abonnement Unibet Coolblue
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 17:40:45 #1
236264 crew  capricia
pi_198378829


Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.


Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)


Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Definitely not CIA
  zondag 7 maart 2021 @ 17:45:48 #2
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198378926
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:39 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat is dit nou voor onzin?
De Jonge zat afgelopen zomer met gezin in een tent ergens in NL. Terwijl ik in Oostenrijk op vakantie was.

Deze zomer weer, wat mij betreft. :+
Ik hoop er nog steeds enorm op dat we deze zomer eindelijk Oostenrijk voor de eerste keer kunnen zien. Wenen hebben we al een paar keer uit moeten stellen. Net als Salzburg en omgeving overigens. Hopen dat dat kan zonder vaccinatiepaspoort (vliegend - want met de auto te ver voor ons).
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 maart 2021 @ 17:58:32 #3
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198379140
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Verjaardagen in de zomer op een camping of aan een zwemmeertje of in een park. Waar de kinderen welkom zijn, lekker kunnen ravotten. En we de hele middag barbecueën. :D
Daar heb ik zin in. Buiten. Met mooi weer. En een biertje.

En zo zie ik onze fok-meet ook voor me. O+
Geen goed idee. :D

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:22 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Waarom beginnen we dan met 100-jarigen prikken?
Haha ja zeg het maar? Ook niet mijn keuze.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198379321
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 16:15 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]

Maar laten we de avondklok nog even verlengen
Jij hebt duidelijk niet door dat de avondklok ons juist van dit rampscenario heeft afgehouden. Daar kan je ook niks aan doen natuurlijk, misschien dat je daar nog wel eens komt. Maar als we de avondklok nu loslaten, gaat het he-le-maal mis. Gewoon nog even een paar maanden volhouden!
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
pi_198379341
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk niet door dat de avondklok ons juist van dit rampscenario heeft afgehouden. Daar kan je ook niks aan doen natuurlijk, misschien dat je daar nog wel eens komt. Maar als we de avondklok nu loslaten, gaat het he-le-maal mis. Gewoon nog even een paar maanden volhouden!
Hoi Ferd.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198379396
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:23 schreef leolinedance het volgende:
Telegraaf heeft ze gevonden, horeca ondernemers die níet open willen :D

https://www.telegraaf.nl/(...)len-we-nog-niet-open
Zullen er wel meer zijn, eerste kwartaal van het jaar is geen top periode voor veel Horeca, ondanks dat mensen hier denken dat de terrassen overal vol zullen zijn (volgende week windkracht 8 en regen) NOW Vergoedingen vinden plaats op basis van een heel kalenderjaar.

Hangt er wel vanaf of je pandeigenaar bent, of hoe je verhuurder in de wedstrijd staat.

Vanaf april moeten er echt wel meer dingen mogelijk gemaakt worden.
- verwijderd door admin -
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 18:14:23 #7
408813 crew  trein2000
pi_198379400
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:10 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Jij hebt duidelijk niet door dat de avondklok ons juist van dit rampscenario heeft afgehouden. Daar kan je ook niks aan doen natuurlijk, misschien dat je daar nog wel eens komt. Maar als we de avondklok nu loslaten, gaat het he-le-maal mis. Gewoon nog even een paar maanden volhouden!
Hoi PR-man van de Rijksoverheid.
Zou u ook even met bewijs voor deze stelling kunnen komen?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198379521
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoi PR-man van de Rijksoverheid.
Zou u ook even met bewijs voor deze stelling kunnen komen?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Peilingen. Welke ga ik je niet vertellen, maar peilingen.
If you're absent during my struggle, don't expect to be present during my succes. - Will Smith
  zondag 7 maart 2021 @ 18:31:18 #9
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198379749
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Hoi PR-man van de Rijksoverheid.
Zou u ook even met bewijs voor deze stelling kunnen komen?

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
er zou anders niet veel van maatregelen over zijn, anders dan iedereen op te sluiten in hun eigen woning en met papers mag je naar buiten.
  zondag 7 maart 2021 @ 18:37:45 #10
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198379890
te triest voor woorden dat onderscheid.

.
Horeca Israël weer open

Nu een aanzienlijk deel van de bevolking is gevaccineerd, zijn in Israël restaurants en cafés weer opengegaan. Per zaak zijn er in totaal 100 gasten welkom. Mensen zonder 'groene pas', het vaccinatiebewijs, mogen alleen buiten zitten, schrijft de krant
liveblog:
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 18:44:51 #11
236264 crew  capricia
pi_198380030
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 17:45 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop er nog steeds enorm op dat we deze zomer eindelijk Oostenrijk voor de eerste keer kunnen zien. Wenen hebben we al een paar keer uit moeten stellen. Net als Salzburg en omgeving overigens. Hopen dat dat kan zonder vaccinatiepaspoort (vliegend - want met de auto te ver voor ons).
Rondreis (kindvriendelijke variant) via Pharos gedaan vorig jaar.
Was niet duur. Leuke hotels met goed eten. Prachtig om drie regio's te verkennen. We kregen overal liftkaarten bij voor de kabelbanen. Ik vind het een prachtig land. En die geweldige meren om te zwemmen. O+
Definitely not CIA
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 18:50:47 #12
236264 crew  capricia
pi_198380155
Ik ga er van uit dat deze zomer minstens even vrij wordt.
Definitely not CIA
  zondag 7 maart 2021 @ 19:05:22 #13
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198380433
Een gesegregeerde samenleving mag nooit onderdeel worden van het nieuwe normaal.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198380444
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:44 schreef capricia het volgende:

[..]

Rondreis (kindvriendelijke variant) via Pharos gedaan vorig jaar.
Was niet duur. Leuke hotels met goed eten. Prachtig om drie regio's te verkennen. We kregen overal liftkaarten bij voor de kabelbanen. Ik vind het een prachtig land. En die geweldige meren om te zwemmen. O+
Oeh, daar ga ik naar kijken. Oostenrijk staat ook hoog op ons lijstje!
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 19:06:52 #15
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198380462
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Een gesegregeerde samenleving mag nooit onderdeel worden van het nieuwe normaal.
In Israel is segregatie al decennia normaal, dus voor daar is het niet iets nieuws.
  zondag 7 maart 2021 @ 19:07:05 #16
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198380468
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:50 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat deze zomer minstens even vrij wordt.
hoe zal het gaan met de mei vakantie?, het negatief reisadvies geldt nu al tot 15 April.
pi_198380552
Ik ben ondertussen al zover dat als ik in mei op het terras kan zitten, en weer zonder gererveer kan winkelen al blij ben.

Ik verlang zelfs naar die kneuterige markt op Koningsdag. En ik houd niet eens van Koningsdag :')
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198380615
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:05 schreef Janneke141 het volgende:
Een gesegregeerde samenleving mag nooit onderdeel worden van het nieuwe normaal.
Je moet je sowieso niks aantrekken van termen als 'oud normaal' en 'nieuw normaal'. Wat normaal is bepaal jezelf.
pi_198380695
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:11 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ondertussen al zover dat als ik in mei op het terras kan zitten, en weer zonder gererveer kan winkelen al blij ben.

Ik verlang zelfs naar die kneuterige markt op Koningsdag. En ik houd niet eens van Koningsdag :')
Die Koningsdag volgende maand al zie ik echt niet gebeuren. Hopelijk zit ik er naast. :)
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_198380857
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:19 schreef Pisces29 het volgende:

[..]

Die Koningsdag volgende maand al zie ik echt niet gebeuren. Hopelijk zit ik er naast. :)
Nee ik ook niet hoor. Maar het zegt heel wat als ik daar naar verlang.
En wat denken we van het EK? Zouden we dat in de kroeg kunnen kijken?
Olympische Spelen die wel/niet doorgaan?
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198381132
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:27 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Nee ik ook niet hoor. Maar het zegt heel wat als ik daar naar verlang.
En wat denken we van het EK? Zouden we dat in de kroeg kunnen kijken?
Olympische Spelen die wel/niet doorgaan?
Oh zo, ja ik bedacht me na het posten dat je het wellicht zo bedoelde. :)

Volle kroeg lijkt me niet, maar misschien kleinschaliger. Midden juni, EK, ik heb wel hoop eigenlijk.
Op maandag 9 september 2013 21:44 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
Abs are made in the kitchen.
pi_198381269
n Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.

AstraZeneca zegt tegen persbureau APA dat het bedrijf contact heeft met de Oostenrijkse autoriteiten en het onderzoek volledig ondersteunt. De farmaceut voegt toe dat het vaccin is goedgekeurd door het EU-geneesmiddelenagentschap EMA en de WHO, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek met 23.000 deelnemers.

Bron: NOS

Hierdoor hoef ik de prik dus niet..
pi_198381315
twitter


en mr Rutte naar de kapper.. Waarom mogen de winkels niet open, maar mag je wel met 7 man op zo'n klein oppervlak zijn? Zulke kromme maatregelen.
  zondag 7 maart 2021 @ 19:55:44 #24
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198381317
God wat ben ik die koppen van Rutte en De Jonge beu.

Livetopic hier tijdens persco's is wel altijd fun though :P
pi_198381429
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:52 schreef mir1986 het volgende:
n Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.

AstraZeneca zegt tegen persbureau APA dat het bedrijf contact heeft met de Oostenrijkse autoriteiten en het onderzoek volledig ondersteunt. De farmaceut voegt toe dat het vaccin is goedgekeurd door het EU-geneesmiddelenagentschap EMA en de WHO, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek met 23.000 deelnemers.

Bron: NOS

Hierdoor hoef ik de prik dus niet..
Prima, des te eerder komen de mensen aan de beurt die wel willen :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 20:08:39 #26
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198381562
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

en mr Rutte naar de kapper.. Waarom mogen de winkels niet open, maar mag je wel met 7 man op zo'n klein oppervlak zijn? Zulke kromme maatregelen.
Kijk hem zitten, schaamteloze gek. Met z'n kromme maatregelen.
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_198381575
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:52 schreef mir1986 het volgende:
n Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.

AstraZeneca zegt tegen persbureau APA dat het bedrijf contact heeft met de Oostenrijkse autoriteiten en het onderzoek volledig ondersteunt. De farmaceut voegt toe dat het vaccin is goedgekeurd door het EU-geneesmiddelenagentschap EMA en de WHO, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek met 23.000 deelnemers.

Bron: NOS

Hierdoor hoef ik de prik dus niet..
Ja mAar hEt iS ecHt vEiLig....
pi_198381582
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:02 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Prima, des te eerder komen de mensen aan de beurt die wel willen :)
Je mag hem zelfs dubbel nemen.. Geen probleem, of 4-dubbel
  zondag 7 maart 2021 @ 20:10:02 #29
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198381592
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:08 schreef YourCaptor het volgende:

[..]

Kijk hem zitten, schaamteloze gek. Met z'n kromme maatregelen.
Niet om Rutte verdedigen, maar zo gaat het in alle kapsalons? Er zijn geen restricties in het aantal personen in een kapsalon.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198381610
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niet om Rutte verdedigen, maar zo gaat het in alle kapsalons? Er zijn geen restricties in het aantal personen in een kapsalon.
Nee, maar het is super krom. In een IKEA mogen er 4 mensen in de hele winkel zijn en hier 7 man op 25m2.. Of in een boekenzaak, hoe krijg je het MKB kapot.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:11:39 #31
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198381623
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niet om Rutte verdedigen, maar zo gaat het in alle kapsalons? Er zijn geen restricties in het aantal personen in een kapsalon.
Nee, maar het is natuurlijk raar dat dit wel zou kunnen en dat er maar 2 mensen in de Action mogen. En tegelijkertijd wel vijftig in de Kruidvat aan de overkant.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 7 maart 2021 @ 20:11:53 #32
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198381630
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:10 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Nee, maar het is super krom. In een IKEA mogen er 4 mensen in de hele winkel zijn en hier 7 man op 25m2.. Of in een boekenzaak, hoe krijg je het MKB kapot.
Dat vinden we allemaal wel toch?
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198381652
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:09 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Je mag hem zelfs dubbel nemen.. Geen probleem, of 4-dubbel
Twee schijnt voldoende te zijn van AZ.
Serieus,wat een sensatiezoekerij. Er worden miljoenen van die vaccins gegeven, de kans is zeer klein dat er ernstige bijwerkingen optreden, maar het kan. Net zoals de BMR prik en andere vaccinaties. De kans is ook aanwezig dat je morgen op de fiets wordt aangereden, of dat je vannacht in je slaap een hartstilstand krijgt. Van leven ga je dood.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 20:17:07 #34
350577 YourCaptor
A billion dollar
pi_198381735
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:10 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Niet om Rutte verdedigen, maar zo gaat het in alle kapsalons? Er zijn geen restricties in het aantal personen in een kapsalon.
Klopt. Maar intussen horeca etc. dicht.
En dan zo vrolijk lachend gaan zitten daar. Ik ben hem gewoon helemaal zat. :')
We know this. The Chinese know that we know. But we make-believe that we don't know and the Chinese make-believe that they believe that we don't know, but know that we know. Everybody knows.
pi_198381755
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Twee schijnt voldoende te zijn van AZ.
Serieus,wat een sensatiezoekerij. Er worden miljoenen van die vaccins gegeven, de kans is zeer klein dat er ernstige bijwerkingen optreden, maar het kan. Net zoals de BMR prik en andere vaccinaties. De kans is ook aanwezig dat je morgen op de fiets wordt aangereden, of dat je vannacht in je slaap een hartstilstand krijgt. Van leven ga je dood.
Dat zou best kunnen.. Dat hoort inderdaad bij het leven, maar ik heb, naar mijn mening, een goed functionerend immuunsysteem, dus waarom zou ik dan een vaccin nemen wat tot 2023 experimenteel is en waarvan de langetermijneffecten nog niet bekend zijn. Bij de griep hoeft ook niet iedereen gevaccineerd te worden en waarom dan bij het corona virus wel? Laat de mensen hun eigen keuze maken hierin en geen dwang/ drang opleggen om te vaccineren met een groene pas zoals in Israël gebeurt, hoezo een tweedeling in de maatschappij?

En dood gaan aan vaccin lijkt mij nogal kut, als de kans dat je doodgaat aan corona nagenoeg 0 is (4 mensen in mijn leeftijdscategorie overleden waarvan er minimaal 3 met onderliggend lijden en dat ook nog in een jaar tijd.) De kans dat ik overlijd door een bus/auto ongeluk is inderdaad groter.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 20:19:15 #36
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198381780
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Twee schijnt voldoende te zijn van AZ.
Serieus,wat een sensatiezoekerij. Er worden miljoenen van die vaccins gegeven, de kans is zeer klein dat er ernstige bijwerkingen optreden, maar het kan. Net zoals de BMR prik en andere vaccinaties. De kans is ook aanwezig dat je morgen op de fiets wordt aangereden, of dat je vannacht in je slaap een hartstilstand krijgt. Van leven ga je dood.
Precies. En als je dan toevallig de dag voor die hartaanval een prikkie hebt gehad wordt er al snel ten onrechte de conclusie getrokken dat t een de oorzaak van de ander is. Als je maar genoeg mensen vaccineert gaat er wel 1 dood vlak erna (wat dus zonder die prik ook gebeurd zou zijn)
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 20:22:40 #37
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_198381855
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Of dat er bijvoorbeeld opeens 20 mensen doodgaan in een bejaardentehuis vlak nadat er gevaccineerd is. Dat is allemaal maar normaal?
Geen idee welk voorbeeld je precies bedoelt, maar als dit een grote afdeling is waarbij heel zwakke mensen sowieso in een laatste fase zitten lijkt me dat niet onvoorstelbaar
  zondag 7 maart 2021 @ 20:23:05 #38
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198381870
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:12 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Twee schijnt voldoende te zijn van AZ.
Serieus,wat een sensatiezoekerij. Er worden miljoenen van die vaccins gegeven, de kans is zeer klein dat er ernstige bijwerkingen optreden, maar het kan. Net zoals de BMR prik en andere vaccinaties. De kans is ook aanwezig dat je morgen op de fiets wordt aangereden, of dat je vannacht in je slaap een hartstilstand krijgt. Van leven ga je dood.
quote:
In Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.
Kans is niet groot dat er met deze batch iets mis is maar dat zoeken ze uit. Snap de commotie niet hoor. Ze zijn immers super voorzichtig en gaan t goed uitzoeken ?
Als je miljoenen mensen vaccineert gaan er daar na onherroepelijk wat van die mensen dood of worden ziek, hoeft niet aan t vaccin te liggen.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_198381914
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen.. Dat hoort inderdaad bij het leven, maar ik heb, naar mijn mening, een goed functionerend immuunsysteem, dus waarom zou ik dan een vaccin nemen wat tot 2023 experimenteel is en waarvan de langetermijneffecten nog niet bekend zijn. Bij de griep hoeft ook niet iedereen gevaccineerd te worden en waarom dan bij het corona virus wel? Laat de mensen hun eigen keuze maken hierin en geen dwang/ drang opleggen om te vaccineren met een groene pas zoals in Israël gebeurt, hoezo een tweedeling in de maatschappij?

En dood gaan aan vaccin lijkt mij nogal kut, als de kans dat je doodgaat aan corona nagenoeg 0 is (4 mensen in mijn leeftijdscategorie overleden waarvan er minimaal 3 met onderliggend lijden en dat ook nog in een jaar tijd.) De kans dat ik overlijd door een bus/auto ongeluk is inderdaad groter.
Volgens mij dwingt niemand je?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 20:25:18 #40
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198381923
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Of dat er bijvoorbeeld opeens 20 mensen doodgaan in een bejaardentehuis vlak nadat er gevaccineerd is. Dat is allemaal maar normaal?
Die waren ook dood gegaan als ze de griep hadden gehad.

Dezelfde symptomen/bijwerkingen
Zuiger van het FOK!-OMT
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 20:27:37 #41
236264 crew  capricia
pi_198381972
Ik hoor geruchten dat heel Italië wellicht weer in complete lockdown gaat?

Cijfers van vandaag (60 miljoen inwoners, dus iets meer dan 3 x zo groot als wij):

- New cases: 20,765
- In hospital: 21,144 (+443)
- In ICU: 2,605 (+34)
- New deaths: 207

Gisteren:

- New cases: 23,641
- In hospital: 20,701 (+327)
- In ICU: 2,571 (+46)
- New deaths: 307


Vooral de ziekenhuisopnamen (en dus de IC) blijven stijgen.
Definitely not CIA
  zondag 7 maart 2021 @ 20:27:48 #42
445514 DonDruiper
FOK!off met je popup a(i)ds.
pi_198381977
Daarom begrijp ik ook niet waarom we (hoog) bejaarden als eerst zijn gaan vaccineren.

Laat in die leeftijdsgroep de natuurlijke selectie zn werk doen.
Zuiger van het FOK!-OMT
pi_198381978
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:24 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Volgens mij dwingt niemand je?
Nog niet, totdat er een groene pas ingevoerd is.
pi_198381981
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:52 schreef mir1986 het volgende:
n Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.

AstraZeneca zegt tegen persbureau APA dat het bedrijf contact heeft met de Oostenrijkse autoriteiten en het onderzoek volledig ondersteunt. De farmaceut voegt toe dat het vaccin is goedgekeurd door het EU-geneesmiddelenagentschap EMA en de WHO, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek met 23.000 deelnemers.

Bron: NOS

Hierdoor hoef ik de prik dus niet..
Het is niet eens duidelijk of dit door het vaccin komt en er zijn al tientallen miljoenen doses gegeven zonder dit soort complicaties. Stel je niet zo aan.
pi_198381987
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die waren ook dood gegaan als ze de griep hadden gehad.

Dezelfde symptomen/bijwerkingen
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:25 schreef DonDruiper het volgende:

[..]

Die waren ook dood gegaan als ze de griep hadden gehad.

Dezelfde symptomen/bijwerkingen
Maar aan Corona mogen deze mensen niet doodgaan, dan ligt het aan Corona.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:29:21 #46
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198382013
quote:
9s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:09 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Ja mAar hEt iS ecHt vEiLig....
Je had die eikel moeten horen toen Van Haga een hele terechte en relevante vraag hierover stelde. Het is werkelijk beschamend.

pi_198382048
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je had die eikel moeten horen toen Van Haga een hele terechte en relevante vraag hierover stelde. Het is werkelijk beschamend.

Je hoort dit mij bijna nooit zeggen, maar ik was het daar roerend eens met De Jonge.
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198382095
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:18 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Dat zou best kunnen.. Dat hoort inderdaad bij het leven, maar ik heb, naar mijn mening, een goed functionerend immuunsysteem, dus waarom zou ik dan een vaccin nemen wat tot 2023 experimenteel is en waarvan de langetermijneffecten nog niet bekend zijn. Bij de griep hoeft ook niet iedereen gevaccineerd te worden en waarom dan bij het corona virus wel? Laat de mensen hun eigen keuze maken hierin en geen dwang/ drang opleggen om te vaccineren met een groene pas zoals in Israël gebeurt, hoezo een tweedeling in de maatschappij?

En dood gaan aan vaccin lijkt mij nogal kut, als de kans dat je doodgaat aan corona nagenoeg 0 is (4 mensen in mijn leeftijdscategorie overleden waarvan er minimaal 3 met onderliggend lijden en dat ook nog in een jaar tijd.) De kans dat ik overlijd door een bus/auto ongeluk is inderdaad groter.
De kans dat je overlijdt is nog altijd fors hoger dan dat je overlijdt aan het vaccin. :W
  zondag 7 maart 2021 @ 20:34:41 #49
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198382141
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:30 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Je hoort dit mij bijna nooit zeggen, maar ik was het daar roerend eens met De Jonge.
Ach, het is niet helemaal netjes en je hoort gewoon correct te blijven. Maar ik snap ergens wel dat als je al maanden onder enorme druk staat en dan zo een totaaldebiel als Van Haha weer onzin komt verkondigen, je er ff klaar mee bent.

En Hugo had ook gewoon gelijk inderdaad, alleen de toon had anders gekund.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 20:36:00 #50
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198382175
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:11 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, maar het is natuurlijk raar dat dit wel zou kunnen en dat er maar 2 mensen in de Action mogen. En tegelijkertijd wel vijftig in de Kruidvat aan de overkant.
Gelukkig hebben we de maatregel geen alcoholverkoop na 20u, dit compenseert de drukke Kruidvat.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:36:30 #51
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198382182
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:50 schreef capricia het volgende:
Ik ga er van uit dat deze zomer minstens even vrij wordt.
Ik hoop met je mee.

Ik denk het alleen niet. Ze zijn niet voor niets zo hard bezig met die vaccinatie bewijzen. Veel mensen die pas na de zomer aan de beurt zijn met tweede prik.

Vorig jaar kon je echt heel erg veel. En toen waren er geen miljoenen gevaccineerden. Echt een beetje onzin dat ze nu opeens vaccinaties eisen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:39:14 #52
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198382250
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:30 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Je hoort dit mij bijna nooit zeggen, maar ik was het daar roerend eens met De Jonge.
Meen je dat? :D Ik vind het zo beschamend. Dit gedrag hoort daar ook niet thuis. En de voorzitter, die ik meestal erg goed vind, gaf hier ook niet thuis. Erg verdacht.
pi_198382270
Ja, vorige zomer heb ik een redelijk normale zomer gehad, daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen festivalganger ben. Maar terrasjes, vakanties, dagjes weg: ging allemaal prima :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198382294
De Jonge was erg op zijn pik getrapt dussss....
pi_198382307
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Meen je dat? :D Ik vind het zo beschamend. Dit gedrag hoort daar ook niet thuis. En de voorzitter, die ik meestal erg goed vind, gaf hier ook niet thuis. Erg verdacht.
Ja , van Haga vind ik echt een totale onruststoker. De toon had iets anders gekund, maar als die debiel voor de 100e keer voor je staat te blaten met onzin, snap ik ook wel dat je geduld een keer op is.
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 20:41:56 #56
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198382340
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef Luke83 het volgende:
Ja, vorige zomer heb ik een redelijk normale zomer gehad, daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen festivalganger ben. Maar terrasjes, vakanties, dagjes weg: ging allemaal prima :)
Terrasjes en dagjes weg zal deze zomer ook wel lukken. De vaccinatiegraad zal tegen die tijd al behoorlijk hoog liggen in Nederland.

Ik gok alleen voor vliegreizen en grote evenementen een test/vaccinatiebewijs, maar de vraag is hoeveel grote evenementen we deze zomer al zullen hebben in Nederland.
pi_198382357
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Meen je dat? :D Ik vind het zo beschamend. Dit gedrag hoort daar ook niet thuis. En de voorzitter, die ik meestal erg goed vind, gaf hier ook niet thuis. Erg verdacht.
Ik weet niet of je vaker dit soort debatten volgt maar Van Haga is altijd aan het doorzagen over dit soort dingen. De andere kamerleden zijn dat een keer beu. Zie ook dat kamerlid achter Van Haga die zich dood irriteert aan hem en loopt te zuchten en met zijn ogen rolt.
pi_198382382
Dit geneesmiddel is voorwaardelijk toegelaten. Dit betekent dat er in de toekomst meer definitieve
gegevens worden verwacht over dit geneesmiddel. Het Europees Geneesmiddelenbureau zal ieder jaar
nieuwe informatie over het geneesmiddel beoordelen. Als dat nodig is, zal deze bijsluiter worden
aangepast.

En daarom wil ik het vaccin ook niet, omdat het dus voorwaardelijk toegelaten is.
pi_198382393
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Je had die eikel moeten horen toen Van Haga een hele terechte en relevante vraag hierover stelde. Het is werkelijk beschamend.

Ik ben behoorlijk kritisch op veel Corona maatregelen, maar die Van Haga is een vuile ophitser en huisjesmelker.

Dat is ook het jammere, het kritische geluid wordt overschreeuwd door fvd tokkies en complot gekken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198382395
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:41 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Terrasjes en dagjes weg zal deze zomer ook wel lukken. De vaccinatiegraad zal tegen die tijd al behoorlijk hoog liggen in Nederland.

Ik gok alleen voor vliegreizen en grote evenementen een test/vaccinatiebewijs, maar de vraag is hoeveel grote evenementen we deze zomer al zullen hebben in Nederland.
Was er niet zo'n soort garantiefonds vanuit de overheid? Dat er festivals georganiseerd kunnen worden na 1 juli, en zo niet, dat de overheid dat voor zijn rekening neemt? Dat geeft mij wel hoop :)
It's better to regret something you did than something you didn't do
pi_198382426
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
Dit geneesmiddel is voorwaardelijk toegelaten. Dit betekent dat er in de toekomst meer definitieve
gegevens worden verwacht over dit geneesmiddel. Het Europees Geneesmiddelenbureau zal ieder jaar
nieuwe informatie over het geneesmiddel beoordelen. Als dat nodig is, zal deze bijsluiter worden
aangepast.

En daarom wil ik het vaccin ook niet, omdat het dus voorwaardelijk toegelaten is.
Dan neem je het toch niet? Niemand dwingt je.
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 20:44:48 #62
236264 crew  capricia
pi_198382431
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:39 schreef Luke83 het volgende:
Ja, vorige zomer heb ik een redelijk normale zomer gehad, daarbij moet ik wel zeggen dat ik geen festivalganger ben. Maar terrasjes, vakanties, dagjes weg: ging allemaal prima :)
Ja. De vakantie was prima te doen vorig jaar.
Ik ga er gewoon vanuit dat dat dit jaar weer zo is. :)
Definitely not CIA
pi_198382452
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
Dit geneesmiddel is voorwaardelijk toegelaten. Dit betekent dat er in de toekomst meer definitieve
gegevens worden verwacht over dit geneesmiddel. Het Europees Geneesmiddelenbureau zal ieder jaar
nieuwe informatie over het geneesmiddel beoordelen. Als dat nodig is, zal deze bijsluiter worden
aangepast.

En daarom wil ik het vaccin ook niet, omdat het dus voorwaardelijk toegelaten is.
Hoevaak ga je nou nog posten dat jij dat vaccin niet neemt? Het is nu wel een keer duidelijk, als je het niet wil, dan neem je het gewoon niet. Het is ook vooral nuttig bij oude dikke mannen. Die belanden in het ziekenhuis.
٩๏̯͡๏)۶
pi_198382458
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:43 schreef mir1986 het volgende:
Dit geneesmiddel is voorwaardelijk toegelaten. Dit betekent dat er in de toekomst meer definitieve
gegevens worden verwacht over dit geneesmiddel. Het Europees Geneesmiddelenbureau zal ieder jaar
nieuwe informatie over het geneesmiddel beoordelen. Als dat nodig is, zal deze bijsluiter worden
aangepast.

En daarom wil ik het vaccin ook niet, omdat het dus voorwaardelijk toegelaten is.
Zoals ik al zei, neem je hem niet.
P.s. wel eens de bijsluiter van een paracetamol gelezen?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 20:46:04 #65
236264 crew  capricia
pi_198382472
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:36 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop met je mee.

Ik denk het alleen niet. Ze zijn niet voor niets zo hard bezig met die vaccinatie bewijzen. Veel mensen die pas na de zomer aan de beurt zijn met tweede prik.

Vorig jaar kon je echt heel erg veel. En toen waren er geen miljoenen gevaccineerden. Echt een beetje onzin dat ze nu opeens vaccinaties eisen.
Als ik die prik aangeboden krijg voor de zomer, neem ik hem (daarna ook hoor). Maar denk dat er niet veel op autoreizen gecontroleerd wordt in de zomer.
Definitely not CIA
  zondag 7 maart 2021 @ 20:46:17 #66
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198382477
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:43 schreef Luke83 het volgende:

[..]

Was er niet zo'n soort garantiefonds vanuit de overheid? Dat er festivals georganiseerd kunnen worden na 1 juli, en zo niet, dat de overheid dat voor zijn rekening neemt? Dat geeft mij wel hoop :)
Ja, we zullen zien.

Reken er verder op dat die bewijzen voor evenementen er volgend jaar ook wel af zullen gaan als corona geen issue meer is door de hoge vaccinatiegraad. Dan heeft het weinig toegevoegde waarde meer.

Dit jaar wordt gewoon een 'overgangsjaar' om in voetbaltermen te blijven.
  zondag 7 maart 2021 @ 20:47:41 #67
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198382514
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:21 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Peilingen. Welke ga ik je niet vertellen, maar peilingen.
Ben jij een troll?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 maart 2021 @ 20:54:52 #68
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198382697
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:46 schreef capricia het volgende:

[..]

Als ik die prik aangeboden krijg voor de zomer, neem ik hem (daarna ook hoor). Maar denk dat er niet veel op autoreizen gecontroleerd wordt in de zomer.
Dat is m’n hoop nog. Dat auto vakanties wel gewoon kunnen en dat ze bij hotels en restaurants niet om zo’n vaccinatiebewijs gaan vragen in het buitenland.

Op het moment dat je inderdaad niet kan vliegen zonder zo’n bewijs kan je al niet meer stellen dat het minstens net zo vrij gaat zijn als vorig jaar though. Toen had je regelmatig een negatieve test nodig, maar zelfs die was vaak niet nodig. Dit jaar waarschijnlijk dus wel.

Ik pak die prik ook zo snel mogelijk, maar ik ben 30 en gezond, dus mag ergens achteraan aansluiten.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198382881
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:36 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Gelukkig hebben we de maatregel geen alcoholverkoop na 20u, dit compenseert de drukke Kruidvat.
Heerlijk dat epidemiologische wisselgeld. Word ik ook net zo blij van als wanneer ik contant betaal en een berg stuivers en dubbeltjes terug krijg.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:03:05 #70
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198382888
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:54 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat is m’n hoop nog. Dat auto vakanties wel gewoon kunnen en dat ze bij hotels en restaurants niet om zo’n vaccinatiebewijs gaan vragen in het buitenland.

Op het moment dat je inderdaad niet kan vliegen zonder zo’n bewijs kan je al niet meer stellen dat het minstens net zo vrij gaat zijn als vorig jaar though. Toen had je regelmatig een negatieve test nodig, maar zelfs die was vaak niet nodig. Dit jaar waarschijnlijk dus wel.

Ik pak die prik ook zo snel mogelijk, maar ik ben 30 en gezond, dus mag ergens achteraan aansluiten.
Een vaccinatiebewijs vragen in een restaurant houdt corona niet tegen. Zeker niet als het pure willekeur wordt en het gebeurt op de ene plek wel en de andere niet.

Of je controleert aan de grens, of je controleert niet. Anders is het water naar de zee dragen, want de geweigerde persoon kan zich intussen wel vrijelijk op allerlei andere plekken begeven.
pi_198382981
Ik las trouwens dat de EMA ook mee gaat kijken bij het Spoetnik vaccin. Stel dat dat goedgekeurd wordt, is er dan ook zicht op welke termijn dat is? En hoeveel doses zij zouden kunnen leveren?
It's better to regret something you did than something you didn't do
  zondag 7 maart 2021 @ 21:06:43 #72
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198382983
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:03 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Een vaccinatiebewijs vragen in een restaurant houdt corona niet tegen. Zeker niet als het pure willekeur wordt en het gebeurt op de ene plek wel en de andere niet.

Of je controleert aan de grens, of je controleert niet. Anders is het water naar de zee dragen, want de geweigerde persoon kan zich intussen wel vrijelijk op allerlei andere plekken begeven.
Maar dat is logica.

Ik zie het wel gebeuren dat het op willekeurige plekken (sommige hotels, restaurants, etc) gevraagd word. Wellicht uit angst dat ze anders weer dicht moeten.

Kijk, ik weet ook wel dat het een negatieve manier van denken is en dat het niet logisch zou zijn, maar er zijn zoveel besluiten geweest die niet logisch zijn. Ik hoop dat het deze keer mee valt. Zit niet te wachten op een zomer waar ouderen er massaal op uit kunnen en waar je als jongere generatie enkel kan genieten van de foto's zeg maar. Dan is die solidariteit echt heel snel vertrokken.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:08:39 #73
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198383016
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar dat is logica.

Ik zie het wel gebeuren dat het op willekeurige plekken (sommige hotels, restaurants, etc) gevraagd word. Wellicht uit angst dat ze anders weer dicht moeten.

Kijk, ik weet ook wel dat het een negatieve manier van denken is en dat het niet logisch zou zijn, maar er zijn zoveel besluiten geweest die niet logisch zijn. Ik hoop dat het deze keer mee valt. Zit niet te wachten op een zomer waar ouderen er massaal op uit kunnen en waar je als jongere generatie enkel kan genieten van de foto's zeg maar. Dan is die solidariteit echt heel snel vertrokken.
Andere mensen die wat eerder leuke dingen kunnen doen, wow, vreselijk. Liever gewoon allemaal binnen.

:{
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 21:10:45 #74
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198383052
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:06 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar dat is logica.

Ik zie het wel gebeuren dat het op willekeurige plekken (sommige hotels, restaurants, etc) gevraagd word. Wellicht uit angst dat ze anders weer dicht moeten.

Kijk, ik weet ook wel dat het een negatieve manier van denken is en dat het niet logisch zou zijn, maar er zijn zoveel besluiten geweest die niet logisch zijn. Ik hoop dat het deze keer mee valt. Zit niet te wachten op een zomer waar ouderen er massaal op uit kunnen en waar je als jongere generatie enkel kan genieten van de foto's zeg maar. Dan is die solidariteit echt heel snel vertrokken.
Gewoon ass coveren dus.

Waar je wel mee zit is dat vaccinatie waarschijnlijk geen 100 procent garantie biedt tegen besmetting (al wordt de kans wel aanzienlijk gereduceerd). Dus je zult ongetwijfeld gewoon nog 'uitbraken' krijgen komend jaar op allerlei plekken. Coronavrije hotels etc garanderen is gewoon een utopie.

Ik zie de krantenkoppen alweer voor me: '100 besmettingen in beachresort ondanks vaccinatiepas' etc.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:13:06 #75
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_198383110
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:20 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Of dat er bijvoorbeeld opeens 20 mensen doodgaan in een bejaardentehuis vlak nadat er gevaccineerd is. Dat is allemaal maar normaal?
Waar heeft dit plaats gevonden ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  zondag 7 maart 2021 @ 21:16:41 #76
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198383216
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Andere mensen die wat eerder leuke dingen kunnen doen, wow, vreselijk. Liever gewoon allemaal binnen.

:{
Heeft weinig met afgunst te maken, maar alles met logica.

Vorige zomer was zo'n vaccinatie bewijs ook helemaal niet nodig. En toen liepen er überhaupt nog geen gevaccineerde mensen rond. Je had hooguit ergens een negatieve test nodig en zelfs dat was zeldzaam. Al helemaal niet bij een restaurant of iets dergelijks.

Komende zomer zijn we als het goed is veel verder met het vaccineren. Alle risico groepen heb je dan sowieso gehad. Geen enkele reden om dan de maatschappij op te gaan splitsen.

We moeten het toch ''met z'n allen'' doen deze crisis? Gooi dan ook de samenleving in stappen voor iedereen open en ga geen tweedeling creëren in je maatschappij.

Juist die jongere generaties liepen veel minder risico op grote/lange Corona klachten. Juist die generatie is straks, met de logica die ze nu gebruiken, als laatste aan de beurt. Je een jaar lang braaf aan de maatregelen houden om vervolgens niet te mogen klagen als ze als laatste weer dingen mogen, want dan zijn ze blijkbaar egoïstisch :+ . 't is goed :D

Die hele solidariteit gaat maar een kant op.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:16:49 #77
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198383223
Echt een feest, over 2 weken zullen ze ons laten weten of er eventueel iets kan 'als de cijfers het toestaan'... als je het zo blijft uitdrukken, weten we over 2 weken weer dat het over 2 weken eventueel gevaarlijk kan worden... Em kan er per eind maart zeer weer niks.

Jaap zal woensdag wel weer met kekke grafiekjes met een golf over anderhalve maand komen. En uiteraard een aantal keren de woorden zorgelijk, ... varianten en exponentiele stijging gebruiken.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 maart 2021 @ 21:17:46 #78
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198383257
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:13 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waar heeft dit plaats gevonden ?
Denk deze: https://nos.nl/artikel/23(...)gende-problemen.html

natuurlijk allemaal de onderliggende problemen die de doodsoorzaak zijn :')
pi_198383410
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:08 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Andere mensen die wat eerder leuke dingen kunnen doen, wow, vreselijk. Liever gewoon allemaal binnen.

:{
Dan doen we het andersom. Iedereen van 70+ blijft binnen tot ze gevaccineerd zijn en voor de rest gaat alles open ^O^
pi_198383491
twitter


En hier een man die ontzettend veel verlies draait vanwege alle onnodige lockdowns.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:27:21 #81
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198383508
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Heeft weinig met afgunst te maken, maar alles met logica.

Vorige zomer was zo'n vaccinatie bewijs ook helemaal niet nodig. En toen liepen er überhaupt nog geen gevaccineerde mensen rond. Je had hooguit ergens een negatieve test nodig en zelfs dat was zeldzaam. Al helemaal niet bij een restaurant of iets dergelijks.

Komende zomer zijn we als het goed is veel verder met het vaccineren. Alle risico groepen heb je dan sowieso gehad. Geen enkele reden om dan de maatschappij op te gaan splitsen.

We moeten het toch ''met z'n allen'' doen deze crisis? Gooi dan ook de samenleving in stappen voor iedereen open en ga geen tweedeling creëren in je maatschappij.

Juist die jongere generaties liepen veel minder risico op grote/lange Corona klachten. Juist die generatie is straks, met de logica die ze nu gebruiken, als laatste aan de beurt. Je een jaar lang braaf aan de maatregelen houden om vervolgens niet te mogen klagen als ze als laatste weer dingen mogen, want dan zijn ze blijkbaar egoïstisch :+ . 't is goed :D

Die hele solidariteit gaat maar een kant op.
Zodra alle risicogroepen zijn gevaccineerd en dus de ziekenhuizen leeglopen, kan je sowieso alle maatregelen loslaten. Dus dan maakt een vaccinatiepaspoort niet uit. Het gaat om de tussenliggende periode.

En idd, er is besloten dat we solidair waren in het terugdringen van de besmetting. Dan kan je inderdaad zeggen, nu moeten zij ook binnenblijven om solidair te zijn met ons.

Bij mee leeft dat gevoel echt totaal niet. Zeker omdat die risicogroepen niet de regels bepaald hebben. Als zij wat eerder leuke dingen kunnen doen dan ik, boeiend, ga plezier maken. Ik haal het nog wel in hoor ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198383592
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:29 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Maar als die mensen overlijden aan Corona is het opeens een groot probleem.

[ twitter ]
Nee dat ziekenhuiszorg overbelast raakt is een probleem. Nederland heeft geen zero covid beleid.
pi_198383594
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:06 schreef Luke83 het volgende:
Ik las trouwens dat de EMA ook mee gaat kijken bij het Spoetnik vaccin. Stel dat dat goedgekeurd wordt, is er dan ook zicht op welke termijn dat is? En hoeveel doses zij zouden kunnen leveren?
Pas in juni, dus dat valt ook allemaal wel best tegen...
pi_198383738
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:22 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Alsof er normaalgesproken ook 15 mensen overlijden in een week tijd. Zijn bepaalde uitbraken geweest in bijvoorbeeld Amersfoort.
Fakenieuws is dit, dat was een Corona uitbraak, geen vaccinatie doden uitbraak.

quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:26 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

En hier een man die ontzettend veel verlies draait vanwege alle onnodige lockdowns.
Stuk is bijna onleesbaar. Zie nog wel dat hij een paar plekken aanhaalt, waarbij weinig maatregelen tot weinig problemen hebben geleid. UK rond de kerstdagen, Brazilië, Bergamo, Brabant in maart worden niet genoemd.

[ Bericht 40% gewijzigd door groenen op 07-03-2021 21:42:45 ]
- verwijderd door admin -
pi_198383895
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:36 schreef groenen het volgende:

[..]

Fakenieuws is dit, dat was een Corona uitbraak, geen vaccinatie doden uitbraak.
Wel nadat ze allemaal zeven dagen daarvoor gevaccineerd zijn.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:42:17 #86
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198383915
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:27 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Zodra alle risicogroepen zijn gevaccineerd en dus de ziekenhuizen leeglopen, kan je sowieso alle maatregelen loslaten. Dus dan maakt een vaccinatiepaspoort niet uit. Het gaat om de tussenliggende periode.

En idd, er is besloten dat we solidair waren in het terugdringen van de besmetting. Dan kan je inderdaad zeggen, nu moeten zij ook binnenblijven om solidair te zijn met ons.

Bij mee leeft dat gevoel echt totaal niet. Zeker omdat die risicogroepen niet de regels bepaald hebben. Als zij wat eerder leuke dingen kunnen doen dan ik, boeiend, ga plezier maken. Ik haal het nog wel in hoor ;)
Maar van de zomer hebben ze alle risico groepen en ouderen wel gehad. En toch gaan ze dus werken met vaccinatie paspoorten. Je bent het er dus mee eens dat dat onnodig is.

Op dat punt is het gewoon oneerlijk en creëert het enkel een tweedeling binnen de maatschappij.

Verder helemaal prima dat jij anders naar de situatie kijkt natuurlijk.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198384002
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:41 schreef mir1986 het volgende:

[..]

Wel nadat ze allemaal zeven dagen daarvoor gevaccineerd zijn.
Dat kan, vaccinaties werken vaak pas goed na 11 tot 14 dagen, daarnaast is er niet voor niks een tweede prik.
- verwijderd door admin -
pi_198384078
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
Maar van de zomer hebben ze alle risico groepen en ouderen wel gehad. En toch gaan ze dus werken met vaccinatie paspoorten. Je bent het er dus mee eens dat dat onnodig is.
De motivatie voor zo'n vaccinatiepaspoort zal natuurlijk wel breder zijn dan sec het beschermen van ouderen en risicogroepen.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198384138
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:47 schreef nostra het volgende:

[..]

De motivatie voor zo'n vaccinatiepaspoort zal natuurlijk wel breder zijn dan sec het beschermen van ouderen en risicogroepen.
Uiteraard, men kan het ook aanwijzen als zijnde een versoepeling.
pi_198384159
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:47 schreef nostra het volgende:

[..]

De motivatie voor zo'n vaccinatiepaspoort zal natuurlijk wel breder zijn dan sec het beschermen van ouderen en risicogroepen.
Maar toch is het blijkbaar geen probleem om dan een tweedeling te hebben. En mensen uit te sluiten van bepaalde zaken. Mag ik straks nog wel naar een restaurant? Of zou ik opeens super gevaarlijk zijn en iedereen besmetten? Ook de gevaccineerde mensen.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:50:17 #91
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198384182
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:52 schreef mir1986 het volgende:
n Oostenrijk wordt het vaccineren met een batch AstraZeneca-vaccins tijdelijk gestaakt na de dood van een vrouw en de ziekte van een ander. Het gaat om een voorzorgsmaatregel, zegt gezondheidsautoriteit BASG.

Een vrouw van 49 die de prik had gekregen, is overleden aan ernstige stollingsstoornissen. Een vrouw van 35 die een prik kreeg uit dezelfde batch ontwikkelde een longembolie en is herstellende. "Momenteel is er geen bewijs van een oorzakelijk verband met het vaccin", zegt BASG. Volgens lokale media gaat het om twee verpleegkundigen.

Bloedstollingen horen niet bij de bekende bijwerkingen van het vaccin, zegt de gezondheidsautoriteit. Maar om uit te sluiten dat er een mogelijke link is, wordt grondig onderzoek gedaan. De batch waar de twee vaccins uit komen, wordt niet meer gebruikt.

AstraZeneca zegt tegen persbureau APA dat het bedrijf contact heeft met de Oostenrijkse autoriteiten en het onderzoek volledig ondersteunt. De farmaceut voegt toe dat het vaccin is goedgekeurd door het EU-geneesmiddelenagentschap EMA en de WHO, gebaseerd op een wereldwijd onderzoek met 23.000 deelnemers.

Bron: NOS

Hierdoor hoef ik de prik dus niet..
als je miljoenen mensen volgt, sterven er ook wel een paar door diverse oorzaken, dat er nu een mogelijk incident is, betekent nog niet dat AZ gevaarlijk is.
pi_198384232
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:30 schreef Anton91 het volgende:

[..]

Pas in juni, dus dat valt ook allemaal wel best tegen...
Hm nee, daar moeten we het nog niet van hebben dan
It's better to regret something you did than something you didn't do
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 21:54:09 #93
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198384301
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:50 schreef THEFXR het volgende:

[..]

als je miljoenen mensen volgt, sterven er ook wel een paar door diverse oorzaken, dat er nu een mogelijk incident is, betekent nog niet dat AZ gevaarlijk is.
Wel als je al van te voren hebt besloten niet te vaccineren dan is elke dode na een vaccin schijnbaar een bevestiging dat het vaccin niet deugt, ook al sterven er normaal ook honderden mensen in vooral kwetsbare groepen.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:56:33 #94
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198384375
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 20:27 schreef DonDruiper het volgende:
Daarom begrijp ik ook niet waarom we (hoog) bejaarden als eerst zijn gaan vaccineren.

Laat in die leeftijdsgroep de natuurlijke selectie zn werk doen.
je hebt geen ouders in die leeftijd?
  zondag 7 maart 2021 @ 21:56:57 #95
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198384393
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:45 schreef groenen het volgende:

[..]

Dat kan, vaccinaties werken vaak pas goed na 11 tot 14 dagen, daarnaast is er niet voor niks een tweede prik.
Dat kan, maar dan moet je dat wel onderzoeken.
  zondag 7 maart 2021 @ 21:57:18 #96
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384404
quote:
2s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:42 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Maar van de zomer hebben ze alle risico groepen en ouderen wel gehad. En toch gaan ze dus werken met vaccinatie paspoorten. Je bent het er dus mee eens dat dat onnodig is.

Op dat punt is het gewoon oneerlijk en creëert het enkel een tweedeling binnen de maatschappij.

Verder helemaal prima dat jij anders naar de situatie kijkt natuurlijk.
We zijn het geloof ik eens dat een vaccinatiepaspoort hooguit dient om eerder onder de maatregelen uit te mogen komen.

Maar de maatregelen moeten op dezelfde manier worden afgebouwd als zonder paspoort. Het is hooguit een middel om mensen al wat eerder vrijheid te geven zodra dat kan.

En dat is volgens mij het enige waar we het niet over eens zijn, jij vind dat we het allemaal uit moeten zitten en ik voel dat niet zo zeer :). Nuance verschil zo lijkt het; maar je kan anderen al wat eerder een hoop plezier geven. Ik snap gewoon niet waar de drang vandaan komt om ze dat te onthouden, anders dan afgunst.

Overigens; Het wordt wel interessant als bijvoorbeeld de vaccinatiegraad niet gehaald wordt en ongeprikte mensen een te zware last voor de ziekenhuizen opleveren. Laten we hopen dat het zo ver niet komt, maar dan ben ik pas écht voorstander van een vaccinatiepaspoort :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 21:57:55 #97
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198384428
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:56 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Dat kan, maar dan moet je dat wel onderzoeken.
Er zijn genoeg onderzoeken daarover gedaan al.....
  zondag 7 maart 2021 @ 22:00:54 #98
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384506
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:23 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dan doen we het andersom. Iedereen van 70+ blijft binnen tot ze gevaccineerd zijn en voor de rest gaat alles open ^O^
Oh, dit is theoretisch ook een prima oplossing hoor, wel lastig handhaven achter de deur alleen dus denk niet dat dit gaat werken.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:01:31 #99
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198384532
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:57 schreef Momo het volgende:

[..]

Er zijn genoeg onderzoeken daarover gedaan al.....
Heb je een bron? Maar geen relevante vraag van Van Haga dus, want het is 100% zeker dat vaccins voor iedereen 100% veilig zijn.
pi_198384536
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:57 schreef Drekkoning het volgende:
Ik snap gewoon niet waar de drang vandaan komt om ze dat te onthouden, anders dan afgunst.
Solidariteit, misschien? :)

Oh, en natuurlijk de praktisch onuitvoerbare bureacratische nachtmerrie.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:05:15 #101
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198384611
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:06 schreef Luke83 het volgende:
Ik las trouwens dat de EMA ook mee gaat kijken bij het Spoetnik vaccin. Stel dat dat goedgekeurd wordt, is er dan ook zicht op welke termijn dat is? En hoeveel doses zij zouden kunnen leveren?
duurt 3 mnd, dosis leveren heeft niemand zicht op.
pi_198384642
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je een bron? Maar geen relevante vraag van Van Haga dus, want het is 100% zeker dat vaccins voor iedereen 100% veilig zijn.
Ik snap de vraag van Van Haga niet. Elke week worden het aantal klachten na vaccins bijgehouden en publiekelijk gerapporteerd inclusief overlijdens. Daarnaast worden elke week de onderliggende ziektes bij Corona slachtoffers gepubliceerd. Van een gebrek aan transparantie is dus geen sprake.

Dat hij er dan mensen bijhaalt die een auto ongeluk hadden en als Corona slachtoffer worden gerapporteerd is kansloos en stemmingmakerij.

Al vind ik wel dat Hugo hem moet laten uitpraten.
- verwijderd door admin -
  zondag 7 maart 2021 @ 22:06:53 #103
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384649
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:01 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Solidariteit, misschien? :)

Oh, en natuurlijk de praktisch onuitvoerbare bureacratische nachtmerrie.
Eisen dat anderen onnodig binnenblijven vind ik niet per definitie een teken van solidariteit.

Praktisch gezien lijkt het me ook een hoop gezeik hoor. Maar als ze een mooi werkend systeem weten meer te zetten zoals Israël, prima hoor.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator zondag 7 maart 2021 @ 22:08:20 #104
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198384681
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:01 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Heb je een bron? Maar geen relevante vraag van Van Haga dus, want het is 100% zeker dat vaccins voor iedereen 100% veilig zijn.
Kijk eens in de OP zou ik zeggen, staan genoeg rapporten over de vaccinaties. Bij de meeste vaccins is de optimale bescherming 2 weken na de tweede prik. Die bescherming is dan voor 90-95% ongeveer. En de veiligheid is natuurlijk niet 100%. Maar wel zo hoog dat het aantal serieuze bewerkingen minimaal zijn op een grote bevolking. En daar zijn ook genoeg rapporten van, wordt goed bijgehouden voor Pfizer bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat je die rapporteren nou echt gaat lezen.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 22:10:40 #105
408813 crew  trein2000
pi_198384736
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:57 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

We zijn het geloof ik eens dat een vaccinatiepaspoort hooguit dient om eerder onder de maatregelen uit te mogen komen.

Maar de maatregelen moeten op dezelfde manier worden afgebouwd als zonder paspoort. Het is hooguit een middel om mensen al wat eerder vrijheid te geven zodra dat kan.

En dat is volgens mij het enige waar we het niet over eens zijn, jij vind dat we het allemaal uit moeten zitten en ik voel dat niet zo zeer :). Nuance verschil zo lijkt het; maar je kan anderen al wat eerder een hoop plezier geven. Ik snap gewoon niet waar de drang vandaan komt om ze dat te onthouden, anders dan afgunst.

Overigens; Het wordt wel interessant als bijvoorbeeld de vaccinatiegraad niet gehaald wordt en ongeprikte mensen een te zware last voor de ziekenhuizen opleveren. Laten we hopen dat het zo ver niet komt, maar dan ben ik pas écht voorstander van een vaccinatiepaspoort :)
Dan ben ik voorstander van selectie aan de poort in het ziekenhuis. Iedereen heeft recht op goede zorg, maar als jij een prik vertikt sta je niet vooraan als er keuzes gemaakt moeten worden.

Dat is de consequentie van je keuze, daar zie ik veel meer in dan in vaccinatiedwang. Daar ben ik echt tegen.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198384753
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Eisen dat anderen onnodig binnenblijven vind ik niet per definitie een teken van solidariteit.
Het is dan ook niet meer of minder onnodig dan jongeren binnen houden nu. Bovendien is dat de definitie van solidariteit, iets doen dat jou of je bevolkingsgroep niet per se helpt maar anderen wel.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:11:54 #107
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384760
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]
maar als jij een prik vertikt sta je niet vooraan als er keuzes gemaakt moeten worden.

Dat is de consequentie van je keuze, daar zie ik veel meer in dan in vaccinatiedwang. Daar ben ik echt tegen.

Is dat ook geen vorm van vaccinatiedwang dan?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:13:00 #108
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384781
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:11 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Bovendien is dat de definitie van solidariteit, iets doen dat jou of je bevolkingsgroep niet per se helpt maar anderen wel.
Precies, zoals een vaccinatiepaspoort onze bevolkingsgroep niet per se helpt maar anderen wel.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 22:13:09 #109
408813 crew  trein2000
pi_198384786
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:06 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Eisen dat anderen onnodig binnenblijven vind ik niet per definitie een teken van solidariteit.

Praktisch gezien lijkt het me ook een hoop gezeik hoor. Maar als ze een mooi werkend systeem weten meer te zetten zoals Israël, prima hoor.
Nee. Vaccinatie drukt de R. En dan kun je twee keuzes maken. Of je geeft iedereen iets meer ruimte of een beperkte groep alles. Dan kies ik voor dat eerste.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 22:14:21 #110
408813 crew  trein2000
pi_198384815
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:11 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Is dat ook geen vorm van vaccinatiedwang dan?
Vind ik niet, je hebt er nul last van in het leven.

Ik bedoel een helm dragen op de fiets is toch ook niet gedwongen? Terwijl het best dodelijk letsel kan voorkomen. Zie het verschil niet.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198384836
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:13 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Precies, zoals een vaccinatiepaspoort onze bevolkingsgroep niet per se helpt maar anderen wel.
Leuk geprobeerd :D

Maar serieus, we nemen maatregelen om andere mensen te beschermen. Dat is per definitie solidair.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:16:19 #112
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198384878
We zijn nu argumenten aan het herhalen, let's agree to disagree :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:19:15 #113
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198384934
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
We zijn nu argumenten aan het herhalen, let's agree to disagree :)
Nee!
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 22:19:49 #114
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198384954
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:11 schreef Luke83 het volgende:
Ik ben ondertussen al zover dat als ik in mei op het terras kan zitten, en weer zonder gererveer kan winkelen al blij ben.

Ik verlang zelfs naar die kneuterige markt op Koningsdag. En ik houd niet eens van Koningsdag :')
Ik schat de kans van een Kongingsmarkt (ook dit jaar), heel laag in.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198385148
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:16 schreef Drekkoning het volgende:
We zijn nu argumenten aan het herhalen
Dat komt omdat je jezelf in een hoekje verft, niet omdat we het zomaar oneens zijn. Je zegt steeds dat je niet kan voorstellen dat het iets anders is dan afgunst en dan negeer je alle andere argumenten die mensen aandragen. Tja, dan ligt het probleem toch echt bij jou.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:37:13 #116
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198385231
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Vind ik niet, je hebt er nul last van in het leven.

Ik bedoel een helm dragen op de fiets is toch ook niet gedwongen? Terwijl het best dodelijk letsel kan voorkomen. Zie het verschil niet.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
En als je dan niet dood maar wel gewond bent krijg je ook gewoon zorg

Net als wanneer je teveel alcohol hebt gedronken of jezelf hebt verwond door geen lasbril te dragen

Vaccinatie zou ook nooit een voorwaarde voor zorg moeten zijn wmb
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198385257
quote:
1s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:06 schreef groenen het volgende:

[..]

Ik snap de vraag van Van Haga niet. Elke week worden het aantal klachten na vaccins bijgehouden en publiekelijk gerapporteerd inclusief overlijdens. Daarnaast worden elke week de onderliggende ziektes bij Corona slachtoffers gepubliceerd. Van een gebrek aan transparantie is dus geen sprake.

Dat hij er dan mensen bijhaalt die een auto ongeluk hadden en als Corona slachtoffer worden gerapporteerd is kansloos en stemmingmakerij.

Al vind ik wel dat Hugo hem moet laten uitpraten.
Haga is een populist. Die verwoordt gewoon het sentiment bij een deel van de bevolking: bij elke dood wordt op covid-19 gegooid, terwijl niemand kan overlijden aan het vaccin...
Daarmee wint hij stemmen.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  zondag 7 maart 2021 @ 22:38:33 #118
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198385259
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:32 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat komt omdat je jezelf in een hoekje verft, niet omdat we het zomaar oneens zijn. Je zegt steeds dat je niet kan voorstellen dat het iets anders is dan afgunst en dan negeer je alle andere argumenten die mensen aandragen. Tja, dan ligt het probleem toch echt bij jou.
Nee, je probeert afgunst te verbloemen als solidariteit.

Iemand mag iets meer dan jij, en dat wil je niet, omdat diegene solidair moet zijn met jou. Dat is imo gewoon een afgunstig idee.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:40:03 #119
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198385297
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dan ben ik voorstander van selectie aan de poort in het ziekenhuis. Iedereen heeft recht op goede zorg, maar als jij een prik vertikt sta je niet vooraan als er keuzes gemaakt moeten worden.

Dat is de consequentie van je keuze, daar zie ik veel meer in dan in vaccinatiedwang. Daar ben ik echt tegen.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
In Nederland kun je niet zomaar zorg weigeren aan iemand omdat die geen prik heeft gehad. Dat klinkt heel leuk, maar gaat in de praktijk niet gebeuren.
pi_198385298
quote:
6s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:19 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik schat de kans van een Kongingsmarkt (ook dit jaar), heel laag in.
De onderstaande motie is anders wel aangenomen.. alleen is die redelijk vaag verwoord waardoor het nog niet duidelijk is wat nu verstaan wordt onder het doorgaan van koningsdag. Is dit nu met of zonder vrijmarkt etc. Wellicht dat daarom bijna niemand heeft tegen gestemd.

https://www.tweedekamer.n(...)03688&did=2021D08171

quote:
De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
constaterende dat de kans op besmetting met corona in de buitenlucht
nagenoeg nihil is;
verzoekt de regering, Koningsdag 2021 door te laten gaan,
en gaat over tot de orde van de dag.
Wilders
Alpha kenny one
pi_198385303
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:38 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Iemand mag iets meer dan jij, en dat wil je niet, omdat diegene solidair moet zijn met jou. Dat is imo gewoon een afgunstig idee.
Onmogelijk te discussiëren als je gewoon termen zelf gaat definiëren. Bovendien is dat ook niet wat ik zeg. Dus ja, volledig gebrek aan inlevingsvermogen. Maar goed, ik hoop dat dat hoge paard lekker zit :)
  zondag 7 maart 2021 @ 22:41:20 #122
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198385316
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

De onderstaande motie is anders wel aangenomen.. alleen is die redelijk vaag verwoord waardoor het nog niet duidelijk is wat nu verstaan wordt onder het doorgaan van koningsdag. Is dit nu met of zonder vrijmarkt etc. Wellicht dat daarom bijna niemand heeft tegen gestemd.

https://www.tweedekamer.n(...)03688&did=2021D08171
[..]

Koningsdag 2021 gaat door! Met een dagklok en een livestream van een feestje op je tv.

En gaat over tot de orde van de dag.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:41:45 #123
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198385322
Hoe laag zouden de cijfers moeten zijn om per april versoepelingen toe te gaan laten? Want alles is onder voorbehoud... onder de 2000?

Wat als er straks amper meer doden vallen en er ooit eens een keer 200 man op de IC liggen, maar er 3000 besmettingen per dag zijn (inclusief kinderen etc)?

Blijven we dan de boel dichthouden?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  zondag 7 maart 2021 @ 22:41:55 #124
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198385325
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:40 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onmogelijk te discussiëren als je gewoon termen zelf gaat definiëren. Bovendien is dat ook niet wat ik zeg. Dus ja, volledig gebrek aan inlevingsvermogen. Maar goed, ik hoop dat dat hoge paard lekker zit :)
Jammer dat je het zo voelt :)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:41:56 #125
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385326
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:38 schreef Wantie het volgende:

[..]

Haga is een populist. Die verwoordt gewoon het sentiment bij een deel van de bevolking: bij elke dood wordt op covid-19 gegooid, terwijl niemand kan overlijden aan het vaccin...
Daarmee wint hij stemmen.
Dat hij daarmee mensen weg jaagt van het vaccineren en indirect mogelijk doden op zijn geweten heeft is dan weer niet interessant, alles voor een half zeteltje extra :)

Aan de andere kant hebben er wel meer politici extra doden op hun geweten door foute keuzes.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 22:43:08 #126
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385352
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

De onderstaande motie is anders wel aangenomen.. alleen is die redelijk vaag verwoord waardoor het nog niet duidelijk is wat nu verstaan wordt onder het doorgaan van koningsdag. Is dit nu met of zonder vrijmarkt etc. Wellicht dat daarom bijna niemand heeft tegen gestemd.

https://www.tweedekamer.n(...)03688&did=2021D08171
[..]

Staat er in de motie ook nog iets nuttigs over de inhoud? Of schrappen ze hem dan niet als officiele feestdag ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 22:43:25 #127
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198385358
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:08 schreef Momo het volgende:

[..]

Kijk eens in de OP zou ik zeggen, staan genoeg rapporten over de vaccinaties. Bij de meeste vaccins is de optimale bescherming 2 weken na de tweede prik. Die bescherming is dan voor 90-95% ongeveer. En de veiligheid is natuurlijk niet 100%. Maar wel zo hoog dat het aantal serieuze bewerkingen minimaal zijn op een grote bevolking. En daar zijn ook genoeg rapporten van, wordt goed bijgehouden voor Pfizer bijvoorbeeld. Maar ik heb niet het idee dat je die rapporteren nou echt gaat lezen.
Jammer van die laatste zin. Maar goed, heb je de vraag van Van Haga gehoord? Want daar ging het om.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:43:32 #128
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198385364
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:43 schreef zalkc het volgende:

[..]

Staat er in de motie ook nog iets nuttigs over de inhoud? Of schrappen ze hem dan niet als officiele feestdag ;)
Nee, dat was de hele motie helaas ;)
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
  zondag 7 maart 2021 @ 22:44:15 #129
13309 nostra
ask why
pi_198385379
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:40 schreef falling_away het volgende:

[..]

De onderstaande motie is anders wel aangenomen.. alleen is die redelijk vaag verwoord waardoor het nog niet duidelijk is wat nu verstaan wordt onder het doorgaan van koningsdag. Is dit nu met of zonder vrijmarkt etc. Wellicht dat daarom bijna niemand heeft tegen gestemd.

https://www.tweedekamer.n(...)03688&did=2021D08171
[..]

Ze gingen WimLex toch op een geheime locatie de stad binnensmokkelen? Dat kan je breed uitleggen natuurlijk. Technisch gaat het door ja.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198385430
twitter


Onderzoek in Nature met een interessante uitkomst.
  zondag 7 maart 2021 @ 22:51:35 #131
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385541
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:43 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jammer van die laatste zin. Maar goed, heb je de vraag van Van Haga gehoord? Want daar ging het om.
Alle gevallen die gemeld worden, worden onderzocht. Dat is de procedure.

Ik heb er al een aantal gelezen, over het algemeen is het inderdaad onderliggende oorzaken, van de gevallen waar ze het niet weten is het veelal de oorzaak dat de familie geen autopsie wil laten doen. Zal eens voor je kijken wat ik kan vinden als je het wilt weten.

Wat van Haga roept is gewoon onwetendheid of onrust zaaien. Ik gok, gezien zijn verleden, dat het onrust zaaien is. Hij zal niet opeens oprecht zich zorgen maken over vaccinatie. Of denk je dat als hij het onderzoek leest ineens roept, dat er niks aan de hand is?

Alvast een makkelijk leesbaar artikel
https://www.dw.com/en/fac(...)nd-deaths/a-56458746
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 22:51:51 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198385547
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Onderzoek in Nature met een interessante uitkomst.
Het was ook nooit aangetoond dat het wél effect had. Gewoon ingevoerd :')

Net als die belachelijke mondkapjes.
pi_198385594
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Onderzoek in Nature met een interessante uitkomst.
Klopt, alleen jammer dat de Tweetende mafklapper kennelijk niet in staat is een wetenschappelijk onderzoek te interpreteren.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_198385704
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het was ook nooit aangetoond dat het wél effect had. Gewoon ingevoerd :')

Net als die belachelijke mondkapjes.
Ook al staat het in de titel van de publicatie, het onderzoek gaat niet daadwerkelijk over een avondklok of soortgelijke maatregelen, maar om daadwerkelijk thuisblijven, waarvoor Google mobiliteitsdata wordt gebruikt als proxy. Dat wordt afgezet tegen relatieve sterfte in een statistisch model.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 7 maart 2021 @ 23:04:06 #135
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385725
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:54 schreef Monolith het volgende:

[..]

Klopt, alleen jammer dat de Tweetende mafklapper kennelijk niet in staat is een wetenschappelijk onderzoek te interpreteren.
Als ik het zo snel lees dan is eigenlijk de conclusie dat hun methode geen antwoorden oplevert.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 23:10:24 #136
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198385803
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 18:21 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:

[..]

Peilingen. Welke ga ik je niet vertellen, maar peilingen.
Peilingen onder mark hugo ferd en jaap zeker.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 23:10:59 #137
408813 crew  trein2000
pi_198385809
Deskundigen: avondklok dreigt onhoudbaar te worden https://www.bnr.nl/nieuws(...)onhoudbaar-te-worden

Uitstekend nieuws!

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  zondag 7 maart 2021 @ 23:11:28 #138
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198385815
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:46 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

Onderzoek in Nature met een interessante uitkomst.
Joost Niemoller _O-
pi_198385863
twitter

Hoezo geen ruimte voor versoepelingen? En welke Britse variant????
  zondag 7 maart 2021 @ 23:14:32 #140
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385866
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
Deskundigen: avondklok dreigt onhoudbaar te worden https://www.bnr.nl/nieuws(...)onhoudbaar-te-worden

Uitstekend nieuws!

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Beetje een dode mus, de samenvatting is dat het pas onhoudbaar wordt als het weer beter wordt en de avonden langer. Niet iets voor de komende 4 weken.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 23:15:06 #141
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198385878
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 19:55 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]

en mr Rutte naar de kapper.. Waarom mogen de winkels niet open, maar mag je wel met 7 man op zo'n klein oppervlak zijn? Zulke kromme maatregelen.
Jahoooor :')

Onzin maatregelen dus. Meneertje volgt het dus zelf ook niet op. Ook te zien bij de redactiefoto op telegraaf.

Maatregelen zijn er niet voor politici. Daar is het virus namelijk te slim voor...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 7 maart 2021 @ 23:15:08 #142
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198385880
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
Deskundigen: avondklok dreigt onhoudbaar te worden https://www.bnr.nl/nieuws(...)onhoudbaar-te-worden

Uitstekend nieuws!

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
En daarom zouden ze er veel meer mee bereiken als ze die avondklok zouden weghalen, en vervolgens buiten activiteiten meer zouden toe staan. Dan spreid je de mensen tenminste wat beter.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  Moderator / Redactie FP + Sport zondag 7 maart 2021 @ 23:16:10 #143
408813 crew  trein2000
pi_198385898
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

En daarom zouden ze er veel meer mee bereiken als ze die avondklok zouden weghalen, en vervolgens buiten activiteiten meer zouden toe staan. Dan spreid je de mensen tenminste wat beter.
Zeg je nu dat repressie op langere termijn averechts werkt? Laat Ferd het niet horen.

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198385925
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:10 schreef trein2000 het volgende:
Deskundigen: avondklok dreigt onhoudbaar te worden https://www.bnr.nl/nieuws(...)onhoudbaar-te-worden

Uitstekend nieuws!

En voorts ben ik van mening dat de avondklok vernietigd moet worden.
Ik neem ook aan dat ie er na 30 maart ook af gaat. Het is straks om 21:00 gewoon nog licht en lekker weer.
Man is de baas, vrouw kent haar plaats.
  zondag 7 maart 2021 @ 23:19:12 #145
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198385937
Vanmiddag een eetkamerset voor de nieuwe domicilie gekocht, maar ik kreeg wel het gevoel dat tellen wat lastig was, of dat ze nog 3 kelder etages hadden, want er waren duidelijk meer klanten dan ik verwachtte ;)
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  zondag 7 maart 2021 @ 23:19:35 #146
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198385944
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 21:16 schreef popje het volgende:
Echt een feest, over 2 weken zullen ze ons laten weten of er eventueel iets kan 'als de cijfers het toestaan'... als je het zo blijft uitdrukken, weten we over 2 weken weer dat het over 2 weken eventueel gevaarlijk kan worden... Em kan er per eind maart zeer weer niks.

Jaap zal woensdag wel weer met kekke grafiekjes met een golf over anderhalve maand komen. En uiteraard een aantal keren de woorden zorgelijk, ... varianten en exponentiele stijging gebruiken.
Zijn bingo kaart ligt al klaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_198385974
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hoezo geen ruimte voor versoepelingen? En welke Britse variant????
Ik word wel bang van een gemuteerde Wybren van Haga...
pi_198386002
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:41 schreef popje het volgende:
Hoe laag zouden de cijfers moeten zijn om per april versoepelingen toe te gaan laten? Want alles is onder voorbehoud... onder de 2000?

Wat als er straks amper meer doden vallen en er ooit eens een keer 200 man op de IC liggen, maar er 3000 besmettingen per dag zijn (inclusief kinderen etc)?

Blijven we dan de boel dichthouden?
Hier ben ik bang voor. Dat elke besmetting er één te veel is ondanks dat de zorg volledig ontlast is.

Ja, ik denk dat we de boel dan blijven dichthouden. Want wat als... een nieuwe variant. Typisch die angstpsychologie die we zien.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
  zondag 7 maart 2021 @ 23:32:52 #149
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198386068
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 22:51 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Het was ook nooit aangetoond dat het wél effect had. Gewoon ingevoerd :')

Net als die belachelijke mondkapjes.
denk dat die mondkapjes wel effect hebben, die droegen ze bijvb in het zkh al voor de pandemie.
  zondag 7 maart 2021 @ 23:34:31 #150
147172 THEFXR
Alpha Bear
pi_198386078
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 23:14 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
Hoezo geen ruimte voor versoepelingen? En welke Britse variant????
aha, eindelijk iemand die ook de riooldata noemt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')