Dat is precies hoe het straks is. Maar uiteindelijk schiet je je daarmee zelf in de voet, want buiten is het besmettingsrisico minder. En iedereen gaat na 21:00 dan gewoon naar binnen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:
Even voor mijn begrip, heb debat sinds ~17.30 ofzo gemist.
Er is dus in die spoedwet opgenomen dat het verboden is je in de buitenlucht te begeven, dus als iemand bij je op bezoek is mag die om 9 uur niet meer in jouw eigen tuin zitten, maar wel in je huis zijn?
En er is niemand geweest in de kamer die dacht: Ej, wat raar. Er zit een verzwaring in deze wet die er eerst nog niet was.
Of hoe moet ik die 'verboden in open lucht te begeven' oid zien?
Dank je!quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:58 schreef maan_man het volgende:
[..]
Hier zijn alle documenten te vinden: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264
Ik heb ook wel een soort van voorbeeldfunctie. Maar wellicht doe ik dat toch wel ja.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:00 schreef DX11 het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je niet de hele dag in de gaten word gehouden door een beveiligingsmannetje? Dus lekker af doen als je alleen bent?
Het kritiek op hen is dat ze ouderen zouden beschouwen als 'tweederangs burgers'. Boeiend, ouderen kun je juist uitstekend isolerenquote:Op donderdag 18 februari 2021 20:53 schreef Discombobulate het volgende:
Het wordt nu wel echt vreemd, dystopisch bijna.![]()
Nou, ik sta lekker achter Herstel NL. Zij zijn nu echt met goede dingen bezig, aankaarten die hap. En als mensen zeggen we staan 2 maart op, want dit kan zo niet langer en het gaat te ver, dan sluit ik écht bij ze aan. Mijn grens is iig bereikt.
Maar ik ga even lezen, want ik krijg een depressief gevoel nu ik dit alles voorbij zie komen.
You and me both brother. En vast nog wel meer hierquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef leolinedance het volgende:
Ga spontaan zuipen van deze ellende.
Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:01 schreef chratnox het volgende:
Even voor mijn begrip, heb debat sinds ~17.30 ofzo gemist.
Er is dus in die spoedwet opgenomen dat het verboden is je in de buitenlucht te begeven, dus als iemand bij je op bezoek is mag die om 9 uur niet meer in jouw eigen tuin zitten, maar wel in je huis zijn?
En er is niemand geweest in de kamer die dacht: Ej, wat raar. Er zit een verzwaring in deze wet die er eerst nog niet was.
Of hoe moet ik die 'verboden in open lucht te begeven' oid zien?
Oke... Maar als diegene bij mij in de tuin is heeft de politie daar niets te zoeken, dus kan diegene toch nog steeds geen boete krijgen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:02 schreef Stoney3K het volgende:
[..]
Dat is precies hoe het straks is. Maar uiteindelijk schiet je je daarmee zelf in de voet, want buiten is het besmettingsrisico minder. En iedereen gaat na 21:00 dan gewoon naar binnen.
Ah op die manier. Wat moet ik zien als 'open lucht'? Als ze in je huis niet kunnen handhaven lijkt het me niet dat ze dat in je tuin wel kunnen, of gaan ze 'je krijgt een bekeuring!' over je schutting roepen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.
Welke tijden en welke exacte voorwaarden etc moeten dan in die regeling komen te staan. En die moet dan weer langs de eerste en tweede kamer.
Dus in de spoedwet zelf staat nog niet de exacte invulling.
Zie hier dus hoe ze "inmasseren" dat er achter de voordeur gaat worden gehandhaafd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Stel mijn broertje komt op bezoek en blijft pitten. We zitten om 10 uur buiten in mijn eigen tuin, daar kunnen ze toch niets mee? Het is geen openbare grond, dus hoe kunnen ze dat handhaven?
Nee dat weet iedereen natuurlijk ook wel. We doen dat ook niet omdat we die zo goed of leuk vinden natuurlijk. Gewoon opgefrommeld in de jas of tas. Wassen? Meh.quote:
Ja wordt gedoogd. Kapje af slok, kapje op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 20:54 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Mag jij nog wel koffie drinken? Of hoe ga jij dat doen?
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zitquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens draag ik wel een medisch masker.
Die lapjes katoen die mensen dragen.
Dat gaat nergens over.
En dan heel strikt genomen moet je kapje weggooien, handen wassen, nieuw kapje op, maar dat doet natuurlijk echt niemand.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja wordt gedoogd. Kapje af slok, kapje op.
Niet.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef chratnox het volgende:
[..]
Oke... Maar als diegene bij mij in de tuin is heeft de politie daar niets te zoeken, dus kan diegene toch nog steeds geen boete krijgen?
Stel mijn broertje komt op bezoek en blijft pitten. We zitten om 10 uur buiten in mijn eigen tuin, daar kunnen ze toch niets mee? Het is geen openbare grond, dus hoe kunnen ze dat handhaven?
Ik maak het beleid niet hèquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zit
Alsof je een condoom draagt als je alleen gaat slapen
Lijkt mij niet heel raar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:06 schreef _serial_ het volgende:
Interessant is natuurlijk ook alle uitgedeelde avondklok boetes. Als de rechter morgen een streep door de avondklok zet, dan zijn waarschijnlijk ook alle boetes ongeldig die uitgedeeld zijn, of zeg ik nu iets raars?
Kun je niet een kek tijgerlapje meenemen voor op je werkplek? Alsof je een sjaal om hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:08 schreef Lenny_Leonard het volgende:
[..]
Ik maak het beleid niet hè
Althans, niet op dit gebied.
Open lucht is open lucht, dus ik neem aan overal waar je geen dak boven je hoofd hebt.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:06 schreef chratnox het volgende:
[..]
Ah op die manier. Wat moet ik zien als 'open lucht'? Als ze in je huis niet kunnen handhaven lijkt het me niet dat ze dat in je tuin wel kunnen, of gaan ze 'je krijgt een bekeuring!' over je schutting roepen?
Echt hèquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:05 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Overigens draag ik wel een medisch masker.
Die lapjes katoen die mensen dragen.
Dat gaat nergens over.
Tja, dat krijg je natuurlijk wel als de medische kapjes voorbehouden waren aan zorgpersoneel en voor de gewone Nederlanders werden verboden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 21:10 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Echt hèDaar begon het pas écht mis te gaan met de maatregelen.
Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kopquote:Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef chratnox het volgende:
[..]
Medische maskers dragen als je alleen in je kamer zit
Alsof je een condoom draagt als je alleen gaat slapen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |