Negatieve testuitslag als bewijs, of een doorgemaakte Covid als bewijsquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een veel interessantere groep. Wat doe je daar mee? Volgens mij is elke oplossing daar voor onaanvaardbaar...
Klopt. Maar ik hoef nu geen vaccinatiebewijs te tonen bij de poort van de school of het stadion...quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die groep heeft dit probleem natuurlijk al veel langer. Die kunnen tegen andere ziektes immers ook niet ingeënt worden. Ik heb geen flauw idee hoe dat normaal werkt, maar ik kan me voorstellen dat die altijd al voorzichtiger moeten zijn.
Zorgen dat de ziekenhuizen zo snel mogelijk leeg komen. En er voldoende vaccinatiegraad is.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:55 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat vind ik nog een veel interessantere groep. Wat doe je daar mee? Volgens mij is elke oplossing daar voor onaanvaardbaar...
Klopt, maar die mogen op gele koorts landen na gewoon overal heenquote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Die groep heeft dit probleem natuurlijk al veel langer. Die kunnen tegen andere ziektes immers ook niet ingeënt worden. Ik heb geen flauw idee hoe dat normaal werkt, maar ik kan me voorstellen dat die altijd al voorzichtiger moeten zijn.
"No milk today, the Lidl gives you no free way"quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:58 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Klopt. Maar ik hoef nu geen vaccinatiebewijs te tonen bij de poort van de school of het stadion...
Degenen die niet kunnen hopen er voornamelijk op dat iedereen om zich heen zich wel laat vaccineren.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:57 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Snap ik. Maar ga je ze de toegang ontzeggen tot alles? Totaal buiten hun schuld? Of ga je ze wel toelaten zonder vaccin? Want dan is de wereld ook te klein en bovendien de veiligheid nog niet gegarandeerd.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:58 schreef capricia het volgende:
[..]
Zorgen dat de ziekenhuizen zo snel mogelijk leeg komen. En er voldoende vaccinatiegraad is.
Een andere oplossing zie ik niet, als je die weg op gaat.
Vooralsnog lijkt dat aardig goed te gaan komen, ook zonder de inzet van allerlei machtsmiddelen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:00 schreef zalkc het volgende:
[..]
Degenen die niet kunnen hopen er voornamelijk op dat iedereen om zich heen zich wel laat vaccineren.
Klopt maar zorggroep Stadsdriehoek de zonnewijzer, staat daar heel anders in en volgt strikt de aanbevelingen. Tenzij het om PBM's gaat, dan doen ze maar wat.quote:Op donderdag 4 maart 2021 21:54 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Om even op het laatst te beginnen. Ik kijk er misschien te juridisch naar, maar die bezoekersregeling boeit mij geen zier. Dat is gewoon geen regel, simpel. Hugo kan meer willen, een persco is geen rechtbron.
Verder. Ik zit er qua individuele risico's echt heel simpel in. Lekker zelf beslissen. Zeker als je de keuze hebt gehad om je te laten vaccineren. Wil je dat niet? Even goede vrienden, maar de versoepelingstour wacht op niemand. Dan ben je zelf verantwoordelijk voor je eigen veiligheid, of je accepteert het risico.
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.quote:
Het gaat dus wel uit van alle drie de mogelijkheden. Of je bent gevaccineerd, of ziek geweest, of getest. Lijkt me in opzet genoeg vrijheid te bieden.quote:
De uitleg lijkt te zijn dat als je Covid hebt gehad, positieve test hebt gehad, je ook mag reizen enzo omdat ze denken dat je genoeg kans op immuniteit hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.
Dat 'For those ... vaccine yet" is wat mij betreft onaanvaardbaar. Moet er uit.quote:
Zal wel een tijdslimiet worden gesteld aan het aantal dagen sinds de doorgemaakte besmetting.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:06 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Info on covid-19 recovery? Oftewel als ik mijzelf opzettelijk besmet ben ik ook van alles af? Totdat ik een vaccin krijg.
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:08 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Dat 'For those ... vaccine yet" is wat mij betreft onaanvaardbaar. Moet er uit.
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.![]()
Lijkt me wel handig om dat digitaal te hebben van de zomer.
Zou ook nog wel eens op het vaccin kunnen komen, maximaal twee jaar oud of zoietsquote:Op donderdag 4 maart 2021 22:10 schreef Vasilevski het volgende:
[..]
Zal wel een tijdslimiet worden gesteld aan het aantal dagen sinds de doorgemaakte besmetting.
Daarbij neem je als uitgangspunt dat dergelijke toegangsbewijzen noodzakelijk zijn, en gaat dan nadenken over de vorm. Volgens mij slaan we dan echt een vraag over.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:11 schreef capricia het volgende:
[..]
Dat is toch voor als je gaat reizen? Nu moet je allerlei pcr-uitslagen op diverse papieren per land bij je hebben. Van verschillende tijdstippen.![]()
Lijkt me wel handig om dat digitaal te hebben van de zomer.
Ah, okay. Ja. Eens.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.
Hoe lang zou testen gratis blijven?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:12 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Mij ook. Alleen het tweede deel van de zin moet weg. Testen moet te allen tijde een alternatief zijn. Ook als je bijvoorbeeld het vaccin geweigerd hebt.
Voor internationale reizen is dat toch gewoon de status quo?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:13 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Daarbij neem je als uitgangspunt dat dergelijke toegangsbewijzen noodzakelijk zijn, en gaat dan nadenken over de vorm. Volgens mij slaan we dan echt een vraag over.
Niet lang vermoed ik aangezien een testsamenleving bergen geld kost en amper iets oplevert.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe lang zou testen gratis blijven?
Gaan wij dan ook iedereen controleren die per auto Nederland binnen komt?quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Voor internationale reizen is dat toch gewoon de status quo?
Tot iedereen minimaal ruim de tijd gekregen een vaccinatie te scoren vermoed ik.quote:Op donderdag 4 maart 2021 22:14 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Hoe lang zou testen gratis blijven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |