Nieuwe woningen kunnen heel goed energieneutraal met zeer goede isolatie , solar en powerwallquote:Op zondag 28 februari 2021 09:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Nieuwe woningen derhalve aan het gasnet lijkt me niks, zet die maar op de waterpomp. Maar goed ik ben geen expert.
Dat we meer energie gaan gebruiken lijkt me eigenlijk wel een gegeven.
Wat is dat gegeil met die power wall.quote:Op zondag 28 februari 2021 12:53 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nieuwe woningen kunnen heel goed energieneutraal met zeer goede isolatie , solar en powerwall
De schuldenpositie. Op SeekingAlpha.com zijn de meningen over AT&T sterk verdeeld. Sommigen zien een geweldig dividendaandeel, anderen zien grote schulden en mijden het aandeel om die reden.quote:Op maandag 1 maart 2021 09:49 schreef Maikel_Stokkie het volgende:
AT&T Inc
Dit heeft een aantrekkelijk dividendrendement, prima koers-winstverhouding en kan niet snel vinden wat hier "mis" mee is. Wat zie ik het over het hoofd? Waar moet ik naar kijken? Bedankt voor de tips!
Goed, ik ben daar voor een aardige hap aandelen ingegaan. Pinterest gaat het helemaal worden de komende jaren, als ze al niet vroegtijdig over worden genomen door Amazon of Alibabaquote:Op maandag 1 maart 2021 09:59 schreef Alaianaya het volgende:
Wat is jullie mening over aandelen in Pinterest? Ik lees al een tijdje dat je dit in de gaten moet houden, maar ik ben niet bekend genoeg met het platform.
De balans is gewoon heel erg matig. De DirecTV overname is een totale flop geworden en op zich is dat weliswaar water under the bridge, maar de schuldenlast torsen ze nog mee. Net hebben ze $23 miljard uitgegeven aan 5G licenties, hebben üiberhaupt een erg kapitaalintensieve business (dus capex in de komende jaren erg hoog) plus de bestaande debt service. Dat roept sterk de vraag op of dat dividend wel sustainable is en/of er niet verdere desinvesteringen moeten plaatsvinden. Het doet me een beetje denken aan KPN begin deze eeuw.quote:Op maandag 1 maart 2021 09:49 schreef Maikel_Stokkie het volgende:
AT&T Inc
Dit heeft een aantrekkelijk dividendrendement, prima koers-winstverhouding en kan niet snel vinden wat hier "mis" mee is. Wat zie ik het over het hoofd? Waar moet ik naar kijken? Bedankt voor de tips!
Haha neequote:Op maandag 1 maart 2021 16:37 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Put opties zeker?
9k winst nu![]()
Al 1,5 Rolex voor mij
![]()
![]()
Keb zelf een kooporder maar dan moet de AEX nog wel even de 720 ofzo aantikken.quote:Op maandag 1 maart 2021 16:37 schreef Beursaap het volgende:
[..]
Put opties zeker?
9k winst nu![]()
Al 1,5 Rolex voor mij
![]()
![]()
Misschien ook omdat het J&J vaccin zaterdag is goedgekeurd en er nu toch echt licht aan het einde van de tunnel lijkt te komen.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:50 schreef Soldier2000 het volgende:
Waar is de beurs nu eigenlijk zo euforisch over, dat het steunpakket zou komen was toch al lang bekend.
Yields zijn fors gedaald. Met name goed voor groeiaandelen.quote:Op maandag 1 maart 2021 20:50 schreef Soldier2000 het volgende:
Waar is de beurs nu eigenlijk zo euforisch over, dat het steunpakket zou komen was toch al lang bekend.
Altijd baas boven baas: 12,98 :pquote:
Dat is gewoon idioot.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 15:07 schreef Idisrom het volgende:
De boeren van Friesland-Campina krijgen geen slotuitbetaling en geen dividend over hun ledencertificaten.
Dat is nog te snappen.
Maar de boeren moeten zelfs hun interimdividend op hun ledencertificaten terugbetalen.Ik denk niet dat een beursgenoteerd bedrijf zover zal gaan.
Dat ze nog geen jaar in de toekomst kunnen kijken valt me tegen.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:32 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Niet vreemd toch bij een coöperatie?
Dat zou ik niet kunnen oordelen. Maar als coöperatie waarbij die producenten tevens de aandeelhouders zijn is het naar mijn idee niet heel vreemd dat dit per jaar wordt afgerekend, want als ze oppotten voor dit soort omstandigheden is het natuurlijk ook weer niet goed.quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:39 schreef ludovico het volgende:
[..]
Dat ze nog geen jaar in de toekomst kunnen kijken valt me tegen.
Cijfers zijn pas in April bekend, dan nog uitkeren... Bepaalde winst zal ook bestemd zijn voor investeringen... Er zal ook geleend worden...quote:Op dinsdag 2 maart 2021 21:43 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dat zou ik niet kunnen oordelen. Maar als coöperatie waarbij die producenten tevens de aandeelhouders zijn is het naar mijn idee niet heel vreemd dat dit per jaar wordt afgerekend, want als ze oppotten voor dit soort omstandigheden is het natuurlijk ook weer niet goed.
Ja. En dan koop ik van een deel ervan een goede warmtepomp die ook kan koelen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:35 schreef ludovico het volgende:
Niemand die hier de neiging heeft tot veel winst nemen?
Mijn portefeuille is nu 50 waard, heb al 34 winst genomen... Best raar als je je bedenkt dat de waarde vorig jaar zonder winstnemen 40 was ofzo.
Zo een kreng dat 80 meter diepte boord?quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:44 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ja. En dan koop ik van een deel ervan een goede warmtepomp die ook kan koelen.
omzetten in euro is dat winst nemen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:35 schreef ludovico het volgende:
Mijn portefeuille is nu 50 waard, heb al 34 winst genomen... Best raar als je je bedenkt dat de waarde vorig jaar zonder winstnemen 40 was ofzo.
Ja ga nog harder mee in overhypte assets... Dat is juist de hele reden dat het bubbelalarm zo hard loeit.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:18 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
omzetten in euro is dat winst nemen?
Ik zou dan kiezen voor het omzetten in ETF bitcoin boven Euro
Het is helemaal niet relevant wat jouw portefeuille waard was vorig jaar. Of je nu winst wil nemen of verlies wilt vermijden. Het gaat er enkel om wat de verwachting voor de toekomst zijn.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:35 schreef ludovico het volgende:
Bitcoin is geen bubblequote:Op woensdag 3 maart 2021 13:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Ja ga nog harder mee in overhypte assets... Dat is juist de hele reden dat het bubbelalarm zo hard loeit.
Ik heb een bescheiden positie in ING, voor het geval dat de rente gaat stijgen . Zal niet snel gebeuren, daarom kon je afgelopen tijd goedkoop inkopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 11:35 schreef ludovico het volgende:
Hoe hoger het aandeel gewaardeerd is hoe lager het te verwachten rendement zal zijn. An sich ben ik met je eens dat "terugkijken" op die manier niet heilig is, maar het verschil in prijs toen en prijs nu heeft juist effect op toekomstverwachtingen qua rendement. En qua verwachtingen van de toekomst kan je o.a. markt timen, of juist denken dat een bepaalde sector of bedrijf meer winst gaat maken. Dat zijn nog verschillende zaken.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het is helemaal niet relevant wat jouw portefeuille waard was vorig jaar. Of je nu winst wil nemen of verlies wilt vermijden. Het gaat er enkel om wat de verwachting voor de toekomst zijn.
Wat zijn je alternatieven dan? Cash? Alle andere assets (huizen, grondstoffen, kunst, etc) zijn ook net zo hard gestegen of nog harder.
Ik vind juist value-stocks relatief nog goedkoop.
Net zoals TELL zeker?quote:Op maandag 1 maart 2021 10:38 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Goed, ik ben daar voor een aardige hap aandelen ingegaan. Pinterest gaat het helemaal worden de komende jaren, als ze al niet vroegtijdig over worden genomen door Amazon of Alibaba
Dat is proberen te timen en dat lukt alleen maar bij toeval. Gewoon lang-long is vaak het meest effectief.quote:Op woensdag 3 maart 2021 13:47 schreef ludovico het volgende:
[..]
Hoe hoger het aandeel gewaardeerd is hoe lager het te verwachten rendement zal zijn. An sich ben ik met je eens dat "terugkijken" op die manier niet heilig is, maar het verschil in prijs toen en prijs nu heeft juist effect op toekomstverwachtingen qua rendement. En qua verwachtingen van de toekomst kan je o.a. markt timen, of juist denken dat een bepaalde sector of bedrijf meer winst gaat maken. Dat zijn nog verschillende zaken.
Laat ik het zo zeggen, toen het aandeel PostNL 4.5 euro noteerde vond ik het 5.0+ waard i.v.m. toekomstverwachtingen.
Toen het aandeel 1 euro waard was vond ik dat nog steeds. Toch bouw ik de positie richting lagere koersen op en nu weer richting de 4 euro weer wat af, simpelweg omdat de positie toch wel wat veel waarde begint te krijgen bij hogere koersen.
De hogere koersen brengt:
A: veel vermogen in 1 positie, het bedrijfsrisico neemt dus toe.
B: het te verwachte rendement is ook nog eens lager, dus je zit met meer risico tegen een lager rendement dan eerst.
Niet meer dan logisch toch om wat geld weg te halen?
Alternatief is een beetje cash aanhouden voor als de markt bijv naar 400 punten klapt. Op die manier secure ik wel de winst die ik voor een ander project wil gaan gebruiken over 2-3 jaar.
Mwoah, het timen is op meer gebaseerd dan een voorgevoel maar gewoon op metrics die allemaal aankaarten: "markt overgewaardeerd" incl wat je ziet bij bepaalde assets is dat er gewoon bubbelvorming is, geen intrinsieke waarde en keihard inflated prijzen die ervoor worden neergeteld.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:45 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dat is proberen te timen en dat lukt alleen maar bij toeval. Gewoon lang-long is vaak het meest effectief.
Mijn ervaring is dat het niet te timen is en dat je eigenlijk altijd in staat moet zijn een marketdip te overleven. Vorig jaar kreeg ik een margin call. Niet omdat ik nu zo extreem veel leverage had, maar ik zat echt precies allemaal in de fondsen die 50% of meer daalden. Terwijl ik op het zicht juist heel veel spreiding had en veel in value had zitten (dus weinig volatiliteit). ABN, ING, RD, Wereldhave, Arcelor Mital, Fugro, BAM, POSTNL, SLIGRO etc. En dat met leverage. Moest ook uitgerekend op de bodem verkopen. Toen een bizar verlies, dat nu wel enigszins hersteld iis, maar niet helemaal omdat ik dus op de bodem moest verkopen.quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:50 schreef ludovico het volgende:
[..]
Mwoah, het timen is op meer gebaseerd dan een voorgevoel maar gewoon op metrics die allemaal aankaarten: "markt overgewaardeerd" incl wat je ziet bij bepaalde assets is dat er gewoon bubbelvorming is, geen intrinsieke waarde en keihard inflated prijzen die ervoor worden neergeteld.
Ik time de markt liever ook niet, maar het zooitje staat toch wel echt ongegeneerd hoog op dit moment. Tis niet meer dan normaal dat je, als je minder rendement verwacht, je minder risico wilt lopen.
Maarja obligaties op dit moment is ook niet sexy, en er is nog inflatierisico... Op dit moment zie ik dus tweezijdig risico's.
Anyhow, ik zit nog in de markt, maar heb het vermogen wel afgebouwd, simpelweg omdat ik minder rendement verwacht en het risico op 30% lagere koersen heel reëel acht. Mochten de koersen zoveel zakken heb ik wel weer andere ideeën over de markt, ook al kan die op dat moment ook prima nog eens 30% zakken.
quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:10 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Net zoals TELL zeker?Haha fucking tell, beetje jammer de afgelopen week.
Blegh, kut man. Hoeveel leverage was het? ... Want volgens mij kan het zooitje nog wel wat meer droppen ook....quote:Op woensdag 3 maart 2021 14:54 schreef LXIV het volgende:
[..]
Mijn ervaring is dat het niet te timen is en dat je eigenlijk altijd in staat moet zijn een marketdip te overleven. Vorig jaar kreeg ik een margin call. Niet omdat ik nu zo extreem veel leverage had, maar ik zat echt precies allemaal in de fondsen die 50% of meer daalden. Terwijl ik op het zicht juist heel veel spreiding had en veel in value had zitten (dus weinig volatiliteit). ABN, ING, RD, Wereldhave, Arcelor Mital, Fugro, BAM, POSTNL, SLIGRO etc. En dat met leverage. Moest ook uitgerekend op de bodem verkopen. Toen een bizar verlies, dat nu wel enigszins hersteld iis, maar niet helemaal omdat ik dus op de bodem moest verkopen.
En dan, bijkopen als het onder de 1 zit? Wat is je gemiddelde aankoopwaarde van TELL als ik mag vragen?quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:24 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
[..]
Ik hoop dat TELL nog verder wegzakt, hell, ik hoop dat ze wat mij part onder de $ zakken. Fundamentals zijn beter dan voorheen en ondertussen loopt alles door als voorheen.
De paniek mag nog even doorzetten zodat ik mijn AVG lachend kan verbeteren
Zeker weten, en goed ook.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:40 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En dan, bijkopen als het onder de 1 zit? Wat is je gemiddelde aankoopwaarde van TELL als ik mag vragen?
Nee gewoon lucht/water.quote:Op woensdag 3 maart 2021 12:19 schreef ludovico het volgende:
[..]
Zo een kreng dat 80 meter diepte boord?
Ik moest ca 30% verkopen op de bodem en daarna zat ik op de rand van de limiet.quote:Op woensdag 3 maart 2021 15:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Blegh, kut man. Hoeveel leverage was het? ... Want volgens mij kan het zooitje nog wel wat meer droppen ook....
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |