Midden in een midlife crisis? Moet je die nog krijgen of ben je die al voorbij? Hier kun je je ei kwijt over ouder worden en herinneringen aan vervlogen tijden.
Ja, in de 40+ SC hadden we het idee opgepakt om met elkaar wat biertjes te gaan proeven, en, naast er van te genieten, deze ook te beoordelen.
Ah, 40+, heette deze reeks ook niet eerst de Fok! 40+ Bierproeverij?
Klopt, maar omdat iedereen, jong (nouja, wel 18+ natuurlijk ) en oud, welkom is heb ik het 40+-gedeelte nu achterwege gelaten om de toegankelijkheid te vergroten.
Hieronder volgt de OP met uitleg zoals geschreven voor de eerste editie:
Hoe gaat het in zijn werk?
We stellen een lijstje met verschillende biertjes samen, iedereen die mee wil doen schaft deze aan, en op een afgesproken moment trekken we allemaal hetzelfde flesje/blikje open.
Een afgesproken moment?
Na overleg hebben we besloten iedere vrijdagavond 2 biertjes te proeven. Biertje 1 om 20:30u Biertje 2 om 21:15u
Leuk?
LIjkt ons wel
Mij ook wel, kan ik meedoen?
Natuurlijk! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!
Mooi! Hoe nu verder?
Allereerst zou ik zeggen, meld jezelf even in dit topic.
Daarnaast moet er natuurlijk een gevarieerd bierlijstje worden samengesteld. Iedereen die mee wil doen mag ook één of twee biertjes nomineren.
Hoe nomineer ik, en welk biertje kies ik daarvoor?
Om het overzichtelijk te houden graag jouw nominatie even via DM naar mij. Zo is het uiteindelijke lijstje ook een verrassing, wel zo leuk.
Welk biertje je kiest is aan jou. Het lekkerste biertje wat je kent, het biertje wat je getipt kreeg van iemand anders, of die met dat leuke etiket, het flesje wat al even bovenaan jouw verlanglijstje stond...
Jouw nominatie, jouw reden
Enige 'eis' is dat het wel te koop moet zijn bij de meeste bierspeciaalzaken, en als maximale prijs houden we 4 euro aan.
En dan?
Met alle verzamelde nominaties ga ik in overleg met enkele andere bierdrinkers een gevarieerd en interessant lijstje maken. Dit zal dan z.s.m. bekend gemaakt worden, zodat iedereen voldoende tijd heeft deze biertjes aan te schaffen.
Zoals al aangegeven gaat het om 4 vrijdagavonden in november. Totaal 8 biertjes dus.
Ik zal ook de 'programmering' bekend maken, zodat je weet wanneer welk biertje gedronken zal worden, da's ook handig voor hen die om welke reden dan ook niet alle 4 de avonden van de partij kunnen/willen zijn.
Als er nog iets mist en/of onduidelijk is zal ik deze OP nog aanpassen
Beer on!
---------------------------------------------------------------------------------- De OP hierboven is, enigszins aangepaste, versie van de november 2020 editie.
Bedankt iedereen voor de nominaties!
Het lijstje!
5 maart
Biertje 1 BOMBrewery Triporteur From Heaven
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 St. Bernardus Abt 12
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
12 maart
Biertje 1 Tynt Meadow Trappist Ale
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Biertje 2 Tripel Karmeliet
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
19 maart
Biertje 1 Sancti Adalberti Egmondse Tripel
SPOILER
Biertje 2 D'Achouffe Cherry Chouffe
SPOILER
26 maart
Biertje 1 Strubbe Houtenkop
SPOILER
Biertje 2 Poesiat & Kater Schapentiet
SPOILER
Samenvatting, voor het boodschappenlijstje
BOMBrewery Triporteur From Heaven ]St. Bernardus Abt 12 Tynt Meadow Trappist Ale Tripel Karmeliet Sancti Adalberti Egmondse Tripel D'Achouffe Cherry Chouffe Strubbe Houtenkop Poesiat & Kater Schapentiet
Allen verkrijgbaar, en op voorraad (momenteel), bij Mr. Hop
Karmeliet wordt gebrouwen door Brouwerij Bosteels in Buggenhout. Het wordt geserveerd in een elegant bierglas dat is versierd met een gestileerde Franse lelie. Dit glas is ontworpen door Antoine Bosteels, een van de zaakvoerders van de brouwerij. Wanneer men het glas leegdrinkt met het Karmeliet embleem centraal vooraan kan een lijn waargenomen worden aan de binnenkant van het lege glas. De legende gaat dat indien men hier nog steeds een min of meer horizontale lijn (horizon) in herkent er gerust een nieuwe Tripel Karmeliet mag uitgeschonken worden.
De naam Karmeliet werd achteraf, na de feitelijke creatie van het driegranenbier, gekoppeld aan de Karmelieten van Dendermonde die in het begin van de 17e eeuw reeds een driegranenbier brouwden. Wegens het grote succes werd het bier ook een tijdje gebrouwen bij brouwerij Van Steenberge te Ertvelde. Door de sterk gestegen vraag naar het bier kon de brouwerij in 2012 de vraag niet meer bijhouden, waardoor een aantal horecazaken te weinig Karmeliet kregen aangeleverd. Ook in 2009, na het winnen van de World Beer Awards, was dit reeds het geval, hoewel de productie toen met 30% was opgedreven.
Sinds 2016 behoort brouwerij Bosteels tot AB InBev.
Op vrijdag 12 maart 2021 21:45 schreef espri het volgende: Dankjewel weer voor de gezellige avond lieve mensen maar trek het niet langer om te zitten, ik ga dus plat, fijne avond verder en tot snel weer.
Op vrijdag 12 maart 2021 21:45 schreef espri het volgende: Dankjewel weer voor de gezellige avond lieve mensen maar trek het niet langer om te zitten, ik ga dus plat, fijne avond verder en tot snel weer.
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Welterusten
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!
Tot snel spri
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Ik ben niet oud genoeg of ziek om prioriteit te hebben, dus ik moet geduld hebben. Gelukkig woon ik in een land waar best veel moois te zien is en waar ik best een stuk kan vliegen enzo. Morgen even een trip naar het noorden boeken, via het zuiden... zo'n 1600 km in luchtlijn.
I'm surrounded by morons! TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
Ik ben niet oud genoeg of ziek om prioriteit te hebben, dus ik moet geduld hebben. Gelukkig woon ik in een land waar best veel moois te zien is en waar ik best een stuk kan vliegen enzo. Morgen even een trip naar het noorden boeken, via het zuiden... zo'n 1600 km in luchtlijn.
Op vrijdag 12 maart 2021 21:56 schreef oma-Nijn het volgende: Wij gaan nog even onze film afkijken. 7 uur gaat de wekker... We vonden het supergezellig en tot gauw, Nog een fijne avond.
Op vrijdag 12 maart 2021 21:56 schreef oma-Nijn het volgende: Wij gaan nog even onze film afkijken. 7 uur gaat de wekker... We vonden het supergezellig en tot gauw, Nog een fijne avond.
fijne avond oma
Silence breaks apart, Brightness comes to life Stream of sounds Wash away the darkness from my soul
Op donderdag 18 maart 2021 21:36 schreef Deisyy het volgende: Ik heb mijn biertjes koud gelegd, maar om eerlijk te zijn ben ik een beetje huiverig voor de cherry chouffe
Op donderdag 18 maart 2021 21:36 schreef Deisyy het volgende: Ik heb mijn biertjes koud gelegd, maar om eerlijk te zijn ben ik een beetje huiverig voor de cherry chouffe
Dat is vroeg. Maar ik ben ook huiverig voor de Cherry Chouffe. Ik twijfelde zelfs of ik 'm wel zou bestellen, want ik weet eigenlijk al dat ik 'm niet lekker vind. Maar ik heb 'm toch maar besteld.
Dat is vroeg. Maar ik heb ook huiverig voor de Cherry Chouffe. Ik twijfelde zelfs of ik 'm wel zou bestellen, want ik weet eigenlijk al dat ik 'm niet lekker vind. Maar ik heb 'm toch maar besteld.
Een blauw kaasje gaat er ook prima bij
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.
Dat is vroeg. Maar ik ben ook huiverig voor de Cherry Chouffe. Ik twijfelde zelfs of ik 'm wel zou bestellen, want ik weet eigenlijk al dat ik 'm niet lekker vind. Maar ik heb 'm toch maar besteld.
Voor de zekerheid heb ik ook nog een biertje van vorige week koud gelegd
Op vrijdag 19 maart 2021 07:42 schreef Prisha het volgende: Ik ben er vanavond niet bij. Krijg bezoek. Zal jullie ervaring met de kersen-cassis vol belangstelling teruglezen
Lekker! Vooral omdat je taco's lekker pittig kan maken en avocado ik haat het alleen als die schelpen breken, maar vind het knapperige wel weer lekker. Wat een drama toch weer.
Lekker! Vooral omdat je taco's lekker pittig kan maken en avocado ik haat het alleen als die schelpen breken, maar vind het knapperige wel weer lekker. Wat een drama toch weer.
Maar binnenkort toch ook maar weer eens eten.
Heb er ook nog nooit de juiste manier voor gevonden En nog geen leuke Mexicaanse leren kennen die me het even leerde
Heel leuk en ze hadden echt wel in deze ronde gepast
Ben gek op die lokale biertjes
“DukZat is mooiste en liefste meisje van de klas waar iedereen verliefd op wordt”.
Haha mooi hè ! Wie weet geef ik ze op voor de volgende ronde
Deze gaat over Deissy:
Hittepetit Een bedrijvige pittige dame, je moet haar met fluwelen handschoenen aanpakken. Het bier is uitermate geschikt voor mensen die van een uitdaging in het leven houden. Het is een donker bier met een zoete, pittige en ietwat bittere smaak.
“Heeft u de moed om deze pittige Hittepetit aan te pakken?”
Deze gaat over Deissy:
Hittepetit Een bedrijvige pittige dame, je moet haar met fluwelen handschoenen aanpakken. Het bier is uitermate geschikt voor mensen die van een uitdaging in het leven houden. Het is een donker bier met een zoete, pittige en ietwat bittere smaak.
Ik ga mooi eens bij mr Hop kijken voor dit assortiment
"Onze bieren zijn in de omgeving van Wijchen verkrijgbaar bij cafés en restaurants, slijterijen, streekwinkels, sporthallen, kaaswinkels, jaarmarkten, kerstpakkettenbedrijven, bierevenementen, tuinwinkels of te bestellen via onze website "
"Onze bieren zijn in de omgeving van Wijchen verkrijgbaar bij cafés en restaurants, slijterijen, streekwinkels, sporthallen, kaaswinkels, jaarmarkten, kerstpakkettenbedrijven, bierevenementen, tuinwinkels of te bestellen via onze website "
Alleen op de website kan ik niets vinden
Er staat ook 'of', niet 'en via de website', dus dan zijn ze bij de rest wel verkrijgbaar waarschijnlijk
Deze gaat over Deissy:
dit zal voor sommige mensen inderdaad herkenbaar zijn.
Op vrijdag 19 maart 2021 19:10 schreef oma-Nijn het volgende: Slecht inkoopbeleid in Huize Nijn...de jenever is op. Gelukkig vind ik bacardi ook erg lekkah
Was bijna vergeten dat ik nog een alternatief had... omdat de eerste eigenlijk een abdij biertje is... maar ik die niet kon vinden, had ik deze voor de zekerheid ook maar meegenomen
Goffer wat heb ik mezelf toch weer verwend.. denk dat ik er ook maar eentje in drink.
Op vrijdag 19 maart 2021 19:17 schreef Gast_op_Afstand_GOA het volgende: Was bijna vergeten dat ik nog een alternatief had... omdat de eerste eigenlijk een abdij biertje is... maar ik die niet kon vinden, had ik deze voor de zekerheid ook maar meegenomen
Op vrijdag 19 maart 2021 20:27 schreef D. het volgende: Oja, denkt iedereen die nog niet is ingeschreven en dit wel van plan is aan de F1 manager en de 40+ subleague
Ik wilde er net reclame voor maken
Als ik zwijg, dan stem ik echt niet altijd toe. Dan heb ik gewoon geen zin om met idioten te discussiëren!