Van vrijdag 5 tot zondag 7 maart gaan we weer pijlen keilen voor het echie, op de televee. De laatste jaren trappen we het ranked majorjaar af met de UK Open en dat doen we dus nu ook weer. Na iedere ronde loten zonder grenzen. Wat een ge-wel-dig format. Vorig jaar, 2020, won Michael van Gerwen met 9-11 in een spannende finale tegen Gerwyn Price; voor het oog van een hossende menigte. Toen hadden we nog geen last van coronarestricties en leidden we een leven zonder zorgen en al teveel verdriet. Nu togen we naar de Marshall Arena te Milton Keynes waar publiek weg zal blijven. Of het ooit nog goed komt? Dat is een vraag die alleen de Here God panklaar heeft, als hij tenminste bestaat.
De UK Open is ook het eerste TV-toernooi waaraan Raymond van Barneveld zal meedoen nu hij weer een toerkaart heeft bemachtigd. Zijn laatste wedstrijd op dit toernooi was een roemloze, tegen de held van Mani89: Simon Stevenson. Er werd met 7-10 verloren in de laatste 64. Maar de hoogtijdagen van het Haagse fenomeen stammen natuurlijk alweer van 15 en 14 jaar geleden. In 2006 pakte hij Barrie Bates in de finale, in 2007 legde hij Vincent 'Alles Doet Me Pijn' van der Voort op de pijnbank. Enige ervaring met dit bewierookte toernooi heeft hij dus wel. Instromen doet hij in de tweede ronde, mede doordat hij afgelopen zaterdag een vloertoernooi wist te winnen.
Verdedigen van prijzengelden uit 2019 Aspinall pakte in 2019 de cheque van 100.000 pond door Rob Cross te verslaan, die 40.000 pond won met zijn finaletikket. De rest van de prijzengelden is redelijk verwaarloosbaar. 20k voor Price en Smith is een schijntje. Het zij zo.
Hoe wanneer welke ronde 13:00 Vrijdagmiddag: first to 6 legs • Ronde 1 • Ronde 2 • Ronde 3
20:00 Vrijdagavond: de instroom van de top-32: first to 10 legs • Laatste 64
13:30 Zaterdagmiddag: first to 10 legs • Laatste 32
20:00 Zaterdagavond: first to 10 legs • Laatste 16
13:45 Zondagmiddag: first to 10 legs • Kwartfinale
20:00 Zondagavond: first to 11 legs • Halve finale • Finale
Het prijzengeld Winner (1) £100,000 Runner-up (1) £40,000 Semi-finalists (2) £20,000 Quarter-finalists (4) £12,500 Last 16 (Sixth round) (8) £7,500 Last 32 (Fifth round) (16) £4,000 Last 64 (Fourth round) (32) £2,000 Last 96 (Third round) (32) £1,000 Last 128 (Second round) (32) n/a Last 160 (First round) (32) n/a
First Round
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Second Round
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Third Round
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Byes to R4
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP --
LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP -- LET OP --
TV-uitzendingen Vrijdagavond 20:00 Zaterdagavond 18:00 (eerst samenvattingen, dan om 20:00 live) Zondagavond 18:00 (eerst samenvattingen, dan om 20:00 live)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Op zondag 7 maart 2021 17:40 schreef Scorpion_17 het volgende: Van Gerwen is zo'n onsympathieke darter die eerst zn pijlen uit t bord gaat halen en daarna pas oog heeft voor de felicitatie vd tegenstander
Het was wel knap gespeeld.
Op woensdag 8 augustus 2012 08:47 schreef onlogisch het volgende: Over 2 jaar stopt Xavi bij Barça, dan kan ie mooi voor 25 of 30 miljoen daar naar toe 8-) Mag hij Messi bedienen :D
Op zondag 7 maart 2021 17:40 schreef Scorpion_17 het volgende: Van Gerwen is zo'n onsympathieke darter die eerst zn pijlen uit t bord gaat halen en daarna pas oog heeft voor de felicitatie vd tegenstander
Op zondag 7 maart 2021 17:49 schreef Scorpion_17 het volgende: Hoop dat Wade Price op zn patatje geeft. Maar die kan m eigenlijk finishend niet bijhouden
Ik denk eerder scorend.
Op zondag 7 maart 2021 20:41 schreef Tagliano het volgende: Het volgende avondje darts op tv is pas in juli Tenzij ze de PL al inplannen
Maar wel met publiek
Dat duurt nog wel heel erg lang.
Op zondag 7 maart 2021 20:37 schreef Vriezzer het volgende: "Ik zeg altijd: als je visie wilt, dan ga je maar naar de opticien." ~ M. Rutte
stem mark want politiek is moeilijk he! corona ook brr >: ( die avondklok ook wil egt dat het op houdt haha maar heel even volhoude!! mark gaat ons helpe tenminste als je rijk bent anders niet dan moet je je bek houden!! en niet zeggen dat mark he tland naar de tyfus heb gewerkt dat deon de rest van die mensen nou groetjes doei
stem mark want politiek is moeilijk he! corona ook brr >: ( die avondklok ook wil egt dat het op houdt haha maar heel even volhoude!! mark gaat ons helpe tenminste als je rijk bent anders niet dan moet je je bek houden!! en niet zeggen dat mark he tland naar de tyfus heb gewerkt dat deon de rest van die mensen nou groetjes doei
Ik snap dat je blij bent met de winst van Feyenoord maar om dan maar drie dozen wijn naar binnen te werken komt je posts niet ten goede
I feel ur pain buddy. Al de hele middag bloedchagrijnig op t vooruitzicht dat de avondklok als een van de laatste maatregelen er af gaat.
Gaat er als eerste af alhoewel we ipv de avondklok ook mensen tussen de 14 en 29 tussen 7 en 10 uur s’morgens cola kunnen laten drinken op terrassen, en das toch ook een mooie versoepeling! Dus hou die avondklok nog maar even dan
Op zondag 7 maart 2021 20:49 schreef maxi-mus het volgende: Ik ben vooral chagrijnig omdat het morgen weer maandag is. Gelukkig speelt Ajax donderdag alweer!
Hopelijk met Blind
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
Gaat er als eerste af alhoewel we ipv de avondklok ook mensen tussen de 14 en 29 tussen 7 en 10 uur s’morgens cola kunnen laten drinken op terrassen, en das toch ook een mooie versoepeling! Dus hou die avondklok nog maar even dan
Op zondag 7 maart 2021 20:52 schreef Szura het volgende: Kan mij die avondklok verrekken joh, ik wil liever de hele zaterdagmiddag op het terras zitten zuipen!
Op zondag 7 maart 2021 20:52 schreef Szura het volgende: Kan mij die avondklok verrekken joh, ik wil liever de hele zaterdagmiddag op het terras zitten zuipen!
Dit had ik ook
Nu mag ik als <27 weer sporten maar red ik dat net niet ivm avondklok
Als die avondklok besmettingen dusdanig kan drukken dat andere dingen wel mogelijk zijn vind ik het wel best eerlijk gezegd, ik zit toch met mijn goede vrienden darts te kijken
Als die avondklok besmettingen dusdanig kan drukken dat andere dingen wel mogelijk zijn vind ik het wel best eerlijk gezegd, ik zit toch met mijn goede vrienden darts te kijken
Dat het dusdanig besmettingen zou onderdrukken is nogal gebaseerd op aannames, die avondklok was ingevoerd op basis van voorspellingen die totaal niet zijn uitgekomen dus dan moet ie er nu wel van af natuurlijk. Zoiets moet natuurlijk niet de norm zijn. Hem invoeren want ‘het is een noodsituatie en we kunnen niet anders’ zou moeten betekenen dat andere versoepelingen niet mogelijk zouden moeten zijn en dat is schijnbaar wel zo. Gezien de aard van de wet vind ik het een beetje raar ruilmiddel voor andere vrijheden.
Terrassen open is meer omdat ik niet zie hoe dat tot meer besmettingen zou zorgen. Is niet echt een versoepeling als dingen gewoon veilig kunnen zonder risico op meer besmettingen, beetje onnodig dichthouden.
Dat het dusdanig besmettingen zou onderdrukken is nogal gebaseerd op aannames, die avondklok was ingevoerd op basis van voorspellingen die totaal niet zijn uitgekomen dus dan moet ie er nu wel van af natuurlijk. Zoiets moet natuurlijk niet de norm zijn. Hem invoeren want ‘het is een noodsituatie en we kunnen niet anders’ zou moeten betekenen dat andere versoepelingen niet mogelijk zouden moeten zijn en dat is schijnbaar wel zo. Gezien de aard van de wet vind ik het een beetje raar ruilmiddel voor andere vrijheden.
Terrassen open is meer omdat ik niet zie hoe dat tot meer besmettingen zou zorgen. Is niet echt een versoepeling als dingen gewoon veilig kunnen zonder risico op meer besmettingen, beetje onnodig dichthouden.
