Eens sowieso al die mensen van redteam en containmentnu verschrikkelijk, ik heb nog liever viruswappies dan deze charlatans. Straks in juli is er nog 1 persoon positief getest in Schubberkutterveen en schreeuwen ze om een lockdownquote:Op maandag 22 maart 2021 11:11 schreef 297534 het volgende:
[..]
Ja, hij was altijd een anonieme promovendus op een niet zo interessant gebied. Nu is hij een soort BN'er. Daar kan hij niet zo goed mee omgaan. Ik erger me kapot aan dat soort figuren.
Ikzelf niet zo - wel om sceptisch over te zijn natuurlijk, zoals dat wat mij betreft met alles goed is. Het lijkt tegenwoordig in de mode om te geloven dat complotten überhaupt niet bestaan. Maar mee eens dat het hier niet thuishoort.quote:Op maandag 22 maart 2021 10:55 schreef Sangha het volgende:
Ik begrijp de weerstand tegen de complottheorieën maar zullen we dat niet hier bespreken... Thanx!
Nieuw-Zeeland en Australië tonen aan dat je op die manier wel redelijk normaal kunt leven ipv deze kwakkel-lockdown die we sinds oktober niet kennen en economisch en maatschappelijk ontzettend veel schade toekennen.quote:Op maandag 22 maart 2021 12:02 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Eens sowieso al die mensen van redteam en containmentnu verschrikkelijk, ik heb nog liever viruswappies dan deze charlatans. Straks in juli is er nog 1 persoon positief getest in Schubberkutterveen en schreeuwen ze om een lockdown
Ja, en je hoort eigenlijk zelden iemand zeggen: "Kennelijk werken de maatregelen niet." Vrijwel iedereen zegt: "Zonder deze maatregelen zou het veel erger zijn." Volgens mij is dat juist de vraag, maar goed.quote:Op maandag 22 maart 2021 14:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland en Australië tonen aan dat je op die manier wel redelijk normaal kunt leven ipv deze kwakkel-lockdown die we sinds oktober niet kennen en economisch en maatschappelijk ontzettend veel schade toekennen.
Ja, wat je aan nuance wint, verlies je aan retoriek en wat je aan retoriek wint, verlies je aan nuance.quote:Ik vind ook dat de berichten op twitter redelijk vol van zichzelf zijn, maar door zich zo op te stellen proberen ze natuurlijk wat te veranderen. Net iets feller dan je eigenlijk zou willen om je doel te bereiken.
Ja, zou fijn zijn.quote:Positief is dat ze een goed beeld geven en ook inzien dat we over 6 - 8 weken de goede kant op gaan. We gaan nu echt de laatste loodjes in, dus laten we hier met elkaar de schouders eronder zetten.
Vergeet Bhutan niet, die hebben het eigenlijk volgens het textbook aangepakt, zo vroeg mogelijk heel hard ingrijpen. Door in februari 2020 al in te grijpen zijn ze vorig jaar grotendeels zonder noemenswaardige maatregelen doorgekomen. De eerste dode viel pas ergens in december of januari dit jaar.quote:Op maandag 22 maart 2021 14:07 schreef Roberto_BOZ het volgende:
[..]
Nieuw-Zeeland en Australië tonen aan dat je op die manier wel redelijk normaal kunt leven ipv deze kwakkel-lockdown die we sinds oktober niet kennen en economisch en maatschappelijk ontzettend veel schade toekennen.
Ik vind ook dat de berichten op twitter redelijk vol van zichzelf zijn, maar door zich zo op te stellen proberen ze natuurlijk wat te veranderen. Net iets feller dan je eigenlijk zou willen om je doel te bereiken.
Positief is dat ze een goed beeld geven en ook inzien dat we over 6 - 8 weken de goede kant op gaan. We gaan nu echt de laatste loodjes in, dus laten we hier met elkaar de schouders eronder zetten.
Ik heb een beetje ee allergie ontwikkeld de laatste maanden voor de woorden 'een draadje'. Alsof zo iemand even de werkelijkheid aan de wereld uit zal leggen, en inderdaad zonder nuance, want daar is geen ruimte voor in een paar tweets.quote:Op maandag 22 maart 2021 14:15 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Ja, en je hoort eigenlijk zelden iemand zeggen: "Kennelijk werken de maatregelen niet." Vrijwel iedereen zegt: "Zonder deze maatregelen zou het veel erger zijn." Volgens mij is dat juist de vraag, maar goed.
[..]
Ja, wat je aan nuance wint, verlies je aan retoriek en wat je aan retoriek wint, verlies je aan nuance.
[..]
Ja, zou fijn zijn.
Waar staat dan "een draadje"? In dit verband kwam ik dit onderzoek tegen van (of althans gefinancierd door) de universiteit van Stanford. De conclusie lijkt te zijn dat er geen significante effecten zijn gevonden van coronamaatregelen. Ik ben benieuwd of het OMT en/of het Red Team ook naar dergelijke onderzoeken kijken en hoe ze daarmee omgaan.quote:Op maandag 22 maart 2021 14:47 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
[..]
Ik heb een beetje ee allergie ontwikkeld de laatste maanden voor de woorden 'een draadje'. Alsof zo iemand even de werkelijkheid aan de wereld uit zal leggen, en inderdaad zonder nuance, want daar is geen ruimte voor in een paar tweets.
Het was vandaag een vervelende start met de patiënten in de ziekenhuizen. Misschien een houvast, de instroom was niet veel hoger dan die maandag ervoor.quote:Op maandag 22 maart 2021 14:10 schreef Federer-fan het volgende:
Ik heb er alle begrip voor als jullie mijn dagelijkse post vandaag niet liken.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 1 t/m maandag 7 december
Totaal: 41.116 (percentage positieve tests: 11,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 22,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 8 t/m maandag 14 december
Totaal: 58.065 (percentage positieve tests: 12,1%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 41,2%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 15 t/m maandag 21 december
Totaal: 79.328 (percentage positieve tests: 13,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór': 36,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 t/m maandag 28 december:
Totaal: 69.865 (percentage positieve tests: 13,0%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,9%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 29 t/m maandag 4 januari
Totaal: 57.738 (percentage positieve tests: 13,7%)
Daling t.o.v. week ervóór: 17,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 5 t/m maandag 11 januari:
Totaal: 50.999 (percentage positieve tests: 12,3%)
Daling t.o.v. week ervóór: 11,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 12 t/m maandag 18 januari:
Totaal: 39.562 (percentage positieve tests: 10,6%)
Daling t.o.v. week ervóór: 22,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 19 t/m maandag 25 januari:
totaal: 35.727 (percentage positieve tests: 11,1%)
Daling t.o.v. week ervóór: 9,7%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 26 januari tot en met maandag 1 februari:
totaal: 26.768 (percentage positieve tests: 11,5%)
Daling t.o.v. week ervóór: 19,5%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 februari:
Totaal: 26.326 (percentage positieve tests: 10,9%)
Daling t.o.v. week ervóór: 7,8%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m 15 maandag februari:
totaal: 24.115 (percentage positieve tests: 10,8%)
Daling t.o.v. week ervóór: 8,4%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m 22 maandag februari:
totaal: 28.700 (percentage positieve tests: 9,7%)
Stijging t.o.v. week ervóór 19,0%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 22 februari tot en met maandag 1 maart:
totaal: 31.651 (percentage positieve tests: 8,6%)
Stijging t.o.v. week ervóór 10,3%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 2 t/m maandag 8 maart:
totaal: 31.457 (percentage positieve tests: 8,6%)
Daling t.o.v. week ervoor: 0,6%SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Besmettingcijfers dinsdag 9 t/m maandag 15 maart:
totaal: 38.752 (percentage positieve tests: 7,8%)
Stijging t.o.v. week ervoor: 23,2%
dinsdag: 4.293
woensdag: 5.272
donderdag: 5.322
vrijdag: 6.026
zaterdag: 6.396
zondag: 5.974
maandag: 5.469
totaal: 38.752
Besmettingcijfers dinsdag 16 t/m maandag 22 maart:
Wijziging t.o.v. week ervoor: + 16,5%
dinsdag: 4.902
woensdag: 5.924
donderdag: 6.125
vrijdag: 7.375
zaterdag: 7.593
zondag: 6.965
maandag: 6.261
totaal: 45.145![]()
![]()
6.340 positieve tests vandaag (ongecorrigeerd).[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Weekcijfers Positieve Tests
Deze week zien we een stijging van ruim 16% in de weekcijfers betreft positieve tests. Een forse stijging die je eigenlijk niet wilt. Positieve punt
1) Stijging is minder groot dan die week daarvoor (23,2% om 16,5%)![]()
Mijn grafieken van vandaag:
De data lijkt nu compleet tot en met 14 maart. Van 14 op 15 maart is wel weer een maandagpiek zichtbaar, maar de sprong lijkt minder groot dan van 7 op 8 maart. Ook is een duidelijk dip voor zondag 14 maart zichtbaar.
