abonnement Unibet Coolblue
pi_198543870

..en alle overige Britse politiek.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Slides van de EU die de WA uitleggen:
https://ec.europa.eu/comm(...)eement_explained.pdf



Nieuwe overeenkomst per 17/10/19 https://ec.europa.eu/comm(...)_nothern_ireland.pdf
Definitely not CIA
  woensdag 17 maart 2021 @ 10:25:07 #2
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_198544752
Voorstel voor topictitel:

Freedom een last
pi_198548387
quote:
Cap on Trident nuclear warhead stockpile to rise by more than 40%

Exclusive: Boris Johnson announcement on Tuesday will end 30 years of gradual disarmament

Britain is lifting the cap on the number of Trident nuclear warheads it can stockpile by more than 40%, Boris Johnson will announce on Tuesday, ending 30 years of gradual disarmament since the collapse of the Soviet Union.

The increased limit, from 180 to 260 warheads, is contained in a leaked copy of the integrated review of defence and foreign policy, seen by the Guardian. It paves the way for a controversial £10bn rearmament in response to perceived threats from Russia and China.

The review also warns of the “realistic possibility” that a terrorist group will “launch a successful CBRN [chemical, biological, radiological or nuclear] attack by 2030”, although there is little extra detail to back up this assessment.

[..]
https://www.theguardian.c(...)rise-by-more-than-40

quote:
Defence review: UK could use Trident to counter cyber-attack

Change to UK policy of using missiles only in response to nuclear, chemical or biological threats

Britain is prepared to launch nuclear weapons if the country was faced with an exceptionally destructive attack using cyber or other “emerging technologies”, according to the integrated defence review.

The stark statement marks a change from existing UK policy, which had been that Trident missiles could only be launched against another nuclear power, or potentially in response to extreme chemical or biological threats.

The new policy says Britain would “reserve the right” to use nuclear weapons in the face of “weapons of mass destruction”, which includes “emerging technologies that could have a comparable impact” to chemical or biological weapons.

It sets the UK in a different direction to the US, where the newly elected president, Joe Biden, had floated the idea during his election campaign of making the “sole purpose” of nuclear weapons to deter or if necessary to retaliate against a nuclear attack.

[..]
https://www.theguardian.c(...)counter-cyber-attack
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_198548699
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 14:44 schreef crystal_meth het volgende:
if the country was faced with an exceptionally destructive attack
Dat kan natuurlijk van alles zijn en hangt misschien wel af of Boris een bad hair day heeft. Al met al klinkt het mij in de oren als een zwaktebod maar ik ben dan ook geen militair strateeg.
pi_198548746
The Brexit deal was astonishingly bad, and every day the evidence piles up
quote:
The remain ship sailed long ago, but the boat to Norway may eventually dock here.
Ik zou willen dat ik zo optimistisch was als The Guardian.
pi_198548973
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 10:25 schreef Zelva het volgende:
Voorstel voor topictitel:

Freedom een last
Of: Honey, I shrunk the treasury.

quote:
0s.gif Op zondag 14 maart 2021 10:25 schreef Arnold_ het volgende:
Longread: How Britain Became the Dumbest Society in the World

That should be a lesson to the world. A tragic, maybe funny, maybe fitting one. See the sad, strange, stupid tale of the world’s dumbest country? It used to be one of the world’s best places to live. And it destroyed itself in just 20 years, so completely that it will never be remotely the same again.

seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198549138
quote:
Wtf!
Is dat niet in conflict met NAVO-princiepes?
Had Biden niet net een atoomverdag met Rusland verlengt?
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198549566
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:17 schreef capricia het volgende:
Vol
quote:
1s.gif Op woensdag 17 maart 2021 09:17 schreef capricia het volgende:
Voller
Volt?
pi_198567307
quote:
Eerste bericht snap ik. Tweede niet.
Wat meer kernkoppen is gezien de dreiging niet raar dat komt overeen met twee extra onderzeeërs.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  Overall beste user 2022 donderdag 18 maart 2021 @ 11:44:51 #10
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198568096
quote:
0s.gif Op woensdag 17 maart 2021 15:38 schreef svann het volgende:

[..]

Wtf!
Is dat niet in conflict met NAVO-princiepes?
Had Biden niet net een atoomverdag met Rusland verlengt?
Nee, Poetin/Trump gooiden een paar verdragen bij het vuil.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198577516
quote:
0s.gif Op donderdag 18 maart 2021 11:44 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nee, Poetin/Trump gooiden een paar verdragen bij het vuil.
Op 3 februari werd New START verlengd (met 5 jaar). Er is een goede kans dat Rusland en de VS opnieuw tot de Open Skies treaty toetreden. Een nieuw INF verdrag is onwaarschijnlijk.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_198680964
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
pi_198681010
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
https://news.sky.com/stor(...)from-monday-12255928
Die gaan heel april ook vertragen dus tijd voor inhaalslag
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198681096
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
Vooralsnog kunnen zij meer leren van ons dan andersom, op alle andere mogelijke manieren heeft de EU de pandemie veel beter doorstaan dan het VK. Alleen met vaccineren zijn ze, hoogstens, een maand of drie eerder klaar dan ons. Ik snap eigenlijk ook niet waarom ze puur op basis van dat ineens tot de Covidkampioenen van de planeet worden uitgeroepen.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 maart 2021 @ 11:28:03 #15
426493 crew  PippenScottie
pi_198681102
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
De les is duidelijk. Alleen geld telt voor de farmaciegiganten.

En nu?
pi_198691761
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
De schadenfreude om Brexit begint een keer saai te worden natuurlijk. Maar vooruit hier nog eentje.

  donderdag 25 maart 2021 @ 23:23:08 #17
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198694032
Ik zag vandaag ook nog een heel positief artikel op nu.nl over hoe GB zijn CO2 uitstoot al ontzettend verminderd heeft. Moest bij mezelf eigenlijk een beetje denken.. mja, veel maak-industrie ingeruild voor diensten sector en dan ook nog eens Brexit die de afgelopen jaren al echt zijn invloed gehad zal hebben..


https://www.nu.nl/klimaat(...)n-al-halverwege.html
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198694609
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:28 schreef PippenScottie het volgende:
De les is duidelijk. Alleen geld telt voor de farmaciegiganten.

En nu?
Dat is wel erg simpel gesteld. Het VK betaalt per dosis bepaald niet veel meer dan de EU doet; het is voornamelijk een kwestie geweest van veel eerder handelen en het wegnemen van (financiële) risico's bij fabrikanten, door vooruit te bestellen, garantie-orders in te leggen bij bewezen werking en het risico van claims op zich te nemen. De EU heeft gewacht, gewacht, gewacht, is toen gaan onderhandelen en daarna pas gaan bestellen. En ja, dan sta je achteraan in de rij.

Dat kan je op de conto van de boze Big Pharma gooien, maar het is toch vooral kinderlijk naïef en vrij incompetent (onder)handelen vanuit de kant van de EU. Daar kan en moet je natuurlijk gewoon lessen uit trekken
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Moderator vrijdag 26 maart 2021 @ 00:56:15 #19
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198694846
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:23 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat is wel erg simpel gesteld. Het VK betaalt per dosis bepaald niet veel meer dan de EU doet; het is voornamelijk een kwestie geweest van veel eerder handelen en het wegnemen van (financiële) risico's bij fabrikanten, door vooruit te bestellen, garantie-orders in te leggen bij bewezen werking en het risico van claims op zich te nemen. De EU heeft gewacht, gewacht, gewacht, is toen gaan onderhandelen en daarna pas gaan bestellen. En ja, dan sta je achteraan in de rij.

Dat kan je op de conto van de boze Big Pharma gooien, maar het is toch vooral kinderlijk naïef en vrij incompetent (onder)handelen vanuit de kant van de EU. Daar kan en moet je natuurlijk gewoon lessen uit trekken
Dat klopt toch niet echt wat je nu stelt want het EU contract met bv AZ is eerder gesloten dan dat van het VK. Weliswaar maar een dag eerder (27 om 28 augustus) maar toch.

Je kan het hier nalezen: https://www.politico.eu/a(...)trazeneca-contracts/
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198694924
quote:
14s.gif Op donderdag 25 maart 2021 11:18 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Loopt niet echt storm dit topic. Ik vermoed zomaar dat het een stuk drukker zou zijn geweest als de Britten het vaccineren compleet verprutst hadden i.p.v. zo fantastisch als het nu gaat. Het is geen wedstrijd, maar de tussenstand op 23 maart is 46 vaccinaties per 100 mensen in de UK, en 14 vaccinaties per 100 mensen in de EU.

Ik hoop dat de EU hier serieuze lessen uit gaat trekken.
alle puzzelstukjes van de brexit zijn dan ook op hun plaats gevallen
quote:
Britain cannot physically cut itself off from Europe, and it seems that stubborn reality still dominates how citizens actually want their country to be run, despite Brexit. Gaston explains that 53% of Brits favor the European Union as a global partner, compared to the US at 27%.

"One outcome of the Brexit debate has been that the supreme force of geography is now well understood," she says. "To me, this signals space for the emergence of a more pragmatic, less emotive, debate in the future about the UK-EU security and foreign policy partnership."

What does this all mean for the post-Brexit project? Given Johnson's obsession with public opinion, it likely means that many of Britain's low-tax, free-market loving Brexiteers may have to wait a very long time before realizing their dreams of Singapore-on-Thames.
https://edition.cnn.com/2(...)l-gbr-cmd/index.html
pi_198695009
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 00:56 schreef Tijger_m het volgende:
Dat klopt toch niet echt wat je nu stelt want het EU contract met bv AZ is eerder gesloten dan dat van het VK. Weliswaar maar een dag eerder (27 om 28 augustus) maar toch.

Je kan het hier nalezen: https://www.politico.eu/a(...)trazeneca-contracts/
Daar staat niet veel anders dan dat ik zeg. Eerder acteren omvat (veel) meer dan de datum van ondertekening van het uiteindelijke inkoopcontract; in mei 2020 kwam AstraZeneca al met het nieuws naar buiten dat ze 400 miljoen doses aan commitments had ontvangen en dat ze "will supply the UK starting in September and is thankful for the Government’s commitment and overall work on vaccines.".

In de laatste twee hoofdstukken van het Politico-artikel blijkt ook dat de EU op veel meer contractuele vlakken toch wel erg goedgelovig is geweest: rare jurisdictie gekozen, minder afdwingbaarheid, allerlei waivers voor AZ en ga zo maar door. Het punt met contracten is dat die nooit uit de kast komen, tenzij je met elkaar over straat ligt te rollenbollen. En dan krijg je dit.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198718172
Weer een nieuwe hoofdstukje in de vissenfittie: Alex Salmond gaat met een eigen partij meedoen aan de Schotse verkiezingen in mei:

https://www.volkskrant.nl(...)als-leider~b29d19c6/
  Overall beste user 2022 zaterdag 27 maart 2021 @ 17:15:24 #23
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_198718315
Volgens mij gaan de britse pensionado's in Spanje binnenkort in de problemen komen met de verblijfsvergunningen. 90 dagen hadden ze toch om papierwerk te regelen?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_198722769
De Britten zijn zoals verwacht zwaar de sigaar
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 27 maart 2021 @ 21:26:18 #25
426493 crew  PippenScottie
pi_198723335
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:54 schreef Chadi het volgende:
De Britten zijn zoals verwacht zwaar de sigaar
Maar ze zijn wel tien weken eerder gevaccineerd
pi_198723429
De Britten zijn zoals verwacht zwaar de sigaar
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel tien weken eerder gevaccineerd
Ja niet alles zit tegen.
pi_198728333
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Maar ze zijn wel tien weken eerder gevaccineerd
Benieuwd hoeveel ze daar mee opschieten. Ze vaccineren vooral met de AZ die nauwelijks werkt tegen de ZA variant. Die is nu heel erg in opkomst in Frankrijk en zou zo kunnen overspringen naar het VK.
pi_198743053
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 17:15 schreef Ulx het volgende:
Volgens mij gaan de britse pensionado's in Spanje binnenkort in de problemen komen met de verblijfsvergunningen. 90 dagen hadden ze toch om papierwerk te regelen?
Houd u uw zakdoek gereed:
https://twitter.com/theJeremyVine/status/1376071905929748482?s=20
pi_198743551
City of London grasping that EU will be closed for financial services, says lawmaker
https://www.reuters.com/a(...)inance-idUSKBN2BH30E
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_198745329
quote:
Laatste zin is wel het mooiste :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  maandag 29 maart 2021 @ 01:27:02 #31
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198745365
quote:
Moest glimlachen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198746764
quote:
2s.gif Op zondag 28 maart 2021 22:31 schreef Aether het volgende:
City of London grasping that EU will be closed for financial services, says lawmaker
https://www.reuters.com/a(...)inance-idUSKBN2BH30E
Wel weer typisch dat dit gebruikt wordt voor een 'minder regels'-lobby
pi_198753359


Weer 2.7 miljoen geld weg voor een nieuw design. Boris doet het gewoon.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 29 maart 2021 @ 19:45:55 #34
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_198754607
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 18:22 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]

Weer 2.7 miljoen geld weg voor een nieuw design. Boris doet het gewoon.
doet wel heel Amerikaans aan
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 30 maart 2021 @ 00:14:34 #35
2651 svann
night-hawk
pi_198759223
quote:
0s.gif Op maandag 29 maart 2021 18:22 schreef RipCity het volgende:
[ afbeelding ]

Weer 2.7 miljoen geld weg voor een nieuw design. Boris doet het gewoon.
Alleen de gele sterren verwijderd.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_198808613
UK shellfish farmers threaten legal action over ban on exports to EU
quote:
The environment secretary, George Eustice, is facing a threat of legal action from shellfish farmers over claims that the government has misled the industry over its post-Brexit arrangements with the EU.

A solicitor representing 20 shellfish firms told the Guardian the government had shown “negligence and maladministration” and that a group action was being considered for compensation.

Separately, an exporter of mussels sent a legal letter to the secretary of state saying the firm would sue for damages if the shellfish market with the EU were not opened up by September.
Nieuws van gisteren, dus geen 1 april.
pi_198809439
Brexit: Scottish dog food firm relocates to France due to export red tape
https://www.theguardian.c(...)e-to-export-red-tape

How two decades of EU migration went into reverse
Tens of thousands of foreign-born workers have left the UK. What does it mean for them, and for Britain?
https://www.ft.com/content/de721f35-d228-48de-bd9f-d2168b16aba6
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_198809549
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 00:29:20 #39
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198812234
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 22:17 schreef Arnold_ het volgende:
UK shellfish farmers threaten legal action over ban on exports to EU
[..]

Nieuws van gisteren, dus geen 1 april.
Tja...ik denk dat ze weinig kans maken, volgens mij heeft de Britse regering nooit harde garanties gegeven, er is altijd op de typische politicus manier over dit soort zaken gesproken "Ik denk dat", "Wij hopen dat", "Het moet wel heel gek lopen" etc.

Het zou natuurlijk wel grappig zijn als de vissers winnen maar of ze daar veel mee opschieten is weer een ander verhaal.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198815725
quote:
Tja...ik denk dat ze weinig kans maken, volgens mij heeft de Britse regering nooit harde garanties gegeven, er is altijd op de typische politicus manier over dit soort zaken gesproken "Ik denk dat", "Wij hopen dat", "Het moet wel heel gek lopen" etc.
quote:
A Defra spokesperson said the department could not comment on any potential legal action. “The legislation was clear that the export of live bivalve molluscs from class B waters for purification could continue after the transition period. Our correspondence with the commission confirmed this,” he said.
De vissers gingen af op wat Defra hun vertelde en dat beweert nog steeds dat het vanaf 21 april van de EC mocht. Probleem is dat de brief waarin dat zou moeten staan niet bestaat. In 2018/2019 heeft de EC wel gezegd dat het zou mogen maar dat is voor de BoJo deal.
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 11:11:06 #41
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198817164
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:24 schreef Arnold_ het volgende:

[..]

[..]

De vissers gingen af op wat Defra hun vertelde en dat beweert nog steeds dat het vanaf 21 april van de EC mocht. Probleem is dat de brief waarin dat zou moeten staan niet bestaat. In 2018/2019 heeft de EC wel gezegd dat het zou mogen maar dat is voor de BoJo deal.
Heh, ik heb medelijden met de rechtbank die zich daarover moet gaan buigen :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198817305
Ik vind dit nog wel een interessant verhaal. Over het belang van taal in de dominantie binnen het internationale debat. Het zou mooi zijn als een Frankfurter Allgemeine Zeitung ook in het Engels beschikbaar was.
quote:
How we lost the narrative
By allowing English to become its lingua franca, the EU has lost control of the narrative. Time for some changes.

By Wolfgang Münchau

It was back in the late 1980s when I worked on the staff of the Times newspaper in London that I heard the word eurosceptic for the first time. It was during the days of confrontation between Margaret Thatcher and Nigel Lawson, her finance minister, over whether or not the UK should join the exchange-rate mechanism. Three years later, a colleague and friend of mine casually remarked, to my profound shock, that the eurosceptics were winning the argument. At some point in between, I recall another colleague, one of the rising young stars of the paper, writing a review of a French movie he detested. This was the first time I heard the word eurotrash. The word eurocrat had been invented many years earlier. Also interesting that UK newspapers, pro and anti-EU alike, habitually refer to the EU as a bloc - as in Eastern Bloc.

Words creates stories. And stories give rise to narratives, which are stories that we keep telling each other time and again. The eurosceptics controlled the narrative through the media, on which the EU has become perversely over-reliant. French was the lingua franca of the European Economic Community when it had only six members. But the larger the EU became, the more English was spoken. Euroscepticism became its most dominant dialect.

Various attempts to create a common multi-lingual media space have failed. I was once involved in a UK/German newspaper venture. It failed for exactly the same reason as the UK’s EU membership failed. True integration was not really something the UK ever wanted.

I have drawn the conclusion that the EU will ultimately need to create its own media space, and not have words and narratives forced upon it by outsiders. The UK is now out. British journalists are now foreign correspondents. And yet, English is still the common language. But just as London cannot remain the EU’s main financial centre after Brexit, the EU cannot rely on the UK for its media space forever.

The UK media are still as obsessed with Europe. The eurosceptic tabloids are still predicting the imminent fall of the EU almost daily. Among the more serious crowd, I noted an interest in the conference on the future of Europe. The views expressed are mostly negative. In the European media, by contrast, there is hardly any discussion at all. I don’t think it is in the EU’s best interest to let the UK lead on this - and predictably lead into a eurosceptic direction.

I see three trends that will make it easier for the EU to wean itself off the UK and US media.

The first is the rise of social media networks. Twitter is not a media company, but it challenges the newspaper’s network oligopoly by providing an alternative gateway to news and commentary. European debates on Twitter are still heavily dominated by UK and US journalists and think-tankers. But there are a lot more Europeans compared to five years ago. The discussions often take place in English - but at least they are not moderated or censored by English-language editors. It is difficult for ordinary mortals to get a letter or article published in an English-language newspaper. It is easier to attract the attention of the wider Twitter community. It is a more democratic marketplace for ideas.

The second development, which is further out, is the improved usability of translation software to bypass English as the lowest common denominator language in written communication. When we started Eurointelligence in 2007, the only half-decent translation software available was algorithmic. These packages were barely usable and often produced absurd translations. My favourite example is that the translation of the name of a Spanish central banker, Jose Luis Malo De Molina. Our software translated his name as the as the evil one. Worse still, translations from several European languages were gibberish.

The rise of statistical translation made it possible to translate a Finnish article into Spanish, and understand the gist of it. It still does not make for enjoyable reading, but at least it’s good enough for many professional purposes. It may be too early to build media companies based on translation technology, but it makes a difference that such technology exists and that it keeps improving.

And finally, realise that a common media space needs to be built up from the bottom up, not from the top down. Euronews was an example of the top-down approach. Arte, the French-German cultural channel, is an example of the latter. Arte is no doubt elite television, but then again, so are English-language newspapers, from the perspective of a continental European reader.

I understand the reasons why EU institutions relied on a small number of English-language media while the UK was a member. I was part of that group myself for many years. Now that the UK is out, it is time to reflect on communication as well, the channels through which it flows, and the tools and technologies needed to make it work in the EU’s best interest.

And remember how Brexit came about. It started with words and stories. The EU needs its own.
(Dit zie je bijvoorbeeld ook in een strijd tussen China en Australië. Als je het mensen hier vraagt zal 90% aan de kant van Australië staan, terwijl het wat mij betreft ook een vreselijk land is.)
pi_198817939
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 22:17 schreef Arnold_ het volgende:
UK shellfish farmers threaten legal action over ban on exports to EU
[..]

Nieuws van gisteren, dus geen 1 april.
Maar deze problemen hadden ze zelf toch ook wel kunnen bedenken?
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 13:56:32 #44
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198819430
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Maar deze problemen hadden ze zelf toch ook wel kunnen bedenken?
Tja, dat is het probleem met het geloven in de beloftes die gedaan worden vs de realiteit accepteren. Je hoorde dat geregeld voor Brexit een feit was, alle problemen werden gebagatelliseerd en met "zo'n vaart zal het niet lopen" afgedaan terwijl de signalen van de EU toch vrij duidelijk waren en weinig aan de verbeelding overlieten.

En het is natuurlijk heel verleidelijk om te geloven in "having your cake and eating it" vooral als je in een sector zit die al jarenlang krimpt, dan is het mischien makkelijk om te geloven dat dergelijke zaken bewaarheid worden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198820296
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Tja, dat is het probleem met het geloven in de beloftes die gedaan worden vs de realiteit accepteren. Je hoorde dat geregeld voor Brexit een feit was, alle problemen werden gebagatelliseerd en met "zo'n vaart zal het niet lopen" afgedaan terwijl de signalen van de EU toch vrij duidelijk waren en weinig aan de verbeelding overlieten.

En het is natuurlijk heel verleidelijk om te geloven in "having your cake and eating it" vooral als je in een sector zit die al jarenlang krimpt, dan is het mischien makkelijk om te geloven dat dergelijke zaken bewaarheid worden.
Van burgers met weinig interesse in politiek of Europa kan ik me dat voorstellen, maar van organisaties die de belangen behartigen van industrie, logistiek, boeren, vissers, enzovoort mag je toch wel meer nuchterheid verwachten in plaats van emotie?
  Moderator vrijdag 2 april 2021 @ 17:41:19 #46
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198822077
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Van burgers met weinig interesse in politiek of Europa kan ik me dat voorstellen, maar van organisaties die de belangen behartigen van industrie, logistiek, boeren, vissers, enzovoort mag je toch wel meer nuchterheid verwachten in plaats van emotie?
Juist die bleken daar gevoelig voor. Ik denk dat het deels toch wel een soort wanhoop was overigens, de visserij industrie in het VK (net als in andere landen overigens) zit al heel lang in zwaar weer bijvoorbeeld.
Industrieele bedrijven en organisaties hebben constant nee gezegd tegen Brexit, overigens, de uitzondering waren bedrijven als JCB die al fabrieken binnen de EU hadden en dus geen omzet verliezen zouden lijden.

De NFU, de boerenbond in het VK, adviseerde nee te stemmen tegen Brexit maar veel boeren en tuinders trokken zich daar niets van aan.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198867712
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_198868473
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 15:09 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

Van burgers met weinig interesse in politiek of Europa kan ik me dat voorstellen, maar van organisaties die de belangen behartigen van industrie, logistiek, boeren, vissers, enzovoort mag je toch wel meer nuchterheid verwachten in plaats van emotie?
Natuurlijk wisten die dat. En de meeste burgers ook wel hoor, the Guardian berichtte er natuurlijk uitgebreid over. Het is gewoon een kwestie van wat je belangrijker vindt, en wat je wil geloven.

Ja af en toe wordt er eens een Brit gevonden die zegt dat hij dít niet had verwacht toen hij voor Brexit stemde, maar dat is vooral omdat zo'n interviewtje lekker veel clicks oplevert en de mensen die tegen Brexit zijn weer zelfgenoegzaam steeds hetzelfde oppervlakkige riedeltje kunnen bezigen.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 01:02:14 #49
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198874565
quote:
7s.gif Op maandag 5 april 2021 18:57 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Natuurlijk wisten die dat. En de meeste burgers ook wel hoor, the Guardian berichtte er natuurlijk uitgebreid over. Het is gewoon een kwestie van wat je belangrijker vindt, en wat je wil geloven.

Ja af en toe wordt er eens een Brit gevonden die zegt dat hij dít niet had verwacht toen hij voor Brexit stemde, maar dat is vooral omdat zo'n interviewtje lekker veel clicks oplevert en de mensen die tegen Brexit zijn weer zelfgenoegzaam steeds hetzelfde oppervlakkige riedeltje kunnen bezigen.
Je moet je wel realiseren dat een Guardian een oplage heeft van net over de 100.000 en dat een Daily Mail aan 1.3 miljoen zit, tel daarbij de andere tabloids op en dan begrijp je wel dat accurare informatie over Brexit niet bepaald de meeste mensen bereikte.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198877661
Bankers talk of being sold out as London waits for its own Brexit deal with Brussels
quote:
The EU so far has not committed to binding regulatory equivalence — where British regulation is deemed to be equivalent to their own — with each country having to resort to its own decisions: Italy has kept the equivalence for example, while the Netherlands has withdrawn it.
...
The Goldman Sachs banker told CNBC that “what politicians are missing is that it’s not about the couple of hundred bankers who have been moved ... but rather that the revenue associated with those employees will get booked and taxed in Europe, not to mention all the other personal taxes and consumption that goes on top of that.”
...
One other concern expressed by another banker at Morgan Stanley, who also spoke to CNBC on condition of anonymity, is that ’while a lot of temporary equivalence decisions have been granted, there is no guarantee of extension. More people will therefore be expected to move over the coming months and years.
pi_198877996
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet je wel realiseren dat een Guardian een oplage heeft van net over de 100.000 en dat een Daily Mail aan 1.3 miljoen zit, tel daarbij de andere tabloids op en dan begrijp je wel dat accurare informatie over Brexit niet bepaald de meeste mensen bereikte.
Plus dat kritiek van de BBC op Brexit aan banden werd gelegd en er dus maar heel zelden negatief over Brexit werd bericht door de BBC.

[ Bericht 29% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 06-04-2021 12:02:54 ]
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:50:12 #52
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198878130
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

[..]

Plus dat kritiek van de BBC op Brexit aan banden werd gelegd en er dus maar heel zelden negatief over Brexit werd bericht door de BBC.
De BBC is sowieso een schrikbeeld voor hoe een publieke omroep kan zijn. Bahbah. Dat de Guardian maar zo weinig oplage heeft is wel vreemd hoor, hoe komt dat toch?
pi_198878151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Ik vind dit nog wel een interessant verhaal. Over het belang van taal in de dominantie binnen het internationale debat. Het zou mooi zijn als een Frankfurter Allgemeine Zeitung ook in het Engels beschikbaar was.
[..]

(Dit zie je bijvoorbeeld ook in een strijd tussen China en Australië. Als je het mensen hier vraagt zal 90% aan de kant van Australië staan, terwijl het wat mij betreft ook een vreselijk land is.)
:? . Ten opzichten van China zijn het lievertjes.

Overigens blijft Engels de meest gesproken tweede taal in de EU.
De vraag is hoe je dat zou willen veranderen, je zou dan toch een soort van bestuurstaal moeten formeren.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198878393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

De BBC is sowieso een schrikbeeld voor hoe een publieke omroep kan zijn. Bahbah. Dat de Guardian maar zo weinig oplage heeft is wel vreemd hoor, hoe komt dat toch?
Geen idee eigenlijk waarom The Guardian zo'n lage oplage heeft, ik heb toch wel het idee dat die veel gelezen wordt in mijn omgeving. Wel erg een focus op de environment, maar dat speelt ook erg in mijn omgeving.
pi_198879613
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 01:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Je moet je wel realiseren dat een Guardian een oplage heeft van net over de 100.000 en dat een Daily Mail aan 1.3 miljoen zit, tel daarbij de andere tabloids op en dan begrijp je wel dat accurare informatie over Brexit niet bepaald de meeste mensen bereikte.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:41 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Plus dat kritiek van de BBC op Brexit aan banden werd gelegd en er dus maar heel zelden negatief over Brexit werd bericht door de BBC.
Maar dat is dan na afloop gebeurd. (Wel interessant trouwens, want ik had al het idee dat de BBC een nationalistischere en meer anti-europese koers was gaan varen - wanneer is dit gebeurd?) Voorafgaand was de BBC best kritisch op brexiteers. Natuurlijk is er een vrij leugenachtige campagne gevoerd door de brexiteers en de tabloids, maar denken dat mensen totaal de implicaties niet zagen lijkt me overdreven. Daarnaast waren sommige implicaties ook niet te overzien, op dat moment was niet duidelijk hoe hard de Brexit zou worden bijvoorbeeld.
pi_198879750
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:51 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

:? . Ten opzichten van China zijn het lievertjes.

Overigens blijft Engels de meest gesproken tweede taal in de EU.
De vraag is hoe je dat zou willen veranderen, je zou dan toch een soort van bestuurstaal moeten formeren.
Mwoah, vrij walgelijke ethiek ook hoor, bijvoorbeeld rondom klimaatverandering en vluchtelingen. Mensen vermoorden "voor de sport" in Afghanistan - ook niet echt lekker. Vergelijken is natuurlijk vrij onmogelijk, maar de verhouding in kritiek is te scheef imo.

En inderdaad, je ontkomt niet aan het Engels. Idealiter komen de huidige topkranten dus ook met Engelstalige artikels, zodat ook een Europees intellectueel debat enigszins op gang komt.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 14:30:22 #57
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198880703
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is dan na afloop gebeurd. (Wel interessant trouwens, want ik had al het idee dat de BBC een nationalistischere en meer anti-europese koers was gaan varen - wanneer is dit gebeurd?) Voorafgaand was de BBC best kritisch op brexiteers. Natuurlijk is er een vrij leugenachtige campagne gevoerd door de brexiteers en de tabloids, maar denken dat mensen totaal de implicaties niet zagen lijkt me overdreven. Daarnaast waren sommige implicaties ook niet te overzien, op dat moment was niet duidelijk hoe hard de Brexit zou worden bijvoorbeeld.
Ik denk dat het een combinatie was van "het zal zo'n vaart niet lopen", onwetendheid en een gebrek aan informatie en een nogal aanzienlijke overschatting van de positie van het VK, de afhankelijkheden en de (on)mogelijkheden voor de EU en het VK.

Het media landschap in het VK heeft daar een rol in gespeeld maar dat is natuurlijk niet de enige factor die meespeelde, ik denk dat het een situatie was waarin er een "perfect storm" onstond en in plaats van dat er rationeel naar de uitslag gekeken werd en naar de oorzaak werd het als een vaststaand feit beschouwd dat de meerderheid voor Brexit was.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198881095
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

[..]

Maar dat is dan na afloop gebeurd. (Wel interessant trouwens, want ik had al het idee dat de BBC een nationalistischere en meer anti-europese koers was gaan varen - wanneer is dit gebeurd?) Voorafgaand was de BBC best kritisch op brexiteers. Natuurlijk is er een vrij leugenachtige campagne gevoerd door de brexiteers en de tabloids, maar denken dat mensen totaal de implicaties niet zagen lijkt me overdreven. Daarnaast waren sommige implicaties ook niet te overzien, op dat moment was niet duidelijk hoe hard de Brexit zou worden bijvoorbeeld.
Niet recent, speelde in 2016/2017. Check maar eens als je iets over Brexit in het NL nieuws ziet, en probeer dat dan te vinden op een BBC pagina, of op een Guardian pagina.

https://www.theguardian.com/media/2017/mar/21/bbc-is-failing-in-its-duty-to-be-impartial-over-brexit

https://www.bbc.co.uk/news/uk-39335904

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/over-70-mps-write-open-letter-bbc-accusing-broadcaster-bias-a7640756.html

https://www.independent.co.uk/news/uk/politics/brexit-bbc-coverage-mps-say-stand-firm-against-coverage-criticism-a7658571.html

https://www.mirror.co.uk/news/politics/trying-gag-bbcs-negative-coverage-10093207

Van die laatste:
quote:
They (70 MP's) feel passionately that our state broadcaster has “skewed” good economic news since the referendum.
...
More than 70 MPs have sent a letter to the BBC threatening its existence unless it bans negative reports on Brexit .
En meer recent probeert BoJo nog meer grip op de BBC te krijgen door een meer rechtse chairman van Ofcom te installeren.

https://www.express.co.uk/news/uk/1397665/bbc-news-bias-left-wing-ofcom-new-chairman-job-boris-johnson-bbc-impartial-latest
pi_198882494
Van hetzelfde laken een pak: Government tries to ‘sell’ Brexit in sponsored advertising campaign
quote:
The government appears increasingly desperate to convince the public that Brexit is a success, against all the evidence to the contrary. It has taken out sponsored adverts, that look like news stories, extolling the virtues of leaving the EU and drowning in a sea of bureaucracy.
...
So, we have a Japanese company, described as British, with a parent company in Holland that I suppose can easily handle the new VAT rules in Europe, and the best they can offer as Brexit’s USP is that not much has changed, beyond a few delays in logistics. This is the best the government can manage, and even then, they have to do that by a paid advert. Welcome to Brexit.
pi_198886656
quote:
Noemde je dit niet vroeger gewoon propaganda, wat de britse overheid hier doet?
  Moderator woensdag 7 april 2021 @ 00:29:55 #61
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198892015
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 19:40 schreef Korenfok het volgende:

[..]

Noemde je dit niet vroeger gewoon propaganda, wat de britse overheid hier doet?
Als het propaganda is dan is het wel hele slechte propaganda :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198908667
Hoe je olie op het vuur gooit.

twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_198908794
twitter


twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 7 april 2021 @ 23:15:07 #64
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_198908866
Gaat weer rap de verkeerde kant op daar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_198909100
twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 april 2021 @ 07:42:39 #66
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198910791
quote:
11s.gif Op woensdag 7 april 2021 23:03 schreef bedachtzaam het volgende:
Hoe je olie op het vuur gooit.

[ twitter ]
Koekoek.
Sowieso, waarom wil je horen bij een land met dubbeldekkerbussen?
  donderdag 8 april 2021 @ 08:09:21 #67
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_198910942
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Koekoek.
Sowieso, waarom wil je horen bij een land met dubbeldekkerbussen?
Waarom wil je horen bij het land dat je zo voor diezelfde bussen heeft gegooid.

Men moet toch echt wel geweten hebben wat dit met NI zou doen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 8 april 2021 @ 08:26:30 #68
426493 crew  PippenScottie
pi_198911130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom wil je horen bij het land dat je zo voor diezelfde bussen heeft gegooid.

Men moet toch echt wel geweten hebben wat dit met NI zou doen.
Dat wisten ze wel, maar ze schaarden het onder de noemer ‘Project Fear’
  donderdag 8 april 2021 @ 08:53:14 #69
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198911404
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:26 schreef PippenScottie het volgende:

[..]

Dat wisten ze wel, maar ze schaarden het onder de noemer ‘Project Fear’
Uitleggen wat de gevolgen zijn van ondoordacht opportunistisch beleid benoemen als angstcampagne zodat je er niet naar hoeft te luisteren. Hetzelfde zie je hier als er vanuit de wetenschap wordt uitgelegd waarom je niet alle coronamaatregelen kunt afschaffen. Diep van binnen zijn we allemaal ten dele Brits.
pi_198912194
Achtergrondverhalen over Brexit.
quote:
Black comedy of errors: how the UK accidentally left the Single Market, and other Brexit stories
Hammond reveals that May was shocked by financial markets’ reaction to her announcements. Sterling’s dramatic tumble “scared the bejesus” out of May’s team, he recalls; the PM’s focus had been on controlling immigration, and her team hadn’t recognised the economic implications of her red lines.
quote:
The politics of personalities: how three bad behaviours shaped Brexit
A senior DEXEU official did warn that the Article 50 notification date “was one of the key cards we held and we should not give this away,” says Wilkins. But when he suggested in a Number 10 meeting that the PM should avoid giving a timeline, “I probably lasted about 15 seconds before everybody else in the room ... just said: ‘That’s not a sustainable position.
pi_198914462
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:53 schreef VoMy het volgende:

[..]

Uitleggen wat de gevolgen zijn van ondoordacht opportunistisch beleid benoemen als angstcampagne zodat je er niet naar hoeft te luisteren. Hetzelfde zie je hier als er vanuit de wetenschap wordt uitgelegd waarom je niet alle coronamaatregelen kunt afschaffen. Diep van binnen zijn we allemaal ten dele Brits.
Project fear was voor hen een prachtig geschenk, brexit kon dan ook niet hard genoeg zijn voor de DUP.
Weg met het goede vrijdag akkoord welke ze zo haten.
Het gaat hier niet om niet hoeven luisteren maar om bewust niet luisteren en aansturen op conflict.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_198914970
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:04 schreef Arnold_ het volgende:
Achtergrondverhalen over Brexit.
[..]


[..]

vooral die laatste quote is heel plausible. Ze wilde gewoon net zolang vertragen en frusteren van de eu, hopen op meerdere exits en dan een 'handels' unie maar met de suprieure engelse aan de top.

Door echt exit te roepen, ontstond gewoon een sneeuwbal effect.

de filmpjes uit NI spreken gewoon boekdelen, over het werkelijke probleem van VK. dat zij als 'land' (het is een unie van meerdere landen, met een stem systeem waarin alleen engeland bepaalt), hun interne problemen projecteerde op de eu.
pi_198915006
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:31 schreef Korenfok het volgende:

[..]

vooral die laatste quote is heel plausible. Ze wilde gewoon net zolang vertragen en frusteren van de eu, hopen op meerdere exits en dan een 'handels' unie maar met de suprieure engelse aan de top.

Door echt exit te roepen, ontstond gewoon een sneeuwbal effect.

de filmpjes uit NI spreken gewoon boekdelen, over het werkelijke probleem van VK. dat zij als 'land' (het is een unie van meerdere landen, met een stem systeem waarin alleen engeland bepaalt), hun interne problemen projecteerde op de eu.
Dit idd, het is ook best makkelijk om te doen omdat velen (ook in andere lidstaten van de EU) eenvoudig niet weten hoe de EU in elkaar zit.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  donderdag 8 april 2021 @ 13:39:02 #74
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198915045
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:34 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dit idd, het is ook best makkelijk om te doen omdat velen (ook in andere lidstaten van de EU) eenvoudig niet weten hoe de EU in elkaar zit.
In het o-zo scherpe en wakkere Nederland maken we ons vooral ook druk over of 401 miljard EU-gelden over 7 jaar verspreid niet 400 miljard kan worden, in plaats van over de posten waar het naar toe gaat en de koers die je er mee bepaalt.
pi_198932090
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198948075
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:50 schreef VoMy het volgende:

[..]

De BBC is sowieso een schrikbeeld voor hoe een publieke omroep kan zijn. Bahbah. Dat de Guardian maar zo weinig oplage heeft is wel vreemd hoor, hoe komt dat toch?
Altijd het idee gehad dat de bbc juist wel redelijk neutraal en feitelijk juist was?
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:07:47 #77
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198948227
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:57 schreef ITs_relative het volgende:

[..]

Altijd het idee gehad dat de bbc juist wel redelijk neutraal en feitelijk juist was?
Vooral heel overtuigt van het belang van zichzelf, met extreme salarissen, weinig sympathieke figuren en een verziekte werksfeer waar misbruik achter elk green screen opduikt. En dan komt daar nog de pro-elite, nationalistische houding bij. Geen fan.
pi_198948625
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vooral heel overtuigt van het belang van zichzelf, met extreme salarissen, weinig sympathieke figuren en een verziekte werksfeer waar misbruik achter elk green screen opduikt. En dan komt daar nog de pro-elite, nationalistische houding bij. Geen fan.
Hmmm. Kijk en lees het niet zo veel zie iig wel een heel klein beetje left-biased wat mij meestal wel bevalt en factual is high. Wat jij schrijft kan ik niet over meepraten. Wordt ook niet gemeten natuurlijk.
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 20:31:45 #79
236264 crew  capricia
pi_198950545
quote:
Na Brexit wellicht Scoxit in het verschiet

Een onafhankelijk Schotland. Dat wordt indirect de inzet bij de verkiezingen op 6 mei. De huidige nationalistische premier Nicola Sturgeon is daarbij de grote stemmentrekker. Ze kan Schotland naar een tweede referendum leiden over onafhankelijkheid. In 2014 stemden de Schotten nog tegen het losmaken van het Verenigd Koninkrijk, maar dat was vóór het referendum over de Brexit.

Te gast: Rem Korteweg, Europa-deskundige bij Instituut Clingendael.

https://www.nporadio1.nl/(...)xit-in-het-verschiet
Ga ik vanavond even terug luisteren.
Definitely not CIA
pi_198952577
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:07 schreef VoMy het volgende:

[..]

Vooral heel overtuigt van het belang van zichzelf, met extreme salarissen, weinig sympathieke figuren en een verziekte werksfeer waar misbruik achter elk green screen opduikt. En dan komt daar nog de pro-elite, nationalistische houding bij. Geen fan.
Er zijn door de regering Johnson (wie zich zelf aantal dictatoriale privileges heeft gegeven) aantal wijzigingen door gevoerd rondom de bbc, zo moeten ze meer postief nieuws rondom brexit verslaan etc.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 14:59:30 #81
236264 crew  capricia
pi_198961458
Mooie tweet van Donald Risk:
twitter

Zo waar. Die man snapt het echt.
Definitely not CIA
pi_198963896
https://www.mirror.co.uk/(...)nderbox-23891992.amp

Gaat lekker in NI. BoJo steekt zijn kop nog steeds in het zand.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 17:52:34 #83
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198963966
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:48 schreef Jaeger85 het volgende:
https://www.mirror.co.uk/(...)nderbox-23891992.amp

Gaat lekker in NI. BoJo steekt zijn kop nog steeds in het zand.
Johnson zit tussen een rock and a hard place, wat hij ook doet of zegt levert hem problemen op, hij is degene die gelogen heeft en de loyalisten beloofd heeft dat alles bij het oude zou blijven terwijl het akkoord toch heel erg duidelijk was dat dit niet het geval was.

Ironisch is dit precies waar May op vastliep, die kon het zich niet veroorloven om een dergelijk deal te tekenen omdat ze van de DUP afhankelijk was, toen dat geen punt meer was konden de loyalisten het dak op en gaf Johnson feitelijk gewoon NI weg.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198964230
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 17:52 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Johnson zit tussen een rock and a hard place, wat hij ook doet of zegt levert hem problemen op, hij is degene die gelogen heeft en de loyalisten beloofd heeft dat alles bij het oude zou blijven terwijl het akkoord toch heel erg duidelijk was dat dit niet het geval was.

Ironisch is dit precies waar May op vastliep, die kon het zich niet veroorloven om een dergelijk deal te tekenen omdat ze van de DUP afhankelijk was, toen dat geen punt meer was konden de loyalisten het dak op en gaf Johnson feitelijk gewoon NI weg.
Het ging al fout tijd toen zij de red lines aangaf en daarmee uit de douane unie wilde stappen. Dat terwijl een dergelijke harde Brexit tijdens het referendum nooit geopperd door het leave kamp.
  Moderator zondag 11 april 2021 @ 18:13:23 #85
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198964287
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 18:09 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het ging al fout tijd toen zij de red lines aangaf en daarmee uit de douane unie wilde stappen. Dat terwijl een dergelijke harde Brexit tijdens het referendum nooit geopperd door het leave kamp.
Yep maar dat is altijd het probleem geweest met Brexit, het was nooit in de realiteit gebaseerd en du moment dat je het in de echte wereld moet brengen loop je aan tegen harde keuzes met vergaande consequenties.

Op zich was May's positie logisch, je kan niet zeggen dat je voor Brexit gaat en dan met handen en voeten aan de EU gebonden blijven en geen handelsakkoorden kunnen sluiten maar ja, dat heeft dan wel consequenties en men heeft in het VK altijd gedacht dat de EU ze wel zou geven wat ze wilden omdat het eigenlijk altijd zo ging maar het is een heel ander verhaal of je concessies doet aan een lidstaat dan aan een staat die geen lid is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198967465
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep maar dat is altijd het probleem geweest met Brexit, het was nooit in de realiteit gebaseerd en du moment dat je het in de echte wereld moet brengen loop je aan tegen harde keuzes met vergaande consequenties.

Op zich was May's positie logisch, je kan niet zeggen dat je voor Brexit gaat en dan met handen en voeten aan de EU gebonden blijven en geen handelsakkoorden kunnen sluiten maar ja, dat heeft dan wel consequenties en men heeft in het VK altijd gedacht dat de EU ze wel zou geven wat ze wilden omdat het eigenlijk altijd zo ging maar het is een heel ander verhaal of je concessies doet aan een lidstaat dan aan een staat die geen lid is.
Dit en dat men er vanuit ging dat andere grote landen zouden volgen.


Maar VK is een heel bijzonder systeem. Waarin 4 landen verbonden zijn als 1 land, met 4 verschillende regeringen, waarvan 1 land steevast de koers en beleid. bepaald van de andere. Engeland kon niet verkroppen dat zij consessies moesten doen in een EU aan landen die zij zeker als minder beschouwen.

Het bijzondere systeem wat zij hebben, zorgt (denk ik) ook voor dat zij het enige land zijn met een serieuze exit beweging in mainstream partijen. ;uist omdat er alleen gestemd kan worden in regios en de engelse partijen de enige zijn regio overstijgend is kunnen omdat ze engelse Steun hebben.
pi_198969860
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 18:13 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Yep maar dat is altijd het probleem geweest met Brexit, het was nooit in de realiteit gebaseerd en du moment dat je het in de echte wereld moet brengen loop je aan tegen harde keuzes met vergaande consequenties.
Maar dat is ook onvermijdelijk. Je kan niet tien jaar lang onderhandelen met de EU over exit-voorwaarden en dat dan ter stemming brengen. Je moet kiezen voor een exit op gevoel, en daarna komt de weerbarstige praktijk.
quote:
Op zich was May's positie logisch, je kan niet zeggen dat je voor Brexit gaat en dan met handen en voeten aan de EU gebonden blijven en geen handelsakkoorden kunnen sluiten maar ja, dat heeft dan wel consequenties en men heeft in het VK altijd gedacht dat de EU ze wel zou geven wat ze wilden omdat het eigenlijk altijd zo ging maar het is een heel ander verhaal of je concessies doet aan een lidstaat dan aan een staat die geen lid is.
Lijkt me sterk dat "het VK" dat altijd dacht. Ten eerste was de regering helemaal geen voorstander, en op UKIP na geen enkele relevante partij. Ook een Theresa May was geen voorstander. Die mensen hadden echt wel een realistisch beeld van hoe het zou gaan.

Je had alleen ook mensen als Johnson en Gove. Hun standpunt lijkt me veel eerder te verklaren a.d.h.v. politiek opportunisme dan dat ze dachten dat ze wel even konden dicteren hoe de EU/UK relatie eruit zou gaan zien.
  Moderator maandag 12 april 2021 @ 10:59:39 #88
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198970787
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 09:31 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:

[..]

Maar dat is ook onvermijdelijk. Je kan niet tien jaar lang onderhandelen met de EU over exit-voorwaarden en dat dan ter stemming brengen. Je moet kiezen voor een exit op gevoel, en daarna komt de weerbarstige praktijk.
[..]

Lijkt me sterk dat "het VK" dat altijd dacht. Ten eerste was de regering helemaal geen voorstander, en op UKIP na geen enkele relevante partij. Ook een Theresa May was geen voorstander. Die mensen hadden echt wel een realistisch beeld van hoe het zou gaan.

Je had alleen ook mensen als Johnson en Gove. Hun standpunt lijkt me veel eerder te verklaren a.d.h.v. politiek opportunisme dan dat ze dachten dat ze wel even konden dicteren hoe de EU/UK relatie eruit zou gaan zien.
Laat ik het zo zeggen, de indruk werd gewekt dat de EU wel zou toegeven aan de eisen van het VK door voorstanders van Brexit ondanks dat de EU dit vanaf dag een duidelijk ontkende.
Of dat uit opportunisme of uit echte overtuiging gebeurde kan ik niet zeggen, Johnson heeft volgens mij inderdaad geen echte overtuigingen behalve dan "Boris Johnson"
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198976702
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 10:59 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laat ik het zo zeggen, de indruk werd gewekt dat de EU wel zou toegeven aan de eisen van het VK door voorstanders van Brexit ondanks dat de EU dit vanaf dag een duidelijk ontkende.
Ik denk dat velen er werkelijk van overtuigd waren. Men redeneerde dat een handelsakkoord in het belang van beiden was, waarbij het ook nog eens veel makkelijker was om er een af te sluiten omdat ze al begonnen vanuit een gemeenschappelijk vertrekpunt.

Dat is ook de context van de uitspraak van Fox over 'the easiest deal in human history': er waren geen hobbels in regelgeving, geen uiteenlopende productstandaarden, geen enkel obstakel om verder te gaan waar ze gebleven waren.
pi_198978413
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik denk dat velen er werkelijk van overtuigd waren. Men redeneerde dat een handelsakkoord in het belang van beiden was, waarbij het ook nog eens veel makkelijker was om er een af te sluiten omdat ze al begonnen vanuit een gemeenschappelijk vertrekpunt.

Dat is ook de context van de uitspraak van Fox over 'the easiest deal in human history': er waren geen hobbels in regelgeving, geen uiteenlopende productstandaarden, geen enkel obstakel om verder te gaan waar ze gebleven waren.
Klopt. maar een van de grootste populistische leugens is: dat politiek en wereld handel te scheiden zijn en als tweede dat 1 regel voor 28 landen op heffen voor met elk land individueel persoonlijk regel afstemmen tot minder bureaucratie zal leiden.
  maandag 12 april 2021 @ 21:14:24 #92
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_198978648
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 19:22 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Ik denk dat velen er werkelijk van overtuigd waren. Men redeneerde dat een handelsakkoord in het belang van beiden was, waarbij het ook nog eens veel makkelijker was om er een af te sluiten omdat ze al begonnen vanuit een gemeenschappelijk vertrekpunt.

Dat is ook de context van de uitspraak van Fox over 'the easiest deal in human history': er waren geen hobbels in regelgeving, geen uiteenlopende productstandaarden, geen enkel obstakel om verder te gaan waar ze gebleven waren.
Was ook makkelijk geweest als ze in de douane-unie waren gebleven etc...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_198980066
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:09 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

Waarom wil je horen bij het land dat je zo voor diezelfde bussen heeft gegooid.

Men moet toch echt wel geweten hebben wat dit met NI zou doen.
Je denkt dat Brexiteers goed nagedacht hebben over de gevolgen van Brexit? :')
pi_198980149
quote:
Daar zat sowieso al een gat in. Toen ik naar de UK verhuisde moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen ik mijn NL rijbewijs verloren was. Volgens NL regels moet je het rijbewijs aanvragen in het land waar je woont, als je in de EU woont. Maar in de UK kun je pas een rijbewijs aanvragen als je er op zijn minst 6 maanden woont. Dus voor NL gedaan alsof ik nog in de VS woonde, gelukkig had ik nog en utility bill uit de VS die minder dan 6 maanden oud was, en zo in NL bewijs aangevraagd dat ik inderdaad een rijbewijs had, en daarmee in de UK een rijbewijs verkregen. Maar nu wel dus een UK rijbewijs ipv een NL.
  maandag 12 april 2021 @ 23:18:18 #95
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198980623
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daar zat sowieso al een gat in. Toen ik naar de UK verhuisde moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen ik mijn NL rijbewijs verloren was. Volgens NL regels moet je het rijbewijs aanvragen in het land waar je woont, als je in de EU woont. Maar in de UK kun je pas een rijbewijs aanvragen als je er op zijn minst 6 maanden woont. Dus voor NL gedaan alsof ik nog in de VS woonde, gelukkig had ik nog en utility bill uit de VS die minder dan 6 maanden oud was, en zo in NL bewijs aangevraagd dat ik inderdaad een rijbewijs had, en daarmee in de UK een rijbewijs verkregen. Maar nu wel dus een UK rijbewijs ipv een NL.
Rij je ondertussen wel aan de juiste (technisch gezien natuurlijk de verkeerde) kant van de weg?
pi_198980995
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daar zat sowieso al een gat in. Toen ik naar de UK verhuisde moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen ik mijn NL rijbewijs verloren was. Volgens NL regels moet je het rijbewijs aanvragen in het land waar je woont, als je in de EU woont. Maar in de UK kun je pas een rijbewijs aanvragen als je er op zijn minst 6 maanden woont. Dus voor NL gedaan alsof ik nog in de VS woonde, gelukkig had ik nog en utility bill uit de VS die minder dan 6 maanden oud was, en zo in NL bewijs aangevraagd dat ik inderdaad een rijbewijs had, en daarmee in de UK een rijbewijs verkregen. Maar nu wel dus een UK rijbewijs ipv een NL.
Tyfus wat een gedoe. Bureaucratie echt geweldig
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
pi_198983593
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:18 schreef VoMy het volgende:

[..]

Rij je ondertussen wel aan de juiste (technisch gezien natuurlijk de verkeerde) kant van de weg?
Ben wel eens een spookrijder tegengekomen ja! Maar volgens mij zat ik toen goed :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_199010132
MEPs stall EU-UK trade deal ratification — again
quote:
Leading MEPs on Tuesday once again refused to set a date to ratify the EU-U.K. post-Brexit trade deal, saying they would wait until London gives reassurances it will apply the deal.
...
Sassoli told POLITICO last month the April 26 plenary would be "the last date" for ratification, adding that "there will be no extension" past that session.
Krijgt Boris toch nog de deal waar het parlement tegen had gestemd.
  Moderator donderdag 15 april 2021 @ 10:55:15 #99
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199011670
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:55 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Ben wel eens een spookrijder tegengekomen ja! Maar volgens mij zat ik toen goed :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat zeggen alle spookrijders, natuurlijk, die dachten allemaal dat zij wel goed zaten ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199012970
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:39 schreef George_of_the_Jungle het volgende:

[..]

Daar zat sowieso al een gat in. Toen ik naar de UK verhuisde moest ik een nieuw rijbewijs aanvragen ik mijn NL rijbewijs verloren was. Volgens NL regels moet je het rijbewijs aanvragen in het land waar je woont, als je in de EU woont. Maar in de UK kun je pas een rijbewijs aanvragen als je er op zijn minst 6 maanden woont. Dus voor NL gedaan alsof ik nog in de VS woonde, gelukkig had ik nog en utility bill uit de VS die minder dan 6 maanden oud was, en zo in NL bewijs aangevraagd dat ik inderdaad een rijbewijs had, en daarmee in de UK een rijbewijs verkregen. Maar nu wel dus een UK rijbewijs ipv een NL.
Duffe ellende hier idd.
Moest net m’n rijbewijs verlengen en sowieso al godsgruwelijk irritant dat je je paspoort of id moet meesturen en die een maand kwijt bent en dan maar hopen dat dvla of mail het niet kwijt raakt. En toen moest ik ook nog een cheque (!!) of een friggin postal order meesturen van 17pond... de tering hallo 80’s.

En nu voor niet Engelsen moest je ook nog ff bewijzen dat je hier wel mag wonen dus moest je weer je settled status code opvragen.

Leuker kunnen ze het niet maken. Makkelijker al helemaal niet.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199013723
quote:
0s.gif Op donderdag 15 april 2021 12:50 schreef RipCity het volgende:

[..]

Duffe ellende hier idd.
Moest net m’n rijbewijs verlengen en sowieso al godsgruwelijk irritant dat je je paspoort of id moet meesturen en die een maand kwijt bent en dan maar hopen dat dvla of mail het niet kwijt raakt. En toen moest ik ook nog een cheque (!!) of een friggin postal order meesturen van 17pond... de tering hallo 80’s.

En nu voor niet Engelsen moest je ook nog ff bewijzen dat je hier wel mag wonen dus moest je weer je settled status code opvragen.

Leuker kunnen ze het niet maken. Makkelijker al helemaal niet.
Inderdaad ja, je paspoort meesturen! Een maat van me was zijn paspoort meer dan 6 maanden kwijt om residency aan te vragen...Daardoor twee werktrips en een vakantie moeten cancellen.

Zelf had ik geluk toen. Ik had mijn afvraag verkeerd ingevuld.
Bij de vraag: Can you clearly see (of iets dergelijks) had ik 'No' aangevinkt.
En bij de volgende: Can you clearly see with glasses? had ik 'Yes' aangevinkt.
Schijnbaar had ik bij beiden 'Yes' aan moeten kruisen.

Dus ik kreeg het hele bundelltje na een week terug, inclusief paspoort, met een briefje dat het paspoort niet nog eens meegestuurd hoefde te worden.

[ Bericht 16% gewijzigd door George_of_the_Jungle op 15-04-2021 14:17:57 ]
  vrijdag 16 april 2021 @ 09:04:40 #102
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199023154
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199105985
quote:
Ex-minister Johnny Mercer says ‘almost nobody’ tells truth in Johnson’s government

The former veterans’ minister Johnny Mercer has launched an extraordinary attack on Boris Johnson’s government, describing it as a “cesspit” and “the most distrustful, awful environment I’ve ever worked in”.

A day after his resignation, the MP also accused ministers of being “cowards” for not implementing a controversial pledge to end “vexatious historical investigations” of veterans who served in Northern Ireland.

During an interview on Times Radio, the former minister said he had quit on Tuesday evening because he had been unable to deliver on the promise, originally made by Boris Johnson during his leadership campaign in the summer of 2019.

A clearly angry Mercer, a former army captain, said his resignation was an act of personal accountability – and sought to contrast his conduct with colleagues who remained in government.

“This is the most distrustful, awful environment I’ve ever worked in, in government. Almost nobody tells the truth is what I’ve worked out over the last 36 hours.

“And, you know, I don’t think anyone really can get on their high horse about trust and ethics and all the rest of it in politics, because as far as I’m concerned, most of it is a bit of a cesspit.”

[..]
Lol. Ik weet niet wat ik van Mercer moet denken, tot nu toe kende ik hem enkel van een vrij verhitte discussie met Ian Hislop in HIGNFY, en dat is zelden een aanbeveling (in diezelfde groep: John Prescott, Conrad Black, Piers Morgan... )
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 01:37:00 #104
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199106102
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 00:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol. Ik weet niet wat ik van Mercer moet denken, tot nu toe kende ik hem enkel van een vrij verhitte discussie met Ian Hislop in HIGNFY, en dat is zelden een aanbeveling (in diezelfde groep: John Prescott, Conrad Black, Piers Morgan... )
Het blijft bijzonder, hoor, de integriteit van dit soort mensen, blijkbaar was het feit dat iedereen een leugenaar is in Johnsons regering geen probleem voor hem totdat men hem uit de regering zette.

Volgens de Britse regering is hij ontslagen, overigens, hij had wel al intern aangekondigd dat hij op zou gaan stappen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 april 2021 @ 07:23:07 #105
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199106739
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 01:37 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het blijft bijzonder, hoor, de integriteit van dit soort mensen, blijkbaar was het feit dat iedereen een leugenaar is in Johnsons regering geen probleem voor hem totdat men hem uit de regering zette.

Volgens de Britse regering is hij ontslagen, overigens, hij had wel al intern aangekondigd dat hij op zou gaan stappen.
Dat laatste vind ik ook wel een teken dat het een verrotte werkomgeving is, je zag dat ook constant bij Trump. Nog even die trap na, het laatste woord claimen. Nee hij is niet opgestapt, hij is ontslagen.... ontzettend kinderachtig!
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199108809
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 00:51 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Lol. Ik weet niet wat ik van Mercer moet denken, tot nu toe kende ik hem enkel van een vrij verhitte discussie met Ian Hislop in HIGNFY, en dat is zelden een aanbeveling (in diezelfde groep: John Prescott, Conrad Black, Piers Morgan... )
Wel knap. Sinds 2019 minister, maar hij ontdekt pas in de "laatste 36 uur" dat iedereen liegt
  Moderator donderdag 22 april 2021 @ 11:21:22 #107
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199108814
Chumocracy noemt men het ook wel maar corruptie dekt de lading ook aardig:

quote:
Fifth of UK Covid contracts ‘raised red flags for possible corruption’

One in five government Covid contracts awarded between February and November 2020 contained one or more red flags for possible corruption and require urgent further investigation, a respected campaign group has warned.

Transparency International UK said a “seriously flawed” arrangement, whereby companies bidding for contracts were prioritised if they were referred into a “VIP lane” by their political connections, had “damaged trust in the integrity of the pandemic response”.

The group said Boris Johnson’s government must urgently disclose the identities of companies awarded public money through the VIP lane, which was set up by the Cabinet Office and the Department of Health and Social Care in the early days of the pandemic.

https://www.theguardian.c(...)-possible-corruption
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 22 april 2021 @ 18:47:09 #108
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199113657
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 23 april 2021 @ 11:04:26 #109
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199121992
quote:
Boris Johnson met with Manchester United chief Ed Woodward in Downing Street days before European Super League launch

Exclusive: Labour demands minutes of meeting after PM denounced plan for breakaway competition
https://www.independent.c(...)united-b1836076.html

Boris Windvaantje.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199133923
Alastair Campbell: Politics is moving back to a battlefield which does not suit Boris Johnson
quote:
During the Brexit referendum, among the pleading emails I occasionally sent to David Cameron’s team were several urging them to hit back far harder against the lies being told by Boris Johnson and the Leave campaign.
There were two main reasons why these fell on largely deaf ears. First, Cameron was confident Remain was going to win, that the economic arguments being pumped out by him and chancellor George Osborne would eventually prevail. Wrong.
Second, that once he had won, he would need to bring the warring factions back together in a united post-referendum Tory government. He saw Boris Johnson and Michael Gove as big Tory beasts made bigger by their roles as Leave leaders, he knew they would have to be re-integrated into the team, and so ‘blue on blue’ attacks were to be discouraged. Mistake.
Chris Grey: Brexit limps on
quote:
Like other elements of Brexit nostalgia – ‘we managed perfectly well before’ – it seems to envisage the referendum as having been a kind of time machine. And there is a sad irony in that for, in a way, what the Trade and Cooperation Agreement has done – with its central provision of zero tariffs for goods trade ­– is to configure UK-EU trade as if for a past era of British manufacturing. But that won’t recreate that era, and is largely irrelevant to the present one. Meanwhile, the industries for which Britain might nowadays feel a legitimate pride, such as culture or design, are likely to take a terrible hammering because of loss of single market membership and of freedom of movement of people.
Whatever may happen with immigration following Brexit, nothing can replicate the incredible freedom to come and go at different times and for different reasons, economic and non-economic, that have been sacrificed. We haven’t lost that in order to regain the past. We’ve just lost it and entered a diminished future.
  Moderator zaterdag 24 april 2021 @ 11:01:44 #111
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199135064
En de shit hits the fan again:

quote:
‘Mad and totally unethical’: Dominic Cummings hits out at Boris Johnson

Dominic Cummings has launched an unprecedented and extraordinary attack on Boris Johnson, alleging that the prime minister tried to quash a leak inquiry as it implicated an ally, and hatched a “possibly illegal” plan for donors to pay to renovate his flat.

The outburst by Cummings, a day after anonymous No 10 sources claimed that he had leaked private text messages between Johnson and the billionaire James Dyson, prompted Labour to accuse the government of “fighting each other like rats in a sack”.

Cummings used a lengthy post on his personal blog to deny any leaking. Instead, he accused Johnson and his team of a series of wrongdoings. He said the prime minister had behaved in a way he considered “mad and totally unethical”, and warned that he would happily give evidence under oath to an inquiry.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zondag 25 april 2021 @ 19:15:01 #112
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199155156
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  maandag 26 april 2021 @ 09:14:18 #113
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199161310
Boris Johnson: 'Let the bodies pile high in their thousands'
quote:
Downing Street has strongly denied that the Prime Minister made the comment
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 11:21:21 #114
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199162430
quote:
Het klinkt wel als Johnson :+

Maar hij zal het vast als grap of ironisch bedoeld hebben.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199162689
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:21 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het klinkt wel als Johnson :+

Maar hij zal het vast als grap of ironisch bedoeld hebben.
Ja op die manier komt die overal mee weg idd.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator maandag 26 april 2021 @ 11:57:49 #116
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199162837
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja op die manier komt die overal mee weg idd.
Dat klopt. En dat gaat nog wel even zo door, er is niemand in de Tory partij die momenteel in staat is of aanstalten maakt om Johnson uit te dagen en de volgende verkiezingen zijn nog heel ver weg.

Zie ook het sleaze verhaal, de corruptie aantijgingen, de lekken etc etc.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie FP + Sport maandag 26 april 2021 @ 12:11:36 #117
408813 crew  trein2000
pi_199162956
quote:
0s.gif Op maandag 26 april 2021 11:42 schreef RipCity het volgende:

[..]

Ja op die manier komt die overal mee weg idd.
Op cursus geweest bij Mark Rutte
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_199180890
In de Britse pers wordt flink aan de stoelpoten gezaagd van BoJo. Ook kelderen de Tories in de peilingen. Zou dit dan toch zijn einde betekenen?
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 18:44:18 #119
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199182328
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
In de Britse pers wordt flink aan de stoelpoten gezaagd van BoJo. Ook kelderen de Tories in de peilingen. Zou dit dan toch zijn einde betekenen?
Ik zou er niet op rekenen. Er is geen tegenkandidaat die het nu over zou willen nemen en de meerderheid van de Tories is dusdanig dan zelfs een flink aantal rebellen geen effect heeft.

Johnson blijft gewoon zitten tot hij er uitgeschopt wordt, reken daar maar op. Hetzij door de kiezer, hetzij door zijn partij maar dat laatste zie ik niet gebeuren, alleen als er een smoking gun zou zijn over corruptie mischien maar zelfs dan...er blijven nu ook ministers zitten die lucratieve contracten en vrienden, familie en donors geven zonder enige gene.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  dinsdag 27 april 2021 @ 19:02:23 #120
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199182524
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 16:38 schreef Jaeger85 het volgende:
In de Britse pers wordt flink aan de stoelpoten gezaagd van BoJo. Ook kelderen de Tories in de peilingen. Zou dit dan toch zijn einde betekenen?
Volgens ingewijden weet Dominic where the bodies are buried. Ook moet hij 26 mei voor een committee vragen over de pandemie beantwoorden. Misschien dat tegen die tijd er een perfecte storm waait en er geen aparte ventilator voor de shit nodig is. We zullen het zien.

Overigens wordt het plan om Dominic valselijk van lekken te beschuldigen 'Poke the Bear' genoemd. Wat voor soap is dit?

[ Bericht 0% gewijzigd door Arnold_ op 27-04-2021 21:55:36 ]
pi_199182686
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 18:44 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik zou er niet op rekenen. Er is geen tegenkandidaat die het nu over zou willen nemen en de meerderheid van de Tories is dusdanig dan zelfs een flink aantal rebellen geen effect heeft.

Johnson blijft gewoon zitten tot hij er uitgeschopt wordt, reken daar maar op. Hetzij door de kiezer, hetzij door zijn partij maar dat laatste zie ik niet gebeuren, alleen als er een smoking gun zou zijn over corruptie mischien maar zelfs dan...er blijven nu ook ministers zitten die lucratieve contracten en vrienden, familie en donors geven zonder enige gene.
Ik denk dat Michael Gove of Rishi Sunak het stokje graag over zouden nemen.
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 19:28:48 #122
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199182867
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:14 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ik denk dat Michael Gove of Rishi Sunak het stokje graag over zouden nemen.
Gove zou zeker willen maar Gove moet daarvoor de stemmen krijgen van de Tory MP's en dat wordt heel lastig voor hem, hij is bepaald niet geliefd bij zijn collega's, Sunak dicht ik wel kansen toe maar is nog te nieuw mischien.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 27 april 2021 @ 19:31:37 #123
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199182895
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 22:43:16 #124
236264 crew  capricia
pi_199186388
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 19:31 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ]
Ik wilde hem net posten. Top van je. _O_
Er zijn inmiddels twee video's op zijn Twitter account.
1. visserij
https://twitter.com/BBCRosAtkins/status/1386933585341517824?s=19

2. Noord Ierland.
https://twitter.com/BBCRosAtkins/status/1387134844883308547?s=19

Er komen er nog twee.
Brexit. What was promised and what's been delivered.
Mooi. O+ beiden de moeite waard om te kijken.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 22:57:20 #125
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199186589
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:43 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik wilde hem net posten. Top van je. _O_
Er zijn inmiddels twee video's op zijn Twitter account.
1. visserij
https://twitter.com/BBCRosAtkins/status/1386933585341517824?s=19

2. Noord Ierland.
https://twitter.com/BBCRosAtkins/status/1387134844883308547?s=19

Er komen er nog twee.
Brexit. What was promised and what's been delivered.
Mooi. O+ beiden de moeite waard om te kijken.
Laat mij raden wat de conclusie is, "veel beloofd, niets geleverd"? :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 23:05:05 #126
236264 crew  capricia
pi_199186725
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laat mij raden wat de conclusie is, "veel beloofd, niets geleverd"? :)
Hoe raad je dat zo? :D
De Twitter filmpjes zijn 4 min lang. En niet echt diepgaand, maar wel to the point. Mss is er op de BBC een uitgebreidere uitzending.
Maar ik vind het hoe dan ook netjes belicht. Ook hoe hij over de EU praat.
Definitely not CIA
  Moderator dinsdag 27 april 2021 @ 23:07:12 #127
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199186764
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 april 2021 23:05 schreef capricia het volgende:

[..]

Hoe raad je dat zo? :D
De Twitter filmpjes zijn 4 min lang. En niet echt diepgaand, maar wel to the point. Mss is er op de BBC een uitgebreidere uitzending.
Maar ik vind het hoe dan ook netjes belicht. Ook hoe hij over de EU praat.
Och, ik volg het een beetje ;)

Het trieste is dat dit soort reportages gewoon de uitzondering zijn in het VK en de journalisten die nog wel serieuze analyses maken worden overschreeuwd door de tabloids. En van de Britse regering valt al helemaal geen serieuze reactie te verwachten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 28 april 2021 @ 11:37:43 #128
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199190840
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 12:05:45 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199191176
quote:
3s.gif Op woensdag 28 april 2021 11:37 schreef rubbereend het volgende:
[ twitter ]
Noord Ierland is het grootste slachtoffer van Brexit, denk ik, althans, de loyalisten/Protestanten
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199191368
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 april 2021 22:57 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Laat mij raden wat de conclusie is, "veel beloofd, niets geleverd"? :)
Dat zal het zijn ja, ik ben toch benieuwd wat er nu veranderd is waardoor deze hapklare brokken voorgeschoteld worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 12:22:14 #131
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199191413
quote:
7s.gif Op woensdag 28 april 2021 12:19 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dat zal het zijn ja, ik ben toch benieuwd wat er nu veranderd is waardoor deze hapklare brokken voorgeschoteld worden.
Reality bites? De tijd van beloftes is voorbij, het is nu realiteit en zaken die beloofd zijn moeten waargemaakt worden en dan blijkt dat de critici van de beloftes eigenlijk gewoon gelijk hadden en dat met name de Johnson regering totaal clueless is hoe ze nu verder moeten.
Het pinlijke is ook dat Noord-Ierland nooit in meerderheid voor Brexit stemde en dat de loyalisten zich, terecht, verraden voelen door Londen omdat ze constant belooft is dat alles hetzelfde zou blijven.

Men had kritiek op May maar die snapte tenminste nog waar het probleem zat. Johnson is nu zelf de kapitein van de Titanic die net doet alsof er geen ijsberg is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199195042
Pub and restaurant bosses are warning of a staff shortage in hospitality due to Covid complications. Ahead of indoor service resuming on 17 May, workers are said to be concerned about coming off furlough with uncertainty surrounding the Government’s roadmap, while those from EU nations, who returned home during the crisis, are unable to come back.

Jeremy King, the co-founder of the restaurant group Corbin & King, told i: “Nobody quite realised how many people we had from Europe.

“They were marooned here in the pandemic and were treated quite badly. We have a home secretary who shows no respect for the sector, our third largest employer.

“They headed home and some don’t want to come back, and who can blame them? Others who do can’t get back.

“I heard of one restauratuer who hired a new Spanish chef but he was turned away at Heathrow.”

Staff on furlough are reluctant to move jobs or seek new employment in the pandemic because workers only qualify for grants if they have held a job long enough to be on the payroll system.

Hospitality chiefs said staff turnover in the sector, which is traditionally quite high, and a reliance on European workers whose culture is more in tune with restaurant jobs, has led to a “serious shortfall”.

Phil Urban, the CEO of the Mitchells & Butler pub group, said to i: “There were a lot of chefs from the EU that aren’t able to come back, or not wanting to.

“People are wise – if they move jobs they could fall between the furlough gap and nobody knows whether we’re open for good again now.

“The last couple of times we’ve gone into lockdown, we’ve had a number of people who joined not long before lockdown and then didn’t qualify for Government help. It means they can’t pay rent.

“We’re struggling to fill some specialist rolls. We’re enduring a very bumpy road out of this.”

jaja... Nu gaan ze het wel merken als ze opeens niet geserveerd worden door een vriendelijke poolse dame of ingecheckt worden door een Franse studente. Dat wordt nu een ex-crimineel die eigenlijk niet wil werken.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 28 april 2021 @ 17:59:52 #133
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199195076
Maar wel tenminste een echte Brit |:)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199195104
quote:
9s.gif Op woensdag 28 april 2021 17:59 schreef Perrin het volgende:
Maar wel tenminste een echte Brit |:)
Waar ze waarsch. groots mee adverteren:

REAL BRITISH WORKER. BORN in the UK. Has a black passport.

Net als op al het eten hier. REAL BRITISH EGGS. Real British Fries...

:')
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator woensdag 28 april 2021 @ 18:49:05 #135
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199195665
quote:
0s.gif Op woensdag 28 april 2021 18:02 schreef RipCity het volgende:

[..]

Waar ze waarsch. groots mee adverteren:

REAL BRITISH WORKER. BORN in the UK. Has a black passport.

Net als op al het eten hier. REAL BRITISH EGGS. Real British Fries...

:')
Real British Ale, niet te vergeten ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199202097

Even lekker ranten tegen BoJo

Vergeleken daarmee is Rutte zo slecht nog niet
Do not go gentle into that good night
Old age should burn and rave at close of day;
Rage, rage against the dying of the light.
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 11:20:00 #137
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199203444
quote:
1s.gif Op donderdag 29 april 2021 09:09 schreef devlinmr het volgende:

Even lekker ranten tegen BoJo

Vergeleken daarmee is Rutte zo slecht nog niet
Da's geen vergelijking, natuurlijk, vergeleken met Kim is Rutte ook zo slecht nog niet :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 april 2021 @ 13:41:39 #138
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199205776
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator / Redactie Sport / Weblog donderdag 29 april 2021 @ 21:50:10 #139
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199212797
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator donderdag 29 april 2021 @ 23:45:31 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199214481
@rubbereend Bedankt voor het posten van de video's :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 30 april 2021 @ 12:25:34 #141
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199218143
quote:
The government has totally failed to negotiate a fishing deal with Norway for this year.

"In consequence, there will be no British-caught Arctic cod sold through chippies for our national dish – it will all be imported from the Norwegians, who will continue to sell their fish products to the UK tariff-free while we are excluded from these waters.

“Quite simply, this is a disgrace and a national embarrassment
.”

Gemene Noorwegenaren :(

https://www.messengernews(...)ure-get-norway-deal/

Hoe was het ook al weer?
Meeste vis gevangen door UK gaat naar EU. Meeste vis gegeten in UK, de te frituren varianten, komt van buiten de UK.

[ Bericht 4% gewijzigd door Hyperdude op 30-04-2021 12:42:23 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 vrijdag 30 april 2021 @ 18:23:29 #142
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199221930
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:27:26 #143
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199221973
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Het enige dat mist is dat ie zichzelf in de edele delen raakt :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 30 april 2021 @ 18:28:38 #144
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199221987
  Moderator vrijdag 30 april 2021 @ 19:38:22 #145
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199222893
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 april 2021 12:25 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

.”

Gemene Noorwegenaren :(

https://www.messengernews(...)ure-get-norway-deal/

Hoe was het ook al weer?
Meeste vis gevangen door UK gaat naar EU. Meeste vis gegeten in UK, de te frituren varianten, komt van buiten de UK.

Yep. Vrijwel alle kabeljauw, 50% van de wijting en van de UK vangst wordt iets van 60% naar de EU geexporteerd. Of liever gezegd, werd.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199229909
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
  zaterdag 1 mei 2021 @ 11:56:04 #147
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199230887
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 18:23 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
Prima toch, ziet er nog getraind uit.
  zaterdag 1 mei 2021 @ 18:48:02 #148
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_199235308
quote:
Opmars van pro-Britse unionisten

Unionistische hardliners zijn nu in opmars, zoals de Traditional Unionist Voice (TUV) van Jim Allister. Allister, die een fel tegenstander is van de Goede Vrijdagakkoorden, opereerde jarenlang als een eenmanspartij aan de marge van de Noord-Ierse politiek, maar hij lijkt nu te profiteren van de chaos bij de DUP. Allister verwoordt als geen ander het groeiende onbehagen van de protestants-unionistische gemeenschap.

"Hoe krijg je Ierse hereniging voor elkaar? Het Noord-Ierland Protocol stuurt aan op innige economische unie van het hele Ierse eiland, terwijl het de banden met de Britse economie doorsnijdt", zo waarschuwt hij. "Met een economische unie ben je maar één stap verwijderd van een politieke unie. Als we het protocol niet vernietigen, dan vernietigt het protocol Noord-Ierland."

Maar hoe terecht is zijn vrees? Door brexit is het debat over Ierse hereniging serieus op gang gekomen, maar volgens alle opiniepeilingen is er nog altijd geen meerderheid In Noord-Ierland die hereniging steunt. Zo blijft de droom van een verenigd Ierland voorlopig buiten het bereik van de pro-Ierse nationalisten. Brexit lijkt vooralsnog enkel te leiden tot meer instabiliteit in Noord-Ierland en oude wonden die openrijten.
https://nos.nl/nieuwsuur/(...)-voor-het-ierse-volk
  zaterdag 1 mei 2021 @ 19:28:32 #149
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199235842
quote:
Geef die lui een enkeltje Groot-Brittannië en een smak geld mee.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199238482
quote:
In de afgelopen jaren is de support voor hereniging flink gestegen, nog niet waar het zijn moet maar dat gaat geen jaren meer duren.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_199238559


Uit een reactie onder de video van Phil Moorehouse.

quote:
Norway and the UK have a bilateral agreement from 1964 regarding access to each other's waters. On March 16th this year a UK delegation concluded and signed an agreement to continue this as part of a broader agreement redefining access and quotas some of which are determined by the EU (British access to the Baltic approaches for example), who were therefore also signatories. Then, a few weeks later when the bilateral element was to be announced, Defra issued an official notice to the Norwegian government that access to UK waters would be reduced, despite what they had just agreed. The Norwegian fisheries ministry reminded them that this issue had actually been resolved, and they had the signatures to prove it. They received instead in reply a "proposal" that access for Norwegian fishermen to UK waters would be cut by a specific amount while the UK of course would "honour" the 1964 treaty by continuing to catch Norwegian cod and in any quantities it determined itself. Norway said "no thanks, and we'll be seeing you in court".

In Britain this is not being reported as it actually happened, or at least as it is in Norway (you can judge for yourself which side is likely to have a more objective view). The EU's involvement, for example, in the negotiations leading to March 16th is not referred to in the UK, even though they are also party to the treaty as it relates to fisheries in the North Sea and Norwegian North Atlantic. Britain did not "walk away" from any talks - they attempted to negotiate after they had already signed the contract (where have we heard this before?) and were then sent packing when they unilaterally assumed they could drastically change the terms. Norway had actually anticipated this lack of good faith and secured compensation for fishermen in advance with EU help (through InvestEU). They are now preparing legal action and have told Defra to come back in late summer with confirmation that they will honour the existing agreement and preferably also with an offer of recompense to Norwegian fishing companies who invested in leases, stock, equipment and crews based on the deal that the UK reneged on even before the ink in their signatures was dry.

In the meantime, since the UK has unilaterally abandoned all existing treaties it had signed with Norway, including one from only a month ago, it cannot therefore legally fish in any waters within those treaties except its own.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 5 mei 2021 @ 09:19:05 #152
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199285155
France threatens to cut electricity to British island in post-Brexit fisheries dispute
quote:
As you know, the agreement provides for retaliatory measures, and we are ready to use them," Girardin told the French parliament.... "Regarding Jersey, I'll remind you, for example, of electricity transportation via undersea cable," she added. "We have means at our disposal. And even if it'd be sad to get to that point, we'll get there if we must."
pi_199285439
Britain shoots itself in the foot, says Norwegian industry leader
https://fiskerforum.com/b(...)ian-industry-leader/

quote:
‘We had hoped for good co-operation with the UK on management of and access to shared resources, but we see that this was not possible,’ said Audun Maråk, director of Norwegian industry federation Fiskebåt.
‘The United Kingdom expected Norway to accept an agreement with significantly worse framework conditions for Norwegian fisheries than we had before Brexit. This applied to both whitefish and pelagic, and reduced zone access,’ he said.
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Moderator woensdag 5 mei 2021 @ 11:00:50 #154
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199286280
Barnier heeft een boek geschreven, het onderwerp laat zich raden:

quote:
Tory quarrels determined UK’s post-Brexit future, says Barnier

Britain’s post-Brexit future was determined by “the quarrels, low blows, multiple betrayals and thwarted ambitions of a certain number of Tory MPs”, the EU’s chief negotiator has said in his long-awaited diaries.

The UK’s early problem, writes Michel Barnier in The Great Illusion, his 500-page account, was that they began by “talking to themselves. And they underestimate the legal complexity of this divorce, and many of its consequences.”

Soon, however, the talking turned to Conservative party infighting, and by the end it had become “political piracy … They will go to any length. The current team in Downing St is not up to the challenges of Brexit nor to the responsibility that is theirs for having wanted Brexit. Simply, I no longer trust them.”

Published in France on Thursday and in English translation in October, The Great Illusion is a blow-by-blow account of the four years Barnier, a former French cabinet minister and European commissioner who has said he expects to “play a role” in the country’s next presidential election, spent as the EU’s chief Brexit negotiator.

https://www.theguardian.c(...)it-future-barnier-eu
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator / Redactie Sport woensdag 5 mei 2021 @ 11:17:14 #155
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199286489
Morgen verkiezingsdag
https://en.wikipedia.org/wiki/2021_United_Kingdom_local_elections

De Rode Muur lijkt nog meer gesloopt te gaan worden zoals hier in Hartlepool
https://www.theguardian.c(...)artlepool-byelection (by-election)

Starmer dekt zich vast in
https://www.theguardian.c(...)-for-6-may-elections

Goede analyse
https://www.newstatesman.(...)n-and-too-strong-die
En is is natuurlijk Count Binface vs Sadiq Khan in Londen.

[ Bericht 5% gewijzigd door borisz op 05-05-2021 11:56:25 ]
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_199286491
Kan ook dit boek aanraden.

When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  woensdag 5 mei 2021 @ 18:32:49 #157
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199291915
Voor wie nog niet genoeg heeft van vis: Scotland: Brexit Takes Toll on Fishing I ARTE Documentary
Niet bepaald 'easiest deal in human history'
  donderdag 6 mei 2021 @ 04:27:54 #158
2651 svann
night-hawk
pi_199297402
Ruzie met Frankrijk escaleert: Britten sturen marineschepen naar haven Jersey
https://www.volkskrant.nl(...)ven-jersey~be41f4d1/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg, stroomstorinkje.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Overall beste user 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 15:32:28 #159
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199302813
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199302844
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:32 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]
WO3 kan niet lang meer duren
  Moderator donderdag 6 mei 2021 @ 15:39:01 #161
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199302881
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:35 schreef Heph844 het volgende:

[..]

WO3 kan niet lang meer duren
Mwah, dat zal wel mee vallen, het is niet de eerste keer dat er wat onenigheid is over visserij waar het VK bij betrokken is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 6 mei 2021 @ 15:59:19 #162
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199303105
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 04:27 schreef svann het volgende:
Ruzie met Frankrijk escaleert: Britten sturen marineschepen naar haven Jersey
https://www.volkskrant.nl(...)ven-jersey~be41f4d1/

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik zeg, stroomstorinkje.
Tijd om Jersey te bevrijden van het Britse juk.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Overall beste user 2022 donderdag 6 mei 2021 @ 16:08:21 #163
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199303195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 mei 2021 15:35 schreef Heph844 het volgende:

[..]

WO3 kan niet lang meer duren
Meestal als de britten kleine schepen voor de franse kust hebben laten ze zich evacueren.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 04:37:10 #164
2651 svann
night-hawk
pi_199309935
SPOILER: Hoekse en kabeljauwse twisten
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 07:47:59 #165
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199310321
Het tellen van de stemmen is begonnen.
Hartlepool is verloren voor Labour. Nog niet officieel, maar het gaat het wel op.

Eerste 11 vd 143 councils in de UK zijn binnen. Ook een dreun aan voor Labour.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 7 mei 2021 @ 08:09:00 #166
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199310481
twitter

Auw..... Het was niet eens spannend.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  vrijdag 7 mei 2021 @ 09:58:55 #167
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199311699
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 08:09 schreef borisz het volgende:
[ twitter ]
Auw..... Het was niet eens spannend.
Oei. Lijkt erop dat de Brexit Party kiezers 1:1 naar de Conservatieven overgestapt zijn.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 11:26:31 #168
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199312733
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 09:58 schreef freako het volgende:

[..]

Oei. Lijkt erop dat de Brexit Party kiezers 1:1 naar de Conservatieven overgestapt zijn.
Dat is niet zo verassend, lijkt mij. Maar het draagvlak van Labour wordt wel steeds lastiger zo.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:04:36 #169
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199313919
Voor degenen die interesse hebben in de uitslagen van de verschillende verkiezingen (Schotland, Wales, Londen oa.) in het VK, hier kun je die volgen:

https://www.theguardian.c(...)scottish-welsh-polls

Met een hele beperkte (16 van 143) hoeveelheid uitslagen is het voorlopig Labour wat zware verliezen aan het lijden is.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:31:51 #170
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199314326
Die 2 oorlogsbootjes sturen was een goede zet van Boris.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 vrijdag 7 mei 2021 @ 13:51:34 #171
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199314601
De Fransen kunnen nog steeds de stroom afsluiten op Jersey.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:21 #172
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199314676
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:51 schreef Ulx het volgende:
De Fransen kunnen nog steeds de stroom afsluiten op Jersey.
Dat heeft weinig invloed op de verkiezingen van gisteren. ;)
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 13:56:56 #173
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314693
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:51 schreef Ulx het volgende:
De Fransen kunnen nog steeds de stroom afsluiten op Jersey.
Tja, blijft lastig als je in de territoriale wateren van Frankrijk ligt als eiland zijnde :+
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:02:14 #174
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314761
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 13:56 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Dat heeft weinig invloed op de verkiezingen van gisteren. ;)
Die bootjes ook niet, dat is te kort geweest om van invloed te zijn, denk ik. Covid speelt een grotere rol, vermoed ik en ik denk dat de verkiezingen in Wales en Schotland daar meer over gaan zeggen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:06:27 #175
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199314808
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:02 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Die bootjes ook niet, dat is te kort geweest om van invloed te zijn, denk ik. Covid speelt een grotere rol, vermoed ik en ik denk dat de verkiezingen in Wales en Schotland daar meer over gaan zeggen.
Rare luitjes in Hartlepool. :)

trivia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Monkey_hanger

quote:
In former times, mid war an' strife,
The French invasion threatened life,
An' all was armed to the knife,
The Fishermen hung the Monkey O!
The Fishermen wi' courage high,
Seized on the Monkey for a spy,
"Hang him" says yen, says another,"He'll die!"
They did, and they hung the Monkey O!.
They tried every move to make him speak,
They tortor'd the Monkey till loud he did squeak
Says yen, "That's French," says another "it's Greek"
For the Fishermen had got drunky, O!
"He's all ower hair!" sum chap did cry,
E'en up te summic cute an' sly
Wiv a cod's head then they closed an eye,
Afore they hung the Monkey O!
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:09:03 #176
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314843
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:06 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Rare luitjes in Hartlepool. :)

trivia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Monkey_hanger
[..]

Tja...ik kan er geen chocolade van maken, moet ik zeggen, maar blijkbaar de stemmers in Hartlepool wel. Ik wens ze veel succes met hun keuze.

Je zou haast denken dat Brexit een enorm succes is geweest in Hartlepool maar de realiteit is nogal anders.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 14:15:23 #177
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199314911
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 11:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dat is niet zo verassend, lijkt mij. Maar het draagvlak van Labour wordt wel steeds lastiger zo.
Ja, dat Labour nog flink achteruit gaat tov 2019 zal zeker een tegenvaller zijn. 29% in wat ooit een safe seat was, dat is gewoon slecht.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 14:21:09 #178
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199314988
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 14:15 schreef freako het volgende:

[..]

Ja, dat Labour nog flink achteruit gaat tov 2019 zal zeker een tegenvaller zijn. 29% in wat ooit een safe seat was, dat is gewoon slecht.
Yep, en de eerste gemeenteraads resultaten zijn ook bepaald niet florissant te noemen, een verlies van 55 zetels op 16 getelde steden is ook nogal desastreus. Kan nog bijtrekken, natuurlijk.

Wel benieuwd naar de resultaten in Wales (uiteraard), daar was Labour aan de macht en die hebben veel waardering gehad voor hun covid beleid. (Gezondheidszorg is "devolved"), ook benieuwd wat de stemming in Schotland gaat opleveren en hoeveel drive dat voor de SNP richting onafhankelijkheid gaat geven.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199315037
Zo te zien voelen nog vele Labour Leave verraden gezien de resultaten in het zogenaamde ''voormalige' Red Wall gebieden
pi_199316349
Volgens mij heeft Labour helemaal niets te bieden, dus ook geen rede om Labour te stemmen terwijl de conservatieven wel iets te bieden hebben, namelijk een freeport en 'leveling up'.
Verder zullen veel voormalig UKIP en Brexit stemmers op de conservatieven gestemd hebben.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:27:03 #181
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316530
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:10 schreef bedachtzaam het volgende:
Volgens mij heeft Labour helemaal niets te bieden, dus ook geen rede om Labour te stemmen terwijl de conservatieven wel iets te bieden hebben, namelijk een freeport en 'leveling up'.
Verder zullen veel voormalig UKIP en Brexit stemmers op de conservatieven gestemd hebben.
Freeport en levelling up zijn inhoudsloze kreten, natuurlijk.

UKIP en Brexit stemmers stemden niet op Labour bij de vorige verkiezingen dus zorgen ook niet voor verlies bij Labour als ze nu CON stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316690
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:27 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Freeport en levelling up zijn inhoudsloze kreten, natuurlijk.

UKIP en Brexit stemmers stemden niet op Labour bij de vorige verkiezingen dus zorgen ook niet voor verlies bij Labour als ze nu CON stemmen.
Klopt, er zijn dus veel stemmers die niet de moeite genomen hebben om te gaan stemmen, teleurgesteld wellicht.
De freeport laat ik even in het midden maar 'leveling up' kon weleens de volgende verkiezingswinst gaan opleveren voor de conservatieven.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 16:47:03 #183
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199316795
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:39 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Klopt, er zijn dus veel stemmers die niet de moeite genomen hebben om te gaan stemmen, teleurgesteld wellicht.
De freeport laat ik even in het midden maar 'leveling up' kon weleens de volgende verkiezingswinst gaan opleveren voor de conservatieven.
De opkomst was sowieso dramatisch slecht, iets van 43%.

Tja, wat houdt dat in dan "levelling up"? Het is gewoon een PR kreet die nergens ook maar iets concreets geeft. Het is typerend voor Johnson, dat wel.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199316889
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 16:47 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De opkomst was sowieso dramatisch slecht, iets van 43%.

Tja, wat houdt dat in dan "levelling up"? Het is gewoon een PR kreet die nergens ook maar iets concreets geeft. Het is typerend voor Johnson, dat wel.
Als het serieus was dan zou je volgens mij ook al ambitieuze geluiden opvangen hier en daar dus het zal wel wat geld naar infrastructuur gaan betekenen en wat extra beloften waar je vervolgens na de volgende verkiezing weinig meer van hoort en men weer gaat bezuinigen.
Maar goed dat is speculeren van mijn kant. :)
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Redactie Games vrijdag 7 mei 2021 @ 18:05:15 #185
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199317602
Je moet trouwens wel toegeven dat het knap is dat je nóg slechter presteert dan Corbyn. Dit zal wel ook koren op de molen zijn op de linkervleugel van de partij, die zullen zeggen dat het centrisme van Starmer ook geen klap uitmaakt en dat het Blairisme ter ziele is.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  vrijdag 7 mei 2021 @ 18:09:16 #186
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199317632
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:05 schreef Puddington het volgende:
Je moet trouwens wel toegeven dat het knap is dat je nóg slechter presteert dan Corbyn. Dit zal wel ook koren op de molen zijn op de linkervleugel van de partij, die zullen zeggen dat het centrisme van Starmer ook geen klap uitmaakt en dat het Blairisme ter ziele is.
Wat voorheen het centrum was, is nu gematigd links. Heel rechts is daar richting schuimbekkend flag-waving wappie opgeschoven.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Redactie Games vrijdag 7 mei 2021 @ 18:11:38 #187
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199317660
quote:
9s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 18:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wat voorheen het centrum was, is nu gematigd links. Heel rechts is daar richting schuimbekkend flag-waving wappie opgeschoven.
Zelfs dat niet eens. Wat ik van Strarmer heb gezien is het vooral een hoop beloftes, een hoop loze termen, maar geen concrete voorstellen voor betere leefomstandigheden in de Heartlands. Dat mag je hem best aanrekenen.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_199317779
Die COVID perco’s zijn echt heerlijk Engels weer met
Die spontane ‘vragen uit het land’ video’s.
Zo kneuterig maar ook zo voorbedacht weer want niets wordt aan toeval overgelaten.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
pi_199318280
Tja, Corbyn was misschien te links, maar dat wist je tenminste. Wat weet ik over Starmer, buiten dat ie Labour zou redden door niet Corbyn te zijn? niets..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199318371
Labour heeft al voor het referendum van 2016 alleen maar steken laten vallen, ik zie niet in waarom dat nu anders zou zijn.

Aardige column in de Guardian over hoezeer Labour zich laten leiden door focus groups ipv. voter outreach -> https://www.theguardian.c(...)vatives-keir-starmer
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  vrijdag 7 mei 2021 @ 19:08:17 #191
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199318397
Er is een crisis. "Get your jab" lijkt een succes.
Dan maakt het, volgens mij, weinig uit wat een oppositiepartij doet, verliezen doen ze toch.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 19:22:03 #192
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199318528
Schotland: SNP +2 Con -1 Lab -1 (95 te gaan)

Wales: Lab -1 Con +1 Plaid +1 Ind -1 (41 te gaan)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games vrijdag 7 mei 2021 @ 19:22:31 #193
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199318536
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:08 schreef Hyperdude het volgende:
Er is een crisis. "Get your jab" lijkt een succes.
Dan maakt het, volgens mij, weinig uit wat een oppositiepartij doet, verliezen doen ze toch.
Johnson heeft ook de nodige schandalen aan zijn broek hangen en de economie is flink gekrompen door de Brexit. Daar moet je gewoon als linkse partij van profiteren, zeker in een gebied waar je traditioneel sterk staat. Maar Starmer is gewoon een zak hooi die vooral voor de eigen achterban geruststelt dat het geen corbyn is, maar verder het charisma heeft van Milliband.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_199319620
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 19:22 schreef Puddington het volgende:

[..]

Johnson heeft ook de nodige schandalen aan zijn broek hangen en de economie is flink gekrompen door de Brexit. Daar moet je gewoon als linkse partij van profiteren, zeker in een gebied waar je traditioneel sterk staat. Maar Starmer is gewoon een zak hooi die vooral voor de eigen achterban geruststelt dat het geen corbyn is, maar verder het charisma heeft van Milliband.
Ach ja, Ed...
Soms leek het alsof de echte leider van Labour verhinderd was, en ze een junior secretary naar het interview hadden gestuurd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator vrijdag 7 mei 2021 @ 20:34:09 #195
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199319762
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:27 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Ach ja, Ed...
Soms leek het alsof de echte leider van Labour verhinderd was, en ze een junior secretary naar het interview hadden gestuurd.
Milliband verloor door een bacon sandwich.

SNP nog steeds op winst in Schotland, overigens, absolute meerderheid wordt lastig echter maar SNP heeft al 3 zetels gewonnen en met nog 87 te tellen staat de SNP op 35, CON 2, LibDem 4 en Labour 1.

In Wales staan de CON's en Plaid op winst maar het is een hele kleine verschuiving van +1 voor beiden en -1 voor Labour tot dusverre.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Redactie Games vrijdag 7 mei 2021 @ 20:59:06 #196
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199320253
Om toch even door te zeiken over Starmer:

twitter
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_199320313
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 mei 2021 20:34 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Milliband verloor door een bacon sandwich.
Ach, Cameron at een hotdog met vork en mes.

En er was nog de "Stone Tablet" met verkiezingsbeloftes. Heeft Labour 20.000 £ boete opgeleverd, omdat ze de kosten niet bij hun "election campaign spending" vermeld hadden.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199323681
quote:
Keir Starmer concedes Labour has lost the trust of working people

Leader says party considering moving HQ out of London to show it represents the whole country after May election defeats
Oh boy...
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Redactie Games zaterdag 8 mei 2021 @ 11:49:54 #199
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_199327181
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 00:30 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Oh boy...
Dat bedoel ik met die loze statements. Wat heeft een arbeider eraan dat labour z'n partijkantoor verhuist? Kom met beleid die die groep ten goede komt!
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator zaterdag 8 mei 2021 @ 11:53:06 #200
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199327228
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 11:49 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat bedoel ik met die loze statements. Wat heeft een arbeider eraan dat labour z'n partijkantoor verhuist? Kom met beleid die die groep ten goede komt!
Als je Labours programma leest dan doen ze exact dat. Maar Labour is niet aan de macht en kan zijn plannen niet uitvoeren zolang ze niet aan de macht zijn.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 18:57:43 #201
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199333969
twitter


63 SNP + 9 Greens gaat het volgens de BBC worden voor de partijen die voor een tweede referendum zijn
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_199334240
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 18:57 schreef Szura het volgende:
[ twitter ]

63 SNP + 9 Greens gaat het volgens de BBC worden voor de partijen die voor een tweede referendum zijn
en hoeveel procent van het feitelijke electoraat heeft nu gestemd op snp? want in VK is toch een representatief systeem?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:15:14 #203
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199334245
Dit is wel een pareltje:

twitter
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:21:13 #204
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199334329
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]

en hoeveel procent van het feitelijke electoraat heeft nu gestemd op snp? want in VK is toch een representatief systeem?
Dat weten we pas als alles binnen is
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 19:21:25 #205
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199334332
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:15 schreef Korenfok het volgende:

[..]

en hoeveel procent van het feitelijke electoraat heeft nu gestemd op snp? want in VK is toch een representatief systeem?
Schotland heeft een gemengd kiesstelsel, een kiezer brengt twee stemmen uit. Het lijkt sterk op het Duitse systeem (zonder landelijke kiesdrempel) Eén stem op een kandidaat in zijn kiesdistrict (en de kandidaat met de meeste stemmen is verkozen) en één op een regionale lijst. De zetels op de regionale lijst worden evenredig verdeeld, maar de gewonnen zetels in de kiesdistricten worden erop in mindering gebracht.

Omdat de SNP bijna alle kiesdistricten heeft gewonnen (en dus nauwelijks zetels haalt via de regionale lijsten), hebben veel SNP-kiezers hun tweede stem tactisch uitgebracht op de Green Party. SNP en de Green Party zullen samen een kleine meerderheid van de tweede stemmen hebben gekregen, maar er wordt nu nog geteld.
pi_199334594
quote:
10s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:15 schreef freako het volgende:
Dit is wel een pareltje:

[ twitter ]
Hoeveel bedraagt de deposit, en hoeveel stemmen moet je halen om die terug te krijgen?
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199334858
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:21 schreef freako het volgende:

[..]

Schotland heeft een gemengd kiesstelsel, een kiezer brengt twee stemmen uit. Het lijkt sterk op het Duitse systeem (zonder landelijke kiesdrempel) Eén stem op een kandidaat in zijn kiesdistrict (en de kandidaat met de meeste stemmen is verkozen) en één op een regionale lijst. De zetels op de regionale lijst worden evenredig verdeeld, maar de gewonnen zetels in de kiesdistricten worden erop in mindering gebracht.

Omdat de SNP bijna alle kiesdistricten heeft gewonnen (en dus nauwelijks zetels haalt via de regionale lijsten), hebben veel SNP-kiezers hun tweede stem tactisch uitgebracht op de Green Party. SNP en de Green Party zullen samen een kleine meerderheid van de tweede stemmen hebben gekregen, maar er wordt nu nog geteld.
dank je voor de uitleg. Maar betekend dit dat 50 % van de zetels =/= als 50% van de stemmen?
  zaterdag 8 mei 2021 @ 20:51:37 #208
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199335425
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 20:04 schreef Korenfok het volgende:

[..]

dank je voor de uitleg. Maar betekend dit dat 50 % van de zetels =/= als 50% van de stemmen?
In een ideale wereld wel. En stemmen zijn dan lijststemmen.

Er zijn echter meer kiesdistricten dan er lijstzetels zijn (73 om 56). De SNP heeft in sommige regio's waarschijnlijk meer zetels via kiesdistricten gewonnen dan de partij op basis van de lijststemmen recht op zou hebben. Die zetels mag de SNP houden. Dus als er in een regio 16 zetels zijn (9 kiesdistricten en 7 lijstzetels), en de SNP wint 50% van de lijststemmen, zou de partij 8 zetels moeten krijgen in die regio. Maar als de SNP alle kiesdistricten wint, krijgen ze er toch 9.

Omdat de zetels per regio verdeeld worden is er dan wel geen landelijke kiesdrempel, maar is er wel een impliciete regionale kiesdrempel van 5-6%. Dat verklaart ook de winst van de Green Party. Bij de laatste verkiezingen waren er 3 regio's waar de partij daar net onder bleef. Door wat extra tactische stemmen uit de SNP-hoek komt de Green Party in die regio's nu ook uit op 1 zetel.
  zaterdag 8 mei 2021 @ 21:03:29 #209
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_199335590
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 19:41 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Hoeveel bedraagt de deposit, en hoeveel stemmen moet je halen om die terug te krijgen?
De deposit is in het VK niet van toepassing op raadsverkiezingen. Alleen voor landelijke en regionale verkiezingen (en Londen). Wel moeten er handtekeningen ingeleverd worden. Normaal gesproken 10, ivm corona nu 2.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog zaterdag 8 mei 2021 @ 22:27:52 #210
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199336944
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:24:54 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199341751
Alle uitslagen op een rijtje:

https://www.theguardian.c(...)scottish-welsh-polls

Highlights;

• SNP wint in Schotland en gaat vermoedelijk weer op onafhankelijkheid aansturen
• In Wales blijft Labour aan de macht, de enige plek in het VK waar Labour geen zetel verloren heeft overigens.
• Sadiq Khan herkozen in Londen,
• Labour lijdt enorme verliezen in de gemeenteraden, 247 zetels in de min, Con wint 290 zetels (UKIP is weg), de Tories nemen controle in 11 gemeenteraden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199341851
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:24 schreef Tijger_m het volgende:
Alle uitslagen op een rijtje:

https://www.theguardian.c(...)scottish-welsh-polls

Highlights;

[*]SNP wint in Schotland en gaat vermoedelijk weer op onafhankelijkheid aansturen
• In Wales blijft Labour aan de macht, de enige plek in het VK waar Labour geen zetel verloren heeft overigens.
• Sadiq Khan herkozen in Londen,
• Labour lijdt enorme verliezen in de gemeenteraden, 247 zetels in de min, Con wint 290 zetels (UKIP is weg), de Tories nemen controle in 11 gemeenteraden.
jammer 1 zeteltje te weinig.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:33:50 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199341879
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:32 schreef RipCity het volgende:

[..]

jammer 1 zeteltje te weinig.
De Greens staan er hetzelfde in als de SNP op het gebied van onafhankelijkheid en die hebben 8 zetels.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199341892
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:33 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

De Greens staan er hetzelfde in als de SNP op het gebied van onafhankelijkheid en die hebben 8 zetels.
I know maar had het wel iets gemakkelijk gemaakt :)

Wordt leuk gevecht om 't referendum erdoor te krijgen. Hopelijk lukt het ze.
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 12:35:57 #215
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199341906
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:34 schreef RipCity het volgende:

[..]

I know maar had het wel iets gemakkelijk gemaakt :)

Wordt leuk gevecht om 't referendum erdoor te krijgen. Hopelijk lukt het ze.
Het zou mij nu niet meer verbazen, na het vorige referendum dacht ik dat het wel gelopen zou zijn voor de komende 20 jaar maar Brexit heeft alles op losse schroeven gezet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 9 mei 2021 @ 17:36:05 #216
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199347372
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 12:34 schreef RipCity het volgende:

[..]

I know maar had het wel iets gemakkelijk gemaakt :)

Wordt leuk gevecht om 't referendum erdoor te krijgen. Hopelijk lukt het ze.
Ik moet het nog zien. Londen is geen voorstander meer van referenda om unies te verlaten.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 18:04:04 #217
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199347724
Klein lichtpuntje:

quote:
Far-right candidates perform dismally across UK elections

Anti-fascist campaigners have been celebrating a dismal performance by far-right candidates in elections around the UK, from Scotland to council polls in England.

Their disastrous showing was also attributed to what the organisation Hope Not Hate described as Boris Johnson’s “hyping of a cultural war” and the attraction of former far-right voters to a populist agenda that included strong anti-immigration messaging.

The far-right group For Britain got fewer than 50 votes in 25 of the 47 council wards for which results were available on Friday afternoon. More than 100 votes were secured in only 10 of the wards contested by the party, which has attracted former British National party members, and argues that “Islamic doctrine and freedom are entirely incompatible”.

https://www.theguardian.c(...)-across-uk-elections
Met het einde van UKIP en de Farage's andere wappie partij lijkt extreem-rechts ofwel gewoon op de Tories te stemmen of niet te stemmen.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  zondag 9 mei 2021 @ 18:09:25 #218
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199347807
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:04 schreef Tijger_m het volgende:
Klein lichtpuntje:
[..]

Met het einde van UKIP en de Farage's andere wappie partij lijkt extreem-rechts ofwel gewoon op de Tories te stemmen of niet te stemmen.
Mja, wel erg 'glas half vol', je kunt ook stellen dat de Tories zo ver in wappie-rechts territorium beland zijn dat ze effectief helpen die bagger mainstream te maken.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator zondag 9 mei 2021 @ 18:09:57 #219
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199347814
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 18:09 schreef Perrin het volgende:

[..]

Mja, wel erg 'glas half vol', je kunt ook stellen dat de Tories zo ver in wappie-rechts territorium beland zijn dat ze helpen die bagger mainstream te maken.
Hey, ik probeer positief te zijn :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 zondag 9 mei 2021 @ 19:59:42 #220
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199348929
Een aardig stuk over het probleem dat de kiezers in Schotland hebben veroorzaakt voor Londen.
Komt er een referendum (en wint SNP die) kan BoJo die alleen maar stoppen door naar de rechter te stappen. Maar dat is dan dus heel duidelijk tegen de wil van het volk. Het zal de Unie niet populairder maken. Kortom: lose-lose voor de Tories.

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 9 mei 2021 @ 20:42:17 #221
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199349384
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 19:59 schreef Ulx het volgende:
Een aardig stuk over het probleem dat de kiezers in Schotland hebben veroorzaakt voor Londen.
Komt er een referendum (en wint SNP die) kan BoJo die alleen maar stoppen door naar de rechter te stappen. Maar dat is dan dus heel duidelijk tegen de wil van het volk. Het zal de Unie niet populairder maken. Kortom: lose-lose voor de Tories.

[ twitter ]
Het is geen lose-lose als de Schotten voor de unie kiezen.
  Overall beste user 2022 zondag 9 mei 2021 @ 21:09:29 #222
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199349674
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 20:42 schreef VoMy het volgende:

[..]

Het is geen lose-lose als de Schotten voor de unie kiezen.
Maar dan moet Londen wel van te voren zeggen de uitslag te respecteren. En dat is een risico.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199350047
Angela Rayner's ontslag als party chair en elections coordinator:

Angela Rayner fired as Labour gripped by post-poll rancour
Questions grow on Keir Starmer’s leadership with accusations of ‘cowardly avoidance of responsibility’

How long-running tensions with Keir Starmer led to Angela Rayner’s sacking

Angela Rayner’s sacking risks reopening Labour’s wounds
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  maandag 10 mei 2021 @ 07:41:25 #224
1234 HiZ
Istanbullu
pi_199352763
Ik vraag me af hoe Londen uit de val van een raadgevend referendum zou komen. Wettelijk gezien lijkt me het onhoudbaar te stellen dat de Schotse regering niet mag vragen welke voorkeur het volk heeft. En brexit heeft ons laten zien hoe lastig het is om de resultaten van een raadgevend referendum naast je neer te leggen.
pi_199353467
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan moet Londen wel van te voren zeggen de uitslag te respecteren. En dat is een risico.
Denk niet dat BoJo er een probleem mee zou hebben van tevoren tegen het referendum te zijn en bij winst voor Groot-Brittannië het referendum uit te roepen tot belangrijkste referendum ooit.
pi_199353494
Maar goed, leuk en aardig die Schotten. Belangrijkste feit van de verkiezingen lijkt me dat de conservatieven het goed doen, Labour dramatisch. De Britten kijken nog steeds heel anders tegen Brexit aan dan wij (en volgens mij ook heel anders dan wij denken dat ze er tegenaan kijken).

We kijken aan tegen een zeer lange regeringsperiode van Boris Johnson, daar ben ik wel redelijk van overtuigd. Wordt interessant om te zien of de UK de US rechts kan inhalen in de komende acht jaar.
  Moderator / Redactie Sport maandag 10 mei 2021 @ 11:16:27 #227
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_199354973
Morgen de Queens Speech. Wat kunnen we verwachten?
https://www.bbc.com/news/(...)stom3=%40BBCPolitics
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 11:58:57 #228
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199355758
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 07:41 schreef HiZ het volgende:
Ik vraag me af hoe Londen uit de val van een raadgevend referendum zou komen. Wettelijk gezien lijkt me het onhoudbaar te stellen dat de Schotse regering niet mag vragen welke voorkeur het volk heeft. En brexit heeft ons laten zien hoe lastig het is om de resultaten van een raadgevend referendum naast je neer te leggen.
Dat is alleen lastig als de politieke wil om het naast je neer te leggen ontbreekt, natuurlijk.

Johnson verliest vrijwel niets door zo'n referendum te negeren, de Tories hebben iets van 1 MP in Schotland en in Engeland is er niemand die zich druk maakt hierover en hun alternatieven zijn Labour of LibDem, niet de SNP.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199356163
Zouden de Schotten voor onafhankelijkheid stemmen? Ik kan me voorstellen dat er ook voorstanders zijn die opzien tegen de praktische uitvoering ervan. Onderhandelingen met Westminster, een landgrens met douane op het eiland, problemen met bevoorrading zoals in Noord Ierland, de financiële gevolgen etc..
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 12:45:46 #230
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199356481
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:24 schreef crystal_meth het volgende:
Zouden de Schotten voor onafhankelijkheid stemmen? Ik kan me voorstellen dat er ook voorstanders zijn die opzien tegen de praktische uitvoering ervan. Onderhandelingen met Westminster, een landgrens met douane op het eiland, problemen met bevoorrading zoals in Noord Ierland, de financiële gevolgen etc..
Het is een emotioneel issue net als Brexit en argumenten puur gebaseerd op ratio gaan het pleit daarover niet winnen. Voor veel Schotten zit dit heel, heel diep qua emotie.

Na de afgelopen jaren, Brexit et al, is de animo in Schotland wel degelijk toegenomen voor onafhankelijkheid en die was al hoog dus het zou mij niet verbazen als het referendum het nu wel haalt.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199356492
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar goed, leuk en aardig die Schotten. Belangrijkste feit van de verkiezingen lijkt me dat de conservatieven het goed doen, Labour dramatisch. De Britten kijken nog steeds heel anders tegen Brexit aan dan wij (en volgens mij ook heel anders dan wij denken dat ze er tegenaan kijken).

We kijken aan tegen een zeer lange regeringsperiode van Boris Johnson, daar ben ik wel redelijk van overtuigd. Wordt interessant om te zien of de UK de US rechts kan inhalen in de komende acht jaar.
In mijn consituency conservatives -9, lib dem +8, greens +3 en labour +1.
  maandag 10 mei 2021 @ 12:58:13 #232
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199356646
quote:
1s.gif Op maandag 10 mei 2021 09:29 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Maar goed, leuk en aardig die Schotten. Belangrijkste feit van de verkiezingen lijkt me dat de conservatieven het goed doen, Labour dramatisch. De Britten kijken nog steeds heel anders tegen Brexit aan dan wij (en volgens mij ook heel anders dan wij denken dat ze er tegenaan kijken).

We kijken aan tegen een zeer lange regeringsperiode van Boris Johnson, daar ben ik wel redelijk van overtuigd. Wordt interessant om te zien of de UK de US rechts kan inhalen in de komende acht jaar.
Is het niet ook een beetje de Tories tegen de rest. Waarbij 'de rest' over een 5/6 partijen verdeeld is, terwijl de Tories niet eens meer de concurrentie hebben van Farage. Dan lijken individuele partijen het wellicht niet of minder goed te doen vergeleken met de conservatieven, terwijl er tussen de blokken weinig verschuivingen zijn.
  maandag 10 mei 2021 @ 13:16:54 #233
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199356877
Wat ik me dan afvraag, waarom zijn al die partijen in Engeland allemaal zo raar. Wat is nou de structuur van Labour? Er is een soort lijsttrekker, in dit geval Starmer. Die zit toch gewoon in het Lagerhuis, lijkt me. Maar dan zijn er tussentijdse verkiezingen geweest en dan lees ik dat ze bij Labour allemaal poppetjes verschoven hebben in hun schaduwkabinet (een soort model-UN voor volwassenen?), en dat ze ook nog eens de partijvoorzitter ontslagen hebben of iets dergelijks. En dat zou Starmer dan gedaan hebben. Maar hoezo dan? In welke hoedanigheid doet ie dat? Is er geen ALV dat een bestuur aanstelt?

In die regeringen daar zie je dat ook altijd, dat ministers ontslagen worden alsof het niets is, maar dat bizarre systeem van de willekeur van de dag hoef je als oppositiepartij toch niet over te nemen?
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 13:46:58 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199357293
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 13:16 schreef VoMy het volgende:
Wat ik me dan afvraag, waarom zijn al die partijen in Engeland allemaal zo raar. Wat is nou de structuur van Labour? Er is een soort lijsttrekker, in dit geval Starmer. Die zit toch gewoon in het Lagerhuis, lijkt me. Maar dan zijn er tussentijdse verkiezingen geweest en dan lees ik dat ze bij Labour allemaal poppetjes verschoven hebben in hun schaduwkabinet (een soort model-UN voor volwassenen?), en dat ze ook nog eens de partijvoorzitter ontslagen hebben of iets dergelijks. En dat zou Starmer dan gedaan hebben. Maar hoezo dan? In welke hoedanigheid doet ie dat? Is er geen ALV dat een bestuur aanstelt?

In die regeringen daar zie je dat ook altijd, dat ministers ontslagen worden alsof het niets is, maar dat bizarre systeem van de willekeur van de dag hoef je als oppositiepartij toch niet over te nemen?
Dat heet traditie, dat is nogal belangrijk in het VK :)
Shadow *functie* is eigenlijk gewoon de woordvoerder van de partij op een bepaald onderwerp, Shadow Home Secretary wordt geacht de tegenvoeter te zijn van de Home Secretary (Binnenlandse Zaken) en het woord te voeren op die onderwerpen. En ja, die mag Starmer aanwijzen als partijleider vziw.

De Tories hebben nog iets mooiers, het "1922 comittee" die een zittende Premier gewoon kan verwijderen als een meerderheid van de MP's voor stemt. Kiezers of partij leden zijn niet relevant :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199357863
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 21:09 schreef Ulx het volgende:

[..]

Maar dan moet Londen wel van te voren zeggen de uitslag te respecteren. En dat is een risico.
En het dan als de uitslag niet bevalt af te doen als "het was maar een raadplegend referendum" 8-).
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  maandag 10 mei 2021 @ 21:12:22 #236
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199364177
Brexit: Labour claims trade deal blunder will freeze freeport firms out of export markets
quote:
Labour has accused trade secretary Liz Truss of a “catastrophic blunder” which could mean that UK companies which sign up to the government’s flagship freeport programme will be shut out of export markets worth £35bn a year...The rollover trade deals signed by Ms Truss aim to reduce the economic damage from Brexit by allowing UK companies to continue to enjoy the tariff-free trade available to them while Britain was an EU member.
But trade ministers failed to remove “duty exemption prohibitions” contained in 23 of the agreements. These prohibitions state that any business which has not paid duty on its imports cannot benefit from reduced tariffs on its exports, potentially affecting all manufacturing firms taking advantage of the freeports initiative.
  Moderator woensdag 12 mei 2021 @ 13:05:31 #237
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199387322
In het kader van "And now for something completely different"....Johnson heeft de deurwaarder op bezoek gehad.

quote:
Boris Johnson served with court judgment over £535 unpaid debt

Boris Johnson has had a county court judgment issued against him for a debt that has not been repaid, official records show, placing the prime minister at risk of not only a bad credit rating but potential enforcement action by bailiffs arriving at Downing Street.

The official register of county court judgments for England and Wales shows that Johnson had a judgment against him in October last year over an unpaid debt of £535. The register does not give details of to whom the debt is owed.

The judgment, issued on 26 October, is for the online county court, whereby people owed a debt can seek recompense through a web-based form, rather than having to attend court. It is listed as an “unsatisfied record”, meaning it had still not been paid.

https://www.theguardian.c(...)over-535-unpaid-debt
Making Britain Great again zullen we maar zeggen ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  woensdag 12 mei 2021 @ 14:41:05 #238
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_199388585
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 12:45 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het is een emotioneel issue net als Brexit en argumenten puur gebaseerd op ratio gaan het pleit daarover niet winnen. Voor veel Schotten zit dit heel, heel diep qua emotie.

Na de afgelopen jaren, Brexit et al, is de animo in Schotland wel degelijk toegenomen voor onafhankelijkheid en die was al hoog dus het zou mij niet verbazen als het referendum het nu wel haalt.
Nou moeten de Schotten, als ze een onafhankelijkheidsreferendum krijgen, ook niet de illusie hebben dat ze zomaar fluitend, direct, en zonder problemen de EU weer in kunnen. Dat zou net zo’n leugen zijn als dat Brexit een walk in the park zou zijn.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_199390828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 14:41 schreef nixxx het volgende:

[..]

Nou moeten de Schotten, als ze een onafhankelijkheidsreferendum krijgen, ook niet de illusie hebben dat ze zomaar fluitend, direct, en zonder problemen de EU weer in kunnen. Dat zou net zo’n leugen zijn als dat Brexit een walk in the park zou zijn.
Misschien, maar Schotland terug in de EU, is een gigantische politieke boost voor de EU. Dus ben het kan het alle kanten opgaan.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 22:49:32 #240
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199426095
twitter
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  vrijdag 14 mei 2021 @ 23:39:13 #241
2651 svann
night-hawk
pi_199426929
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
Komt nooit meer goed daar.

(What's in a name.)
seek electricity         Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_199428378
quote:
1s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 22:49 schreef Hyperdude het volgende:
[ twitter ]
😂🤣😂
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 13:13:15 #243
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199466735
twitter


En als de EU dat niet doet? Dan wat?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 13:28:00 #244
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199466943
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

En als de EU dat niet doet? Dan wat?
Dan...uh...stappen ze uit de EU! ;)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 13:34:05 #245
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199467057
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:28 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Dan...uh...stappen ze uit de EU! ;)
Dat zal het dan wel worden. Moeten ze wel een deal hebben.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator maandag 17 mei 2021 @ 13:35:47 #246
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199467082
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:34 schreef Ulx het volgende:

[..]

Dat zal het dan wel worden. Moeten ze wel een deal hebben.
Nee, joh, dan gaan ze verder onder WTO regels (kennen we dat verhaal nog? Dat was volgens de Brexit aanhangers veel beter), natuurlijk
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Overall beste user 2022 maandag 17 mei 2021 @ 13:37:48 #247
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199467130
Dit is wel een goede reactie:

twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  maandag 17 mei 2021 @ 13:38:41 #248
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199467143
quote:
0s.gif Op maandag 17 mei 2021 13:13 schreef Ulx het volgende:
[ twitter ]

En als de EU dat niet doet? Dan wat?
Gewoon Noord-Ierland teruggeven aan de Ieren, ben je van alle problemen af. De paar unionisten die daar niet mee kunnen leven help je verhuizen naar het moederland.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  maandag 17 mei 2021 @ 19:22:08 #249
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199473802
quote:
Gewoon Noord-Ierland teruggeven aan de Ieren, ben je van alle problemen af. De paar unionisten die daar niet mee kunnen leven help je verhuizen naar het moederland.
Dat zou dan de eerste echte Brexit Bonus zijn want NI kost het VK ongeveer £10 mld per jaar. Niet dat ik tegen zou zijn.
pi_199476553
quote:
Frost hopes EU will not ‘react’ if UK suspends Northern Ireland protocol

Brexit minister tells Commons’ select committee that Britain could act unilaterally over border checks

The British government has said it hopes the EU would not take retaliatory measures if it was forced to unilaterally suspend the special Brexit arrangements for Northern Ireland.

Lord Frost told MPs that in the interests of stability and peace, he hoped that the “EU would not make that more difficult by reacting to it”.

While he said he hoped “that we are not in the situation”, Frost made it clear during an exchange with members of the Commons’ European scrutiny committee that unilateral action was something the UK would consider if it were not able to reach agreement on border checks, mandated in the Brexit withdrawal agreement.

His remarks come as talks between officials in London and Brussels continue, with the UK-proposed checks on food crossing the Irish sea being phased in from the autumn in four stages.

But Frost made clear there was still a gulf in thinking and repeatedly suggested that the EU was undermining the peace process brokered in 1998 by Tony Blair and the then Irish prime minister Bertie Ahern.

“There is a bit of momentum in that discussion [on border checks]. It’s not hugely productive, and we’ll have to see how far we can take it,” he told the committee.

He said a “fundamental problem” was “the way the [Northern Ireland] protocol is undermining the Good Friday agreement rather than supporting it”, echoing the objections of some unionist leaders in Northern Ireland.

He confirmed that the UK was “not keen” on aligning with EU food standards, something former government adviser Shanker Singham has said would lead to 90% of border checks disappearing. That decision was not for “ideological” reasons Frost said, but to enable trade deals with other countries.

He also indicated that there was a dispute over the alternative approach, which was to impose checks on a short list of goods that were “at risk” of going across the border into Ireland and the EU’s single market.

The EU, he said, had to come round to the “heart of the difficulties” and focus on goods that pose a “genuine risk” to the single market and not continue to talk about “superficial realities”.

Frost’s straight-talking style and blunt approach has enraged Dublin and Brussels, who are urging London to take “ownership” of the hard Brexit they pursued.

There was also disbelief that the UK is, as Dublin sees it, stoking “identity politics”, something that was at the heart of the Troubles in Northern Ireland.

[..]
https://www.theguardian.c(...)hecks-on-food-brexit
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199480657
Frost leeft in een droomwereld als hij denkt dat de EU toestaat dat de integriteit van de interne markt in het geding komt. De EU had nooit met dit compromis akkoord moeten gaan en vast moeten houden aan de backstop.
pi_199487558
quote:
Nurse who cared for Boris Johnson resigns over ‘lack of respect’ for NHS workers

A nurse who cared for Boris Johnson when he was gravely ill with Covid-19 says she has handed in her resignation, such is her disillusionment with the “lack of respect” shown by the government for the NHS and healthcare workers.

Jenny McGee, who kept vigil by the prime minister’s bedside for two days when he was in intensive care, also revealed that his staff had later attempted to co-opt her into a “clap for the NHS” photo opportunity with him during what she thought would be a discreet thank you visit to Downing Street.

“We’re not getting the respect and now pay that we deserve. I’m just sick of it. So I’ve handed in my resignation,” said McGee, referring to the government’s proposed 1% pay rise for NHS staff, which unions have described as a “kick in the teeth”.

[..]
https://www.theguardian.c(...)pect-for-nhs-workers
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  dinsdag 18 mei 2021 @ 17:49:58 #253
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199487581
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 mei 2021 09:09 schreef Jaeger85 het volgende:
Frost leeft in een droomwereld als hij denkt dat de EU toestaat dat de integriteit van de interne markt in het geding komt. De EU had nooit met dit compromis akkoord moeten gaan en vast moeten houden aan de backstop.
Tja.. nu gaan ze idd proberen die grens zo poreus mogelijk te maken :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199534387
quote:
No 10 plays down reports of cabinet rift over post-Brexit Australia trade deal

Downing Street has played down reports of a cabinet rift over the UK’s future trading relationship with Australia, as trade secretary Liz Truss pushes to secure a deal before the G7 summit next month.

Truss is keen to throw open the UK market to Australian farmers, by slashing import tariffs on goods such as beef, lamb and sugar; while some of her cabinet colleagues, including Michael Gove, are anxious about the potential impact on British farmers.

Boris Johnson had been expected to arbitrate between the two sides at a cabinet committee meeting on Thursday.

Number 10 played down the significance of the meeting, insisting it was a routine update. “There are a regular series of meetings on not just this trade deal but the deals we have been working on throughout,” Johnson’s official spokesman said.

But in what appeared to be a hint that Johnson had swung behind Truss, Downing Street said the prime minister was keen to “maximise the massive opportunities presented by post-Brexit trade deals”. Discussions are likely to continue in the coming days.

Mujtaba Rahman, of political consultancy Eurasia Group, said, “I think Johnson instinctively and substantively is aligned with Truss, because I think he wants to champion the benefits of Brexit at every possible moment.”

He added that a liberal deal on agriculture would also signal to the EU that the UK is resolute in its determination to avoiding aligning with EU food rules, despite the challenges created by the Northern Ireland protocol.

The tussle underlines the competing interests the government will have to juggle, as it negotiates new post-Brexit trading relationships. National Farmers’ Union (NFU) president Minette Batters has warned there is a risk of “irreversible damage” to the farming sector.

Any changes could be phased in over a decade or more, however, to limit the disruption to farmers.

Truss sees a free trade agreement with Australia as the first step towards securing UK entry to the Comprehensive and Progressive Agreement for Trans-Pacific Partnership (CPTPP), a trade pact between 11 countries, including Japan, Canada and Mexico.

“We’re seeing 66% of the world’s middle classes are going to be in Asia by 2030, growing demand for products like beef and lamb. So both Australian access and CPTTP access I think is positive for British farming,” Truss told MPs this week.

The Australian agreement could also form the template for future negotiations on an agreement with the much larger economy of the United States, which would be likely to press for similarly generous access to the UK’s agriculture markets.

Truss told MPs on Wednesday the deal would be good news for farmers. “I’ve been very clear with them [farmers] that of course I’m always looking to make sure, as I have committed to, that British farmers will not be undercut by unfair practices from elsewhere. We will make sure in all the deals we do that British farming thrives and I’m absolutely confident that will be achieved through the Australia deal.”

Australia’s trade minister Dan Tehan has singled out agriculture as one area where Canberra would like to see the UK dismantle barriers to trade.

In a Telegraph article last month he pointed to tariffs and quotas on imports of Australian beef and lamb to the UK, saying, “British consumers are missing out on choosing high quality, well-priced Australian products. What’s more, you’re missing out on eating the best lamb chops and porterhouse steak in the world.”

Tehan also highlighted Australia’s desire to make it easier for services professionals to operate across the two countries, and for young Australians to come and work in the UK.

Truss’s Department for International Trade has estimated that exports from the UK to Australia could increase by £900m as a result of a free trade deal. Exports to the EU were £11.6bn in February alone.

The international trade secretary, a committed free trader, is the most popular senior minister among Conservative members, according to the most recent poll by the Tory website Conservative Home. Boris Johnson came nineteenth, just above his chief whip, Mark Spencer.
https://www.theguardian.c(...)australia-trade-deal

Landbouw is net een sector waar de UK veel concurrentie kan verwachten van goedkopere producers. Als ze Australië toegang tot de markt geven wordt het moeilijk om het andere landen te weigeren.

Btw, Liz Truss de meest populaire minister? :? Blijkbaar weinig concurrentie...

quote:
UK didn’t get deal it wanted for NI, Frost admits as Britain ‘desperate’ over trade talks

The UK did not secure the Brexit deal it wanted for Northern Ireland, the former chief negotiatior David Frost has admitted.

Speaking toThe Spectator, the minister blamed the pressure the government faced in late 2019 for the disappointing result.

His words paint a different picture from Boris Johnson’s assurances in November 2019 that Northern Ireland had “a great deal”.

In other Brexit-related news, an expert has accused the government of appearing “desperate” in its attempts to strike free trade deals.

David Henig, the co-founder of the UK Trade Forum, told the BBC Radio 4’s Today programme that a deal with Australia will set a precedent for future ones with other major agricultural exporters like New Zealand and the US.

He suggested it was not “the smartest of moves” for the UK to strive for a deal by the G7 Summit on 11 June, as this gives Australia a stronger bargaining position.

“We are desperate to get those deals - that’s the modus operandi of this government. We need to hope they are going to be the right deals and balance all the different interests,” Mr Henig said.
https://www.independent.c(...)ohnson-b1850570.html
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199608501
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  Overall beste user 2022 dinsdag 25 mei 2021 @ 15:21:21 #256
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199612843
Het zou ook een behoorlijk risico zijn. Één exporteur die betrapt wordt en gelijk gaat (en blijft) de grens dicht. En reken maar dat er controles komen.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199617597
Hiermee worden ze redelijk onbetrouwbaar voor ons.
  Overall beste user 2022 woensdag 26 mei 2021 @ 10:48:00 #258
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199624156
Worden?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  woensdag 26 mei 2021 @ 11:59:17 #259
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199625105
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 10:48 schreef Ulx het volgende:
Worden?
Ze staan erop om dat herhaaldelijk te bewijzen.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:21:39 #260
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199625345
Kijkt iemand naar de verklaringen van Cummings?
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 12:35:13 #261
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199625504
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:21 schreef Szura het volgende:
Kijkt iemand naar de verklaringen van Cummings?
Ik lees het een beetje mee, ik moet er enorm om lachen, eigenlijk. Iemand die zelf keihard loog over zijn uitstapje terwijl hij covid had die een minister beschuldigd van liegen? Tja, nou, het zal wel.

De man die met de NHS slogan kwam bij Brexit vind dat Hancock teveel liegt? Ik bedoel, wat valt daar nog serieus aan te nemen?
Ik twijfel er geen moment aan dat Cummings de waarheid,. zoals hij die ziet, spreekt, overigens, het is alleen ironisch gegeven zijn eigen historie.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199625599
"He added that the PM wanted to be injected with the coronavirus live on TV by chief medical officer Chris Whitty to show it was not harmful."

Was wel leuk geweest :D
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  woensdag 26 mei 2021 @ 12:49:24 #263
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_199625701
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik lees het een beetje mee, ik moet er enorm om lachen, eigenlijk. Iemand die zelf keihard loog over zijn uitstapje terwijl hij covid had die een minister beschuldigd van liegen? Tja, nou, het zal wel.

De man die met de NHS slogan kwam bij Brexit vind dat Hancock teveel liegt? Ik bedoel, wat valt daar nog serieus aan te nemen?
Ik twijfel er geen moment aan dat Cummings de waarheid,. zoals hij die ziet, spreekt, overigens, het is alleen ironisch gegeven zijn eigen historie.
Als het niet zo’n ernstig onderwerp was, is het vooral vermakelijk ja, die persoonlijke vendetta’s. Het was een hele domme actie van Johnson/het anti-Cummings kamp in Nr 10 om Cummings voor de bus te gooien mbt lekken.

twitter


:') :D
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  Moderator woensdag 26 mei 2021 @ 15:02:41 #264
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199627603
quote:
0s.gif Op woensdag 26 mei 2021 12:49 schreef Szura het volgende:

[..]

Als het niet zo’n ernstig onderwerp was, is het vooral vermakelijk ja, die persoonlijke vendetta’s. Het was een hele domme actie van Johnson/het anti-Cummings kamp in Nr 10 om Cummings voor de bus te gooien mbt lekken.

[ twitter ]

:') :D
Tja, er is kamp Cummings en kamp vriendin van Johnson en de lekken kwamen uit het laatste kamp. Maar ja, no way dat Johnson zijn vriendin voor de bus gooit dus dan maar Cummings :D
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  vrijdag 28 mei 2021 @ 21:01:56 #265
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199661245
British exports worth billions of pounds have faced tariffs on trade with the EU since Brexit, according to an analysis of official EU statistics
quote:
The figures indicated that between £2.5bn and £3.5bn of British exports faced a tariff in the first three months of 2021.
Helaas wordt er geen totaalbedrag genoemd, maar het doet me wel denken aan die andere bus:
  zaterdag 29 mei 2021 @ 14:32:51 #266
61891 zakjapannertje
rijksmonument
  vrijdag 4 juni 2021 @ 13:31:55 #267
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_199742337
quote:
Hoe serieus is dat verhaal van Global Britain dan? Het VK is als middelgrote macht niet alleen lid van de G7 en G20 maar ook permanent lid van de VN-Veiligheidsraad en hoe dan ook een kernwapenstaat. De Britse krijgsmacht telt nog steeds mee en Britse spionage geniet wereldfaam. De Britse economie heeft sterke kanten – denk financiële dienstverlening in Londen – en onderwijs en wetenschap hebben een goede reputatie.

Er zijn ook minpunten. Handel met de EU is lastiger geworden en nieuwe handelsakkoorden met anderen moet Downing Street eerst nog afsluiten, al zijn onderhandelingen met Australië ver gevorderd. De krijgsmacht is nog maar een fractie van wat ze was ten tijde van de Falklandoorlog. Het budget voor ontwikkelingssamenwerking, lang een Britse trots, heeft Johnson met 4 miljard pond gekort.

Elk kind ziet dat het VK niet past in het rijtje global players: VS, China, Rusland – dat is een andere divisie. Het VK speelt in de divisie van Frankrijk, met één groot verschil: Parijs kan de samengebalde macht van de EU mobiliseren, het VK niet meer.
https://www.nrc.nl/nieuws(...)bal-britain-a4046053
  vrijdag 4 juni 2021 @ 18:30:42 #268
61891 zakjapannertje
rijksmonument
pi_199751356
Een toename van nieuwe besmettingen in het VK (+6000) en toename van opnames (+33) door de 'delta' / indiaanse variant.

Positief nieuws is dat bij volledig gevaccineerden (met AZ?) de kans tot ziekenhuisopname reduceerd met 93% (helaas is de bron daily mail)
  maandag 7 juni 2021 @ 22:05:49 #270
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199789284
UK government knew NI Protocol 'was a bad deal' (BBC)
quote:
Lord Barwell (Mrs May's senior advisor from 2017 until 2019) ... added that, in his view, Mr Johnson's government had intended "to wriggle out of" the protocol later.
EU to UK on Northern Ireland disruption: You saw it coming (Politico)
quote:
Journalists pointed out that internal government documents spelled out the dire customs scenarios
twitter
quote:
They knew since 2019 !!! Now they act surprised as if EU came up with this in December!
pi_199790423
Natuurlijk wisten ze het, dat is toch geen verrassing hoop ik.
Niet voor niets kwamen ze met die wetgeving voor hun interne markt om het protocol te omzeilen.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 9 juni 2021 @ 08:48:00 #272
483679 Arnold_
Zwartenek
pi_199802785
De verrassing is meer dat ze nog steeds geloven dat ze een cunning plan hebben.

Experts warn that UK trade vessel construction plans will break WTO agreement
quote:
Shadow Trade Secretary Emily Thornberry said the government was unable to take “the most basic and simple steps” to ensure that boats were built in Britain.
pi_199805398
quote:
LONDON — EU officials and diplomats are discussing an emergency plan to solve the impasse over the Brexit settlement in Northern Ireland by restricting Ireland’s access to the bloc’s single market for goods.

The idea, which is causing extreme anxiety in Dublin where officials see it as unfair punishment for its neighbor’s decision to Brexit, is meant as a backup plan to solve the conundrum of where to carry out vital checks on goods. These are designed to protect EU countries from food and plant diseases.
Bron: politico

Zoals in de laatste alinea staat, dit zou een mooi cadeau zijn voor het VK.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:31:15 #274
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199805527
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:20 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Bron: politico

Zoals in de laatste alinea staat, dit zou een mooi cadeau zijn voor het VK.
Ierland wordt nu toch door de EU onder de bus gegooid? :{
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 9 juni 2021 @ 12:58:32 #275
131800 Tarado
capô de fusca
pi_199805895
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ierland wordt nu toch door de EU onder de bus gegooid? :{
dat lijkt me toch een wat voorbarige conclusie
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:06:50 #276
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199806016
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ierland wordt nu toch door de EU onder de bus gegooid? :{
Dat zal wel niet hoor. Doe maar die handelsoorlog dan.
  woensdag 9 juni 2021 @ 13:09:24 #277
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199806049
Tja, het VK komt natuurlijk haar afspraken weer eens niet na waardoor de grens tussen de EU en het VK nu poreus is. Maar om nu Ierland maar te offeren, gaat mij wat ver.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  woensdag 9 juni 2021 @ 14:29:58 #278
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199806936

Trade deals über alles.
Maar die nieuwe covid-varianten hou je toch niet echt tegen bij de grens; dus what difference does it make?
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199807111
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ierland wordt nu toch door de EU onder de bus gegooid? :{
twitter
pi_199807462
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ twitter ]
walgelijk die engelse politiek. gewoon het slechste jongentje van de klas, alleen niet uit vrije wil. net als bij de meeste dorpsgekken, iedereen lacht tolleerd hun stommigheid en prijst hen voor de dingen die goed ze goed (wat eigenlijk niets voorsteld), maar ja ja, wat gebeurd er als de doprsgek echt begint te denken hij een van de dorpsleiders is en altijd is geweest? Ja dan beginnen ze schreeuwen, agressief te worden en gelijkgestemde te zoeken. Eerst onder de echte leiders, en dan zakken ze steeds verderaf tot een debieliteitspsychose. Hoeveel stappen is Engeland verwijderd van de debieliteitspsychose?
pi_199808138
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:48 schreef Em31 het volgende:

[..]

[ twitter ]
Dank, ik vond het al vreemd om dat artikel te lezen maar naar mijn begrip staat politico ook niet bekend als onbetrouwbaar.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_199808411
quote:
7s.gif Op woensdag 9 juni 2021 16:36 schreef bedachtzaam het volgende:

[..]

Dank, ik vond het al vreemd om dat artikel te lezen maar naar mijn begrip staat politico ook niet bekend als onbetrouwbaar.
Nee niet echt iets voor Politico inderdaad, misschien gestook van de Britten :+
pi_199809155
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 17:01 schreef Em31 het volgende:

[..]

Nee niet echt iets voor Politico inderdaad, misschien gestook van de Britten :+
Politico is een rechts VS nieuwssite, wie vaker het voor de brexit op nam. Op zich is daar niks mis mee. Maar conservatief rechts amerika en de steun aan de brexit is puur gericht op hun eigen belang om twist en hierdoor minder eenheid binnen de eu te krijgen.
pi_199809194
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 14:29 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Trade deals über alles.
Maar die nieuwe covid-varianten hou je toch niet echt tegen bij de grens; dus what difference does it make?

Ik zie het effect van dit vermeende golf nog niet echt terug in de ziekenhuizen:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator woensdag 9 juni 2021 @ 18:41:35 #285
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199809299
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 12:31 schreef Perrin het volgende:

[..]

Ierland wordt nu toch door de EU onder de bus gegooid? :{
Als lidstaat met een veto is dat wat lastig.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_199809645
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie het effect van dit vermeende golf nog niet echt terug in de ziekenhuizen:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Toch grafieken gezien die aantonen dat zeker in het Noordwesten het toch met 30 a 40% omhoog gaat momenteel. Maar het is alleszins nog heel vroeg in de golf, hopelijk kunnen ze m tijdig indammen.
pi_199809680
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:17 schreef Bieselke het volgende:

[..]

Toch grafieken gezien die aantonen dat zeker in het Noordwesten het toch met 30 a 40% omhoog gaat momenteel. Maar het is alleszins nog heel vroeg in de golf, hopelijk kunnen ze m tijdig indammen.
Besmettingen of ziekenhuisopnames?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_199809713
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Besmettingen of ziekenhuisopnames?
https://twitter.com/jburnmurdoch/status/1402351622039220225
pi_199809752
quote:
Ik zie daarin wel mooi al het vaccinatie-effect. Het is duidelijk dat in de herfst opnames proportioneel meegroeiden met het aantal besmettingen, waar dat nu duidelijk niet het geval is.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 9 juni 2021 @ 19:30:52 #290
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_199809799
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:26 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie daarin wel mooi al het vaccinatie-effect. Het is duidelijk dat in de herfst opnames proportioneel meegroeiden met het aantal besmettingen, waar dat nu duidelijk niet het geval is.
Waarschijnlijk ook een stuk minder sterfgevallen want vermoedelijk weinig oudjes in die cijfers.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_199809862
quote:
1s.gif Op woensdag 9 juni 2021 19:30 schreef Perrin het volgende:

[..]

Waarschijnlijk ook een stuk minder sterfgevallen want vermoedelijk weinig oudjes in die cijfers.
Ook dat ja, maar je VK kampte in de vorige golf wel meer vergelijkbare problemen als Nederland. Op de NHS wordt ook al jaren beknibbeld met krapte in de ziekenhuizen tot gevolg. Dat is in mijn ogen dan ook vaak de primaire zorg bij een oplaaiende besmettingsgraad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  woensdag 9 juni 2021 @ 22:51:49 #292
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_199812813
quote:
0s.gif Op woensdag 9 juni 2021 18:30 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zie het effect van dit vermeende golf nog niet echt terug in de ziekenhuizen:
https://coronavirus.data.gov.uk/details/healthcare
Als het goed is blijft het daar nu ook beperkt.
pi_199827444
quote:
Macron warns Johnson ‘nothing is negotiable’ over Northern Ireland protocol
..
Asked about British demands for aspects of the protocol to be reworked, Macron told journalists at an Elysee press conference: “I think this is not serious – to want to have another look at something in July that was finalised in December after years of discussions and work.”

“We have a protocol,” he continued. “If after six months you say we cannot respect what was negotiated, then that says nothing can be respected. I believe in the weight of a treaty, I believe in taking a serious approach. Nothing is negotiable. Everything is applicable.”
..
https://www.theguardian.c(...)ern-ireland-protocol
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_199849322
quote:
Boris Johnson reiterates threat to suspend Northern Ireland protocol

Boris Johnson has repeated his threat to unilaterally suspend the Northern Ireland protocol, as a war of words with EU leaders over Brexit risked overshadowing the G7 summit in Cornwall.

The French president, Emmanuel Macron, told the UK prime minister on Saturday morning that the British government must honour its word over Brexit or risk jeopardising the country’s relationship with France.

Speaking to Sky News after Macron and other EU leaders used meetings on the sidelines of the summit to urge him to compromise, Johnson hit back, claiming the EU was constructing “all kinds of impediments” instead of applying the protocol “sensibly”.

“I think we can sort it out, but it is up to our EU friends and partners to understand that we will do whatever it takes,” he said. “If the protocol continues to be applied in this way, then we will obviously not hesitate to invoke article 16, as I have said before”.

He also said that some EU leaders he had spoken to “do seem to misunderstand that the UK is a single country, a single territory. I just need to get that into their heads”.
https://www.theguardian.c(...)says-emmanuel-macron
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator zaterdag 12 juni 2021 @ 17:37:37 #295
54278 crew  Tijger_m
42
pi_199850131
quote:
Ach ja, als Johnson geen arrogante lul is dan leeft hij niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  maandag 14 juni 2021 @ 21:49:31 #296
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_199888309


Jesse :P
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_199896287
twitter


Ik ben al heel benieuwd naar de reactie van de DUP, het schijnt hen immers normaal om te dreigen met geweld als het tegen hun zin is.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  Overall beste user 2022 dinsdag 15 juni 2021 @ 14:10:12 #298
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199896364
Australie-UK tradedeal

Nu kan Australie tonnen Vegemite exporteren naar het VK terwijl die op hun beurt een enorme markt voor Marmite erbij hebben.

Een droom wordt waarheid.
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog dinsdag 15 juni 2021 @ 14:51:35 #299
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_199896813
twitter
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  Overall beste user 2022 woensdag 16 juni 2021 @ 18:17:04 #300
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_199913853
twitter
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
pi_199931109
Mogelijk een nieuw record?

twitter
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')