Op dit punt na eens met het overige.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
dus er zit wel degelijk iets van bewustzijn bij en dus vind ik het wat makkelijk om te roepen 'aandoening'.
Even los van de andere dingen, wil ik het hebben over mijn aandoening. Ik snap dat het voor jou moeilijk te begrijpen is, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik zo’n aandoening heb, ik ben op dat moment 100% ontoerekeningsvatbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
Als het door een van de partijen niet gewenst is, dan is het grensoverschrijdend. Dat hij weet dat jij een aandoening hebt betekent niet dat hij om die reden dan maar anders moet denken over jouw grensoverschrijdende gedrag.
Dit is dezelfde persoon als waar je al meer topics over gehad hebt, dus als je hem haat en dat soort dingen, dan is (in zijn ogen wellicht) het verschuilen achter je aandoening wat makkelijk, want het is niet zo dat hij gewoon 'just another person' was, want ondanks/zonder aandoening haat je hem ook.
Je stuurde hém berichten waarbij je je haat naar hem op de een of andere manier verwoord hebt neem ik aan, iets wat je niet naar willekeurige andere mensen in je sociale kring deed. Wellicht wel ongepaste berichten, maar als hij jou een keer geslagen heeft (ik noem maar wat) dan kun je naar hem toe refereren daar aan, maar dat kun je niet naar een willekeurig ander persoon die jou niet geslagen heeft, dus er zit wel degelijk iets van bewustzijn bij, en dus vind ik het wat makkelijk om te roepen 'aandoening'.
Maar dat ben ik, wellicht zit ik er 1000% naast.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen hoe het is om die aandoening te hebben. Ik zeg ook zeker niet dat je er wat aan kunt doen dát je die aandoening hebt.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Even los van de andere dingen, wil ik het hebben over mijn aandoening. Ik snap dat het voor jou moeilijk te begrijpen is, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik zo’n aandoening heb, ik ben op dat moment 100% ontoerekeningsvatbaar.
Psychosegevoeligheid is een vervelende ziekte waarbij iemand grip verliest over de realiteit en zijn gedrag. Dit is gewoon een feit en mensen zouden dat beter moeten begrijpen. Over de jaren heen heb ik veel vrienden verloren omdat ze het niet begrijpen.
Ja, ik haat die jongen echt, maar normaal gesproken laat ik hem met rust. Als ik psychotisch ben heb ik mezelf niet onder controle. Ik stuur niet alleen berichten naar hem, maar ook andere mensen.
Ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:54 schreef Kanaroe het volgende:
Stalker of niet, dat laat ik in het midden. Maar heb je zijn telefoonnummer al verwijderd?
Wat een lulverhaal zeg.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Vraag: Wanneer is iemand een stalker?
Vorig jaar heb ik tijdens een psychose rare dingen gedaan. Tijdens mijn psychoses doe ik altijd rare ongepaste dingen, laatste keer was dat niet anders.
Eén van de dingen die ik deed was ongepaste berichten sturen naar mensen. Zo heb ik ongepaste berichten gestuurd naar een jongen die ooit een vriend was maar dat ik nu beschouw als vijand. Ik haat hem echt en hij heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was naar mij en mij naar beneden haalde. Ook manipuleerde hij mensen tegen mij, dmv roddels en leugens.
Tijdens mijn psychoses was ik boos en in mijn verwardheid stuurde ik rare gemene berichten naar hem. Hij nam contact op met de politie en voelde zich bedreigd. Ik vind hem een pussy daarvoor, maar dat terzijde. Hij claimt nu dat ik hem aan het stalken ben, maar dat was eenmalig tijdens mijn psychose. Het is wel een paar keer gebeurd dat ik gemene berichten stuurde naar hem en over hem, maar altijd tijdens psychoses. Ben ik nou een stalker daardoor?
Ik vind van niet, omdat ik op dat moment verward was en verder heb ik hem niet opgezocht en als ik stabiel ben laat ik hem ook met rust. Ik vind dat hij de slachtofferrol speelt om aandacht te krijgen. Hij weet ook dat ik een aandoening heb. Wat vinden jullie?
Ik vind sowieso dat mensen te snel het woord stalken gebruikt. Ik heb ook weleens dat mensen mij ongewenst berichten stuur of op een negatieve manier aandacht blijft vragen, dat is geen stalken vind ik, stalken is echt grensoverschrijdende gedrag en berichten sturen is niet meteen grensoverschrijdend. Wat vinden jullie?
Ik weet op dat moment wel dat die persoon mij heeft overreden, maar dat is niet mijn motivatie om berichten te sturen. Ik ben verward en stuur berichten zonder een duidelijke doel.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:51 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik kan me inderdaad niet voorstellen hoe het is om die aandoening te hebben. Ik zeg ook zeker niet dat je er wat aan kunt doen dát je die aandoening hebt.
Wat ik bedoel is, wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt. Als jij in jouw sociale omgeving 10 mensen hebt. En je stuurt naar 10 mensen vervelende berichten, laten we dat even als voorbeeld nemen. Maar elk van die 10 mensen is uniek, en jouw relatie met elk van die 10 is ook uniek.
Stel nou dat 1 van die 10 jou met opzet overreden heeft met zijn auto. Gewoon als voorbeeld. Nou, oke, je haat hem, maar als je geen psychose hebt laat je hem met rust. Maar nu krijg je een psychose, en je begint die 10 mensen vervelende berichten te sturen.
Dan doe ik de aanname (die jij kunt bevestigen dan wel ontkrachten) dat jij die ene persoon die jouw overreden heeft gericht berichten stuurt over dat hij jou overreden heeft. Die berichten stuur jij niet naar die 9 andere mensen. Dus dan zit er toch wel een soort van bewustzijn bij, zij het dat je ontoerekeningsvatbaar bent op die momenten, want je wéét dat hij het is die je heeft overreden, en niet een van die 9 anderen.
Of zit ik volledig verkeerd met mijn aanname?
Edit; voor de duidelijkheid, ik vind het grensoverschrijdend gedrag, ik vind het niet per sé stalken. Stalken is grensoverschrijdend gedrag, maar niet elk grensoverschrijdend gedrag is direct stalken.
Maar maakt de benaming wat uit? Je valt hem lastig, hij heeft daar geen zin in. Of je daar een labeltje aan kunt hangen of niet doet er toch niet toe?
Oh, ik dacht dat je wilde weten wanneer iemand een stalker was.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Even los van de andere dingen, wil ik het hebben over mijn aandoening. Ik snap dat het voor jou moeilijk te begrijpen is, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik zo’n aandoening heb, ik ben op dat moment 100% ontoerekeningsvatbaar.
Psychosegevoeligheid is een vervelende ziekte waarbij iemand grip verliest over de realiteit en zijn gedrag. Dit is gewoon een feit en mensen zouden dat beter moeten begrijpen. Over de jaren heen heb ik veel vrienden verloren omdat ze het niet begrijpen.
Ja, ik haat die jongen echt, maar normaal gesproken laat ik hem met rust. Als ik psychotisch ben heb ik mezelf niet onder controle. Ik stuur niet alleen berichten naar hem, maar ook andere mensen.
Ik heb hem geblokt en verwijderd. Hoe stalk ik hem dan?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:56 schreef AToontje87 het volgende:
[..]
Wat een lulverhaal zeg.
Als je er echt mee zit dat je die gene stalkt (ja dat doe je) tijdens een psychose, blokkeer hem dan gewoon, en laat je door hem blokkeren. Dat doen jullie beide niet, dus kennelijk vinden jullie het beide wel leuk zo.
Dit hele topic bestaat toch omdat je hem in het verleden lastig viel? Daar gaat je topic toch over?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb hem geblokt en verwijderd. Hoe stalk ik hem dan?
Zonder een duidelijk doel? Maar, waar gaan die berichten dan over? Is het wartaal? Zijn het wel gewoon normale Nederlandse zinnen, en zo ja, wat zijn dan de onderwerpen van die berichten?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik weet op dat moment wel dat die persoon mij heeft overreden, maar dat is niet mijn motivatie om berichten te sturen. Ik ben verward en stuur berichten zonder een duidelijke doel.
Ook dat nog eens idd, iemand die geestelijk gezond is gaat niet lopen stalken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste stalkers mentale problemen hebben, dus of dat nu een 'excuus' is....
Ja, ik heb vreemde berichten gestuurd naar meerdere mensen. Is gewoon wartaal.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Zonder een duidelijk doel? Maar, waar gaan die berichten dan over? Is het wartaal? Zijn het wel gewoon normale Nederlandse zinnen, en zo ja, wat zijn dan de onderwerpen van die berichten?
Doe je dat bij meer mensen buiten deze ene persoon, en zo ja, krijgen die personen dan ook net zulke vreemde berichten, als in, waar die berichten dan ook maar over mogen gaan, hebben verder niets van doen met die personen zelf?
Die hebben meestal last van erotomania.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste stalkers mentale problemen hebben, dus of dat nu een 'excuus' is....
Genoeg exen of mensen met zware liefdesverdriet die stalkende gedrag vertonen, zonder een stoornis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:
[..]
Ook dat nog eens idd, iemand die geestelijk gezond is gaat niet lopen stalken.
Hij is ook echt een narcist, gediagnosticeerd ook, vanaf de middelbare school.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:58 schreef Leandra het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat je wilde weten wanneer iemand een stalker was.
Een stalker is een stalker, ongeacht de onderliggende oorzaak/aandoening, dat maakt iemand niet minder een stalker, hoogstens minder toerekeningsvatbaar.
Overigens, daar waar jij je ergert aan het feit dat mensen andere mensen heel makkelijk een stalker noemen, erger ik me aan mensen die anderen diagnostiseren en ze een narcist noemen.
Het was eerst je vriend en nu het je vriend niet meer is heb jij ineens de kennis en kunde om de diagnose narcisme bij hem te kunnen stellen?
Ik denk dat hem als narcist neerzetten vooral handig voor jou is, want dan is hij de slechterik en jij de zielige persoon met een aandoening en dan vindt de wereld vast niet dat je hem aan het stalken was.
Overigens denk ik dat een narcist niet heel snel aangifte gaat doen omdat hij zich bedreigd voelt, want toegeven dat je je bedreigd voelt is voor een hoop narcisten een paar stappen te ver.
Gewoon wartaal? Dus het is gewoon woorden (bestaand of niet) achter elkaar die geen logische zinnen vormen, maar gewoon....wartaal? En doe je dat dan ook bij meerdere mensen, of alleen bij hem?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ja, ik heb vreemde berichten gestuurd naar meerdere mensen. Is gewoon wartaal.
Die zijn op dat moment ook niet 100% toerekeningsvatbaar. Dus wel degelijk een tijdelijke stoornis. Jaloezie, luduvudu, onmacht, allemaal redenen om dingen te doen die je normaal ook niet doet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Genoeg exen of mensen met zware liefdesverdriet die stalkende gedrag vertonen, zonder een stoornis.
Zijn wel logische zinnen, maar buiten een logische context. Ik ga dan niet praten over het feit dat hij mij heeft aangereden met een auto (zoals je voorbeeld). Ik ben dan gewoon boos en verward en zeg gemene dingen. Ik doe dat bij meerdere mensen ja.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:29 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gewoon wartaal? Dus het is gewoon woorden (bestaand of niet) achter elkaar die geen logische zinnen vormen, maar gewoon....wartaal? En doe je dat dan ook bij meerdere mensen, of alleen bij hem?
Bij mij is het ook niet levenslang terugkomend, alleen tijdens de psychose.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:32 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
Die zijn op dat moment ook niet 100% toerekeningsvatbaar. Dus wel degelijk een tijdelijke stoornis. Jaloezie, luduvudu, onmacht, allemaal redenen om dingen te doen die je normaal ook niet doet.
Dus die vlieger gaat niet op.
Het enige verschil bij die personen is, dat het tijdelijk is en niet levenslang terugkomend.
Maar...gemene dingen, waar moet ik dan aan denken? Want dat moet dan toch op de persoon worden gespeeld? Dat moet toch betrekking hebben op die persoon dan? Maar misschien denk ik te nuchter want stel jij zou mij in een psychose gemene dingen sturen, weet ik veel, euhhh, 'ik hoop dat je broer morgen kapot gaat', ja, weet je, ik heb geen broer, dus het interesseert me dan geen hol, die opmerking, en dat zou dus ook geen reden voor mij zijn om naar de politie te gaan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:44 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Zijn wel logische zinnen, maar buiten een logische context. Ik ga dan niet praten over het feit dat hij mij heeft aangereden met een auto (zoals je voorbeeld). Ik ben dan gewoon boos en verward en zeg gemene dingen. Ik doe dat bij meerdere mensen ja.
Nou nee, als je gaat stalken dan is er wat mis.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Genoeg exen of mensen met zware liefdesverdriet die stalkende gedrag vertonen, zonder een stoornis.
Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar...gemene dingen, waar moet ik dan aan denken? Want dat moet dan toch op de persoon worden gespeeld? Dat moet toch betrekking hebben op die persoon dan? Maar misschien denk ik te nuchter want stel jij zou mij in een psychose gemene dingen sturen, weet ik veel, euhhh, 'ik hoop dat je broer morgen kapot gaat', ja, weet je, ik heb geen broer, dus het interesseert me dan geen hol, die opmerking, en dat zou dus ook geen reden voor mij zijn om naar de politie te gaan.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:28 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hij is ook echt een narcist, gediagnosticeerd ook, vanaf de middelbare school.
Wanneer waren jullie goede vrienden dan?quote:Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was
Wat is stalken?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:00 schreef Leandra het volgende:
[..]
Nou nee, als je gaat stalken dan is er wat mis.
Ik kan hem vanaf kleuterschool ja. We waren zelfs beste vrienden in de brugklas periode.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
[..]
Wanneer waren jullie goede vrienden dan?
Het is behoorlijk inconsequent om in de OP te stellen dat hij veranderde maar vervolgens wel dat hij al op de middelbare school gediagnosticeerd zou zijn.
Jullie waren vrienden op de kleuterschool ofzo? Telefoonnummers uitwisselen in de zandbak, foto's van je zwemdiploma appen enzo?
En die psychoses zullen ooit wel 100% verdwijnen?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Bij mij is het ook niet levenslang terugkomend, alleen tijdens de psychose.
Zolang ik mijn medicatie slik heb ik geen last van.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:09 schreef HostiHawaii het volgende:
[..]
En die psychoses zullen ooit wel 100% verdwijnen?
Dan is iedereen weleens een stalker.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:15 schreef colivo het volgende:
Iemand is een stalker als ie iemand lastig valt terwijl die ander dat niet wil (en dat ook aangeeft).
Bij herhaling iemand lastig valt, laten we het zo zeggen dan.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dan is iedereen weleens een stalker.
En je hebt nu had vorig jaar nog steeds zijn telefoonnummer?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:05 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik kan hem vanaf kleuterschool ja. We waren zelfs beste vrienden in de brugklas periode.
Ja, dat is ook stalken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is stalken?
Ik had een keer een meisje geneukt en vervolgens gedumpt, en was ook niet lief voor haar. Meisje was heel gekwetst en ging mij en familieleden zoals mijn moeder de hele tijd bellen en berichten sturen. Dat is ook stalkende gedrag toch?
Hoezo? Ik zie het nut er niet van in als je toerekeningsvatbaar bent iemand lastig te vallen die daar niet op zit te wachten?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Dan is iedereen weleens een stalker.
Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.quote:
We zijn heel lang onderdeel geweest van hetzelfde vriendengroep.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:32 schreef Leandra het volgende:
[..]
En je hebt nu had vorig jaar nog steeds zijn telefoonnummer?
Waarom?
Dat soort berichten en je was, zoals je zelf zegt, ontoerekeningsvatbaar.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.
Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
Of jij haar gaat beschuldigen doet er niet echt toe.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.
Dat meisje had verder geen stoornis, ze was gewoon gekwetst.
Dit is toch afschuwelijk? Iemand die dit soort dingen aan je stuurt in een psychose, waartoe is die verder nog in staat?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.
Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
Nee, dat doet hij niet voor aandacht. Maar omdat iemand die zichzelf niet is en zichzelf niet onder controle heeft op dat moment hem als target heeft en dat heel fiks en snel uit de klauw kan lopen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En omdat jij blijkbaar zo’n groot hart hebt dat je haar reactie op jouw kloterige actie vergeeft, verwacht je dan van jouw vijand dat hij jouw reactie op zijn kloterige actie vergeeft?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.
Dat meisje had verder geen stoornis, ze was gewoon gekwetst.
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maak het zelf ook mee nu.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 18:44 schreef Rock92 het volgende:
Stalking is iemand of meerdere contact opdringen. In de gate houden wat diegene van plan is. Je leven toewijden aan diegene terwijl dat dus niet wederzijds is.
Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Heb toen ik verliefd was gestalkt. Maar ben ook door meerdere personen gestalkt. Niet fijn kan ik je zeggen. Want ze willen iets van je en blijven maar door gaan tot ze het hebben.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor de topic kaap![]()
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Maak het zelf ook mee nu.
Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor de topic kaap![]()
![]()
Dank jequote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:
[..]
Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkte
quote:Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:
[..]
Maak het zelf ook mee nu.
Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:Sterkte, wat een ellende.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Excuses voor de topic kaap![]()
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Ik heb alles gerapporteerdquote:Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Leandra het volgende:
[..]
Sterkte, wat een ellende.
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.quote:
Typisch het volk dat je graag in r&p topics ziet openen om advies te vragen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.
Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?quote:Op vrijdag 19 februari 2021 20:41 schreef Pendule het volgende:
Wat een pussy die ex vriend. Politie bellen omdat je je als man bedreigt voelt door een andere manDaarnaast; walgelijke mensen, narcisten.
Het is denk ik moeilijk te begrijpen voor mensen dat je kennelijk nogal selectief bent als het gaat om het verdedigen van mensen met psychische klachten, wanneer je er zelf last van ondervind. Waarom zou zijn narcisme niet net zo goed een rol kunnen spelen in hoe hij dingen ervaart? Stalkgedrag kan als overheersend en bedreigend ervaren worden, dat kan clashen met hun behoefte aan controle en dominantie. Tevens is het niet ongewoon dat ze bepaalde dingen gaan gebruiken om naar hun hand te zetten. Ook mede door een gebrek aan empathie enzo.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
En dit.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 17:14 schreef PieterCornelis het volgende:
Cursus BEHR groep:
De ontvanger bepaalt hoe het bericht ontvangen wordt, niet de zender en de intentie van het bericht, of de manier hoe en waarom het verzonden wordt.
Dit is geen stalken maar bedreigen.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Vraag: Wanneer is iemand een stalker?
Vorig jaar heb ik tijdens een psychose rare dingen gedaan. Tijdens mijn psychoses doe ik altijd rare ongepaste dingen, laatste keer was dat niet anders.
Eén van de dingen die ik deed was ongepaste berichten sturen naar mensen. Zo heb ik ongepaste berichten gestuurd naar een jongen die ooit een vriend was maar dat ik nu beschouw als vijand. Ik haat hem echt en hij heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was naar mij en mij naar beneden haalde. Ook manipuleerde hij mensen tegen mij, dmv roddels en leugens.
Tijdens mijn psychoses was ik boos en in mijn verwardheid stuurde ik rare gemene berichten naar hem. Hij nam contact op met de politie en voelde zich bedreigd. Ik vind hem een pussy daarvoor, maar dat terzijde. Hij claimt nu dat ik hem aan het stalken ben, maar dat was eenmalig tijdens mijn psychose. Het is wel een paar keer gebeurd dat ik gemene berichten stuurde naar hem en over hem, maar altijd tijdens psychoses. Ben ik nou een stalker daardoor?
Ik vind van niet, omdat ik op dat moment verward was en verder heb ik hem niet opgezocht en als ik stabiel ben laat ik hem ook met rust. Ik vind dat hij de slachtofferrol speelt om aandacht te krijgen. Hij weet ook dat ik een aandoening heb. Wat vinden jullie?
Ik vind sowieso dat mensen te snel het woord stalken gebruikt. Ik heb ook weleens dat mensen mij ongewenst berichten stuur of op een negatieve manier aandacht blijft vragen, dat is geen stalken vind ik, stalken is echt grensoverschrijdende gedrag en berichten sturen is niet meteen grensoverschrijdend. Wat vinden jullie?
Dit inderdaad is stalken.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat is stalken?
Ik had een keer een meisje geneukt en vervolgens gedumpt, en was ook niet lief voor haar. Meisje was heel gekwetst en ging mij en familieleden zoals mijn moeder de hele tijd bellen en berichten sturen. Dat is ook stalkende gedrag toch?
De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 10:19 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?
Dit heeft niks met wetenschap te maken dat jij een andere man voor ‘pussy’ uitmaakt omdat hij misschien bang is.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.
Mensen moet niet steeds tegen de wetenschap proberen in te gaan.
Ik twijfel bij je laatste zin.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 11:24 schreef Twintig het volgende:
Kijk ik snap dat je een een psychose hebt. En verward bent, maar dan nog heeft geeft het je geen reden en betekent niet dat je zomaar iemand kan bedreigen. Op het moment dat je boos bent kun je het anders uitten bijvoorbeeld, schrijven en het gaan uitten in een dagboek, kussen etc. Of gewoon geduldig zijn en kalm blijven totdat die boosheid over is even wat anders doen en dan een bericht sturen met een duidelijk bericht / doel dat je geen vrienden wil zijn met hem, omdat hij je pest etc. Ook al heb je een psychose je bent verward. En je weet dat je psychoses kan krijgen dan kun je dus er op voorbereiden en een plan maken van wat je dan moet doen. Signaleringsplan. Het beste is gewoon om je emoties te reguleren en niet te handelen, maar alleen maar te voelen. Je kan het wel makkelijk gooien op een psychose, dus dan kan ik zomaar wat doen, maar, je mag een ander nooit lastig vallen of iets aan doen, ook al heb je een psychose. Maakt niets uit wat er ook gebeurt. Bij een psychose keer je naar binnen en probeer je dat op te lossen. Ik weet het het klinkt heel erg hard, maar wat je doet is ook heel hard en gemeen. Je uitte op dat moment je woede over hem. Die je eerst niet durfde te uitten. Dus het beste is nu om de vriendschap te verbreken en je te richten op een volledige genezing. Zodat je net als ieder gezond wordt en normaal je emoties kan uitten. En niet moet gooien op psychose en verwardheid. Want dat is namelijk je doel volledige genezing en uit de psychiaterie en dus zou je niet steeds psychoses bij moeten halen, maar je richtten op dat je gezond bent. Dus op het moment dat je een episode krijgt verklaar je dat van ik ben gezond en een gezond iemand zou nooit zomaar iemand gemene berichten sturen en bedreigen, maar zo iemand zou wachten totdat de woede weg is en dan een bericht sturen. Je mag denken, je mag voelen, maar je mag niet handelen, maar juist je emoties reguleren.
Ik weet wat een psychose is en dit zijn mijn tips om het op te lossen.
Niemand heeft het hier over een wegrennende man die zijn vrouw in de steek laat bij gevaar.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.
Onaangenaam... dat weet ik niet.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef Twiitch het volgende:
Hoe meer topics ik van deze TS lees des te meer raak ik ervan overtuigd dat hij (stoornis buiten beschouwing gelaten) gewoon een erg onaangenaam persoon is
Ik ben het met je eens, pschyopaten moet je sowieso mijden. Ook is vechten niet altijd de beste oplossing, los van een noodsituatie. Alleen zou ik het echt niet waarderen als ik ik elkaar gemept wordt en mijn vriend/man rent weg of durft niks te doen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:23 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Niemand heeft het hier over een wegrennende man die zijn vrouw in de steek laat bij gevaar.
En over je wetenschap-stukje:
Twee gewone vechtende mannetjes: no prob.
Een psychotische, vechtende man: maken dat je weg bent. Dat heeft niets met pussy te maken!
En geen normaal denkende vrouw zal het raar of een afknapper vinden dat haar man bang is van iemand die in zo een staat is.
Trouwens... vechten is sowieso niet meer van deze tijd. Kom op, we zijn geen holbewoners meer.
Je mist het punt en maakt er totaal iets anders en ook nog iets seksueels van. Als het escaleert en je elkaar het ziekenhuis in beukt zonder getuigen en camerabeelden en jullie houden beide vol dat de ander begon, wat gebeurt er dan als er een zaak van komt? Denk je makkelijk zelfverdediging aan te kunnen tonen ofzo? Of ga je dan trots met je strafblaadje zwaaien met de gedachte dat je meer pik en/of kut gaat scoren?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
Dan stuur ik mijn vriend erop af. En anders doe ik zelf wel wat. Ben dan wel een nicht maar laat niet over mij heen lopen.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit heeft niks met wetenschap te maken dat jij een andere man voor ‘pussy’ uitmaakt omdat hij misschien bang is.
Stel dat er elke avond buurtbewoners zijn die eieren tegen jouw gevel gooien omdat je homo bent. Of dreigbrieven aan je sturen omdat ze geen homo’s in hun buurt willen. Waar sta je dan met je ‘wetenschap’-argument?
Als ik ben begonnen zeg ik dat rustig hoor. Waarom zou ik erover liegen. Alleen ben ik niet echt iemand van het beuken..quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je mist het punt en maakt er totaal iets anders en ook nog iets seksueels van. Als het escaleert en je elkaar het ziekenhuis in beukt zonder getuigen en camerabeelden en jullie houden beide vol dat de ander begon, wat gebeurt er dan als er een zaak van komt? Denk je makkelijk zelfverdediging aan te kunnen tonen ofzo? Of ga je dan trots met je strafblaadje zwaaien met de gedachte dat je meer pik en/of kut gaat scoren?
Een melding betekent niet standaard dat de politie de boel overneemt en je komt redden ofzo. Zeker niet met de huidige staat van ons politie-apparaat. Afhankelijk van de ernst betekent het vaak niet meer dan een aantekening, maar daarmee wel signalering. Dat kan handig zijn in dossiervorming, niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele anderen (m/v/x).
Dus geen idee hoe je naast seks het ook per se aan angst denkt te moeten koppelen..
Het is nogal logisch te verklaren. Vrouwen worden warm van sterke mannen. Wordt je liever genomen door die sukkel die bang weg rent of liever door die grote stoere gozer?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Je mist het punt en maakt er totaal iets anders en ook nog iets seksueels van. Als het escaleert en je elkaar het ziekenhuis in beukt zonder getuigen en camerabeelden en jullie houden beide vol dat de ander begon, wat gebeurt er dan als er een zaak van komt? Denk je makkelijk zelfverdediging aan te kunnen tonen ofzo? Of ga je dan trots met je strafblaadje zwaaien met de gedachte dat je meer pik en/of kut gaat scoren?
Een melding betekent niet standaard dat de politie de boel overneemt en je komt redden ofzo. Zeker niet met de huidige staat van ons politie-apparaat. Afhankelijk van de ernst betekent het vaak niet meer dan een aantekening, maar daarmee wel signalering. Dat kan handig zijn in dossiervorming, niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele anderen (m/v/x).
Dus geen idee hoe je naast seks het ook per se aan angst denkt te moeten koppelen..
Als iemand mij via internet met de dood bedreigd dan lach ik het weg, doen ze het face to face dan ga ik erop. Bij een dergelijke psychopaat ga ik namelijk niet afwachten wat z'n volgende move gaat zijn.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:16 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als ik ben begonnen zeg ik dat rustig hoor. Waarom zou ik erover liegen. Alleen ben ik niet echt iemand van het beuken..
Juist. Dat lijkt mij in deze situatie een logische reactie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:22 schreef Twiitch het volgende:
[..]
Als iemand mij via internet met de dood bedreigd dan lach ik het weg, doen ze het face to face dan ga ik erop. Bij een dergelijke psychopaat ga ik namelijk niet afwachten wat z'n volgende move gaat zijn.
quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:16 schreef Pendule het volgende:
[..]
Als ik ben begonnen zeg ik dat rustig hoor. Waarom zou ik erover liegen. Alleen ben ik niet echt iemand van het beuken..
Jij bent man, toch? En dus blijkbaar, volgens jouw definitie, een freak of nature?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik ben een nicht.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Jij bent man, toch? En dus blijkbaar, volgens jouw definitie, een freak of nature?
Een definitie die belachelijk is trouwens. Wel mooi dat je hem zelf al ontkracht
waarom is een biologische definitie onzin? Mannetjes die vechten om vrouwen zit in veel diersoorten. De mens is echt niet uniek daar in.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
[..]
Jij bent man, toch? En dus blijkbaar, volgens jouw definitie, een freak of nature?
Een definitie die belachelijk is trouwens. Wel mooi dat je hem zelf al ontkracht
Even iets rechtzetten: iemand die psychotisch is, is GEEN psychopaat.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 15:24 schreef Pendule het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, pschyopaten moet je sowieso mijden. Ook is vechten niet altijd de beste oplossing, los van een noodsituatie. Alleen zou ik het echt niet waarderen als ik ik elkaar gemept wordt en mijn vriend/man rent weg of durft niks te doen.
Ik dacht dat de discussie ging over stalkgedrag en de politie contacteren enzo. Als jouw hoofdmotivatie je seksuele marktwaarde is in dit soort kwesties, dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je de politie niet lastig valt ja.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:20 schreef Pendule het volgende:
[..]
Het is nogal logisch te verklaren. Vrouwen worden warm van sterke mannen. Wordt je liever genomen door die sukkel die bang weg rent of liever door die grote stoere gozer?
Ik denk dat we Pendule het beste kunnen negeren. Anders gaan we volkomen offtopic.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 21:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik dacht dat de discussie ging over stalkgedrag en de politie contacteren enzo. Als jouw hoofdmotivatie je seksuele marktwaarde is in dit soort kwesties, dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je de politie niet lastig valt ja.
Dat let je mij in de mond. Ik word alleen niet warm van een man die een mietje is. Moet me wel beschermen hoor.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 21:01 schreef Scary_Mary het volgende:
[..]
Ik dacht dat de discussie ging over stalkgedrag en de politie contacteren enzo. Als jouw hoofdmotivatie je seksuele marktwaarde is in dit soort kwesties, dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je de politie niet lastig valt ja.
Moet eerlijk zeggen dat het verschil mij in deze niet helemaal helder is. Ik weet wel het verschil tussen een psychose en een psychopaat. Bedoelde je dat?quote:Op zaterdag 20 februari 2021 20:59 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Even iets rechtzetten: iemand die psychotisch is, is GEEN psychopaat.
Dat labeltje kende ik nog niet.quote:Op vrijdag 19 februari 2021 15:27 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die hebben meestal last van erotomania.
https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erotomanie
Wat snap je niet? Psychose is totaal anders dan psychopathie.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 21:09 schreef Pendule het volgende:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat het verschil mij in deze niet helemaal helder is. Ik weet wel het verschil tussen een psychose en een psychopaat. Bedoelde je dat?
Rest van het topic ook gelezen? Wat vind je van de reacties op je OP?quote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Psychose is totaal anders dan psychopathie.
Zoals ik al vroeg, wordt hier het verschil tussen een psychose en een psychopaat bedoelt, of wat anders.quote:Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Wat snap je niet? Psychose is totaal anders dan psychopathie.
Iemand die in een psychose zit.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:52 schreef Pendule het volgende:
[..]
Zoals ik al vroeg, wordt hier het verschil tussen een psychose en een psychopaat bedoelt, of wat anders.
Het verschil tussen een psychopaat en iemand met een psychose is mij wel duidelijk.
Ik reageer straks, heb nu geen tijd.quote:Op zondag 21 februari 2021 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Rest van het topic ook gelezen? Wat vind je van de reacties op je OP?
Nee hoor, ben hartstikke lief en meegaand IRL.quote:Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef Twiitch het volgende:
Hoe meer topics ik van deze TS lees des te meer raak ik ervan overtuigd dat hij (stoornis buiten beschouwing gelaten) gewoon een erg onaangenaam persoon is
Ik vind mezelf geen stalker. Berichten die ik stuur tijdens een psychose maakt me geen stalker. Is wel grensoverschrijdende gedrag, maar ik ben op dat moment ontoerekeningsvatbaar.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is je idee van stalken in het algemeen, en je idee over jouw gedrag wat je in dit topic beschrijft, veranderd na het doorlezen van dit topic?
En waarom wel/niet?
Ik dacht al dat je dit ging zeggen. Ik ben het met je oneens, maar daar gaan we niet uitkomen.quote:Op zondag 21 februari 2021 19:59 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik vind mezelf geen stalker. Berichten die ik stuur tijdens een psychose maakt me geen stalker. Is wel grensoverschrijdende gedrag, maar ik ben op dat moment ontoerekeningsvatbaar.
Verder vind ik dat mensen hier en elders te snel iets stalken noemt. Een paar berichten sturen is geen stalken en bovendien gebeurt het iedereen weleens dat mensen een beetje opdringerig worden. We hebben allemaal weleens berichten gestuurd waarvan een ander die niet wil hebben. Ik vind iets stalken pas als het echt opvalt. Bijvoorbeeld iemand opzoeken, huis binnendringen, achtervolgen, enz.
Volgens mij praat je hier op FOK! genoeg over hoe moeilijk je leven is....quote:Mijn gedrag op dat moment was zeker niet goed, maar ik kon het niet helpen. En ik vind mezelf dan toch moeilijker hebben dan hem, ik moet immers de rest van mijn leven met deze aandoening leven. Een aandoening waar de meeste mensen voor schrikken en wegrennen. Kun je voorstellen hoe moeilijk een schizofreen het heeft in deze wereld? Waarom praten we daar niet over?
Dit gaat niet meer over stalken.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb van alle soorten plannen om met mijn psychoses om te gaan. Behandelplan, signaleringsplan, casemanager waar ik regelmatig contact mee heb, enz.
Je zegt dat psychoses geen excuus zijn voor slecht gedrag, en tot zekere hoogte ben ik met je eens. Maar toch vind ik het oneerlijk en hard tegenover mensen met deze ziekte. Ik heb heel veel vrienden verloren afgelopen jaren voor iets waar ik niks aan kan doen. Ik heb niet voor deze aandoen gekozen. Toch laten mensen je heel makkelijk vallen en gaan je oordelen voor iets waar je zelf niet voor heb gekozen.
Dit moet anders. Er moet gewoon meer begrip komen voor deze aandoening.
Maar wel het kern van het probleem. Ik heb die jongen niet gestalkt, tijdens psychoses berichten gestuurd. Nu ik stabiel ben stuur ik hem niks. Die jongen is sowieso een slijmerige watje, die graag naar bed gaat met vriendinnen van andere mannen. Hij is echt evil en verdient het om eenzaam en ellendig te sterven.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:
[..]
Dit gaat niet meer over stalken.
Je ziet dus ook geen reden om tijdens je heldere periodes te proberen die demoon zo veel mogelijk obstakels in de weg te leggen?quote:Op zondag 21 februari 2021 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ik tijdens een psychose doet, hoe treurig ook, is niet mijn schuld. Het is alsof ik dan bezeten ben door een demoon. Ik ben mezelf niet dus moreel gezien ook niet aansprakelijk voor mijn gedrag. Wettelijk gezien niet, en moreel vind ik ook niet.
Dan moet je in dit topic zijn R&P / Steun & Motivatie voor mezelf Je eigen woorden.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Maar wel het kern van het probleem.
Wat ik tijdens een psychose doet, hoe treurig ook, is niet mijn schuld. Het is alsof ik dan bezeten ben door een demoon. Ik ben mezelf niet dus moreel gezien ook niet aansprakelijk voor mijn gedrag. Wettelijk gezien niet, en moreel vind ik ook niet.
Ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik een terugval heb, of dat ik verkeerd gedrag vertoont tijdens zo’n psychose. Dat is wel mijn verantwoordelijkheid.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:27 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Je ziet dus ook geen reden om tijdens je heldere periodes te proberen die demoon zo veel mogelijk obstakels in de weg te leggen?
Goeie manier om een slotje op je topic te krijgen.quote:Op zondag 21 februari 2021 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Die jongen is sowieso een slijmerige watje, die graag naar bed gaat met vriendinnen van andere mannen. Hij is echt evil en verdient het om eenzaam en ellendig te sterven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |