abonnement Unibet Coolblue
pi_198364211
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:27 schreef timmmmm het volgende:
Ik ben nog niet zeker. Ik neig ernaar weer blanco of niet te stemmen, maar wellicht kan iemand me komende tijd nog van gedachte veranderen
Waarom stemde je blanco/niet?
  zaterdag 6 maart 2021 @ 21:43:24 #27
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_198364258
Ik weet zeker dat ik deze keer niet ga stemmen.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_198364587
quote:
89s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:31 schreef Mikeytt het volgende:
Weten jullie al 100% zeker op wie jullie stemmen?

Ik draag graag bij om BIJ1 de kamer in te krijgen, maar nu toch twijfelen D66 te stemmen omdat het toch een serieuze regeringspartij kan zijn.
Ik ben geen Bij1 fan en wil je stemgedrag ook niet beïnvloeden, maar eigenlijk is dat geen goede afweging om op een partij te stemmen. Je moet kijken in welke standpunten je je kunt vinden. Niet je eigen mening maar ombuigen zodat die bij het plan van een mogelijke regeringspartij past. Dan lijkt het alsof je alleen maar bij de winnaars wil horen, terwijl het juist de bedoeling is dat je stem gehoord wordt.

On topic: ik geef mijn stem niet graag prijs, maar hij gaat naar een vrouw. Niet omdat ze vrouw is, maar omdat ik haar een ontzettend sterke politica vind, een belofte voor de komende jaren.
't Echte en 't ware!
pi_198365084
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:40 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waar twijfel je tussen bij deze partijen?
Het is meer een afweging van wat prioriteer ik als mijn belangrijkste standpunt.
JA21 overweeg ik voor de standpunt op immigratie. Twijfel? Bang dat het een FvD 2.0 wordt dat rare figuren aantrekt.

Splinter overweeg ik voor hun progressieve standpunten omtrent klimaat, dierenwelzijn en natuur/biodiversiteit. Twijfel? Gaan ze een zetel krijgen? Wat eigenlijk een kul reden is aangezien ik eigenlijk niet zo´n houding wil hebben aangaande een nieuwe partij.

In feite is het een beslissing tussen klimaat en immigratie, ik moet nog kijken wat ik echt belangrijker vind.

VVD is het alternatief als het geen van beide wordt.
pi_198367375
FVD natuurlijk.
N A P O L I
C A M P A N I A
  zondag 7 maart 2021 @ 01:57:05 #31
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198369438
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:41 schreef jameshond7 het volgende:

[..]

Waarom stemde je blanco/niet?
Omdat ik bij niemand het gevoel heb dat ze mij goed en betrouwbaar kunnen vertegenwoordigen
Laffe huichelaar
  zondag 7 maart 2021 @ 02:08:22 #32
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198369523
Ik ga niet stemmen denk ik. Ik wil op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor het debiele regeringsbeleid en de Tweede Kamer die haar taak totaal niet serieus neemt en het kabinet geen strobreed in de weg legt te doen hoe het hen uitkomt.
  zondag 7 maart 2021 @ 10:06:14 #33
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198371153
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:49 schreef Smegma. het volgende:
Inmiddels wel. Het gaat LP Libertaire Partij worden. Voorheen een partij met uiterst extreme standpunten. Nu is het meer een klassiek liberale partij (wat iets anders is dan conservatief liberalisme). Dat bevalt mij goed, ook al is de kans dat ze het redden niet al te groot. Liever een principiële stem dan nepliberalen zoals VVD en D66 of een onzinpartij als JA21, dat enkel dient om Eerdmans en Nanninga een baantje te geven maar verder nauwelijks afwijkt van FvD.
LP vond ik vroeger wel nice. Ze zijn sindsdien alleen wel echt met een extreme ruk naar links gegaan ineens met bepaalde ideeën als een basisinkomen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 7 maart 2021 @ 10:13:52 #34
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198371262
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Splinter gaat echt geen zetel halen. Zonde van je stem
Ik vind dat eigenlijk een vrij slechte reden om niet op ze te stemmen als je je daar het meeste bij kan voelen.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198371685
Er is geen klassiek-liberale partij (meer), dus dat wordt lastig. Je komt al snel tussen de gekkies terecht. Zal wel Eerdmans worden, met een mèh-gevoel.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  zondag 7 maart 2021 @ 10:46:32 #36
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198371689
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 21:56 schreef Japepk het volgende:

[..]

Ik ben geen Bij1 fan en wil je stemgedrag ook niet beïnvloeden, maar eigenlijk is dat geen goede afweging om op een partij te stemmen. Je moet kijken in welke standpunten je je kunt vinden. Niet je eigen mening maar ombuigen zodat die bij het plan van een mogelijke regeringspartij past. Dan lijkt het alsof je alleen maar bij de winnaars wil horen, terwijl het juist de bedoeling is dat je stem gehoord wordt.

On topic: ik geef mijn stem niet graag prijs, maar hij gaat naar een vrouw. Niet omdat ze vrouw is, maar omdat ik haar een ontzettend sterke politica vind, een belofte voor de komende jaren.
Of ze een potentiële regeringspartij gaan worden, is natuurlijk wel gewoon een afweging die je moet maken.
Ik ben het niet op heel veel punten eens met BIJ1, maar ik vind wel dat er eindelijk ook maar 1 partij moet zijn die actief anti-racisme is. Die is er naar mijn mening niet in de kamer. Dat weegt bij mij erg zwaar, dus het is niet zo dat BIJ1 zomaar een keuze is.

Puur economisch sta ik het dichtst bij VVD, al zijn die voor mij op economisch vlak te links. Als ik alles meetel is D66 de beste keuze voor mij, maar ik weet niet of dat opweegt tegen mijn visie op racisme. Ik word als witte man immers al oververtegenwoordigd in de kamer.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198371786
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 02:08 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ga niet stemmen denk ik. Ik wil op geen enkele manier verantwoordelijk zijn voor het debiele regeringsbeleid en de Tweede Kamer die haar taak totaal niet serieus neemt en het kabinet geen strobreed in de weg legt te doen hoe het hen uitkomt.
Stem dan blanco, of een kleine partij. Niet stemmen werkt alleen in hun voordeel
  zondag 7 maart 2021 @ 10:54:20 #38
436222 Japepk
Padvinder
pi_198371800
quote:
89s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:46 schreef Mikeytt het volgende:

[..]

Of ze een potentiële regeringspartij gaan worden, is natuurlijk wel gewoon een afweging die je moet maken.

Niet mee eens, zo houd je de gevestigde orde aan de macht. Als een nieuwe partij toevallig heel veel kiezers kan bekoren, zoals Forum de vorige keer, moet je daar gewoon op stemmen. Ook vanuit oppositie kun je bijdragen aan het beleid. Dat de huidige oppositie liever quotes strooit en het de regering onmogelijk maakt, is weer een ander verhaal.
't Echte en 't ware!
pi_198371814
Net Stemwijzer, Kieskompas én de Partijwijzer gedaan. En ik zit exact in het midden. Dus alles kan zo'n beetje.
Eerst maar wegstrepen wat het absoluut niet gaat worden, en dan nog eens kijken wat er overblijft...
  zondag 7 maart 2021 @ 10:57:39 #40
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198371831
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:54 schreef Japepk het volgende:

[..]

Niet mee eens, zo houd je de gevestigde orde aan de macht. Als een nieuwe partij toevallig heel veel kiezers kan bekoren, zoals Forum de vorige keer, moet je daar gewoon op stemmen. Ook vanuit oppositie kun je bijdragen aan het beleid. Dat de huidige oppositie liever quotes strooit en het de regering onmogelijk maakt, is weer een ander verhaal.
Dat maak jij ervan. Ik zeg dat het meespeelt, niet dat het de bepalende factor is.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  zondag 7 maart 2021 @ 11:10:33 #41
338319 ZarB
Piña colada
pi_198371956
Nee. Volgens het kieskompas sta ik het dichtstbij cda. Stemde voorheen altijd op pvdd, maar die staan qua immigratiebeleid en ontwikkelingshulp echt te ver van mijn visie af. Ik wil het immigratiebeleid strenger/stoppen, ontwikkelingshulp idem. Dierenwelzijn en klimaat vind ik wel belangrijk, maar dat laatste niet door allerlei geldvretende logge projecten. Ja21 spreekt me wel aan, maar zij willen een debat over abortus en euthenasie omdat ze het leven waardevol vinden. Ik ook en daarom vind ik dat iedereen zelf mag bepalen wanneer en hoe iemand eruit stapt. Niet alle natuur volplempen met huizen/bedrijven. Maar dat is alleen o.a. te realiseren door ergens de mensentoevoer te stoppen. Ook vind ik dat investeerders geen normale huizen en panden meer mogen opkopen om vervolgens voor 6 x over de kop te verhuren.

En omdat ik vanaf 2022 gebruik ga maken van kinderopvang ben ik er ook wel voor dat dat gratis wordt :D al moet het geld ergens vandaan komen dus dat gaan we ongetwijfeld terug zien in belasting, dus eigenlijk bedank ik daar toch voor _O-

En werken moet lonen. Dus geen bijstandsuitkering hoger dan het minimumloon maken (zag ik in het kieskompas).
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198372050
quote:
89s.gif Op zondag 7 maart 2021 10:46 schreef Mikeytt het volgende:
Puur economisch sta ik het dichtst bij VVD, al zijn die voor mij op economisch vlak te links.
Dus stem je maar op een radicaal anti-kapitalistisch clubje?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198372056
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:10 schreef ZarB het volgende:

En werken moet lonen. Dus geen bijstandsuitkering hoger dan het minimumloon maken (zag ik in het kieskompas).
Dit is op zich wel een van mijn stokpaardjes, dat werken moet lonen. Het kan gewoon niet zo zijn dat je met een uitkering meer hebt dan iemand die werkt. En als je werkt terwijl je een uitkering hebt, dan moet dat ook domweg lonen. Nu gaan heel veel mensen niet maar een paar dagen in de week werken omdat het geen cent meer verdient dan de uitkering :')

De verschillende kieswijzers wijzen me in een bepaalde richting en daar heb ik op zich nog wel wat keus. Er is natuurlijk geen enkel partij waar ik het 100% mee eens ben, maar ik ben er wel uit.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 7 maart 2021 @ 11:30:09 #44
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198372183
quote:
10s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:18 schreef nostra het volgende:

[..]

Dus stem je maar op een radicaal anti-kapitalistisch clubje?
BIJ1 is een mogelijkheid ja. Economie is niet alles. Dingen als vrijheid, privacy, radicale gelijkwaardigheid en sociaal-politieke keuzes vind ik toch belangrijker dan economie.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
pi_198372256
quote:
0s.gif Op zondag 7 maart 2021 11:30 schreef Mikeytt het volgende:
BIJ1 is een mogelijkheid ja. Economie is niet alles. Dingen als vrijheid, privacy, radicale gelijkwaardigheid en sociaal-politieke keuzes vind ik toch belangrijker dan economie.
Dat kan, maar om dan zó ver af te wijken is wel wat... apart. Het zijn vaak ook communicerende vaten met de andere terreinen die je noemt. Maar ik ben wel in voor een paar jaar Sylvana in de Kamer, vermakelijk.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198372336
De tegenpartij.
  Beste debater 2022 zondag 7 maart 2021 @ 14:01:00 #47
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198374564
SP. De enige partij die niet meedendert met de neoliberale afbraakexpress richting afgrond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  zondag 7 maart 2021 @ 14:03:48 #48
84244 Scorpie
Abject en infaam!
pi_198374615
Blind VVD _GODENPARTIJ_

Tattoo van Rutte op mijn rug na de verkiezingen _O_
Op dinsdag 13 augustus schreef Xa1pt:
Neuh, fraude mag best aangepakt worden. Maar dat het de maatschappij meer oplevert of beter is voor de samenleving, is nog maar de vraag.
Op donderdag 25 juni 2015 schreef KoosVogels:
Klopt. Ik ben een racist.
  zondag 7 maart 2021 @ 14:05:50 #49
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198374664
Twijfel of ik weer VVD ga stemmen, vooral het gebrek aan daadkracht m.b.t. de klimaatproblematiek staat mij tegen.

Hoor ook veel mensen positief over VOLT. Misschien dat nog eens goed bekijken.
  Moderator / Redactie Sport zondag 7 maart 2021 @ 14:28:25 #50
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198375090
Ik denk dat ik gewoon ga meehelpen aan Code Oranje een zetel te bezorgen. Sta er niet per se achter, maar het is wel een mooie toevoeging aan de kamer, en JA21 gaat het sowieso wel halen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 2 / 5
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')