De dagcurves (geel voor gisteren, blauw voor vandaag) laten ook een daling zien, vooral van de maximale piek. De gele curve liet daarna een wat bredere dip zien. Voor zowel 18 als 19 maart is het aantal nieuwe gevallen laag in de dagcurve van gisteren.
Het aandeel per leeftijdsgroep aan de positieve gevallen. De data van de laatste week kan nog iets veranderen omdat hiervoor nog correcties worden gedaan door het RIVM. Hetzelfde verhaal als de afgelopen tijd: toename in de groep 0-20 jaar, stabiel in de groepen 20-60 en afname in de groepen 60+.![]()
Bijna 900.000 prikken in de UK op 1 dag![]()
(Dat is dus meer dan 40% van het totaal aantal prikken in NL tot nu toe)
Bron: NOS blogThe only way you can be original, is to be yourself.![]()
Dat lees je telkens op Twitter, dan staat er iets. 'De invloed van maatregelen op Corona - een draadje', en dan volgt een thread met tweets erover.quote:Op maandag 22 maart 2021 15:01 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Waar staat dan "een draadje"? In dit verband kwam ik dit onderzoek tegen van (of althans gefinancierd door) de universiteit van Stanford. De conclusie lijkt te zijn dat er geen significante effecten zijn gevonden van coronamaatregelen. Ik ben benieuwd of het OMT en/of het Red Team ook naar dergelijke onderzoeken kijken en hoe ze daarmee omgaan.
Ik heb eerder wel andere onderzoeken ook gezien over de effecten van verschillende maatregelen. Het is alleen heel lastig om te identificeren welke maatregelen welk effect hebben gehad, omdat maatregelen eigenlijk nooit alleen worden genomen, maar als een pakket komen. Daar komt ook nog bij dat de compliancy verschilt per land, regio, and secties van de bevolking, en ook nog eens verandert over tijd.
Maar maatregelen opheffen lijdt ook altijd weer tot toename, en dat op zichzelf is al wel bewijs dat maatregelen werken. De studie die jij aanhaalt vond wel degelijk een effect van restricties. Restricties leidden vrijwel overal tot reductie, alleen vonden ze geen extra benefits van 'more restrictive interventions' tov 'less restrictive interventions'. Maar het is me compleet niet duidelijk wat precies 'more restrictive interventions' zijn, en wat 'less restrictive interventions', maar als je in figuur 2 kijkt zie je dat in Nederland alle maatregelen, behalve een domestic travel ban, tot een reductie leidden.![]()
Dat is bijna net zoveel als de hele EU in een dag, en dat ligt dus echt niet alleen aan AstraZeneca. De VS heeft inmiddels ruim 1/3 van de hele bevolking minstens 1 prik gegeven, de UK ook, de EU loopt ver achter.quote:Op maandag 22 maart 2021 16:15 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Bron: NOS blog
Dit artikel geeft daar ook wat inzicht in: https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html
De EU stelde zich op als klant die vaccins kocht en was zich bewust van kosten, de VS stelde zich op als partner en veel vrijgeviger. De UK deed hetzelfde als de VS, die hebben heel vroeg geholpen met het AZ vaccin, en een beetje geluk gehad dat de vaccins waar ze mee in zee gingen het goed hebben gedaan.![]()
Ja, precies. En op Twitter krijgt je - net als op Facebook, LinkedIn, YouTube en vaak ook hier - niet al te genuanceerde reacties.quote:Op maandag 22 maart 2021 16:16 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat lees je telkens op Twitter, dan staat er iets. 'De invloed van maatregelen op Corona - een draadje', en dan volgt een thread met tweets erover.Mee eens. Er zijn zo veel variabelen.quote:Ik heb eerder wel andere onderzoeken ook gezien over de effecten van verschillende maatregelen. Het is alleen heel lastig om te identificeren welke maatregelen welk effect hebben gehad, omdat maatregelen eigenlijk nooit alleen worden genomen, maar als een pakket komen. Daar komt ook nog bij dat de compliancy verschilt per land, regio, and secties van de bevolking, en ook nog eens verandert over tijd.Ja,klopt wat je zegt over Nederland Wat gek dat die maatregelen dan in Nederland wel maar in de VS geen significant effect hebben. En het wordt natuurlijk nog ingewikkelder als je wilt bepalen hoe veel economisch schade er maximaal mag worden geleden.quote:Maar maatregelen opheffen lijdt ook altijd weer tot toename, en dat op zichzelf is al wel bewijs dat maatregelen werken. De studie die jij aanhaalt vond wel degelijk een effect van restricties. Restricties leidden vrijwel overal tot reductie, alleen vonden ze geen extra benefits van 'more restrictive interventions' tov 'less restrictive interventions'. Maar het is me compleet niet duidelijk wat precies 'more restrictive interventions' zijn, en wat 'less restrictive interventions', maar als je in figuur 2 kijkt zie je dat in Nederland alle maatregelen, behalve een domestic travel ban, tot een reductie leidden.[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
[b]Op maandag 24 mei 2010 16:33 schreef tarantism:[/b]dit is het slechtste topic dat ik ooit heb gezien![]()
Wij nog geen 28K gisterquote:Op maandag 22 maart 2021 16:15 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Bron: NOS blog![]()
![]()
#Nexitquote:Op maandag 22 maart 2021 16:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is bijna net zoveel als de hele EU in een dag, en dat ligt dus echt niet alleen aan AstraZeneca. De VS heeft inmiddels ruim 1/3 van de hele bevolking minstens 1 prik gegeven, de UK ook, de EU loopt ver achter.
Dit artikel geeft daar ook wat inzicht in: https://www.nytimes.com/2021/03/20/world/europe/europe-vaccine-rollout-astrazeneca.html
De EU stelde zich op als klant die vaccins kocht en was zich bewust van kosten, de VS stelde zich op als partner en veel vrijgeviger. De UK deed hetzelfde als de VS, die hebben heel vroeg geholpen met het AZ vaccin, en een beetje geluk gehad dat de vaccins waar ze mee in zee gingen het goed hebben gedaan.ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
quote:
[b]Op dinsdag 28 februari 2012 10:19 schreef TheGeneral:[/b]Eindelijk eens wat zinnige posts van Federer-fan O+ .
De bevolking van de UK is afgerond vier keer zo groot als Nederland.quote:
We zouden dan dus naar 225.000 prikken per dag moeten gaan.
Dat is 1,57 miljoen per week, dus wij gaan naar hetzelfde tempo.
We hebben alleen minder vaccins.
We moeten echter wel 8 keer sneller gaan dan nu als er gisteren echt 28000 prikken zijn gezet.![]()
Even serieus, ik vind de EU echt laakbaar op dit vlak. NL was begonnen om te onderhandelen met de producenten samen met Duitsland (en Frankeijk dacht ik ?) en werd gewoon teruggefloten door de EU.
Nee ho ho, we gaan het samen doen, wij regelen het wel, niet je eigen toko runnen, dat doet het hoofdkantoor.
Ik zit te denken of ik hier nog wat positiefs aan kan draaien, ehhh meer draagvlak onder de bevolking voor een andere EU dan dat het nu is.
Tevens blij dat de cijfers weer dalen. hoop dat het weer doorzet en dat afgelopen week een uitzondering was.ehhhhhhuuuuuuuuuuuuuuuuuuuhhhhhh een glaasje prik![]()
Hoe wij ooit aan 2.5 miljoen per week moeten komen is mij een raadsel inmiddels.quote:Op maandag 22 maart 2021 16:21 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat is bijna net zoveel als de hele EU in een dag, en dat ligt dus echt niet alleen aan AstraZeneca. De VS heeft inmiddels ruim 1/3 van de hele bevolking minstens 1 prik gegeven, de UK ook, de EU loopt ver achter.
De EU stelde zich op als klant die vaccins kocht en was zich bewust van kosten, de VS stelde zich op als partner en veel vrijgeviger. De UK deed hetzelfde als de VS, die hebben heel vroeg geholpen met het AZ vaccin, en een beetje geluk gehad dat de vaccins waar ze mee in zee gingen het goed hebben gedaan.Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10![]()
Ik vind de ophef hierover nog vrij beperkt. De mensen in Brussel moeten hier toch echt op aangesproken/afgerekend worden. Dit zal pas echt op gang komen als in Engeland de stadions en kroegen weer vol zitten en we hier nog een avondklok hebben.quote:Op maandag 22 maart 2021 16:48 schreef BorTheWolf het volgende:
Even serieus, ik vind de EU echt laakbaar op dit vlak. NL was begonnen om te onderhandelen met de producenten samen met Duitsland (en Frankeijk dacht ik ?) en werd gewoon teruggefloten door de EU.
Nee ho ho, we gaan het samen doen, wij regelen het wel, niet je eigen toko runnen, dat doet het hoofdkantoor.
Ik zit te denken of ik hier nog wat positiefs aan kan draaien, ehhh meer draagvlak onder de bevolking voor een andere EU dan dat het nu is.
Tevens blij dat de cijfers weer dalen. hoop dat het weer doorzet en dat afgelopen week een uitzondering was.- verwijderd door admin -
Forum Opties Forumhop: Hop naar: