Dat is precies hoe het straks is. Maar uiteindelijk schiet je je daarmee zelf in de voet, want buiten is het besmettingsrisico minder. En iedereen gaat na 21:00 dan gewoon naar binnen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:
Even voor mijn begrip, heb debat sinds ~17.30 ofzo gemist.
Er is dus in die spoedwet opgenomen dat het verboden is je in de buitenlucht te begeven, dus als iemand bij je op bezoek is mag die om 9 uur niet meer in jouw eigen tuin zitten, maar wel in je huis zijn?
En er is niemand geweest in de kamer die dacht: Ej, wat raar. Er zit een verzwaring in deze wet die er eerst nog niet was.
Of hoe moet ik die 'verboden in open lucht te begeven' oid zien?
Dank je!quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier zijn alle documenten te vinden: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264
Ik heb ook wel een soort van voorbeeldfunctie. Maar wellicht doe ik dat toch wel ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de hele dag in de gaten word gehouden door een beveiligingsmannetje? Dus lekker af doen als je alleen bent?
Het kritiek op hen is dat ze ouderen zouden beschouwen als 'tweederangs burgers'. Boeiend, ouderen kun je juist uitstekend isolerenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt nu wel echt vreemd, dystopisch bijna.![]()
Nou, ik sta lekker achter Herstel NL. Zij zijn nu echt met goede dingen bezig, aankaarten die hap. En als mensen zeggen we staan 2 maart op, want dit kan zo niet langer en het gaat te ver, dan sluit ik écht bij ze aan. Mijn grens is iig bereikt.
Maar ik ga even lezen, want ik krijg een depressief gevoel nu ik dit alles voorbij zie komen.
You and me both brother. En vast nog wel meer hierquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ga spontaan zuipen van deze ellende.
Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:
Even voor mijn begrip, heb debat sinds ~17.30 ofzo gemist.
Er is dus in die spoedwet opgenomen dat het verboden is je in de buitenlucht te begeven, dus als iemand bij je op bezoek is mag die om 9 uur niet meer in jouw eigen tuin zitten, maar wel in je huis zijn?
En er is niemand geweest in de kamer die dacht: Ej, wat raar. Er zit een verzwaring in deze wet die er eerst nog niet was.
Of hoe moet ik die 'verboden in open lucht te begeven' oid zien?
Oke... Maar als diegene bij mij in de tuin is heeft de politie daar niets te zoeken, dus kan diegene toch nog steeds geen boete krijgen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is precies hoe het straks is. Maar uiteindelijk schiet je je daarmee zelf in de voet, want buiten is het besmettingsrisico minder. En iedereen gaat na 21:00 dan gewoon naar binnen.
Ah op die manier. Wat moet ik zien als 'open lucht'? Als ze in je huis niet kunnen handhaven lijkt het me niet dat ze dat in je tuin wel kunnen, of gaan ze 'je krijgt een bekeuring!' over je schutting roepen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.
Welke tijden en welke exacte voorwaarden etc moeten dan in die regeling komen te staan. En die moet dan weer langs de eerste en tweede kamer.
Dus in de spoedwet zelf staat nog niet de exacte invulling.
Zie hier dus hoe ze "inmasseren" dat er achter de voordeur gaat worden gehandhaafd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel mijn broertje komt op bezoek en blijft pitten. We zitten om 10 uur buiten in mijn eigen tuin, daar kunnen ze toch niets mee? Het is geen openbare grond, dus hoe kunnen ze dat handhaven?
Nee dat weet iedereen natuurlijk ook wel. We doen dat ook niet omdat we die zo goed of leuk vinden natuurlijk. Gewoon opgefrommeld in de jas of tas. Wassen? Meh.quote:
Ja wordt gedoogd. Kapje af slok, kapje op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mag jij nog wel koffie drinken? Of hoe ga jij dat doen?
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zitquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens draag ik wel een medisch masker.
Die lapjes katoen die mensen dragen.
Dat gaat nergens over.
En dan heel strikt genomen moet je kapje weggooien, handen wassen, nieuw kapje op, maar dat doet natuurlijk echt niemand.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja wordt gedoogd. Kapje af slok, kapje op.
Niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke... Maar als diegene bij mij in de tuin is heeft de politie daar niets te zoeken, dus kan diegene toch nog steeds geen boete krijgen?
Stel mijn broertje komt op bezoek en blijft pitten. We zitten om 10 uur buiten in mijn eigen tuin, daar kunnen ze toch niets mee? Het is geen openbare grond, dus hoe kunnen ze dat handhaven?
Ik maak het beleid niet hèquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zit
Alsof je een condoom draagt als je alleen gaat slapen
Lijkt mij niet heel raar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:06 schreef _serial_ het volgende:
Interessant is natuurlijk ook alle uitgedeelde avondklok boetes. Als de rechter morgen een streep door de avondklok zet, dan zijn waarschijnlijk ook alle boetes ongeldig die uitgedeeld zijn, of zeg ik nu iets raars?
Kun je niet een kek tijgerlapje meenemen voor op je werkplek? Alsof je een sjaal om hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik maak het beleid niet hè
Althans, niet op dit gebied.
Open lucht is open lucht, dus ik neem aan overal waar je geen dak boven je hoofd hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah op die manier. Wat moet ik zien als 'open lucht'? Als ze in je huis niet kunnen handhaven lijkt het me niet dat ze dat in je tuin wel kunnen, of gaan ze 'je krijgt een bekeuring!' over je schutting roepen?
Echt hèquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat gaat nergens over.
Tja, dat krijg je natuurlijk wel als de medische kapjes voorbehouden waren aan zorgpersoneel en voor de gewone Nederlanders werden verboden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Echt hèDaar begon het pas écht mis te gaan met de maatregelen.
Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kopquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zit
Alsof je een condoom draagt als je alleen gaat slapen
Ja verbruik dus 100 kapjes per dag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
En dan heel strikt genomen moet je kapje weggooien, handen wassen, nieuw kapje op, maar dat doet natuurlijk echt niemand.
Is dit nu wat we een 'nanny state' noemen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig maar dat we niet buiten mogen zitten. Naar binnen moeten we, in slecht geventileerde kamertjes!
Kan toch niet als het een medisch masker moet zijnquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:09 schreef chratnox het volgende:
[..]
Kun je niet een kek tijgerlapje meenemen voor op je werkplek? Alsof je een sjaal om hebt.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kopOf mensen alleen in de auto met een mondkapje
Helemaal doorgeslagen hier.
Nieuwe strategie om groepsimmuniteit te krijgenquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig maar dat we niet buiten mogen zitten. Naar binnen moeten we, in slecht geventileerde kamertjes!
Wacht. Je moet als je alleen in je werkkamer zit een medisch masker op hebben? Als er niemand bij is, niemand in de buurt is?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Kan toch niet als het een medisch masker moet zijn
Ja daarom is het ook zo'n faalbeleidquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:11 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Tja, dat krijg je natuurlijk wel als de medische kapjes voorbehouden waren aan zorgpersoneel en voor de gewone Nederlanders werden verboden.
Eerder gewoon een bedrijfsbrede blanket rule die geen uitzonderingen kent omdat ze geen zin hebben om te azijnplassen over alle uitzonderingen. En zo krijg je dit soort situaties.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht. Je moet als je alleen in je werkkamer zit een medisch masker op hebben? Als er niemand bij is, niemand in de buurt is?
Ik geloof best dat er een regel is, maar is die regel serieus zo streng?
Ja echt he, ik heb echt de neiging om mijn auto ervoor te gooien, het portier open te trekken en heel hard te schreeuwen: WAAROM??????quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kopOf mensen alleen in de auto met een mondkapje
Helemaal doorgeslagen hier.
Hahahahah, goeie grap Joost! Weet je wat ook een goeie grap is? De kritische vragen die jullie stellen aan het kabinet over de coronacijfers.quote:
Bij ons ziekenhuis is het wel echt heel streng nu. Dit is nergens zo bij andere ziekenhuizen die ik spreek. Met teams meetings zie ik ze namelijk zonder kapje.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:
[..]
Wacht. Je moet als je alleen in je werkkamer zit een medisch masker op hebben? Als er niemand bij is, niemand in de buurt is?
Ik geloof best dat er een regel is, maar is die regel serieus zo streng?
Dat zie ik zelfs artsen in het ziekenhuis niet doen. Die hebben dat ding ergens liggen/hangen en als ze hem nodig hebben wordt hij even opgezet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja verbruik dus 100 kapjes per dag.
De Jonge en Grapperhaus zien we na de verkiezingen niet meer terug, maar Rutte lijkt niet weg te krijgen. Na 10 jaar nog steeds zeer populair schijnbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:09 schreef DonDruiper het volgende:
Als dit allemaal achter de rug is dan wil ik de eerste tijd ook zo min mogelijk de namen Rutte, de Jonge en Grapperhaus horen..
Wat heb ik daar ondertussen schoon genoeg van zeg..
Ik heb de Memorie van Toelichting ff vluchtig gescand, maar ik zie wat Grapperhaus zegt niet terug. Het lijkt de bedoeling te zijn de huidige avondklok (dus onder dezelfde regels) te vangen in de Twm. Maar ik heb het debat niet gezienquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier zijn alle documenten te vinden: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264
Onkruid vergaat nou eenmaal niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:17 schreef Ronald het volgende:
[..]
De Jonge en Grapperhaus zien we na de verkiezingen niet meer terug, maar Rutte lijkt niet weg te krijgen. Na 10 jaar nog steeds zeer populair schijnbaar.
Ik vind het nog triester dat er een agent of 10 uitrukt om een kapper aan te houden. Daar is het land weer even flink veiliger van geworden hoor. Mankracht om daadwerkelijke drugscriminelen aan te pakken, inbrekers aan te pakken, fietsendiefstal aan te geven en dergelijken is er niet, maar van een tekort lijkt de laatste tijd geen sprake meer te zijn als het gaat om optreden na 9 uur 's avonds.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://regio15.nl/nieuws(...)ocht-op-overvallers/
Intens triest toch dat dit nodig is. Illegale kapsalon in je busje.
Joost is echt een grote mongool. Bahbah wat een teringlijer.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahahahah, goeie grap Joost! Weet je wat ook een goeie grap is? De kritische vragen die jullie stellen aan het kabinet over de coronacijfers.
Ah, thanks!quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.
Welke tijden en welke exacte voorwaarden etc moeten dan in die regeling komen te staan. En die moet dan weer langs de eerste en tweede kamer.
Dus in de spoedwet zelf staat nog niet de exacte invulling.
Inderdaad. Die sukkel ook, suggereert ook nog eens dat alleen Nederlanders dat doen. Als of mensen in andere landen wel graag zo'n ding op hun kop hebbenquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
[..]
Al zou het zo zijn, dan nog zie ik het probleem niet. Of de humor.
Uit de MvT:quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik heb de Memorie van Toelichting ff vluchtig gescand, maar ik zie wat Grapperhaus zegt niet terug. Het lijkt de bedoeling te zijn de huidige avondklok (dus onder dezelfde regels) te vangen in de Twm. Maar ik heb het debat niet gezien
Probleem is, als ik goed gekeken heb, dat de ministeriële regeling niet bij de stukken zit, dus daar kan van alles in staan.quote:Net als onder de Wbbbg wordt het mogelijk om bij ministeriële regeling het vertoeven in de openlucht te beperken.
Dat zie je wel vaker terugkomen. Als de cijfers stijgen of niet snel genoeg dalen, dan zijn "wij" een eigenwijs volkje en verdienen "wij" strengere maatregelen. Dezelfde golfbewegingen in andere landen hebben daarentegen dan weer wel andere oorzaken, klaarblijkelijk.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:22 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Inderdaad. Die sukkel ook, suggereert ook nog eens dat alleen Nederlanders dat doen. Als of mensen in andere landen wel graag zo'n ding op hun kop hebben
Volgens mij waren ze uitgerukt voor een overval.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
Ik vind het nog triester dat er een agent of 10 uitrukt om een kapper aan te houden.
Prioriteiten he.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:18 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ik vind het nog triester dat er een agent of 10 uitrukt om een kapper aan te houden. Daar is het land weer even flink veiliger van geworden hoor. Mankracht om daadwerkelijke drugscriminelen aan te pakken, inbrekers aan te pakken, fietsendiefstal aan te geven en dergelijken is er niet, maar van een tekort lijkt de laatste tijd geen sprake meer te zijn als het gaat om optreden na 9 uur 's avonds.
Grootste kans voor een drugscrimineel om aan de politie te ontsnappen is om alleen overdag drugs te verhandelen ofzo.
Ik heb die van vorig jaar April nog aan de spiegel hangen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja verbruik dus 100 kapjes per dag.
Ja, had handig geweest als ik het artikel gelezen had, mea culpaquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:25 schreef maan_man het volgende:
[..]
Volgens mij waren ze uitgerukt voor een overval.
Thanks, ja dat had ik inderdaad wel gezien. Maar dat kan nu dus ook al.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Uit de MvT:
[..]
Probleem is, als ik goed gekeken heb, dat de ministeriële regeling niet bij de stukken zit, dus daar kan van alles in staan.
Die wordt nog los ingediend en moet dan ook langs de kamers.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:23 schreef maan_man het volgende:
[..]
Uit de MvT:
[..]
Probleem is, als ik goed gekeken heb, dat de ministeriële regeling niet bij de stukken zit, dus daar kan van alles in staan.
Er heeft al iemand een verzoek gedaan tot open data op dit gebied, daar is "afwijzend" op gereageerd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
Een poosje geleden postte ik ergens over hoe weinig samples er eigenlijk geanalyseerd worden om te bepalen om welke variant het gaat. Met zo weinig samples zijn is de onzekerheid in je schattingen groter. Toen ging het om iets van ~100 samples per week, terwijl er toen meer dan 40.000 positieve testen per week waren, oftewel een sample intensiteit van <1%.
Ik heb toen wat simulaties gedaan, op basis van het aantal samples, aantal positieve testen, en percentages met een variant, en het viel mee eigenlijk hoeveel onzekerheid er in de schattingen zat. Toen was de schatting gelook ik iets van 25%, en die zou er 5-7% onder of boven kunnen zitten.
Yorick, op Twitter, bevestigde wel stellig dat de samples volledig random werden gekozen.
Maar nu wordt toch de schatting van het percentage besmettingen met de Engelse variant flink naar beneden bijgesteld. Men speculeert dat dat zou komen omdat er nog steeds weinig samples worden geanalyseerd (een paar honderd per week), maar dat kan volgens mij niet de hele correctie verklaren. Zeker niet nu er (iets) meer geanalyseerd wordt, terwijl er een stuk minder positieve tests zijn (de sample intensiteit is dus flink omhoog gegaan). Ik vermoed dat er ook samples zijn geanalyseerd die niet alleen random geselecteerd zijn, maar op basis van een vermoeden dat die de Engelse variant zouden kunnen zijn. Daardoor zou je een overschatting kunnen maken. Ik heb alleen niet alle data lekker op een rijtje op dit moment. Heeft iemand de week tot week schattingen van de Engelse variant? En worden die nu achteraf ook aangepast door het RIVM? Dat is wel zo handig zodat wij zelf ook de variant kunnen volgen, en de R in de gaten kunnen houden. Anders wordt er wel heel veel zand in onze ogen gestrooid.
Zonder de spoedwet kon dat nog niet. Met de spoedwet is de mogelijkheid toegevoegd om via ministeriële regeling het vertoeven in de openlucht te beperkenquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks, ja dat had ik inderdaad wel gezien. Maar dat kan nu dus ook al.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:31 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die wordt nog los ingediend en moet dan ook langs de kamers.
Alleen over de voortduring mogen de kamers iets vinden. Gezien de spoedprocedures.quote:De Tweede Kamer krijgt net als nu het geval is bij de op de Twm gebaseerde regelingen zeggenschap over de inwerkingtreding (bij de reguliere procedure) of de voortduring (bij de spoedprocedure). Indien naar het oordeel van de Ministers de regeling of een onderdeel daarvan niet langer noodzakelijk is voor het de bestrijding van de (dreiging van de) epidemie, wordt die regeling daartoe zo spoedig mogelijk gewijzigd of ingetrokken (artikel 58c, zesde lid, Wpg).
Wat schieten we daar mee op? Wat is nou het argument achter dat continue willen ophokken binnen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder de spoedwet kon dat nog niet. Met de spoedwet is de mogelijkheid toegevoegd om via ministeriële regeling het vertoeven in de openlucht te beperken
Rutte ziet het allemaal donker in.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:41 schreef Noek het volgende:
Nu worden kappers misschien wel versoepeld?
Hoe kom je daar nou bijquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:41 schreef Noek het volgende:
Mag van mij. Ik kan zo doorgaan voor een van de New Kidsquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:41 schreef Noek het volgende:
Nope!quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:41 schreef Noek het volgende:
Ja, op woensdagmiddag tussen 2 uur 's middags en 4 uur 's middags, behalve wanneer het regent. Wanneer het regent is het binnen, maar moet de klant buiten zitten en de kapper binnen staan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:41 schreef Noek het volgende:
Kan dit in een routekaart? Met beslissingsboom?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:43 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja, op woensdagmiddag tussen 2 uur 's middags en 4 uur 's middags, behalve wanneer het regent. Wanneer het regent is het binnen, maar moet de klant buiten zitten en de kapper binnen staan.
Gezien de quote van maan_man kon dat dus ook al o.b.v. de Wbbbg. Dat die er wellicht niet was is een ander verhaal. Het kon al wel.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:32 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Zonder de spoedwet kon dat nog niet. Met de spoedwet is de mogelijkheid toegevoegd om via ministeriële regeling het vertoeven in de openlucht te beperken
Met de notie dat ook bij een spoedprocedure binnen een week het aan de kamer voorgelegd moet zijn (en meerderheid voor stemt uiteraard), anders wordt de maatregel automatisch opgeschort.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:37 schreef maan_man het volgende:
[..]
[..]
Alleen over de voortduring mogen de kamers iets vinden. Gezien de spoedprocedures.
De wbbbg route is afgeschoten door de rechter en dat is toch juist de reden dat deze wet nu wordt ingevoerd?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien de quote van maan_man kon dat dus ook al o.b.v. de Wbbbg. Dat die er wellicht niet was is een ander verhaal. Het kon al wel.
Niet van die lastige vragen stellen hoorquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:38 schreef Cesare-Borgia het volgende:
[..]
Wat schieten we daar mee op? Wat is nou het argument achter dat continue willen ophokken binnen?
Ja, de vraag of het al wel of niet kon onder de Wbbbg is natuurlijk een complexe vraag. De rechter vond van niet, vandaar de commotie eerder deze week. De regering vindt van wel, vandaar hoger beroep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Gezien de quote van maan_man kon dat dus ook al o.b.v. de Wbbbg. Dat die er wellicht niet was is een ander verhaal. Het kon al wel.
De huidige spoedwet neemt de regeling o.b.v. de Wbbbg gewoon zowat letterlijk over hoor. Maar dan in de Wtm.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:52 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
De wbbbg route is afgeschoten door de rechter en dat is toch juist de reden dat deze wet nu wordt ingevoerd?
chirurgisch heet dat, IIR , 98%quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Dat gaat nergens over.
Het 8 uur journaal had het ook 10 minuten over de roep om versoepelingen. Erg opvallend, tot een dag of 2 geleden was er bijna kritisch geluid te horen, dus dat is al iets in ieder geval.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:45 schreef Noek het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)ngen-na-2-maart.html
Het staat er toch echt
Even doorscrollen naar t grijze vlakje
Ja zeker, alleen nu wordt het dus officieel in een wet geregeld. Via een officieel wetsvoorstel. Dat is wat de rechter eigenlijk ook wilde.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De huidige spoedwet neemt de regeling o.b.v. de Wbbbg gewoon letterlijk over hoor. Maar dan in de Wtm.
Nee zekerquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
En de Wbbbg zelf is NIET afgeschoten. De avondklok o.b.v. de Wbbbg is afgeschoten. Dus zetten ze hetzelfde nu in een andere wet, maar zonder de specifieke eisen waarop de regeling o.b.v. de Wbbg is afgeschoten.
Zie de post onder deze van jou.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:53 schreef maan_man het volgende:
[..]
Ja, de vraag of het al wel of niet kon onder de Wbbbg is natuurlijk een complexe vraag. De rechter vond van niet, vandaar de commotie eerder deze week. De regering vindt van wel, vandaar hoger beroep.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:53 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
De huidige spoedwet neemt de regeling o.b.v. de Wbbbg gewoon zowat letterlijk over hoor. Maar dan in de Wtm.
En de Wbbbg zelf is NIET afgeschoten. De avondklok o.b.v. de Wbbbg is afgeschoten. Dus zetten ze hetzelfde nu in een andere wet, maar zonder de specifieke eisen waarop de regeling o.b.v. de Wbbg is afgeschoten.
Niet helemaal, ze maken dezelfde maatregelen mogelijk. Het recht om in de buiten te zijn beperken, maar de eisen waaraan voldaan moet worden, zijn wel anders.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zie de post onder deze van jou.
Geloof je graag (je hebt tot nu toe hele zinnige dingen gezegd in deze), maar waar blijkt dat uit?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Niet helemaal, ze maken dezelfde maatregelen mogelijk. Het recht om in de buiten te zijn beperken, maar de eisen waaraan voldaan moet worden, zijn wel anders.
Ja tuurlijk. Dit is versie 0.2 (na update DX11):quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:45 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Kan dit in een routekaart? Met beslissingsboom?
Ik mis de test/vaccinatie paspoort.
Als je 0.2 maakt moet je nog even de ja toevoegen bij is het woensdag.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dit is versie 0.1:
[ afbeelding ]
Scherpquote:Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Als je 0.2 maakt moet je nog even de ja toevoegen bij is het woensdag.
Hier heb je tenminste wat aan.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dit is versie 0.1:
[ afbeelding ]
Wat bedoel je precies? Er worden een paar regels tekst toegevoegd aan de Wpg (niet de Twm), die het mogelijk maakt om per ministeriële regeling het vertoeven in de buitenlucht te beperken.quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Is er in het debat soms gezegd wat ze nu in de MvT o.b.v. de Twm willen gaan opnemen?
Aangepastquote:Op donderdag 18 februari 2021 22:04 schreef DX11 het volgende:
[..]
Als je 0.2 maakt moet je nog even de ja toevoegen bij is het woensdag.
Hij werkt bij de NOS dat nog steeds dagelijks dagcijfers vergelijkt met weekgemiddeldenquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:
[..]
Hahahahah, goeie grap Joost! Weet je wat ook een goeie grap is? De kritische vragen die jullie stellen aan het kabinet over de coronacijfers.
Wil niet vervelend zijn maar tussen kapper is binnen en klant is buiten en kapper is open staat ook geen antwoord,quote:
Uit het wetsvoorstel:quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Geloof je graag (je hebt tot nu toe hele zinnige dingen gezegd in deze), maar waar blijkt dat uit?
Nogmaals: ik heb het debat niet gezien en de MvT slechts vluchtig gescand. Zou wel graag zelf tot een conclusie willen komen.
Art. 58j, staat niks over spoedeisendheid. Terwijl spoedeisendheid bij de Wbbbg een belangrijke vereist was:quote:Aan artikel 58j, eerste lid, wordt onder vervanging van de punt aan het slot van onderdeel e door een puntkomma een onderdeel toegevoegd,luidende:
f. het vertoeven in de openlucht.
quote:Voor het invoeren van de avondklok is gebruik gemaakt van een bijzondere wet, de Wet buitengewone bevoegdheden burgerlijk gezag (Wbbbg). Die wet biedt het kabinet de mogelijkheid om in zeer spoedeisende en buitengewone omstandigheden een avondklok in te stellen, zonder dat daarvoor eerst een wetgevingstraject – waarbij de Eerste en Tweede Kamer vooraf worden betrokken – moet worden doorlopen.
De voorzieningenrechter heeft geoordeeld dat bij de invoering van de avondklok geen sprake was van de bijzondere spoedeisendheid die nodig is om gebruik te kunnen maken van de Wbbbg. Dit blijkt uit het feit dat vóór de invoering van de avondklok al vaker over de mogelijkheid van een avondklok was gesproken.
https://www.rechtspraak.n(...)laten-vervallen.aspx
Dat is een proces, geen keuze. Weet je hoe lang 't geleden is dat ik mn laatste flowchart heb gemaaktquote:Op donderdag 18 februari 2021 22:09 schreef ipa84 het volgende:
[..]
Wil niet vervelend zijn maar tussen kapper is binnen en klant is buiten en kapper is open staat ook geen antwoord,
Zozo, ook een studie heao gedaan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dit is versie 0.2 (na update DX11):
[ afbeelding ]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."If the nation is not capable of preserving itself and reproducing, if it loses it vital bearings and ideals, then it doesn't need foreign enemies - it will fall apart on its own."
[Written by Vladimir Vladimirovich Putin]
Ennnn we hebben een strategiequote:Op donderdag 18 februari 2021 22:02 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ja tuurlijk. Dit is versie 0.2 (na update DX11):
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 18 februari 2021 22:12 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Zozo, ook een studie heao gedaan?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.MSc in Software and Systems Security
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |