quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Maurice is echt afquote:
Waarom stem je niet gewoon GroenLinks dan om op te komen voor jouw groep?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:24 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik als afstuderende student voel dit als een dolksteek in de lucht iig
Doe is lief.quote:
Wel fijn dat ze in deze uitzending even geen social media-duiding doen. Deze verkiezingen zijn maar weer het bewijs dat slecht een marginaal deel van het land actief is op Twitter. Daar wordt wel regelmatig de toon van het debat bepaald, daar zou echt minder gewicht aan moeten worden gegeven.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:25 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Twitter staat al vol met fraude roepers
Die sociale spanningen zijn er nauwelijks. Er zijn wat KOZP'ers die tegenover PVV/FvD-stemmers staan en er is ongenoegen vanwege de coronamaatregelen. Maar het valt erg mee met zowel die spanningen als dat ongenoegen. Dat laat wel zien hoe stabiel het gesteld is met het land. En de verkiezingsuitslag weerspiegelt dat. De meeste mensen vinden de status quo wel best.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:23 schreef opreis het volgende:
MIsschien dat ik redelijk negatief denk maar de sociale spanningen zijn de afgelopen jaren naar mijn idee wel wat groter geworden en hebben ook geresulteerd in rellen.
Hoe ga je er met VVD (voor de rijkere/middenklasse) + D66 (klimaat moet betaald worden) als iemand met een minimum loon met vertrouwen naar de toekomst kijken? Helemaal als Rutte blijkbaar weg kan komen met een schandaal als de toeslagen affaire.
quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:29 schreef Mikeytt het volgende:
D66 groot in een PVV gehucht als Voerendaal is wel een primeur.
Ze krijgen ook steeds dezelfde open deur vraag.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Gezicht het volgende:
Iedere verliezer geeft vrijwel exact dezelfde antwoorden
Linkse kiezers zijn het meest moeilijk te peilen en gaan op het laatste moment massaal strategisch stemmen.quote:
Verder is het geen baantjesjagerquote:
Die zitten nu allemaal lalalala fake news not listening de theeblaadjes geven aan dat wij gewonnen hebben wacht maar tot aquarius in het tweede huis komt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:29 schreef Ronald het volgende:
Wel komisch dat het fvd circus ergens verstopt zit en niks laat horen.
Nu durven ze opeens wel. Hele campagne en normaliter hoor je nooit fatsoenlijke kritische vragen. Behalve nieuwsuur dit jaar.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef MrBadGuy het volgende:
"het ziet er naar uit dat ze u niet meer nodig hebben"![]()
Tja, wat moet je anders.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Gezicht het volgende:
Iedere verliezer geeft vrijwel exact dezelfde antwoorden
Heeft Geert Hakim al gefeliciteerd al? Dat is tenslotte ook een winnaar.quote:
Ik hou van al mijn kinderen evenveel.quote:
Mensen moeten ff uit hun internetbubbeltje (Twitter, FB) stappen, dan valt het allemaal wel mee idd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die sociale spanningen zijn er nauwelijks. Er zijn wat KOZP'ers die tegenover PVV/FvD-stemmers staan en er is ongenoegen vanwege de coronamaatregelen. Maar het valt erg mee met zowel die spanningen als dat ongenoegen. Dat laat wel zien hoe stabiel het gesteld is met het land. En de verkiezingsuitslag weerspiegelt dat. De meeste mensen vinden de status quo wel best.
Hey Freek Jansen, jij ook hier?quote:
Is dat volgend jaar al weer?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:31 schreef Pvt.Webster het volgende:
Mooi dat we volgend jaar bij de gemeenteraadsverkiezingen ook van dat GL-gedram af zijn. Vaak galmt een landelijke uitslag lokaal door.
D66 wordt dan waarschijnlijk groter, maar daar heb je op lokaal niveau wat minder last van.
"er zijn wat" gaat toch wel om 25 zetels voor PVV/FVD die makkelijk op te jutten zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:30 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die sociale spanningen zijn er nauwelijks. Er zijn wat KOZP'ers die tegenover PVV/FvD-stemmers staan en er is ongenoegen vanwege de coronamaatregelen. Maar het valt erg mee met zowel die spanningen als dat ongenoegen. Dat laat wel zien hoe stabiel het gesteld is met het land. En de verkiezingsuitslag weerspiegelt dat. De meeste mensen vinden de status quo wel best.
als alle lijsttrekkers geweest zijn denk ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:32 schreef pussycatdoll het volgende:
Wanneer stoppen jullie met kijken/volgen? Ik wacht persoonlijk op Groningen stad (huidige woonplaats) en Assen (opgegroeid).
Om één uur, morgen om 7 uur weer wekkertje, 6 uur slaap is net genoeg.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:32 schreef pussycatdoll het volgende:
Wanneer stoppen jullie met kijken/volgen? Ik wacht persoonlijk op Groningen stad (huidige woonplaats) en Assen (opgegroeid).
Die zit nu in de 2e kamer hè.quote:
Alle Markanen truug noar Iestanboelquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:33 schreef BlackNero het volgende:
Al die Marrekanen in Pekela moeten oprotten.
Volgende week wordt er alweer geschermd met z'n peilingen, ben ik bang.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:32 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
En over vier jaar deze man weer serieus nemen.
Kan je nog lang wachten op De Uilquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:33 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
als alle lijsttrekkers geweest zijn denk ik
Dit is de reden waarom vrouwen beter in de keuken kunnen werken.quote:
quote:
En waarom zouden die makkelijker op te jutten zijn dan andere oppositiestemmers?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:32 schreef opreis het volgende:
[..]
"er zijn wat" gaat toch wel om 25 zetels voor PVV/FVD die makkelijk op te jutten zijn.
quote:
Wat een zure gemeente, als je al jaren 50% van de bevolking een anti-establishmentstem ziet uitbrengenquote:
Zo had ik het nog niet bekeken. Hulde.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:32 schreef speknek het volgende:
Anyway ik ga naar bed, belangrijkste nieuws van de avond, D66 groter dan PVV en FvD bij elkaar opgeteld.
En terecht.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:34 schreef Nattekat het volgende:
Nog geen enkele gemeente waar CO boven de kiesdrempel zit
Ik vind het ook wel de charme van zo'n verkiezingsavond.quote:
Verrast? De MSM heeft vol voor JA21 gekozen. CO redt het alleen als Den Haag en Rotterdam 'hun' kandidaten steunen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:34 schreef Nattekat het volgende:
Nog geen enkele gemeente waar CO boven de kiesdrempel zit
Mooi tochquote:
Jaquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
En de schermvrouw suggereerde dat die boer daar misschien ook wel op zou stemmen
Wijntje, snuifje, lekker vrijen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:34 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Kan je nog lang wachten op De Uil
Wel typisch dat dit zo is in 1 van de meeste tokkie-overheerste plekkenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef Nober het volgende:
Helaas niet de landelijke tendens.
[ afbeelding ]
Leuk ja, meer dan 50% die op extreemrechts stemtquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef Nober het volgende:
Helaas niet de landelijke tendens.
[ afbeelding ]
Nog een ander perspectief: maar niet groter dan PVV, FvD en JA21 samen. Kun je nu weer balen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Zo had ik het nog niet bekeken. Hulde.
#stopthecountquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:36 schreef Leandra het volgende:
En Thierry al helemaal over de flos hoe hij maar 6 zetels extra kan hebben als hij in Oude Pekela zo gestegen is.
#Fraude
Precies, waarom zou je in hemelsnaam op zo'n charlatan als De Mos stemmen... aan de andere kant, er zijn ook mensen die op een Baudet stemmenquote:
Maakte er maar de boerenpartij van want ze wist de afkorting even nietquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
"D66 niet zo veel gestegen"
Bijna verdubbeld
Waar is je code oranje UI?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:36 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zegt de persoon met de oranje pino UI
Ze denken dan dat ze de verkeerde route hebben gereden en dat ze in Emmen zijnquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:36 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Die herkennen een neger nog niet als ze voor hun neus keelzingen
En op Joostquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:37 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Precies, waarom zou je in hemelsnaam op zo'n charlatan als De Mos stemmen... aan de andere kant, er zijn ook mensen die op een Baudet stemmen
Hoor ik daar 'perspectief'?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nog een ander perspectief: maar niet groter dan PVV, FvD en JA21 samen. Kun je nu weer balen.
Nu Friesland?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:37 schreef monkyyy het volgende:
Rutte was al teruggekomen van kerncentrale in Groningen
Nog even afwachten wat de Russische spindoctors willen dat ze zeggen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:29 schreef Ronald het volgende:
Wel komisch dat het fvd circus ergens verstopt zit en niks laat horen.
Dan kan je lang wachten denk ikquote:
Vergeet optimisme niet.quote:
Idd triest dat het Trumpisme naar NL is overgewaaid.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
"Baudet vorige verkiezing grootste, nu 8 zetels, riekt naar fraude minimaal 20 zetels!! rechtzaken gaan de corruptie onmaskeren!!!"![]()
![]()
Och, ik heb VVD gestemd en D66 was m'n tweede keuze. Ik hoef dus niet te balen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:36 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Nog een ander perspectief: maar niet groter dan PVV, FvD en JA21 samen. Kun je nu weer balen.
Dat kneuterige hoort er wel een beetje bij idd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:35 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel de charme van zo'n verkiezingsavond.
Inmiddels wel kwijlend in het verzorgingstehuisquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:38 schreef MrBadGuy het volgende:
Oh ja, de PvdA, die bestaat ook nog (een beetje)
Krijg je bij die kleine partijtjes.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Mikeytt het volgende:
Hadden ze geen geld voor een goede megafoon?
Jaaaaa, 100 rechtszaken verliezen en de partijkas leegschudden genotquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:26 schreef Mikeytt het volgende:
"Baudet vorige verkiezing grootste, nu 8 zetels, riekt naar fraude minimaal 20 zetels!! rechtzaken gaan de corruptie onmaskeren!!!"![]()
![]()
Domheid kent geen grenzen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:38 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Idd triest dat het Trumpisme naar NL is overgewaaid.
Aboutaleb. Komt. Niet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Keyos het volgende:
De enige hoop van de PvdA is Aboutaleb. En die komt niet.
Zou ik graag zien. Ben heel benieuwd hoe dat uitpakt.quote:
Nouja. In 2025: Kaag VS Aboutaleb. Dat wil ik zien.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Keyos het volgende:
De enige hoop van de PvdA is Aboutaleb. En die komt niet.
Heb alle partijprogramma's gelezen van de top 20 partijenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Heeft er iemand dat partijprogramma van BIJ1 gelezen?
Zelfs Sylvana heeft dat niet gelezen denk ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Stukje menstruatieverlof.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Ik denk dat mijn tenen in een permanente kromme stand zouden komen te staan als ik dat doe.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Ik lees alles.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Dat hebben ze zelf niet eens.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Aboutaleb zie ik niet meer landelijk actief worden, die kwakkelt nogal met zijn gezondheid geloof ikquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Nouja. In 2025: Kaag VS Aboutaleb. Dat wil ik zien.
De Kaag hype is in 2025 wel weer voorbij.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef BlackNero het volgende:
[..]
Nouja. In 2025: Kaag VS Aboutaleb. Dat wil ik zien.
Overal zeker een quotum van 50% donkere mensen in het bestuurquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Werkloos zeker.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:40 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heb alle partijprogramma's gelezen van de top 20 partijen
Ik moest er in ieder geval enorm om lachenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:40 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik denk dat mijn tenen in een permanente kromme stand zouden komen te staan als ik dat doe.
Sowieso beter dan FvD en PVVquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef Anneloos het volgende:
Dat is evident.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef MadMaster het volgende:
Ploumen heeft volgens mij heel erg gehuild, er is iets met haar make-up.
Als ze die al op heeft...
Sylvana heeft nota bene 2 hele hoofdstukken ingesproken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:40 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Zelfs Sylvana heeft dat niet gelezen denk ik
Dat is Ploumenquote:
Met de kennis dat dat mens in de kamer komt, gaat mij dat niet meer lukken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Anneloos het volgende:
[..]
Ik moest er in ieder geval enorm om lachen..
Gewoon Zuid Limburg toch? Als het mis gaat is het dan vooral een probleem voor België en Duitslandquote:
Radicale gelijkwaardigheidquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Overal zeker een quotum van 50% donkere mensen in het bestuur
Werkelijk alles is beter dan datquote:
Wat zeg je?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Sylvana heeft nota bene 2 hele hoofdstukken ingesproken.
Heeft ervoor gezorgd dat de website van BIJ1 letterlijk de enige zittende partij is met een website die toegankelijk is voor doven.
Zittende partij?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Heeft ervoor gezorgd dat de website van BIJ1 letterlijk de enige zittende partij is met een website die toegankelijk is voor doven.
Zittende partij?quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Zou doen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef superniger het volgende:
VKZ / Neem hier afscheid van Femke Merel
Ja, 1 zetelquote:
Ja, dat is wel om te huilen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Met de kennis dat dat mens in de kamer komt, gaat mij dat niet meer lukken.
Is ook lastig om al die letters te horen op het internet ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:41 schreef Mikeytt het volgende:
een website die toegankelijk is voor doven.
Dat ze maar wegblijven.quote:
Op vakantie gaan van het partijgeld en dan claimen dat je niet wist dat dat niet mocht.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:39 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Jaaaaa, 100 rechtszaken verliezen en de partijkas leegschudden genot
Die heeft vast een wijntje gedronken en is nu aan het vrijen met z'n verloofde.quote:
Eensquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:43 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb toch een zwak voor partijen als CU en SGP
PvdA heeft dringend een aansprekende partijleider nodig. Dan schiet de partij zo weer omhoog.quote:
Nouja, ik zie geen rooskleurige toekomst voor ze als ik de huidige koers doortrek.quote:
Grappig hoe iemand met enge ideeen als Kees toch zo sympathiek kan zijnquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:43 schreef timmmmm het volgende:
Afgezien van het geloof zegt die man altijd verstandige dingen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:43 schreef Japepk het volgende:
Kees heeft nooit emotie in zijn ogen. Net zo'n gekkie als Denk/Bij1
Nee toen was er nog een partij met niet enkel krankzinnigenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef 3rr0r het volgende:
Mensen die denken dat FvD slechts op basis van corona stemmen krijgt... Tijdens de provinciale verkiezingen was er zeker ook al corona
Ja iets met een nieuw elan en een aansprekend verhaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PvdA heeft dringend een aansprekende partijleider nodig. Dan schiet de partij zo weer omhoog.
Aboutaleb is een goede.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
PvdA heeft dringend een aansprekende partijleider nodig. Dan schiet de partij zo weer omhoog.
Geef hem eens ongelijkquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef Foshizzle79 het volgende:
[..]
Die heeft vast een wijntje gedronken en is nu aan het vrijen met z'n verloofde.
De normies zitten nu in JA21quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Nee toen was er nog een partij met niet enkel krankzinnigen
Die TV-spotjes waren ook vreemd hoor.... "Meer betaalbare woningen" en terwijl die tekst uitgesproken wordt vliegt een drone over riante tweekappers en vrijstaande woningen.quote:
Elke politieke partij die nog op idealen drijft in plaats van op populisme heeft mijn sympathie.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Grappig hoe iemand met enge ideeen als Kees toch zo sympathiek kan zijn
Ja in een Q&A topic.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:45 schreef MadMaster het volgende:
De Piratenpartij, waren die hier niet ergens te gast afgelopen week?
Dat is ook wel weer zo.quote:
Gewoon heel goede politicus die perfect het geluid van zn achterban vertegenwoordigd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:44 schreef KennyPowers het volgende:
[..]
Grappig hoe iemand met enge ideeen als Kees toch zo sympathiek kan zijn
Ik pak het lijstje standpunten van de SGP er even bij:quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:43 schreef timmmmm het volgende:
Dat zal allemaal wel uit die gekke randstad komenquote:Op woensdag 17 maart 2021 23:46 schreef MrBadGuy het volgende:
Trend wordt duidelijk "d66 wint wel wat, maar niet zoveel als bij de exitpoll".
Splinter.quote:
6-quote:
Misschien ook wel de reden waarom PVV verliest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:46 schreef skrn het volgende:
Haha Limburg wel voor Ploumen.
Blijft Limburg....
Ah, tuurlijk.quote:
Precies hoe zijn achterban denkt dus.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:46 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik pak het lijstje standpunten van de SGP er even bij:
- lastering van Gods naam moet strafbaar worden
- tegen gedoogbeleid, voor sluiting van coffeeshops
- tegen abortuswet
- echtscheiding moet van overheidswege zoveel mogelijk worden voorkomen
- tegen euthanasie
- mogelijkheden om te gokken moeten worden beperkt
- tegen prostitutie en porno
Haha echt he, wat een doos. Wel lekker.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:46 schreef MadMaster het volgende:
Valkenburg, misschien was u daar ooit wel eens op vakantie...
![]()
Richard de Mos weer in de kamer was stiekem wel leuk geweest.quote:Op woensdag 17 maart 2021 23:46 schreef monkyyy het volgende:
0,3% Code Oranje, @:nattekat helemaal peepoHappy
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |