abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 12:00:40 #101
441859 crew  Lenny77
pi_198127412
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:52 schreef Pendule het volgende:

[..]

Zoals ik al vroeg, wordt hier het verschil tussen een psychose en een psychopaat bedoelt, of wat anders.

Het verschil tussen een psychopaat en iemand met een psychose is mij wel duidelijk.
Iemand die in een psychose zit.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  zondag 21 februari 2021 @ 15:06:06 #102
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198130482
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 11:01 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Rest van het topic ook gelezen? Wat vind je van de reacties op je OP?
Ik reageer straks, heb nu geen tijd.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 21 februari 2021 @ 19:22:53 #103
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198135226
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef Twiitch het volgende:
Hoe meer topics ik van deze TS lees des te meer raak ik ervan overtuigd dat hij (stoornis buiten beschouwing gelaten) gewoon een erg onaangenaam persoon is
Nee hoor, ben hartstikke lief en meegaand IRL.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  zondag 21 februari 2021 @ 19:24:34 #104
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198135263
Even voor de duidelijkheid, ik ben nooit agressief geweest tijdens een psychose. Nooit iemand in elkaar geslagen. Hoog uit gemene of ongepaste dingen zeggen.
pi_198135479
Is je idee van stalken in het algemeen, en je idee over jouw gedrag wat je in dit topic beschrijft, veranderd na het doorlezen van dit topic?

En waarom wel/niet?
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 februari 2021 @ 19:59:15 #106
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198135911
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:35 schreef Cat-astrophe het volgende:
Is je idee van stalken in het algemeen, en je idee over jouw gedrag wat je in dit topic beschrijft, veranderd na het doorlezen van dit topic?

En waarom wel/niet?
Ik vind mezelf geen stalker. Berichten die ik stuur tijdens een psychose maakt me geen stalker. Is wel grensoverschrijdende gedrag, maar ik ben op dat moment ontoerekeningsvatbaar.

Verder vind ik dat mensen hier en elders te snel iets stalken noemt. Een paar berichten sturen is geen stalken en bovendien gebeurt het iedereen weleens dat mensen een beetje opdringerig worden. We hebben allemaal weleens berichten gestuurd waarvan een ander die niet wil hebben. Ik vind iets stalken pas als het echt opvalt. Bijvoorbeeld iemand opzoeken, huis binnendringen, achtervolgen, enz.

Mijn gedrag op dat moment was zeker niet goed, maar ik kon het niet helpen. En ik vind mezelf dan toch moeilijker hebben dan hem, ik moet immers de rest van mijn leven met deze aandoening leven. Een aandoening waar de meeste mensen voor schrikken en wegrennen. Kun je voorstellen hoe moeilijk een schizofreen het heeft in deze wereld? Waarom praten we daar niet over?
pi_198136145
Fijn dat je nu wat meer inhoudelijk reageert nav je OP.

quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 19:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik vind mezelf geen stalker. Berichten die ik stuur tijdens een psychose maakt me geen stalker. Is wel grensoverschrijdende gedrag, maar ik ben op dat moment ontoerekeningsvatbaar.

Verder vind ik dat mensen hier en elders te snel iets stalken noemt. Een paar berichten sturen is geen stalken en bovendien gebeurt het iedereen weleens dat mensen een beetje opdringerig worden. We hebben allemaal weleens berichten gestuurd waarvan een ander die niet wil hebben. Ik vind iets stalken pas als het echt opvalt. Bijvoorbeeld iemand opzoeken, huis binnendringen, achtervolgen, enz.
Ik dacht al dat je dit ging zeggen. Ik ben het met je oneens, maar daar gaan we niet uitkomen.
Voor mij kan stalken zowel online als offline plaatsvinden.

quote:
Mijn gedrag op dat moment was zeker niet goed, maar ik kon het niet helpen. En ik vind mezelf dan toch moeilijker hebben dan hem, ik moet immers de rest van mijn leven met deze aandoening leven. Een aandoening waar de meeste mensen voor schrikken en wegrennen. Kun je voorstellen hoe moeilijk een schizofreen het heeft in deze wereld? Waarom praten we daar niet over?
Volgens mij praat je hier op FOK! genoeg over hoe moeilijk je leven is....
En de aandoening begint ook steeds meer aandacht te krijgen in de media, en dan echt niet alleen in negatieve zin. Daar zijn wel nog werelden te winnen. Maar daar gaat dit topic niet over.

Maar (en ook daar gaan we het oneens over blijven) het hebben van een psychische aandoening is geen verplichting voor anderen om nare dingen die je doet te tolereren.
Er zijn zat manieren waarop je in ieder geval kunt proberen om je schadelijke gedrag tijdens psychoses zo beperkt mogelijk te houden. In dit topic staan voorbeelden van users.
Wat vind je daarvan? Heb jij bij voorbeeld ook iets van een signaleringsplan?
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  zondag 21 februari 2021 @ 20:14:42 #108
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198136222
Ik heb van alle soorten plannen om met mijn psychoses om te gaan. Behandelplan, signaleringsplan, casemanager waar ik regelmatig contact mee heb, enz.

Je zegt dat psychoses geen excuus zijn voor slecht gedrag, en tot zekere hoogte ben ik met je eens. Maar toch vind ik het oneerlijk en hard tegenover mensen met deze ziekte. Ik heb heel veel vrienden verloren afgelopen jaren voor iets waar ik niks aan kan doen. Ik heb niet voor deze aandoen gekozen. Toch laten mensen je heel makkelijk vallen en gaan je oordelen voor iets waar je zelf niet voor heb gekozen.

Dit moet anders. Er moet gewoon meer begrip komen voor deze aandoening.
pi_198136297
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:14 schreef Keep_Walking het volgende:
Ik heb van alle soorten plannen om met mijn psychoses om te gaan. Behandelplan, signaleringsplan, casemanager waar ik regelmatig contact mee heb, enz.

Je zegt dat psychoses geen excuus zijn voor slecht gedrag, en tot zekere hoogte ben ik met je eens. Maar toch vind ik het oneerlijk en hard tegenover mensen met deze ziekte. Ik heb heel veel vrienden verloren afgelopen jaren voor iets waar ik niks aan kan doen. Ik heb niet voor deze aandoen gekozen. Toch laten mensen je heel makkelijk vallen en gaan je oordelen voor iets waar je zelf niet voor heb gekozen.

Dit moet anders. Er moet gewoon meer begrip komen voor deze aandoening.
Dit gaat niet meer over stalken.
  zondag 21 februari 2021 @ 20:22:28 #110
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198136387
quote:
1s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:17 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Dit gaat niet meer over stalken.
Maar wel het kern van het probleem. Ik heb die jongen niet gestalkt, tijdens psychoses berichten gestuurd. Nu ik stabiel ben stuur ik hem niks. Die jongen is sowieso een slijmerige watje, die graag naar bed gaat met vriendinnen van andere mannen. Hij is echt evil en verdient het om eenzaam en ellendig te sterven.

Wat ik tijdens een psychose doet, hoe treurig ook, is niet mijn schuld. Het is alsof ik dan bezeten ben door een demoon. Ik ben mezelf niet dus moreel gezien ook niet aansprakelijk voor mijn gedrag. Wettelijk gezien niet, en moreel vind ik ook niet.
pi_198136503
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Wat ik tijdens een psychose doet, hoe treurig ook, is niet mijn schuld. Het is alsof ik dan bezeten ben door een demoon. Ik ben mezelf niet dus moreel gezien ook niet aansprakelijk voor mijn gedrag. Wettelijk gezien niet, en moreel vind ik ook niet.
Je ziet dus ook geen reden om tijdens je heldere periodes te proberen die demoon zo veel mogelijk obstakels in de weg te leggen?
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198136570
quote:

[..]

Maar wel het kern van het probleem.

Dan moet je in dit topic zijn R&P / Steun & Motivatie voor mezelf Je eigen woorden.

Verder niet sjiek hoe je die jongen nu neerzet. Dat stuk heb ik in de quote weggehaald.
  zondag 21 februari 2021 @ 20:32:35 #113
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198136657
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 20:27 schreef jeroen25 het volgende:

[..]

Je ziet dus ook geen reden om tijdens je heldere periodes te proberen die demoon zo veel mogelijk obstakels in de weg te leggen?
Ik doe er alles aan om te voorkomen dat ik een terugval heb, of dat ik verkeerd gedrag vertoont tijdens zo’n psychose. Dat is wel mijn verantwoordelijkheid.
  Moderator zondag 21 februari 2021 @ 21:11:52 #114
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198137629
quote:

[..]

Die jongen is sowieso een slijmerige watje, die graag naar bed gaat met vriendinnen van andere mannen. Hij is echt evil en verdient het om eenzaam en ellendig te sterven.

Goeie manier om een slotje op je topic te krijgen.
Breitling - Instruments for Professionals
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')