Dus moet gewoon allebei kunnen.
Ik zal hier geen zielige riedel gaan afdraaien maar laten we t erop houden dat ik als alleenwonende behoorlijk last heb van de avondklok. Minder sociaal contact doordeweeks, vrienden die grotendeels buiten mn woonplaats wonen. Alles is afgemeten, vroeg klaar, niet spontaan.
Ik hou me ook terzijde, ik ben polletiek moe. Ik kan die koppen niet meer zien op teevee, naar wat voor onzin ze zich nu weer laten sleuren. Die laten zich ook schaamteloos alles aandoen terwijl ze normaal nooit ergens komen opdraven.
Op zondag 7 maart 2021 21:09 schreef maxi-mus het volgende: Ik hou me ook terzijde, ik ben polletiek moe. Ik kan die koppen niet meer zien op teevee, naar wat voor onzin ze zich nu weer laten sleuren. Die laten zich ook schaamteloos alles aandoen terwijl ze normaal nooit ergens komen opdraven.
Het is vooral tekenend dat we pas de komende vier dagen met Pauws Verkiezingsdebatten wat fatsoenlijke 1-op-1-discussies hebben voor een uurtje.
♫ ~ Je kunt de massa niet beteugelen; het is een monster ~ Marcel van Roosmalen
Ik zal hier geen zielige riedel gaan afdraaien maar laten we t erop houden dat ik als alleenwonende behoorlijk last heb van de avondklok. Minder sociaal contact doordeweeks, vrienden die grotendeels buiten mn woonplaats wonen. Alles is afgemeten, vroeg klaar, niet spontaan.
Nee mentaal is het voor mij ook geen pretje helaas. Red het zelf nog wel maar heb ook kennissen die er mentaal echt aan onderdoor gaan.
Overigens heb ik het meeste moeite dat de avondklok continu verlengd blijft worden zonder duidelijke uitleg of een specificatie wanneer hij stop wordt gezet. Als ik naar een duidelijk eindpunt zou kunnen toewerken (in datum of epidemiologische situatie) zou het een stuk beter te doen zijn.
Op zondag 7 maart 2021 21:14 schreef El-Stinho het volgende: Maar even serieus; Loek is wel een jongen die heel goed weet waar hij mee bezig is, prima spreker, fijne worrep, geen nare typische Engelsman.
Maar geen vlaggetje dus dan komt de fanfare niet achter je aan.
Op zondag 7 maart 2021 21:08 schreef Swetsenegger het volgende: Ik zal me als blanke man van 50 met een dik betaalde vaste baan maar niet in deze politieke discussie mengen.
Afgezien van dat 50 zijn geldt voor mij gewoon hetzelfde hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
Op zondag 7 maart 2021 21:08 schreef Swetsenegger het volgende: Ik zal me als blanke man van 50 met een dik betaalde vaste baan maar niet in deze politieke discussie mengen.
Jij bent er zeker zo’n eentje die een duur huis heeft en nu niet meer wil dat huizen betaalbaarder worden?
José ‘aidsvoetbal’ Mourinho ook weer moeite met een laagvlieger. Hopelijk halen ze geen EL en pleuren ze hem gauw op straat, zodat Spurs weer fatsoenlijk kan gaan voetballen.
Op zondag 7 maart 2021 21:18 schreef Monolith het volgende: Ik mis nog de het campagnespotje waarin Geert tegen iedereen die niet voor MvG is roept dat ze moeten optyfen naar hun eigen land.
Is er geen Hongaarse darter die hij een ‘held’ vindt?
Op zondag 7 maart 2021 21:19 schreef Szura het volgende: José ‘aidsvoetbal’ Mourinho ook weer moeite met een laagvlieger. Hopelijk halen ze geen EL en pleuren ze hem gauw op straat, zodat Spurs weer fatsoenlijk kan gaan voetballen.
Villarreal bakt er de laatste tijd ook geen kut van in de competitie. Het is dat ze in de EL zitten en Emery een aardige knock-out-coach is.
[dit boeit niemand]
Jij bent er zeker zo’n eentje die een duur huis heeft en nu niet meer wil dat huizen betaalbaarder worden?
Nee, ik ben een scheefhuurder. Dus ik hou een betaalbare huurwoning voor een jong armlastig gezin vast. Het geintje is wel dat wanneer ik eruit ga, de woningstichting deze woning gelijk tot boven de sociale huurgrens optrekt.