abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198582104


danica.jpg ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen.
fokavatar.jpg Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is.
dragonfly.jpg Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters.
GNER-60.png James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant.
pilsklein.jpg Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk.
_MG_7097-2.jpg greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden.
U55..jpg bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen.
162.gif Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's.
Darkwing.jpg Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje.
koplopert.jpg Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft.
ZZYPfes.png b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC.
kupton.jpg Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails)
psm753.jpg Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens.
sportnieuwsd.gif dennistd, Fantacolist, civiel vervoer.
dld.jpg Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt
ceilingdog.JPG JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( O+ )
Fok_UI.png Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn.
avatardeadlock.png DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy
le-creuset.jpg derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben
vogeltje.jpg Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is.
lock.gif MTL, Sloopt wel eens echte treintjes *O*
eye.jpg FredvZ Eeuwig chagrijnige forens
x.jpg Maegrim Grote Pimpelwasser
UISTR.jpg Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal
Naamloos.png Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.


In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft.
Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.

Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk.
Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.

Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit.
Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.



SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!

  vrijdag 19 maart 2021 @ 06:34:09 #2
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198582165
Zo, die vingerverfsmiley heb ik lang niet meer voorbij zien komen!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Moderator vrijdag 19 maart 2021 @ 20:44:51 #3
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198593518


_O_ Vorig jaar kwam ik een 181 tegen van hun door Bremen Hbf. Ik was aangenaam verrast, wist niet dat ze nog rond reden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198603307
Nog een reden om er een IC stop van te maken. Voor alle museumgangers

Het nutteloze feitje van de dag: museum voor een grootheid
pi_198606201
Bomderop
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  Redactie Sport zondag 21 maart 2021 @ 04:13:31 #6
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198613320
twitter
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_198631557
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 maart 2021 14:21 schreef Salatrel het volgende:
Nog een reden om er een IC stop van te maken. Voor alle museumgangers

Het nutteloze feitje van de dag: museum voor een grootheid
In 2022 wordt het spoor daar aangepast zodat de IC's er juist nóg sneller voorbij kunnen rijden *O*
pi_198635014
- Edit, laat maar: foto doet het niet -
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 01:17:10 #9
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198643430
Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen :')

https://www.facebook.com/(...)eos/278283773878212/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_198643725
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende:
Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen :')

https://www.facebook.com/(...)eos/278283773878212/
Ze zaten ook goed ondergespoten ook. Had ze al zien staan en dacht toen al bij mezelf zouden ze daar ondergespoten zijn of voor overbrenging al ondergekalkt zijn :’)
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 08:11:40 #11
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198644174
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende:
Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen :')

https://www.facebook.com/(...)eos/278283773878212/
Kurwa, große Katastrophe
Kranplätze müssen verdichtet sein
  dinsdag 23 maart 2021 @ 09:01:49 #12
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_198644617
Polen en Roemenen? Da's ook toevallig, zouden ze een wedstrijdje doen, wie ze het eerst beklad mag ze hebben?
pi_198645106
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende:
Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen :')

https://www.facebook.com/(...)eos/278283773878212/
Dan deelt de Marechaussee trots dat ze aangehouden zijn, maar ik zou me kapot schamen als mensen zo makkelijk mijn militair terrein op zoude komen en kennelijk al uren aan het spuiten kunnen zijn..
dag
  Redactie Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 13:16:10 #14
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198648111
In Duitsland is 13 jaar cel geëist tegen een 52-jarige man die maart vorig jaar tussen Köln en Frankfurt (HSL) over 80 meter afstand de schroeven waarmee de rail op de dwarsliggers bevestigd is losdraaide: https://bahnblogstelle.ne(...)ht-lange-haftstrafe/
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Moderator dinsdag 23 maart 2021 @ 13:27:01 #15
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198648306
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:16 schreef dennistd het volgende:
In Duitsland is 13 jaar cel geëist tegen een 52-jarige man die maart vorig jaar tussen Köln en Frankfurt (HSL) over 80 meter afstand de schroeven waarmee de rail op de dwarsliggers bevestigd is losdraaide: https://bahnblogstelle.ne(...)ht-lange-haftstrafe/
Geen halve maatregelen
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198652216
Dus.


Foto van feestboek gejat.

Ik bedoel: goed dat er wat aan de zichtbaarheid van die dingen gedaan wordt, maar dit is wel heel erg amateuristisch :')
Als ze nou meteen gewoon het nieuwe SNG design erop geplakt hadden, dan had het wat beter gestaan.
pi_198652351
Vlaflip is real
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 18:37:25 #18
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198653179
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende:
Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen :')

https://www.facebook.com/(...)eos/278283773878212/
Wmb maar één straf mogelijk: ze mogen hun troep er zelf weer af gaan schrobben
Altijd onderweg naar het avontuur
  dinsdag 23 maart 2021 @ 18:55:52 #19
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198653494
"het nieuwe SNG design"

Heb ik iets gemist?
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 23 maart 2021 @ 18:59:46 #20
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198653569
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:55 schreef James1988 het volgende:
"het nieuwe SNG design"

Heb ik iets gemist?
zal wel voortkomen uit het rapport naar aanleiding van het dodelijke ongeval in Hooghalen
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198654478
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 18:55 schreef James1988 het volgende:
"het nieuwe SNG design"

Heb ik iets gemist?
De nieuwe NS huisstijl uiteraard, zoals die ook op de VIRMm 2/3 en ICNG-B komt, en de Vectron nu al heeft.
Ik heb geen idee overigens of het enkel de CitySprinter/Airportsprinter is die daarmee uitgerust gaat worden of dat er later een retrofit komt voor de rest van de treinen.
  dinsdag 23 maart 2021 @ 19:39:02 #22
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_198654932
quote:
14s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 13:27 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geen halve maatregelen
Terecht ook wel. Daar hadden een hoop doden kunnen vallen als daar een trein was ontspoord.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:14:06 #23
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198662158
quote:
86s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 17:36 schreef MTL het volgende:
Dus.
[ afbeelding ]

Foto van feestboek gejat.

Ik bedoel: goed dat er wat aan de zichtbaarheid van die dingen gedaan wordt, maar dit is wel heel erg amateuristisch :')
Als ze nou meteen gewoon het nieuwe SNG design erop geplakt hadden, dan had het wat beter gestaan.
Bij NS blijft ook niks geheim hè.

Overigens is dit ook het plaatje zoals dat voorkwam in het rapport over de botsing bij Hooghalen. Meer geel = meer zichtbaarheid, is het idee.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  woensdag 24 maart 2021 @ 10:15:20 #24
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198662174
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 maart 2021 19:25 schreef MTL het volgende:

[..]

De nieuwe NS huisstijl uiteraard, zoals die ook op de VIRMm 2/3 en ICNG-B komt, en de Vectron nu al heeft.
Ik heb geen idee overigens of het enkel de CitySprinter/Airportsprinter is die daarmee uitgerust gaat worden of dat er later een retrofit komt voor de rest van de treinen.
Dit is een stoptrein, geen IC. Dat maakt wel verschil denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_198662249
Machinist Stefan heeft 'm op video vastgelegd, de Vectron met de NS huisstijl van 2021.
twitter
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198662448
nu nog normaal leren filmen
  woensdag 24 maart 2021 @ 11:11:59 #27
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198662962
quote:
0s.gif Op woensdag 24 maart 2021 10:34 schreef Maegrim het volgende:
nu nog normaal leren filmen
Gooi het op Yammer.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 maart 2021 @ 12:08:16 #28
147316 crew  DJMO
#trut
pi_198681775


Wat een lelijk ding _O- interieur zag er wel redelijk ruim uit van buiten af gezien
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2021 @ 18:23:25 #29
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198687867
Wen er maar aan :P
Altijd onderweg naar het avontuur
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 25 maart 2021 @ 18:53:57 #30
147316 crew  DJMO
#trut
pi_198688268
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 18:23 schreef Peterselieman het volgende:
Wen er maar aan :P
Oh als ik eenmaal zit heb ik nergens oog meer voor. Dan duik ik in m'n telefoon en ben van de wereld tot ik moet overstappen of m'n bestemming heb bereikt.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 19:56:08 #31
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198704919
Tja ICNG... Maar even een foto van een echte trein ter afwisseling

Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2021 @ 09:55:25 #32
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198712086
twitter


In eerste instantie voornamelijk op de trajecten tussen Leeuwarden en Harlingen/Stavoren
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 28 maart 2021 @ 14:18:03 #33
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198732147
Wat nieuws vanaf de overkant van de plas: GB Railfreight (GBRf) heeft een alsmaar groeiende behoefte aan diesellocomotieven. GBRf heeft al een grote vloot aan locomotieven van het type Class 66, en daarvan willen ze er nog veel meer. Nieuwe 66'en worden echter niet meer gebouwd, daarom is GBRf op zoek gegaan naar alternatieven.

Er worden Class 66-locs vanuit het Europese vasteland naar het Verenigd Koninkrijk overgebracht en aangepast voor dienst aldaar. Denk bijvoorbeeld aan de inbouw van AWS/TPWS, een Britse GSM-R radio en loggingapparatuur. Onlangs zijn er bijvoorbeeld 5 Zweedse 66'en overgebracht.

Maar dat is nog niet genoeg, GBRf heeft zoveel vraag naar locs van het type "Class 66" dat ze inmiddels aan een project zijn begonnen om oudere diesellocmotieven van het type "Class 56", gebouwd in de jaren 80, om te bouwen naar machines die technisch en qua bediening zeer gelijkend zijn aan een 66. Dat project is inmiddels in een zeer vergevorderd stadium, en er worden testritten uitgevoerd op een museumspoorlijn:

  Moderator zondag 28 maart 2021 @ 16:38:47 #34
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198735190
Heeft de fabrikant van de Class 66 geen opvolger geïntroduceert dan? Of voldoet die niet?
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zondag 28 maart 2021 @ 16:39:57 #35
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198735210
Gaaf filmpje!

Dat geluid wat je bij 1:57 3:17 en 5:10 hoort, is dat omdat de willen slippen en de wielen kortstondig sneller gaan draaien?
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198735236
Kunnen de 6400'den niet ook op UK-rail rijden?
dag
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2021 @ 16:49:27 #37
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198735366
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:38 schreef derLudolf het volgende:
Heeft de fabrikant van de Class 66 geen opvolger geïntroduceert dan? Of voldoet die niet?
Je zit met de emissienormen en daarom is er geen opvolger voor de Class 66 gekomen. Te meer omdat je in GB ook nog eens zit met een wat krapper railprofiel en dat hier en daar toch wat hinderlijk blijkt
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 28 maart 2021 @ 16:59:45 #38
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198735569
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:49 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Je zit met de emissienormen en daarom is er geen opvolger voor de Class 66 gekomen. Te meer omdat je in GB ook nog eens zit met een wat krapper railprofiel en dat hier en daar toch wat hinderlijk blijkt
Ah, ja, emissienormen gelden sinds enige tijd ook voor motoren boven de 1000kW. MAN en Liebherr hebben wel 24L V12 die aan euro 6 voldoen maar volgens mij.

Ik vermoed dat in zo'n loc alles nog wel iets groter is. De eerste twee cilinders zullen wel al goed zijn voor zo'n 24L...
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 28 maart 2021 @ 17:03:06 #39
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198735647
Stadler Rail Valencia (voorheen Vossloh España) heeft wel wat locomotieven in haar portfolio die geschikt zijn voor het Verenigd Koninkrijk, zoals de Class 68 (diesel), Class 88 (bimode) en de toekomstige Class 93 (trimode).

Ik vermoed echter dat GBRf geen zin heeft om nóg een locomotieftype aan de vloot toe te voegen: dat maakt onderhoud en opleiding alleen maar complexer.

Het idee achter de Class 69 is daarom ook om een locomotief te bouwen die zoveel als mogelijk op een 66 lijkt. Dat is bijvoorbeeld ook terug te zien in de cabine, die heel erg op een Amerikaanse goederenloc lijkt (zoals ook het geval is bij een 66).
  zondag 28 maart 2021 @ 19:06:23 #40
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198739157
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 16:49 schreef Peterselieman het volgende:
Je zit met de emissienormen
In GB hebben ze geen last meer van die EU emissienormen ;)
So we just called him Fred
  Moderator zondag 28 maart 2021 @ 19:42:13 #41
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198739844
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:06 schreef Fred het volgende:

[..]

In GB hebben ze geen last meer van die EU emissienormen ;)
Da's maar sinds kort natuurlijk. Sinds 2014 worden ze niet meer gemaakt heb ik gelezen, volgens mij was toen van die hele brexit nog geen sprake? :)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 28 maart 2021 @ 19:43:51 #42
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198739880
quote:
1s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:42 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Da's maar sinds kort natuurlijk. Sinds 2014 worden ze niet meer gemaakt heb ik gelezen, volgens mij was toen van die hele brexit nog geen sprake? :)
klopt, ergens rond 2014 zijn de emissienormen aangescherpt en sinds die tijd is er weer een nieuwe generatie locomotieven op de markt
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198740019
Class 69, nice
  zondag 28 maart 2021 @ 19:52:41 #44
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198740030
quote:
7s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:06 schreef Fred het volgende:

[..]

In GB hebben ze geen last meer van die EU emissienormen ;)
Nou, ja en nee. Ze hoeven zich er niet meer aan te houden, maar wat ooit vanuit de EU is gekomen als een richtlijn is omgezet in nationale wetgeving. Als ze dat willen veranderen zal er een wetsvoorstel doorheen moeten en dat is geen eenvoudig proces.

Zeker niet omdat ook het VK van plan is naar een CO2-neutrale samenleving te gaan. De kans dat er dan ontheffingen worden gegeven lijkt me klein.

En daarbij... zelfs al pas je de regels aan, dan moet er nog wel een fabrikant te vinden zijn die überhaupt een productielijn wil opstarten.
  maandag 29 maart 2021 @ 14:09:06 #45
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198750182
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 19:52 schreef James1988 het volgende:

[..]

En daarbij... zelfs al pas je de regels aan, dan moet er nog wel een fabrikant te vinden zijn die überhaupt een productielijn wil opstarten.
Ik wilde typen: dat is lastig voor alleen de markt in de UK, maar die markt is toch al klein vanwege het malle omgrenzingsprofiel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  maandag 29 maart 2021 @ 15:25:53 #46
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_198751180
Ja, dat klopt. Verder kan je wel zoveel mogelijk standaardonderdelen als dieselmotoren, tractiemotoren en draaistellen gebruiken.
  maandag 29 maart 2021 @ 15:43:31 #47
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_198751448
Er komt net een sleep buffeltjes langs. Volgens mij had ik die vorige week nog in Amersfoort zien staan. Waar gaat dat heen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_198751479
Polen.
pi_198752166
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:45 schreef MTL het volgende:
Polen.
Net als mijn fiets dus...
  Redactie Sport maandag 29 maart 2021 @ 21:25:31 #50
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198756723
Uurtje geleden in Oldenzaal:



Zag hem ineens binnenkomen vanuit de kantine O-)
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  maandag 29 maart 2021 @ 21:42:32 #51
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198757144
Stuur maar door naar Engeland, GBRf wil 'm vast wel hebben. :P
  maandag 29 maart 2021 @ 22:48:09 #52
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_198758332
quote:
1s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:45 schreef MTL het volgende:
Polen.
Vind ik prima, heb een hoop vrienden daar :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_198761136
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:25 schreef dennistd het volgende:
Uurtje geleden in Oldenzaal:

[ afbeelding ]

Zag hem ineens binnenkomen vanuit de kantine O-)
Ah dat was jij dus op Odz...

Spul staat nu in Oss. Morgen weer retour naar Polen...
pi_198765658
Leuke cabinerit-video. Een trein die moet wachten voor een overstekende trein.

op 14:55
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  dinsdag 30 maart 2021 @ 20:27:09 #55
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_198769350
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 21:25 schreef dennistd het volgende:
Uurtje geleden in Oldenzaal:

[ afbeelding ]

Zag hem ineens binnenkomen vanuit de kantine O-)
Hoe komt dat ding in godsnaam uit de kantine? Paste hij daarin?? 8)7
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
  Redactie Sport woensdag 31 maart 2021 @ 14:00:55 #56
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198779068
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 10:07 schreef weps het volgende:

[..]

Ah dat was jij dus op Odz...
Ja, had toch drie kwartier pauze dus kon meteen even de benen strekken met een wandeling naar spoor 2.
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  Redactie Sport woensdag 31 maart 2021 @ 14:01:39 #57
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198779071
quote:
16s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:27 schreef Kentekenplaat het volgende:

[..]

Hoe komt dat ding in godsnaam uit de kantine? Paste hij daarin?? 8)7
Neuh, zo groot is de kantine ook weer niet _O-
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  woensdag 31 maart 2021 @ 14:49:47 #58
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198779645
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 15:25 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Ja, dat klopt. Verder kan je wel zoveel mogelijk standaardonderdelen als dieselmotoren, tractiemotoren en draaistellen gebruiken.
Klopt natuurlijk, al werden de diesels vroeger ongeveer ontworpen op het beschikbare omgrenzingsprofiel...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  Redactie Sport donderdag 1 april 2021 @ 03:28:52 #59
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_198788704
Op de Waalhaven hebben ze tijdelijk een blustrein: https://www.prorail.nl/ni(...)aalhaven-zuid-hervat

PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
pi_198831266
10 DDAR stuurstandrijtuigen zijn met het schip Rosanne overgebracht van de Houtrakpolder naar de sloper in Vlaardingen
op 30 maart was er nog een overbrenging van DDAR rijtuigen.

Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 3 april 2021 @ 13:52:47 #61
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198833578
De nieuwe Railtalk is uit!

https://www.railtalk.info/magazine/issue175xtrahigh.pdf

Nieuw dieptepunt is een dubbeldeks ICNG. Wat een gedrocht.

Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zaterdag 3 april 2021 @ 14:03:08 #62
472645 BLS
verbindt.
pi_198833712
Over gemengde enkel-/dubbeldekstreinen gesproken, Stadler gaat een soort Flirt/Kiss-hybrids maken voor het voorstadsverkeer rond Madrid en zo gaan ze eruit zien:





[ Bericht 11% gewijzigd door BLS op 03-04-2021 14:08:53 ]
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:03:38 #63
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198834263
Ja ik vrees dat we er in NL ook ooit aan moeten geloven...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_198834618
Nostalgie naar de tijd dat de treinen van/naar Zandvoort met een dubbeldeksrijtuig reden
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:33:41 #65
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_198834667
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:30 schreef b2py het volgende:
Nostalgie naar de tijd dat de treinen van/naar Zandvoort met een dubbeldeksrijtuig reden
Dat was om fietsen in te plaatsen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_198834845
Dat dubbeldeksrijtuig kan ik mij nog wel herinneren. een ICR stam met opeens een dubbeldeksrijtuig ertussen.



deze rijtuigen zijn in 2002 weer omgebouwd met het originele interieur.
ik vermoed niet dat deze intercity uit Maastricht heeft doorgereden naar Zandvoort, omdat er op Zandvoort geen mogelijkheid is om de loc om te laten lopen. er was in die tijd geen stuurstandrijtuig bij deze trein.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:55:17 #67
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198834951
Dat kan worden ondervangen door te rijden met een locomotief aan beide kanten (trek-trek) of door een wissellocomotief te gebruiken.

Zandvoort heeft een middenspoor buiten het station, daar zou een wisselloc kunnen staan. Na vertrek van de trein rijdt de inkomende loc naar het middenspoor, wacht daar, en neemt dan de volgende trein weer over.
pi_198834954
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:03 schreef BLS het volgende:
Over gemengde enkel-/dubbeldekstreinen gesproken, Stadler gaat een soort Flirt/Kiss-hybrids maken voor het voorstadsverkeer rond Madrid en zo gaan ze eruit zien:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ziet er mooi uit laat maar komen ^O^
26-08-2016 never forget de zesde meet met Studiotje. O+
  zaterdag 3 april 2021 @ 15:57:52 #69
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198834972
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:03 schreef Duvel het volgende:
Ja ik vrees dat we er in NL ook ooit aan moeten geloven...
Zoiets kunnen we inderdaad verwachten voor DDNG, de tender daarvoor heeft het over een mix van enkel- en dubbeldeksrijtuigen.

Dan is het nog maar de vraag wat we gaan krijgen: Coradia HC, Desiro HC, of deze FLIRTKISS.
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:22:35 #70
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198835209
Wat info over de Spaanse "FLIRTKISS":

Besteld
- 4 bakken, 100 meter lang (Mc+R+R+Mc). Capaciteit voor 927 passagiers, 250 zitplaatsen + 2 rolstoelplaatsen. 10 deuren per kant, 3600 kW vermogen.
- 8 bakken, 200m lang (Mc+R+R+Mi+Mi+R+R+Mc). Capaciteit voor 1890 passagiers. 20 deuren per kant, 7200 kW vermogen.

Andere mogelijke samenstellingen
- 5 bakken, 120m lang: Mc+R+R+R+Mc
- 6 bakken, 160m lang: Mc+R+Mi+Mi+R+Mc
- 10 bakken, 240m lang: Mc+R+R+R+Mi+Mi+R+R+R+Mc

Mc = aangedreven enkeldeks kopbak
Mi = aangedreven enkeldeks tussenbak
R = dubbeldeks looprijtuig
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:02:40 #71
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_198836495
Naast Stadler gaat ook Alstom enkel/dubbeldekstreinen voor Spanje bouwen. Geen Coradia HC maar X’Trapolis.

https://www.alstom.com/pr(...)muter-trains-spanish
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:08:58 #72
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_198836596
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:55 schreef James1988 het volgende:
Zandvoort heeft een middenspoor buiten het station, daar zou een wisselloc kunnen staan. Na vertrek van de trein rijdt de inkomende loc naar het middenspoor, wacht daar, en neemt dan de volgende trein weer over.
Dat was dan ook gebruikelijk met de intercity's uit Maastricht tot 1995. Daar zijn ze mee gestopt toen er treinen van 12 rijtuigen kwamen, dat past niet langs het Zandvoortse perron dus werd Haarlem het eindpunt. Toen zijn ook die DDM's in de IC gaan rijden, die hebben dus niet naar Zandvoort gereden.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2021 @ 18:09:51 #73
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198836610
quote:
10s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:52 schreef Duvel het volgende:
De nieuwe Railtalk is uit!

https://www.railtalk.info/magazine/issue175xtrahigh.pdf

Nieuw dieptepunt is een dubbeldeks ICNG. Wat een gedrocht.

[ afbeelding ]
Nog een stukje voor de neus plaatsen en je hebt een railhummer. Hé, waar kennen we die ook al weer van?
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2021 @ 18:11:02 #74
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198836620
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:57 schreef James1988 het volgende:

[..]

Zoiets kunnen we inderdaad verwachten voor DDNG, de tender daarvoor heeft het over een mix van enkel- en dubbeldeksrijtuigen.

Dan is het nog maar de vraag wat we gaan krijgen: Coradia HC, Desiro HC, of deze FLIRTKISS.
Dan lijkt mij die FLIRT/KISS voorlopig de mooiste optie. De Coradia ziet er zo uit als een railhummer en de Desiro heeft bijna alleen maar schuin aflopende vloeren ...
Altijd onderweg naar het avontuur
  zaterdag 3 april 2021 @ 18:23:35 #75
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_198836757
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:22 schreef James1988 het volgende:
Wat info over de Spaanse "FLIRTKISS":
Wordt hoog tijd voor wat Gewestelijk Elektrisch Interregio Lijnmaterieel.

Eventueel uit te breiden naar Gewestelijk Elektrisch Interregio Lijnmaterieel Extensie: Hoogwaardig Openbaar Economisch Railvervoer.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:34:33 #76
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198840820
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:47 schreef spectrumanalyser het volgende:
Dat dubbeldeksrijtuig kan ik mij nog wel herinneren. een ICR stam met opeens een dubbeldeksrijtuig ertussen.

[ afbeelding ]

deze rijtuigen zijn in 2002 weer omgebouwd met het originele interieur.
ik vermoed niet dat deze intercity uit Maastricht heeft doorgereden naar Zandvoort, omdat er op Zandvoort geen mogelijkheid is om de loc om te laten lopen. er was in die tijd geen stuurstandrijtuig bij deze trein.
Op een gegeven moment reden de getrokken ICR-IC's met drie DDM-rijtuigen, eventueel nog wat K4 en ICK. Het was een teringzooi rond 2002.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_198841668
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:34 schreef Duvel het volgende:

[..]

Op een gegeven moment reden de getrokken ICR-IC's met drie DDM-rijtuigen, eventueel nog wat K4 en ICK. Het was een teringzooi rond 2002.
Maar die klapvouwdeurtjes, die zo snoeihard dicht klapten (of soms niet dicht wilden). Ik moest altijd van Utrecht naar Den Haag in die tijd dus stond ik tegenover de trein naar Amsterdam op het perron. En dat alle treinen richting Noord-Holland ook gewoon naar Amsterdam Centraal gingen, want de ze konden nog niet linksaf naar Duivendrecht.

Bijna net zoveel nostalgie aan als het oude grote bord in Utrecht Centraal. Vooral als je na een nacht doorhalen zat te wachten op de eerste trein: het mooiste geluid was dan dat het bord, dat op 4 nachttreinen na blanco was begon vol te lopen. Regel voor regel, steeds de aangekonsigde trein door schuivend. Het was het geluid van bijna naar huis kunnen voor een douche en een warm bed.
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 3 april 2021 @ 23:57:08 #78
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198842186
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:20 schreef Fixers het volgende:

[..]

Maar die klapvouwdeurtjes, die zo snoeihard dicht klapten (of soms niet dicht wilden). Ik moest altijd van Utrecht naar Den Haag in die tijd dus stond ik tegenover de trein naar Amsterdam op het perron. En dat alle treinen richting Noord-Holland ook gewoon naar Amsterdam Centraal gingen, want de ze konden nog niet linksaf naar Duivendrecht.
Richting Rai/Amsterdam Zuid bedoel je ;)

Duivendrecht gold in die tijd als overstaptstation van/naar Schiphol, maar sinds de Utrechtboog heeft het station aan belang ingeboet
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198843766
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:57 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Richting Rai/Amsterdam Zuid bedoel je ;)

Duivendrecht gold in die tijd als overstaptstation van/naar Schiphol, maar sinds de Utrechtboog heeft het station aan belang ingeboet
Eh ja, close enough. De herinnering is ook van 20 jaar geleden. De tijd dat de Bielzenblues nog in de Metro stond, railcatering met karretjes door de trein ging, en er in Utrecht nog échte koplopers werden gekoppeld. :D
pi_198844906
er was zelfs een periode dat er treinen reden waarvan je de deuren gewoon kon openen tijdens het rijden.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198846470
Tijdens het rijden heb ik nooit geprobeerd. Maar ik weet nog wel dat je vroeger de deuren vaak al kon openen als de trein nog niet helemaal stilstond. 8-)
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 12:09:31 #82
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198846923
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:42 schreef Fixers het volgende:
Tijdens het rijden heb ik nooit geprobeerd. Maar ik weet nog wel dat je vroeger de deuren vaak al kon openen als de trein nog niet helemaal stilstond. 8-)
Niet stilstaan is hetzelfde als rijden :+ Niet op baanvaksnelheid misschien maar toch :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 april 2021 @ 13:44:25 #83
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198848503
Nog een paar maanden en dan is ook de laatste vrijheid voor de reiziger verdwenen:
De SGM met raampjes die je zelf mag bedienen.
So we just called him Fred
pi_198848802
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:42 schreef Fixers het volgende:
Tijdens het rijden heb ik nooit geprobeerd. Maar ik weet nog wel dat je vroeger de deuren vaak al kon openen als de trein nog niet helemaal stilstond. 8-)
Bij getrokken treinen onder de 5km/h
  zondag 4 april 2021 @ 14:22:14 #85
419487 Wertha
Te midden van het moeras
pi_198849064
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:44 schreef Fred het volgende:
Nog een paar maanden en dan is ook de laatste vrijheid voor de reiziger verdwenen:
De SGM met raampjes die je zelf mag bedienen.
We hebben de noodrem nog. |:)
  zondag 4 april 2021 @ 14:25:54 #86
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198849132
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 09:56 schreef spectrumanalyser het volgende:
er was zelfs een periode dat er treinen reden waarvan je de deuren gewoon kon openen tijdens het rijden.
Hondekoppen. Fijn materieel.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 april 2021 @ 15:49:56 #87
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_198850679
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 14:03 schreef Salatrel het volgende:

[..]

Bij getrokken treinen onder de 5km/h
Tenzij TB0 :P
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 april 2021 @ 16:30:23 #88
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198851496
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:44 schreef Fred het volgende:
Nog een paar maanden en dan is ook de laatste vrijheid voor de reiziger verdwenen:
De SGM met raampjes die je zelf mag bedienen.
Van wat ik heb begrepen gaat eind dit jaar het laatste SGM uit dienst. Kan best zijn dat het spul dan al maanden niet meer in reizigersdienst is, maar voor de herfst is die Sandite-installatie wel handig.

Het DDZ zien wij voorlopig ook niet terug, tenzij ze de problemen op weten te lossen.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 16:50:07 #89
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198851758
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen gaat eind dit jaar het laatste SGM uit dienst.
Hopelijk mogen we tegen die tijd de grens weer over.... Dan moeten we daar maar weer een echte trein opzoeken. Ramen die open kunnen, liefst een loc er voor O+

Dennis heeft tegen die tijd vast wel een leuk lijntje ontdekt ;)
Kranplätze müssen verdichtet sein
  zondag 4 april 2021 @ 16:59:02 #90
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_198851877
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]
Het DDZ zien wij voorlopig ook niet terug, tenzij ze de problemen op weten te lossen.
Het zou voor DDZ ook wel handig zijn als dat voor de herfst weer inzetbaar is, vanwege de Sandite-installatie.
pi_198853743
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Van wat ik heb begrepen gaat eind dit jaar het laatste SGM uit dienst. Kan best zijn dat het spul dan al maanden niet meer in reizigersdienst is, maar voor de herfst is die Sandite-installatie wel handig.

Het DDZ zien wij voorlopig ook niet terug, tenzij ze de problemen op weten te lossen.
DDZ zou in september weer terug de baan op moeten komen
  zondag 4 april 2021 @ 19:58:28 #92
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_198854320
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 16:59 schreef ReisT het volgende:

[..]

Het zou voor DDZ ook wel handig zijn als dat voor de herfst weer inzetbaar is, vanwege de Sandite-installatie.
Die zullen ze voor de zekerheid wel in een andere trein plaatsen...
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  zondag 4 april 2021 @ 20:08:35 #93
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198854439
Is dat DDZ-verhaal niet een handig excuus om minder treinen te laten rijden?
Het is wel heel erg toevallig dat ze in september weer op de baan komen, als na verwachting door het vaccineren scholen, bedrijven en kantoren weer zo goed als normaal open kunnen...
So we just called him Fred
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 april 2021 @ 20:25:53 #94
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198854697
quote:
7s.gif Op zondag 4 april 2021 20:08 schreef Fred het volgende:
Is dat DDZ-verhaal niet een handig excuus om minder treinen te laten rijden?
Het is wel heel erg toevallig dat ze in september weer op de baan komen, als na verwachting door het vaccineren scholen, bedrijven en kantoren weer zo goed als normaal open kunnen...
mwah, het komt de NS op dit moment wel handig uit dat het DDZ vanwege een probleem terzijde staat. Scheelt weer iets in de kosten.

Tegelijkertijd gaat de instroom van het SNG nog wel rustig door.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198855784
quote:
7s.gif Op zondag 4 april 2021 20:08 schreef Fred het volgende:
Is dat DDZ-verhaal niet een handig excuus om minder treinen te laten rijden?
Het is wel heel erg toevallig dat ze in september weer op de baan komen, als na verwachting door het vaccineren scholen, bedrijven en kantoren weer zo goed als normaal open kunnen...
Waarom zou NS met de huidige reizigersaantallen überhaupt een excuus nodig moeten hebben om minder treinen te laten rijden?

DDZ is momenteel gewoon niet inzetbaar, de hele vloot wacht op nieuwe onderdelen die hopelijk voor september gemaakt, geleverd en geïnstalleerd kunnen worden.
  zondag 4 april 2021 @ 21:34:55 #96
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198855833
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 21:31 schreef Ireyon het volgende:
Waarom zou NS met de huidige reizigersaantallen überhaupt een excuus nodig moeten hebben om minder treinen te laten rijden?
Nu hebben de vakbonden niks te klagen als er minder personeel met flexibele contracten minder wordt ingezet: alles en iedereen die alleen met de DDZ overweg kan, kan nu thuisblijven.
So we just called him Fred
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 21:37:07 #97
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198855872
Welke onderdelen moeten vervangen worden.
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Redactie Frontpage / Sport zondag 4 april 2021 @ 21:38:18 #98
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_198855887
quote:
7s.gif Op zondag 4 april 2021 21:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Nu hebben de vakbonden niks te klagen als er minder personeel met flexibele contracten minder wordt ingezet: alles en iedereen die alleen met de DDZ overweg kan, kan nu thuisblijven.
Zo'n groep is er toch niet bij de NS?

Ik weet wel dat er in Utrecht nieuwelingen waren die alleen VIRM reden en dan met name Eindhoven - Utrecht - Schiphol.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_198856094
quote:
7s.gif Op zondag 4 april 2021 21:34 schreef Fred het volgende:

[..]

Nu hebben de vakbonden niks te klagen als er minder personeel met flexibele contracten minder wordt ingezet: alles en iedereen die alleen met de DDZ overweg kan, kan nu thuisblijven.
Voor zover ik weet is er geen personeel wat puur op één materieelsoort gericht is, maar dan nog worden er regelmatig met DDZ overbrengings- en conditieritten gereden. Alleen dan mogen ze niet sneller dan 110km/h.
  zondag 4 april 2021 @ 23:25:32 #100
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_198858007
quote:
2s.gif Op zondag 4 april 2021 19:58 schreef Duvel het volgende:

[..]

Die zullen ze voor de zekerheid wel in een andere trein plaatsen...
Past dat zomaar in een andere trein?

Er loopt wel een proef met een alternatief systeem (Wiel Rail Conditionering) bij FLIRTs. Dan zouden zie die op bijv Zwolle-Utrecht kunnen inzetten. Wel leuk voor toch nog een beetje variatie.

https://nieuws.ns.nl/nieu(...)-spoor-in-de-herfst/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')