En dat ten faveure van de Kluytmansjes van deze wereld.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Of nou ja, je mag ook naar binnen met een negatieve test.
Mag je je elke dag lekker laten testen. Wat een feest.
De debat wordt woensdag 10 maart gehouden van 13.00 - 19.00 uur, in de plenaire zaal, volgens de website van de Tweede Kamer. Vooraf wordt in de ochtend een technische debriefing van de RIVM gehouden,quote:Op maandag 8 maart 2021 13:16 schreef Oidipous het volgende:
Gaat er morgen weer een debat over de persconferentie komen?
Ik ben zeer benieuwd wat het standpunt is van de verschillende partijen.
En dat voor het oplossen van problemen die er niet zijnquote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Dat de meerderheid tegen is maakt ze niet uit. Dan ''groeien we gewoon mee'' met de nieuwe regels. Hebben we ook aan onszelf te danken overigens. Iedereen klaagt erover om me heen, maar de meesten stemmen gewoon weer rustig op het gebruikelijke clubje, want ''dat heb ik altijd gedaan'', of ''er is geen andere partij die wat beters oppert, dus dan maar dit''.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar er is zo ontzettend veel weerstand onder veel mensen. Niet alleen in dit topic, maar eigenlijk het over grote merendeel van mensen die ik spreek is het oneens met de huidige aanpak, het vaccinatie paspoort etc.
Toch is er gewoon geen enkele georganiseerde groep die echt iets kan bewerkstelligen en een krachtig weerwoord kan bieden.
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Pun intended?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.
Het lijkt erop dat we de fase van "beleid om de crisis te bedwingen" inmiddels hebben verlaten, en de fase van "beleid om politiek voordeel uit de crisis te winnen" zijn ingegaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:19 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat voor het oplossen van problemen die er niet zijn
Waarom zeggen ze dat dan niet als dat het geval is?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
Hoe dan ook, ik ben wel geïnteresseerd naar het genuanceerde verhaal. Ik kan mij iets erbij voorstellen dat je tezamen met een test ook bepaalde voorzieningen openstelt voor gevaccineerden, maar alleen voor een aantal maanden, en ook niet voor reizen binnen Europa.
Nouja, als jij met 100.000 mensen in Den Haag staat, of en masse de regels negeert zal er wel iets moeten gebeuren. Nu is het framen van de overheidsshow nog min of meer mogelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat de meerderheid tegen is maakt ze niet uit. Dan ''groeien we gewoon mee'' met de nieuwe regels. Hebben we ook aan onszelf te danken overigens. Iedereen klaagt erover om me heen, maar de meesten stemmen gewoon weer rustig op het gebruikelijke clubje, want ''dat heb ik altijd gedaan'', of ''er is geen andere partij die wat beters oppert, dus dan maar dit''.
Ze maken goed gebruik van de crisis in ieder geval. Lekker wat ''tijdelijke'' zaken er doorheen dauwen. Zie ze dan maar eens uit een wet te krijgen. Voorkom dan maar eens dat ze er niet telkens op terug gaan vallen als er weer een nieuwe enge mutatie is.
Als dat voor de komende drie maanden is dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen, daarna zou het totaal ridicuul zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.
Dus dan mag je straks reserveren voor je terras, mag je niet met meerdere huishoudens aan 1 tafel, moet je vooraf getest zijn en moet je een mondkapje op als je gaat pissen. En ongetwijfeld nog binnen een tijdslot. Lekker ontspannen sfeertje.
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
Hoe dan ook, ik ben wel geïnteresseerd naar het genuanceerde verhaal. Ik kan mij iets erbij voorstellen dat je tezamen met een test ook bepaalde voorzieningen openstelt voor gevaccineerden, maar alleen voor een aantal maanden, en ook niet voor reizen binnen Europa.
De BOA's en politie spreken hier gewoon groepjes van +2 aan op het winkelplein hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar vorig jaar viel het op zich nog mee. Sinds afgelopen najaar is het elke 2 weken erger geworden met het micromanagement.
Overigens worden regeltjes zoals max. 2 mensen op straat etc. gelukkig amper nog nageleefd en op excessen (grote groepen) na ook niet meer gehandhaafd.
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:16 schreef Oidipous het volgende:
Gaat er morgen weer een debat over de persconferentie komen?
Ik ben zeer benieuwd wat het standpunt is van de verschillende partijen.
Ik hoop het.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Idem hier. Maar ook dat gaat niets veranderen ben ik bang.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.
De oppositie is wat corona betreft echt een lachertje geworden en vandaar dat mijn stem deze verkiezingen eens naar een andere partij gaan.
Hier niet gelukkig. Oprotten met die kansloze BOA's.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BOA's en politie spreken hier gewoon groepjes van +2 aan op het winkelplein hoor.
Jij snapt hem.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.
Daar zijn we als volk alleen veel te braaf voor imo.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, als jij met 100.000 mensen in Den Haag staat, of en masse de regels negeert zal er wel iets moeten gebeuren. Nu is het framen van de overheidsshow nog min of meer mogelijk.
Ook na Coronaquote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier niet gelukkig. Oprotten met die kansloze BOA's.
Jawel, minder stemmen voor de conventionele partijen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Idem hier. Maar ook dat gaat niets veranderen ben ik bang.
Ja eens, maar dat is wel erg jammer.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn we als volk alleen veel te braaf voor imo.
Ja, dat zie je met die sneue winkelopeningen nu. Reserveer, maximaal tien minuutjes, oh en wel je mondkapje blijven dragen hoor! Je zou die ene andere klant die tegelijkertijd met je mag winkelen tenslotte maar eens besmetten...quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.
Dus dan mag je straks reserveren voor je terras, mag je niet met meerdere huishoudens aan 1 tafel, moet je vooraf getest zijn en moet je een mondkapje op als je gaat pissen. En ongetwijfeld nog binnen een tijdslot. Lekker ontspannen sfeertje.
Klopt, maar die sluiten toch de mogelijkheden voor een andere weg in te slaan af.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel, minder stemmen voor de conventionele partijen.
Eens. Hoe snel D66 om was voor een avondklok was echt schrijnend.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.
De oppositie is wat corona betreft echt een lachertje geworden en vandaar dat mijn stem deze verkiezingen eens naar een andere partij gaan.
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.
Het probleem is ook wel heel erg weer geworden dat ook deze discussies gekaapt zijn door de extremen, zoals zo veel van dit soort discussies.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar er is zo ontzettend veel weerstand onder veel mensen. Niet alleen in dit topic, maar eigenlijk het over grote merendeel van mensen die ik spreek is het oneens met de huidige aanpak, het vaccinatie paspoort etc.
Toch is er gewoon geen enkele georganiseerde groep die echt iets kan bewerkstelligen en een krachtig weerwoord kan bieden.
Als ik een vlag had, hing ik 'm ondersteboven en halfstok op 5 mei.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel je vlag buitenhangen op 5 mei he?
Tja na die mondkapjeswaanzin en avondklok kun je eigenlijk alles verwachten, al geloof ik niet dat mensen dat zouden pikken, in elk geval niet dat anderen voorrang krijgen om bijvoorbeeld een kroeg in te mogen of leuke dingen te mogen doen. Dan breekt echt de pleuris uit want we lopen allemaal op ons tandvlees.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Ik ga er alleen niet van uit. Er werd bij zoveel ontwikkelingen gezegd dat het in de praktijk echt niet zou gebeuren. En toen...
Net zoals de term solidariteit. Blijkbaar gaat dat maar één kant op.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.
Ik moet elk weekend weer lachen om die stewards die dan op een lege tribune in de Arena of de Kuip 90 minuten met een mondkapje zitten. Wie houden we nou voor de gek eigenlijk?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat zie je met die sneue winkelopeningen nu. Reserveer, maximaal tien minuutjes, oh en wel je mondkapje blijven dragen hoor! Je zou die ene andere klant die tegelijkertijd met je mag winkelen tenslotte maar eens besmetten...
Dat is ook het issue. Maar mede de verantwoordelijke personen doen daar aan mee. Als je een kritisch geluid laat horen wordt al snel de wappie kaart getrokken. Dat is in een rol als minister erg kwalijk, maar wel heel sterk voor de beeldvorming.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is ook wel heel erg weer geworden dat ook deze discussies gekaapt zijn door de extremen, zoals zo veel van dit soort discussies.
Dus dan heb je die extremisten van dat Containment die een totaal irreëel beeld hebben en mensen die gewoon alles ontkennen. Beiden zijn als ik het zo een beetje lees ook niet echt uit op discussie. Met name die Containment-club zijn een soort anti-abortus activisten die op het doel van hun casus richten en elke andere mening het liefste monddood willen maken.
De groep dit best relativering heeft en het dus ook niet helemaal eens met alles is niet echt een homogene groep. En blijft in praktijk veelal uit de discussie omdat die ook niks kunnen met die 'schreeuwers'.
Eigenlijk is deze discussie een soort van Zwarte Piet-discussie geworden. Dus je bent zo ongeveer of een racist of iemand die de cultuur wil vernietigen.,
Ze roepen inderdaad wel altijd dat we het ''met z'n allen moeten doen'', maar ze bedoelden dus eigenlijk dat we het ''met z'n allen moeten doen totdat de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn''.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.
Exact.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Er is al een heel lijstje met termen die ik eigenlijk niet meer kan horen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Net zoals de term solidariteit. Blijkbaar gaat dat maar één kant op.
Natte droom van overheden, nog meer data verzamelen van je burgers.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Dit is wat er beloofd is en gedaan moet worden. Daar deden we het voor.
Niet om straks verplicht met een spuit in je arm nog met allerlei extra maatregelen, speciale permissies en voorwaarden te moeten hebben.
Men is officieel gestopt met nadenken.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik moet elk weekend weer lachen om die stewards die dan op een lege tribune in de Arena of de Kuip 90 minuten met een mondkapje zitten. Wie houden we nou voor de gek eigenlijk?
We zijn wel een volk gebleken die prima functioneert als kannonenvoer in het leger. Geen vragen stellen, gewoon vuren.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Men is officieel gestopt met nadenken.
Ik zou ook wel kunnen lachen om dergelijke zelfkastijding, ware het niet dat het ons allen wordt opgedrongen.
Met als onvermijdelijke consequentie dat we over een aantal jaar weer met een schandaal zitten met mensen wiens leven kapot is gemaakt door de overheid omdat informatie verkeerd is gekoppeld.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natte droom van overheden, nog meer data verzamelen van je burgers.
quote:Op maandag 8 maart 2021 13:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is al een heel lijstje met termen die ik eigenlijk niet meer kan horen.
"Perspectief, Solidariteit, Samen, Versoepeling, Golf, Een Draadje en Klap in het gezicht van ... "
Of dat je straks je recht op een ww- of bijstandsuitkering verspeelt omdat je als niet-gevaccineerde je eigen werkkansen hindert, ofzo. De denkbare ellende van zo'n systeem is vrijwel eindeloos.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met als onvermijdelijke consequentie dat we over een aantal jaar weer met een schandaal zitten met mensen wiens leven kapot is gemaakt door de overheid omdat informatie verkeerd is gekoppeld.
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Code geel rood zwart en pimpelpaars mogen ook wel in dat lijstje. Net als het hoofd van Hugo de Jonge.
Ernst Kuipers wordt minister van Volksgezondheid in het kabinet Rutte-VII.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.
je vergeet Abquote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.
zou me niet eens verbazenquote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ernst Kuipers wordt minister van Volksgezondheid in het kabinet Rutte-VII.
Lekker koppie hoorquote:
Leuk dat je dan een eerste prik hebt. In de zomer. Heel misschien. Zit nog een aardige periode tussen prik 1 en prik 2. Je hebt pas wat aan dat paspoort als je beide prikken hebt gok ik.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef Elan het volgende:
Je leest net dat medio juli waarschijnlijk 18 miljoen prikken zijn gezet laatste waar ik me druk om maak is een paspoort. Wat waarschijnlijk toch verplicht gaat worden als je een vliegtuig in stapt.
Zou Tjaap van Dissel al gevraagd zijn voor een plekje in het volgende kabinet?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fijn toch! Dan kan de groep die het langst zal moeten wachten, maar het minst heeft te vrezen lekker de tyfus krijgen.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:42 schreef ipa84 het volgende:
En daar is die dan hoor het niet besmettelijk paspoort.
https://nos.nl/artikel/23(...)-coronapaspoort.html
De enige andere partij die je nog niet genoemd hebt is PVDD.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Eens. Hoe snel D66 om was voor een avondklok was echt schrijnend.
D66 wordt het in ieder geval niet voor mij. FVD en PVV ook niet. Dan wellicht Ja 21 of toch de christelijke partijen? Zij hebben ook een duidelijk standpunt als het gaat om corona.
Idd, toch fucking bizar dat Rutte ondanks alles gewoon weer op een geschatte 45 zetels staat.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Denk het niet, in zijn rol als OMT-eindbaas kan hij meer dan als minister dus die zullen ze wel laten zitten. Ik vermoed wel dat ze inmiddels een politiek zwaargewicht in gedachten hebben voor V&J, aangezien die wel erg opzichtig aan het solliciteren is naar een baan in Den Haag.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:43 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zou Tjaap van Dissel al gevraagd zijn voor een plekje in het volgende kabinet?
positieve is wel dat bij het geringe aantal prikken tot nu toe de sterfgevallen al schijnen te dalen, dus ook al haal je maar 10 miljoen dan nog kan alles gewoon openquote:Op maandag 8 maart 2021 13:43 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Leuk dat je dan een eerste prik hebt. In de zomer. Heel misschien. Zit nog een aardige periode tussen prik 1 en prik 2. Je hebt pas wat aan dat paspoort als je beide prikken hebt gok ik.
En ik moet maar zien of ze in juli inderdaad al 18 miljoen prikken hebben kunnen zetten. Ik geloof er niet zoveel van; Hugo heeft zoveel mooie woorden geuit het afgelopen jaar; het kwam nooit uit.
En je toont enkel afgunst/bent een egoïst als je durft te benoemen dat het niet geheel eerlijk is.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:43 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Fijn toch! Dan kan de groep die het langst zal moeten wachten, maar het minst heeft te vrezen lekker de tyfus krijgen.
Kunnen de moddervette boomers weer lekker op vakaansie.
PvdDquote:Op maandag 8 maart 2021 13:43 schreef falling_away het volgende:
[..]
De enige andere partij die je nog niet genoemd hebt is PVDD.
Breng aub mijn onderbewustzijn niet op ideeën voor nachtmerries.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
in het land der blinden.......quote:Op maandag 8 maart 2021 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd, toch fucking bizar dat Rutte ondanks alles gewoon weer op een geschatte 45 zetels staat.
Als je drastische plastische chirurgie overweegt zou ik me serieus zo'n hoofd laten aanmeten. Je komt overal mee weg en eigenlijk iedereen vind je aardig.
Ja, maar dat is logica. Zo brachten ze het in eerste instantie ook. Genoeg prikken en dan kan alles open. Voor iedereen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
positieve is wel dat bij het geringe aantal prikken tot nu toe de sterfgevallen al schijnen te dalen, dus ook al haal je maar 10 miljoen dan nog kan alles gewoon open
Of hij heeft gewoon echt veel draagvlak?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:44 schreef Elan het volgende:
[..]
Idd, toch fucking bizar dat Rutte ondanks alles gewoon weer op een geschatte 45 zetels staat.
Als je drastische plastische chirurgie overweegt zou ik me serieus zo'n hoofd laten aanmeten. Je komt overal mee weg en eigenlijk iedereen vind je aardig.
als het echt terrasweer wordt is de boel niet meer te houden, ze hebben nu het geluk dat het na dat warme weekend weer goed fris is geworden maar dat was wel een voorbode van wat komen gaatquote:Op maandag 8 maart 2021 13:47 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ja, maar dat is logica. Zo brachten ze het in eerste instantie ook. Genoeg prikken en dan kan alles open. Voor iedereen.
Maar als ze er nog steeds zo in zouden staan zouden ze niet komen aanzetten met zo'n paspoort die pas op z'n vroegst in de zomer een keer klaar is. Ik krijg dan niet het idee dat het nog steeds hun insteek is om op een gegeven moment de samenleving te openen voor iedereen; zodra ouderen en risico groepen gevaccineerd zijn.
Of de alternatieven zijn niet zo aansprekend....quote:Op maandag 8 maart 2021 13:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon echt veel draagvlak?
Dat is ook zo maar er staat ook weinig tegenover wat hem politiek of qua charisma kan bedreigen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:48 schreef Questular het volgende:
[..]
Of hij heeft gewoon echt veel draagvlak?
Klopt. En als kers op de taart mogen de 'jongeren' de komende decennia de rekening betalen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
En je toont enkel afgunst/bent een egoïst als je durft te benoemen dat het niet geheel eerlijk is.
Ik hoop echt dat je gelijk hebt hoor, maar er is zo vaak gezegd hier dat de situatie op een gegeven moment niet meer te houden is. En toch leken mensen uiteindelijk alles gewoon te accepteren. We zijn gewoon een braaf volk.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
als het echt terrasweer wordt is de boel niet meer te houden, ze hebben nu het geluk dat het na dat warme weekend weer goed fris is geworden maar dat was wel een voorbode van wat komen gaat
Laten we tegen beter weten in maar hopen dat dit weer niet één of andere lul van VVD/CDA huize is.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Denk het niet, in zijn rol als OMT-eindbaas kan hij meer dan als minister dus die zullen ze wel laten zitten. Ik vermoed wel dat ze inmiddels een politiek zwaargewicht in gedachten hebben voor V&J, aangezien die wel erg opzichtig aan het solliciteren is naar een baan in Den Haag.
Dat ook denk ik, politiek zit ik op progressief rechts, nou succes met je keuzequote:Op maandag 8 maart 2021 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of de alternatieven zijn niet zo aansprekend....
Ik denk dat het gewoon Bruls wordt.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:51 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Laten we tegen beter weten in maar hopen dat dit weer niet één of andere lul van VVD/CDA huize is.
Deze cijfers geven geen ruimte voor versoepelingen. We moeten ons bewust zijn van het gevaar van de Gibralitisch-Senagaleese variant. Deze heeft inmiddels al een percentage van 0,01% van de besmettingen bereikt, en de bandbreedte binnen de modellen die we raadplegen geeft aan dat dit tussen de 0,02 en 80% kan komen te liggen. Hou vol. Nog even.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:45 schreef Tarado het volgende:
[..]
positieve is wel dat bij het geringe aantal prikken tot nu toe de sterfgevallen al schijnen te dalen, dus ook al haal je maar 10 miljoen dan nog kan alles gewoon open
Doe het de mensheid niet aan.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik denk dat het gewoon Bruls wordt.
