quote:NPO 1: 17 maart 20:35 - 01:05
Rob Trip presenteert de verkiezingsavond van de NOS. Hij krijgt versterking van Malou Petter, die het grote uitslagenscherm bedient. Verder in de studio: volop duiders en de Haagse verslaggevers van de NOS.
Drie dagen lang mocht Nederland naar de stembus en nu is het eindelijk tijd voor de verkiezingsuitslag. Vanuit de studio in Hilversum presenteert Rob Trip Nederland kiest: De uitslagen. De hele avond druppelen de resultaten binnen en Malou Petter heeft ditmaal de eer om het grote scherm te bedienen waarop die overzichtelijk in beeld komen.
Arjan Noorlander
In de studio zijn deskundigen aanwezig, zoals politicoloog Carolien van Ham en electoraal geograaf Josse de Voogd. Verder reageren diverse Haagse kopstukken op de uitslagen en zijn politiek verslaggevers Ron Fresen, Marleen de Rooy en Arjan Noorlander present om de ontwikkelingen te duiden. Omdat het wel eens een latertje zou kunnen worden, is er morgenochtend ook nog volop aandacht voor de uitslagen in extra uitzendingen.
quote:Als de uitslag in een gemeente bekend is krijgt die gemeente op de kaart de kleur van de grootste partij.
Via het menu is de landelijke uitslag te bekijken, in percentage en in verwachte aantal zetels. In de coalitiebouwer kun je kijken met welke combinatie een meerderheid haalbaar is in de Tweede Kamer.
Goede tv net.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:07 schreef heywoodu het volgende:
"Luister even hoe er hier gereageerd werd!"
"Heujj klap klap klap"
Tsja, maar tragisch voor de economische situatie van de middenklasse. Het hoeft hier geen Amerika te worden.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Tja ik weet ook wel aardig waardoor.
Er is wel ruimte voor een fatsoenlijk links geluid.
Links heeft het zelf verneukt. Niemand zit te wachten op het gejank over huidkleurtjes en plassertjes.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:06 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Nederland is kapot. Onvrede gaat alleen maar meer worden. Totaal uit balans, te veel rechts.
Wat een woede.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:07 schreef RipCity het volgende:
D66 mag die donateur wel bedanken. Daardoor overal en nergens reclame voor die dictator.
Als dat je enige issue is samen met klimaat maar verder...quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:08 schreef 3rr0r het volgende:
[..]
D66 staat net zo positief voor 'welkom welkom'
Ik heb Sylvana Simons gestemdquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende: Welke racistische debiel stemt er in hemelsnaam op Bij1
![]()
Leuke bubbel zit je in dus, zoals verwachtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb Sylvana Simons gestemd. Als volmacht maar toch. De helft van mijn instagram ook trouwens
. Zelf op Kaag
.
Helaasquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om flink te sparen mensen.
De rekening van deze crisis komt sowieso op het deurmatje van de arbeider.
Lol typischquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
Ik heb Sylvana Simons gestemd. Als volmacht maar toch. De helft van mijn instagram ook trouwens
. Zelf op Kaag
.
Dat zou ik weigeren.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef speknek het volgende:
[..]
. Zelf op Kaag
.
Met alle punten eensquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Pvt.Webster het volgende:
Niet zo blij met de trend D66 en Volt. Maar was te verwachten na die campagne.
Wel blij dat die andere linkse partijen op de billen hebben gekregen.
En JA21 natuurlijk nieuw
quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Starhopper het volgende:
Lisa van Ginneken de eerste transgender in de tweede kamer![]()
![]()
![]()
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Gehrman het volgende:
[..]
Links heeft het zelf verneukt. Niemand zit te wachten op het gejank over huidkleurtjes en plassertjes.
Zag net dat onze koloniën ook mochten stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:05 schreef Lucifer_Doosje het volgende: Welke racistische debiel stemt er in hemelsnaam op Bij1
![]()
En dan D66 iets omhoogquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop wel dat het CDA nog even wat naar beneden zakt.
D66 is niet links hoorquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.
Dank je.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik zal niet onsportief zijn. Mijn hartelijke felicitaties aan Klaus Schwaab.
Dit helaas, nog verder woningmarkt slopen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Straatcommando. het volgende:
Overigens op naar 4 jaar voortzetting van sloopbeleid op gebied van (arbeids) migratie, woning en zorgmarkt en werknemersrechten.
En fuck studenten, trouwens. Die ook.
Dit domme stemmers. Links is meer dan alleen 'we willen meer immigranten'... Mensen denken echt dat links slecht is omdat ze 'pro-immigranten' zijn.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Harvest89 het volgende:
Tijd om flink te sparen mensen.
De rekening van deze crisis komt sowieso op het deurmatje van de arbeider.
Voor genoeg mensen is inderdaad 1 issue wat erg belangrijk voor ze is. Maar blijft gissen waar ze precies vandaan komen en waarom, die extra D66 stemmen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef FlippingCoin het volgende:
[..]
Als dat je enige issue is samen met klimaat maar verder...
GL erbij. Zou D66 liever hebben dan CDA.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:10 schreef Mexicanobakker het volgende:
Ik had toch graag VVD - D66 - PvdA gezien. Maar dat is nu toch echt niet mogelijk.
Die zullen wel aardig wat briefstemmen binnen harken.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BlackLining het volgende:
Ik hoop wel dat het CDA nog even wat naar beneden zakt.
D66 is niet links joh.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ik schaar D’66 ook een beetje onder links en die hebben ontzettend gewonnen. Verder heb je ook nog PvdD en Volt die het prima doen.
Denk vooral het drammerige van Jesse Klaver. Het popi jopi gedrag. Iedereen altijd maar willen vertellen hoe ze moeten leven en alles willen afpakken. En als je tegen een GL'er zegt dat je rechts bent willen ze opeens niks met je te maken hebben.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
Ze zijn vooral progressiefquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Zwansen het volgende:
[..]
terechtquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Ronald het volgende:
Wel bizar hoe laag SP, GroenLinks en PvdA uit gaan komen. Zeker PvdA stond toch op enig herstel, maar dat lijkt ineens massaal naar D66 te gaan.
In economisch slechte tijden vertrapt men elkaar als een horde dronken Zweden op een zinkende Estonia. Met ze alle voor ons eigequote:Op woensdag 17 maart 2021 21:09 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Tsja, maar tragisch voor de economische situatie van de middenklasse. Het hoeft hier geen Amerika te worden.
quote:
D66 is op zich niet zo voor afbraakbeleid als de VVD< maar hebben in een kabinet met de VVD niet genoeg tegengewicht.quote:
Zo mooi dat Klaver de PVV bij voorbaat uit sloot en nu gewoon zelf een marginale kutrol gaat spelen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef RipCity het volgende:
[..]
Denk vooral het drammerige van Jesse Klaver. Het popi jopi gedrag. Iedereen altijd maar willen vertellen hoe ze moeten leven en alles willen afpakken. En als je tegen een GL'er zegt dat je rechts bent willen ze opeens niks met je te maken hebben.
Inderdaad, die kunnen beter bedanken voor de eer. Misschien kan er een minderheidskabinet met gedoogsteun komen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef BasEnAad het volgende:
Misschien dat CDA wel terughoudend is nu om gelijk weer in het kabinet te gaan zitten.
Het ging bij links alleen maar over huidskleurtjes en plassertjes. Dat werkt niet in het nuchtere Nederland.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Minimunt het volgende:
[..]
Dit domme stemmers. Links is meer dan alleen 'we willen meer immigranten'... Mensen denken echt dat links slecht is omdat ze 'pro-immigranten' zijn.
En probleem in de eerste kamerquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder Volt zouden ze al een meerderheid halen (mits exitpoll de waarheid zou worden).
D66 moet natuurlijk wel voet op de grond houden en een partner kiezen om mee te doen in de coalitie. Anders is het vooral meer van ditquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Zonder Volt zouden ze al een meerderheid halen (mits exitpoll de waarheid zou worden).
Het is bij ons niet zo dat die perse als laatste geteld worden hoor.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zullen wel aardig wat briefstemmen binnen harken.
Zou mooi zijn als ze uiteindelijk wat extra zetels krijgenquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:11 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Echt he.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:12 schreef -XOR- het volgende:
[..]
In economisch slechte tijden vertrapt men elkaar als een horde dronken Zweden op een zinkende Estonia.
Rechtse twee decennia.quote:
Die zijn niet in de exit poll meegenomen.quote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef BlackLining het volgende:
[..]
Het is bij ons niet zo dat die perse als laatste geteld worden hoor.
Helaaas wel ten koste van de linkse partijen, maar vind ik wel primaquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is toch bizar dat D66 en Volt samen, als concurrenten, in nog geen twee weken tijd verdubbeld zijn?
Ik gok ook zomaar dat het nog wat meer 'normaliseert' in de verschuivingen van exitpoll naar uitslagquote:Op woensdag 17 maart 2021 21:13 schreef trein2000 het volgende:
Ik denk toch dat het nog wat gaat schuiven. Die briefstemmen en die early voting moeten haast wel onvoldoende meegerekend zijn.
Er zitten echt rare dingen in deze uitslag.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |