abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 3 maart 2021 @ 17:15:41 #151
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198304460
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 16:46 schreef BasEnAad het volgende:
Ik ga ook steeds meer naar de waarde-aandelen toe. Die zijn wat achtergebleven en betalen prima dividend. Mocht er weer een klap komen van -30% dan zit ik redelijk veilig en ik heb wat cash achter de hand om bij te kopen als er een terugval is.
Maar value is dus helemaal geen garantie op mindere daling. Ik zat juist in value en dat daalde het hardste. ASML en ADYEN daalden nauwelijks.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198304534
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik moest ca 30% verkopen op de bodem en daarna zat ik op de rand van de limiet.
Is wel met. 150% hersteld sindsdien
Doe nou niet zoveel risico nemen.
En kvind het een stuk logischer om na een marktdip wat leverage te nemen en meer in te zetten dan als het zooitje hoog staat. Risk/reward.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  woensdag 3 maart 2021 @ 17:39:30 #153
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198304828
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar value is dus helemaal geen garantie op mindere daling. Ik zat juist in value en dat daalde het hardste. ASML en ADYEN daalden nauwelijks.
Dat is waar, het zal er ook wel mee te maken hebben dat het veiliger voelt. En ik heb een sterke voorkeur voor dividendaandelen met een langere geschiedenis van dividendverhogingen. Op de lange termijn val ik daar geen buil aan. En een grote daling is altijd een mooi koopmoment. Verkopen van zulke aandelen doe ik praktisch nooit.
pi_198307076
https://www.bnr.nl/podcas(...)c#Echobox=1614708668

En het begint. Klaar met die energiesleurpende waanzin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198307841
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 17:15 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar value is dus helemaal geen garantie op mindere daling. Ik zat juist in value en dat daalde het hardste. ASML en ADYEN daalden nauwelijks.
ASML ging gewoon naar de ¤ 170,- toe, dat was bijna -50%.
BlaBlaBla
pi_198309114
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 20:28 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

ASML ging gewoon naar de ¤ 170,- toe, dat was bijna -50%.
In welk universum was dat? :P
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:29:02 #157
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198309305
AMSL heeft intraday op 19 maart op 177,52 gestaan. Vergeleken met de rest van de beurs was dat een heel bescheiden daling en kwam niet in de buurt van 50%.
pi_198309539
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:29 schreef BasEnAad het volgende:
AMSL heeft intraday op 19 maart op 177,52 gestaan. Vergeleken met de rest van de beurs was dat een heel bescheiden daling en kwam niet in de buurt van 50%.
+/- 40% omlaag.

40% omlaag was geen bescheiden daling.

Ayden bleef wel stabiel.

Destijds stond ik met een zak geld klaar om in ASML te stappen, maar ik wilde ¤ 125,- op de borden zien :')
BlaBlaBla
  woensdag 3 maart 2021 @ 21:56:17 #159
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_198309890
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:39 schreef Soldier2000 het volgende:

[..]

+/- 40% omlaag.

40% omlaag was geen bescheiden daling.

Ayden bleef wel stabiel.

Destijds stond ik met een zak geld klaar om in ASML te stappen, maar ik wilde ¤ 125,- op de borden zien :')
Nou ja, Adyen is toen 25% gezakt vanaf het hoogste punt een maand eerder en bij ASML kan ik ook een hoogste punt aanhouden van een tijdje terug en daarbij het diepste punt intraday pakken, wat ik net gedaan heb. Het blijft een beetje goochelen met cijfers. Min 25% is dan ook niet heel stabiel. Maar ik snap je verhaal.
pi_198314047
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 21:56 schreef BasEnAad het volgende:

[..]

Nou ja, Adyen is toen 25% gezakt vanaf het hoogste punt een maand eerder en bij ASML kan ik ook een hoogste punt aanhouden van een tijdje terug en daarbij het diepste punt intraday pakken, wat ik net gedaan heb. Het blijft een beetje goochelen met cijfers. Min 25% is dan ook niet heel stabiel. Maar ik snap je verhaal.
Wat is er nou anders aan Adyen dan aan Visa bijv? Of Mollie
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:26:54 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198314113
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:18 schreef ludovico het volgende:

[..]

Wat is er nou anders aan Adyen dan aan Visa bijv? Of Mollie
Ze hebben een aantal hele grote hele bekende klanten. Maar volgens mij zijn ze sinds de introductie 1000% gestegen of zo. Terwijl ze toen al niet goedkoop waren.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198314159
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:26 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ze hebben een aantal hele grote hele bekende klanten. Maar volgens mij zijn ze sinds de introductie 1000% gestegen of zo. Terwijl ze toen al niet goedkoop waren.
Maar ze hebben dus ook geen comparative advantage?

Ik snap er geen kut van en ook Adyen lijkt weer puur op zo een hype aandeel.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:33:46 #163
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198314205
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:31 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar ze hebben dus ook geen comparative advantage?

Ik snap er geen kut van en ook Adyen lijkt weer puur op zo een hype aandeel.
Ik denk dat deze hele business uiteindelijk gewoon draait om het zo goedkoop mogelijk kunnen aanbieden van een transactie. Zo heel technisch is dat nu ook weer niet.
Kijk, ASML doet iets wat niemand ter wereld kan en ook niet binnen 10 jaar kan ontwikkelen. Dat je daar premium voor betaalt is logisch. Zij kunnen eigenlijk ook als marge op hun producten vragen waar ze zelf zin in hebben. Maar Adyen? Een raadsel waarom dit zo gewaardeerd wordt. Ik weet ook niks van een ground-breaking technologie die ze exclusief zouden hebben. Ik weet het dus gewoon niet.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198314225
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:33 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik denk dat deze hele business uiteindelijk gewoon draait om het zo goedkoop mogelijk kunnen aanbieden van een transactie. Zo heel technisch is dat nu ook weer niet.
Kijk, ASML doet iets wat niemand ter wereld kan en ook niet binnen 10 jaar kan ontwikkelen. Dat je daar premium voor betaalt is logisch. Zij kunnen eigenlijk ook als marge op hun producten vragen waar ze zelf zin in hebben. Maar Adyen? Een raadsel waarom dit zo gewaardeerd wordt. Ik weet ook niks van een ground-breaking technologie die ze exclusief zouden hebben. Ik weet het dus gewoon niet.
Maar als ze die wel hebben.. Waarom weten wij dat dan niet?

Lege huls is mijn vermoeden..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:37:04 #165
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198314250
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:35 schreef ludovico het volgende:

[..]

Maar als ze die wel hebben.. Waarom weten wij dat dan niet?

Lege huls is mijn vermoeden..
Dat lijkt me een beetje overdreven. Het is geen Antonov of zoiets. Ze hebben klanten als uber, microsoft, ebay, spotify. Alleen denk ik dat wanneer een andere transactieboer het voor 1 cent goedkoper kan, ze ook meteen weer weg zijn.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 4 maart 2021 @ 08:40:51 #166
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198314301
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198315789
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:33 schreef LXIV het volgende:
Dat je daar premium voor betaalt is logisch. Zij kunnen eigenlijk ook als marge op hun producten vragen waar ze zelf zin in hebben. Maar Adyen? Een raadsel waarom dit zo gewaardeerd wordt.
Schaalbaarheid speelt natuurlijk wel een enorme rol. Kostprijs van elke extra klant is nul.
Echt commoditizen kan je het ook weer niet; alles staat en valt met vertrouwen - één blunder en je hele businessmodel is weg.

Niet dat dat déze waardering rechtvaardigt, maar goed. VISA zelf is ook niet bepaald goedkoop, Square al helemaal niet. En wat wel in growth stocks.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198315796
Prima cijfers van BOKA. Ik las zelfs iets over dividend, wa's dah?
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_198317409
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 08:37 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat lijkt me een beetje overdreven. Het is geen Antonov of zoiets. Ze hebben klanten als uber, microsoft, ebay, spotify. Alleen denk ik dat wanneer een andere transactieboer het voor 1 cent goedkoper kan, ze ook meteen weer weg zijn.
Dat is precies wat ik bedoel met lege huls.

Weinig intrinsieke waarde omdat ze niet zo uniek zijn als hoe het wordt gewaardeerd op de aandelenmarkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
  donderdag 4 maart 2021 @ 13:39:56 #170
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198318310
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 12:39 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dat is precies wat ik bedoel met lege huls.

Weinig intrinsieke waarde omdat ze niet zo uniek zijn als hoe het wordt gewaardeerd op de aandelenmarkt.
Volgens dat artikel dat ik hierboven noem dus wel.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198318912
10k winst _O_ Beste beslissing ooit van de afgelopen 10 maanden om te gaan beleggen *O* *O* _O_
pi_198319510
@Hojdhopper eens zien tot hoe ver de korting gaat vandaag _O_
pi_198322748
https://www.rtlnieuws.nl/(...)aandeel%20uitbetalen.

PostNL
Dividend 28 cent, ex dividend date 22 april...
Een vriend van mij kocht het aandeel nog voor 1 euro, een jaartje geleden.

Gazprom wss ergens in juli.... 15 roebel +- 225 roebel per aandeel waarde nu.
Dat is +- 17 eurocent op 5 euro aandeel... +- 3,5%.


Wtf, Gazprom genoteerd in euro's verkondigd een andere waarde dan in roebels, hoe kan dat?
15/225 = 6,666666% :9~ :9~
Oh.... Zal wss minder worden omdat FCF in 2020 tegenviel, https://seekingalpha.com/(...)ing-dividend-monster dit persoon schat 2,8%.

:9~

[ Bericht 5% gewijzigd door ludovico op 04-03-2021 18:50:23 ]
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198331161
quote:
0s.gif Op donderdag 4 maart 2021 13:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens dat artikel dat ik hierboven noem dus wel.
De kop en de eerste alinea's van het artikel suggereren dat Adyen uniek is, maar verderop in het artikel zegt deze analist:
quote:
Adyen heeft dus een belangrijk concurrentievoordeel, maar toch vindt Morningstar niet dat het bedrijf over een moat, ofwel een ‘slotgracht’ beschikt. Met andere woorden: de kans zit erin dat uitdagers de plek Adyen gaan innemen. Zij bouwen misschien weer iets nieuws, dat kan wedijveren met de technologie van Adyen
Dus blijkbaar vindt hij Adyen uiteindelijk niet zo uniek. De kop van het artikel is imho misleidend. Het artikel doet alsof er verschillende niveau's van de kwalificatie 'uniek' zijn, wat de helderheid niet ten goede komt.
pi_198331165
quote:
0s.gif Op woensdag 3 maart 2021 15:24 schreef tuinkabouter5000 het volgende:

[..]

:P

Ik hoop dat TELL nog verder wegzakt, hell, ik hoop dat ze wat mij part onder de $ zakken. Fundamentals zijn beter dan voorheen en ondertussen loopt alles door als voorheen.

De paniek mag nog even doorzetten zodat ik mijn AVG lachend kan verbeteren _O_
Is dit aandeel onderdeel van een gediversificeerde portfolio voor jou? Je keuze voor TELL zit mij niet lekker eerlijk gezegd. Het bedrijf heeft al 10 jaar geen free cash flow gegenereerd. Dit is een turn-around situatie, zoals je zelf terecht aangeeft. Maar Warren Buffett stelt: Turn-arounds usually don't turn around.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')