste strategie is dat je wel meer opties hebt. Ik denk persoonlijk dat de effectiviteit van een maatregel voor een groot deel bepaald wordt door de impact die men voelt als het ingevoerd wordt. Maatregelen als lockdowns zijn consequent minder effectief elke keer dat ze ingezet worden. En hoe langer ze duren hoe minder effectief. Zijn er echt mensen die denken dat besmettingscijfers significant gaan dalen als we deze lockdown nog 2 maanden aan houden?
  maandag 22 maart 2021 @ 21:33:06 #242
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198641258
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 22 maart 2021. Maar dan wel het positieve nieuws, maar wel altijd een een realistische kijk daarop.

Eerst even de presentatie van mijn weekcijfer betreft de positieve tests. Die toonde een stijging van dik 16%. Een flinke stijging, maar wel al een mindere stijging dan die week daarvoor (23,2%). Ook het percentage deze week van personen die positief getest werden, bleef steken op 8,2%.

* Het mooiste nieuws kwam vandaag uit Groot-Brittannië. In het Verenigd Koninkrijk is namelijk afgelopen zaterdag een recordaantal mensen gevaccineerd. 873.784 Britten kregen een injectie. De helft van de volwassenen heeft nu ten minste een injectie gehad. Dat zijn bijna 27 miljoen Britten. Ter vergelijking, in Nederland werden de afgelopen zeven dagen gemiddeld per dag 29.363 prikken gezet.

"Dit is een groot succes", zei minister Hancock van Volksgezondheid. "Ik dank iedereen die erbij betrokken zijn, inclusief de helft van de volwassenen die een injectie kwamen halen. Dat is zo belangrijk omdat dit vaccin onze uitweg uit pandemie is."

In Nederland zijn nu bijna 2,1 miljoen prikken gezet, zegt het coronadashboard van de Nederlandse overheid. Nederland en andere Europese landen hebben onder meer last van achterblijvende leveringen van vaccins.

* Ook mooi is het om te zien dat de media nu pas meldt hoe goed het in Israël en Groot-Brittannië. Wij riepen dit al een aantal weken geleden, dus voor ons was dit niets nieuws.

* Maar maandag is altijd de dag dat ik even naar de andere landen in de wereld kijk, hoe daar de stand van zaken is. Ook kijk ik vandaag voor het eerst naar Rusland, is daar al een effect te zien betreft het Spoetnik-vaccin?

België

Onze Zuiderburen zitten in hetzelfde schuitje als waar Nederland nu in zit. De besmettingen lopen flink op (hoger zelfs dan bij ons in Nederland), maar is nog niet heel erg te merken in de ziekenhuizen.

Duitsland:

Ook bij onze Oosterburen hetzelfde beeld als in Nederland en België, de besmettingen lopen daar ook op.

Frankrijk:

Ook in Frankrijk zien we hetzelfde beeld qua cijfers betreft besmettingen, namelijk een langzaam oplopende lijn. Het is niet iets wat alleen in Nederland gaande is, de landen om ons heen kennen hetzelfde probleem.

Portugal

Van de Portugese cijfers blijf je ook deze week vrolijk worden, ze blijven nog steeds dalen.

Spanje

In de Spaanse weekcijfers is een kleine daling te zien, alleen noem ik het bij deze ''stabilisatie''

Rusland

Rusland liet al weken een mooie daling zien, en eigenlijk moet je ook daar concluderen dat vaccineren werkt. Echter zien we nu stabilisatie in de Russische weekcijfers.

Tsjechië

Waar we vorige week nog een daling zagen in Tsjechië, hadden ze de afgelopen week een kwakkelweekje. De ene dag een daling, de dag daarop weer een stijging. Qua 7-daagse gemiddelde weinig verschil.

Brazilië

Tsja, Brazilië. Ik heb er geen goed woord voor over. Het blijft maar stijgen, en de Braziliaanse president laat het letterlijk gewoon op zijn beloop. Heel spijtig.

Verenigde Staten:



De Amerikanen zagen vorige week nog een kleine stijging, maar deze week weer een mooie daling. Ook de sterftecijfers dalen goed in de Verenigde Staten. Nu is het niet te hopen dat het land gaat kwakkelen, net zoals Joe Biden op de vliegtuigtrap deed _O-. Maar het ziet er heel erg goed uit in de Verenigde Staten.

Dan naar de twee toplanden betreft vaccineren.

Israël



Israël is voor de hele wereld, maar ook zeker voor Nederland een houvast in deze tijd waar geen einde aan lijkt te komen. Israël noteerde gisteren 551 besmettingen en 10 sterfgevallen. Waanzinnige prestatie gewoon.

Groot-Brittannië


De Britten hebben echt de vaart te pakken met vaccineren, maar de daling de afgelopen week was beperkt. Dit zagen we ook in Israël een aantal weken geleden. Maar opeens komt daar ook weer een periode van flinke daling aan.

En tot slot, de weekcijfers Wereldwijd.

Opvallend is te zien dat de weekcijfers Wereldwijd stabiel zijn, en zelfs in het zeven-daagse gemiddelde een kleine daling laat zien. Ook erg goed nieuws om mee af te sluiten.

Morgen weer mijn kijk op de weekcijfers van het RIVM. Maar aangezien mijn weekcijfers altijd eerder zijn, komen er voor ons geen verrassingen. Ook wil ik morgen wat dieper ingaan op de meest recentelijke uitspraken van Gommers, Osterhaus, van Dissel en Kuipers.

Mensen, fijne avond en tot morgen _O_
pi_198641387
quote:
17s.gif Op maandag 22 maart 2021 19:55 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Ik al heel lang niet meer :)
Ik heb al sinds juni niet meer gekeken :@
Tap tap tap
pi_198641596
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb al sinds juni niet meer gekeken :@
Zou voor mij ook best kunnen rond die tijd inderdaad :)
pi_198641603
quote:
1s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:38 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Ik heb al sinds juni niet meer gekeken :@
Ik ook niet, voor mij een perfecte tijd om even boodschappen te doen :D
  dinsdag 23 maart 2021 @ 08:54:37 #246
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644559
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:09 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Het kabinet moet voortdurend de afweging maken tussen wat het RIVM voorspelt, het OMT aanraadt, de impact op de samenleving qua maatregelen, qua druk op gezondheidszorg, gezondheidskosten, economische kosten en nog een hele rits andere dingen. Dat is echt niet eenvoudig.
Wat er nu gebeurd is denk dat inderdaad de Britse variant echt zijn kop aan het opsteken is, en dit wordt ook aangejaagd door het openen van scholen (die een behoorlijke invloed op de R hebben in Nederland), plus dat de naleving van de regels minder wordt.
Het is een lastige periode nu, aan de ene kant is het einde in zicht, en we gaan langzaam zien hoe dat er uit ziet. Eerst in Israel, daarna in de VS en de UK. Maar aan de andere kant steekt de Britse variant z'n kop op, wat de (hopelijk laatste) loodjes extra zwaar aan het maken is. Hopelijk gaat het weer de komende maand wel meewerken.. Meer zon, mensen blijven langer buiten, zien elkaar meer buiten, men krijgt een hogere weerstand, ramen kunnen makkelijker en meer open op scholen. Alle beetjes zullen hopelijk meehelpen.

En ja, zonder maatregelen wat het erger geweest, maar welke maatregele nu precies hoeveel invloed heeft gehad is niet te zeggen. Maar het is ook weer zo dat als je maar een maatregel had genomen (alleen 1,5m, of alleen mondkapjes, of alleen thuiswerken maar winkels ed wel open), dat het ook niet veel had uitgehaald.
Bedankt weer voor je genuanceerde reactie. Ja, mee eens dat het niet eenvoudig is. Het enige is dat het criterium blijft de ziekenhuisbedbezetting. Wat ik ook wel weer begrijp, want code zwart is natuurlijk een nachtmerrie. En dan vind ik in principe ook dat dat zwaarder weegt dan winkels die open willen. Aan de anderen kant is er ook daar zo vel leed, van mensen die failliet gaan maar vooral ook die allerlei geestelijke klachten krijgen, plus de reguliere zorg die weer stagneert.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 08:55:12 #247
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644565
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 20:52 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Belachelijk inderdaad. Hij schuift dus gewoon op met de zomertijd en dat wordt dan aangekondigd als versoepeling. Bah.

Ik las dat Kuipers op NOS.nl ook eindelijk het licht heeft gezien en nu pleit voor het uitstellen van de tweede prik om zo snel mogelijk alle ouderen een eerste prik te geven. Net als in Engeland. Ik kan die man niet uit staan maar misschien is hij eindelijk een keer nuttig met deze uitspraak.
Wat Kuipers voorstelt, lijkt mij een goed idee. Beter heel veel mensen één prik dan een stuk minder mensen twee prikken.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 08:56:09 #248
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198644571
Stichting NICE meldt dat er nu 610 patiënten op de IC, zou een forse daling van 28 betekenen. Zou wel erg mooi en welkom zijn _O_
pi_198644584
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:55 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Wat Kuipers voorstelt, lijkt mij een goed idee. Beter heel veel mensen één prik dan een stuk minder mensen twee prikken.
Overleven tot aan de lente/zomer/beter weer en warmer, het gaat om de komende 1,5 maand
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:00:18 #250
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644604
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:22 schreef MoreDakka het volgende:
Voordeel van die laatste strategie is dat je wel meer opties hebt. Ik denk persoonlijk dat de effectiviteit van een maatregel voor een groot deel bepaald wordt door de impact die men voelt als het ingevoerd wordt. Maatregelen als lockdowns zijn consequent minder effectief elke keer dat ze ingezet worden. En hoe langer ze duren hoe minder effectief. Zijn er echt mensen die denken dat besmettingscijfers significant gaan dalen als we deze lockdown nog 2 maanden aan houden?
Vast wel. Maar het punt is da het best kan zijn dat de lockdown goed werkt terwijl de besmettingen stijgen. Want het kan zijn dat het zonder de lockdown een stuk erger is. Ik zou willen dat je precies kon uitrekenen wat van welke maatregel het effect was. Dat zou echt geweldig zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198644655
Ik kijk ook nooit naar die persco's, de belangrijkste dingen daarin komen daarna toch aan bod tijdens het 20.00 uur Journaal.

quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:56 schreef Oliver23 het volgende:
Stichting NICE meldt dat er nu 610 patiënten op de IC, zou een forse daling van 28 betekenen. Zou wel erg mooi en welkom zijn _O_
Dat zou erg mooi zijn, want na weken schommelen rond de 2000 (inclusief verpleegafdelingen) zagen we de laatste dagen toch een stijging naar ongeveer 2100.
The only way you can be original, is to be yourself.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:05:42 #252
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644657
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:48 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Ik ook niet, voor mij een perfecte tijd om even boodschappen te doen :D
Als je maar wel uiterlijk om 21.00 u. weer thuis bent ja.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:06:14 #253
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644662
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:56 schreef Oliver23 het volgende:
Stichting NICE meldt dat er nu 610 patiënten op de IC, zou een forse daling van 28 betekenen. Zou wel erg mooi en welkom zijn _O_
Ja, inderdaad. En graag nog een flinke daling op de verpleeg.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198644665
quote:
8s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:05 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Als je maar wel uiterlijk om 21.00 u. weer thuis bent ja.
Hoe lang doe jij over je boodschappen?
Tap tap tap
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:07:08 #255
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644673
quote:
0s.gif Op maandag 22 maart 2021 21:33 schreef Oliver23 het volgende:
Goedenavond, hier is Oliver weer met het ondergesneeuwde Coronanieuws van maandag 22 maart 2021. Maar dan wel het positieve nieuws, maar wel altijd een een realistische kijk daarop.
[...]
Bedankt weer, dr. Oliver23. Misschien print ik gewoon een keer een van die posts van jou en vraag ik of ik daarop kan promoveren. _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:09:39 #256
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644698
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:05 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Ik kijk ook nooit naar die persco's, de belangrijkste dingen daarin komen daarna toch aan bod tijdens het 20.00 uur Journaal.
[..]

Ja, maar ik vind de vragen en antwoorden altijd wel interessant. Vooral Rutte doet dat zo goed vind ik.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:10:32 #257
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644706
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:06 schreef CherryLips het volgende:

[..]

Hoe lang doe jij over je boodschappen?
Inclusief mijn gesprekken met de vakkenvulsters, de caissière en de servicebaliemedewerkster? :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:17:03 #258
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198644760
quote:
6s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:07 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt weer, dr. Oliver23. Misschien print ik gewoon een keer een van die posts van jou en vraag ik of ik daarop kan promoveren. _O_
Hahahaha, ik wil mij zeker niet de titel dr. geven. Veel ''online-helden'' doen dat graag, maar ik blijf gewoon liever het mannetje dat naar feiten en cijfers kijkt en daaruit conclusies trekt _O_

Maar als jij mij als dr. ziet, neem ik dat compliment van harte aan ;)
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:20:44 #259
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644795
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:17 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Hahahaha, ik wil mij zeker niet de titel dr. geven. Veel ''online-helden'' doen dat graag, maar ik blijf gewoon liever het mannetje dat naar feiten en cijfers kijkt en daaruit conclusies trekt _O_

Maar als jij mij als dr. ziet, neem ik dat compliment van harte aan ;)
Je maakt er behoorlijk wat werk van. Het grappige vind ik dat ik mijn posts p een gegeven moment nog wel een klein beetje profi vond, maar vervolgens kwamen jij en simonblue (en misschien vergeet ik nu nog iemand) met jullie uitgebreide posts en mooie grafieken en toen vond ik mijn posts opeens wat minder profi. _O-
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:21:17 #260
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198644803
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:09 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Ja, maar ik vind de vragen en antwoorden altijd wel interessant. Vooral Rutte doet dat zo goed vind ik.
Maar vindt het wel jammer, dat er geen kritische vragen worden gesteld door de journalisten.

Voorbeelden voor vanavond:
- ''Rutte, u beweerde in een tv-debat met Wilders dat de stijging qua besmettingen door de schaatspiek kwamen. Maar buiten is toch de kans op besmetting heel klein, en de schaatspiek ligt alweer twee maanden achter ons?''

- Mona Keizer testte positief op Covid-19 en volgens de voorschriften moet het gehele aanwezige kabinet minstens vijf dagen in quarantaine en dan naar de teststraat. Waarom volgt het kabinet dit niet, en geeft het goede voorbeeld?

- Waarom is 24/7 hier vaccineren geen optie? We zien wat voor een resultaten dat geeft in Israël, VS en Groot Brittannië.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:23:05 #261
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198644825
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:20 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Je maakt er behoorlijk wat werk van. Het grappige vind ik dat ik mijn posts p een gegeven moment nog wel een klein beetje profi vond, maar vervolgens kwamen jij en simonblue (en misschien vergeet ik nu nog iemand) met jullie uitgebreide posts en mooie grafieken en toen vond ik mijn posts opeens wat minder profi. _O-
Vergeet een ding niet @Federer-fan, jij bent iemand van het eerste uur die de cijfers doorgaf. Op basis van jou werk hierin, ben ik mij gaan verdiepen in de cijfers en vond het ook leuk om daarmee aan de slag te gaan. Dus ja, je bent zeker een inspiratiebron voor mij geweest _O_
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:23:39 #262
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644840
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:21 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Maar vindt het wel jammer, dat er geen kritische vragen worden gesteld door de journalisten.

[...]
Ja, het zijn te vaak speldenprikjes. Ze zouden ze het vuur veel meer na aan de schenen moeten leggen. De media is vaak toch een beetje een verlengstuk van de politiek. Ik vind het geen applausmachine, maar ze zouden veel meer een tegenwicht/tegenmacht kunnen vormen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:23:57 #263
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198644846
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:23 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Vergeet een ding niet @:Federer-fan, jij bent iemand van het eerste uur die de cijfers doorgaf. Op basis van jou werk hierin, ben ik mij gaan verdiepen in de cijfers en vond het ook leuk om daarmee aan de slag te gaan. Dus ja, je bent zeker een inspiratiebron voor mij geweest _O_
Dank je wel. Wat een eer. Leuk hoe we elkaar dan verder helpen, zowel met het informeren als met mentale steun. Ik vraag me oprecht weleens af hoe ik er mentaal bij had gezeten zonder deze topicreeks.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:51:10 #264
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198645218
twitter
pi_198645274
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:21 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Maar vindt het wel jammer, dat er geen kritische vragen worden gesteld door de journalisten.


- Mona Keizer testte positief op Covid-19 en volgens de voorschriften moet het gehele aanwezige kabinet minstens vijf dagen in quarantaine en dan naar de teststraat. Waarom volgt het kabinet dit niet, en geeft het goede voorbeeld?
Omdat CDA ;)
Kennelijk gelden de regels voor iedereen, behalve CDA bewindslieden.
Grapoerhaus gaat trouwen en knuffelt er op los, De Jonge die zonder mondkapje in de winkel staat, Wopke die gezellig gaat schaatsen met Sven Kramer en nu een kabinetslid besmet en De Jonge vind het allemaal niet zo'n probleem.

Het is wel typisch dat het allemaal binnen die partij gebeurt. Dat js iets wat ik Rutte na moet geven, die betrap je niet op ook maar de kleinste overtreding van de coronaregels.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:58:47 #266
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198645331
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:51 schreef THEFXR het volgende:
[ twitter ]
Op naar Minnesota!
  dinsdag 23 maart 2021 @ 10:01:44 #267
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198645363
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:54 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Omdat CDA ;)
Kennelijk gelden de regels voor iedereen, behalve CDA bewindslieden.
Grapoerhaus gaat trouwen en knuffelt er op los, De Jonge die zonder mondkapje in de winkel staat, Wopke die gezellig gaat schaatsen met Sven Kramer en nu een kabinetslid besmet en De Jonge vind het allemaal niet zo'n probleem.

Het is wel typisch dat het allemaal binnen die partij gebeurt. Dat js iets wat ik Rutte na moet geven, die betrap je niet op ook maar de kleinste overtreding van de coronaregels.
Wat Wilders zei, vind ik wel sterk. Niet die mensen erop aanvallen, maar het gebruiken om te laten zien dat ze zélf niet geloven dat het virus gevaarlijk is Anders zouden ze wel voorzichtiger zijn.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 10:06:07 #268
214736 crew  dick_laurent
Dick Laurent Is Dead
pi_198645406
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 09:58 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Op naar Minnesota!
Toen ik twee jaar terug in de VS was, raakte ik met iemand in gesprek die dus uit Minnesota kwam, en die had best een opmerkelijk accent vond ik.
Toen ik daar naar vroeg moest ze lachen en bevestigde ze ook dat het Minnesooohtaah accent vrij duidelijk te onderscheiden was in Amerikaans Engels.

Dus nu elke keer als ik het woord Minnesota lees, hoor ik haar stem weer "Minnesooohtaahh" zeggen :')

sorry voor deze random anekdote verder :P
pi_198645543
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Toen ik twee jaar terug in de VS was, raakte ik met iemand in gesprek die dus uit Minnesota kwam, en die had best een opmerkelijk accent vond ik.
Toen ik daar naar vroeg moest ze lachen en bevestigde ze ook dat het Minnesooohtaah accent vrij duidelijk te onderscheiden was in Amerikaans Engels.

Dus nu elke keer als ik het woord Minnesota lees, hoor ik haar stem weer "Minnesooohtaahh" zeggen :')

sorry voor deze random anekdote verder :P
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Tap tap tap
pi_198646299
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Toen ik twee jaar terug in de VS was, raakte ik met iemand in gesprek die dus uit Minnesota kwam, en die had best een opmerkelijk accent vond ik.
Toen ik daar naar vroeg moest ze lachen en bevestigde ze ook dat het Minnesooohtaah accent vrij duidelijk te onderscheiden was in Amerikaans Engels.

Dus nu elke keer als ik het woord Minnesota lees, hoor ik haar stem weer "Minnesooohtaahh" zeggen :')

sorry voor deze random anekdote verder :P
Ik moet altijd meteen aan de film (en serie) Fargo denken. :)
pi_198646871
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 08:54 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

Bedankt weer voor je genuanceerde reactie. Ja, mee eens dat het niet eenvoudig is. Het enige is dat het criterium blijft de ziekenhuisbedbezetting. Wat ik ook wel weer begrijp, want code zwart is natuurlijk een nachtmerrie. En dan vind ik in principe ook dat dat zwaarder weegt dan winkels die open willen. Aan de anderen kant is er ook daar zo vel leed, van mensen die failliet gaan maar vooral ook die allerlei geestelijke klachten krijgen, plus de reguliere zorg die weer stagneert.
Plus dat het ook lijkt dat we het normaler beginnen te vinden dat 500+ mensen met Covid op een IC liggen. Alles went...maar individueel gezien zijn dat gewoon 500+ trieste verhalen.
Maar hopelijk stagneert de ziekenhuisbezetten snel en begint dan te dalen, ondanks stijgende besmettingcijfers. Elke prik die gezet kan worden is er een.
pi_198648035
https://www.volkskrant.nl(...)e-modellen~b07dfe60/

Wel achter betaalmuur. Maar vk legt uit dat de derde golf langer op zich laat wachten door de maatregelen en elke week in de voorspelling platter geslagen wordt door vaccinaties en verwachting van lenteweer. :) *O*
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:04:58 #273
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198648934
Goedemiddag, Hierbij mijn dagelijkse post over de aantallen patiënten op de IC's en de verpleegafdelingen van vandaag en de afgelopen zeven dagen, gebaseerd op de LCPS-cijfers. Een daling op de IC’s maar een stijging op de verpleegafdelingen. Per saldo is het een stijging van 5 in de ziekenhuizen. Het zijn 2.198 bezette bedden in totaal. Hopelijk dalen we een dezer dagen weer onder de 2.000.

1) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP EEN NEDERLANDSE OF DUITSE IC
- dinsdag 23 maart: 623 (absolute daling 15; relatieve daling 2,4%);
- maandag 22 maart: 638 (absolute stijging 27; relatieve stijging 4,4%);
- zondag 21 maart: 611 (absolute stijging 9; relatieve stijging 1,5%);
- zaterdag 20 maart: 602 (absolute stijging 23; relatieve stijging 4,0%);
- vrijdag 19 maart: 579 (absolute stijging 15; relatieve stijging 2,7%);
- donderdag 18 maart: 564 (absolute daling 4; relatieve daling 0,7%);
- woensdag 17 maart: 568 (absolute daling 18; relatieve daling 3,1%);
- dinsdag 16 maart: 586 (absolute stijging 22; relatieve stijging 3,9%).

2) NEDERLANDSE PATIËNTEN MET EEN COVID-19-INFECTIE OP DE VERPLEEGAFDELINGEN VAN NEDERLANDSE ZIEKENHUIZEN
- dinsdag 23 maart: 1.575 (absolute stijging 20; relatieve stijging 1,3%);
- maandag 22 maart: 1.555 (absolute stijging 93; relatieve stijging 6,4%);
- zondag 21 maart: 1.462 (absolute stijging 17; relatieve stijging 1,2%);
- zaterdag 20 maart: 1.445 (absolute daling 17; relatieve daling 1,2%);
- vrijdag 19 maart: 1.462 (absolute stijging 26; relatieve stijging 1,8%);
- donderdag 18 maart: 1.436 (absolute stijging 12; relatieve stijging 0,8%);
- woensdag 17 maart: 1.424 (absolute daling 27; relatieve daling 1,9%);
- dinsdag 16 maart: 1.451 (absolute daling 4; relatieve daling 0,3%).

Mochten jullie ergens een fout menen te zien, DM me dan s.v.p. even.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198649356
@deedeetee
Die erover begon in het centrale topic 8-)

Maar deze week staat er eindelijk eens wat serieuze aantallen vaccinaties gepland!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
416.002

https://nos.nl/liveblog/2(...)se-ziekenhuizen.html
quote:
Ministerie: vaccinatietempo deze week omhoog

Het ministerie van Volksgezondheid zegt dat het vaccinatietempo in Nederland deze week omhoog gaat, van zo'n 250.000 prikken per week naar 400.000 deze week en ruim 500.000 volgende week. Dat zou een stijging zijn van gemiddeld 32.000 prikken per dag naar zo'n 57.000 per dag. Toch lijkt het aantal prikken dat gezet kan worden veel hoger.


[ Bericht 19% gewijzigd door Anton91 op 23-03-2021 14:39:00 ]
  dinsdag 23 maart 2021 @ 14:38:02 #275
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198649459
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:32 schreef Anton91 het volgende:
@:deedeetee
Die erover begon in het central topic 8-)

Maar deze week staat er eindelijk eens wat serieuze aantallen vaccinaties gepland!
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/vaccinaties
Geplande prikken deze week
416.002

https://nos.nl/liveblog/2(...)se-ziekenhuizen.html
[..]

Bedankt. Hopelijk komt er wat druk op het kabinet om sneller te vaccineren en ook veel meer te zorgen dat bij wijze van een miljoen mensen één prik krijgen dan dat een half miljoen er twee krijgen.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198649590
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 10:06 schreef dick_laurent het volgende:

[..]

Toen ik twee jaar terug in de VS was, raakte ik met iemand in gesprek die dus uit Minnesota kwam, en die had best een opmerkelijk accent vond ik.
Toen ik daar naar vroeg moest ze lachen en bevestigde ze ook dat het Minnesooohtaah accent vrij duidelijk te onderscheiden was in Amerikaans Engels.

Dus nu elke keer als ik het woord Minnesota lees, hoor ik haar stem weer "Minnesooohtaahh" zeggen :')

sorry voor deze random anekdote verder :P
Mijn vriendin komt uit Minnesota :') Al is ze het accent na jaren Idaho, Montana en Washington wel kwijt inmiddels.
Ik sprak ooit iemand uit Montana (een echte Montanan die nog nooit buiten Montana was geweest) en die merkte op dat ik zo'n raar accent had. Alsof iemand in plat haags je verteld dat je gewone Nederlands zo'n raar accent is _O-
pi_198649629
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:09 schreef Zolena het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)e-modellen~b07dfe60/

Wel achter betaalmuur. Maar vk legt uit dat de derde golf langer op zich laat wachten door de maatregelen en elke week in de voorspelling platter geslagen wordt door vaccinaties en verwachting van lenteweer. :) *O*
Hoe kan de verwachting van lenteweer de golf nu platslaan?
Maar verder lijken het me wel goede redenen ja. Maatregelen en vaccinaties hebben allebei effect. De toename onder ouderen is miniem, en dat is zeker toe te wijden aan vaccinaties, en schelen nu waarschijnlijk al weer 1000+ (misschien zelfs wel meer dan het dubbele daarvan) aan besmettingen per dag.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:00:18 #278
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198649823
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 14:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Mijn vriendin komt uit Minnesota :') Al is ze het accent na jaren Idaho, Montana en Washington wel kwijt inmiddels.
Ik sprak ooit iemand uit Montana (een echte Montanan die nog nooit buiten Montana was geweest) en die merkte op dat ik zo'n raar accent had. Alsof iemand in plat haags je verteld dat je gewone Nederlands zo'n raar accent is _O-
Doet me even denken aan de slechte grap die ik ooit een keer had bedacht waarin twee mensen toekijken hoe buitenaardse wezens continu helium inademen voordat ze iets zeggen. Op een gegeven moment doet een van die buitenaardse wezens dat niet, dus hij zegt iets zonder eerst helium te hebben ingeademd. Die andere buitenaardse wezens schieten in de lach en zeggen na helium te hebben ingeademd: "Wat klinkt jouw stem opeens gek joh!" _O- *O*

Sorry, maar ik moet altijd lachen om mijn eigen grappen. :@ _O_
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198649887
Steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen bericht om zich te laten prikken. collega en vrouw leeftijd 60 > 65
collega vrouw (met reuma) 42 jaar. allemaal AZ vaccin

Das mooi dat het nu ook in mijn eigen omgeving "dichterbij" komt.

Mijn ouders (70 > 75 jaar nog geen oproep gehad. Die moeten toch ook eerdaags aan de beurt zijn lijkt me. Zullen wel pfizer krijgen.

Hoop dat ik zelf voor half juni de Janssen prik krijg, want de vakantie is wel al gepland en anders moet die prik maar even wachten. haha
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
pi_198649981
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:05 schreef BorTheWolf het volgende:
Steeds meer mensen in mijn omgeving krijgen bericht om zich te laten prikken. collega en vrouw leeftijd 60 > 65
collega vrouw (met reuma) 42 jaar. allemaal AZ vaccin

Das mooi dat het nu ook in mijn eigen omgeving "dichterbij" komt.

Mijn ouders (70 > 75 jaar nog geen oproep gehad. Die moeten toch ook eerdaags aan de beurt zijn lijkt me. Zullen wel pfizer krijgen.

Hoop dat ik zelf voor half juni de Janssen prik krijg, want de vakantie is wel al gepland en anders moet die prik maar even wachten. haha
Mijn ouders zijn beiden 75+ en hebben afgelopen week de brief gehad en zijn begin april aan de beurt. 70-75 zal de volgende groep zijn, maar hoe jonger hoe groter de groepen natuurlijk en hoenlanger het dan kan duren, tenzij ze het prikken nu echt serieus kunnen versnellen.
A mind with a heart of it's own
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:16:11 #281
342418 VKV
Plausibel
pi_198650064
Ik denk dat ik misschien door de overheid een beetje ben gehersenspoeld _O- maar ik ben wel blij dat de avondklok een uurtje opschuift. Het voelt voor mij als net wat meer ademruimte.
pi_198650078
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:11 schreef DrMarten het volgende:

[..]

Mijn ouders zijn beiden 75+ en hebben afgelopen week de brief gehad en zijn begin april aan de beurt. 70-75 zal de volgende groep zijn, maar hoe jonger hoe groter de groepen natuurlijk en hoenlanger het dan kan duren, tenzij ze het prikken nu echt serieus kunnen versnellen.
volgens laatste berichten vanaf volgende week van 250.000 naar 400.000 per week, de week er op naar 500.000 jabs per week.
ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:19:18 #283
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198650122
Besmettingcijfers dinsdag 24 t/m maandag 30 november (totaal: 33.940):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
totaal: 45.145
Stijging t.o.v. week ervoor: + 16,5%

dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261


totaal: 45.145

Besmettingcijfers dinsdag 23 t/m maandag 29 maart:
(Voorlopige) Wijziging t.o.v. week ervoor: + 13,4%

dinsdag: 5.560
woensdag:
donderdag:
vrijdag:
zaterdag:
zondag:
maandag:


totaal: 38.920 (Extrapolatie op basis van de weekcijfers tot nu toe:)

  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:31:02 #284
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198650362
Weer een stuk minder besmettingen vandaag. Het zijn er 701 minder dan gisteren.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:34:16 #285
73207 phluphy
Lief vriendje...
pi_198650445
Ik ben erg blij met de daling van de besmettingen, maar verbaas me nog steeds enorm over de bizarre schommelingen!
... ♥ ik mis je ♥
pi_198650448
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:31 schreef Federer-fan het volgende:
Weer een stuk minder besmettingen vandaag. Het zijn er 701 minder dan gisteren.
En de bingogetallen van vandaag zijn.... :+
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:34:57 #287
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198650457
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:34 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

En de bingogetallen van vandaag zijn.... :+
701? :@
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198650497
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:34 schreef Federer-fan het volgende:

[..]

701? :@
Was een grapje ;)
pi_198650659
https://coronadashboard.rijksoverheid.nl/landelijk/rioolwater

Het aantal deeltjes in het rioolwater neemt af en is niet zo laag geweest sinds september. Heb het idee dat dit in het verleden altijd wel een beetje de voorloper was voor de hoeveelheid besmettingen dus dat zou positief zijn :7 In absolute aantallen zal het aantal positieve testen natuurlijk hoger liggen dan in september omdat een grotere groep in aanmerking komt voor een test.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 15:51:55 #290
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198650787
quote:
17s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 15:36 schreef Cinderelladreamer het volgende:

[..]

Was een grapje ;)
Van mij ook, jongedame. o|O
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
  dinsdag 23 maart 2021 @ 16:16:00 #291
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_198651100
M'n moeder (63) krijgt morgen haar eerste prik *O*
pi_198651794
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:16 schreef Tinos85 het volgende:
M'n moeder (63) krijgt morgen haar eerste prik *O*
Yes, fijn man! Mijn ma op dit moment. :) En ik zelf ben morgen aan de beurt! ^O^
'Ik verzamel geen geld, maar mooie momenten...'
pi_198651819
Hier in de familie nog helemaal niemand _O- Alleen m'n tante geloof ik, vlak voor ze 65 werd anders kon ze weer achteraan aansluiten voor Pfizer/Moderna.
O en een aangetrouwd iemand die meteen in februari is gevaccineerd vanwege z'n werk.
Tap tap tap
pi_198652305
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 16:16 schreef Tinos85 het volgende:
M'n moeder (63) krijgt morgen haar eerste prik *O*
Mijn moeder (59) met diabetes krijgt deze week de eerste prik (AstraZeneca).
pi_198655930
Beetje vaag dat mijn moeder die 69 is en allerlei kwalen heeft nog nergens voor in aanmerking komt..

De groep van 60-65 en ook al jonger met onderliggende ziekten krijgen al een prik (AZ)..

:')
pi_198656016
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:13 schreef Xenorium het volgende:
Beetje vaag dat mijn moeder die 69 is en allerlei kwalen heeft nog nergens voor in aanmerking komt..

De groep van 60-65 en ook al jonger met onderliggende ziekten krijgen al een prik (AZ)..

:')
Dat is niet vaag. Dat is puur vanwege de verschillende vaccins en de leveringen/voorraden ervan.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:21:12 #297
138510 Federer-fan
Heet eigenlijk Haainado
pi_198656153
Was weer een interessante persco. Vond dat Rutte en De Jonge wel goeie antwoorden gaven. Het enige echt zwakke punt vond ik dat Rutte destijds had gezegd dat de avondklok enorm veel minder effectief zou zijn als die na 21.00 u. zou ingaan. Nu gaat hij straks dus in om 22.00 u. en wordt hij "iets minder effectief", volgens Rutte, die tot twee keer toe werd geconfronteerd met zijn aanvankelijke stelling over de effectiviteit van de avondklok bij een ingangsmoment na 21.00 u.
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien
pi_198656433
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:21 schreef Federer-fan het volgende:
Was weer een interessante persco. Vond dat Rutte en De Jonge wel goeie antwoorden gaven. Het enige echt zwakke punt vond ik dat Rutte destijds had gezegd dat de avondklok enorm veel minder effectief zou zijn als die na 21.00 u. zou ingaan. Nu gaat hij straks dus in om 22.00 u. en wordt hij "iets minder effectief", volgens Rutte, die tot twee keer toe werd geconfronteerd met zijn aanvankelijke stelling over de effectiviteit van de avondklok bij een ingangsmoment na 21.00 u.
Klinkt alsof ik niks gemist heb...... :')
  dinsdag 23 maart 2021 @ 20:49:25 #299
268495 Oliver23
Ninja Mime!
pi_198656727
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:21 schreef Federer-fan het volgende:
Was weer een interessante persco. Vond dat Rutte en De Jonge wel goeie antwoorden gaven. Het enige echt zwakke punt vond ik dat Rutte destijds had gezegd dat de avondklok enorm veel minder effectief zou zijn als die na 21.00 u. zou ingaan. Nu gaat hij straks dus in om 22.00 u. en wordt hij "iets minder effectief", volgens Rutte, die tot twee keer toe werd geconfronteerd met zijn aanvankelijke stelling over de effectiviteit van de avondklok bij een ingangsmoment na 21.00 u.
Vond juist het echt een van de minste persconferenties van Hugo de Jonge en Mark Rutte. Ze wankelde op vele fronten. De avondklok naar 22:00uur, het rekensommetje van De Jonge die niet klopte en nog wat andere dingen.

Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen blik daarop ;)
pi_198657280
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 20:49 schreef Oliver23 het volgende:

[..]

Vond juist het echt een van de minste persconferenties van Hugo de Jonge en Mark Rutte. Ze wankelde op vele fronten. De avondklok naar 22:00uur, het rekensommetje van De Jonge die niet klopte en nog wat andere dingen.

Maar iedereen heeft natuurlijk zijn eigen blik daarop ;)
Hij kan natuurlijk niet zeggen dat hij dit doet omdat ze ook wel weten dat mensen sneller geneigd zijn om de avondklok te negeren als het mooi weer is en langer licht.
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')