Dat is inderdaad al vanaf oktober geroepen, maar eerlijk is eerlijk, hoe vak het ook geroepen is, de blaadjes zitten nog niet aan de bomen. Die komen vanzelf maar je kunt ze er niet aan kijken. Heeft niks met volgzaamheid te maken, maar puur met het feit dat een winterperiode een maand of 6 duurtquote:Op maandag 8 maart 2021 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je gelijk hebt hoor, maar er is zo vaak gezegd hier dat de situatie op een gegeven moment niet meer te houden is. En toch leken mensen uiteindelijk alles gewoon te accepteren. We zijn gewoon een braaf volk.
Van de plucheplakkers hebben we er wel 3 meegemaaktquote:Op maandag 8 maart 2021 13:49 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Of de alternatieven zijn niet zo aansprekend....
Ook een beetje wat aan iemand plakt die het al zo lang doet premier zijn, dat je het iemand anders bijna niet meer ziet doen...
Ten tijde van Lubbers was het ook even wennen dat er ineens een Kok zat
Op volksgezondheid? Onze eigen Maggie?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die moeten ze op volksgezondheid zetten. Lijkt me geweldig als hij dan de vet-tax moet invoeren zodat we gezonder gaan eten.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:52 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dit is een klap in het gezicht van de bevolking die het hele vorige jaar solidair is geweest, samen gevraagd heeft om perspectief en gehoopt heeft op versoepelingen. Dat kunnen we wel duiden in een draadje, maar daar is het niet de plek voor.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is al een heel lijstje met termen die ik eigenlijk niet meer kan horen.
"Perspectief, Solidariteit, Samen, Versoepeling, Golf, Een Draadje en Klap in het gezicht van ... "
Nou tegen de tijd dat dit ontwikkeld is, is het zomer en zou het qua aantallen niet meer nodig hoeven zijn...quote:Op maandag 8 maart 2021 13:05 schreef Oidipous het volgende:
Belangrijkste vraag is m.b.t. coronapaspoort: is dit een oplossing voor het voorjaar of houden we dit in de samenleving?
Zorgwekkende ontwikkelingen, zeker als er dadelijk geen noodzaak meer ervoor bestaat.
Natuurlijk zijn we braaf maar we zijn het ook allemaal zat dus als die geest eenmaal uit de fles is dan is het klaarquote:Op maandag 8 maart 2021 13:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je gelijk hebt hoor, maar er is zo vaak gezegd hier dat de situatie op een gegeven moment niet meer te houden is. En toch leken mensen uiteindelijk alles gewoon te accepteren. We zijn gewoon een braaf volk.
Hahahah.. nee.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is een klap in het gezicht van de bevolking die het hele vorige jaar solidair is geweest, samen gevraagd heeft om perspectief en gehoopt heeft op versoepelingen. Dat kunnen we wel duiden in een draadje, maar daar is het niet de plek voor.
Even zonder dollen, ik mag wel hopen dat er vanavond journalisten zijn die gehakt maken van Rutte/de Jonge over deze aankondiging. Charlotte, ik reken op je.
Ijdele hoop wel. Volgens mij bieden resultaten uit het verleden hier garantie voor de toekomst. De aanwezige dames en heren zullen geen enkele echt kritische vraag stellen (en laat staan doorvragen) en laten zich gewoon weer ouderwets inpakken door Mark&Hugo.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Dit is een klap in het gezicht van de bevolking die het hele vorige jaar solidair is geweest, samen gevraagd heeft om perspectief en gehoopt heeft op versoepelingen. Dat kunnen we wel duiden in een draadje, maar daar is het niet de plek voor.
Even zonder dollen, ik mag wel hopen dat er vanavond journalisten zijn die gehakt maken van Rutte/de Jonge over deze aankondiging. Charlotte, ik reken op je.
Het liefst op een positie waar falen gegarandeerd is.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:54 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Die moeten ze op volksgezondheid zetten. Lijkt me geweldig als hij dan de vet-tax moet invoeren zodat we gezonder gaan eten.
Zouden ze de vragen eigenlijk al van te voren in moeten dienen?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:57 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Hahahah.. nee.
Kritische vragen worden niet geduld.
Lijkt me een interessant WOB-verzoek.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Zouden ze de vragen eigenlijk al van te voren in moeten dienen?
Zeker. Anders gaan de zo ontzettende goede 1-2tjes verloren.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik blijf erin geloven. Paar keer terug was Charlotte (de Nijs) ook zo pittig, met 'r opmerkingen richting Rutte over de aankondiging van de avondklok. Ik hoop oprecht dat er wat journalisten ondertussen ook klaar mee zijn, er zijn inmiddels ook steeds meer journalisten die zelf die geluiden delen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:57 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ijdele hoop wel. Volgens mij bieden resultaten uit het verleden hier garantie voor de toekomst. De aanwezige dames en heren zullen geen enkele echt kritische vraag stellen (en laat staan doorvragen) en laten zich gewoon weer ouderwets inpakken door Mark&Hugo.
Op zich is een bezetting van 500-600 op de IC van de afgelopen maand voor veel mensen ook wel een duidelijk gegeven dat er nog niet zoveel ruimte is. Er zal vast wel wat meer in de marge mogelijk zijn, maar er is ook begrip dat er nog veel niet kan.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn we braaf maar we zijn het ook allemaal zat dus als die geest eenmaal uit de fles is dan is het klaar
Dat denk ik niet, maar iedereen is bang zn plekje kwijt te raken.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:58 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
ja daar houden mensen rekening mee denk je?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op zich is een bezetting van 500-600 op de IC van de afgelopen maand voor veel mensen ook wel een duidelijk gegeven dat er nog niet zoveel ruimte is. Er zal vast wel wat meer in de marge mogelijk zijn, maar er is ook begrip dat er nog veel niet kan.
als we in april dat gehalveerd hebben dan gat de geest wel uit de fles denk ik
Daar ga ik al niet meer van uit. Die journalisten zijn niet in staat om kritische vragen te stellen. Als de vragen vooraf al niet gewoon gescreend worden.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:55 schreef chratnox het volgende:
[..]
Roderick Veeloquote:Op maandag 8 maart 2021 13:59 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik blijf erin geloven. Paar keer terug was Charlotte (de Nijs) ook zo pittig, met 'r opmerkingen richting Rutte over de aankondiging van de avondklok. Ik hoop oprecht dat er wat journalisten ondertussen ook klaar mee zijn, er zijn inmiddels ook steeds meer journalisten die zelf die geluiden delen.
De emmer moet toch een keer vol raken zou je zeggen.
Net als Rutte en de Jonge telkens spreken over niet alleen de IC maar ook de verpleegafdelingen moeten we die ook meenemen naar mijn mening. Daar zijn inmiddels 600+ bedden minder bezet dan in december.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:59 schreef zalkc het volgende:
[..]
Op zich is een bezetting van 500-600 op de IC van de afgelopen maand voor veel mensen ook wel een duidelijk gegeven dat er nog niet zoveel ruimte is. Er zal vast wel wat meer in de marge mogelijk zijn, maar er is ook begrip dat er nog veel niet kan.
als we in april dat gehalveerd hebben dan gat de geest wel uit de fles denk ik
Nou, dan heb je meteen door hoe ze dit de samenleving door de strot gaan rammen.quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
Daarom is het ook zo'n goed idee, mensen laten zich er braaf zonder zeiken door prikken <3quote:Op maandag 8 maart 2021 14:01 schreef Questular het volgende:
Ik vind het lastig zo een vaccinatiepaspoort. Persoonlijk vind ik het te ver gaan, maar als ik het niet doe dan boor ik mijn zoontje leuke vakanties door z'n neus en dat is het laatste wat ik wil.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |