De eerste slogan voor op het bord was: "Alleen samen houden we corona onder controle totdat de boomers hun prik hebben gehad"quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:32 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Jij snapt toch wel na 10 maanden dat solidariteit een kant op werkt h?
Dat er geen rechtvaardige opties zijn, is voor mij een argument om hier helemaal niet aan te willen beginnen. Volgens mij zijn we het er wel over eens dat vaccinatiepaspoort als toegangsbewijs voor de samenleving een ongewenst concept is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:36 schreef trein2000 het volgende:
[..]
En dus heb je twee opties. First come first serve of loting.
In bijvoorbeeld Isral, waar vaak op gewezen wordt, kan ook gewoon iedereen van boven de 18 een afspraak maken.
Communicatieve held dat het is.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
God, wat een mafklapper is die Hugo toch ook. Hij had de pandemie "voor geen goud willen missen"
Totaal ongewenst, ook in combinatie met snel/zelftesten.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:38 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat er geen rechtvaardige opties zijn, is voor mij een argument om hier helemaal niet aan te willen beginnen. Volgens mij zijn we het er wel over eens dat vaccinatiepaspoort als toegangsbewijs voor de samenleving een ongewenst concept is.
Zijn we het zowaar nog een keer eens.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 18:58 schreef MoreDakka het volgende:
Dat hele 'testsamenleving'-idee sta ik ook gewoon niet achter. Veel te veel moeite, gezeik en tweedeling zonder voordeel.
Nee, inmiddels blijkt ook onderzoek in Isral en UK dat besmettelijkheid afneemt met 90-95% (Pfizer) en 66 tot ~82% (astrazeneca) na vaccinatie. Daar moderna en novavax hetzelfde werken als pfizer en ze alle drie even effectief zijn (94,5/95/95,6% resp. voor moderna/pfizer/novavax tegen het oorspronkelijke virus) kunnen we er redelijkerwijs van uitgaan dat dat voor die twee dus ook zal gelden. 92% effectief Russisch vaccin werkt dan weer grofweg hetzeflde als AZ en J&J ook, dus die ook waarschijnlijk. Veel hadden verwacht dat het niet zo zou zijn, maar we kunnen inmiddels met zekerheid zeggen dat de vaccins praktisch even goed steriliserend/tegen verspreiding zijn als tegen milde ziekte (elk vaccin werkt tot nu toe in elke groep bij elke variant in elk onderzoek 100% tegen ziekenhuisopname en overlijden, dus dat is nog veel beter).quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:06 schreef Platinumgoat het volgende:
[..]
Als je elke 72 uur een staaf in je neus & mond moet duwen om je normale leven weer op te pakken is dat een behoorlijke beperking. Dat betekent 2x per week een dagdeel vrijhouden. Dat kan gewoon niet als je weer op locatie werkt.
Nog even los van het feit dat iemand die gevaccineerd is net zo goed het virus kan overdragen, als iemand die niet gevaccineerd is.
Wat een held in communiceren is het ook. Wat kan hij wl vraag ik me soms af.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
God, wat een mafklapper is die Hugo toch ook. Hij had de pandemie "voor geen goud willen missen"
@Wirelessmouse ook voor jou: wat ik las wat amsterdam wil doen is centrale locaties opzetten, daar ff laten blazen, kwartier later uitslag in app, als groen mag je daarmee 48 uur lang overal naar binnen, kroegen, nachtclubs etc. Dat is niet omslachtig en prima te doen lijkt me, zeker daar het maar tot het najaar is als we allemaal gevaccineerd zijn ^_^quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:22 schreef galantis het volgende:
[..]
Het leven wordt ontzettend omslachtig, dus dit moet je alleen willen als je er heel veel mee kunt winnen. In mijn optiek is dat totaal niet het geval.
Stel je gaat een dagje weg, je gaat winkelen, naar een museumpje, even hapje eten en dan nog naar de kroeg. 4 sneltesten doen dan? Of zelf een uitslag mee waar je inderdaad even een ballon op hebt laten leeglopen ofzo?
Hoe zou je de grootste crisis van ons leven beschrijven? "Schitterend" aldus Hugoquote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Wat een held in communiceren is het ook. Wat kan hij wl vraag ik me soms af.
Werken met apps voor toegang is ook niks, veel te veel mensen die amper weten hoe ze een smartphone moeten bedienen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:42 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Zijn we het zowaar nog een keer eens.![]()
Ik snap echt niet waarom het allemaal zo moeilijk en oneerlijk moet gebeuren. Vaccineer de ouderen en gooi daarna voor iedereen het land in stappen weer open.
Echt, die solidariteit mag nu wel eens alle kanten op gaan.
Wat den volslagen, van de maatschappij vervreemde, idioot is het ookquote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Overheid heeft ook een geweldige track record als het op apps en veiligheid aan komt.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:47 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Werken met apps voor toegang is ook niks, veel te veel mensen die amper weten hoe ze een smartphone moeten bedienen.
En is dat alleen in Amsterdam of ook daarbuiten? En wat als ik een oude screenshot laat zien van die app? Of gaan ze een code scannen? En hoe gaat dat mjn code zijn? En heeft iedereen apparatuur daarvoor? En kroegen/clubs die dat niet willen, krijgen die een boete? Of die mogen niet open?quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
@:Wirelessmouse ook voor jou: wat ik las wat amsterdam wil doen is centrale locaties opzetten, daar ff laten blazen, kwartier later uitslag in app, als groen mag je daarmee 48 uur lang overal naar binnen, kroegen, nachtclubs etc. Dat is niet omslachtig en prima te doen lijkt me, zeker daar het maar tot het najaar is als we allemaal gevaccineerd zijn ^_^
Wordt helemaal niks EU-breed. Alleen voor vliegverkeer moet het nog wel lukken.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:50 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Overheid heeft ook een geweldige track record als het op apps en veiligheid aan komt.
En dan moet het ook nog eens een systeem zijn die voor heel Europa werkt.
Nou ja, niet eigenlijk, want hij stond niet eens op een lijst bij de laatste verkiezingen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:49 schreef Twinkle20 het volgende:
Hoe kun je op zo'n paljas stemmen?
Omdat we nu tot april moeten wachten terwijl het half maart (naar verwachting) al goedgekeurd wordt?quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:44 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Waarom zou de ontvanger het willen hebben als je er nog niks mee kan?
Het is vast op te zetten. Maar er komen zoveel vragen bij kijken dat ze dat gewoon niet moeten doen. Desnoods als alternatief snel testen aanbieden op vliegvelden die ook geldig zijn. Gratis dan. Anders niet eerlijk dat ouderen zonder extra kosten kunnen reizen en dat niet gevaccineerden telkens bij moeten betalen.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:51 schreef MoreDakka het volgende:
Voor internationale reizen is het niet zo'n probleem dat op te zetten. En als straks vrijwel iedereen gevaccineerd is wordt dat ook niet zo'n probleem. Vliegmaatschappijen kunnen dat wel.
Een narcist pur sang.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:37 schreef Tijn het volgende:
[ twitter ]
Dit heb ik eerder gehoord.quote:Op zaterdag 27 februari 2021 19:46 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
zeker daar het maar tot het najaar is
Jij bent degene die betwist dat men zich in maart vorig jaar goed aan de regels hield, omdat jij en je vrienden zo lekker recalcitrant waren. Gewoon gelul, vorig jaar maart/april zat de rest van Nederland braaf binnen.quote:
De tweede golf begon al vanaf het moment dat we gingen versoepelen, in juni al dus. Van juni tot half oktober heeft het reproductiegetal vrijwel onafgebroken boven de 1 gezeten.quote:Op donderdag 25 februari 2021 22:51 schreef chratnox het volgende:
[..]
De tweede golf is ook begonnen in een periode dat het weer slechter werd, misschien heeft dat er wel meer mee te maken dan we denken.
Ik denk niet dat die omstandigheden in de laatste weken nog gaat veranderen. De fabrikant moet deze vaccins toch ook bewaren? Van Pfizer was al maandenlang bekend onder welke omstandigheden het bewaard moet worden.quote:Op vrijdag 26 februari 2021 13:49 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Bij de goedkeuring wordt ook de bijsluiter opgesteld. Daar staat dan in hoe je het moet opslaan en vervoeren. Ik denk dat het daar mee te maken heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |