Ja eens, maar dat is wel erg jammer.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Daar zijn we als volk alleen veel te braaf voor imo.
Ja, dat zie je met die sneue winkelopeningen nu. Reserveer, maximaal tien minuutjes, oh en wel je mondkapje blijven dragen hoor! Je zou die ene andere klant die tegelijkertijd met je mag winkelen tenslotte maar eens besmetten...quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.
Dus dan mag je straks reserveren voor je terras, mag je niet met meerdere huishoudens aan 1 tafel, moet je vooraf getest zijn en moet je een mondkapje op als je gaat pissen. En ongetwijfeld nog binnen een tijdslot. Lekker ontspannen sfeertje.
Klopt, maar die sluiten toch de mogelijkheden voor een andere weg in te slaan af.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Jawel, minder stemmen voor de conventionele partijen.
Eens. Hoe snel D66 om was voor een avondklok was echt schrijnend.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.
De oppositie is wat corona betreft echt een lachertje geworden en vandaar dat mijn stem deze verkiezingen eens naar een andere partij gaan.
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.
Het probleem is ook wel heel erg weer geworden dat ook deze discussies gekaapt zijn door de extremen, zoals zo veel van dit soort discussies.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar er is zo ontzettend veel weerstand onder veel mensen. Niet alleen in dit topic, maar eigenlijk het over grote merendeel van mensen die ik spreek is het oneens met de huidige aanpak, het vaccinatie paspoort etc.
Toch is er gewoon geen enkele georganiseerde groep die echt iets kan bewerkstelligen en een krachtig weerwoord kan bieden.
Als ik een vlag had, hing ik 'm ondersteboven en halfstok op 5 mei.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:57 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Wel je vlag buitenhangen op 5 mei he?
Tja na die mondkapjeswaanzin en avondklok kun je eigenlijk alles verwachten, al geloof ik niet dat mensen dat zouden pikken, in elk geval niet dat anderen voorrang krijgen om bijvoorbeeld een kroeg in te mogen of leuke dingen te mogen doen. Dan breekt echt de pleuris uit want we lopen allemaal op ons tandvlees.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Ik hoop het.
Ik ga er alleen niet van uit. Er werd bij zoveel ontwikkelingen gezegd dat het in de praktijk echt niet zou gebeuren. En toen...
Net zoals de term solidariteit. Blijkbaar gaat dat maar één kant op.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.
Ik moet elk weekend weer lachen om die stewards die dan op een lege tribune in de Arena of de Kuip 90 minuten met een mondkapje zitten. Wie houden we nou voor de gek eigenlijk?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:26 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Ja, dat zie je met die sneue winkelopeningen nu. Reserveer, maximaal tien minuutjes, oh en wel je mondkapje blijven dragen hoor! Je zou die ene andere klant die tegelijkertijd met je mag winkelen tenslotte maar eens besmetten...
Dat is ook het issue. Maar mede de verantwoordelijke personen doen daar aan mee. Als je een kritisch geluid laat horen wordt al snel de wappie kaart getrokken. Dat is in een rol als minister erg kwalijk, maar wel heel sterk voor de beeldvorming.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:28 schreef OProg het volgende:
[..]
Het probleem is ook wel heel erg weer geworden dat ook deze discussies gekaapt zijn door de extremen, zoals zo veel van dit soort discussies.
Dus dan heb je die extremisten van dat Containment die een totaal irreëel beeld hebben en mensen die gewoon alles ontkennen. Beiden zijn als ik het zo een beetje lees ook niet echt uit op discussie. Met name die Containment-club zijn een soort anti-abortus activisten die op het doel van hun casus richten en elke andere mening het liefste monddood willen maken.
De groep dit best relativering heeft en het dus ook niet helemaal eens met alles is niet echt een homogene groep. En blijft in praktijk veelal uit de discussie omdat die ook niks kunnen met die 'schreeuwers'.
Eigenlijk is deze discussie een soort van Zwarte Piet-discussie geworden. Dus je bent zo ongeveer of een racist of iemand die de cultuur wil vernietigen.,
Ze roepen inderdaad wel altijd dat we het ''met z'n allen moeten doen'', maar ze bedoelden dus eigenlijk dat we het ''met z'n allen moeten doen totdat de risicogroepen en ouderen gevaccineerd zijn''.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:27 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Het woord 'samen' blijkt in deze crisis nogal betrekkelijk. Niet iedereen lijkt daar bij te horen.
Exact.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.
Er is al een heel lijstje met termen die ik eigenlijk niet meer kan horen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:30 schreef Oidipous het volgende:
[..]
Net zoals de term solidariteit. Blijkbaar gaat dat maar één kant op.
Natte droom van overheden, nog meer data verzamelen van je burgers.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:32 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Exact.
Dit is wat er beloofd is en gedaan moet worden. Daar deden we het voor.
Niet om straks verplicht met een spuit in je arm nog met allerlei extra maatregelen, speciale permissies en voorwaarden te moeten hebben.
Men is officieel gestopt met nadenken.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:30 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik moet elk weekend weer lachen om die stewards die dan op een lege tribune in de Arena of de Kuip 90 minuten met een mondkapje zitten. Wie houden we nou voor de gek eigenlijk?
We zijn wel een volk gebleken die prima functioneert als kannonenvoer in het leger. Geen vragen stellen, gewoon vuren.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef galantis het volgende:
[..]
Men is officieel gestopt met nadenken.
Ik zou ook wel kunnen lachen om dergelijke zelfkastijding, ware het niet dat het ons allen wordt opgedrongen.
Met als onvermijdelijke consequentie dat we over een aantal jaar weer met een schandaal zitten met mensen wiens leven kapot is gemaakt door de overheid omdat informatie verkeerd is gekoppeld.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:35 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Natte droom van overheden, nog meer data verzamelen van je burgers.
quote:Op maandag 8 maart 2021 13:32 schreef OProg het volgende:
[..]
Er is al een heel lijstje met termen die ik eigenlijk niet meer kan horen.
"Perspectief, Solidariteit, Samen, Versoepeling, Golf, Een Draadje en Klap in het gezicht van ... "
Of dat je straks je recht op een ww- of bijstandsuitkering verspeelt omdat je als niet-gevaccineerde je eigen werkkansen hindert, ofzo. De denkbare ellende van zo'n systeem is vrijwel eindeloos.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:37 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Met als onvermijdelijke consequentie dat we over een aantal jaar weer met een schandaal zitten met mensen wiens leven kapot is gemaakt door de overheid omdat informatie verkeerd is gekoppeld.
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:38 schreef Elan het volgende:
[..]
Code geel rood zwart en pimpelpaars mogen ook wel in dat lijstje. Net als het hoofd van Hugo de Jonge.
Ernst Kuipers wordt minister van Volksgezondheid in het kabinet Rutte-VII.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.
je vergeet Abquote:Op maandag 8 maart 2021 13:40 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ik hoef al die koppen van Kuipers, Gommers, Van Dissel echt nooit meer te zien al deze hele shit voorbij is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |