abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 februari 2021 @ 18:42:56 #51
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198098954
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:02 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.

Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
Nee, dat doet hij niet voor aandacht. Maar omdat iemand die zichzelf niet is en zichzelf niet onder controle heeft op dat moment hem als target heeft en dat heel fiks en snel uit de klauw kan lopen.

Dat jij, keep walking, dat nooit zou doen zegt bar weinig over wat er kan gebeuren als je jezelf niet bent.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_198098982
Stalking is iemand of meerdere contact opdringen. In de gate houden wat diegene van plan is. Je leven toewijden aan diegene terwijl dat dus niet wederzijds is.

Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Heb toen ik verliefd was gestalkt. Maar ben ook door meerdere personen gestalkt. Niet fijn kan ik je zeggen. Want ze willen iets van je en blijven maar door gaan tot ze het hebben.
pi_198099005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:57 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Maar ik was ook gewoon een klootzak en het begrijpelijk dat het meisje boos was. Ik ga haar niet beschuldigen van stalken en nog meer een klootzak gedragen. Ik had haar niet zo moeten gebruiken en ik snap dan wel dat ze opdringerig wordt.

Dat meisje had verder geen stoornis, ze was gewoon gekwetst.
En omdat jij blijkbaar zo’n groot hart hebt dat je haar reactie op jouw kloterige actie vergeeft, verwacht je dan van jouw vijand dat hij jouw reactie op zijn kloterige actie vergeeft?

Wat wil je met dit topic? Ik krijg het gevoel dat je zoekt naar bevestiging dat je niet afgerekend zou moeten worden op je bedreigende gedrag omdat psychiatrisch patiënt.

Je ziekte is geen vrijbrief. Kan leiden tot acties waarvan je achteraf spijt hebt, waar je OP DAT MOMENT slechts gedeeltelijk verantwoordelijk voor gehouden kunt worden, maar het zijn wel JOUW acties. En de gevolgen daarvan moet je dragen. Wettelijk zijn er wellicht verzachtende omstandigheden, maar de morele aspecten, die zijn voor jou.

Het zou je netjes staan om ALLE manieren waarop je in contact met deze persoon zou kunnen komen verwijdert. Dan laat je zien dat je verantwoording neemt waar dat kan. Op een moment dat je volledig toerekeningsvatbaar bent.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198099063
quote:

[..]

Ik zei dingen zoals “my vengeance is pure and my hatred raw”. Quotes van songteksten. Ook hem uitgescholden voor flikker enzo.

Hij ging naar de politie voor aandacht, ik heb ook geen strafblad ofzo. Politie kwam langs in de kliniek omdat hij zei dat ik hem heb bedreigd, die gingen onderzoeken wat er gaande is. Toen ze zagen dat ik verward was gingen ze ook weg.
:')

Hoe weet je dat? Heeft hij dat later gezegd?

Of zou het misschien zo kunnen zijn dat hij weet dat jij hem haat, dat hij weet dat jij psychotische perioden hebt waarin je onberekenbaar bent en bang is dat jij naar zijn huis komt?
Of misschien is hij het zat om zulke nare teksten te ontvangen.

Daarin zou hij echt niet de enige zijn. Jij dringt onuitgenodigd en op kwetsende, zelfs dreigende wijze binnen in zijn leven. En dan vind je het gek dat hij stappen onderneemt? Tsk.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198100607
Oef... wat een stigmatisering weer.

Dat je tijdens een psychose ontoerekeningsvatbaar bent klopt. Alleen het is nogal een verschil hoe je in de goede periodes ermee omgaat. Je blijft hier heftig haatdragende berichten over hem plaatsen en praat dat goed. Je legt de schuld in zijn schoenen. Alleen dat jij hem bedreigt of beledigd is niet oké. En dat dat je op dat moment buiten jezelf handelt, eens, maar dat je gaat er nu eigenlijk mee door. Dus hoezo ontoerekeningsvatbaar?

Wanneer ik psychotisch ben, ben ik een gevaar voor mezelf en anderen. Alleen ik heb in goede periodes protocollen, met hulp van anderen, om ervoor te zorgen dat ik geen dingen doe waar anderen grote problemen van ondervinden. En sowieso ga ik door het stof voor alle domme dingen die ik heb gezegd en gedaan. Ik vraag na wat er is gebeurd, bied duizend keer mijn excuses aan, en maak plannen om het gedrag te voorkomen. Zo is het bijvoorbeeld heel duidelijk wanneer ik opgenomen moet worden, wanneer mijn telefoon uit gaat, wanneer er iemand naar me toe komt om me te ondersteunen etc.

Je bent niet geheel vrij van alle blaam dan. Zeker niet hoe je er nu over post. Daarnaast zeg jij geen klachten te hebben met medicatiegebruik. Een luxe die niet iedereen heeft...
pi_198100946
Als die kerel ineens dood is zal je wel op de lijst met mogelijke verdachten staan iig.

Best opmerkelijk dat je iemand zo intens haat. Wat projecteer je op hem/wat zie je van jezelf in hem? Waarom denk je dat je boven hem staat?
Springfield's looking pretty dusty today
pi_198101141
De politie ontvangt redelijk wat meldingen van stalking en door deze velen meldingen, wordt alleen wat met de ernstige meldingen gedaan. Dat de politie zo snel reageert op de melding van jouw 'vijand' zegt zeer veel over hoe erg de berichten moeten zijn geweest. Kijk eens met je behandelaar of je een plan kan maken om te voorkomen dat je dit soort berichten in de toekomst blijft sturen. En probeer desnoods alle contacten die naar hem leiden te blokkeren, zodat je niet in de verleiding komt bij een vervelende reactie van zijn kant uit.
pi_198101404
Wat een pussy die ex vriend. Politie bellen omdat je je als man bedreigt voelt door een andere man :') Daarnaast; walgelijke mensen, narcisten.
pi_198102795
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 18:44 schreef Rock92 het volgende:
Stalking is iemand of meerdere contact opdringen. In de gate houden wat diegene van plan is. Je leven toewijden aan diegene terwijl dat dus niet wederzijds is.

Ik heb het van beide kanten mee gemaakt. Heb toen ik verliefd was gestalkt. Maar ben ook door meerdere personen gestalkt. Niet fijn kan ik je zeggen. Want ze willen iets van je en blijven maar door gaan tot ze het hebben.
Maak het zelf ook mee nu.
Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Excuses voor de topic kaap :@
pi_198102843
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

Het is niet fysiek stalken als in, ze komen niet bij mij aan de deur, maar al maanden doodsbedreigingen, via verschillende kanalen proberen meer over mij te weten te komen, strooien met de raarste dingen op het internet over mij, photoshoppen berichten uit mijn naam waardoor ik in de problemen ben gekomen, dreigen constant met halve Project X toestanden op mijn adres... Heftigste wat ze hebben gedaan was vrij recent:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkte :*
pi_198102958
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:52 schreef ChildoftheStars het volgende:

[..]

Jezus wat heftig. Heel erg veel sterkte :*
Dank je O+
  vrijdag 19 februari 2021 @ 22:04:48 #62
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198103113
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 21:49 schreef VloggendeChipsZak het volgende:

[..]

SPOILER
Sterkte, wat een ellende.
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198103282
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:04 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sterkte, wat een ellende.
Ik hoop dat je eea gerapporteerd hebt.
Ik heb alles gerapporteerd
  Official ESF Kreviewer vrijdag 19 februari 2021 @ 22:17:37 #64
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198104521
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 22:17 schreef Kreator het volgende:
Zoek hulp.
Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.
pi_198105281
TS, heb je ooit wel eens met een behandelaar gepraat over je haat jegens deze persoon? Want daar zit hem denk ik het echte probleem, ook omdat deze haat blijkbaar zonder psychose ook bestaat zo te lezen.

Heeft een objectief, er buiten staand persoon zich wel eens uitgesproken over deze persoon waar jij zo'n haat aan hebt en zo ja, wat was diegene zijn mening? Is het echt een narcistisch pestventje (kan goed hoor, ik bedoel niet te zeggen dat dat niet zo is) of is het dat hij bepaalde dingen bij je triggert en dat je hem daarom niet uit kan staan?
pi_198105316
En over of iemand een stalker is, ik ben te lui om de definitie te googlen (dat kun je zelf ook) maar het lijkt mij dat het echt stalking is wanneer er aan deze 2 voorwaarden wordt voldaan:
1. Iemand zit niet op jou aandacht te wachten; en
2. Je herhaaldelijk de fout in gaat met je gedrag bij diegene
  Official ESF Kreviewer zaterdag 20 februari 2021 @ 09:12:05 #68
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_198107664
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 23:12 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Hij zit nu vrijwillig opgenomen om van zijn drugsverslaving af te komen.
Typisch het volk dat je graag in r&p topics ziet openen om advies te vragen.
pi_198108306
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 20:41 schreef Pendule het volgende:
Wat een pussy die ex vriend. Politie bellen omdat je je als man bedreigt voelt door een andere man :') Daarnaast; walgelijke mensen, narcisten.
Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?

[ Bericht 0% gewijzigd door Scary_Mary op 20-02-2021 10:40:40 ]
pi_198108618
quote:

[..]

Het is denk ik moeilijk te begrijpen voor mensen dat je kennelijk nogal selectief bent als het gaat om het verdedigen van mensen met psychische klachten, wanneer je er zelf last van ondervind. Waarom zou zijn narcisme niet net zo goed een rol kunnen spelen in hoe hij dingen ervaart? Stalkgedrag kan als overheersend en bedreigend ervaren worden, dat kan clashen met hun behoefte aan controle en dominantie. Tevens is het niet ongewoon dat ze bepaalde dingen gaan gebruiken om naar hun hand te zetten. Ook mede door een gebrek aan empathie enzo.

Ik denk dat je wat realistischer moet zijn in je verwachtingen van iemand met zo een diagnose en hoe moeilijk ook, het niet zo persoonlijk op moet vatten. Zijn gebrek aan empathie hoort nu eenmaal bij zijn diagnose en dat zegt niet zoveel over hoe aardig jij wel niet bent.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 17:14 schreef PieterCornelis het volgende:
Cursus BEHR groep:

De ontvanger bepaalt hoe het bericht ontvangen wordt, niet de zender en de intentie van het bericht, of de manier hoe en waarom het verzonden wordt.
En dit.

Eigenlijk ben ik benieuwd waarom dit topic nu weer naar boven komt. Het gebeurde vorig jaar, je hebt zijn contactgegevens niet meer en er is geen staartje gekomen vanuit de politie enzo, dus waarom leeft dit nu weer bij je K_W? Of moet ik ipv weer nog steeds zeggen?

Wat andere mensen ook al gezegd hebben, dit lijkt me een prima gespreksonderwerp om te bespreken met je behandelaar(s). Misschien heb je bepaalde dingen nog niet goed verwerkt?
pi_198109268
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 14:22 schreef Keep_Walking het volgende:
Vraag: Wanneer is iemand een stalker?

Vorig jaar heb ik tijdens een psychose rare dingen gedaan. Tijdens mijn psychoses doe ik altijd rare ongepaste dingen, laatste keer was dat niet anders.

Eén van de dingen die ik deed was ongepaste berichten sturen naar mensen. Zo heb ik ongepaste berichten gestuurd naar een jongen die ooit een vriend was maar dat ik nu beschouw als vijand. Ik haat hem echt en hij heeft ook een narcistische persoonlijkheidsstoornis. Waren ooit goede vrienden, maar hij veranderde in een pestkop die altijd gemeen was naar mij en mij naar beneden haalde. Ook manipuleerde hij mensen tegen mij, dmv roddels en leugens.

Tijdens mijn psychoses was ik boos en in mijn verwardheid stuurde ik rare gemene berichten naar hem. Hij nam contact op met de politie en voelde zich bedreigd. Ik vind hem een pussy daarvoor, maar dat terzijde. Hij claimt nu dat ik hem aan het stalken ben, maar dat was eenmalig tijdens mijn psychose. Het is wel een paar keer gebeurd dat ik gemene berichten stuurde naar hem en over hem, maar altijd tijdens psychoses. Ben ik nou een stalker daardoor?

Ik vind van niet, omdat ik op dat moment verward was en verder heb ik hem niet opgezocht en als ik stabiel ben laat ik hem ook met rust. Ik vind dat hij de slachtofferrol speelt om aandacht te krijgen. Hij weet ook dat ik een aandoening heb. Wat vinden jullie?

Ik vind sowieso dat mensen te snel het woord stalken gebruikt. Ik heb ook weleens dat mensen mij ongewenst berichten stuur of op een negatieve manier aandacht blijft vragen, dat is geen stalken vind ik, stalken is echt grensoverschrijdende gedrag en berichten sturen is niet meteen grensoverschrijdend. Wat vinden jullie?
Dit is geen stalken maar bedreigen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 februari 2021 16:04 schreef Keep_Walking het volgende:

[..]

Wat is stalken?

Ik had een keer een meisje geneukt en vervolgens gedumpt, en was ook niet lief voor haar. Meisje was heel gekwetst en ging mij en familieleden zoals mijn moeder de hele tijd bellen en berichten sturen. Dat is ook stalkende gedrag toch?
Dit inderdaad is stalken.

Kijk ik snap dat je een een psychose hebt. En verward bent, maar dan nog heeft geeft het je geen reden en betekent niet dat je zomaar iemand kan bedreigen. Op het moment dat je boos bent kun je het anders uitten bijvoorbeeld, schrijven en het gaan uitten in een dagboek, kussen etc. Of gewoon geduldig zijn en kalm blijven totdat die boosheid over is even wat anders doen en dan een bericht sturen met een duidelijk bericht / doel dat je geen vrienden wil zijn met hem, omdat hij je pest etc. Ook al heb je een psychose je bent verward. En je weet dat je psychoses kan krijgen dan kun je dus er op voorbereiden en een plan maken van wat je dan moet doen. Signaleringsplan. Het beste is gewoon om je emoties te reguleren en niet te handelen, maar alleen maar te voelen. Je kan het wel makkelijk gooien op een psychose, dus dan kan ik zomaar wat doen, maar, je mag een ander nooit lastig vallen of iets aan doen, ook al heb je een psychose. Maakt niets uit wat er ook gebeurt. Bij een psychose keer je naar binnen en probeer je dat op te lossen. Ik weet het het klinkt heel erg hard, maar wat je doet is ook heel hard en gemeen. Je uitte op dat moment je woede over hem. Die je eerst niet durfde te uitten. Dus het beste is nu om de vriendschap te verbreken en je te richten op een volledige genezing. Zodat je net als ieder gezond wordt en normaal je emoties kan uitten. En niet moet gooien op psychose en verwardheid. Want dat is namelijk je doel volledige genezing en uit de psychiaterie en dus zou je niet steeds psychoses bij moeten halen, maar je richtten op dat je gezond bent. Dus op het moment dat je een episode krijgt verklaar je dat van ik ben gezond en een gezond iemand zou nooit zomaar iemand gemene berichten sturen en bedreigen, maar zo iemand zou wachten totdat de woede weg is en dan een bericht sturen. Je mag denken, je mag voelen, maar je mag niet handelen, maar juist je emoties reguleren.

Ik weet wat een psychose is en dit zijn mijn tips om het op te lossen.

Sorry dat ik wat hard ben, maar Ik hoop dat je er wat aan hebt en snel geneest. Veel sterkte ^O^
pi_198109703
Keep_Walking, stel dat jij het gevoel had dat iemand je zou willen vermoorden... en dat je het gevoel had dat diegene je zou kunnen opwachten of iets dergelijks en tot alles in staat was omdat diegene een stoornis heeft... zou jij dan zelf lekker slapen? Zou jij dan niet ook “pussy gedrag” gaan vertonen? 🧐 of wat zou jij zelf doen?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198110443
Als iemand psychische problemen heeft en af en toe psychoses heeft zou ik 10x zo bang zijn voor bedreigende berichtjes van deze persoon dan van iemand die dit puur doet om te treiteren maar wel 100% toerekeningsvatbaar is.
pi_198110462
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 10:19 schreef Scary_Mary het volgende:

[..]

Het is niet walgelijk om seksistisch te doen dat een man geen angst zou mogen kennen en vermeend strafbaar gedrag te laten toetsen? Jij zou je niet schuldig voelen als jij niet aan de bel had getrokken en had kunnen voorkomen dat in zo een bui iemand anders, wat ook een vrouw kan zijn, slachtoffer zou kunnen worden?
De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.

Mensen moet niet steeds tegen de wetenschap proberen in te gaan.
  zaterdag 20 februari 2021 @ 13:03:02 #75
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198110514
quote:
1s.gif Op zaterdag 20 februari 2021 12:58 schreef Pendule het volgende:

[..]

De biologie schrijft sowieso al voor dat mannen fysiek sterker zijn dan bijvoorbeeld vrouwen. Vechtende mannetjes is gewoon hoe de natuur in elkaar zit. Dat zie je ook bij andere diersoorten. Een vrouw wordt echt niet warm van een bange man. Zou mooi zijn. Een man hebben die wegrent terwijl jij gevaar loopt ipv dat hij je verdedigt.

Mensen moet niet steeds tegen de wetenschap proberen in te gaan.
Dit heeft niks met wetenschap te maken dat jij een andere man voor ‘pussy’ uitmaakt omdat hij misschien bang is.

Stel dat er elke avond buurtbewoners zijn die eieren tegen jouw gevel gooien omdat je homo bent. Of dreigbrieven aan je sturen omdat ze geen homo’s in hun buurt willen. Waar sta je dan met je ‘wetenschap’-argument?
The love you take is equal to the love you make.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')