Nog niet, maar in Israël worden de mensen zonder vaccinatie al wel uitgesloten van normale deelname aan de maatschappij. Maar ja, dat is je eigen keuze en moet geen probleem zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:15 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat staat er niet
Bovendien wordt niemand direct gedwongen gevaccineerd hier
Wat is je intentie met je posts?
Diplomaten worden anders behandeld dan burgers ja, dan is al sinds jaar en dat zo, overal over de wereld
Stel al zou je hier achter staan, dan alsnog moet je wel bekennen dat dit een vrij ineffectief middel is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nog niet, maar in Israël worden de mensen zonder vaccinatie al wel uitgesloten van normale deelname aan de maatschappij. Maar ja, dat is je eigen keuze en moet geen probleem zijn.
AD gelezen toevallig? Nederlandse regering staat al op de rem.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:33 schreef galantis het volgende:
[..]
Stel al zou je hier achter staan, dan alsnog moet je wel bekennen dat dit een vrij ineffectief middel is.
Erg veel besmettingen gebeuren in de privésfeer. Dan kun je mensen het leven wel zuur maken door ze te weigeren in de bios en de supermarkt, maar voor demping op de virusverspreiding zet dit volgens mij erg weinig zoden aan de dijk.
Ik mag hopen dat experts hier in NL een fatsoenlijk advies over kunnen geven want m.i. is het met name de onderbuik die spreekt wanneer men pleit voor een indirecte plicht.
Je bedoelt dat kindje wat nu positief is getest in de klas?quote:Op donderdag 4 maart 2021 19:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Gaat hij/zij zich laten testen op dag 5?
Ik blijf dat bijzonder vinden juist voor een land als Israel.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Nog niet, maar in Israël worden de mensen zonder vaccinatie al wel uitgesloten van normale deelname aan de maatschappij. Maar ja, dat is je eigen keuze en moet geen probleem zijn.
Nu net even gekeken. Dat is in ieder geval mooi nieuws.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
AD gelezen toevallig? Nederlandse regering staat al op de rem.
Ik neem aan dat je deze bedoelt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Hedde gij een linkje?quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als jouw kind naar huis is omdat een ander kind uit die groep positief getest is, mag jouw kind na dag 5 getest worden en met een negatieve test terug naar school. Of 10 dagen thuis in quarantaine. Als je niet wil laten testen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:35 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Je bedoelt dat kindje wat nu positief is getest in de klas?
Ik heb geen idee. Officieel is alles anoniem bij ons gebracht. Alleen wist mijn dochter wel te vertellen om welk kindje het ging. Weg anonimiteit, in een durp.
Ik gok, ook een beetje de ouders kennende, dat die hun kind wel op dag 5 getest gaat worden, of wat er ook in een of ander protocol mag staan.
Mijn kind niet. En die gaat ook weer gewoon naar school na 5 dagen, test of geen test. Ik schat onze school niet als zodanig in dat we het gebouw niet in komen zonder negatieve test te overleggen.
Ik had laatst een gesprek met de directrice en intern begeleider en ik liep zo zonder mondkapje de school in achter hen aan. Geen haan die er naar kraaide. En zelf hadden ze er ook geen op. Terwijl de leerkrachten van mijn kinderen dat wel allemaal hebben, behalve bij de kleuters. Dat moet ieder verder voor zich weten wat hij/zij zich goed dunkt. Daar heb ik verder geen mening over.
quote:
quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je deze bedoelt.
Goed om te lezen. Zou fijn zijn als ze nu een keer woord houden.
Kloptquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jouw kind naar huis is omdat een ander kind uit die groep positief getest is, mag jouw kind na dag 5 getest worden en met een negatieve test terug naar school. Of 10 dagen thuis in quarantaine. Als je niet wil laten testen.
Zo zat dat toch in elkaar?
Of haal ik nu dingen door elkaar..
quote:
Dat is nog steeds geen gedwongen vaccinatie.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:27 schreef mir1986 het volgende:
[..]
Indirect wel hoor. Drang en dwangquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen gedwongen vaccinatie.
Pioniersmentaliteitquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:37 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
Ik blijf dat bijzonder vinden juist voor een land als Israel.
As we speak kijk ik even op het ouderportaal voor aanvullende informatie en daar staat hetzelfdequote:Op donderdag 4 maart 2021 21:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Als jouw kind naar huis is omdat een ander kind uit die groep positief getest is, mag jouw kind na dag 5 getest worden en met een negatieve test terug naar school. Of 10 dagen thuis in quarantaine. Als je niet wil laten testen.
Zo zat dat toch in elkaar?
Of haal ik nu dingen door elkaar..
Nee hoor, na verloop van tijd heb je weer gewoon dezelfde rechten. De gevaccineerden hebben gewoon een early-access pasjequote:
Dus 10 dagen thuis in quarantaine of 5 dagen quarantaine en een test.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:50 schreef Twinkle20 het volgende:
[..]
As we speak kijk ik even op het ouderportaal voor aanvullende informatie en daar staat hetzelfde
Daar gok ik ook opquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee hoor, na verloop van tijd heb je weer gewoon dezelfde rechten. De gevaccineerden hebben gewoon een early-access pasje
5 dagen quarantaine en geen testquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Dus 10 dagen thuis in quarantaine of 5 dagen quarantaine en een test.
Ben benieuwd waar jullie voor kiezen.
Tenzij je geen vaccinatie wilt of kunt krijgenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:51 schreef zalkc het volgende:
[..]
Nee hoor, na verloop van tijd heb je weer gewoon dezelfde rechten. De gevaccineerden hebben gewoon een early-access pasje
Om even op het laatst te beginnen. Ik kijk er misschien te juridisch naar, maar die bezoekersregeling boeit mij geen zier. Dat is gewoon geen regel, simpel. Hugo kan meer willen, een persco is geen rechtbron.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:45 schreef zalkc het volgende:
[..]
Dat is nog steeds geen gedwongen vaccinatie.
Wat de echte vraag zal zijn, moet je de hele bevolking beperkingen opleggen omdat er een groep nog niet gevaccineerd is zolang het virus nog voor problemen kan zorgen?
Als straks een groot deel van de bevolking gevaccineerd is of op de natuurlijke manier bescherming heeft verkregen zodat het virus geen problemen meer zal opleveren, is er geen enkele reden om onderscheid te maken.
In de tussenfase kun je wel degelijk kijken of je dat onderscheid wil maken. Ik vind het huidige dilemma van de extra bezoeker voor een verpleeghuisbewoner wel een heel interessante ethische casus. Wil je de 80-90% van de bewoners die niet gevaccineerd is uitsluiten van een milde versoepeling omdat een deel niet gevaccineerd wil worden? Klinisch is het risico inderdaad erg groot voor de niet gevaccineerden om wel meer risico te nemen, indien ze het oplopen is de kans aannemelijk dat ze er ernstig ziek van worden of overlijden. Voor de gevaccineerden is die kans vrijwel nihil. Je kunt dus niet de groep die niet gevaccineerd is dat risico laten lopen op dit moment. Je zult dan moeten wachten tot de gehele samenleving voldoende beschermd is, of het virus niet meer al te actief. Dat laatste gaat nog maanden duren, en de levensverwachting voor bewoners in een verpleeghuis is gewoon beperkt, die paar maanden is misschien de rest van hun leven. Daarnaast hebben deze mensen ook niet meer de zelfbeschikking om zelf die keuzes te kunnen maken, de instelling bepaald nu eenmaal.
Hoewel ik tegen een tweedeling in de maatschappij, ook al is die tijdelijk, ben denk ik toch dat er hier een uitzondering is te verantwoorden. Voornamelijk op het punt dat het niet evenredig is voor hun om een paar maand te wachten ten opzichte van ons.
Dat vind ik nog een veel interessantere groep. Wat doe je daar mee? Volgens mij is elke oplossing daar voor onaanvaardbaar...quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je geen vaccinatie wilt of kunt krijgen
Het is drang, ik zou dit geen dwang noemen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:54 schreef Molo het volgende:
[..]
Tenzij je geen vaccinatie wilt of kunt krijgen
Bovendien is dat nog steeds, hoewel tijdelijk, dwang en drang
Die groep heeft dit probleem natuurlijk al veel langer. Die kunnen tegen andere ziektes immers ook niet ingeënt worden. Ik heb geen flauw idee hoe dat normaal werkt, maar ik kan me voorstellen dat die altijd al voorzichtiger moeten zijn.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een veel interessantere groep. Wat doe je daar mee? Volgens mij is elke oplossing daar voor onaanvaardbaar...
Negatieve testuitslag als bewijs, of een doorgemaakte Covid als bewijsquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een veel interessantere groep. Wat doe je daar mee? Volgens mij is elke oplossing daar voor onaanvaardbaar...
Klopt. Maar ik hoef nu geen vaccinatiebewijs te tonen bij de poort van de school of het stadion...quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die groep heeft dit probleem natuurlijk al veel langer. Die kunnen tegen andere ziektes immers ook niet ingeënt worden. Ik heb geen flauw idee hoe dat normaal werkt, maar ik kan me voorstellen dat die altijd al voorzichtiger moeten zijn.
Zorgen dat de ziekenhuizen zo snel mogelijk leeg komen. En er voldoende vaccinatiegraad is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt, maar die mogen op gele koorts landen na gewoon overal heenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die groep heeft dit probleem natuurlijk al veel langer. Die kunnen tegen andere ziektes immers ook niet ingeënt worden. Ik heb geen flauw idee hoe dat normaal werkt, maar ik kan me voorstellen dat die altijd al voorzichtiger moeten zijn.
"No milk today, the Lidl gives you no free way"quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik hoef nu geen vaccinatiebewijs te tonen bij de poort van de school of het stadion...
Degenen die niet kunnen hopen er voornamelijk op dat iedereen om zich heen zich wel laat vaccineren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ga je ze de toegang ontzeggen tot alles? Totaal buiten hun schuld? Of ga je ze wel toelaten zonder vaccin? Want dan is de wereld ook te klein en bovendien de veiligheid nog niet gegarandeerd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zorgen dat de ziekenhuizen zo snel mogelijk leeg komen. En er voldoende vaccinatiegraad is.
Een andere oplossing zie ik niet, als je die weg op gaat.
Vooralsnog lijkt dat aardig goed te gaan komen, ook zonder de inzet van allerlei machtsmiddelen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Degenen die niet kunnen hopen er voornamelijk op dat iedereen om zich heen zich wel laat vaccineren.
Klopt maar zorggroep Stadsdriehoek de zonnewijzer, staat daar heel anders in en volgt strikt de aanbevelingen. Tenzij het om PBM's gaat, dan doen ze maar wat.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om even op het laatst te beginnen. Ik kijk er misschien te juridisch naar, maar die bezoekersregeling boeit mij geen zier. Dat is gewoon geen regel, simpel. Hugo kan meer willen, een persco is geen rechtbron.
Verder. Ik zit er qua individuele risico's echt heel simpel in. Lekker zelf beslissen. Zeker als je de keuze hebt gehad om je te laten vaccineren. Wil je dat niet? Even goede vrienden, maar de versoepelingstour wacht op niemand. Dan ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid, of je accepteert het risico.
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.quote:
Het gaat dus wel uit van alle drie de mogelijkheden. Of je bent gevaccineerd, of ziek geweest, of getest. Lijkt me in opzet genoeg vrijheid te bieden.quote:
De uitleg lijkt te zijn dat als je Covid hebt gehad, positieve test hebt gehad, je ook mag reizen enzo omdat ze denken dat je genoeg kans op immuniteit hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.
Dat 'For those ... vaccine yet" is wat mij betreft onaanvaardbaar. Moet er uit.quote:
Zal wel een tijdslimiet worden gesteld aan het aantal dagen sinds de doorgemaakte besmetting.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat 'For those ... vaccine yet" is wat mij betreft onaanvaardbaar. Moet er uit.
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.![]()
Lijkt me wel handig om dat digitaal te hebben van de zomer.
Zou ook nog wel eens op het vaccin kunnen komen, maximaal twee jaar oud of zoietsquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zal wel een tijdslimiet worden gesteld aan het aantal dagen sinds de doorgemaakte besmetting.
Daarbij neem je als uitgangspunt dat dergelijke toegangsbewijzen noodzakelijk zijn, en gaat dan nadenken over de vorm. Volgens mij slaan we dan echt een vraag over.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.![]()
Lijkt me wel handig om dat digitaal te hebben van de zomer.
Ah, okay. Ja. Eens.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.
Hoe lang zou testen gratis blijven?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.
Voor internationale reizen is dat toch gewoon de status quo?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarbij neem je als uitgangspunt dat dergelijke toegangsbewijzen noodzakelijk zijn, en gaat dan nadenken over de vorm. Volgens mij slaan we dan echt een vraag over.
Niet lang vermoed ik aangezien een testsamenleving bergen geld kost en amper iets oplevert.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe lang zou testen gratis blijven?
Gaan wij dan ook iedereen controleren die per auto Nederland binnen komt?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor internationale reizen is dat toch gewoon de status quo?
Tot iedereen minimaal ruim de tijd gekregen een vaccinatie te scoren vermoed ik.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe lang zou testen gratis blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |