abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198326096
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt tof. :Y

Hij wordt echt geen laatste. Winnen zal het ook niet maar onze lieve @:ato zou zeggen HET GAAT VERRASSEN LIEVERDS LET MAAR OP. O+

(Ik weet zeker dat ik dit nu namens hem mag zeggen.)
O+ O+ _O_
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:44:57 #102
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_198326108
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt tof. :Y

Hij wordt echt geen laatste. Winnen zal het ook niet maar onze lieve @:ato zou zeggen HET GAAT VERRASSEN LIEVERDS LET MAAR OP. O+

(Ik weet zeker dat ik dit nu namens hem mag zeggen.)
Aaah, wat lief. Wat zou Ato gezegd hebben vanavond. Even stil van
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:46:05 #103
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198326128
quote:
4s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:05 schreef DJ11 het volgende:
Overigens is de BPM van dit nummer ongeveer 95. Dus wie dit "uptempo" noemt, zit muzikaal gezien de grootst mogelijke onzin te verkondigen. Het is hooguit mid-tempo te noemen.
:D

Ik dacht al, wat is hier uptempo aan.
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198326133
De kracht van Jeangu’s lied is ook meteen de zwakte

https://www.ad.nl/show/de(...)-de-zwakte~adbd620d/
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:47:02 #105
478909 molloot200
alles muziek.
pi_198326153
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Ik vind het ook echt tof. :Y

Hij wordt echt geen laatste. Winnen zal het ook niet maar onze lieve @:ato zou zeggen HET GAAT VERRASSEN LIEVERDS LET MAAR OP. O+

(Ik weet zeker dat ik dit nu namens hem mag zeggen.)
Toch fijn dat toch ergens weer bewezen wordt dat mijn smaak niet zó kut is O+

Want tot nu toe is het echt míjn editie. Ik vind alles mooi en leuk of in ieder geval fijn genoeg om graag te willen zien in mei straks _O_ Nog geen nummer gevonden waar ik echt ontevreden over kan zijn. Heerlijk.
  donderdag 4 maart 2021 @ 20:49:05 #106
478909 molloot200
alles muziek.
pi_198326190
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:42 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet het slechtste wat er meedoet. De vraag is vooral wie erop gaat stemmen.
Sowieso wel wat jury's.

De running order helpt natuurlijk ook wel mee. Lekker op het eind waardoor het 99% zeker wel het laatste nummer met gospelinvloeden zal zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 20:49:27 #107
163650 Greys
pi_198326200
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:42 schreef GeorgeM het volgende:

[..]

ato O+
wat zou hij ervan vinden?
Fantastisch. Denk ik. Want dat vond hij van al onze inzendingen. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198326231
Ik heb de studioversie op repeat gezet en het een halfuurtje goed beluisterd. En ik ben om. Het is een lekker nummer. De live versie vond ik hier en daar wat geforceerd, maar dat heeft de studioversie helemaal niet. Het klinkt en voelt goed, mooie tekst, genoeg verrassing, passend bij Jeangu en bij zijn roots. Dus niks geforceerd exotisch, dit is wie en wat hij is. Wat de rest van Europa ervan vindt kan me op dit moment niet zoveel schelen. We hebben wederom een inzending waarvoor we ons absoluut niet hoeven schamen, het straalt kwaliteit uit en oprechtheid. En over smaak mag iedereen natuurlijk twisten.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 20:51:33 #109
163650 Greys
pi_198326241
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 20:51 schreef Aadrianus het volgende:
Ik heb de studioversie op repeat gezet en het een halfuurtje goed beluisterd. En ik ben om. Het is een lekker nummer. De live versie vond ik hier en daar wat geforceerd, maar dat heeft de studioversie helemaal niet. Het klinkt en voelt goed, mooie tekst, genoeg verrassing, passend bij Jeangu en bij zijn roots. Dus niks geforceerd exotisch, dit is wie en wat hij is. Wat de rest van Europa ervan vindt kan me op dit moment niet zoveel schelen. We hebben wederom een inzending waarvoor we ons absoluut niet hoeven schamen, het straalt kwaliteit uit en oprechtheid. En over smaak mag iedereen natuurlijk twisten.
Mooi gezegd en eens!
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 20:55:28 #110
163650 Greys
pi_198326312
PROUD LIKE A LION vind ik een leuk stukje in de tekst. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198326421
Slecht nieuws
twitter
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:01:08 #112
454292 Koffieplanter
Violence. Speed. Momentum.
pi_198326440
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:00 schreef Em31 het volgende:
Slecht nieuws
[ twitter ]
Ik wil zijn achternaam.
Put these foolish ambitions to rest.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 21:02:28 #113
163650 Greys
pi_198326460
Sodeju, elke racist in NL heeft zich onder deze tweet verzameld. Even onder een spoiler, als je bloeddruk je lief is lees de reacties maar niet. Ik kwam het bovenaan tegen toen ik op trends Songfestival klikte. Toch even delen voor degenen die nog twijfelen of er echt veel racisten zijn in ons oh zo lieve landje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 21:02:56 #114
163650 Greys
pi_198326468
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:00 schreef Em31 het volgende:
Slecht nieuws
[ twitter ]
Oh dear.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198326483
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:00 schreef Em31 het volgende:
Slecht nieuws
[ twitter ]
Hmmmmmzzz ik denk dat het beter was geweest als Nederland dit jaar voor een fris nieuw iemand had gekozen. Het kan vriezen of het kan dooien bij dn Hans. Zeker met mid/up-tempo vertrouw ik hem nooit helemaal :P
pi_198326513
Studioversie klinkt beter, maar ben er niet weg van. Gewoon niet mijn lied. Grow was ik ook niet echt weg van, maar vond ik wel beter.

Bottom 5 zou me niet eens verbazen met dit lied :@ . Denk wel dat het live meer tot leven gaat komen. Ik hoop vooral dat ze de band lekker thuis laten. Op het podium moet straks wel echt iets gebeuren. Laat Pannecoucke ook maar even met rust en vraag nu het nog kan hulp van een Zweed, Oekraïner of van mij part Kirkorov. :D
~The present is all there is~
pi_198326520
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:02 schreef Greys het volgende:
Sodeju, elke racist in NL heeft zich onder deze tweet verzameld. Even onder een spoiler, als je bloeddruk je lief is lees de reacties maar niet. Ik kwam het bovenaan tegen toen ik op trends Songfestival klikte. Toch even delen voor degenen die nog twijfelen of er echt veel racisten zijn in ons oh zo lieve landje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik lees het maar niet }:|
Apart from some of the videos and haircuts, I don't think I've made any wrong moves.
George Michael
pi_198326521
Die studio-versie is echt goed. De instrumentatie en stem komen zo veel beter naar voren. En het is echt een vrolijk lied, wat een grote verandering is van voorgaande jaren. Hoewel het wel elementen mist om echt aan te blijven haken.

Maar ik baal nu wel extra dat de Avrotros zo in de eigen benen schiet. Voorgaande jaren gingen zo goed; een kippenvelmoment bij het zien van een hoge kwaliteit muziekvideo met perfecte audio, en de dag erna laten zien dat het prima in orde zit met de vocalen. Voor mei maakt het niks uit, maar het lijkt me zo fijn als Jeangu/Nederland met grote positieve support de finale in zal gaan. De eerste indruk is ontzettend belangrijk; zeker in Eurovisieland waar bijna iedereen nogal vastgeroest blijft hangen aan een eerste indruk tot de repetities. Nu gaat iedereen binnen een half uur een reactievideo/ranking maken gebaseerd op de livestream. Op zich geen probleem, maar er wordt dan vergeleken met de gelikte MVs van andere landen, en dan heb je een scheve vergelijking waarbij de volle kwaliteit of potentie niet wordt meegenomen van Jeangu's lied.

Ik denk dat iedereen rond 19:00 op een nerveus hoogtepunt zat, en in het midden van zo'n moment ben je mss kritischer? Ik was dat ook bij Grow en Outlaw in 'em. Maar na een dag wennen denk ik dat ik het wel een stuk leuker ga vinden, zeker met een professionele MV, want het voelt nu onvolledig. Hopelijk is er morgen nog momentum voor de Nederlandse inzending ^O^

Edit: een beetje als bij The Roop's nummer dit jaar. Ik vond het eerst ook maar niks, en de dag erna met de MV kon ik de kwaliteit pas goed waarderen :)
pi_198326542
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:00 schreef Em31 het volgende:
Slecht nieuws
[ twitter ]
|:) :P
~The present is all there is~
pi_198326611
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:04 schreef Nashipeer het volgende:
Die studio-versie is echt goed. De instrumentatie en stem komen zo veel beter naar voren. En het is echt een vrolijk lied, wat een grote verandering is van voorgaande jaren. Hoewel het wel elementen mist om echt aan te blijven haken.

Maar ik baal nu wel extra dat de Avrotros zo in de eigen benen schiet. Voorgaande jaren gingen zo goed; een kippenvelmoment bij het zien van een hoge kwaliteit muziekvideo met perfecte audio, en de dag erna laten zien dat het prima in orde zit met de vocalen. Voor mei maakt het niks uit, maar het lijkt me zo fijn als Jeangu/Nederland met grote positieve support de finale in zal gaan. De eerste indruk is ontzettend belangrijk; zeker in Eurovisieland waar bijna iedereen nogal vastgeroest blijft hangen aan een eerste indruk tot de repetities. Nu gaat iedereen binnen een half uur een reactievideo/ranking maken gebaseerd op de livestream. Op zich geen probleem, maar er wordt dan vergeleken met de gelikte MVs van andere landen, en dan heb je een scheve vergelijking waarbij de volle kwaliteit of potentie niet wordt meegenomen van Jeangu's lied.

Ik denk dat iedereen rond 19:00 op een nerveus hoogtepunt zat, en in het midden van zo'n moment ben je mss kritischer? Ik was dat ook bij Grow en Outlaw in 'em. Maar na een dag wennen denk ik dat ik het wel een stuk leuker ga vinden, zeker met een professionele MV, want het voelt nu onvolledig. Hopelijk is er morgen nog momentum voor de Nederlandse inzending ^O^

Edit: een beetje als bij The Roop's nummer dit jaar. Ik vond het eerst ook maar niks, en de dag erna met de MV kon ik de kwaliteit pas goed waarderen :)
Hier is Tsjechië heel goed in imo. Minimalistisch aankondigingen maken zonder veel poespas er om heen.
pi_198326618
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:04 schreef Nashipeer het volgende:
Die studio-versie is echt goed. De instrumentatie en stem komen zo veel beter naar voren. En het is echt een vrolijk lied, wat een grote verandering is van voorgaande jaren. Hoewel het wel elementen mist om echt aan te blijven haken.

Maar ik baal nu wel extra dat de Avrotros zo in de eigen benen schiet. Voorgaande jaren gingen zo goed; een kippenvelmoment bij het zien van een hoge kwaliteit muziekvideo met perfecte audio, en de dag erna laten zien dat het prima in orde zit met de vocalen. Voor mei maakt het niks uit, maar het lijkt me zo fijn als Jeangu/Nederland met grote positieve support de finale in zal gaan. De eerste indruk is ontzettend belangrijk; zeker in Eurovisieland waar bijna iedereen nogal vastgeroest blijft hangen aan een eerste indruk tot de repetities. Nu gaat iedereen binnen een half uur een reactievideo/ranking maken gebaseerd op de livestream. Op zich geen probleem, maar er wordt dan vergeleken met de gelikte MVs van andere landen, en dan heb je een scheve vergelijking waarbij de volle kwaliteit of potentie niet wordt meegenomen van Jeangu's lied.

Ik denk dat iedereen rond 19:00 op een nerveus hoogtepunt zat, en in het midden van zo'n moment ben je mss kritischer? Ik was dat ook bij Grow en Outlaw in 'em. Maar na een dag wennen denk ik dat ik het wel een stuk leuker ga vinden, zeker met een professionele MV, want het voelt nu onvolledig. Hopelijk is er morgen nog momentum voor de Nederlandse inzending ^O^

Edit: een beetje als bij The Roop's nummer dit jaar. Ik vond het eerst ook maar niks, en de dag erna met de MV kon ik de kwaliteit pas goed waarderen :)
En zelfs de liveversie staat niet op het officiële kanaal. Snap er niets van. 8)7
pi_198326655
Jezus Christus waarom nou weer zo'n ongelofelijk KUTnummer? Het is zo simpel.

Of je stuurt een transgender met downsyndroom in een krokodillenpak die een dom liedje zingt.

Of je stuurt een gewoon liedje met in ieder geval een enorme hook of lekkere melodie. Gospel, fantastisch, maar wel mooie melodie. En Jeangu moet wel ook iets moois zingen. Je kunt niet tussendoor een beetje wat brabbelen.

Ongelofelijk wat voor middelmatige troep er dan uiteindelijk gekozen wordt. Dit is toch kansloos godver KANSLOOS
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 21:12:24 #123
163650 Greys
pi_198326662
Elke reaction video komt dus nu met dat vreselijke AVROTROS glitterbouwwerk in beeld. :')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198326666
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:09 schreef joko97 het volgende:

[..]

Hier is Tsjechië heel goed in imo. Minimalistisch aankondigingen maken zonder veel poespas er om heen.
Zeker eens. En dan later laten zien dat het live goed zit, die beide Vidbir optredens van Lake Malawi en Benny Cristo waren uitstekend.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 21:13:03 #125
163650 Greys
pi_198326671
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:12 schreef Poolbal het volgende:
Jezus Christus waarom nou weer zo'n ongelofelijk KUTnummer? Het is zo simpel.

Of je stuurt een transgender met downsyndroom in een krokodillenpak die een dom liedje zingt.

Of je stuurt een gewoon liedje met in ieder geval een enorme hook of lekkere melodie. Gospel, fantastisch, maar wel mooie melodie. En Jeangu moet wel ook iets moois zingen. Je kunt niet tussendoor een beetje wat brabbelen.

Ongelofelijk wat voor middelmatige troep er dan uiteindelijk gekozen wordt. Dit is toch kansloos godver KANSLOOS
Denk om je bloeddruk. :D
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 21:13:21 #126
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198326675
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:02 schreef Greys het volgende:
Sodeju, elke racist in NL heeft zich onder deze tweet verzameld. Even onder een spoiler, als je bloeddruk je lief is lees de reacties maar niet. Ik kwam het bovenaan tegen toen ik op trends Songfestival klikte. Toch even delen voor degenen die nog twijfelen of er echt veel racisten zijn in ons oh zo lieve landje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Thierry moet toch aan zijn 4 zetels komen...

Ik zag ook weer genoeg racistische drek voorbij komen helaas. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ook normaal kritiek kunnen leveren.
pi_198326676
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:12 schreef Poolbal het volgende:
Jezus Christus waarom nou weer zo'n ongelofelijk KUTnummer? Het is zo simpel.

Of je stuurt een transgender met downsyndroom in een krokodillenpak die een dom liedje zingt.

Of je stuurt een gewoon liedje met in ieder geval een enorme hook of lekkere melodie. Gospel, fantastisch, maar wel mooie melodie. En Jeangu moet wel ook iets moois zingen. Je kunt niet tussendoor een beetje wat brabbelen.

Ongelofelijk wat voor middelmatige troep er dan uiteindelijk gekozen wordt. Dit is toch kansloos godver KANSLOOS
En wat vind je tweelingbroer Poolstok ervan?
pi_198326691
Je kunt een klein stukje van de video zien op Spotify en dat ziet er echt tof uit :)
Ik was er live in de zoom bij (nou ja dat stelde niet veel voor) :)
Ik moet het echt nog een paar keer horen. Ik had iets te hoge verwachtingen denk ik, ook op basis van zijn andere liedjes.
Ik vrees dat hij in veel lijstjes onderaan gaat staan en dat is niet terecht ;(
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 21:15:59 #129
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198326724
Gospel is toch niet vaak voorgekomen op het ESC?
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 21:16:45 #130
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198326741
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:15 schreef ESF1Gamer het volgende:
Gospel is toch niet vaak voorgekomen op het ESC?
Oostenrijk 2018, Zweden 2019, ook Slovenië dit jaar.
pi_198326750
Hoe vaker ik het hoor, hoe beter t klinkt. Denk dat we best verrassend hoog kunnen eindigen,
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:18:37 #132
482080 AgnesGru
Agnes, easy on the churros!
pi_198326785
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:13 schreef Momo het volgende:

[..]

Thierry moet toch aan zijn 4 zetels komen...

Ik zag ook weer genoeg racistische drek voorbij komen helaas. Gelukkig zijn er ook genoeg mensen die ook normaal kritiek kunnen leveren.
:X
Op donderdag 22 april 2021 18:05 schreef letmehearyouscream het volgende:
Ik heb natuurlijk in principe geen principes, want ik zit hier op SHO.
pi_198326874
Maar voor iedereen die alsnog teleurgesteld of sip naar bed gaat straks, een herinnering: Het is niet het einde van de wereld, we hebben straks gewoon een sf in eigen land wat gewoon gaaf is en dan maakt het niet eens uit in welke positie we eindigen! Gewoon genieten van wat er nog komt de komende twee maanden :D

En anders kunnen Jan/Edsilia/Chantal/Nikkie nog roepen bij de puntentelling dat Nederland 1378 punten heeft gekregen van het publiek :D
pi_198327163
'Songfestivallied Jeangu heeft Lion King gehalte'
https://www.telegraaf.nl/(...)ft-lion-king-gehalte
Een oplettende kijker (volgens Mediacourant 15-4-20).
  donderdag 4 maart 2021 @ 21:39:06 #135
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198327316
Nederland gaat niet voor de eerste plaats duidelijk.
pi_198327617
Wat me opvalt, nu ik ook de live versie weer gehoord heb, is dat de studioversie veel dynamischer klinkt. De productie bouwt mooi op, met één repeterende noot op de piano die maar door blijft gaan en steeds weer andere instrumenten die erbij komen, lekker als de blazersgroep er swing in brengt. En mooi hoe het koor vanaf het begin wordt ingezet. Ik zou iedereen die nog twijfelt aanraden om deze eerste live versie niet als referentiepunt te nemen, maar echt eens goed naar de studioversie te luisteren. Net als Grow, growt dit lied ook heel mooi.
pi_198327896
1 keer gehoord, vind het een prima nummer, beter dan Grow eerlijk gezegd
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:08:45 #138
163650 Greys
pi_198328008
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198328014
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:02 schreef Cupfighter het volgende:
1 keer gehoord, vind het een prima nummer, beter dan Grow eerlijk gezegd
Ik ook! Geen winnaar, maar gewoon leuk :Y
pi_198328033
Vind het wel grappig hoeveel mensen (niet hier, vooral internationale fans) zeggen dat ze Grow zo fantastisch vonden en dat dit zo veel slechter is, terwijl Grow eerst ook niet echt positief ontvangen werd vorig jaar. Ben benieuwd of mensen dit ook mooier gaan vinden later.
pi_198328056
Ik vind het een leuk nummer, leuke gospelstukjes er in, sterk verhaal.

Maar het gaat niet hoog eindigen.
De tekst draait duidelijk over de overwinning van de slavernij en voor een groot deel van Europa is dat toch iets wat geen stemmen zal trekken. Wel fijn dat het onderwerp een groot podium krijgt. Helaas zie ik het niet winnen.
dag
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:16:35 #142
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198328181
quote:
15s.gif Op donderdag 4 maart 2021 21:02 schreef Greys het volgende:
Sodeju, elke racist in NL heeft zich onder deze tweet verzameld. Even onder een spoiler, als je bloeddruk je lief is lees de reacties maar niet. Ik kwam het bovenaan tegen toen ik op trends Songfestival klikte. Toch even delen voor degenen die nog twijfelen of er echt veel racisten zijn in ons oh zo lieve landje.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
:|W

Het liedje doet me verder niet veel.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:16:52 #143
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:18:54 #144
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:21:07 #145
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:29:14 #146
163650 Greys
pi_198328470
Ik weet niet wat deze mevrouw gerookt heeft maar ik wil het ook. Met haar figure skater. _O-

IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:41:46 #147
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_198328782
In de Eurovision Scoreboard app staat hij met grote afstand op de laatste plaats. Dat het geen fan favorite gaat worden moge duidelijk zijn.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:42:03 #148
163650 Greys
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:42:32 #149
163650 Greys
pi_198328804
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:41 schreef lashatumbai het volgende:
In de Eurovision Scoreboard app staat hij veruit onderaan. Dat het geen fan favorite gaat worden moge duidelijk zijn.
Even benieuwd, wie staan daar in de top 3?
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:44:28 #150
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_198328844
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:42 schreef Greys het volgende:

[..]

Even benieuwd, wie staan daar in de top 3?
Cyprus, Frankrijk, Litouwen
pi_198328853
twitter

Dit is wel min of meer wat ik ook al zei.
De Sahara is zonder meer erg droog.
pi_198328871
Vroeger hadden we toch altijd een buitenlandse reacties-topic?
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:46:02 #153
163650 Greys
pi_198328884
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:44 schreef lashatumbai het volgende:

[..]

Cyprus, Frankrijk, Litouwen
Frankrijk snap ik volledig, Litouwen ook maar Cyprus op 1? :@

Ik word oud. Correctie: ben. _O-
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:47:16 #154
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_198328908
"Bit of a world music vibe ging on."

Dat kan juist heel mooi zijn (zie o.a. Salvador), maar dit is me wat teveel halleluja.
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:47:50 #155
2681 Dave
Aardig op drave
pi_198328919
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:45 schreef Fred_B het volgende:
Vroeger hadden we toch altijd een buitenlandse reacties-topic?
Ja, maar @Greys is vrij nieuw hier.
:o)
pi_198328920
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:46 schreef Greys het volgende:

[..]

Frankrijk snap ik volledig, Litouwen ook maar Cyprus op 1? :@

Ik word oud. Correctie: ben. _O-
Dat Cypriotische nummer gaat scoren als een trein bij de Eurovision Again editie 2021 :P
De Sahara is zonder meer erg droog.
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2021 @ 22:48:18 #157
87554 Cee
Welluk?
pi_198328929
Neem aan dat die score bij de sorter laag is omdat het nummer net uit is. Niet dat ik verwacht dat het top 3 wordt of zo maar toch (als Australië, Moldavië en Roemenië wél een stuk hoger staan dan heb ik niks gezegd).
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 22:48:51 #158
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198328943
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:48 schreef Cee het volgende:
Neem aan dat die score bij de sorter laag is omdat het nummer net uit is. Niet dat ik verwacht dat het top 3 wordt of zo maar toch (als Australië, Moldavië en Roemenië wél een stuk hoger staan dan heb ik niks gezegd).
Die wordt gereset elke keer als er een nieuw nummer uit is en mensen moeten het dan weer invullen.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 22:49:18 #159
163650 Greys
pi_198328948
quote:
6s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:47 schreef Dave het volgende:

[..]

Ja, maar @:Greys is vrij nieuw hier.
True! :+

Ik maak er morgen wel eentje. Meestal stonden de reacties ook wel in het topic zelf, dubbel. Als het echt storend is dan sorry geen sorry maar dan zet ik ze wel in een spoiler ofzo anders? Lemme know. :P
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:49:20 #160
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_198328950
Vorig jaar was Grow nummer 23 uiteindelijk op de app.
Duncan in 2019 veruit eerste natuurlijk!
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2021 @ 22:49:32 #161
87554 Cee
Welluk?
pi_198328958
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:48 schreef Momo het volgende:

[..]

Die wordt gereset elke keer als er een nieuw nummer uit is en mensen moeten het dan weer invullen.
Ah, zo. Dan heb ik niks gezegd. :P
  donderdag 4 maart 2021 @ 22:50:11 #162
467241 lashatumbai
Russia goodbye.
pi_198328973
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:48 schreef Cee het volgende:
Neem aan dat die score bij de sorter laag is omdat het nummer net uit is. Niet dat ik verwacht dat het top 3 wordt of zo maar toch (als Australië, Moldavië en Roemenië wél een stuk hoger staan dan heb ik niks gezegd).
Roemenië en Moldavië staan al op plek 5 en 6.
pi_198328993
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:49 schreef Greys het volgende:

[..]

True! :+

Ik maak er morgen wel eentje. Meestal stonden de reacties ook wel in het topic zelf, dubbel. Als het storend is dan sorry geen sorry. :P
Het stoort niet, maar er zullen nog wel reacties volgen. :)
De Sahara is zonder meer erg droog.
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 22:51:08 #164
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198329003
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:49 schreef Cee het volgende:

[..]

Ah, zo. Dan heb ik niks gezegd. :P
4.Finland 5. Roemenië 6.Moldavië dus die doen het redelijk goed.
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2021 @ 22:51:46 #165
87554 Cee
Welluk?
pi_198329021
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:49 schreef lashatumbai het volgende:
Vorig jaar was Grow nummer 23 uiteindelijk op de app.
En in de odds, net als nu (voorlopig). Wat dat betreft is er qua meningen weinig veranderd, alleen zijn ze minder extreem. Het zal denk ik bij veel mensen in het linkerrijtje komen te staan maar dan net niet hoog genoeg om in de top 10 te komen, waardoor het punten misloopt. Bij de mensen die Grow mooi vonden stond het volgens mij dan vaak wel hoog genoeg voor een degelijk aantal punten.
  ESF Reporter donderdag 4 maart 2021 @ 22:53:07 #166
87554 Cee
Welluk?
pi_198329055
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:51 schreef Momo het volgende:

[..]

4.Finland 5. Roemenië 6.Moldavië dus die doen het redelijk goed.
Europa is een smakeloos continent. :P
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 22:53:43 #167
375570 crew  Cyan9
pi_198329066
Oh boy.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_198329133
Als gastland eindig je toch altijd laag, dus zoveel maakt het uiteindelijk ook niet uit. Ben veel benieuwder naar de show zelf en de presentatie.
pi_198329388
Ik vind Birth of a New Age echt veel leuker en beter te verhappen dan Grow, dit is in ieder geval een liedje met een hook en een catchy refrein. Niet dat ik heel veel hoop heb op een hoge eindklassering, want het is tegelijkertijd best een moeilijk genre dat geen breed publiek aanspreekt en ik zie ook jury's hier niet massaal voor gaan. Ik verwacht ergens rond plek 20 voor 'm.

[ Bericht 0% gewijzigd door TheVulture op 04-03-2021 23:32:07 ]
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_198329487
Bij Jinek hebben alleen maar lovende woorden.
Op vrijdag 16 oktober 2020 11:18 schreef molloot200 het volgende: De ESF Playlist Hero :Y
Het ESF-playlist topic
pi_198329630
Het nieuwe liedje is best vrolijk, maar mist wat sprankeling. Ik denk dat het niet hoger komt dan de middenmoot, tenzij er een fantastische show bij zit. Maar dat is oké, dan kunnen we volgend jaar weer een deprimerend liedje sturen.
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:19:56 #172
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198329662
Nee, dit is voor mij een middenmoter. Ook niks mis mee
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 23:24:19 #173
163650 Greys
pi_198329740
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:50 schreef Fred_B het volgende:

[..]

Het stoort niet, maar er zullen nog wel reacties volgen. :)
ESF / Buitenlandse reacties op inzending Jeangu

*O*
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_198329747
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 22:55 schreef Chiappucci het volgende:
Als gastland eindig je toch altijd laag, dus zoveel maakt het uiteindelijk ook niet uit. Ben veel benieuwder naar de show zelf en de presentatie.
Dat komt vooral omdat ze ook echt geen risico meer willen lopen om het twee jaar achter elkaar te moeten hosten, en in ons geval 3 jaar...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 23:28:19 #175
213134 crew  Momo
WLR en ESF hooligan
pi_198329802
twitter


:D

:')
pi_198329857
Los van dat ik Birth of a New Age beter vind dan Grow...Alles bij elkaar valt het me toch een beetje tegen, de twee jaar Jeangu. Nu konden ze dit jaar ook niet anders, maar ik geloof niet dat dit de inzending zou zijn geworden als er puur naar het lied zou zijn gekeken...
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 23:33:15 #177
375570 crew  Cyan9
pi_198329878
Nu meerdere keren beluisterd.. Dit zou wel eens onderaan kunnen komen te staan in m'n persoonlijke top. :@
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 23:39:34 #178
163650 Greys
pi_198329982
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:28 schreef Momo het volgende:
[ twitter ]

:D

:')
Dries had dit veel beter gekund....

...

:')
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen donderdag 4 maart 2021 @ 23:40:16 #179
163650 Greys
pi_198329993
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:33 schreef Cyan9 het volgende:
Nu meerdere keren beluisterd.. Dit zou wel eens onderaan kunnen komen te staan in m'n persoonlijke top. :@
Die :@ is nergens voor nodig toch. Het is je ding niet. O+
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  donderdag 4 maart 2021 @ 23:45:16 #180
490486 usagi414
Subete ga ongakudesu
pi_198330066
Wat kunnen ze bij eurostory toch goed schrijven

Jeangu Macrooy: Birth of a new age nader bekeken
Life is what happens to you while you're busy making other plans
pi_198330077
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:24 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Dat komt vooral omdat ze ook echt geen risico meer willen lopen om het twee jaar achter elkaar te moeten hosten, en in ons geval 3 jaar...
Maar is toch eigenlijk gewoon een slap excuus? Je doet mee om te winnen. En als je wint en je hebt niet het budget, dan kan een ander land de organisatie op zich nemen. Misschien denk ik daar te makkelijk over, maar zo werkt dat toch? Er zijn altijd nog Duitsland en vooral Zweden die het ESF graag zouden willen organiseren.
~The present is all there is~
pi_198330099
Live optreden herbekeken. Halverwege uitgezet. Volgens mij heb ik dat niet eerder gehad bij een NLse inzending _O-
~The present is all there is~
pi_198330138
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:45 schreef grazz het volgende:

[..]

Maar is toch eigenlijk gewoon een slap excuus? Je doet mee om te winnen. En als je wint en je hebt niet het budget, dan kan een ander land de organisatie op zich nemen. Misschien denk ik daar te makkelijk over, maar zo werkt dat toch? Er zijn altijd nog Duitsland en vooral Zweden die het ESF graag zouden willen organiseren.
Ja ik ben het met je eens, maar het is bijna geen toeval meer dat gastlanden met iets matigs op de proppen komen, al had Oostenrijk in 2015 wel veel meer verdiend
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Moderator donderdag 4 maart 2021 @ 23:51:30 #184
375570 crew  Cyan9
pi_198330171
quote:
1s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:40 schreef Greys het volgende:

[..]

Die :@ is nergens voor nodig toch. Het is je ding niet. O+
Ja maar Greeeeeys, dat was zelfs met Traincha niet het geval en dat komt toch wel even binnen. :+
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_198330237
Om nou te suggereren dat Jeangu bewust iets matigs stuurt... beetje sneu :P en lijkt me heel erg sterk.
pi_198330246
Afgelopen 10 inzendingen Nederland qua ranking (Grow niet meegerekend)

1. Arcade
2. Birds
3. CATS
4. Outlaw in Em
5. Slow Down
6. You and Me
7. Birth of a New Age
8. Lights and Shadows
9. Walk Along
10, Never Alone
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 maart 2021 @ 00:00:23 #187
163650 Greys
pi_198330289
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:48 schreef TheVulture het volgende:

[..]

Ja ik ben het met je eens, maar het is bijna geen toeval meer dat gastlanden met iets matigs op de proppen komen, al had Oostenrijk in 2015 wel veel meer verdiend
Geloof serieus niet dat dit het geval is, dan besteed je het toch uit aan een ander land als je weer wint?

Alsof er iemand zou hebben gezegd 'He Jeangu, niet te goed hoor, straks eindigen we te hoog'. Daar zou geen zichzelf respecterend artiest mee akkoord gaan.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Eurovisie Songfestival Queen vrijdag 5 maart 2021 @ 00:01:56 #188
163650 Greys
pi_198330303
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:51 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ja maar Greeeeeys, dat was zelfs met Traincha niet het geval en dat komt toch wel even binnen. :+
Oh. Nou dat vond ik zelf echt gruwelijk en van dit word ik blij. Of het nou laag of hoog eindigt. Maar idd, dat je Whyhyhyhyyyy beter vond is wel een ding ja. Ai. :o
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
  Moderator vrijdag 5 maart 2021 @ 00:03:41 #189
375570 crew  Cyan9
pi_198330323
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:01 schreef Greys het volgende:

[..]

Oh. Nou dat vond ik zelf echt gruwelijk en van dit word ik blij. Of het nou laag of hoog eindigt. Maar idd, dat je Whyhyhyhyyyy beter vond is wel een ding ja. Ai. :o
Ik twijfel aan m'n gehele bestaan nu.
Ongeïnteresseerd maar toch aanwezig.
pi_198330344
quote:
9s.gif Op vrijdag 5 maart 2021 00:03 schreef Cyan9 het volgende:

[..]

Ik twijfel aan m'n gehele bestaan nu.
Terecht
pi_198331136
-never mind-

[ Bericht 26% gewijzigd door Za op 05-03-2021 03:05:59 ]
  vrijdag 5 maart 2021 @ 05:22:03 #192
111260 Charmian
a little joy
pi_198331282
Wat een saai BLM-aandoende inzending van Nederland. Damaru & Jan Smit zouden 10 keer meer kans hebben met de tuintjes in hun hart.
The only true wisdom is in knowing you know nothing. -- [b]Socrates [/b]
I know nothing, I come from Barcelona. -- [b]Manuel[/b]
pi_198331481
Hier mogen we mee thuis komen. Opvallend, sterke boodschap, goed gezongen, mooie klank. Tenzij we hele gekke dingen doen met de staging (Krumpers) zou ik verwachten dat dit een net wel/net niet top 10 nummer is. Voor de overwinning mist het net dat ene beetje extra, maar ik ben hier heel tevreden mee.
pi_198331498
Slecht van geslapen. Ik ben gebroken.
pi_198331501
Broka mi, zeg maar.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:18:17 #196
351614 ijs_beer
ijskoud de lekkerste
pi_198331507


[ Bericht 100% gewijzigd door ijs_beer op 05-03-2021 07:19:28 ]
Op donderdag 15 juni 2017 16:53 schreef Cyan9 het volgende:
IJsbeer is inderdaad officieel cute. :D
Op donderdag 30 juli 2020 16:27 schreef Guanabana het volgende:Houdt @:ijs_beer een beetje van ouder? En dan niet 40 jaar ouder, maar laten we zeggen bijvoorbeeld, iets van 5 jaar ouder?
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:20:53 #197
478909 molloot200
alles muziek.
pi_198331530
Mocht dit laatste/erg laag eindigen, dan weet het selectieteam ook weer dat ze niet terug moeten naar hun oude methode. De methode liedje eerst, op de tweede plek staat de artiest, werkt gewoon veel beter denk ik ^O^
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:21:56 #198
478909 molloot200
alles muziek.
pi_198331537
Nu was het dit jaar natuurlijk niet anders, en dat snap ik ook, maar wel mooi bevestiging voor de koers die ze vanaf 2022 weer in moeten slaan.
  vrijdag 5 maart 2021 @ 07:22:42 #199
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_198331544
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_198331672
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 23:31 schreef TheVulture het volgende:
Los van dat ik Birth of a New Age beter vind dan Grow...Alles bij elkaar valt het me toch een beetje tegen, de twee jaar Jeangu. Nu konden ze dit jaar ook niet anders, maar ik geloof niet dat dit de inzending zou zijn geworden als er puur naar het lied zou zijn gekeken...
Grow vond ik toch wel een prachtig nummer hoor. Ik denk niet dat het de Top 10 had gehaald, maar wel dat er een breed publiek voor was geweest dat het had kunnen waarderen.

Dit liedje is inderdaad niet iets wat normaal door de selectie zou moeten komen, al weet je het met het inschattingsvermogen van Cornald en co nooit. Het ESF blijft toch een wedstrijd die je wil winnen, en dat doe je niet met iets wat voor geen enkele doelgroep lijkt te zijn gemaakt.
De Sahara is zonder meer erg droog.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')