abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198259458
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:20 schreef Discombobulate het volgende:
Ik vraag me af of zonder avondklok e.d. het totaal aantal besmettingen wel zo veel hoger zouden zijn. Misschien niet eens zo extreem. Waarschijnlijk werken de maatregelen maar tot op zekere hoogte.
Dat de eerste maatregelen relatief veel meer doen dan de laatste is toch wel bekend?
zie email 27 oktober
pi_198259617
oeps verkeerd topic
pi_198260445
Besmettingen wereldwijd neerwaartse trend zet door, vanavond/vannacht in ieder geval onder de 330.000 misschien zelfs onder de 310.000 en morgen wederom zo'n 30.000 of meer lager.

[ Bericht 2% gewijzigd door Za op 28-02-2021 23:21:56 ]
pi_198260474
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:19 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Als we er puur rationeel naar kijken koersen we keihard af op een rampscenario.

Enige realistische reddingsboeien zijn nog een seizoenseffect en vaccinatieeffecten.
:')
  zondag 28 februari 2021 @ 23:17:23 #131
201761 phpmystyle
The emperor of Moscow!
pi_198260843
quote:
Positief verrast.
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
  zondag 28 februari 2021 @ 23:21:00 #132
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198260930
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:35 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Wat mij zo zwartgallig maakt is dat we de laatste weken gezien hebben dat het ultieme middel, de lockdown mét avondklok, gewoon bot is geworden. Zelfs met die lockdown lopen de cijfers op. Dat betekent dat je eigenlijk gewoon machteloos bent geworden. Je kunt gokken als je weet dat je een noodrem hebt, maar die hebben we opgebruikt zo lijkt het.
Nee hoor, we kunnen o.a. nog doen:

- Avondklok om 18u laten beginnen
- Reisverbod buiten 1 km van je woning
- Alle winkels dicht, behalve supermarkten (dus geen C&C, geen slijterij, kaaswinkel, groenteboer etc.)
- Boodschappen doen op inschrijving met tijdslot
- Geheel alcoholverbod
  Redactie Frontpage zondag 28 februari 2021 @ 23:32:05 #133
3926 crew  Djeez
Orde van de Paarsgepunte Lans
pi_198261170
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 21:18 schreef Elan het volgende:
Gaat langzaamaan toch wel weer de verkeerde kant op, ook in de landen om ons heen. Laat die lente maar een beetje opschieten.
Volgende week weer winter helaas
Op woensdag 10 juli 2013 01:46 schreef Littlerabbit het volgende:
Djeez is een literaire grootheid. Hij weet op een poëtische wijze zelfs de schoonheid in een kinderverkrachting bloot te leggen. Tuinbeeld kopen?
pi_198261289
pi_198261292
quote:
Alleen kloppen de percentages volgens mij niet in het artikel, want er staat als je op het rapport klikt het volgende:
quote:
This report provides an overview of the progress in the roll-out of COVID-19 vaccines in adults (aged 18 years and above) across EU/EEA Member States. It presents the number of vaccine doses distributed by manufacturers to each Member State for the different approved vaccines and the number of first, second or unspecified doses administered to adult individuals overall, by age group and other selected target groups including healthcare workers (HCW) and residents in long-term care facilities (LTCF).
En daarnaast zie je dan in dat rapport dat 5.6% van de Nederlanders de eerste dosis hebben gekregen en 1.6% ook de tweede.

Maar alle nieuwswebsite's en hierboven teletekst geven hetzelfde aan. Coronabeeld geeft daarin tegen aan dat 5.6% de eerste prik heeft gehad en 1.89% de tweede prik.
pi_198261934
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 22:26 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Dat de eerste maatregelen relatief veel meer doen dan de laatste is toch wel bekend?
Vanuit dat oogpunt zou je meer moeten doen voor draagvlak op basismaatregelen ipv als een wereldvreemde autist mensen willen opsluiten dmv een avondklok of parken dicht gooien om contacten te voorkomen.
Daar haal je de gehele draagvlak mee onderuit en men ziet het niet.
pi_198262056
Vraagje, vrijdag hadden we 5.113 besmettingen zie ook:

quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 15:15 schreef Jor_Dii het volgende:
- 5.113 nieuw gemelde positieve testen
- 186 nieuwe ziekenhuisopnames
- 32 nieuwe IC-opnames
- 65 nieuwe overlijdens
Volgens het corona dashboard echter waren dat er vele malen minder: 4020

Iemand een idee vanwaar dit verschil?
pi_198262104
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 01:40 schreef Cesare-Borgia het volgende:

[..]

Vanuit dat oogpunt zou je meer moeten doen voor draagvlak op basismaatregelen ipv als een wereldvreemde autist mensen willen opsluiten dmv een avondklok of parken dicht gooien om contacten te voorkomen.
Daar haal je de gehele draagvlak mee onderuit en men ziet het niet.
Er zit zeker een element bestuurdersgemak in het maatregelenpakket ja.
Ik ben niet voor repressie en strenge handhaving in dit soort marathons, ik beschouw dat als een ongewenste route. Maar als je er voor gaat zou je inderdaad primair moeten handhaven op situaties die ook daadwerkelijk gevaarzetting herbergen. Zoals grote groepen op straat of illegale samenscholingen.

En niet aankomen met een avondklok (maar er zijn meer voorbeelden te geven) die vooral dient om het jezelf makkelijk te maken als overheid.
zie email 27 oktober
pi_198262945
Ik ben gister in overtreding geweest. Keurig om 19:40 in de auto gestapt voor een ritje van normaal 25 minuten. Groot ongeluk op de A16 waardoor ik er ruim 1 uur en 50 minuten over deed. Om 21:30 kwam ik pas thuis aan. Geen controle gehad gelukkig. Al ga ik er dan wel vanuit dat ik met mijn ritlogboek als bewijs vrijuit zou gaan. Toch voelt het knap ongemakkelijk dan zo'n avondklok :(
  maandag 1 maart 2021 @ 08:33:21 #140
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_198263102
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:15 schreef alpeko het volgende:
Ik ben gister in overtreding geweest. Keurig om 19:40 in de auto gestapt voor een ritje van normaal 25 minuten. Groot ongeluk op de A16 waardoor ik er ruim 1 uur en 50 minuten over deed. Om 21:30 kwam ik pas thuis aan. Geen controle gehad gelukkig. Al ga ik er dan wel vanuit dat ik met mijn ritlogboek als bewijs vrijuit zou gaan. Toch voelt het knap ongemakkelijk dan zo'n avondklok :(
Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je in zo'n situatie (in een grote file door een ernstig ongeluk) te laat thuis komt buiten jouw schuld om, maar je hebt geen enkel bewijs daarvoor?
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_198263127
quote:
0s.gif Op zondag 28 februari 2021 23:21 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Nee hoor, we kunnen o.a. nog doen:

- Avondklok om 18u laten beginnen
- Reisverbod buiten 1 km van je woning
- Alle winkels dicht, behalve supermarkten (dus geen C&C, geen slijterij, kaaswinkel, groenteboer etc.)
- Boodschappen doen op inschrijving met tijdslot
- Geheel alcoholverbod
Eerlijk gezegd zie ik dat er (iig de aankomende tijd )niet meer van komen. Met een roep om versoepelingen en steeds minder naleving lijkt de houdbaarheid van de lockdown wel aan zijn einde.

Enige verschil die het nog kan maken is als we straks weer tussen de 10 en 15k besmettingen zouden zitten.
  maandag 1 maart 2021 @ 08:37:46 #142
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198263152
Ik ben er ineens zo helemaal klaar mee he. Over 2 weken zitten we een jaar in deze beperkingen en lockdown en het lijkt wel of we banger zijn dan ooit... terwijl we er vorig jaar op dit tijdstip een stuk slechter voor stonden. Toen gingen we nog uit van ons gezond verstand... nu worden we geregeerd door een paar micromanagers op de cm2. Die voor ons alles bepalen wat we wel en niet mogen doen en waar en hoe laat.
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
pi_198263155
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Ik vraag me af wat er zou gebeuren als je in zo'n situatie (in een grote file door een ernstig ongeluk) te laat thuis komt buiten jouw schuld om, maar je hebt geen enkel bewijs daarvoor?
quote:
Wat nu als ik in de file sta of de bus mis?De avondklok geldt tussen 21.00 uur en 04.30 uur. Zorg dat u op tijd thuis bent. Houd rekening met files of het eventueel missen van trein of bus. Verder is de beoordeling aan de handhaving of u een geldige reden heeft om buiten de avondklok te reizen.
https://www.rijksoverheid(...)en-tijdens-avondklok

Sta je net ergens waar 2km er voor de file nog staat of stond kom je er misschien mee weg, maar hoe verder je van die file af rijd des te minder snel kan je ze overtuigen lijkt mij, gezien je dan ook uit allerlei richtingen kan zijn gekomen waar die file niet stond. Ik ben bang dat je gewoon de *** bent in de meeste gevallen.
pi_198263192
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:37 schreef popje het volgende:
Ik ben er ineens zo helemaal klaar mee he. Over 2 weken zitten we een jaar in deze beperkingen en lockdown en het lijkt wel of we banger zijn dan ooit... terwijl we er vorig jaar op dit tijdstip een stuk slechter voor stonden. Toen gingen we nog uit van ons gezond verstand... nu worden we geregeerd door een paar micromanagers op de cm2. Die voor ons alles bepalen wat we wel en niet mogen doen en waar en hoe laat.
Ondertussen wordt ook al 2,5 maand alle plezier verboden door de overheid.
En nog geen einde in zicht.
pi_198263194
quote:
1s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:33 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Als zo'n handhaver er niet gelijk vanuit gaat dat je liegt
en hij kijkt op Google en ziet dat er idd een ongeluk is geweest dan lijkt me er geen enkel probleem.
Dat soort dingen kunnen gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-03-2021 08:41:42 ]
pi_198263221
Niet dat ik een heilige ben, ik was zelf ook pas kwart voor 11 thuis vrijdag. Bij een vriendin op bezoek en die was zelf pas half 7 thuis en ik moest ook 25 min rijden. Toen ik toch al te laat zou zijn kon ik net zo goed nog een langer zitten. Het contact is er toch al dus of ik dan 10 minuten te laat ben of bijna 2 uur, dat maakt dan ook niet meer uit. En het hield sowieso het op bezoek gaan niet tegen, ook voor een kort bezoek was ik heen gegaan.

Je kijkt inderdaad wel net iets vaker in de achteruitkijkspiegel en om je heen :+
  maandag 1 maart 2021 @ 08:45:11 #147
3778 popje
Watishetnutvaneenondertitel?
pi_198263232
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Ik hoop dat volgende week maandag een stuk einde in zicht komt maar volgens mij stuurt Hugo op einde in zicht als iedereen gevaccineerd is... oftewel lockdown tot er niemand meer ziek kan worden.

Volgens mij is nu het uitgangspunt dat er geen mensen meer ziek mogen worden en niet meer dat de ziekenhuizen niet overbelast mogen zijn.

Straks al 5 maanden horeca dicht. Wie had dat ooit kunnen denken?
Het leven is een groot feest, en jij bent ook uitgenodigd!
  maandag 1 maart 2021 @ 08:47:33 #148
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198263255
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:45 schreef popje het volgende:
Als je een feest- of danscafé runt dan ben je inmiddels bijna een jaar dicht.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198263265
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:45 schreef popje het volgende:

[..]

Ik hoop dat volgende week maandag een stuk einde in zicht komt maar volgens mij stuurt Hugo op einde in zicht als iedereen gevaccineerd is... oftewel lockdown tot er niemand meer ziek kan worden.

Volgens mij is nu het uitgangspunt dat er geen mensen meer ziek mogen worden en niet meer dat de ziekenhuizen niet overbelast mogen zijn.

Ik durf er ook geen peil meer op te trekken eerlijk gezegd.
Verkiezingen kunnen invloed hebben, toenemende besmettingen, druk om versoepelingen.
Ik wil gewoon weer een keer kunnen sporten, naar de dierentuin met de kleine of naar een zwembad toe.

Maar allemaal verboden en geen idee wanneer de glazen bol van Jaap een voorspelling doet dat het wel weer kan.
  Moderator maandag 1 maart 2021 @ 08:49:21 #150
5428 crew  miss_sly
pi_198263271
quote:
0s.gif Op maandag 1 maart 2021 08:41 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]

Hoezo is alle plezier verboden door de overheid?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')