SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
[ Bericht 0% gewijzigd door D_A op 18-02-2021 18:18:59 ]
Voor jou persoonlijk denk ik. Ik denk van niet. Steeds meer mensen denken er zo over. Herken het ook in mijn omgeving van voorstanders die nu toch wel erg kritisch beginnen te staan tegenover het handelen van markie.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor jou persoonlijk denk ik. Ik denk van niet. Steeds meer mensen denken er zo over.Op Fok ja. Op Fok is FvD ook nog steeds een partij die serieus genomen wordt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
1 Junoquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Rutte zei geen versoepelingen?
Wat een hork.
Nou, maak eens een poll om daar achter te komen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op Fok ja. Op Fok is FvD ook nog steeds een partij die serieus genomen wordt.
Vooral dat NO in je post.quote:
Zelf ken ik geen FvD-ers, maar in mijn kennissen- en vriendenkring denken mensen er ook zo over. Mensen zijn wel voor een paar maatregelen, maar dit vinden ze ook echt onhoudbaar.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Op Fok ja. Op Fok is FvD ook nog steeds een partij die serieus genomen wordt.
Wellicht was het nog wel op te brengen als er niet zo veel gelogen en gedraaid werd.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:06 schreef JohnDDD het volgende:
Het is voor mij gewoon volstrekt helder dat de maatregelen nu al zolang duren dat mensen zich er steeds minder aan houden, omdat dat gewoonweg menselijk niet meer mogelijk is om maanden en al bijna een jaar lang onder dit soort omstandigheden te leven. De enige oplossing is het opsluiten van mensen in hun huis en dat is voor mij absoluut geen oplossing. Je kunt mensen niet steeds verder onderdrukken. Dan ben je inderdaad een dictator. We hebben ons best gedaan maar nu is gewoon de grens bereikt.
quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor jou persoonlijk denk ik. Ik denk van niet. Steeds meer mensen denken er zo over.Ik heb ook al een jaar amper werk, ben zelfstandige en met een werkende partner kom ik nergens voor in aanmerking qua overheidssteun. Ik mis mijn werk, mijn hobby, de mensen op me heen. Maar weet wel dat ik uiteindelijk hierin zit omdat we er beter uit gaan komen, ongeacht wat je vindt van de manier van handelen van het kabinet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dus, ik blijf goede en minder goede dagen hebben maar verwacht dat ik volgens de maatregelen blijf leven als dat nodig is
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
Wat zeg ik nu net...quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:13 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Nou, maak eens een poll om daar achter te komen.
Wel mooi voor de partij die het in maart gaat overnemen. Zwaarste achter de rug, Rutte de schuld en zelf het feest vierenquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een hork.
Ik ken werkelijk niemand die blij wordt van de lockdown. Heel gek. Om dan maar als een sneeuwvlok gaan pretenderen dat we hier in een of ander Oostblokland wonen t.t.v. het Stalinisme is gewoon populistisch gejank waar ik persoonlijk dan weer klaar mee ben. Hetzelfde met dat meelmonderige emo-gebrul over 'de jeugd'.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zelf ken ik geen FvD-ers, maar in mijn kennissen- en vriendenkring denken mensen er ook zo over. Mensen zijn wel voor een paar maatregelen, maar dit vinden ze ook echt onhoudbaar.
Hier ook. Ik ben wel voor de basis maatregelen tot er een voldoende hoeveelheid is gevaccineerd en de ziekenhuizen niet meer overstromen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef JohnDDD het volgende:
[..]
Zelf ken ik geen FvD-ers, maar in mijn kennissen- en vriendenkring denken mensen er ook zo over. Mensen zijn wel voor een paar maatregelen, maar dit vinden ze ook echt onhoudbaar.
(want ze willen straks natuurlijk wel meeregeren als het even kan)quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef ijs. het volgende:
Het cda wil ook geen avondklok. Maar we stemmen lekker voor.
jankenquote:
Is het heel erg wanneer ik geen reet geloof van deze cijfers?quote:Op donderdag 18 februari 2021 15:16 schreef Zipportal het volgende:
Positief getest 4.618.
[ twitter ]
Waarom maak je die poll niet dan?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Wat zeg ik nu net...
Uit die poll zal blijken dat hier voornamelijk FvD'ers en PVV'ers zitten en dat we in een dictatuur leven waar een bepaalde Oostenrijke korporaal nog diens vingers bij zou aflikken.
Donequote:Op donderdag 18 februari 2021 18:16 schreef Dven het volgende:
Oversterfte in OP aanpassen? Tijdje geleden alweer
[ afbeelding ]
Wie had dat nou zien aankomen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
Wat een hork.
Als een post waarin Rutte een dictator wordt genoemd en het gehele kabinet 'een gevaar voor de samenleving' likes krijgt, dan weet je dat zo'n poll overbodig is.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:17 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Waarom maak je die poll niet dan?
Onderschrijft alleen maar je gelijk. Nu is het een hypothese.
Klopt. Als je ziet dat de regering een verstandige lijn kiest, zoals in maart en april eigenlijk best het geval was, dan krijg je als burger ook zin om mee te doen en je beste beentje voor te zetten. Maar na het eindeloze falen van de regering, zeker als je daar als burger constant de schuld van krijgt (omdat je je niet goed genoeg aan de maatregelen zou houden), is het geduld ook wel een keer op.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Wellicht was het nog wel op te brengen als er niet zo veel gelogen en gedraaid werd.
Mondkapjes, Ferdje die zijn eigen regels ondermijnt en daarover gelogen heeft, Vaccinatiebeleid, GGD datalekken, het doen alsof de burger kleuters zijn, nu weer juridisch fout.
Het draagvlak raakt op
Dat Ploumen überhaupt een vliegende start kan maken geloof ik niet met dat geleuter alsof ze tegen een stel kleuters aan staat te lullen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:17 schreef ijs. het volgende:
Zo raar dat in dit debat Ploumen en Marijnissen niet aanwezig zijn. Die hadden nu een vliegende start kunnen maken met de campagne.
Meer dan kl*te jouw situatiequote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik heb ook al een jaar amper werk, ben zelfstandige en met een werkende partner kom ik nergens voor in aanmerking qua overheidssteun. Ik mis mijn werk, mijn hobby, de mensen op me heen. Maar weet wel dat ik uiteindelijk hierin zit omdat we er beter uit gaan komen, ongeacht wat je vindt van de manier van handelen van het kabinet.
Dus, ik blijf goede en minder goede dagen hebben maar verwacht dat [b]ik volgens de maatregelen blijf leven als dat nodig is[/b]
Niet het idee dat het bij de mensen nog echt leeft, waar dan wel weer een gevaar in schuilgaat natuurlijk. Over tien dagen gaan de cafe's en nachtclubs weer open en resteert enkel nog de mondkapjesplicht binnen winkels en de belachelijke 08:30-10:30 maatregel. Tussen die uren mogen enkel de bejaarden winkelenquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:16 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Hoe is het nu dan in Bulgarije, eigenlijk?
Dat zie ik ook niet snel gebeuren, maar slechter dan ze er nu voor staat wordt lastig. Je kan ook niet nog een maand thuis Reader's Digest gaan zitten lezen en dan hopen verkozen te worden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat Ploumen überhaupt een vliegende start kan maken geloof ik niet met dat geleuter alsof ze tegen een stel kleuters aan staat te lullen.
Lekker bezigquote:
Hoe kan het dan dat er daar zo weinig besmettingen zijn terwijl het niet eens leeft bij de mensen? Dat kan volgens mij alleen maar omdat de maatregelen hier de besmettingen misschien wel veroorzaken. Al die maatregelen om te zorgen dat je nergens meer heen kunt zorgen ervoor dat mensen alleen maar meer samen thuis zitten en elkaar besmetten.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:20 schreef Dven het volgende:
[..]
Niet het idee dat het bij de mensen nog echt leeft, waar dan wel weer een gevaar in schuilgaat natuurlijk. Over tien dagen gaan de cafe's en nachtclubs weer open en resteert enkel nog de mondkapjesplicht binnen winkels en de belachelijke 08:30-10:30 maatregel. Tussen die uren mogen enkel de bejaarden winkelenGevolg: Winkels volledig uitgestorven en al die bijnadoden gaan lekker voor of na die uren hun goddelijke gang. Maar goed, enkel de heel grote supermarkten houden zich daar nog aan dus het valt allemaal wel mee. Tot je het een keer vergeet en de security je om 09:00 wegstuurt
![]()
Dagelijks iets van een 1000tal besmettingen ofzo, waarvan de helft in 2 provincies.
Das opvallend.quote:
Juist met het handelen en het weinige openheid geven van zaken, begin ik daar keiharde twijfels over te hebben.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:14 schreef D_A het volgende:
[..]
Ik heb ook al een jaar amper werk, ben zelfstandige en met een werkende partner kom ik nergens voor in aanmerking qua overheidssteun. Ik mis mijn werk, mijn hobby, de mensen op me heen. Maar weet wel dat ik uiteindelijk hierin zit omdat we er beter uit gaan komen,
Juist dat handelen werkt daar voor 3/4 bij mee. Angst inboezemen als basis, paternalistische toontje, manipulatieve houding naar de pers en publiek.quote:ongeacht wat je vindt van de manier van handelen van het kabinet.
Op het moment hebben we alleen maar mindere dagen. We worden alleen maar verder het moeras ingetrapt.quote:Dus, ik blijf goede en minder goede dagen hebben maar verwacht dat ik volgens de maatregelen blijf leven als dat nodig is
De SP denkt echt dat ze mee mogen regeren als ze maar overal ja en amen op zeggen?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:17 schreef ijs. het volgende:
Daar komt de SP met een natte scheet.
Zo raar dat in dit debat Ploumen en Marijnissen niet aanwezig zijn. Die hadden nu een vliegende start kunnen maken met de campagne.
Dat zie je aan Wilders.
1 Junoquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:25 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Jeeeeeeuj nog steeds geen versoepelingen na 2 maart![]()
![]()
![]()
Man man man hoelang gaan we nog hierin zitten
Ik heb sowieso altijd moeite om het gros van de Limburgers serieus te nemen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:19 schreef OProg het volgende:
[..]
Dat Ploumen überhaupt een vliegende start kan maken geloof ik niet met dat geleuter alsof ze tegen een stel kleuters aan staat te lullen.
Je denkt nog wel over een paar jaar terug aan die post.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:18 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Als een post waarin Rutte een dictator wordt genoemd en het gehele kabinet 'een gevaar voor de samenleving' likes krijgt,
Ja? Maak hem maar, als je er zo van overtuigd bent. Of ben je gewoon voor ingenomen en wil je geen risico op je ongelijk?quote:dan weet je dat zo'n poll overbodig is.
Nou ik geloof echt niet iedereen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:25 schreef Jed1Gam het volgende:
Iedereen stemt in voor die mooie spoedwet, trieste boel in NL.
Nou ben ik geen fan van Kaag en D66, maar dit was een prima betoog vond ik. Tijd om meer naar de economische en psychische gevolgen te kijken. Best wel baanbrekend dat zelfs een coalitie partij hier mee komt.quote:
De grote partijen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:26 schreef Ebinas het volgende:
[..]
Nou ik geloof echt niet iedereen.
Maar helaas wel de meerderheid
Met het advies lijst 1 te stemmen, die kun je het makkelijkst vinden op het stembiljet, dus ben je zo kort mogelijk binnen waar het virus heerst.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie over de verkiezingen zal wel flink opvlammen als men dinsdag besluit de maatregelen te verlengen (tot bijv 23 maart) en krijgen we dan de 16e, midden in eventuele verkiezingen weer een persco?
De Britse variant wacht je op in het stemhok.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:28 schreef ijs. het volgende:
[..]
Met het advies lijst 1 te stemmen, die kun je het makkelijkst vinden op het stembiljet, dus ben je zo kort mogelijk binnen waar het virus heerst.
Dat zou wel genieten zijn als ze gigantisch hard worden afgebrand op het coronabeleid bij de verkiezingen, als ze denken dat ze alles maar moeten blijven verlengenquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:27 schreef Jor_Dii het volgende:
De discussie over de verkiezingen zal wel flink opvlammen als men dinsdag besluit de maatregelen te verlengen (tot bijv 23 maart) en krijgen we dan de 16e, midden in eventuele verkiezingen weer een persco?
Een stem op iemand anders dan Rutte is een garantie op nog een jaar aan kutte.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:28 schreef ijs. het volgende:
[..]
Met het advies lijst 1 te stemmen, die kun je het makkelijkst vinden op het stembiljet, dus ben je zo kort mogelijk binnen waar het virus heerst.
Daarom verlengen ze die ophokplicht ook.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok werkt ook super trouwens.
Ik hoor hier de laatste tijd steeds vaker weer auto's en scooters door de straat gaan na negenen, en ook meer stemmen op straat. Die angst voor een boete gaat er alweer vanaf.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:30 schreef leolinedance het volgende:
Avondklok werkt ook super trouwens.
Waarom zou ik daar 'over een paar jaar' aan terug moeten denken?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:26 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Je denkt nog wel over een paar jaar terug aan die post.
[..]
Ja? Maak hem maar, als je er zo van overtuigd bent. Of ben je gewoon voor ingenomen en wil je geen risico op je ongelijk?
Als je hem niet maakt, is het gewoon het laatste natuurlijk.
En anders twee jaar?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:31 schreef chratnox het volgende:
[..]
Een stem op iemand anders dan Rutte is een garantie op nog een jaar aan kutte.
Die lijst is niet compleet, Etto.quote:
Wie mis ik?quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Die lijst is niet compleet, Etto.
Ik mis een aantal partijen.quote:
Volgens de wijzer zou ik GL moeten stemmen maar PvdD is wat liever voor diertjes dus die krijgen sowieso altijd mijn stem.quote:
Femke/Splinter bijvoorbeeld, 50PLUS en partijen die meedoen aan de verkiezingen en niet aan het debat hebben deelgenomen. Een categorietje 'overig' was prettig geweest.quote:
Zet je ook nog even ja21 er tussen? Welke een flink aantal zetels heeft in de senaat?quote:
Ik twijfel ook tussen hen en de PVV, als Bel nou verkiesbaar was...quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:39 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Zet je ook nog even ja21 er tussen? Welke een flink aantal zetels heeft in de senaat?
Snap je helemaal. Het is op een gegeven moment wel echt genoeg zo. Dan maar illegaalquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:42 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wordt dan echt een thuiskapper zoeken want als ze nog langer dicht moeten dan ziet mijn kapsel er echt niet meer uit. Het is nu al echt te lang geworden pff.
Ik ben blij met dat tegengeluid.quote:
Nee, inderdaad.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:46 schreef Ebinas het volgende:
Als de spoedwet straks doorgedrukt wordt.
Doet de uitspraak van het hoger beroep er niet meer toe toch?
qua doorgang avondklok
Die zijn er zat. Ik heb gewoon mijn eigen 'witte' kapster benaderd die altijd mijn haren in de salon deed. Die gaat nu gewoon heel veel op de koffie bij iedereen.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:42 schreef AdVictoriamN7 het volgende:
Wordt dan echt een thuiskapper zoeken want als ze nog langer dicht moeten dan ziet mijn kapsel er echt niet meer uit. Het is nu al echt te lang geworden pff.
Klopt, hooguit als de staat gelijk krijgt dat ze die wet aanhouden en deze nieuwe in de pocket houden voor als het nodig is. Wat de huidige gang van zaken zo absurd maakt.quote:
Als een avondklok wettelijk is dan heeft het idd geen nut meer dat hoger beroep.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:46 schreef Ebinas het volgende:
Als de spoedwet straks doorgedrukt wordt.
Doet de uitspraak van het hoger beroep er niet meer toe toch?
qua doorgang avondklok
Klinkt ook wel logisch nuquote:Op donderdag 18 februari 2021 18:49 schreef quirina het volgende:
[..]
Als een avondklok wettelijk is dan heeft het idd geen nut meer dat hoger beroep.
Dat geloof ik direct, maar om dat nu elke keer te komen melden.quote:Op donderdag 18 februari 2021 18:47 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval niet degene die hele volksstammen wegzet als ballast.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |