Richting bossen inderdaad! Wandelen in een andere omgeving, ook al is onze eigen omgeving ook prachtig, is ook wel weer eens een keer leuk!quote:Op maandag 1 maart 2021 09:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Jij gaat richting de bossen hè? Prachtig. Het wordt goed wandelweer.
En marshmallows roosteren en popcorn bakken doen ze buiten op een open vuur met de kinderen.
Je gaat een heerlijke week tegemoet.
Geniet er van!quote:Op maandag 1 maart 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Richting bossen inderdaad! Wandelen in een andere omgeving, ook al is onze eigen omgeving ook prachtig, is ook wel weer eens een keer leuk!
Marshmallows roosteren en popcorn bakken zal kind wel leuk vinden.
Ik heb er zin in!
Dank je!quote:
Mij lukte dat nooit vanwege de km aan wachrij bij de enige kassa.quote:Op maandag 1 maart 2021 09:07 schreef Cue_ het volgende:
Langer dan tien minuten in een Action wil je uberhaupt niet zijn.
Al hoewel.. als er verder niemand is..Maar neh
Het schijnt dat je van deze variant spontaan de lambada gaat dansen.quote:Zoektocht naar onbekende Brit met Braziliaanse variant
In het Verenigd Koninkrijk is een zoektocht aan de gang naar iemand die besmet blijkt met een van de Braziliaanse varianten van het coronavirus. Diegene testte op 12 of 13 februari positief op de P.1-variant van het virus, maar gaf zijn of haar gegevens niet op.
De P.1-variant is mogelijk besmettelijker en werkt minder goed tegen bestaande vaccins. De Britse minister van Vaccinaties zegt dat de gezondheidsdienst hard op zoek is naar de onbekende persoon. "We moeten diegene zo snel als mogelijk vinden", zei hij bij de BBC.
De overheid vraagt iedereen die op 12 of 13 februari is getest en nog geen testresultaat heeft gehad, of het formulier niet goed heeft ingevuld, zich zo snel mogelijk te melden.
Ook vijf andere Britten blijken besmet met de P.1-variant. In drie gevallen gaat het om Schotten die vanuit Brazilië, via Parijs en Londen, naar Aberdeen zijn gevlogen. De andere twee mensen keerden begin vorige maand terug vanuit Brazilië naar Engeland.
Klinkt leuk. Veel plezier gewenst!quote:Op maandag 1 maart 2021 09:39 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Richting bossen inderdaad! Wandelen in een andere omgeving, ook al is onze eigen omgeving ook prachtig, is ook wel weer eens een keer leuk!
Marshmallows roosteren en popcorn bakken zal kind wel leuk vinden.
Ik heb er zin in!
Apart inderdaad. Misschien achterstanden verwerkt of zo?? Lopen de andere dagen wel synchroom??quote:Op maandag 1 maart 2021 02:13 schreef Za het volgende:
Vraagje, vrijdag hadden we 5.113 besmettingen zie ook:
[..]
Volgens het corona dashboard echter waren dat er vele malen minder: 4020
[ afbeelding ]
Iemand een idee vanwaar dit verschil?
Denk dat je je daarin vergist, een van de OMT adviezen was volgens Rutte naast de avondklok volledig huisarrest. Dus alleen met een bewijsje de straat op. Dat hebben ze naast zich neergelegd maar indien code zwart echt weer zou naderen kan daar altijd nog een beroep op worden gedaan. Week 10 schijnt tijdens de griep een befaamd omslagpunt te zijn, dan dienen de pollen zich ook weer volop aan. We weten wat dat betreft nog zoveel niet van de seizoensinvloeden.quote:Op zondag 28 februari 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Wat mij zo zwartgallig maakt is dat we de laatste weken gezien hebben dat het ultieme middel, de lockdown mét avondklok, gewoon bot is geworden. Zelfs met die lockdown lopen de cijfers op. Dat betekent dat je eigenlijk gewoon machteloos bent geworden. Je kunt gokken als je weet dat je een noodrem hebt, maar die hebben we opgebruikt zo lijkt het.
Is inderdaad jammer.quote:Op maandag 1 maart 2021 08:55 schreef xFriendx het volgende:
Zoals Popje bijvoorbeeld al noemt, lekker aan de tuin. Maar inderdaad heb ik dan een open tuincentrum nodig.
Lees dit artikel over seizoensinvloeden:quote:Op maandag 1 maart 2021 10:27 schreef Elan het volgende:
[..]
Denk dat je je daarin vergist, een van de OMT adviezen was volgens Rutte naast de avondklok volledig huisarrest. Dus alleen met een bewijsje de straat op. Dat hebben ze naast zich neergelegd maar indien code zwart echt weer zou naderen kan daar altijd nog een beroep op worden gedaan. Week 10 schijnt tijdens de griep een befaamd omslagpunt te zijn, dan dienen de pollen zich ook weer volop aan. We weten wat dat betreft nog zoveel niet van de seizoensinvloeden.
Geen regionale cijfers, maar dit is het meeste wat ik kon vinden qua data: https://www.rivm.nl/sites(...)rland_2021_02_23.pdfquote:Op maandag 1 maart 2021 09:37 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Weet iemand of er regionale cijfers zijn over vaccinaties per leeftijdscategorie?
Ik ben dit weekend in Amsterdam geweest en vond het eigenlijk heerlijk. De Albert Cuyp was als vanouds en verder nergens echt die negatieve sfeer gevoeld. Ook niet in de metro/tram.quote:Op maandag 1 maart 2021 09:00 schreef popje het volgende:
[..]
Helaas gaan mijn bootcamptrainingen niet door. Ik kom een op een met vrienden samen of wandel samen maar als iemand wat verder weg woont, is samen eten niet haalbaar, ik heb namelijk geen auto en het OV en de avondklok maken samen eten dan scheer onmogelijk en je gaat niet twee uur treinen in het weekend om een uurtje samen te wandelen.
Ik heb heel lang (en nog steeds) geprobeerd om alles maar van de positieve kant te bekijken, maar ik merk dat ik nu echt klaar ben, zeker nu het mooi weer wordt en in Amsterdam (waar ik woon), er nu BOA's in elk park staan. Nu het Vondelpark elke dag dicht gaat (en er zijn genoeg andere parken in de stad), merk je dat er een repressiever beleid komt. Er vliegt elke dag een helikopter boven de stad, staan de hele tijd ME-bussen klaar, ik ben klaar met die paniekzaaierij.
In een dorp merk je vast minder van de controle en avondklok, maar het feit dat ik in de stad woon die al maanden niet meer de stad is waar ik ben komen wonen, stemt me ook verdrietig.
Je zou toch hopen dat het gebruik van dranghekken al voldoende aangeeft dat het eigenlijk niet kan.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:38 schreef Ronald het volgende:
Dat gaat nog wel weer komische taferelen opleveren als de Action open gaat op afspraak. Allemaal volk tussen de dranghekken met uitgeprinte A4-tjes met hun afspraak tijd er op. Een paar Action medewerkers met hesjes er bij waar je mag inchecken 10 minuten voor de tijd.
Of gewoon weer enigszins normaal openen zoals tot begin december, dat ging ook prima, dus met een beperkt aantal klanten.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:44 schreef zalkc het volgende:
[..]
Je zou toch hopen dat het gebruik van dranghekken al voldoende aangeeft dat het eigenlijk niet kan.
Dank voor het meezoeken. Helaas niet wat ik zocht. Wel interessant is figuur 7 daar. Alleen wil ik die dan ook regionaal.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:30 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Geen regionale cijfers, maar dit is het meeste wat ik kon vinden qua data: https://www.rivm.nl/sites(...)rland_2021_02_23.pdf
Als ik dit bericht uit de Gelderlander moet geloven dan moeten er nogal wat regionale verschillen zijn omdat ze van zuid naar noord werken. Maar cijfers heb ik ook niet voor je.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank voor het meezoeken. Helaas niet wat ik zocht. Wel interessant is figuur 7 daar. Alleen wil ik die dan ook regionaal.
CBS rapporteert alleen maar landelijk blijkbaar. Heel irritant. Ik weet niet eens hoeveel mensen er per leeftijdscategorie hier in de verpleeghuizen liggen.
We hebben nog een lange weg te gaan qua openbaarheid van data dus.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:46 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Dank voor het meezoeken. Helaas niet wat ik zocht. Wel interessant is figuur 7 daar. Alleen wil ik die dan ook regionaal.
CBS rapporteert alleen maar landelijk blijkbaar. Heel irritant. Ik weet niet eens hoeveel mensen er per leeftijdscategorie hier in de verpleeghuizen liggen.
Vrij ernstige variant tho. Als die hier komt hebben we groot probleem. Gaat door alle antibodies heen en zorgt voor veel herbesmettingen.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:02 schreef MichaelScott het volgende:
Ondertussen zoekt men in het VK 2,5 week(!)![]()
na de positieve test naar iemand die besmet is geweest met de Braziliaanse variant.
[..]
Het schijnt dat je van deze variant spontaan de lambada gaat dansen.
Ja, dat is ook wat ik heb vernomen. Ik wil graag het aantal gevaccineerden per leeftijdscategorie meenemen in het crisisoverleg. En dan voornamelijk in relatie tot wat we kunnen verwachten aan ziekenhuisopnames. En dan dus hopelijk iets krapper in de buffer gaan zitten ten gunste van reguliere zorg.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:47 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als ik dit bericht uit de Gelderlander moet geloven dan moeten er nogal wat regionale verschillen zijn omdat ze van zuid naar noord werken. Maar cijfers heb ik ook niet voor je.
Die zijn er ook niet centraalquote:Op maandag 1 maart 2021 10:51 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ja, dat is ook wat ik heb vernomen. Ik wil graag het aantal gevaccineerden per leeftijdscategorie meenemen in het crisisoverleg. En dan voornamelijk in relatie tot wat we kunnen verwachten aan ziekenhuisopnames. En dan dus hopelijk iets krapper in de buffer gaan zitten ten gunste van reguliere zorg.
Maargoed, ik krijg de cijfers niet boven tafel.
Jawel. Zie coronabeeld.nlquote:
Een aantal groepen uitvoerders geeft de informatie niet door op persoonsniveau naar het RIVM.quote:Op maandag 1 maart 2021 10:56 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Jawel. Zie coronabeeld.nl
Daar staan ze per leeftijdscategorie thuiswonend en aantal in instelling <80.
Als ik dat al regionaal heb irt aantal bewoners in verpleeghuizen dan heb ik iig al iets.
Thuiswonend 80+ heb ik de gevaccineerde aantallen regionaal al wel. Ik weet alleen niet hoeveel er thuis wonen van die groep.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |