quote:
Op zondag 7 maart 2021 21:04 schreef GurneyIsBestOke het volgende:[..]
Dat het dusdanig besmettingen zou onderdrukken is nogal gebaseerd op aannames, die avondklok was ingevoerd op basis van voorspellingen die totaal niet zijn uitgekomen dus dan moet ie er nu wel van af natuurlijk. Zoiets moet natuurlijk niet de norm zijn. Hem invoeren want ‘het is een noodsituatie en we kunnen niet anders’ zou moeten betekenen dat andere versoepelingen niet mogelijk zouden moeten zijn en dat is schijnbaar wel zo. Gezien de aard van de wet vind ik het een beetje raar ruilmiddel voor andere vrijheden.
Terrassen open is meer omdat ik niet zie hoe dat tot meer besmettingen zou zorgen. Is niet echt een versoepeling als dingen gewoon veilig kunnen zonder risico op meer besmettingen, beetje onnodig dichthouden.
Dus moet gewoon allebei kunnen.
Ik zal hier geen zielige riedel gaan afdraaien maar laten we t erop houden dat ik als alleenwonende behoorlijk last heb van de avondklok. Minder sociaal contact doordeweeks, vrienden die grotendeels buiten mn woonplaats wonen. Alles is afgemeten, vroeg klaar, niet spontaan.