abonnement Unibet Coolblue
pi_198129699
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Het grappige is dat de huidige leidinggevende een paar weken geleden al een clash had met een andere collega.
Ik vraag me af of je je wel realiseert dat dit zijn opdracht is, kijk er niet van op als er complimenten gegeven zijn voor deze aanvaring. De COO en nieuwe leidinggevende hebben duidelijk instructies ontvangen. En die zijn niet om iedereen binnenboord te houden, door te gaan op de oude voet en de sfeer goed te houden. Jij en anderen worden uitgerookt. Knoop dat goed in je oren.

edit: het enige 'grappige' is dat je in dit voorval jij je gelijk bevestigd ziet dat de nieuwe luit het niet goed doen of aanvoelen allemaal...terwijl het tegendeel nu juist het geval is, omdat het nu juist de bedoeling is.

[ Bericht 6% gewijzigd door Itam op 21-02-2021 14:49:37 ]
pi_198130024
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hier denk ik ook serieus over na om een tegendossier te vormen. Ik weet eigenlijk dat het niet veel uitmaakt maar zijn beweringen kan ik makkelijk onderuit halen door mijn directe en indirecte collega's erbij te betrekken. Want ik werk met ze al jaren, we kennen elkaar goed, kunnen zeker goed met elkaar opschieten en werken in hechte teamverband daar waar het nodig is.
Puntje bij paaltje kiest iedereen voor zich zelf en weet niemand waar je het over hebt. Betrek nooit iemand in je gesprekken. Dat kan vooral erg fout aflopen. Mensen zijn altijd bang voor hun baan en durven pas echt hun mond open te doen als ze al ander werk hebben en zelfs dan maar zeer beperkt.

Jij bent nu vooral loyaal aan het bedrijf zoals het was voor dat er een nieuwe eigenaar is gekomen. Je weet alleen niet waar de nieuwe eigenaar naar toe wilt gaan. In je hoofd moet alles gaan zoals het ging want dat is de beste manier. Nee dat was de beste manier bij de oude werkgever die de boel heeft verkocht (waarom eigenlijk). De nieuwe eigenaar heeft een ander idee en verandering is zeer moeilijk. Je hebt altijd mensen die perse de oude manier willen doorzetten. Dit houdt in dat er "voorbeelden" gesteld gaan worden. Dus mensen worden op staande fout eruit gegooid. Kosten maken niet uit want de rest gaat daarna of zelf weg of passen zich aan.
Op het lange termijn wint de nieuwe eigenaar altijd. En pas op dat jij daarmee vooral niet verliest. Opstaande voet ontslag is nooit een leuke voor je CV. Ongeacht of je gelijk hebt en of de rechter het terug draait.
pi_198130621
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je vaste salaris dat klopt. Dat is iets wat voor 100% inzet wordt betaald maar ik ben altijd iemand geweest die zich 200% heeft opgesteld voor het bedrijf. Dat is dan het stukje wat ik zeker terug wil zien, ook al is dat mijn eigen mening.
Dit kan niet serieus bedoeld zijn. Toch?
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  zondag 21 februari 2021 @ 15:51:48 #54
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198131189
TS wij zijn nu 4 jaar geleden overgenomen, en ik bewonder je strijdvaardigheid,maar je zit in een exit traject en niks wat je doet of tegedossiert gaat dat oplossen.

Wordt lid vd bond en zorg voor rechtsbijstand.

Investeerders geven geen reet om ontslagvergoedingen, die staan anders in de boeken. Een hoog EBITDA is wat telt. De toko moet weer verkocht over 1 a 2 jaar.
Dum de dum
pi_198133685
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:57 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Hier denk ik ook serieus over na om een tegendossier te vormen. Ik weet eigenlijk dat het niet veel uitmaakt maar zijn beweringen kan ik makkelijk onderuit halen door mijn directe en indirecte collega's erbij te betrekken. Want ik werk met ze al jaren, we kennen elkaar goed, kunnen zeker goed met elkaar opschieten en werken in hechte teamverband daar waar het nodig is.

Het grappige is dat de huidige leidinggevende een paar weken geleden al een clash had met een andere collega. De betreffende collega kon er niet meer tegen dat hij constant fantasieverhalen aankondigde. Geen betrokkenheid heeft met ons en de huidige gang van zaken op werkvloer, dat hij de rest niet goed kan aansturen. De gevolgen van zijn slechte keuzes niet inziet etc. Dat ging toen best op een harde toon tijdens ons groepsgesprek. Iedereen is hier getuigen van. De betreffende collega werd achteraf voor een gesprek geroepen dat hij kon vertrekken. Dat is achteraf weer teruggedraaid.

Dit laat wel zien dat hij een groep heeft die eigenlijk hem de rug toekeert. Niet persoonlijk maar puur op basis van zijn manier van communiceren met ons, het gebrek van betrokkenheid, dat hij niet naar ons luistert maar meer de COO zijn bevelen opvolgt etc.

Daarom is het grappig dat hij met hetgeen waarmee hij geconfronteerd werd nu tegen mij gebruikt. Ze durven nu ook geen gezamenlijke gesprekken meer te voeren maar pikken ons een voor een onverwachts uit voor een gesprek waar ze dan hun ontevredenheid aankaarten.

Productiepersoneel is in het algemeen ook niet tevreden met hele gang van zaken. Vrijwel iedereen komt met tegenzin naar werk.

Het is zo gek allemaal dat dit via een persoon gebeurt maar niemand iets er tegen kan doen.
Ik zou de dossiervorming niet gebruiken om m'n gelijk te halen, maar om mezelf geen onwaarheden te laten aanpraten. Conflicten met je leidinggevende kunnen een enorme wissel op je trekken dus dat is geen overbodige luxe.

Kijk, als hij van boven een opdracht krijgt om vanuit een andere visie te werken en van onder wordt hij enorm tegen gewerkt, zit hij wel met een enorm probleem. Een beetje manager snapt wel dat hij draagvlak van z'n afdeling nodig heeft.

Misschien is hij zelf wel bang om z'n baan te verliezen en zit hij daardoor in overdrive. Of hij zit tussen 2 vuren. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij er zelf ook slapeloze nachten van heeft, ook al lijkt het misschien van niet. Maar als jij met hem in gesprek zou gaan over hoe hij meer draagvlak kan creëren binnen de afdeling voor de nieuwe visie, dan ontstaat er een mogelijkheid voor een win-win situatie. Ik heb zelf bijv wel eens serieus zeur sessies gedaan om samenwerking te bevorderen en je zag de weerstand gewoon afnemen. 9 van de 10 keer zijn bij een clash de verschillende wensen namelijk helemaal niet mutually exclusive.
pi_198133801
Ga gewoon solliciteren en laat ze de tering krijgen. Dat zou mijn eerste reactie zijn. Zo weinig mogelijk moeite in streken. Mits je in een sector zit waar de banen voor het oprapen liggen natuurlijk maar dat weet ik niet.
  zondag 21 februari 2021 @ 22:31:07 #57
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198139526
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 13:42 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Je vaste salaris dat klopt. Dat is iets wat voor 100% inzet wordt betaald maar ik ben altijd iemand geweest die zich 200% heeft opgesteld voor het bedrijf. Dat is dan het stukje wat ik zeker terug wil zien, ook al is dat mijn eigen mening.
Vraagt je werkgever 200% inzet? Of is dat je eigen keuze?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_198139907
Start je eigen bedrijf met je eigen visie? Doe gewoon wat er gevraagd wordt als er niet wordt omgekeken naar suggesties.
  maandag 22 februari 2021 @ 08:49:58 #59
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198142009
Als het nou alleen je leidinggevende was geweest, dan waren er wel mogelijkheden geweest om die het leven moeilijk te maken. Maar kennelijk is het de hele top die een andere koers vaart. Daar is niks tegen te beginnen. Dan kun je beter op je gemakje naar een andere baan zoeken en verder zorgen dat je ze als dat nodig is een flinke poot kn uitdraaien.
pi_198143288
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 18:12 schreef Daboman het volgende:

[..]

Ik zou de dossiervorming niet gebruiken om m'n gelijk te halen, maar om mezelf geen onwaarheden te laten aanpraten. Conflicten met je leidinggevende kunnen een enorme wissel op je trekken dus dat is geen overbodige luxe.

Kijk, als hij van boven een opdracht krijgt om vanuit een andere visie te werken en van onder wordt hij enorm tegen gewerkt, zit hij wel met een enorm probleem. Een beetje manager snapt wel dat hij draagvlak van z'n afdeling nodig heeft.

Misschien is hij zelf wel bang om z'n baan te verliezen en zit hij daardoor in overdrive. Of hij zit tussen 2 vuren. Ik kan me zomaar voorstellen dat hij er zelf ook slapeloze nachten van heeft, ook al lijkt het misschien van niet. Maar als jij met hem in gesprek zou gaan over hoe hij meer draagvlak kan creëren binnen de afdeling voor de nieuwe visie, dan ontstaat er een mogelijkheid voor een win-win situatie. Ik heb zelf bijv wel eens serieus zeur sessies gedaan om samenwerking te bevorderen en je zag de weerstand gewoon afnemen. 9 van de 10 keer zijn bij een clash de verschillende wensen namelijk helemaal niet mutually exclusive.
Persoonlijk denk ik dat hij tussen twee vuren staat. Ik heb nu even in het weekend over zitten nadenken, ook jullie berichten in acht nemend. Kijk dat je helemaal niets kunt beginnen tegen de top besef ik eigenlijk heel goed. Als ik zo denk dan weet ik eigenlijk ook niet waarom ik het moeilijker heb gemaakt dan uiteindelijk nodig was. Normaal sta ik altijd open voor veranderingen en ben ik ook gewoon positief ingesteld. Misschien is dit een hardnekkige actie geweest die ook een beetje voortvloeit uit mijn opstandige karakter. Mijn goede collega die daar al 25+ jaren werkt kampt exact met hetzelfde probleem. Hij is de volgende aan de beurt die ook op gesprek moet komen. Ik zal eens met hem praten en overleggen of het niet beter is dat we onze houding veranderen.

Ik denk dat wij ons open moeten stellen en toch moeten proberen om mee te gaan met de verandering, ondanks dat dit ons weer een hele andere rooster en meer werkdruk gaat bezorgen. De leidinggevende heeft ook wel gezegd dat hij de verantwoording op zich gaat nemen als de nieuwe strategie niet lukt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Werkperd op 22-02-2021 10:53:40 ]
pi_198143339
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 22:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Vraagt je werkgever 200% inzet? Of is dat je eigen keuze?
Nee maar als alles secuur volgens de regels en dus zakelijk moet zijn dan kom je ook geen stap verder. Je hebt altijd wel iets ''extra's'' over voor het bedrijf waarin je gelooft. Het onderdeel dat je dan vormt behaalt wel hogere prestaties wat ten gunste is voor het bedrijf zelf. Dat wordt dan waarschijnlijk loyaliteit genoemd.

Tja, achteraf zie je maar weer dat het geen hol uitmaakt natuurlijk maar goed.
pi_198143346
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 08:49 schreef Hexagon het volgende:
Als het nou alleen je leidinggevende was geweest, dan waren er wel mogelijkheden geweest om die het leven moeilijk te maken. Maar kennelijk is het de hele top die een andere koers vaart. Daar is niks tegen te beginnen. Dan kun je beter op je gemakje naar een andere baan zoeken en verder zorgen dat je ze als dat nodig is een flinke poot kn uitdraaien.
Gelijk heb je.
  maandag 22 februari 2021 @ 11:03:30 #63
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_198143508
quote:
0s.gif Op maandag 22 februari 2021 10:52 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Nee maar als alles secuur volgens de regels en dus zakelijk moet zijn dan kom je ook geen stap verder. Je hebt altijd wel iets ''extra's'' over voor het bedrijf waarin je gelooft. Het onderdeel dat je dan vormt behaalt wel hogere prestaties wat ten gunste is voor het bedrijf zelf. Dat wordt dan waarschijnlijk loyaliteit genoemd.

Tja, achteraf zie je maar weer dat het geen hol uitmaakt natuurlijk maar goed.
Nou ja, in sommige gevallen komt het wel uit en ik ben er ook geen voorstander van alles op het werk als een pure transactie te benaderen in de zin van "uur = 25 euro, dus ik ga niet mee op uitjes". Maar sommige medewerkers hebben de neiging om gevraagde verandering in het heden te koppelen aan gemaakte onbetaalde overuren uit het verleden. Dus als jij zegt: "ik heb altijd 200% gegeven" dan is dat enigszins overbodig voor wat je nu moet doen of wat je huidige leidinggevende wil. Mijn tip is dus ook niet teveel te blijven kijken aan wat je extra's waren die je er ooit in hebt gestopt.

Vergelijk het met een relatie: koop je er iets voor als je partner zegt dat hij of zij geen zin heeft om het gedrag aan te passen, aangezien er zogenaamd de afgelopen jaren al veel meer van diens kant is gekomen? Of zou je dat dan als oude koeien zien?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
  maandag 22 februari 2021 @ 13:39:03 #64
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198145697
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 14:55 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Dus aangeven dat ik bereid ben om mee te werken maar ondertussen andere werk zoeken? Maar mochten ze willen dat ik niet meer welkom ben dan wil ik natuurlijk wel een vergoeding aangezien ik tien jaar lang mijn steentje heb bijgedragen.

Vind dit echt zo jammer man. Helemaal nergens voor nodig geweest dit hele gebeuren. Maar goed.
Je hebt toch iedere maand je salaris gehad neem ik aan? :)

Laat me raden: het is je eerste baan en je bent geen geboren jobhopper.
Gezien je vorige topics ligt het niet per definitie aan de leidinggevende noch aan de investeringsmaatschappij.
Je ervaart al 4 jaar lang een mate van stress richting overspannenheid.

Misschien toch eens wat doen met de tips uit dat topic en gaan solliciteren?
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198155414
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef Elpis het volgende:

[..]

Je hebt toch iedere maand je salaris gehad neem ik aan? :)

Laat me raden: het is je eerste baan en je bent geen geboren jobhopper.
Gezien je vorige topics ligt het niet per definitie aan de leidinggevende noch aan de investeringsmaatschappij.
Je ervaart al 4 jaar lang een mate van stress richting overspannenheid.

Misschien toch eens wat doen met de tips uit dat topic en gaan solliciteren?
Scherp. Dan weet ik eerlijk gezegd ook niet of hij moet inzetten op een beter werkbare cultuur. Misschien moet hij zich dan juist afvragen wanneer het genoeg is geweest. Persoonlijk leg ik de grens bij mijn gezondheid, als blijven een duidelijk risico met zich meebrengt voor mijn gezondheid, dan zou ik aansturen op vertrek. Maar goed, dat is natuurlijk verder aan hem.
  dinsdag 23 februari 2021 @ 11:07:01 #66
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_198158503
Nieuwe heren, nieuwe wetten.
Zij hebben jullie overgenomen, dus zo goed zal het niet gegaan zijn.
Zij hebben duidelijke ideeën over hoe beter moet, maar daar zul je je voor moeten aanpassen.

En als je nu al in je hoofd hebt zitten, dat je baas en zijn baas "smerige spelletjes" aan het spelen zijn, komt het niet meer goed. Alsof die mensen het hun dagtaak maken jou je leven zuur te maken?
Schei toch uit.

Get with the program or get out.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_198159021
quote:
7s.gif Op maandag 22 februari 2021 13:39 schreef Elpis het volgende:

[..]

Je hebt toch iedere maand je salaris gehad neem ik aan? :)

Laat me raden: het is je eerste baan en je bent geen geboren jobhopper.
Gezien je vorige topics ligt het niet per definitie aan de leidinggevende noch aan de investeringsmaatschappij.
Je ervaart al 4 jaar lang een mate van stress richting overspannenheid.

Misschien toch eens wat doen met de tips uit dat topic en gaan solliciteren?
Ik ben inderdaad geen jobhopper.

Het is al 2 a 3 jaar gaande klopt en met huidige veranderingen voelt het aan als de druppel die de emmer doet overlopen. Ik heb eens goed over nagedacht en het komt er eigenlijk allemaal op neer dat ik mezelf om niets te druk heb gemaakt. Loyaliteit, extra inzet, flexibiliteit, allemaal punten die geen meerwaarde hebben als puntje bij paaltje komt. Kortom, beter dat ik mezelf zakelijker en niet emotioneel ga opstellen en gewoon doen wat zij denken dat beter zal zijn. Tijd zal wel laten zien of zij daarin gelijk hebben gehad.
pi_198159086
Ik heb weleens een overname meegemaakt(winkeltje) en de nieuwe regiomanager wilde alles anders doen.

Iedereen was over de zeik :D Maar het gedoe was van korte duur. Na een tijdje hadden ze geen tijd/aandacht meer voor ons filiaaltje en konden we grotendeels weer overgaan op ons chaotische normaal:)

Maargoed, als dit al 2 jaar gaande is.... Is echt verneukeratief. Sloopt je mentaal.

Tja, nooit teveel bouwen aan het bedrijf maar vooral bouwen aan je eigen skills en positie op de arbeidsmarkt. Je bent je eigen merk tegenwoordig... altijd beetje rondkijken en netwerken zodat je kan overstappen mocht de noodzaak zich aandienen...

Geld krijgen omdat je 10 jaar hebt meegewerkt... dat is normaal als werknemer, daar stond salaris tegenover. Niks mis mee om wat extra inzet te doen maar heel veel extra doen wat niet in verhouding staat tot het loon. Ja dat is achteraf soms stank voor dank.

Tis een harde wereld vaak bij bedrijven. Uit het oog uit het hart.. moet wel zeggen, er zijn ook nette bedrijven. Mijn baas zegt; 'het is de bedoeling dat iedereen blijft tot pensioen'. Daar lijkt 'ie zich wel aan te houden als ik zo rondkijk in het bedrijf. Zo zijn mensen die bepaald werk niet meer kunnen overgeplaatst naar compleet andere functies waar ze nieteens een diploma voor hebben. Of ze creeeren een functie zodat mensen gewoon kunnen werken tot hun pensioen :D
pi_198210442
We hebben een constructieve gesprek gehad. Iedereen tevreden en we kijken weer vooruit.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Heeft echt geholpen =)
  vrijdag 26 februari 2021 @ 07:11:55 #70
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_198211749
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 00:03 schreef Werkperd het volgende:
We hebben een constructieve gesprek gehad. Iedereen tevreden en we kijken weer vooruit.

Nogmaals bedankt voor jullie reacties. Heeft echt geholpen =)
Hahaha. Je bent weer even gekieteld dus?

Aan jou hebben ze een goeie. Zo nu en dan een keer mopperen, maar verder kunnen ze je alles flikken. Weg zul je niet gaan. Misschien loop je zelfs weer even iets harder nu je weer even blij bent.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
pi_198211763
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:11 schreef avotar het volgende:

[..]

Hahaha. Je bent weer even gekieteld dus?

Aan jou hebben ze een goeie. Zo nu en dan een keer mopperen, maar verder kunnen ze je alles flikken. Weg zul je niet gaan. Misschien loop je zelfs weer even iets harder nu je weer even blij bent.
Wat negatief weer.
Ken genoeg mensen die met een beetje tegenslag of even geen plezier in het werk gelijk ontslag nemen.

En soms is het karma en komen die echt heel slecht weer aan de bak en worden bloedzuigers van de staat.
Niets mis met TS zijn handelen.
Vakman pur sang
pi_198212658
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 februari 2021 11:45 schreef Werkperd het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad geen jobhopper.

Het is al 2 a 3 jaar gaande klopt en met huidige veranderingen voelt het aan als de druppel die de emmer doet overlopen. Ik heb eens goed over nagedacht en het komt er eigenlijk allemaal op neer dat ik mezelf om niets te druk heb gemaakt. Loyaliteit, extra inzet, flexibiliteit, allemaal punten die geen meerwaarde hebben als puntje bij paaltje komt. Kortom, beter dat ik mezelf zakelijker en niet emotioneel ga opstellen en gewoon doen wat zij denken dat beter zal zijn. Tijd zal wel laten zien of zij daarin gelijk hebben gehad.
Vooral dat zakelijker opstellen zal je rust geven. In principe wissel jij energie, kennis en tijd om in geld.

Het is niet meer en het is niet minder. Dat houdt niet in dat het niet leuk moet zijn en enige flexibiliteit handig is. Maar als het puntje bij paaltje komt, komt het daar op neer.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  vrijdag 26 februari 2021 @ 14:48:44 #73
112386 avotar
P0werd by Black Coffee
pi_198218200
quote:
1s.gif Op vrijdag 26 februari 2021 07:15 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wat negatief weer.
Ken genoeg mensen die met een beetje tegenslag of even geen plezier in het werk gelijk ontslag nemen.

En soms is het karma en komen die echt heel slecht weer aan de bak en worden bloedzuigers van de staat.
Niets mis met TS zijn handelen.
Heeft niets met karma te maken, maar met een gebrek aan ruggegraat.
"Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD
"Dear life, when I asked whether or not my day could get any worse, it was meant as a rethorical question, not a challenge!"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')