Zolang ze er niet naar gaan vragen daar waar hij niet van toegevoegde waarde is, dan heb ik totaal geen probleem met het bestaan van een vaccinatiepaspoort.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:15 schreef Elan het volgende:
[..]
Geloof echt niet dat het zover gaat komen wellicht is het wel noodzakelijk een dergelijke infrastructuur op te zetten voor internationale reizen, net als een normaal paspoort. Beetje lullig als je straks niet op vakantie kan omdat Nederland niet aan zo'n ding wilde.
Zo brengen ze het niet.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:13 schreef Elan het volgende:
[..]
Klopt.
Gaat nu ook niet gebeuren.
Alleen voor internationaal reizen.
En dat ten faveure van de Kluytmansjes van deze wereld.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Of nou ja, je mag ook naar binnen met een negatieve test.
Mag je je elke dag lekker laten testen. Wat een feest.
De debat wordt woensdag 10 maart gehouden van 13.00 - 19.00 uur, in de plenaire zaal, volgens de website van de Tweede Kamer. Vooraf wordt in de ochtend een technische debriefing van de RIVM gehouden,quote:Op maandag 8 maart 2021 13:16 schreef Oidipous het volgende:
Gaat er morgen weer een debat over de persconferentie komen?
Ik ben zeer benieuwd wat het standpunt is van de verschillende partijen.
En dat voor het oplossen van problemen die er niet zijnquote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Dat de meerderheid tegen is maakt ze niet uit. Dan ''groeien we gewoon mee'' met de nieuwe regels. Hebben we ook aan onszelf te danken overigens. Iedereen klaagt erover om me heen, maar de meesten stemmen gewoon weer rustig op het gebruikelijke clubje, want ''dat heb ik altijd gedaan'', of ''er is geen andere partij die wat beters oppert, dus dan maar dit''.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef F.Sinatra het volgende:
Maar er is zo ontzettend veel weerstand onder veel mensen. Niet alleen in dit topic, maar eigenlijk het over grote merendeel van mensen die ik spreek is het oneens met de huidige aanpak, het vaccinatie paspoort etc.
Toch is er gewoon geen enkele georganiseerde groep die echt iets kan bewerkstelligen en een krachtig weerwoord kan bieden.
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:17 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zo brengen ze het niet.
Pun intended?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.
Het lijkt erop dat we de fase van "beleid om de crisis te bedwingen" inmiddels hebben verlaten, en de fase van "beleid om politiek voordeel uit de crisis te winnen" zijn ingegaan.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:19 schreef galantis het volgende:
[..]
En dat voor het oplossen van problemen die er niet zijn
Waarom zeggen ze dat dan niet als dat het geval is?quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Mwa in de praktijk gaat dat toch nooit gebeuren ze zetten een beetje druk op de ketel om je toch vooral te laten vaccineren zo vlak voor grootschalig gaan prikken, snap niet dat je daar niet doorheen prikt.
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
Hoe dan ook, ik ben wel geïnteresseerd naar het genuanceerde verhaal. Ik kan mij iets erbij voorstellen dat je tezamen met een test ook bepaalde voorzieningen openstelt voor gevaccineerden, maar alleen voor een aantal maanden, en ook niet voor reizen binnen Europa.
Nouja, als jij met 100.000 mensen in Den Haag staat, of en masse de regels negeert zal er wel iets moeten gebeuren. Nu is het framen van de overheidsshow nog min of meer mogelijk.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Dat de meerderheid tegen is maakt ze niet uit. Dan ''groeien we gewoon mee'' met de nieuwe regels. Hebben we ook aan onszelf te danken overigens. Iedereen klaagt erover om me heen, maar de meesten stemmen gewoon weer rustig op het gebruikelijke clubje, want ''dat heb ik altijd gedaan'', of ''er is geen andere partij die wat beters oppert, dus dan maar dit''.
Ze maken goed gebruik van de crisis in ieder geval. Lekker wat ''tijdelijke'' zaken er doorheen dauwen. Zie ze dan maar eens uit een wet te krijgen. Voorkom dan maar eens dat ze er niet telkens op terug gaan vallen als er weer een nieuwe enge mutatie is.
Als dat voor de komende drie maanden is dan kan ik mij er nog iets bij voorstellen, daarna zou het totaal ridicuul zijn.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Waar het natuurlijk ook om gaat, is dat een test gewoon weer bovenop de regels komt die we toch al hadden.
Dus dan mag je straks reserveren voor je terras, mag je niet met meerdere huishoudens aan 1 tafel, moet je vooraf getest zijn en moet je een mondkapje op als je gaat pissen. En ongetwijfeld nog binnen een tijdslot. Lekker ontspannen sfeertje.
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Oidipous het volgende:
Hoe dan ook, ik ben wel geïnteresseerd naar het genuanceerde verhaal. Ik kan mij iets erbij voorstellen dat je tezamen met een test ook bepaalde voorzieningen openstelt voor gevaccineerden, maar alleen voor een aantal maanden, en ook niet voor reizen binnen Europa.
De BOA's en politie spreken hier gewoon groepjes van +2 aan op het winkelplein hoor.quote:Op maandag 8 maart 2021 12:10 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Ja, maar vorig jaar viel het op zich nog mee. Sinds afgelopen najaar is het elke 2 weken erger geworden met het micromanagement.
Overigens worden regeltjes zoals max. 2 mensen op straat etc. gelukkig amper nog nageleefd en op excessen (grote groepen) na ook niet meer gehandhaafd.
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:16 schreef Oidipous het volgende:
Gaat er morgen weer een debat over de persconferentie komen?
Ik ben zeer benieuwd wat het standpunt is van de verschillende partijen.
Ik hoop het.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:20 schreef Elan het volgende:
[..]
Idem hier. Maar ook dat gaat niets veranderen ben ik bang.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Veel mitsen en maren maar uiteindelijk veranderd er niets en tekenen ze gewoon bij het kruisje.
De oppositie is wat corona betreft echt een lachertje geworden en vandaar dat mijn stem deze verkiezingen eens naar een andere partij gaan.
Hier niet gelukkig. Oprotten met die kansloze BOA's.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef _serial_ het volgende:
[..]
De BOA's en politie spreken hier gewoon groepjes van +2 aan op het winkelplein hoor.
Jij snapt hem.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:24 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
In de context waaronder de maatregelen zijn ingevoerd kan ik dat eigenlijk niet. We doen dit voor de kwetsbaren, we doen dit samen. Kwetsbaren ingeend? Crisis voorbij, alles voor iedereen weer open. Samen uit, samen thuis.
Daar zijn we als volk alleen veel te braaf voor imo.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:22 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Nouja, als jij met 100.000 mensen in Den Haag staat, of en masse de regels negeert zal er wel iets moeten gebeuren. Nu is het framen van de overheidsshow nog min of meer mogelijk.
Ook na Coronaquote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hier niet gelukkig. Oprotten met die kansloze BOA's.
Jawel, minder stemmen voor de conventionele partijen.quote:Op maandag 8 maart 2021 13:25 schreef F.Sinatra het volgende:
[..]
Idem hier. Maar ook dat gaat niets veranderen ben ik bang.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |