quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Goede tv net.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:07 schreef heywoodu het volgende:
"Luister even hoe er hier gereageerd werd!"
"Heujj klap klap klap"
Tsja, maar tragisch voor de economische situatie van de middenklasse. Het hoeft hier geen Amerika te worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tja ik weet ook wel aardig waardoor.
Er is wel ruimte voor een fatsoenlijk links geluid.
Links heeft het zelf verneukt. Niemand zit te wachten op het gejank over huidkleurtjes en plassertjes.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nederland is kapot. Onvrede gaat alleen maar meer worden. Totaal uit balans, te veel rechts.
Wat een woede.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:07 schreef RipCity het volgende:
D66 mag die donateur wel bedanken. Daardoor overal en nergens reclame voor die dictator.
Als dat je enige issue is samen met klimaat maar verder...quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
D66 staat net zo positief voor 'welkom welkom'
Ik heb Sylvana Simons gestemdquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende: Welke racistische debiel stemt er in hemelsnaam op Bij1
![]()
Leuke bubbel zit je in dus, zoals verwachtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb Sylvana Simons gestemd. Als volmacht maar toch. De helft van mijn instagram ook trouwens
. Zelf op Kaag
.
Helaasquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om flink te sparen mensen.
De rekening van deze crisis komt sowieso op het deurmatje van de arbeider.
Lol typischquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb Sylvana Simons gestemd. Als volmacht maar toch. De helft van mijn instagram ook trouwens
. Zelf op Kaag
.
Dat zou ik weigeren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
. Zelf op Kaag
.
Met alle punten eensquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
Niet zo blij met de trend D66 en Volt. Maar was te verwachten na die campagne.
Wel blij dat die andere linkse partijen op de billen hebben gekregen.
En JA21 natuurlijk nieuw
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Starhopper het volgende:
Lisa van Ginneken de eerste transgender in de tweede kamer![]()
![]()
![]()
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Links heeft het zelf verneukt. Niemand zit te wachten op het gejank over huidkleurtjes en plassertjes.
Zag net dat onze koloniën ook mochten stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende: Welke racistische debiel stemt er in hemelsnaam op Bij1
![]()
En dan D66 iets omhoogquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop wel dat het CDA nog even wat naar beneden zakt.
D66 is niet links hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.
Dank je.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zal niet onsportief zijn. Mijn hartelijke felicitaties aan Klaus Schwaab.
Dit helaas, nog verder woningmarkt slopen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens op naar 4 jaar voortzetting van sloopbeleid op gebied van (arbeids) migratie, woning en zorgmarkt en werknemersrechten.
En fuck studenten, trouwens. Die ook.
Dit domme stemmers. Links is meer dan alleen 'we willen meer immigranten'... Mensen denken echt dat links slecht is omdat ze 'pro-immigranten' zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om flink te sparen mensen.
De rekening van deze crisis komt sowieso op het deurmatje van de arbeider.
Voor genoeg mensen is inderdaad 1 issue wat erg belangrijk voor ze is. Maar blijft gissen waar ze precies vandaan komen en waarom, die extra D66 stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als dat je enige issue is samen met klimaat maar verder...
GL erbij. Zou D66 liever hebben dan CDA.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik had toch graag VVD - D66 - PvdA gezien. Maar dat is nu toch echt niet mogelijk.
Die zullen wel aardig wat briefstemmen binnen harken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop wel dat het CDA nog even wat naar beneden zakt.
D66 is niet links joh.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.
Denk vooral het drammerige van Jesse Klaver. Het popi jopi gedrag. Iedereen altijd maar willen vertellen hoe ze moeten leven en alles willen afpakken. En als je tegen een GL'er zegt dat je rechts bent willen ze opeens niks met je te maken hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ze zijn vooral progressiefquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
terechtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Ronald het volgende:
Wel bizar hoe laag SP, GroenLinks en PvdA uit gaan komen. Zeker PvdA stond toch op enig herstel, maar dat lijkt ineens massaal naar D66 te gaan.
In economisch slechte tijden vertrapt men elkaar als een horde dronken Zweden op een zinkende Estonia. Met ze alle voor ons eigequote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, maar tragisch voor de economische situatie van de middenklasse. Het hoeft hier geen Amerika te worden.
quote:
D66 is op zich niet zo voor afbraakbeleid als de VVD< maar hebben in een kabinet met de VVD niet genoeg tegengewicht.quote:
Zo mooi dat Klaver de PVV bij voorbaat uit sloot en nu gewoon zelf een marginale kutrol gaat spelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Denk vooral het drammerige van Jesse Klaver. Het popi jopi gedrag. Iedereen altijd maar willen vertellen hoe ze moeten leven en alles willen afpakken. En als je tegen een GL'er zegt dat je rechts bent willen ze opeens niks met je te maken hebben.
Inderdaad, die kunnen beter bedanken voor de eer. Misschien kan er een minderheidskabinet met gedoogsteun komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien dat CDA wel terughoudend is nu om gelijk weer in het kabinet te gaan zitten.
Het ging bij links alleen maar over huidskleurtjes en plassertjes. Dat werkt niet in het nuchtere Nederland.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit domme stemmers. Links is meer dan alleen 'we willen meer immigranten'... Mensen denken echt dat links slecht is omdat ze 'pro-immigranten' zijn.
En probleem in de eerste kamerquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder Volt zouden ze al een meerderheid halen (mits exitpoll de waarheid zou worden).
D66 moet natuurlijk wel voet op de grond houden en een partner kiezen om mee te doen in de coalitie. Anders is het vooral meer van ditquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder Volt zouden ze al een meerderheid halen (mits exitpoll de waarheid zou worden).
Het is bij ons niet zo dat die perse als laatste geteld worden hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zullen wel aardig wat briefstemmen binnen harken.
Zou mooi zijn als ze uiteindelijk wat extra zetels krijgenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Echt he.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In economisch slechte tijden vertrapt men elkaar als een horde dronken Zweden op een zinkende Estonia.
Rechtse twee decennia.quote:
Die zijn niet in de exit poll meegenomen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is bij ons niet zo dat die perse als laatste geteld worden hoor.
Helaaas wel ten koste van de linkse partijen, maar vind ik wel primaquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch bizar dat D66 en Volt samen, als concurrenten, in nog geen twee weken tijd verdubbeld zijn?
Ik gok ook zomaar dat het nog wat meer 'normaliseert' in de verschuivingen van exitpoll naar uitslagquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk toch dat het nog wat gaat schuiven. Die briefstemmen en die early voting moeten haast wel onvoldoende meegerekend zijn.
Er zitten echt rare dingen in deze uitslag.
Alles Europa en iedereen binnen halen is voor mij links 😄quote:
D’66 lijkt me iets te hoog. FVD idem.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk toch dat het nog wat gaat schuiven. Die briefstemmen en die early voting moeten haast wel onvoldoende meegerekend zijn.
Er zitten echt rare dingen in deze uitslag.
als ik een document voor de avondklok kan krijgen om te gaan rellen vanwege de verkiezingsuitslag, ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Bill_Hillie het volgende:
Wat een kutuitslag gaat dit worden...wie gaat er mee rellen vanavond?
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef Bocaj het volgende:
Nou Rutte kan voort... VVD-D66-CDA
@:Mikeytt gefeliciteerd met je D66!![]()
Ik hoop eigenlijk dat VVD D66 en CDA net geen meerderheid halen en D66 er een linkse partij bij kan betrekken. Anders gaan we echt een rechts kabinet tegemoet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
D66 moet natuurlijk wel voet op de grond houden en een partner kiezen om mee te doen in de coalitie. Anders is het vooral meer van dit
Waarom niet. voor haar ook gunstig.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel goede hoop dat Kaag niet zomaar akkoord gaat met VVD-CDA-D66.Ze heeft wel een aardige sleutel in handen.
Tja, strategisch stemmen heeft D66 minimaal 12 zetels opgeleverd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch bizar dat D66 en Volt samen, als concurrenten, in nog geen twee weken tijd verdubbeld zijn?
Gezien het feit dat je weet hoe het er in de zorg aan toe gaat snap ik die blijdschap over deze nog verdere verrechtsing niet helemaal.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Zo mooi dat Klaver de PVV bij voorbaat uit sloot en nu gewoon zelf een marginale kutrol gaat spelen.
Die komt wel in de kamer hoor. Heeft achterlijk veel voorkeursstemmen gehadquote:
Huisjesmelker gespot.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef Scorpie het volgende:
Zo lekker veel salty linksmenschen hier
Yup, zo sta ik er ook wel in; voor mijzelf hoef ik niet meer links te stemmen maar goed de mensen die het wel nodig hebben verdommen het ook.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Rechtse twee decennia.
Maar goed, wel verwacht natuurlijk. Op naar nog meer neoliberaal afbraakbeleid, want dat willen de mensen.
Blij dat ik de boel op de rit heb, want dit worden barre tijden voor alles wat modaal en lager verdient.
Eentje nu: D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Van hoeveel partijen ben jij lid? Jij kan sowieso niet verliezen.
Oef dat klopt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Aanmodderfakker het volgende:
Niet meer de enorme melkbussen van Merel @:harvest89
VIESMADquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Dus enorme winst van D66
Huidige coalitie wordt enorm beloond
FvD enorme winst
Mokerslag voor links
Sylvana
Boeren
Geen Code Oranje
Het enige positieve is dat JA21 de kamer in gaat, meer kan ik hier echt niet van maken
Viesmadquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Dus enorme winst van D66
FvD enorme winst
Mokerslag voor links
Sylvana
Boeren
Geen Code Oranje
Het enige positieve is dat JA21 de kamer in gaat, meer kan ik hier echt niet van maken
Ja want ze wil graag de formatie onnodig frustrerenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef BlackLining het volgende:
Ik heb wel goede hoop dat Kaag niet zomaar akkoord gaat met VVD-CDA-D66.Ze heeft wel een aardige sleutel in handen.
Zonder, dat gaat D66 en Volt nog wel wat stemmen kosten (en CDA en PvdA opleveren).quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Is de exitpoll met of zonder briefstemmers?
Sylvana red het niet joh. Zit in de foutmarge.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Dus enorme winst van D66
FvD enorme winst
Mokerslag voor links
Sylvana
Boeren
Geen Code Oranje
Daar zou ik wel mee kunnen leven. Op zich wel blij met de winst van D66.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef TomWaits het volgende:
Dames en heren, het wordt Paars Plus.
VVD-D66-PvdA-GL.
Genot.
Bron?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder, dat gaat D66 en Volt nog wel wat stemmen kosten (en CDA en PvdA opleveren).
Hopelijk wel ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou Rutte nu nog steeds naar links blijven bewegen?
Geert is laag, CU is laag.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef Zwansen het volgende:
[..]
D’66 lijkt me iets te hoog. FVD idem.
76 zetels nu hé, kan straks nog net ombuigen naar net geen meerderheid.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ja want ze wil graag de formatie onnodig frustreren![]()
Kom op zeg, VVD D66 CDA gaat het gewoon worden.
Terecht welquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
PIE-TER PIE-TER PIE-TER PIE-TER PIE-TER
Linkse partijen willen alleen met elkaar. Nu ze allemaal dik verloren hebben willen ze dat zeker.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik hoop eigenlijk dat VVD D66 en CDA net geen meerderheid halen en D66 er een linkse partij bij kan betrekken. Anders gaan we echt een rechts kabinet tegemoet.
Neuh, die komt er nu mee dat het signaal vanuit het land is dat het minimumloon met 2 euro omlaag moet.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Stoorzendert het volgende:
Zou Rutte nu nog steeds naar links blijven bewegen?
Belastinggeld overmaken naar Zuid-Europaquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:14 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Alles Europa en iedereen binnen halen is voor mij links 😄
Pietertjequote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Normaaal d66 stemmer maar door avondklok kon ik niet op ze stemmen. Laten te vaak hun principes vallen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef capricia het volgende:
[..]
Eentje nu: D66
Maar heb Volt gestemd.
Moet het nog zien, zware concurrentie van DENKquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Mikeytt het volgende:
[..]
Die komt wel in de kamer hoor. Heeft achterlijk veel voorkeursstemmen gehadBouchallikht
Etto daarvoor moet je niet bij GL zijn joh.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Gezien het feit dat je weet hoe het er in de zorg aan toe gaat snap ik die blijdschap over deze nog verdere verrechtsing niet helemaal.
Zou er wel bij in moeten zitten op basis van een online-onderzoek. Maar je kunt je natuurlijk afvragen hoe representatief dat is.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Gehrman het volgende:
7 fvd complotgekkies, sylvana, lasbril en Big Black Bloke in de kamer.
Dat wordt 4 jaar popcorn vermaak.
Veel te conservatief, met name op klimaat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef RipCity het volgende:
[..]
Waarom niet. voor haar ook gunstig.
Met, maar het inschatten daar kan lastiger zijn door gebrek aan ervaring.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef SnertMetChoco het volgende:
Ze hebben uitgelegd hoe de exitpoll werkt: na het stemmen bij een stembureau worden mensen gevraagd nog een keer hun stem door te geven. Het is letterlijk een exitpoll; bij de uitgang van het stembureau.quote:
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Dat ook. Al die linkse stemmers hadden de hele dag de tijd. Nu komen de harde werkers nog
Dan maar Volt erbij betrekken. Aangezien dat bijna een D66 kopie is hoeft dat inhoudelijk weinig extra problemen op te leveren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Pedroso het volgende:
[..]
Linkse partijen willen alleen met elkaar. Nu ze allemaal dik verloren hebben willen ze dat zeker.
Met dank aan Martijn Koning.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe zichtbaar de fvd fractie zal zijn straks, zelfs die Freek Jansen zou een zetel kan halen. Toch wel bizar hoe je met zo’n club vol Trump imitatie en complottheorieën 7 zetels kunt halen.
Thuiswerken, ik ben ook op tijd gegaanquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Dat ook. Al die linkse stemmers hadden de hele dag de tijd. Nu komen de harde werkers nog
Je vergeet te braken op de VVDquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Dus enorme winst van D66
FvD enorme winst
Mokerslag voor links
Sylvana
Boeren
Geen Code Oranje
Eerder 4 jaar langquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef leeell het volgende:
Gelukkig geen rol voor extreem-rechts
Gewoon weer 4 jaar Wilders z'n bandje aanhoren en 4 jaar wat schandalen bij FvD en een marginale JA21
Opletten. Gaat rommelen daar.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Koffieplanter het volgende:
[ twitter ]
Dat klopt, daar zou ik dan ook nooit op stemmen. SP wel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Etto daarvoor moet je niet bij GL zijn joh.
Vast een idee van Sjoerds maquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Je zal maar Sjoerdsma heten en dan je kind ook Sjoerd noemen.
Jammer. Maar begrijpelijk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Normaaal d66 stemmer maar door avondklok kon ik niet op ze stemmen. Laten te vaak hun principes vallen.
Ik heb blanco gestemd.
Kaag deed het wel ontzettend goed in al die debatten. Denk dat zij veel van de zwevende kiezers heeft overtuigd. Bleek al in de peilingen dat ze ineens sterk omhoog kwamen (niet zoveel als nu, maar de trend was toch wel te zien)quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
lasbril "Trump is de morele winnaar" never4getquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Gehrman het volgende:
7 fvd complotgekkies, sylvana, lasbril en Big Black Bloke in de kamer.
Dat wordt 4 jaar popcorn vermaak.
Ja, maar hoe representatief is, is altijd de hamvraag natuurlijk.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Zou er wel bij in moeten zitten op basis van een online-onderzoek. Maar je kunt je natuurlijk afvragen hoe representatief dat is.
Nageaapt van hun Friese buren die hun kind Taeke noemden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Je zal maar Sjoerdsma heten en dan je kind ook Sjoerd noemen.
27 zetels tegen 0, met je "sukkels"quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Nattekat het volgende:
Hoe de fuck zijn al die D66 sukkels vergeten hoe erg ze die partij bekritiseerden om al hun gebroken beloftes en idealen? Echt...
lolquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef RipCity het volgende:
[ twitter ]
Dan ben je vergeten waarom ze het zo goed deden bij de provinciale verkiezingenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Ronald het volgende:
Ik ben wel benieuwd hoe zichtbaar de fvd fractie zal zijn straks, zelfs die Freek Jansen zou een zetel kan halen. Toch wel bizar hoe je met zo’n club vol Trump imitatie en complottheorieën 7 zetels kunt halen.
VIESZIEDENDquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Nattekat het volgende:
Goed, ik mag op huizenjacht. Het is nu of nooit
Moet je maar harder werken. Of in andere business gaan werken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Gefeliciteerd iedereen die niet twee keer modaal verdient, dat worden vier heel zware jaren.
Precies. Enige linkse partij die ik wat gunquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Dat klopt, daar zou ik dan ook nooit op stemmen. SP wel.
Toch zijn de standpunten van D66 in de tussentijd niet veranderd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Kaag deed het wel ontzettend goed in al die debatten. Denk dat zij veel van de zwevende kiezers heeft overtuigd. Bleek al in de peilingen dat ze ineens sterk omhoog kwamen (niet zoveel als nu, maar de trend was toch wel te zien)
Haha, het zit echt diep bij hem he? Mooi man.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
27 zetels tegen 0, met je "sukkels"
Sterkte ermee. Je kunt altijd nog een tweede baan erbij nemen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
Gefeliciteerd iedereen die niet twee keer modaal verdient, dat worden vier heel zware jaren.
Mja, liever dat dan letterlijke antisemieten, racisten en anders gespuis dat een rol speelt. Ik hoop toch niet dat je anders insinueertquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Eerder 4 jaar lang
"we hebben geleerd van het verleden"
"dat kan ik me niet herinneren"
"ik neem verantwoordelijkheid"
"a zeggen maar b stemmen"
"eigen verantwoordelijkheid"
"anders gaan de bedrijven weg"
Hij wou eerst de uitkeringen loskoppelen en daarna het minimumloon met 1 euro verhogen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Neuh, die komt er nu mee dat het signaal vanuit het land is dat het minimumloon met 2 euro omlaag moet.
Dat heeft te maken met dat er 0 aandacht voor het buitenland en de EU was. Terwijl veel NLers dat wel degelijk heel belangrijk vinden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Krijgen we hier ook 100 rechtszaken die allemaal verloren gaan worden?quote:
Je vindt de EU belangrijker dan het algehele beleid in dit land? VVD+D66 is puur afbraakbeleid, enorm slecht voor iedereen die niet 2x modaal verdient.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef capricia het volgende:
[..]
Jammer. Maar begrijpelijk.
Ik wil vooral de EU meer in het debat betrekken.
Dat wordt het sowieso wel na Corona.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef BasEnAad het volgende:
In welk land ga je zoeken?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Nattekat het volgende:
Karma. Komt nog wel.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je maar harder werken. Of in andere business gaan werken.
Succes met je hoge studieschuldquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Nattekat het volgende:
Wel gedaan (PvdA - een onbekende naam op de lijst btw, geen Ploumen), maar ik voel me wel een soort van alien.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:15 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Yup, zo sta ik er ook wel in; voor mijzelf hoef ik niet meer links te stemmen maar goed de mensen die het wel nodig hebben verdommen het ook.
Na die donatie ging de PR met 100000x omhoog dus..quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Kansloze reactie. Alsof het de afgelopen 10(!)jaar niet duidelijk is geworden dat deze partijen geen enkele visie hebben op deze kwestie.quote:
Stemmen zeventigplussers vooral op D66?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef Mikeytt het volgende:
Let wel op dat deze poll grote foutmarges heeft. Om 21.45 accuratere poll.
Gok nog een stijging voor D66 vanwege briefstemmen.
dat gehaat op D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Vermoedelijk zitten de briefstemmen er nog niet bij in de exitpolls. ik denk zomaar dat de meeste gekkies die BIJ1 gestemd hebben onder de jongeren zitten. briefstemmers zijn ouderen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:16 schreef Aanmodderfakker het volgende:
[..]
Sylvana red het niet joh. Zit in de foutmarge.
Ja maar online en ouderen? Ik weet niet hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Ja, maar hoe representatief is, is altijd de hamvraag natuurlijk.
Grootste partij met 9 zetelsquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef JaapKroket het volgende:
PvdA grootste linkse partij zag ik ook niet aankomen. GroenLinks echt flinke klappen gehad
Zal deels ook komen doordat GL is leeggezogen door D66quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef JaapKroket het volgende:
PvdA grootste linkse partij zag ik ook niet aankomen. GroenLinks echt flinke klappen gehad
Klaver kent geen zelfreflectie. Die blijft zittenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Pedroso het volgende:
Hoe zal de toekomst van Klaver en Marijnissen eruit zien ? Treden ze morgen af of wachten ze nog even ?
STOP THE COUNT. THEY STOLE THE ELECTION!quote:
lilian mag blijvenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Gehrman het volgende:
Einde carrière Jesse.
Einde carrière Lilian.
Meer Europaquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef Guus_Geluk2.0 het volgende:
[..]
Hoekstra kan ook nog wel eens sneuvelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Gehrman het volgende:
Einde carrière Jesse.
Einde carrière Lilian.
Ik heb dat gelukkig nog heel slim aangepakt, en viel in het laatste jaar basisbeurs. Maar ik weet wat velen anderen van mijn generatie te wachten staat, dus ik stem niet op een partij die dat wel prima vindt, zo'n zak ben ik niet.quote:
Ik heb dan ook geen VVD gestemd.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Je vindt de EU belangrijker dan het algehele beleid in dit land? VVD+D66 is puur afbraakbeleid, enorm slecht voor iedereen die niet 2x modaal verdient.
Ik niet. Wat een slecht plan.quote:
Zelfs ik als PvdA stemmer had de SP die eer gegund.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef JaapKroket het volgende:
D66 zeker wel. Nu met 27 (wss meer) zetels meer kracht in de besprekingenn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Kansloze reactie. Alsof het de afgelopen 10(!)jaar niet duidelijk is geworden dat deze partijen geen enkele visie hebben op deze kwestie.
Ohja ik weet dat ik in een grootstedelijke creatieve bubbel zit hoor, maak je geen zorgen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef MrBadGuy het volgende:
Leuke bubbel zit je in dus, zoals verwacht
Dat was een hele andere FvD dan nu, maar goed blijkbaar genoeg figuren die graag op een narcistische volksmenner stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
Dan ben je vergeten waarom ze het zo goed deden bij de provinciale verkiezingen
En dan Hugo weer als partijleider?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoekstra kan ook nog wel eens sneuvelen.
De definitieve exitpoll zal nauwelijks verschillen, enige verschil is dat mensen die het laatste half uurtje hebben gestemd dan ook worden meegenomen. De briefstemmen zullen niet in het voordeel van D66 zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef Mikeytt het volgende:
Let wel op dat deze poll grote foutmarges heeft. Om 21.45 accuratere poll.
Gok nog een stijging voor D66 vanwege briefstemmen.
RenskeGodin naar voren schuivenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Gehrman het volgende:
Einde carrière Jesse.
Einde carrière Lilian.
Ik zal voor de zekerheid nog maar een extra baan er bij nemen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:19 schreef RipCity het volgende:
[..]
Moet je maar harder werken. Of in andere business gaan werken.
Als dat hoge percentage 'bang voor coronabesmetting' klopt dan is het helemaal treurig wat de populisten hebben bereiktquote:
En dat zou terecht zijn. Slechte debater en voelt totaal niet aan wat er speelt.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hoekstra kan ook nog wel eens sneuvelen.
Hier ligt de halve stad open, het is een wonder dat ik uberhaupt het stembureau heb weten te bereiken.quote:
D66 is gewoon VVD maar dan gaat het geld naar windmolens in plaats van Shell.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik heb dan ook geen VVD gestemd.
Ben niet links of rechts.
Hotdogs.gifquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:22 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
Sophie wordt bekogeld met microfoons![]()
Ghehe maar door zuinig doen valt die schuld wel mee. Bijvoorbeeld een abo met een kleine internetbundel.quote:
had juist een hoger percentage verwachtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:23 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Als dat hoge percentage 'bang voor coronabesmetting' klopt dan is het helemaal treurig wat de populisten hebben bereikt
Dit jaquote:
Net als dat ze dit jaar zouden worden geslacht?quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:22 schreef asco het volgende:
Nu al zin in de afslachting van '66 in 2025. En liefst eerder.
Kan nog naar 0 hoor!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Poefbank het volgende:
Verassende zetel voor het racistische bij1
Elitair kakwijf.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:18 schreef Max23 het volgende:
[..]
Kaag deed het wel ontzettend goed in al die debatten. Denk dat zij veel van de zwevende kiezers heeft overtuigd. Bleek al in de peilingen dat ze ineens sterk omhoog kwamen (niet zoveel als nu, maar de trend was toch wel te zien)
De Verenigde staten van Europa!!quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Meer Europa
Meer geld drukken
Meer macht naar Brussel
Meer kansloze landen in de EU
Meer bezuinigen = meer weggeven aan zuid Europa
Europees leger
Europees belastingstelsel
Kansloos.
Die 3 linkse partijen moeten gewoon samen gaan. Wordt anders nooit meer wat.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:21 schreef Gehrman het volgende:
Einde carrière Jesse.
Einde carrière Lilian.
Dat zit er dik in ja.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:22 schreef asco het volgende:
Nu al zin in de afslachting van '66 in 2025. En liefst eerder.
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:23 schreef potjecreme het volgende:
[..]
Ghehe maar door zuinig doen valt die schuld wel mee. Bijvoorbeeld een abo met een kleine internetbundel.
Sorry hoor, maar ons land kan heel veel meer Bij1 en heel veel minder FvD gebruiken.quote:
Dat, en Kaag is echt een heel eng persoon.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:17 schreef Nattekat het volgende:
Hoe de fuck zijn al die D66 sukkels vergeten hoe erg ze die partij bekritiseerden om al hun gebroken beloftes en idealen? Echt...
Moest hardop lachen. Briljant idd.quote:
Denk dat dat echt wel voor veel media aandacht zou zorgen. Denk dat het hierin verstandig is omdat ze niet extreem veel verschillen met D66 en VVDquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef Tocadisco het volgende:
[..]
Kan, weet alleen niet of het voor Volt zo verstandig is om meteen in een coalitie te stappen.
Racist.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:24 schreef speknek het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar ons land kan heel veel meer Bij1 en heel veel minder FvD gebruiken.
Nee, integendeel, maar dat wat ik zocht kan ik niet vinden de huidige politiek.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:20 schreef leeell het volgende:
[..]
Mja, liever dat dan letterlijke antisemieten, racisten en anders gespuis dat een rol speelt. Ik hoop toch niet dat je anders insinueert
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |