abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198197336
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Vaccinaties natuurlijk, was je die alweer vergeten? ;)
pi_198197346
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:08 schreef capricia het volgende:

[..]

Ik heb je feiten gegeven. De besmettingen lopen gewoon op.
Ook het RIVM onderbouwt dat.
Maar geloof maar in wat je zelf wil geloven. :D
Bedankt voor het bewijzen van mijn punt :)
pi_198197351
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:08 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op?
Onderbuikgevoel.
pi_198197354
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:07 schreef capricia het volgende:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)jk-en-polen-a4033150

Zweden, Polen en Frankrijk verzwaren de maatregelen.

Zweden: horeca dicht van 20.30 en minder mensen per winkel.
Polen: versoepelingen zoals open scholen worden weer terug gedraaid in bepaalde regio.
Frankrijk: regio Duinkerken krijgt een weekendlockdown. Veel besmettingen, jongere leeftijd ziekenhuisopnamen.
Dat is wel beetje de tendens ook. Vorig jaar werd verweten dat er hard genoeg ingegrepen is, maar nu loert het gevaar van jojo aan-uit-aan-uit.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198197356
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:08 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Vaccinaties natuurlijk, was je die alweer vergeten? ;)
Dat betekent niet dat de cijfers niet weer kunnen stijgen.

In de loop der maanden zullen er inderdaad meer mensen gevaccineerd zijn, maar op korte termijn zijn dat nog te weinig mensen om met zekerheid te kunnen zeggen dat de cijfers niet weer zullen gaan stijgen.

Dat is pas een voorspelling doen op basis van je onderbuik imo.
pi_198197374
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:10 schreef _serial_ het volgende:

[..]

Dat is wel beetje de tendens ook. Vorig jaar werd verweten dat er hard genoeg ingegrepen is, maar nu loert het gevaar van jojo aan-uit-aan-uit.
Dat jojo-en blijft. En gaan we hier ook zien. Tot er genoeg gevaccineerd is.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:11:47 #207
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198197379
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:07 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Valt wel mee, dat was ook in december het geval en toen is er ingegrepen. Daarnaast is het sowieso minder nodig omdat de bezetting zal blijven dalen in plaats van stijgen.
En nu ga je versoepelen (heel minimaal, dat wel). Dat betekend dat je eerst tijd moet nemen om effect te bepalen. Als het gelijk blijft mag de vlag wel uit wat mij betreft. Als er wel een stijging volgt is het weer snel gedaan met de versoepeling.

Uiteindelijk zal er vanaf mei minder risico zijn en gaan we terecht komen in een dalende lijn door seizoensinvloeden. Maar zeker de maand maart is nog erg risicovol en er is nog te weinig gevaccineerd en te weinig seizoenseffect om al een zekerheidje te hebben op een blijvende daling.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198197389
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 13:14 schreef Noek het volgende:

[..]

Die woont best lekker als ik het zn huis was bij Hunted laatst.
Dat was zijn vakantiehuisje
pi_198197403
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:10 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Dat betekent niet dat de cijfers niet weer kunnen stijgen.

In de loop der maanden zullen er inderdaad meer mensen gevaccineerd zijn, maar op korte termijn zijn dat nog te weinig mensen om met zekerheid te kunnen zeggen dat de cijfers niet weer zullen gaan stijgen.

Nee hoor. Dat zie je zowel in Israël als de UK en nu ook al in Nederland qua besmettingen en opnames in de hele oude groep. We vaccineren nu 10x zo veel mensen per dag als er geinfecteerd worden, dat moet je niet vergeten.

De trend zal op de lange termijn altijd dalende zijn, tenzij het vaccin niet werkt.
pi_198197421
quote:
Had gehoopt dat het al veel rustiger zou zijn. Gewoon weer bijna 200 in de kliniek erbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198197422
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Maar des te meer vacccinaties gezet zijn, des te minder maatregelen voldoende zullen zijn om het reproductiegetal onder de 1 te krijgen. Als straks 10% is gevaccineerd zou natuurlijk al een groot verschil maken. Helemaal vaccinaties van Moderna/Pfizer.
pi_198197453
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:11 schreef capricia het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. De vaccinaties gaan alleen maar sneller waardoor opnames en dus bezetting ook harder dalen. Zomaar claimen dat er weer verzwaringen nodig zullen zijn is nergens op gebaseerd.
pi_198197457
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee hoor. Dat zie je zowel in Israël als de UK en nu ook al in Nederland qua besmettingen en opnames in de hele oude groep. We vaccineren nu 10x zo veel mensen per dag als er geinfecteerd worden, dat moet je niet vergeten.

De trend zal op de lange termijn altijd dalende zijn, tenzij het vaccin niet werkt.
Ik hoop dat je gelijk hebt, ik vind het zelf echt veel te vroeg om met zoveel zekerheid te zeggen dat we de komende maanden niet meer gaan stijgen. Maar to each their own ^O^
pi_198197464
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:11 schreef zalkc het volgende:

[..]

En nu ga je versoepelen (heel minimaal, dat wel). Dat betekend dat je eerst tijd moet nemen om effect te bepalen. Als het gelijk blijft mag de vlag wel uit wat mij betreft. Als er wel een stijging volgt is het weer snel gedaan met de versoepeling.

Uiteindelijk zal er vanaf mei minder risico zijn en gaan we terecht komen in een dalende lijn door seizoensinvloeden. Maar zeker de maand maart is nog erg risicovol en er is nog te weinig gevaccineerd en te weinig seizoenseffect om al een zekerheidje te hebben op een blijvende daling.
We moeten die golf zo lang mogelijk voor ons uit proberen te duwen.
Maar dat we nog in lockdown zitten en er geen daling meer is, maar dat het zeven-daagse gemiddelde gewoon weer stijgt, is geen goed teken.

Hier is het nog vakantie voor de schoolkinderen. Maar die is straks ook voorbij.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198197482
Dit is trouwens wel heel interessant: https://coronadashboard.r(...)ijk/verpleeghuiszorg
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198197496
quote:
7s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:16 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Ik hoop dat je gelijk hebt, ik vind het zelf echt veel te vroeg om met zoveel zekerheid te zeggen dat we de komende maanden niet meer gaan stijgen. Maar to each their own ^O^
Dat zeg ik dan ook niet. Bij een lokale uitbraak of meer versoepelingen zou er best een tijdelijke bump in opnames en bezetting kunnen zijn. Maar het effect van vaccins is inmiddels overduidelijk.
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:18:34 #217
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198197502
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Iets met huid en beer en er werd nog geschoten ook dacht ik.

maar goed, als ik aardappels wil koken ga ik ze ook niet na 2 minuten uit het water halen en halfrauw opeten omdat ze op de lange termijn wel gekookt zouden zijn. Het is een lopend proces wat nog niet het punt heeft bereikt dat je er al gebruik van kunt maken. Als je weet dat dat kantelpunt op hele korte termijn is kun je een heel klein voorschotje nemen. Als je het nu gaat nemen met minder dan 10% van de bevolking gevaccineerd is haast hetzelfde als zeggen dat er geen 2e golf zou komen omdat er al 10% ziek was geweest.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
pi_198197508
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:15 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Niet noodzakelijk. De vaccinaties gaan alleen maar sneller waardoor opnames en dus bezetting ook harder dalen. Zomaar claimen dat er weer verzwaringen nodig zullen zijn is nergens op gebaseerd.
Wat ik zeg is dat het een fine Line is waarop gelopen wordt.
Net zoveel versoepelen als kan, en als het weer oploopt, een tikkie verzwaren.

Jojo-en.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_198197513
quote:
0s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:17 schreef raptorix het volgende:
Dit is trouwens wel heel interessant: https://coronadashboard.r(...)ijk/verpleeghuiszorg
Ja daar kan je heel duidelijk zien dat vaccinatie zin heeft.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198197525
quote:
1s.gif Op donderdag 25 februari 2021 14:18 schreef capricia het volgende:

[..]

Wat ik zeg is dat het een fine Line is waarop gelopen wordt.
Net zoveel versoepelen als kan, en als het weer oploopt, een tikkie verzwaren.
Dat is wat anders. Net zei je nog keihard dat jojo-en hier gaat gebeuren.
  donderdag 25 februari 2021 @ 14:19:58 #221
12221 Tijn