ziggyziggyziggy, houdt niet van treinen, wel van spoorwegen. Dr_Flash, Wereldreiziger. Bordjesknaller. Topografiespecialist. Reisgidsmeister. Vraagt zich af hoelang er nog Dieseltractie bij ACTS is. Scarlet_Dragonfly, random betweter die een hekel heeft aan OV-chipkaart-haters. James1988, geilt op treinenbouwer Alstom, hogesnelheidstreinen, SNCF en Duitsland. En Brabant. Yreal, vindt de infrastructuur/logistiek interessant en wordt sowieso opgewonden van alles met meer dan 1000 pk. greavy, vindt de OV-chipkaart maar niks en ziet i.p.v. het huidige materieel liever overal VIRM's rijden. bork, voor alle mooie plaatjes, kloppende info en kindvriendelijke verhalen. Crientj, Ginger, Servexmeisje en inspiratieloos. Eet graag 714's. Darkwing_Duck, der Nahverkehrsprofi. Parijskenner. Heeft al het spoor van Monaco bereden. Luxemburg op wensenlijstje. Flodder450, Is een keer komen aanlopen en laat tegenwoordig zo nu en dan weten dat ie nog leeft. b2py, Alcoholist, weersonheilsprofeet en zeurpiet met een spoorhobby. Verliefd op PKP IC. Ireyon, de Baas van Roosendaal, achtbaanspecialist. (Is tenslotte ook rails) Peterselieman, PSM voor intimi, voor al uw kruidvatkaartjes over de grens. dennistd, Fantacolist, civiel vervoer. Zug-Chef, Arrivalover die alle badslipperexpressen hekelt JDude, voor overbodige feitjes over parttime-treinforensen in Brabant ( ) Prins_Pils, relnicht die het allemaal prachtig vindt maar er de ballen verstand van heeft. Lieft metro en S-Bahn. DeaDLocK2K, *Kutjoch* Koplopers fanboy derLudolf, vindt moderne tupperware-treinen maar niets en vindt dat een echte trein een locomotief moet hebben Goverman: houdt van staal en beton. Vooral als het veel en nieuw is. MTL, Sloopt wel eens echte treintjes FredvZ Eeuwig chagrijnige forens Maegrim Grote Pimpelwasser Salatrel Voor al uw LUD-insinuaties van zijn vriendin op zaal Socios Grootste treinliefhebber die niet met de trein durft te reizen.
• In dit topic vinden we vrijwel alles interessant wat met rails te maken heeft. Goederentreinen, trams en metro's zijn hier ook allemaal welkom, evenals informatie over vervoersbedrijven en materieelsoorten. Twijfel je of iets in dit topic thuishoort? Plaats het gerust en je merkt het vanzelf wel.
• Afkortingen en nummertjes om o.a. stations en treinen aan te duiden, zijn niet wenselijk. Zo heet station Gvc hier Den Haag Centraal en is trein 3626 gewoon de Intercity van Roosendaal naar Zwolle van 07:50 uur. Treinstelnummers mogen gewoon genoemd worden, maar dan wel graag met materieelsoort erbij vermeld.
• Als je hier komt zeiken op het verkeerde bedrijf, lachen we je uit. Een sein- of wisselstoring is vrijwel nooit de schuld van de Nederlandse Spoorwegen en het uitvallen van een IC Direct is niet de schuld van AnsaldoBreda. Terechte klachten kun je natuurlijk wel altijd hier kwijt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.En hier verder! Vanaf nu elk nieuw topic beginnen met frontseinen!
Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende: Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen
Ze zaten ook goed ondergespoten ook. Had ze al zien staan en dacht toen al bij mezelf zouden ze daar ondergespoten zijn of voor overbrenging al ondergekalkt zijn :’)
Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende: Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen
Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende: Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen
Dan deelt de Marechaussee trots dat ze aangehouden zijn, maar ik zou me kapot schamen als mensen zo makkelijk mijn militair terrein op zoude komen en kennelijk al uren aan het spuiten kunnen zijn..
In Duitsland is 13 jaar cel geëist tegen een 52-jarige man die maart vorig jaar tussen Köln en Frankfurt (HSL) over 80 meter afstand de schroeven waarmee de rail op de dwarsliggers bevestigd is losdraaide: https://bahnblogstelle.ne(...)ht-lange-haftstrafe/
PM mij! Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
Ik bedoel: goed dat er wat aan de zichtbaarheid van die dingen gedaan wordt, maar dit is wel heel erg amateuristisch Als ze nou meteen gewoon het nieuwe SNG design erop geplakt hadden, dan had het wat beter gestaan.
Op dinsdag 23 maart 2021 01:17 schreef dennistd het volgende: Vijf Polen en Roemenen aangehouden voor het bespuiten van Buffeltjes. Niet heel snugger om dat op defensieterrein te doen
De nieuwe NS huisstijl uiteraard, zoals die ook op de VIRMm 2/3 en ICNG-B komt, en de Vectron nu al heeft. Ik heb geen idee overigens of het enkel de CitySprinter/Airportsprinter is die daarmee uitgerust gaat worden of dat er later een retrofit komt voor de rest van de treinen.
Ik bedoel: goed dat er wat aan de zichtbaarheid van die dingen gedaan wordt, maar dit is wel heel erg amateuristisch Als ze nou meteen gewoon het nieuwe SNG design erop geplakt hadden, dan had het wat beter gestaan.
Bij NS blijft ook niks geheim hè.
Overigens is dit ook het plaatje zoals dat voorkwam in het rapport over de botsing bij Hooghalen. Meer geel = meer zichtbaarheid, is het idee.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
De nieuwe NS huisstijl uiteraard, zoals die ook op de VIRMm 2/3 en ICNG-B komt, en de Vectron nu al heeft. Ik heb geen idee overigens of het enkel de CitySprinter/Airportsprinter is die daarmee uitgerust gaat worden of dat er later een retrofit komt voor de rest van de treinen.
Dit is een stoptrein, geen IC. Dat maakt wel verschil denk ik.
Niet alles wat geen nut heeft heeft geen zin. Stijn De Paepe
Oh als ik eenmaal zit heb ik nergens oog meer voor. Dan duik ik in m'n telefoon en ben van de wereld tot ik moet overstappen of m'n bestemming heb bereikt.
Wat nieuws vanaf de overkant van de plas: GB Railfreight (GBRf) heeft een alsmaar groeiende behoefte aan diesellocomotieven. GBRf heeft al een grote vloot aan locomotieven van het type Class 66, en daarvan willen ze er nog veel meer. Nieuwe 66'en worden echter niet meer gebouwd, daarom is GBRf op zoek gegaan naar alternatieven.
Er worden Class 66-locs vanuit het Europese vasteland naar het Verenigd Koninkrijk overgebracht en aangepast voor dienst aldaar. Denk bijvoorbeeld aan de inbouw van AWS/TPWS, een Britse GSM-R radio en loggingapparatuur. Onlangs zijn er bijvoorbeeld 5 Zweedse 66'en overgebracht.
Maar dat is nog niet genoeg, GBRf heeft zoveel vraag naar locs van het type "Class 66" dat ze inmiddels aan een project zijn begonnen om oudere diesellocmotieven van het type "Class 56", gebouwd in de jaren 80, om te bouwen naar machines die technisch en qua bediening zeer gelijkend zijn aan een 66. Dat project is inmiddels in een zeer vergevorderd stadium, en er worden testritten uitgevoerd op een museumspoorlijn:
Op zondag 28 maart 2021 16:38 schreef derLudolf het volgende: Heeft de fabrikant van de Class 66 geen opvolger geïntroduceert dan? Of voldoet die niet?
Je zit met de emissienormen en daarom is er geen opvolger voor de Class 66 gekomen. Te meer omdat je in GB ook nog eens zit met een wat krapper railprofiel en dat hier en daar toch wat hinderlijk blijkt
Je zit met de emissienormen en daarom is er geen opvolger voor de Class 66 gekomen. Te meer omdat je in GB ook nog eens zit met een wat krapper railprofiel en dat hier en daar toch wat hinderlijk blijkt
Ah, ja, emissienormen gelden sinds enige tijd ook voor motoren boven de 1000kW. MAN en Liebherr hebben wel 24L V12 die aan euro 6 voldoen maar volgens mij.
Ik vermoed dat in zo'n loc alles nog wel iets groter is. De eerste twee cilinders zullen wel al goed zijn voor zo'n 24L...
Stadler Rail Valencia (voorheen Vossloh España) heeft wel wat locomotieven in haar portfolio die geschikt zijn voor het Verenigd Koninkrijk, zoals de Class 68 (diesel), Class 88 (bimode) en de toekomstige Class 93 (trimode).
Ik vermoed echter dat GBRf geen zin heeft om nóg een locomotieftype aan de vloot toe te voegen: dat maakt onderhoud en opleiding alleen maar complexer.
Het idee achter de Class 69 is daarom ook om een locomotief te bouwen die zoveel als mogelijk op een 66 lijkt. Dat is bijvoorbeeld ook terug te zien in de cabine, die heel erg op een Amerikaanse goederenloc lijkt (zoals ook het geval is bij een 66).
In GB hebben ze geen last meer van die EU emissienormen
Nou, ja en nee. Ze hoeven zich er niet meer aan te houden, maar wat ooit vanuit de EU is gekomen als een richtlijn is omgezet in nationale wetgeving. Als ze dat willen veranderen zal er een wetsvoorstel doorheen moeten en dat is geen eenvoudig proces.
Zeker niet omdat ook het VK van plan is naar een CO2-neutrale samenleving te gaan. De kans dat er dan ontheffingen worden gegeven lijkt me klein.
En daarbij... zelfs al pas je de regels aan, dan moet er nog wel een fabrikant te vinden zijn die überhaupt een productielijn wil opstarten.