Ik was niet onder de indruk van de wortel/pompoengalette, zeker niet aangaande hoeveel werk erin zit, dus die raad ik afquote:Op zondag 21 februari 2021 08:24 schreef Lonaa het volgende:
Cake
Goedemorgen, ik ben aan het twijfelen wel Ottolenghigerecht ik komende week op het menu zet.
Ik heb wel een kleine shortlist, denk ik. Ben ontzettend benieuwd naar de omeletten op 145. Volgens LS is de polenta met gegrilde paprika een enorme aanradar.quote:Op zondag 21 februari 2021 08:27 schreef minilot het volgende:
[..]
Ik was niet onder de indruk van de wortel/pompoengalette, zeker niet aangaande hoeveel werk erin zit, dus die raad ik afNog 35689832 andere recepten om uit te kiezen, succes!
![]()
Wauw, goed bezig zeg! Halve marathon in de loop van de lentequote:Op zondag 21 februari 2021 08:02 schreef minilot het volgende:
[..]
Iets meer dan dertien kilometer, wel voor minstens de helft heuvel op en heuvel af, want ik deed een ruim rondje om mijn door dijken omringende dorp en dan steeds dijk op, dijk af. Ging goed!Beetje achterstand opgelopen door bij vallen opgelopen zere knie en de sneeuw, maar ik denk toch wel dat die halve marathon er in de loop van de lente in zit
Hoe gaat het met je Ommetjes?
quote:Op zondag 21 februari 2021 08:58 schreef Sarabi het volgende:
Goedemorgen
Auto volladen voor een rondje Rotterdam.
Welke is jouw favoriet?quote:Op zondag 21 februari 2021 08:57 schreef minilot het volgende:
Allemachtig zeg, na gisteren de hele dag vasten en vanmorgen dertien kilometer hollen smaken al die pindakaasjes wel echt schandalig lekker!![]()
![]()
*peuzelt spinnend als een blij poesje verder*
Oh, ik denk dat ik dat ook nodig heb.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:18 schreef Myraela het volgende:
[..]
Welke is jouw favoriet?
Ik ben nu een havermout met banaan aan het maken en daar gaat een lepel koffie pindakaas overheen.
Je je zit als 5e maar wel net na een vriend van mijn man dus daar hebben we meestal wat langer werk.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:13 schreef Aure het volgende:
[..]hebben jullie een tijdsindicatie voor mij?
Dussss 2 uurtjes hebben we nog wel om even te wandelen? App maar als je onze kant op komt, waarschijnlijk zijn we dan wel al gewoon thuis en anders in de buurt, want echt lang wandelen mag ik toch nietquote:Op zondag 21 februari 2021 09:27 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je je zit als 5e maar wel net na een vriend van mijn man dus daar hebben we meestal wat langer werk.
Over een uur zijn we bij de eerste.
Ja, dat moet wel kunnenquote:Op zondag 21 februari 2021 09:29 schreef Aure het volgende:
[..]
Dussss 2 uurtjes hebben we nog wel om even te wandelen? App maar als je onze kant op komt, waarschijnlijk zijn we dan wel al gewoon thuis en anders in de buurt, want echt lang wandelen mag ik toch niet
Om vrolijk van te wordenquote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef minilot het volgende:
Veel plezier vandaag @:Sarabi, schitterend weer voor een rondreisje!
Da’s echt irritant, boodschappen die vandaag komen? Zodat je niet meer kunt aanpassen?quote:Op zondag 21 februari 2021 09:34 schreef Tuindier het volgende:
AH mailt net dat 4 aubergines niet geleverd kunnen worden. Beetje irritant, want het is niet alsof je die in een gerecht zo 'even' vervangt.
Die is ook echt heel erg lekker. Zelf m'n vriend die niet van kokos houdt, vond die wel lekker. Al heb ik de pot toch omgedoopt tot mijn pot, hij mag de fruitige dingen hebben.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:35 schreef minilot het volgende:
Favoriet overigens tot dusver is de kokos/zeezoutPindakaas dus, geen paaseien
quote:Op zondag 21 februari 2021 09:41 schreef Leintjeuh het volgende:
Sarabi, kan ik ook bericht krijgen als jullie in de buurt zijn?
* Leintjeuh mompelt iets over koekjes
Ja precies, dus dat is een dag minder gevuld in mijn weekmenu.quote:Op zondag 21 februari 2021 09:39 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Da’s echt irritant, boodschappen die vandaag komen? Zodat je niet meer kunt aanpassen?
Veel Fok!kers vandaagquote:Op zondag 21 februari 2021 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
Straks Sarabi verwelkomen
Biertjes besteld als bedankje voor meeklussers
Leuk leukquote:Op zondag 21 februari 2021 09:54 schreef PdeHoog het volgende:
Straks Sarabi verwelkomen
Biertjes besteld als bedankje voor meeklussers
Wanneer kom je hier in de buurt??quote:
Volgend weekendquote:Op zondag 21 februari 2021 10:15 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Wanneer kom je hier in de buurt??
Ik bedoelde buiten NL..quote:Op zondag 21 februari 2021 10:20 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgend weekendmaar we kunnen voor jou ook een andere datum prikken.
Hahahaquote:Op zondag 21 februari 2021 10:25 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik bedoelde buiten NL..![]()
Ik ben er idd niet volgend weekend. Komt wel.. combineer je het met een mooie dag en ga je de rest van de dag op het strand liggen
Ik haalde er 7 uit. Ze moeten wel echt maar 7 minuten ofzo, geen 10.quote:Op zondag 21 februari 2021 07:30 schreef Myraela het volgende:
[..]
En echt simpel! Extra veel zin in vanmiddag nu.![]()
Hoop wel dat ik genoeg voor de high tea heb. Waarschijnlijk heb ik teveel, maar toch de neiging meer te gaan maken. :’)
High tea moet een flinke baksteen zijn.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:56 schreef Molo het volgende:
Ik haalde er 7 uit. Ze moeten wel echt maar 7 minuten ofzo, geen 10.
Ik had rond de 8 gedaan en ze hadden wat zachter gemogen nog.
Zijn wel uhmmm, flinke bakstenen op je maag als je ze in een high tea gebruikt met nog meer zoete handel
Niet afgebakken invriezen kan beste denk ik? Je bakt ze neem ik aan toch op laatste moment pas gezien loperigheidswens?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:03 schreef Myraela het volgende:
[..]
High tea moet een flinke baksteen zijn.Wilde het recept eigenlijk halveren, gewoon 1pp, maar maak nu nog maar wat extra in een muffinpapiertje, misschien kan ik ze wel invriezen ofzo.
Heb misschien wel iets teveel zoete zooi, maarja, je moet toch variatie hebben, anders is het geen high tea.
Ik ga ze wel eerst afbakken. En dan uit de vriezer gewoon ontdooien en even in de magnetron, denk ik. Die voor vanmiddag inderdaad wel gewoon last minute afbakken. Voor zulke dagen zou ik wel een tweede oven willen hebben.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:06 schreef Molo het volgende:
Niet afgebakken invriezen kan beste denk ik? Je bakt ze neem ik aan toch op laatste moment pas gezien loperigheidswens?
Ik heb cakevormpjes gebruikt, ging prima qua eruit halen
quote:Op zondag 21 februari 2021 11:07 schreef vlindertje89 het volgende:
Veel plezier weer vandaag Sarabi!
En inderdaad Mini, het wordt alleen maar lekkerder zo met dit weer
En eens opzoeken of pindabaas ook in Utrecht zit. Dan even inslaan volgende week
Was net aan het editten haha, had het idd gevonden, thanks! Nu al zin inquote:Op zondag 21 februari 2021 11:14 schreef Clubsoda het volgende:
[..]Zadelstraat, tegenover Kek&Lisa.
Oops te laatquote:Op zondag 21 februari 2021 10:57 schreef PdeHoog het volgende:
@:sarabi: app je ff als je in de buurt bent?
Dan zijn ze wel flink doorgegaard bij oppiepen.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:08 schreef Myraela het volgende:
[..]
Ik ga ze wel eerst afbakken. En dan uit de vriezer gewoon ontdooien en even in de magnetron, denk ik. Die voor vanmiddag inderdaad wel gewoon last minute afbakken. Voor zulke dagen zou ik wel een tweede oven willen hebben.
Zolang ze zacht zijn wanneer ze de vriezer ingaan, denk/hoop ik dat het wel meevalt. Ik heb ze ook een keer koud uit een restaurant meegekregen, die moest ik ook maar een paar seconde in de magnetron doen en was perfect.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:18 schreef Molo het volgende:
Dan zijn ze wel flink doorgegaard bij oppiepen.
Maar alsnog super met iets erbij denk ik
Veel plezier!
Oef 😅quote:Op zondag 21 februari 2021 11:19 schreef Clubsoda het volgende:
Kast van kind uitgemest, vuilniszak met te kleine kleding weggemieterd en een doos met winterkleding ingepaktMijn hoogtepunten bestaan uit opruim/inpakprojectjes
Ook zo'n horreurquote:Op zondag 21 februari 2021 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nog twee maandenen dan alles weer uitpakken
Uitpakken vind ik stommer, want dan moet je weer zo nadenken waar alles heen moet. Maar het is inderdaad voor een goed doel en ik verheug me zo op het nieuwe huisquote:Op zondag 21 februari 2021 11:30 schreef Molo het volgende:
[..]
Ook zo'n horreur
Maarrrrr, dan wel iets tofs tegemoet en in hopelijk net zulk heerlijk weer als vandaag
Ik vind dst altijd wel lekker.. zooi weggooien en uitzoeken.. dat doe ik iig alleen bij een verhuizing.. dus dan zijn verhuizingen wel weer lekker..quote:Op zondag 21 februari 2021 11:29 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Nog twee maandenen dan alles weer uitpakken
Hier hangen de kerstlichtjes nog op het balkon...quote:Op zondag 21 februari 2021 11:31 schreef Molo het volgende:
Ik heb nog een halve fles glühwein, en koolraap
Ik ben nog niet klaar met de winter ja!
Mooi is dat ja op die leeftijdquote:Op zondag 21 februari 2021 11:36 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lig hier dubbel: mini-G heeft een whatsapp conversatie met een klasgenootje om buiten te gaan spelen
Integraal weggooien als je ze toch al een poos niet gemist hebtquote:Op zondag 21 februari 2021 11:37 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Ik vind dst altijd wel lekker.. zooi weggooien en uitzoeken.. dat doe ik iig alleen bij een verhuizing.. dus dan zijn verhuizingen wel weer lekker..
Ik heb nog wat dozen staan can de laatste verhuizing waar ik niet meer aan toe gekomen was om uit te zoeken.. groot vermoeden dat dat pas gedaan wordt bij de volgende verhuizing
quote:
Gheheh zonder corona zouden we elkaar iedere week zine bij het sporten.. dus dat we nu moeten bijpraten komt ook wel voor een groot gedeelte daar door (en ik woon niet altijd om de hoek, al was ze zonder corona al op bezoek geweest vermoed ik) dus.. altijd een beetje lastig dit soort dingen.. en.. zo is ze.. en zo accepteren we haar (in de vrienden groep) al jaren.. dus ineens weggooien is ook zo wat.. maar goed.. het is wel stomquote:Op zondag 21 februari 2021 11:43 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Integraal weggooien als je ze toch al een poos niet gemist hebt
Hier 7 graden.. voor de komende week.. ach.. heb ik net warme winterwandelschoenen...quote:Op zondag 21 februari 2021 11:46 schreef z80 het volgende:
13.5 Graden buiten. Alle ramen en deuren inmiddels open. Nog 2 graden er bij graag. Dan bodywarmer aan en lopen. Ergens zo rond de 20KM volgens planning. Met zo min mogelijk dijk. Die is nu veel te vol.
En eerste antihistamine er in voor dit jaar, vlak voor het de deur uit gaan nummer twee.
Gaat dit over die dozen of over die vriendin?quote:Op zondag 21 februari 2021 11:49 schreef Barreltje het volgende:
[..]
Gheheh zonder corona zouden we elkaar iedere week zine bij het sporten.. dus dat we nu moeten bijpraten komt ook wel voor een groot gedeelte daar door (en ik woon niet altijd om de hoek, al was ze zonder corona al op bezoek geweest vermoed ik) dus.. altijd een beetje lastig dit soort dingen.. en.. zo is ze.. en zo accepteren we haar (in de vrienden groep) al jaren.. dus ineens weggooien is ook zo wat.. maar goed.. het is wel stom
Ja helemaal mee eensquote:Op zondag 21 februari 2021 11:46 schreef PdeHoog het volgende:
[..]Ik vind het wel bijzonder om die ontwikkeling mee te maken.
Anderhalf jaar geleden was mini-G een heel schuchter jongetje dat vooral het liefst zat te gamen of tv te kijken en weinig contact had met anderen. Dat doet hij nog wel graag, maar hij heeft veel meer contact met klasgenootjes en vriendjes buiten school om. Dankzij Whatsapp ook.
Aan de ene kant is zoveel techniek misschien overbodig op jonge leeftijd, maar in deze tijden brengt het ook een hoop extra
Tnx. Ik keek scheelquote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat dit over die dozen of over die vriendin?
Werk of leven of mijn zonden overdenken, of zingenquote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Barreltje het volgende:
@:borisz en @:z80 wat doen jullie tijdens het wandelen eigenlijk?
Ik verveel me meestal na 20 minuten wel..
Ik wandel nooit zo lang als de heren, maar heb altijd m’n camera bij me, zoek fijne plaatjes, beestjes of mooie vormenquote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Barreltje het volgende:
Meestal stevig doorlopenquote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Barreltje het volgende:
Weinig. Verstand op nul en gewoon lopen. Zeker het standaard rondje. Dat is puur bewegen en kop leeg maken.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Barreltje het volgende:
Mooi, ditquote:
Dat is nog helemaal niet in kannen en kruiken, al is het een wmb zeer eng hellend vlakquote:Op zondag 21 februari 2021 12:15 schreef z80 het volgende:
Ik zit wat rond te lezen op internet.
Waar China de grond in geboord werd met een app die aangaf dat je geen corona hebt of inmiddels een vaccinatie, want privacy schending en discriminatie. Komen nu landen, horeca en reiswereld met het zelfde idee. En is het ineens geen enkel probleem meer.
Blijkbaar gaat het moraal de prullenbak in als er geld verdien kan worden.
quote:Op zondag 21 februari 2021 11:51 schreef Molo het volgende:
[..]
Gaat dit over die dozen of over die vriendin?
We zeiden net hetzelfde over jouquote:Op zondag 21 februari 2021 12:39 schreef Aure het volgende:
En wat een leukerds zijn het toch, Sarabi en dr man
Jaaa zou tof zijn!!quote:Op zondag 21 februari 2021 12:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We zeiden net hetzelfde over jouwie weet ooit in de toekomst met zijn allen met een biertje op he terras of een bierfestival.
Wel toch? Is een all-womens teamquote:Op zondag 21 februari 2021 12:53 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Alleen dus jammer dat die niet gebrouwen wordt door de vrouwen
Ik dacht van niet.quote:
Volgens hun eigen website nog wel door vrouwen op dit momentquote:Op zondag 21 februari 2021 12:58 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik dacht van niet.
Ik dacht dat ze het tegenwoordig door andere lieten brouwen, maar misschien zit ik fout.
Telt shandy ook 😂?quote:Op zondag 21 februari 2021 12:52 schreef Sarabi het volgende:
[..]
We zeiden net hetzelfde over jouwie weet ooit in de toekomst met zijn allen met een biertje op he terras of een bierfestival.
Dat wil ik eigenlijk ook wel. Whatsapp conversaties om buiten te gaan spelenquote:Op zondag 21 februari 2021 11:36 schreef PdeHoog het volgende:
Ik lig hier dubbel: mini-G heeft een whatsapp conversatie met een klasgenootje om buiten te gaan spelen
Hahaha gotta catch them all.quote:Op zondag 21 februari 2021 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wil ik eigenlijk ook wel. Whatsapp conversaties om buiten te gaan spelenMaar ik ken niemand die wel buiten wil spelen. En dan bedoel ik dus serieus beetje met een bal trappen en van die kinderspelletjes die we vroeger deden (landverovertje) en zo
Of beetje klooien in de speeltuin, Schommelen, klimmen, glijbaan. En er is hier ook een tennisbaan en een tafeltennistafel in het park. Ook leuk. Maar blijkbaar is dat allemaal ineens gek als je volwassen bent
En volwassenen die zoiets wel doen gaan dan op de foto om op fb te laten zien hoe maf ze wel niet zijn.
Ik vermoed overigens dat Sarabi gewoon een soort van dubbele agenda heeft en plots zoveel mogelijk fokkers wil ontmoetenIk wil alleen niet dat ze voor een paar biertjes helemaal naar het noorden van het land komt rijden
Wij hebben dus een stel vrienden waarmee we dus apekooien op verjaardagen (en dat gaat bloedfanatiek, maar wel heel gezelligquote:Op zondag 21 februari 2021 13:12 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat wil ik eigenlijk ook wel. Whatsapp conversaties om buiten te gaan spelenMaar ik ken niemand die wel buiten wil spelen. En dan bedoel ik dus serieus beetje met een bal trappen en van die kinderspelletjes die we vroeger deden (landverovertje) en zo
Of beetje klooien in de speeltuin, Schommelen, klimmen, glijbaan. En er is hier ook een tennisbaan en een tafeltennistafel in het park. Ook leuk. Maar blijkbaar is dat allemaal ineens gek als je volwassen bent
En volwassenen die zoiets wel doen gaan dan op de foto om op fb te laten zien hoe maf ze wel niet zijn.
Ik vermoed overigens dat Sarabi gewoon een soort van dubbele agenda heeft en plots zoveel mogelijk fokkers wil ontmoetenIk wil alleen niet dat ze voor een paar biertjes helemaal naar het noorden van het land komt rijden
Kan je me introduceren?quote:Op zondag 21 februari 2021 13:44 schreef Candaasje het volgende:
Wij hebben dus een stel vrienden waarmee we dus apekooien op verjaardagen (en dat gaat bloedfanatiek, maar wel heel gezellig), of gaan trampolinespringen in zo'n hal (of nouja, dat deden we, mijn hoofd trekt dat niet
), zo'n klimparcour tussen de bomen, klimmen/boulderen... dat soort dingen.
Alles zonder FB-foto's gelukkig. (Ik zou er dan ook bekaaid afkomen, want die twee vrienden zijn een soort supermensen ofzo. Lenig, sterk, snel en zonder angst. Het is dat ze echt superlief zijn)
En met andere vrienden doen we ook gewoon frisbee-spelletjes in het park, tikkertje en dat soort ongein. Vorig jaar bouwden we een feestje in een 'fontein' (groot woord, plasje water is een betere omschrijving) op Utrecht CS. Het was namelijk allejezusheet. Eerst werden we raar aangekeken, maar al snel deden steeds meer mensen mee.
En met wéér andere vrienden gingen we minigolfen en klommen we in bomen. Gewoon, omdat het kon.
Nouja dat was dus pre-corona natuurlijk. Maar je moet gewoon doen wat je leuk vindt en je er geen bal aan van trekken dat andere mensen al vroeg (te) oud zijn geworden
Altijd welkomquote:Op zondag 21 februari 2021 13:46 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Kan je me introduceren?
Ik wil wel doen wat ik leuk vind, maar in je eentje is het verrekte saai
Is NLiB niet iets voor jou dan?quote:Op zondag 21 februari 2021 12:06 schreef AnneX het volgende:
Wandelen is inderdaad ook niet mijn ding. Vandaar mijn bewondering voor de discipline van Zet en van borisz om te gaan iedere dag en vrijwel ieder weekend.
En Lonaa natuurlijk met het tillen, duwen en trekken van materiaal.
Een stukkie fietsen in de vlakke polder doe ik weer wel.
Zit echt wel te puzzelen om weer naar de sportschool te gaan als het weer kan.
#stijfjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |