abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:22:43 #1
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198094940
Vraag: Wanneer is iemand een stalker?

Vorig jaar heb ik tijdens een psychose rare dingen gedaan. Tijdens mijn psychoses doe ik altijd rare ongepaste dingen, laatste keer was dat niet anders.

Eén van de dingen die ik deed was ongepaste berichten sturen naar mensen. Zo heb ik ongepaste berichten gestuurd naar een jongen die ooit een vriend was maar dat ik nu beschouw als vijand. Ik haat hem echt en hij heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was naar mij en mij naar beneden haalde. Ook manipuleerde hij mensen tegen mij, dmv roddels en leugens.

Tijdens mijn psychoses was ik boos en in mijn verwardheid stuurde ik rare gemene berichten naar hem. Hij nam contact op met de politie en voelde zich bedreigd. Ik vind hem een pussy daarvoor, maar dat terzijde. Hij claimt nu dat ik hem aan het stalken ben, maar dat was eenmalig tijdens mijn psychose. Het is wel een paar keer gebeurd dat ik gemene berichten stuurde naar hem en over hem, maar altijd tijdens psychoses. Ben ik nou een stalker daardoor?

Ik vind van niet, omdat ik op dat moment verward was en verder heb ik hem niet opgezocht en als ik stabiel ben laat ik hem ook met rust. Ik vind dat hij de slachtofferrol speelt om aandacht te krijgen. Hij weet ook dat ik een aandoening heb. Wat vinden jullie?

Ik vind sowieso dat mensen te snel het woord stalken gebruikt. Ik heb ook weleens dat mensen mij ongewenst berichten stuur of op een negatieve manier aandacht blijft vragen, dat is geen stalken vind ik, stalken is echt grensoverschrijdende gedrag en berichten sturen is niet meteen grensoverschrijdend. Wat vinden jullie?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:33:22 #2
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_198095169
Als het door een van de partijen niet gewenst is, dan is het grensoverschrijdend. Dat hij weet dat jij een aandoening hebt betekent niet dat hij om die reden dan maar anders moet denken over jouw grensoverschrijdende gedrag.

Dit is dezelfde persoon als waar je al meer topics over gehad hebt, dus als je hem haat en dat soort dingen, dan is (in zijn ogen wellicht) het verschuilen achter je aandoening wat makkelijk, want het is niet zo dat hij gewoon 'just another person' was, want ondanks/zonder aandoening haat je hem ook.

Je stuurde hém berichten waarbij je je haat naar hem op de een of andere manier verwoord hebt neem ik aan, iets wat je niet naar willekeurige andere mensen in je sociale kring deed. Wellicht wel ongepaste berichten, maar als hij jou een keer geslagen heeft (ik noem maar wat) dan kun je naar hem toe refereren daar aan, maar dat kun je niet naar een willekeurig ander persoon die jou niet geslagen heeft, dus er zit wel degelijk iets van bewustzijn bij, en dus vind ik het wat makkelijk om te roepen 'aandoening'.

Maar dat ben ik, wellicht zit ik er 1000% naast.
Breitling - Instruments for Professionals
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:37:46 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198095271
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
dus er zit wel degelijk iets van bewustzijn bij en dus vind ik het wat makkelijk om te roepen 'aandoening'.
Op dit punt na eens met het overige.

Verder denk ik dat iemand een stalker is als iemand meerdere pogingen doet om contact te krijgen zonder echte reden. En het als hinderlijk kan worden ervaren door de ontvanger. Die hoeft dat niet kenbaar te maken bij de stalker. In geval van TS, ik denk niet dat de berichten begonnen met 'Hallo ik zit in een psychose', dus als die verzachtende omstandigheden al als argument gebruikt kunnen worden dan in elk geval niet vanuit de perceptie van het slachtoffer.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:39:29 #4
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198095310
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:33 schreef CoolGuy het volgende:
Als het door een van de partijen niet gewenst is, dan is het grensoverschrijdend. Dat hij weet dat jij een aandoening hebt betekent niet dat hij om die reden dan maar anders moet denken over jouw grensoverschrijdende gedrag.

Dit is dezelfde persoon als waar je al meer topics over gehad hebt, dus als je hem haat en dat soort dingen, dan is (in zijn ogen wellicht) het verschuilen achter je aandoening wat makkelijk, want het is niet zo dat hij gewoon 'just another person' was, want ondanks/zonder aandoening haat je hem ook.

Je stuurde hém berichten waarbij je je haat naar hem op de een of andere manier verwoord hebt neem ik aan, iets wat je niet naar willekeurige andere mensen in je sociale kring deed. Wellicht wel ongepaste berichten, maar als hij jou een keer geslagen heeft (ik noem maar wat) dan kun je naar hem toe refereren daar aan, maar dat kun je niet naar een willekeurig ander persoon die jou niet geslagen heeft, dus er zit wel degelijk iets van bewustzijn bij, en dus vind ik het wat makkelijk om te roepen 'aandoening'.

Maar dat ben ik, wellicht zit ik er 1000% naast.
Even los van de andere dingen, wil ik het hebben over mijn aandoening. Ik snap dat het voor jou moeilijk te begrijpen is, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik zo’n aandoening heb, ik ben op dat moment 100% ontoerekeningsvatbaar.

Psychosegevoeligheid is een vervelende ziekte waarbij iemand grip verliest over de realiteit en zijn gedrag. Dit is gewoon een feit en mensen zouden dat beter moeten begrijpen. Over de jaren heen heb ik veel vrienden verloren omdat ze het niet begrijpen.

Ja, ik haat die jongen echt, maar normaal gesproken laat ik hem met rust. Als ik psychotisch ben heb ik mezelf niet onder controle. Ik stuur niet alleen berichten naar hem, maar ook andere mensen.
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198095477
Hoe belangrijk is hier nu de definitie van stalker?
Als je geen stalker bent dan is in ieder geval je gedrag dat van een stalker.

Jij hebt een probleem waardoor je tijdens je psychoses die ander gaat lastig vallen.
Dat is vervelend voor die ander maar kan ook jou in de problemen brengen.

Als het tot een rechtszaak zou komen dan zal je psychose vast worden mee gewogen.
Maar wil je het zo ver laten komen?

Ik denk dat het voor iedereen beter is als jij tijdens de heldere periodes werkt aan een oplossing waarmee je voorkomt dat je tijdens je psychoses die ander lastig valt.
Hij blij, jij blij.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198095515
Bij stalken is het wanneer de andere regelmatig wordt achtervolgd en lastig gevallen. Soort van obsessie.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 14:51:29 #7
16180 crew  CoolGuy
pi_198095537
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Even los van de andere dingen, wil ik het hebben over mijn aandoening. Ik snap dat het voor jou moeilijk te begrijpen is, maar ik kan er echt niks aan doen dat ik zo’n aandoening heb, ik ben op dat moment 100% ontoerekeningsvatbaar.

Psychosegevoeligheid is een vervelende ziekte waarbij iemand grip verliest over de realiteit en zijn gedrag. Dit is gewoon een feit en mensen zouden dat beter moeten begrijpen. Over de jaren heen heb ik veel vrienden verloren omdat ze het niet begrijpen.

Ja, ik haat die jongen echt, maar normaal gesproken laat ik hem met rust. Als ik psychotisch ben heb ik mezelf niet onder controle. Ik stuur niet alleen berichten naar hem, maar ook andere mensen.
Ik kan me inderdaad niet voorstellen hoe het is om die aandoening te hebben. Ik zeg ook zeker niet dat je er wat aan kunt doen dát je die aandoening hebt.

Wat ik bedoel is, wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt. Als jij in jouw sociale omgeving 10 mensen hebt. En je stuurt naar 10 mensen vervelende berichten, laten we dat even als voorbeeld nemen. Maar elk van die 10 mensen is uniek, en jouw relatie met elk van die 10 is ook uniek.

Stel nou dat 1 van die 10 jou met opzet overreden heeft met zijn auto. Gewoon als voorbeeld. Nou, oke, je haat hem, maar als je geen psychose hebt laat je hem met rust. Maar nu krijg je een psychose, en je begint die 10 mensen vervelende berichten te sturen.

Dan doe ik de aanname (die jij kunt bevestigen dan wel ontkrachten) dat jij die ene persoon die jouw overreden heeft gericht berichten stuurt over dat hij jou overreden heeft. Die berichten stuur jij niet naar die 9 andere mensen. Dus dan zit er toch wel een soort van bewustzijn bij, zij het dat je ontoerekeningsvatbaar bent op die momenten, want je wéét dat hij het is die je heeft overreden, en niet een van die 9 anderen.

Of zit ik volledig verkeerd met mijn aanname?

Edit; voor de duidelijkheid, ik vind het grensoverschrijdend gedrag, ik vind het niet per sé stalken. Stalken is grensoverschrijdend gedrag, maar niet elk grensoverschrijdend gedrag is direct stalken.

Maar maakt de benaming wat uit? Je valt hem lastig, hij heeft daar geen zin in. Of je daar een labeltje aan kunt hangen of niet doet er toch niet toe?
pi_198095607
Stalker of niet, dat laat ik in het midden. Maar heb je zijn telefoonnummer al verwijderd?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:56:30 #9
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198095634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:54 schreef Kanaroe het volgende:
Stalker of niet, dat laat ik in het midden. Maar heb je zijn telefoonnummer al verwijderd?
Ja.
pi_198095640
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Keep_Walking het volgende:

Vorig jaar heb ik tijdens een psychose rare dingen gedaan. Tijdens mijn psychoses doe ik altijd rare ongepaste dingen, laatste keer was dat niet anders.

Eén van de dingen die ik deed was ongepaste berichten sturen naar mensen. Zo heb ik ongepaste berichten gestuurd naar een jongen die ooit een vriend was maar dat ik nu beschouw als vijand. Ik haat hem echt en hij heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was naar mij en mij naar beneden haalde. Ook manipuleerde hij mensen tegen mij, dmv roddels en leugens.

Tijdens mijn psychoses was ik boos en in mijn verwardheid stuurde ik rare gemene berichten naar hem. Hij nam contact op met de politie en voelde zich bedreigd. Ik vind hem een pussy daarvoor, maar dat terzijde. Hij claimt nu dat ik hem aan het stalken ben, maar dat was eenmalig tijdens mijn psychose. Het is wel een paar keer gebeurd dat ik gemene berichten stuurde naar hem en over hem, maar altijd tijdens psychoses. Ben ik nou een stalker daardoor?

Ik vind van niet, omdat ik op dat moment verward was en verder heb ik hem niet opgezocht en als ik stabiel ben laat ik hem ook met rust. Ik vind dat hij de slachtofferrol speelt om aandacht te krijgen. Hij weet ook dat ik een aandoening heb. Wat vinden jullie?

Ik vind sowieso dat mensen te snel het woord stalken gebruikt. Ik heb ook weleens dat mensen mij ongewenst berichten stuur of op een negatieve manier aandacht blijft vragen, dat is geen stalken vind ik, stalken is echt grensoverschrijdende gedrag en berichten sturen is niet meteen grensoverschrijdend. Wat vinden jullie?
Wat een lulverhaal zeg.

Als je er echt mee zit dat je die gene stalkt (ja dat doe je) tijdens een psychose, blokkeer hem dan gewoon, en laat je door hem blokkeren. Dat doen jullie beide niet, dus kennelijk vinden jullie het beide wel leuk zo.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:57:50 #11
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198095655
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik kan me inderdaad niet voorstellen hoe het is om die aandoening te hebben. Ik zeg ook zeker niet dat je er wat aan kunt doen dát je die aandoening hebt.

Wat ik bedoel is, wellicht heb ik me niet goed uitgedrukt. Als jij in jouw sociale omgeving 10 mensen hebt. En je stuurt naar 10 mensen vervelende berichten, laten we dat even als voorbeeld nemen. Maar elk van die 10 mensen is uniek, en jouw relatie met elk van die 10 is ook uniek.

Stel nou dat 1 van die 10 jou met opzet overreden heeft met zijn auto. Gewoon als voorbeeld. Nou, oke, je haat hem, maar als je geen psychose hebt laat je hem met rust. Maar nu krijg je een psychose, en je begint die 10 mensen vervelende berichten te sturen.

Dan doe ik de aanname (die jij kunt bevestigen dan wel ontkrachten) dat jij die ene persoon die jouw overreden heeft gericht berichten stuurt over dat hij jou overreden heeft. Die berichten stuur jij niet naar die 9 andere mensen. Dus dan zit er toch wel een soort van bewustzijn bij, zij het dat je ontoerekeningsvatbaar bent op die momenten, want je wéét dat hij het is die je heeft overreden, en niet een van die 9 anderen.

Of zit ik volledig verkeerd met mijn aanname?

Edit; voor de duidelijkheid, ik vind het grensoverschrijdend gedrag, ik vind het niet per sé stalken. Stalken is grensoverschrijdend gedrag, maar niet elk grensoverschrijdend gedrag is direct stalken.

Maar maakt de benaming wat uit? Je valt hem lastig, hij heeft daar geen zin in. Of je daar een labeltje aan kunt hangen of niet doet er toch niet toe?
Ik weet op dat moment wel dat die persoon mij heeft overreden, maar dat is niet mijn motivatie om berichten te sturen. Ik ben verward en stuur berichten zonder een duidelijke doel.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:58:46 #12
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198095677
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:39 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je wilde weten wanneer iemand een stalker was.

Een stalker is een stalker, ongeacht de onderliggende oorzaak/aandoening, dat maakt iemand niet minder een stalker, hoogstens minder toerekeningsvatbaar.

Overigens, daar waar jij je ergert aan het feit dat mensen andere mensen heel makkelijk een stalker noemen, erger ik me aan mensen die anderen diagnostiseren en ze een narcist noemen.
Het was eerst je vriend en nu het je vriend niet meer is heb jij ineens de kennis en kunde om de diagnose narcisme bij hem te kunnen stellen?

Ik denk dat hem als narcist neerzetten vooral handig voor jou is, want dan is hij de slechterik en jij de zielige persoon met een aandoening en dan vindt de wereld vast niet dat je hem aan het stalken was.

Overigens denk ik dat een narcist niet heel snel aangifte gaat doen omdat hij zich bedreigd voelt, want toegeven dat je je bedreigd voelt is voor een hoop narcisten een paar stappen te ver.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 14:59:23 #13
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198095691
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:56 schreef AToontje87 het volgende:

[..]

Wat een lulverhaal zeg.

Als je er echt mee zit dat je die gene stalkt (ja dat doe je) tijdens een psychose, blokkeer hem dan gewoon, en laat je door hem blokkeren. Dat doen jullie beide niet, dus kennelijk vinden jullie het beide wel leuk zo.
Ik heb hem geblokt en verwijderd. Hoe stalk ik hem dan?
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:04:30 #14
16180 crew  CoolGuy
pi_198095787
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:59 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik heb hem geblokt en verwijderd. Hoe stalk ik hem dan?
Dit hele topic bestaat toch omdat je hem in het verleden lastig viel? Daar gaat je topic toch over?
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:09:02 #15
16180 crew  CoolGuy
pi_198095879
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik weet op dat moment wel dat die persoon mij heeft overreden, maar dat is niet mijn motivatie om berichten te sturen. Ik ben verward en stuur berichten zonder een duidelijke doel.
Zonder een duidelijk doel? Maar, waar gaan die berichten dan over? Is het wartaal? Zijn het wel gewoon normale Nederlandse zinnen, en zo ja, wat zijn dan de onderwerpen van die berichten?

Doe je dat bij meer mensen buiten deze ene persoon, en zo ja, krijgen die personen dan ook net zulke vreemde berichten, als in, waar die berichten dan ook maar over mogen gaan, hebben verder niets van doen met die personen zelf?
pi_198095882
Iemand nare berichten sturen is geen stalken. Het kan er wel onderdeel van zijn, maar als jij hem verder met rust laat ben je alleen irritant bezig
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:22:08 #17
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198096132
Ik neem aan dat de meeste stalkers mentale problemen hebben, dus of dat nu een 'excuus' is....
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:23:10 #18
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198096145
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef herverwijderd het volgende:
Ik neem aan dat de meeste stalkers mentale problemen hebben, dus of dat nu een 'excuus' is....
Ook dat nog eens idd, iemand die geestelijk gezond is gaat niet lopen stalken.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:25:52 #19
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096187
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:09 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zonder een duidelijk doel? Maar, waar gaan die berichten dan over? Is het wartaal? Zijn het wel gewoon normale Nederlandse zinnen, en zo ja, wat zijn dan de onderwerpen van die berichten?

Doe je dat bij meer mensen buiten deze ene persoon, en zo ja, krijgen die personen dan ook net zulke vreemde berichten, als in, waar die berichten dan ook maar over mogen gaan, hebben verder niets van doen met die personen zelf?
Ja, ik heb vreemde berichten gestuurd naar meerdere mensen. Is gewoon wartaal.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:27:16 #20
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096214
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:22 schreef herverwijderd het volgende:
Die hebben meestal last van erotomania.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erotomanie
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:28:13 #21
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096232
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:23 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook dat nog eens idd, iemand die geestelijk gezond is gaat niet lopen stalken.
Genoeg exen of mensen met zware liefdesverdriet die stalkende gedrag vertonen, zonder een stoornis.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:28:58 #22
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096246
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:58 schreef Leandra het volgende:

[..]

Oh, ik dacht dat je wilde weten wanneer iemand een stalker was.

Een stalker is een stalker, ongeacht de onderliggende oorzaak/aandoening, dat maakt iemand niet minder een stalker, hoogstens minder toerekeningsvatbaar.

Overigens, daar waar jij je ergert aan het feit dat mensen andere mensen heel makkelijk een stalker noemen, erger ik me aan mensen die anderen diagnostiseren en ze een narcist noemen.
Het was eerst je vriend en nu het je vriend niet meer is heb jij ineens de kennis en kunde om de diagnose narcisme bij hem te kunnen stellen?

Ik denk dat hem als narcist neerzetten vooral handig voor jou is, want dan is hij de slechterik en jij de zielige persoon met een aandoening en dan vindt de wereld vast niet dat je hem aan het stalken was.

Overigens denk ik dat een narcist niet heel snel aangifte gaat doen omdat hij zich bedreigd voelt, want toegeven dat je je bedreigd voelt is voor een hoop narcisten een paar stappen te ver.
Hij is ook echt een narcist, gediagnosticeerd ook, vanaf de middelbare school.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:29:22 #23
16180 crew  CoolGuy
pi_198096254
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ja, ik heb vreemde berichten gestuurd naar meerdere mensen. Is gewoon wartaal.
Gewoon wartaal? Dus het is gewoon woorden (bestaand of niet) achter elkaar die geen logische zinnen vormen, maar gewoon....wartaal? En doe je dat dan ook bij meerdere mensen, of alleen bij hem?
pi_198096308
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:28 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Genoeg exen of mensen met zware liefdesverdriet die stalkende gedrag vertonen, zonder een stoornis.
Die zijn op dat moment ook niet 100% toerekeningsvatbaar. Dus wel degelijk een tijdelijke stoornis. Jaloezie, luduvudu, onmacht, allemaal redenen om dingen te doen die je normaal ook niet doet.

Dus die vlieger gaat niet op.

Het enige verschil bij die personen is, dat het tijdelijk is en niet levenslang terugkomend.
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:44:29 #25
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096495
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:29 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Gewoon wartaal? Dus het is gewoon woorden (bestaand of niet) achter elkaar die geen logische zinnen vormen, maar gewoon....wartaal? En doe je dat dan ook bij meerdere mensen, of alleen bij hem?
Zijn wel logische zinnen, maar buiten een logische context. Ik ga dan niet praten over het feit dat hij mij heeft aangereden met een auto (zoals je voorbeeld). Ik ben dan gewoon boos en verward en zeg gemene dingen. Ik doe dat bij meerdere mensen ja.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 15:45:21 #26
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096513
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:32 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

Die zijn op dat moment ook niet 100% toerekeningsvatbaar. Dus wel degelijk een tijdelijke stoornis. Jaloezie, luduvudu, onmacht, allemaal redenen om dingen te doen die je normaal ook niet doet.

Dus die vlieger gaat niet op.

Het enige verschil bij die personen is, dat het tijdelijk is en niet levenslang terugkomend.
Bij mij is het ook niet levenslang terugkomend, alleen tijdens de psychose.
  Moderator vrijdag 19 februari 2021 @ 15:56:13 #27
16180 crew  CoolGuy
pi_198096704
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:44 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zijn wel logische zinnen, maar buiten een logische context. Ik ga dan niet praten over het feit dat hij mij heeft aangereden met een auto (zoals je voorbeeld). Ik ben dan gewoon boos en verward en zeg gemene dingen. Ik doe dat bij meerdere mensen ja.
Maar...gemene dingen, waar moet ik dan aan denken? Want dat moet dan toch op de persoon worden gespeeld? Dat moet toch betrekking hebben op die persoon dan? Maar misschien denk ik te nuchter want stel jij zou mij in een psychose gemene dingen sturen, weet ik veel, euhhh, 'ik hoop dat je broer morgen kapot gaat', ja, weet je, ik heb geen broer, dus het interesseert me dan geen hol, die opmerking, en dat zou dus ook geen reden voor mij zijn om naar de politie te gaan.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:00:22 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198096768
quote:

[..]

Nou nee, als je gaat stalken dan is er wat mis.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:02:19 #30
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096800
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Maar...gemene dingen, waar moet ik dan aan denken? Want dat moet dan toch op de persoon worden gespeeld? Dat moet toch betrekking hebben op die persoon dan? Maar misschien denk ik te nuchter want stel jij zou mij in een psychose gemene dingen sturen, weet ik veel, euhhh, 'ik hoop dat je broer morgen kapot gaat', ja, weet je, ik heb geen broer, dus het interesseert me dan geen hol, die opmerking, en dat zou dus ook geen reden voor mij zijn om naar de politie te gaan.
Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.

Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:04:01 #31
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198096818
quote:

[..]

Hij is ook echt een narcist, gediagnosticeerd ook, vanaf de middelbare school.
quote:
Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was
Wanneer waren jullie goede vrienden dan?
Het is behoorlijk inconsequent om in de OP te stellen dat hij veranderde maar vervolgens wel dat hij al op de middelbare school gediagnosticeerd zou zijn.

Jullie waren vrienden op de kleuterschool ofzo? Telefoonnummers uitwisselen in de zandbak, foto's van je zwemdiploma appen enzo?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:04:25 #32
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096823
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:00 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou nee, als je gaat stalken dan is er wat mis.
Wat is stalken?

Ik had een keer een meisje geneukt en vervolgens gedumpt, en was ook niet lief voor haar. Meisje was heel gekwetst en ging mij en familieleden zoals mijn moeder de hele tijd bellen en berichten sturen. Dat is ook stalkende gedrag toch?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:05:23 #33
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096834
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Wanneer waren jullie goede vrienden dan?
Het is behoorlijk inconsequent om in de OP te stellen dat hij veranderde maar vervolgens wel dat hij al op de middelbare school gediagnosticeerd zou zijn.

Jullie waren vrienden op de kleuterschool ofzo? Telefoonnummers uitwisselen in de zandbak, foto's van je zwemdiploma appen enzo?
Ik kan hem vanaf kleuterschool ja. We waren zelfs beste vrienden in de brugklas periode.
pi_198096904
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:45 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bij mij is het ook niet levenslang terugkomend, alleen tijdens de psychose.
En die psychoses zullen ooit wel 100% verdwijnen?
In discussie gaan met complotdenkers is net als het als de Special Olympics. Debiel. :') :D
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:11:09 #35
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198096922
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:09 schreef HostiHawaii het volgende:

[..]

En die psychoses zullen ooit wel 100% verdwijnen?
Zolang ik mijn medicatie slik heb ik geen last van.
pi_198096994
Iemand is een stalker als ie iemand lastig valt terwijl die ander dat niet wil (en dat ook aangeeft).
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:18:13 #37
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198097047
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:15 schreef colivo het volgende:
Iemand is een stalker als ie iemand lastig valt terwijl die ander dat niet wil (en dat ook aangeeft).
Dan is iedereen weleens een stalker.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:28:07 #38
486266 herverwijderd
het leed is al geschied
pi_198097211
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Bij herhaling iemand lastig valt, laten we het zo zeggen dan.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:32:26 #39
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198097268
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:05 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik kan hem vanaf kleuterschool ja. We waren zelfs beste vrienden in de brugklas periode.
En je hebt nu had vorig jaar nog steeds zijn telefoonnummer?
Waarom?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:32:52 #40
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198097280
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is stalken?

Ik had een keer een meisje geneukt en vervolgens gedumpt, en was ook niet lief voor haar. Meisje was heel gekwetst en ging mij en familieleden zoals mijn moeder de hele tijd bellen en berichten sturen. Dat is ook stalkende gedrag toch?
Ja, dat is ook stalken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198097566
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:18 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Hoezo? Ik zie het nut er niet van in als je toerekeningsvatbaar bent iemand lastig te vallen die daar niet op zit te wachten?
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:57:49 #42
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198097659
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja, dat is ook stalken.
Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.

Dat meisje had verder geen stoornis, ze was gewoon gekwetst.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 16:58:29 #43
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198097668
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

En je hebt nu had vorig jaar nog steeds zijn telefoonnummer?
Waarom?
We zijn heel lang onderdeel geweest van hetzelfde vriendengroep.
pi_198097899
Cursus BEHR groep:

De ontvanger bepaalt hoe het bericht ontvangen wordt, niet de zender en de intentie van het bericht, of de manier hoe en waarom het verzonden wordt.
pi_198097955
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.

Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
Dat soort berichten en je was, zoals je zelf zegt, ontoerekeningsvatbaar.
Ik vind t dan niet raar dat hij naar de politie is gestapt.

Jij hebt jouw problemen, dat is niet zijn pakkie an.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_198097968
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.

Of jij haar gaat beschuldigen doet er niet echt toe.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:42:58 #47
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198098189
quote:

[..]

Dit is toch afschuwelijk? Iemand die dit soort dingen aan je stuurt in een psychose, waartoe is die verder nog in staat?
The love you take is equal to the love you make.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 17:56:26 #48
189961 ex
aperture science
pi_198098350
Tja, welke definitie ben je geïnteresseerd in? Die op persoonlijke sfeer (dus wat andere er van vinden) of de juridische? Iemand kan zich bv ook bedreigd voelen maar, dat is niet direct juridische bedreiging.

Welke definitie je ook zoekt, stop met zoeken, probeer een beter persoon te worden en focus je meer op positieve dingen (zoals hulp zoeken) en het volhouden.
The cake is a lie!
pi_198098697
Stalken :r :') Het laagste stuk stront ben je dan.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:40:04 #50
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198098923
Keep walking?

Besef je je wel dat de aandoening het enkel ‘enger’ maakt voor de andere kant? Het een nare onvoorspelbaarheid met zich mee brengt? Een hoever zal het deze keer gaan?

Dat jij er niets aan kan doen maakt het niet beter voor die ander. Iemand die (op dat moment) niet weet wat hij doet, geen controle en mogelijk geen stop heeft is doodeng. Is serieus bedreigend.

Jij kan zeggen mijn normale zelf zou nooit echt over de schreef gaan, maar er zijn momenten waarin je jezelf niet bent. En waarin je hem vanuit niet jezelf zijn negatief of zelfs (in woorden) agressief benaderd.

Dus blokkeer hem niet, verwijder hem. Zodat je dat persoon niet kan benaderen als je jezelf niet bent.

Dat persoon heeft gelijk dit als bedreiging te zien, dat is het ook, je bent jezelf dan niet, hebt geen controle over wat je doet. Dat kan echt slecht aflopen zonder dat jij dat ooit gewild had, zonder dat jij dat ooit zou doen.

Het is niet jouw schuld, maar het is wel de werkelijkheid soms.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:42:56 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198098954
quote:

[..]

Nee, dat doet hij niet voor aandacht. Maar omdat iemand die zichzelf niet is en zichzelf niet onder controle heeft op dat moment hem als target heeft en dat heel fiks en snel uit de klauw kan lopen.

Dat jij, keep walking, dat nooit zou doen zegt bar weinig over wat er kan gebeuren als je jezelf niet bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198098982
Stalking is iemand of meerdere contact opdringen. In de gate houden wat diegene van plan is. Je leven toewijden aan diegene terwijl dat dus niet wederzijds is.

Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Heb toen ik verliefd was gestalkt. Maar ben ook door meerdere personen gestalkt. Niet fijn kan ik je zeggen. Want ze willen iets van je en blijven maar door gaan tot ze het hebben.
pi_198099005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

En omdat jij blijkbaar zo’n groot hart hebt dat je haar reactie op jouw kloterige actie vergeeft, verwacht je dan van jouw vijand dat hij jouw reactie op zijn kloterige actie vergeeft?

Wat wil je met dit topic? Ik krijg het gevoel dat je zoekt naar bevestiging dat je niet afgerekend zou moeten worden op je bedreigende gedrag omdat psychiatrisch patiënt.

Je ziekte is geen vrijbrief. Kan leiden tot acties waarvan je achteraf spijt hebt, waar je OP DAT MOMENT slechts gedeeltelijk verantwoordelijk voor gehouden kunt worden, maar het zijn wel JOUW acties. En de gevolgen daarvan moet je dragen. Wettelijk zijn er wellicht verzachtende omstandigheden, maar de morele aspecten, die zijn voor jou.

Het zou je netjes staan om ALLE manieren waarop je in contact met deze persoon zou kunnen komen verwijdert. Dan laat je zien dat je verantwoording neemt waar dat kan. Op een moment dat je volledig toerekeningsvatbaar bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198099063
quote:

[..]

:')

Hoe weet je dat? Heeft hij dat later gezegd?

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat hij weet dat jij hem haat, dat hij weet dat jij psychotische perioden hebt waarin je onberekenbaar bent en bang is dat jij naar zijn huis komt?
Of misschien is hij het zat om zulke nare teksten te ontvangen.

Daarin zou hij echt niet de enige zijn. Jij dringt onuitgenodigd en op kwetsende, zelfs dreigende wijze binnen in zijn leven. En dan vind je het gek dat hij stappen onderneemt? Tsk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198100607
Oef... wat een stigmatisering weer.

Dat je tijdens een psychose ontoerekeningsvatbaar bent klopt. Alleen het is nogal een verschil hoe je in de goede periodes ermee omgaat. Je blijft hier heftig haatdragende berichten over hem plaatsen en praat dat goed. Je legt de schuld in zijn schoenen. Alleen dat jij hem bedreigt of beledigd is niet oké. En dat dat je op dat moment buiten jezelf handelt, eens, maar dat je gaat er nu eigenlijk mee door. Dus hoezo ontoerekeningsvatbaar?

Wanneer ik psychotisch ben, ben ik een gevaar voor mezelf en anderen. Alleen ik heb in goede periodes protocollen, met hulp van anderen, om ervoor te zorgen dat ik geen dingen doe waar anderen grote problemen van ondervinden. En sowieso ga ik door het stof voor alle domme dingen die ik heb gezegd en gedaan. Ik vraag na wat er is gebeurd, bied duizend keer mijn excuses aan, en maak plannen om het gedrag te voorkomen. Zo is het bijvoorbeeld heel duidelijk wanneer ik opgenomen moet worden, wanneer mijn telefoon uit gaat, wanneer er iemand naar me toe komt om me te ondersteunen etc.

Je bent niet geheel vrij van alle blaam dan. Zeker niet hoe je er nu over post. Daarnaast zeg jij geen klachten te hebben met medicatiegebruik. Een luxe die niet iedereen heeft...
pi_198100946
Als die kerel ineens dood is zal je wel op de lijst met mogelijke verdachten staan iig.

Best opmerkelijk dat je iemand zo intens haat. Wat projecteer je op hem/wat zie je van jezelf in hem? Waarom denk je dat je boven hem staat?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_198101141
De politie ontvangt redelijk wat meldingen van stalking en door deze velen meldingen, wordt alleen wat met de ernstige meldingen gedaan. Dat de politie zo snel reageert op de melding van jouw 'vijand' zegt zeer veel over hoe erg de berichten moeten zijn geweest. Kijk eens met je behandelaar of je een plan kan maken om te voorkomen dat je dit soort berichten in de toekomst blijft sturen. En probeer desnoods alle contacten die naar hem leiden te blokkeren, zodat je niet in de verleiding komt bij een vervelende reactie van zijn kant uit.
pi_198101404
Wat een pussy die ex vriend. Politie bellen omdat je je als man bedreigt voelt door een andere man :') Daarnaast; walgelijke mensen, narcisten.
pi_198102795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:44 schreef Rock92 het volgende:
Stalking is iemand of meerdere contact opdringen. In de gate houden wat diegene van plan is. Je leven toewijden aan diegene terwijl dat dus niet wederzijds is.

Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Heb toen ik verliefd was gestalkt. Maar ben ook door meerdere personen gestalkt. Niet fijn kan ik je zeggen. Want ze willen iets van je en blijven maar door gaan tot ze het hebben.
Maak het zelf ook mee nu.
Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses voor de topic kaap :@
pi_198102843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkte :*
pi_198102958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkte :*
Dank je O+
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:48 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198103113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

SPOILER
Sterkte, wat een ellende.
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_198103282
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterkte, wat een ellende.
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Ik heb alles gerapporteerd
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 februari 2021 @ 22:17:37 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198104521
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Kreator het volgende:
Zoek hulp.
Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.
pi_198105281
TS, heb je ooit wel eens met een behandelaar gepraat over je haat jegens deze persoon? Want daar zit hem denk ik het echte probleem, ook omdat deze haat blijkbaar zonder psychose ook bestaat zo te lezen.

Heeft een objectief, er buiten staand persoon zich wel eens uitgesproken over deze persoon waar jij zo'n haat aan hebt en zo ja, wat was diegene zijn mening? Is het echt een narcistisch pestventje (kan goed hoor, ik bedoel niet te zeggen dat dat niet zo is) of is het dat hij bepaalde dingen bij je triggert en dat je hem daarom niet uit kan staan?
pi_198105316
En over of iemand een stalker is, ik ben te lui om de definitie te googlen (dat kun je zelf ook) maar het lijkt mij dat het echt stalking is wanneer er aan deze 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. Iemand zit niet op jou aandacht te wachten; en
2. Je herhaaldelijk de fout in gaat met je gedrag bij diegene
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 februari 2021 @ 09:12:05 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198107664
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.
Typisch het volk dat je graag in r&p topics ziet openen om advies te vragen.
pi_198108306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:41 schreef Pendule het volgende:
Wat een pussy die ex vriend. Politie bellen omdat je je als man bedreigt voelt door een andere man :') Daarnaast; walgelijke mensen, narcisten.
Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 20-02-2021 10:40:40 ]
pi_198108618
quote:

[..]

Het is denk ik moeilijk te begrijpen voor mensen dat je kennelijk nogal selectief bent als het gaat om het verdedigen van mensen met psychische klachten, wanneer je er zelf last van ondervind. Waarom zou zijn narcisme niet net zo goed een rol kunnen spelen in hoe hij dingen ervaart? Stalkgedrag kan als overheersend en bedreigend ervaren worden, dat kan clashen met hun behoefte aan controle en dominantie. Tevens is het niet ongewoon dat ze bepaalde dingen gaan gebruiken om naar hun hand te zetten. Ook mede door een gebrek aan empathie enzo.

Ik denk dat je wat realistischer moet zijn in je verwachtingen van iemand met zo een diagnose en hoe moeilijk ook, het niet zo persoonlijk op moet vatten. Zijn gebrek aan empathie hoort nu eenmaal bij zijn diagnose en dat zegt niet zoveel over hoe aardig jij wel niet bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:14 schreef PieterCornelis het volgende:
Cursus BEHR groep:

De ontvanger bepaalt hoe het bericht ontvangen wordt, niet de zender en de intentie van het bericht, of de manier hoe en waarom het verzonden wordt.
En dit.

Eigenlijk ben ik benieuwd waarom dit topic nu weer naar boven komt. Het gebeurde vorig jaar, je hebt zijn contactgegevens niet meer en er is geen staartje gekomen vanuit de politie enzo, dus waarom leeft dit nu weer bij je K_W? Of moet ik ipv weer nog steeds zeggen?

Wat andere mensen ook al gezegd hebben, dit lijkt me een prima gespreksonderwerp om te bespreken met je behandelaar(s). Misschien heb je bepaalde dingen nog niet goed verwerkt?
pi_198109268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Keep_Walking het volgende:

Dit is geen stalken maar bedreigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is stalken?

Dit inderdaad is stalken.

Kijk ik snap dat je een een psychose hebt. En verward bent, maar dan nog heeft geeft het je geen reden en betekent niet dat je zomaar iemand kan bedreigen. Op het moment dat je boos bent kun je het anders uitten bijvoorbeeld, schrijven en het gaan uitten in een dagboek, kussen etc. Of gewoon geduldig zijn en kalm blijven totdat die boosheid over is even wat anders doen en dan een bericht sturen met een duidelijk bericht / doel dat je geen vrienden wil zijn met hem, omdat hij je pest etc. Ook al heb je een psychose je bent verward. En je weet dat je psychoses kan krijgen dan kun je dus er op voorbereiden en een plan maken van wat je dan moet doen. Signaleringsplan. Het beste is gewoon om je emoties te reguleren en niet te handelen, maar alleen maar te voelen. Je kan het wel makkelijk gooien op een psychose, dus dan kan ik zomaar wat doen, maar, je mag een ander nooit lastig vallen of iets aan doen, ook al heb je een psychose. Maakt niets uit wat er ook gebeurt. Bij een psychose keer je naar binnen en probeer je dat op te lossen. Ik weet het het klinkt heel erg hard, maar wat je doet is ook heel hard en gemeen. Je uitte op dat moment je woede over hem. Die je eerst niet durfde te uitten. Dus het beste is nu om de vriendschap te verbreken en je te richten op een volledige genezing. Zodat je net als ieder gezond wordt en normaal je emoties kan uitten. En niet moet gooien op psychose en verwardheid. Want dat is namelijk je doel volledige genezing en uit de psychiaterie en dus zou je niet steeds psychoses bij moeten halen, maar je richtten op dat je gezond bent. Dus op het moment dat je een episode krijgt verklaar je dat van ik ben gezond en een gezond iemand zou nooit zomaar iemand gemene berichten sturen en bedreigen, maar zo iemand zou wachten totdat de woede weg is en dan een bericht sturen. Je mag denken, je mag voelen, maar je mag niet handelen, maar juist je emoties reguleren.

Ik weet wat een psychose is en dit zijn mijn tips om het op te lossen.

Sorry dat ik wat hard ben, maar Ik hoop dat je er wat aan hebt en snel geneest. Veel sterkte ^O^
pi_198109703
Keep_Walking, stel dat jij het gevoel had dat iemand je zou willen vermoorden... en dat je het gevoel had dat diegene je zou kunnen opwachten of iets dergelijks en tot alles in staat was omdat diegene een stoornis heeft... zou jij dan zelf lekker slapen? Zou jij dan niet ook “pussy gedrag” gaan vertonen? 🧐 of wat zou jij zelf doen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198110443
Als iemand psychische problemen heeft en af en toe psychoses heeft zou ik 10x zo bang zijn voor bedreigende berichtjes van deze persoon dan van iemand die dit puur doet om te treiteren maar wel 100% toerekeningsvatbaar is.
pi_198110462
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?
De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.

Mensen moet niet steeds tegen de wetenschap proberen in te gaan.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:03:02 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198110514
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:

[..]

De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.

Dit heeft niks met wetenschap te maken dat jij een andere man voor ‘pussy’ uitmaakt omdat hij misschien bang is.

Stel dat er elke avond buurtbewoners zijn die eieren tegen jouw gevel gooien omdat je homo bent. Of dreigbrieven aan je sturen omdat ze geen homo’s in hun buurt willen. Waar sta je dan met je ‘wetenschap’-argument?
The love you take is equal to the love you make.
pi_198110702
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 11:24 schreef Twintig het volgende:

Kijk ik snap dat je een een psychose hebt. En verward bent, maar dan nog heeft geeft het je geen reden en betekent niet dat je zomaar iemand kan bedreigen. Op het moment dat je boos bent kun je het anders uitten bijvoorbeeld, schrijven en het gaan uitten in een dagboek, kussen etc. Of gewoon geduldig zijn en kalm blijven totdat die boosheid over is even wat anders doen en dan een bericht sturen met een duidelijk bericht / doel dat je geen vrienden wil zijn met hem, omdat hij je pest etc. Ook al heb je een psychose je bent verward. En je weet dat je psychoses kan krijgen dan kun je dus er op voorbereiden en een plan maken van wat je dan moet doen. Signaleringsplan. Het beste is gewoon om je emoties te reguleren en niet te handelen, maar alleen maar te voelen. Je kan het wel makkelijk gooien op een psychose, dus dan kan ik zomaar wat doen, maar, je mag een ander nooit lastig vallen of iets aan doen, ook al heb je een psychose. Maakt niets uit wat er ook gebeurt. Bij een psychose keer je naar binnen en probeer je dat op te lossen. Ik weet het het klinkt heel erg hard, maar wat je doet is ook heel hard en gemeen. Je uitte op dat moment je woede over hem. Die je eerst niet durfde te uitten. Dus het beste is nu om de vriendschap te verbreken en je te richten op een volledige genezing. Zodat je net als ieder gezond wordt en normaal je emoties kan uitten. En niet moet gooien op psychose en verwardheid. Want dat is namelijk je doel volledige genezing en uit de psychiaterie en dus zou je niet steeds psychoses bij moeten halen, maar je richtten op dat je gezond bent. Dus op het moment dat je een episode krijgt verklaar je dat van ik ben gezond en een gezond iemand zou nooit zomaar iemand gemene berichten sturen en bedreigen, maar zo iemand zou wachten totdat de woede weg is en dan een bericht sturen. Je mag denken, je mag voelen, maar je mag niet handelen, maar juist je emoties reguleren.

Ik weet wat een psychose is en dit zijn mijn tips om het op te lossen.

Ik twijfel bij je laatste zin.

Je kan dan niet meer denken, je woede richten op een kussen, in een dagboek schrijven of wat dan ook als je reeds in een psychose zit. Dat punt ben je dan al lang voorbij en er blijft alleen ontoerekeningsvatbaarheid over.
Sommigen lukt het om met een signaleringsplan te herkennen dat het mis begint te gaan en zij zoeken hulp en zorgen dat ze op een veilige plaats zitten. Maar dat lukt er niet veel.
Van het moment dat de bal begint te rollen, is het te laat. Ze herkennen het niet meer, ze zitten er in. Met wat geluk herkennen anderen het maar hun boodschap komt vaak niet meer aan bij de persoon.

Mocht het zo simpel zijn als jij beschrijft, dan waren de psychoses, schizofrenie, enz.. de wereld al lang uit.

Ik zou wel wensen dat het zo simpel was, daar niet van ;(
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
pi_198110748
quote:

[..]

Niemand heeft het hier over een wegrennende man die zijn vrouw in de steek laat bij gevaar.

En over je wetenschap-stukje:
Twee gewone vechtende mannetjes: no prob.
Een psychotische, vechtende man: maken dat je weg bent. Dat heeft niets met pussy te maken!
En geen normaal denkende vrouw zal het raar of een afknapper vinden dat haar man bang is van iemand die in zo een staat is.

Trouwens... vechten is sowieso niet meer van deze tijd. Kom op, we zijn geen holbewoners meer.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:36:39 #78
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198110894
Hoe meer topics ik van deze TS lees des te meer raak ik ervan overtuigd dat hij (stoornis buiten beschouwing gelaten) gewoon een erg onaangenaam persoon is
pi_198111056
quote:
15s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:36 schreef Twiitch het volgende:
Hoe meer topics ik van deze TS lees des te meer raak ik ervan overtuigd dat hij (stoornis buiten beschouwing gelaten) gewoon een erg onaangenaam persoon is
Onaangenaam... dat weet ik niet.
En TS is ook echt wel bezig met zijn gezondheid en herstel. Maar heeft volgens mij nog stappen te gaan in het herkennen van patronen en verantwoordelijkheid nemen.

En ik ben benieuwd wat hij vindt van wat hier gepost wordt @Keep_Walking
pi_198112133
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:23 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Niemand heeft het hier over een wegrennende man die zijn vrouw in de steek laat bij gevaar.

En over je wetenschap-stukje:
Twee gewone vechtende mannetjes: no prob.
Een psychotische, vechtende man: maken dat je weg bent. Dat heeft niets met pussy te maken!
En geen normaal denkende vrouw zal het raar of een afknapper vinden dat haar man bang is van iemand die in zo een staat is.

Trouwens... vechten is sowieso niet meer van deze tijd. Kom op, we zijn geen holbewoners meer.
Ik ben het met je eens, pschyopaten moet je sowieso mijden. Ook is vechten niet altijd de beste oplossing, los van een noodsituatie. Alleen zou ik het echt niet waarderen als ik ik elkaar gemept wordt en mijn vriend/man rent weg of durft niks te doen.
pi_198114470
quote:

[..]

Je mist het punt en maakt er totaal iets anders en ook nog iets seksueels van. Als het escaleert en je elkaar het ziekenhuis in beukt zonder getuigen en camerabeelden en jullie houden beide vol dat de ander begon, wat gebeurt er dan als er een zaak van komt? Denk je makkelijk zelfverdediging aan te kunnen tonen ofzo? Of ga je dan trots met je strafblaadje zwaaien met de gedachte dat je meer pik en/of kut gaat scoren?

Een melding betekent niet standaard dat de politie de boel overneemt en je komt redden ofzo. Zeker niet met de huidige staat van ons politie-apparaat. Afhankelijk van de ernst betekent het vaak niet meer dan een aantekening, maar daarmee wel signalering. Dat kan handig zijn in dossiervorming, niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele anderen (m/v/x).

Dus geen idee hoe je naast seks het ook per se aan angst denkt te moeten koppelen..
pi_198116536
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 13:03 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dit heeft niks met wetenschap te maken dat jij een andere man voor ‘pussy’ uitmaakt omdat hij misschien bang is.

Stel dat er elke avond buurtbewoners zijn die eieren tegen jouw gevel gooien omdat je homo bent. Of dreigbrieven aan je sturen omdat ze geen homo’s in hun buurt willen. Waar sta je dan met je ‘wetenschap’-argument?
Dan stuur ik mijn vriend erop af. En anders doe ik zelf wel wat. Ben dan wel een nicht maar laat niet over mij heen lopen.
pi_198116571
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Je mist het punt en maakt er totaal iets anders en ook nog iets seksueels van. Als het escaleert en je elkaar het ziekenhuis in beukt zonder getuigen en camerabeelden en jullie houden beide vol dat de ander begon, wat gebeurt er dan als er een zaak van komt? Denk je makkelijk zelfverdediging aan te kunnen tonen ofzo? Of ga je dan trots met je strafblaadje zwaaien met de gedachte dat je meer pik en/of kut gaat scoren?

Een melding betekent niet standaard dat de politie de boel overneemt en je komt redden ofzo. Zeker niet met de huidige staat van ons politie-apparaat. Afhankelijk van de ernst betekent het vaak niet meer dan een aantekening, maar daarmee wel signalering. Dat kan handig zijn in dossiervorming, niet alleen voor jou, maar ook voor eventuele anderen (m/v/x).

Dus geen idee hoe je naast seks het ook per se aan angst denkt te moeten koppelen..
Als ik ben begonnen zeg ik dat rustig hoor. Waarom zou ik erover liegen. Alleen ben ik niet echt iemand van het beuken..
pi_198116665
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 18:22 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is nogal logisch te verklaren. Vrouwen worden warm van sterke mannen. Wordt je liever genomen door die sukkel die bang weg rent of liever door die grote stoere gozer?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 20:22:31 #85
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198116720
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

Als ik ben begonnen zeg ik dat rustig hoor. Waarom zou ik erover liegen. Alleen ben ik niet echt iemand van het beuken..
Als iemand mij via internet met de dood bedreigd dan lach ik het weg, doen ze het face to face dan ga ik erop. Bij een dergelijke psychopaat ga ik namelijk niet afwachten wat z'n volgende move gaat zijn.
pi_198116811
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:22 schreef Twiitch het volgende:

[..]

Als iemand mij via internet met de dood bedreigd dan lach ik het weg, doen ze het face to face dan ga ik erop. Bij een dergelijke psychopaat ga ik namelijk niet afwachten wat z'n volgende move gaat zijn.
Juist. Dat lijkt mij in deze situatie een logische reactie.
pi_198116861
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:16 schreef Pendule het volgende:

[..]

quote:

[..]

Jij bent man, toch? En dus blijkbaar, volgens jouw definitie, een freak of nature?

Een definitie die belachelijk is trouwens. Wel mooi dat je hem zelf al ontkracht ^O^
pi_198117110
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

Jij bent man, toch? En dus blijkbaar, volgens jouw definitie, een freak of nature?

Een definitie die belachelijk is trouwens. Wel mooi dat je hem zelf al ontkracht ^O^
Ik ben een nicht.

Teveel vrouwelijk hormoon in mijn moeders luchaam heeft ervoor gezorgd dat ik homo ben. Waarschijnlijk nogal veel oestrogeen ben nogal vrouwelijk.
pi_198117164
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:30 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

[..]

waarom is een biologische definitie onzin? Mannetjes die vechten om vrouwen zit in veel diersoorten. De mens is echt niet uniek daar in.
pi_198117706
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 15:24 schreef Pendule het volgende:

[..]

Ik ben het met je eens, pschyopaten moet je sowieso mijden. Ook is vechten niet altijd de beste oplossing, los van een noodsituatie. Alleen zou ik het echt niet waarderen als ik ik elkaar gemept wordt en mijn vriend/man rent weg of durft niks te doen.
Even iets rechtzetten: iemand die psychotisch is, is GEEN psychopaat.
pi_198117767
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:20 schreef Pendule het volgende:

[..]

Het is nogal logisch te verklaren. Vrouwen worden warm van sterke mannen. Wordt je liever genomen door die sukkel die bang weg rent of liever door die grote stoere gozer?
Ik dacht dat de discussie ging over stalkgedrag en de politie contacteren enzo. Als jouw hoofdmotivatie je seksuele marktwaarde is in dit soort kwesties, dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je de politie niet lastig valt ja.
pi_198117811
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Ik dacht dat de discussie ging over stalkgedrag en de politie contacteren enzo. Als jouw hoofdmotivatie je seksuele marktwaarde is in dit soort kwesties, dan lijkt het me inderdaad verstandig dat je de politie niet lastig valt ja.
Ik denk dat we Pendule het beste kunnen negeren. Anders gaan we volkomen offtopic.
pi_198117945
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:01 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Dat let je mij in de mond. Ik word alleen niet warm van een man die een mietje is. Moet me wel beschermen hoor.
pi_198117981
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 20:59 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Even iets rechtzetten: iemand die psychotisch is, is GEEN psychopaat.
Moet eerlijk zeggen dat het verschil mij in deze niet helemaal helder is. Ik weet wel het verschil tussen een psychose en een psychopaat. Bedoelde je dat?
  zaterdag 20 februari 2021 @ 22:17:24 #95
489162 Pvt.Webster
101st Airborne Division
pi_198120250
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 15:27 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Die hebben meestal last van erotomania.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Erotomanie
Dat labeltje kende ik nog niet.

Meestal zijn stalkers ook gewoon narcisten die een speciale behandeling verwachten. En gekrenkt worden als ze die niet krijgen. Hele vervelende figuren die bijna niet stoppen.
"He was there to do his duty, and he did it — he never let a buddy down in combat, in France, Holland, or Germany — but he never volunteered for anything and he spurned promotion."
  zondag 21 februari 2021 @ 10:30:46 #96
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198126131
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 21:09 schreef Pendule het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen dat het verschil mij in deze niet helemaal helder is. Ik weet wel het verschil tussen een psychose en een psychopaat. Bedoelde je dat?
Wat snap je niet? Psychose is totaal anders dan psychopathie.
pi_198126271
Van die mensen die je ziet bij het tv-programma 'gestalkt'
FOK! is net een groot tijdschrift
  zondag 21 februari 2021 @ 10:46:12 #98
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_198126313
Als iemand aan heeft gegeven dat het contact moet stoppen en de ander contact blijft zoeken.
Of als een ander niet meer reageert maar degene contact blijft zoeken.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_198126536
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Rest van het topic ook gelezen? Wat vind je van de reacties op je OP?
pi_198127290
quote:
0s.gif Op zondag 21 februari 2021 10:30 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Zoals ik al vroeg, wordt hier het verschil tussen een psychose en een psychopaat bedoelt, of wat anders.

Het verschil tussen een psychopaat en iemand met een psychose is mij wel duidelijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')