abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:12:51 #226
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198083214
Gelukkig maar dat we niet buiten mogen zitten. Naar binnen moeten we, in slecht geventileerde kamertjes!
pi_198083224
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:07 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

En dan heel strikt genomen moet je kapje weggooien, handen wassen, nieuw kapje op, maar dat doet natuurlijk echt niemand.
Ja verbruik dus 100 kapjes per dag.
pi_198083230
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Gelukkig maar dat we niet buiten mogen zitten. Naar binnen moeten we, in slecht geventileerde kamertjes!
Is dit nu wat we een 'nanny state' noemen?
pi_198083231
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:09 schreef chratnox het volgende:

[..]

Kun je niet een kek tijgerlapje meenemen voor op je werkplek? Alsof je een sjaal om hebt.
Kan toch niet als het een medisch masker moet zijn ;(
pi_198083252
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kop :') Of mensen alleen in de auto met een mondkapje :') Helemaal doorgeslagen hier.
twitter
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_198083254
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:
Nieuwe strategie om groepsimmuniteit te krijgen 8-)
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198083263
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef Lenny_Leonard het volgende:

[..]

Kan toch niet als het een medisch masker moet zijn ;(
Wacht. Je moet als je alleen in je werkkamer zit een medisch masker op hebben? Als er niemand bij is, niemand in de buurt is?

Ik geloof best dat er een regel is, maar is die regel serieus zo streng?
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:14:35 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198083265
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:11 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Tja, dat krijg je natuurlijk wel als de medische kapjes voorbehouden waren aan zorgpersoneel en voor de gewone Nederlanders werden verboden.
Ja daarom is het ook zo'n faalbeleid :D De mondkapjes die wél werken mogen niet gebruikt worden, maar je bent verplicht een of ander niet-werkend vodje te gebruiken. Krijg je toch niet bedacht _O-

En toen die idiote alcoholregel.

En als klap op de vuurpijl ( :P ) ook nog die avondklok.
pi_198083284
https://regio15.nl/nieuws(...)ocht-op-overvallers/

Intens triest toch dat dit nodig is. Illegale kapsalon in je busje. :')
pi_198083290
Een poosje geleden postte ik ergens over hoe weinig samples er eigenlijk geanalyseerd worden om te bepalen om welke variant het gaat. Met zo weinig samples zijn is de onzekerheid in je schattingen groter. Toen ging het om iets van ~100 samples per week, terwijl er toen meer dan 40.000 positieve testen per week waren, oftewel een sample intensiteit van <1%.
Ik heb toen wat simulaties gedaan, op basis van het aantal samples, aantal positieve testen, en percentages met een variant, en het viel mee eigenlijk hoeveel onzekerheid er in de schattingen zat. Toen was de schatting gelook ik iets van 25%, en die zou er 5-7% onder of boven kunnen zitten.
Yorick, op Twitter, bevestigde wel stellig dat de samples volledig random werden gekozen.

Maar nu wordt toch de schatting van het percentage besmettingen met de Engelse variant flink naar beneden bijgesteld. Men speculeert dat dat zou komen omdat er nog steeds weinig samples worden geanalyseerd (een paar honderd per week), maar dat kan volgens mij niet de hele correctie verklaren. Zeker niet nu er (iets) meer geanalyseerd wordt, terwijl er een stuk minder positieve tests zijn (de sample intensiteit is dus flink omhoog gegaan). Ik vermoed dat er ook samples zijn geanalyseerd die niet alleen random geselecteerd zijn, maar op basis van een vermoeden dat die de Engelse variant zouden kunnen zijn. Daardoor zou je een overschatting kunnen maken. Ik heb alleen niet alle data lekker op een rijtje op dit moment. Heeft iemand de week tot week schattingen van de Engelse variant? En worden die nu achteraf ook aangepast door het RIVM? Dat is wel zo handig zodat wij zelf ook de variant kunnen volgen, en de R in de gaten kunnen houden. Anders wordt er wel heel veel zand in onze ogen gestrooid.
pi_198083291
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Wacht. Je moet als je alleen in je werkkamer zit een medisch masker op hebben? Als er niemand bij is, niemand in de buurt is?

Eerder gewoon een bedrijfsbrede blanket rule die geen uitzonderingen kent omdat ze geen zin hebben om te azijnplassen over alle uitzonderingen. En zo krijg je dit soort situaties.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_198083294
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:12 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Ik zie serieus mensen op straat lopen/fietsen met zo'n ding op hun kop :') Of mensen alleen in de auto met een mondkapje :') Helemaal doorgeslagen hier.
Ja echt he, ik heb echt de neiging om mijn auto ervoor te gooien, het portier open te trekken en heel hard te schreeuwen: WAAROM??????
R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
pi_198083301
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ twitter ]
Hahahahah, goeie grap Joost! Weet je wat ook een goeie grap is? De kritische vragen die jullie stellen aan het kabinet over de coronacijfers.
pi_198083307
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:14 schreef chratnox het volgende:

[..]

Bij ons ziekenhuis is het wel echt heel streng nu. Dit is nergens zo bij andere ziekenhuizen die ik spreek. Met teams meetings zie ik ze namelijk zonder kapje. :(
pi_198083310
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja verbruik dus 100 kapjes per dag.
Dat zie ik zelfs artsen in het ziekenhuis niet doen. Die hebben dat ding ergens liggen/hangen en als ze hem nodig hebben wordt hij even opgezet.
"Ik rotzooi maar wat aan" (Karel Appel)
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:17:39 #241
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198083356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:13 schreef _serial_ het volgende:

[..]

[ twitter ]
Moet dit grappig zijn?
pi_198083362
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:09 schreef DonDruiper het volgende:
Als dit allemaal achter de rug is dan wil ik de eerste tijd ook zo min mogelijk de namen Rutte, de Jonge en Grapperhaus horen..

Wat heb ik daar ondertussen schoon genoeg van zeg..
De Jonge en Grapperhaus zien we na de verkiezingen niet meer terug, maar Rutte lijkt niet weg te krijgen. Na 10 jaar nog steeds zeer populair schijnbaar.
٩๏̯͡๏)۶
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:18:06 #243
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198083376
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 20:58 schreef maan_man het volgende:

[..]

Hier zijn alle documenten te vinden: https://www.tweedekamer.n(...)viteit?id=2021A01264
Ik heb de Memorie van Toelichting ff vluchtig gescand, maar ik zie wat Grapperhaus zegt niet terug. Het lijkt de bedoeling te zijn de huidige avondklok (dus onder dezelfde regels) te vangen in de Twm. Maar ik heb het debat niet gezien
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_198083384
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:17 schreef Ronald het volgende:

[..]

De Jonge en Grapperhaus zien we na de verkiezingen niet meer terug, maar Rutte lijkt niet weg te krijgen. Na 10 jaar nog steeds zeer populair schijnbaar.
Onkruid vergaat nou eenmaal niet.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_198083395
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef saparmurat_niyazov het volgende:
https://regio15.nl/nieuws(...)ocht-op-overvallers/

Intens triest toch dat dit nodig is. Illegale kapsalon in je busje. :')
Ik vind het nog triester dat er een agent of 10 uitrukt om een kapper aan te houden. Daar is het land weer even flink veiliger van geworden hoor. Mankracht om daadwerkelijke drugscriminelen aan te pakken, inbrekers aan te pakken, fietsendiefstal aan te geven en dergelijken is er niet, maar van een tekort lijkt de laatste tijd geen sprake meer te zijn als het gaat om optreden na 9 uur 's avonds.

Grootste kans voor een drugscrimineel om aan de politie te ontsnappen is om alleen overdag drugs te verhandelen ofzo.
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:19:15 #246
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198083405
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:15 schreef chratnox het volgende:

[..]

Hahahahah, goeie grap Joost! Weet je wat ook een goeie grap is? De kritische vragen die jullie stellen aan het kabinet over de coronacijfers.
Joost is echt een grote mongool. Bahbah wat een teringlijer.
pi_198083418
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:17 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Moet dit grappig zijn?
Al zou het zo zijn, dan nog zie ik het probleem niet. Of de humor.
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:20:47 #248
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_198083456
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:04 schreef Drekkoning het volgende:

[..]

Het is iets complexer. Volgens de nieuwe spoedwet kan het kabinet een regeling instellen waarbij het vertoeven in de openlucht beperkt wordt.

Welke tijden en welke exacte voorwaarden etc moeten dan in die regeling komen te staan. En die moet dan weer langs de eerste en tweede kamer.

Dus in de spoedwet zelf staat nog niet de exacte invulling.
Ah, thanks! ^O^
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 18 februari 2021 @ 21:22:05 #249
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_198083485
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:19 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Al zou het zo zijn, dan nog zie ik het probleem niet. Of de humor.
Inderdaad. Die sukkel ook, suggereert ook nog eens dat alleen Nederlanders dat doen. Als of mensen in andere landen wel graag zo'n ding op hun kop hebben :')
pi_198083512
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 21:18 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik heb de Memorie van Toelichting ff vluchtig gescand, maar ik zie wat Grapperhaus zegt niet terug. Het lijkt de bedoeling te zijn de huidige avondklok (dus onder dezelfde regels) te vangen in de Twm. Maar ik heb het debat niet gezien
Uit de MvT:
quote:
Net als onder de Wbbbg wordt het mogelijk om bij ministeriële regeling het vertoeven in de openlucht te beperken.
Probleem is, als ik goed gekeken heb, dat de ministeriële regeling niet bij de stukken zit, dus daar kan van alles in staan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')