abonnement Unibet Coolblue
pi_198059951
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:29 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Zeer ingrijpend, maar vooralsnog beter dan de nevenschade van de huidige aanpak.
Dat zeg jij, of dat zo is, weet ik niet. Het probleem is dat dat ook moeilijk te meten is.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198060022
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:18 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Dat zeg jij, of dat zo is, weet ik niet. Het probleem is dat dat ook moeilijk te meten is.
Daar ben ik het met je mee eens. Ik vind daarom dat we niet te hard een bepaalde kant op kunnen gaan.
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:25:14 #103
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198060058
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:25 schreef Godfried_met_den_baard het volgende:

[..]

Dit roept onze Hugo al vanaf november vorig jaar: ‘U moet het zo zien dat bepaalde maatregelen wellicht langer zullen gelden voor mensen zonder vaccinatie of dat bepaalde risicogroepen inderdaad weer méér mogen omdat ze al een vaccinatie hebben gehad.’

https://www.parool.nl/ned(...)vaccinatie~bd8384fe/
Dat had betrekking op b.v. mensen die werken in de zorg, of mensen die met kwetsbare groepen werken.

Niet dat Jantje wel een frietje mag gaan halen omdat hij wel is gevaccineerd en Pietje niet.
pi_198060102
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat had betrekking op b.v. mensen die werken in de zorg, of mensen die met kwetsbare groepen werken.

Niet dat Jantje wel een frietje mag gaan halen omdat hij wel is gevaccineerd en Pietje niet.
Patat
pi_198060341
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:25 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

Dat had betrekking op b.v. mensen die werken in de zorg, of mensen die met kwetsbare groepen werken.

Niet dat Jantje wel een frietje mag gaan halen omdat hij wel is gevaccineerd en Pietje niet.
Niet voor niets is de stelling bij de stemwijzer dat bijvoorbeeld evemementen alleen toegankelijk moeten worden gemaakt met een vaccinatiebewijs. Of dat ondernemers klanten moeten kunnen weigeren die zich niet hebben laten vaccineren tegen corona. Dat lijkt toch verdacht veel op jouw voorbeeldje

Maar kennelijk heb jij meer of andere info. Deel die vooral

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 17-02-2021 20:12:47 ]
  woensdag 17 februari 2021 @ 18:55:14 #106
158038 AQuila360
Xbox Ultimate
pi_198060462
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 11:26 schreef Questular het volgende:
Valt dat dan niet gewoon onder leeftijdsdiscriminatie?
Net als het vaccinatie beleid bedoel je?
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_198060506
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:55 schreef AQuila360 het volgende:

[..]

Net als het vaccinatie beleid bedoel je?
Goede vraag, geen idee eigenlijk.
pi_198060512
quote:
1s.gif Op woensdag 17 februari 2021 17:16 schreef capricia het volgende:

[..]

COR / Plan prominenten: ’Samenleving snel openen’ - Hestel NL

Als je een kwetsbare in je gezin hebt, kan die elders gaan wonen. En wie dan voor ouderen of gehandicapten moet zorgen, geen idee.
Zo snel mogelijk het virus door de maatschappij jassen. Dat staat er.
Hoe lang dat duurt, staat er weer niet.

Plannen zijn van zomer 2020.
Veel succes met je draagvlak. :D
Het overgrote meerendeel geeft nu zijn vrijheid op voor een kleine minderheid die écht kwetsbaar is. Een groot deel daarvan wordt hier inmiddels diep ongelukkig van, ziet z'n kinderen depressief worden, of is bang dat hun tiener de volgende Pepijn wordt. Of hun bedrijf waar ze hun hele leven in hebben geinvesteerd gaat naar de tering door de maatregelen. Ondertussen is het over-, overgrote meerendeel van Nederland het er natuurlijk wel over eens dat het leven voor corona een stuk leuker was - (praktisch) iedereen wil gewoon weer terug naar het vrije sociale open leven wat we altijd hadden, zonder 1,5m etc. Iedereen wil weer gewoon onbezorgd kunnen genieten van een festival, een moshpit bij een concert, hun verjaardag thuis vieren, vrienden knuffelen of zelfs je lange afstands relatie op straat zonder een bekeuring te kunnen krijgen van de BOA-stasi, naar een dansfeest kunnen, vrij seks mogen hebben, en ga zo maar door.

En nu is er een groep artsen en andere experts die zeggen, onderbouwt met 8 peer-reviewed studies in wetenschappelijke topbladen, dat dat zo allemaal kan, en ook nog eens met minder doden etc. Met niet alleen artsen maar bv. ook de oud directeur van het SCP als prominent lid.

Die krijgen nu uitgebreid een platform bij BNR, NPO1, gaan een grote publiekscampagne voeren, en je voelt al aankomen dat sommige partijen, Wilders, FVD, maar ik hoop heel hard ook minstens een ander, erop gaan springen nu vlak voor de verkiezingen.

Ondertussen zien we vandaag weer de kinderombudsman die zegt dat meisjes vaker seksueel misbruikt worden, meer kinderen zichzelf snijden, meer met anorexia in het ziekenhuis komen, etc door de maatregelen.

Ik denk dat het met dat draagvlak meer-dan-prima gaat zijn. Meeste mensen draaien al een jaar op de hoop dat de vaccins ons terug brengen naar het oude normaal, maw het enige normaal, gewoon vrij mogen leven weer in een vrij land en zelf bepalen wie we een knuffel geven of met wie we het bed in duiken etc. Als vrije mensen. Bijna iedereen snakt daarnaar. Als stel artsen nu uitgebreid gaan betogen dat dat kan met ook nog minder doden (en niemand kan dus janken over de zorg, het zijn artsen, dat maakt het juist zo slim!), en daarvoor uitgebreid platform krijgen op de publieke omroep vandaag, BNR, etc en het straks op de bushaltehokjes hangt als een snoepwortel waar mensen 20 x per dag langslopen, ja, dan denk ik dat dat prima draagvlak gaat hebben ja.

En ja, de vaccins brengen ons daar natuurlijk straks ook weer, dat klopt, maar met alle kritiek nu op het tempo daarvan denk ik dat veel mensen zullen springen naar de kans om dat nu al te kunnen doen allemaal weer ipv pas aan het einde van het jaar. Van jongeren tot -belangrijk- alle werkgevers/ondernemers/elke belangengroep en lobby die er bestaat tot gewoon alle volwassenen die het goede oude vrije gezellige leven missen en hier helemaal spuug- en spuugziek van zijn. We zijn nu denk ik ongeveer op hét punt dat de meeste mensen het snelst zullen springen als een hyena op alles wat ze vertelt dat alles wat ik in de eerste alinea noem dan weer kan.

Zie ook linkse mensen hier op dit forum bv. die uit pure ellende nu op Baudet (!!) gaan stemmen omdat ze er zó klaar mee zijn. Etc.

Zelfs de meeste bejaarden die ik ken willen weer normaal doen en gaan liever eerder dood dan dit non-leven nog langer te moeten ondergaan. En willen over algemeen ook niet dat hun kleinzoon langer depressief thuis leerachterstand zit op te lopen en misschien de volgende Pepijn wordt.

Also, zones zijn niet alleen in ruimte hé, ook in tijd. Vind dit eigenlijk best een goed idee, omndat iedereen zo nog mee kan doen: (ja, ook samen, een vriend kan nog steeds met een kwetsbare vriedn naar de bioscoop op dat tijdstip en zich dan even aan de regels houden):

"Ruim leven in veilige zones. Ons plan zorgt voor meer ruimte voor iedereen, meer vrijheid en meer veiligheid voor zowel kwetsbaren als niet-kwetsbaren. Er zijn zones die veilig zijn voor kwetsbaren, waar de kans op virustransmissie zo laag mogelijk is. In de veilige zone vind je mensen van álle leeftijdsgroepen, ze zijn toegankelijk voor iedereen, veilige zones onderscheiden zich alleen doordat er de allerstrengste veiligheidsregels gelden en dat op overtreding strenge sancties staan. Het is ook niet de bedoeling dat mensen elkaar aanspreken op daar al dan niet aanwezig zijn, als ze zich maar conform de regels van de veilige zone gedragen. De veilige zone is de kern van maatschappelijke solidariteit. De veilige zone is niet per se een plek, het kan ook een dag of een tijdstip zijn.

Voorbeelden:
De bioscoop werkt met speciale veilige zone dagen (bijvoorbeeld drie dagen per week, zeg maandag, woensdag en vrijdag), afgewisseld met reguliere dagen (bijvoorbeeld de andere 4 dagen). Tijdens veilige dagen geldt een veilige-zone regime: afstand tussen de bezoekers, mondkapjes verplicht, strikte handhaving, etc.

In de trein worden de voorste coupés altijd de veilige zone. Met heel veel ruimte tussen de reizigers, mondkapjes verplicht en conducteurs die hier helder op handhaven. De overige coupés zijn automatisch reguliere zones, waar dus geen mondkapjes verplicht zijn en de afstand minimaal mag zijn."
#WeesGeenWhales
pi_198071892
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:34 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Het is sowieso al niet verstanding dat jij je ouders blootsteld aan je kinderen. Prima plan dus.
Klinkt leuk, maar hoe moet ik dan werken? Of hoeft dat niet meer en word ik wel gewoon doorbetaald? Dan prima ^O^
pi_198071915
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:28 schreef Aanmodderfakker het volgende:

[..]

Patat
Sorry maar dit kan echt niet.

Friet.
pi_198071927
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 18:58 schreef eragon2890 het volgende:
In de trein worden de voorste coupés altijd de veilige zone. Met heel veel ruimte tussen de reizigers, mondkapjes verplicht en conducteurs die hier helder op handhaven. De overige coupés zijn automatisch reguliere zones, waar dus geen mondkapjes verplicht zijn en de afstand minimaal mag zijn."
Mooi voorbeeld al. Waarom zou ik in het drukke gedeelte willen? Lekker ruimte in de veilige zone! Maar wat als die vol is? Moet ik dan op de volgende trein wachten? Ook wel: zwakke mensen brengen uren op het station door totdat er een keer een trein beschikbaar is.
pi_198071983
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:41 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Mooi voorbeeld al. Waarom zou ik in het drukke gedeelte willen? Lekker ruimte in de veilige zone! Maar wat als die vol is? Moet ik dan op de volgende trein wachten? Ook wel: zwakke mensen brengen uren op het station door totdat er een keer een trein beschikbaar is.
En de al dan niet besmette conducteur loopt gewoon van zone naar zone. Of hij zit thuis met koorts.
Definitely not CIA
pi_198071995
Wie gaat overigens de oudere mensen in die vakantiekampen verzorgen?
Definitely not CIA
pi_198072084
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar hoe moet ik dan werken? Of hoeft dat niet meer en word ik wel gewoon doorbetaald? Dan prima ^O^
Als je ouders ziek worden kunnen zij ook niet oppassen. Het is kut, maar uiteindelijk moeten er toch beslissingen worden genomen. Hoe het nu gaat stort eind van het jaar alles in en mag je blij zijn als je uberhaupt nog werk hebt.
pi_198072144
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 16:29 schreef Sammeyzes het volgende:

[..]

Zeer ingrijpend, maar vooralsnog beter dan de nevenschade van de huidige aanpak.
Is dat niet puur omdat de nevenschade dan bij anderen ligt en niet bij jou?
pi_198072171
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar hoe moet ik dan werken? Of hoeft dat niet meer en word ik wel gewoon doorbetaald? Dan prima ^O^
Dat geldt nu voor heel veel ondernemers.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:03:23 #117
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198072178
quote:
19s.gif Op woensdag 17 februari 2021 10:18 schreef Gunner het volgende:

[..]

Een goed, maar zinloos, initiatief.

Zolang Mark, Hugo en Jaap daar niet aan willen denken houdt het op he.
Daarnaast heeft corona bij een bepaald deel van de jongeren wel degelijk nare gevolgen. Groepsimmuniteit door mensen te besmetten kan dus vervelend uitpakken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198072300
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:03 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarnaast heeft corona bij een bepaald deel van de jongeren wel degelijk nare gevolgen. Groepsimmuniteit door mensen te besmetten kan dus vervelend uitpakken.
Joh. Dat hele plan slaat nergens op. Het idee alleen al om het virus even flink door de samenleving te jassen, en tijdelijk de zorgmedewerkers maar wat harder te laten werken (want dat is kennelijk nodig :{ ).
Dan ligt heel NL op zijn gat, is ziek, of zit angstig thuis.
Succes met je economie. :+

En dat terwijl er licht aan het einde van de tunnel is met vaccinaties. Niemand gaat dit toch serieus overwegen?
Definitely not CIA
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:12:50 #119
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198072331
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]

Joh. Dat hele plan slaat nergens op. Het idee alleen al om het virus even flink door de samenleving te jassen, en tijdelijk de zorgmedewerkers maar wat harder te laten werken (want dat is kennelijk nodig :{ ).
Dan ligt heel NL op zijn gat, is ziek, of zit angstig thuis.
Succes met je economie. :+

En dat terwijl er licht aan het einde van de tunnel is met vaccinaties. Niemand gaat dit toch serieus overwegen?
Met je eens maar het zijn niet de minste mensen die met dit voorstel komen in de OP.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198072342
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:10 schreef capricia het volgende:

[..]
Dan ligt heel NL op zijn gat, is ziek, of zit angstig thuis.
Succes met je economie. :+

Wat is het verschil met de huidige situatie?
pi_198072350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 11:39 schreef Tja..1986 het volgende:

[..]

Klinkt leuk, maar hoe moet ik dan werken? Of hoeft dat niet meer en word ik wel gewoon doorbetaald? Dan prima ^O^
Ik, ik, ik. Het gaat toch niet om jou het gaat de maatschappij. Althans dat hoor ik al 12 maanden. :')
pi_198072356
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is het verschil met de huidige situatie?
Een paar duizend doden/chronisch zieken.
pi_198072367
quote:
0s.gif Op woensdag 17 februari 2021 13:57 schreef Oidipous het volgende:
Ik volg Robin Fransman -voorzitter van Herstel-NL- nu al een tijdje en ik heb de 'Rekenen aan Corona'-blogs -wat aan de basis staat van Herstel-NL- voorbij zien komen. Ik juich het tegengeluid toe, ik vind het ook goed dat er wordt nagedacht over alternatieven, maar ik vraag mij wel af of dit niet een beetje mosterd na de maaltijd is. Ik denk dat de meeste landen er nu wel vanuit gaan dat vanaf aankomende zomer de meeste maatregelen wel afgeschaald zullen zijn en niet meer terug zullen komen, dus waarom zou je nog dit plan erdoorheen willen drukken? Ik denk ook niet dat je van de overheid nu nog mag verlangen om radicaal van koers te wijzigen.

Ik denk vooral dat deze groep een positie moeten innemen in de evaluatie achteraf. Want één ding ben ik 100% met ze eens, en dat is: deze aanpak nooit meer. Lockdowns zijn desastreus dus ik hoop dat als we stuitten op het volgende virus we niet weer teruggrijpen naar lockdowns, maar geleerd hebben van deze crisis en tot verstandigere maatregelen komen.

De haalbaarheid van de plannen kan ik niet goed beoordelen omdat we nog steeds niet weten hoe we dit virus moeten bestrijden. Daar schiet de overheid/wetenschap mijns inziens te kort, omdat we tot op de dag van vandaag nog steeds niet weten of het virus zich vooral verspreidt door de lucht, of toch via de grote druppels?

Ik zie wel opmerkingen in dit topic terugkomen als 'ze willen gezinnen gaan opbreken', maar ik vraag mij daadwerkelijk af om hoeveel gezinnen dit gaat. De meeste kwetsbaren zijn oud (>60) waarbij de kinderen allang en breed het huis uit zijn. Dus ik zie dat niet als hét grootste argument om dan maar die plannen niet te beoordelen/uit te voeren.

Maar goed, ik denk wel dat het goed is dat deze groep wat prominenter op de agenda staat zodat de druk om snel weer open te gaan nog groter wordt.
Jullie denken allemaal dat de risicogroep bestaat uit 60+ers. Reality check; Miljoenen Nederlanders zitten in een risicogroep, dus ja, als je dit plan uitvoert zal je gezinnen uit elkaar moeten plaatsen en woonwijken voor risicogroepen in moeten gaan richten.

Klinkt al een beetje nazi achtig of niet? Dit plan klinkt leuk maar is totaal niet verder over nagedacht. De zoveelste splintergroep die voor eigen kerk staat te preken.
pi_198072377
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:12 schreef Megumi het volgende:

[..]

Met je eens maar het zijn niet de minste mensen die met dit voorstel komen in de OP.
Het voorstel is van vorig jaar zomer. En nu nieuw leven ingeblazen. We zitten nu echter in een andere situatie. Met de vaccinatie-uitrol etc.
Definitely not CIA
pi_198072389
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:14 schreef Document1 het volgende:

[..]

Jullie denken allemaal dat de risico's bestaat uit 60+ers.
Dat is grotendeels dan ook zo. Als je met risico's ziekenhuisopname bedoelt.
pi_198072404
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:14 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Een paar duizend doden/chronisch zieken.
En hoeveel daarvan ontstaan dankzij de lockdown?
pi_198072408
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is grotendeels dan ook zo. Als je met risico's ziekenhuisopname bedoelt.
Dat is de autocorrect. Ik wou risicogroepen typen.
pi_198072425
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is het verschil met de huidige situatie?
Vakantiekampen met kwetsbaren (wie zorgt er eigenlijk voor hun dan?).
Uit elkaar gehaalde gezinnen.
Veel meer zieken en doden.

Zomaar drie puntjes die verschillen met nu.
Definitely not CIA
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:20:51 #129
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198072454
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:15 schreef capricia het volgende:

[..]

Het voorstel is van vorig jaar zomer. En nu nieuw leven ingeblazen. We zitten nu echter in een andere situatie. Met de vaccinatie-uitrol etc.
Welke uitrol? Voorlopig loopt het vaccineren maar traag.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198072469
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:13 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Wat is het verschil met de huidige situatie?
Geen compensatie meer voor bedrijven. Immers, je kunt toch open? Moet je dat ook maar gewoon doen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198072512
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:16 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is grotendeels dan ook zo. Als je met risico's ziekenhuisopname bedoelt.
Ook mensen die niet tot een risicogroep behoren hebben een kans om in het ziekenhuis te belanden en/of eraan te overlijden. Dat is inderdaad maar een heel klein percentage maar alsnog voldoende om de zorg volledig te overrompelen als het aantal patiënten maar hoog genoeg is. En dat wordt het al heel snel, stel dat je alle maatregelen los laat en je te maken krijgt met een effectieve R-waarde van 1,6 (niet onrealistisch aangezien de Britse variant zelfs met alle maatregelen al op 1,3 zit) dan groeit het huidige aantal van 100.000 zieken al binnen 6 iteraties (24 dagen) uit tot meer dan een miljoen.
pi_198072588
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ook mensen die niet tot een risicogroep behoren hebben een kans om in het ziekenhuis te belanden en/of eraan te overlijden. Dat is inderdaad maar een heel klein percentage maar alsnog voldoende om de zorg volledig te overrompelen als het aantal patiënten maar hoog genoeg is. En dat wordt het al heel snel, stel dat je alle maatregelen los laat en je te maken krijgt met een effectieve R-waarde van 1,6 (niet onrealistisch aangezien de Britse variant zelfs met alle maatregelen al op 1,3 zit) dan groeit het huidige aantal van 100.000 zieken al binnen 6 iteraties (24 dagen) uit tot meer dan een miljoen.
Denk dat heel NL dan plat ligt. Iedereen ziek thuis. Van politieagent, tot supermarktmanager, van docent tot vrachtwagenchauffeur.
Allemaal ziek. :{
En in een heel kort tijdsbestek.
Een recept voor een complete ramp.
Definitely not CIA
  User die overal opduikt 2022 donderdag 18 februari 2021 @ 12:31:32 #133
186611 Haags
pi_198072600
Nou ik heb dat plan gelezen maar dit slaat als een tiet op een drumstel. Doe maar gewoon niet zeg maar.
Zonder wrijving geen glans
pi_198072623
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:20 schreef Megumi het volgende:

[..]

Welke uitrol? Voorlopig loopt het vaccineren maar traag.
Daar kun je terecht kritiek op hebben. Maar het wordt wel uitgerold. Ook al gaat het traag.

Dat lijkt me geen argument om het virus dan maar door de bevolking heen te laten gaan. :D
Definitely not CIA
pi_198072630
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:24 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Ook mensen die niet tot een risicogroep behoren hebben een kans om in het ziekenhuis te belanden en/of eraan te overlijden. Dat is inderdaad maar een heel klein percentage maar alsnog voldoende om de zorg volledig te overrompelen als het aantal patiënten maar hoog genoeg is. En dat wordt het al heel snel, stel dat je alle maatregelen los laat en je te maken krijgt met een effectieve R-waarde van 1,6 (niet onrealistisch aangezien de Britse variant zelfs met alle maatregelen al op 1,3 zit) dan groeit het huidige aantal van 100.000 zieken al binnen 6 iteraties (24 dagen) uit tot meer dan een miljoen.
De effectieve R-waarde van de Britse variant is enorm overdreven, dus daar kun je niet van uit gaan. De kans voor iemand die niet tot een risicogroep behoort om in het ziekenhuis terecht te komen is bijzonder klein. Bovendien hebben die mensen een nóg veel kleinere kans om op de IC terecht te komen en de ligduur is ook korter. Van overrompelen van de ziekenhuizen is geen sprake. Het zal hoogstens komen tot taferelen die we nu ook al hebben.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:34:03 #136
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198072634
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:33 schreef capricia het volgende:

[..]

Daar kun je terecht kritiek op hebben. Maar het wordt wel uitgerold. Ook al gaat het traag.

Dat lijkt me geen argument om het virus dan maar door de bevolking heen te laten gaan. :D
Met je eens.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198072649
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:30 schreef capricia het volgende:

[..]

Denk dat heel NL dan plat ligt
Een recept voor een complete ramp.
Nederland ligt nu ook plat en het is nu ook een complete ramp.
  donderdag 18 februari 2021 @ 12:35:03 #138
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198072655
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:33 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

De effectieve R-waarde van de Britse variant is enorm overdreven, dus daar kun je niet van uit gaan. De kans voor iemand die niet tot een risicogroep behoort om in het ziekenhuis terecht te komen is bijzonder klein. Bovendien hebben die mensen een nóg veel kleinere kans om op de IC terecht te komen en de ligduur is ook korter. Van overrompelen van de ziekenhuizen is geen sprake. Het zal hoogstens komen tot taferelen die we nu ook al hebben.
Laten we dat maar hopen dan.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_198072667
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:21 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Geen compensatie meer voor bedrijven. Immers, je kunt toch open? Moet je dat ook maar gewoon doen.
Dat bespaart een hele bak geld in ieder geval, geld dat we heel hard nodig gaan hebben om straks na de crisis weer op te bouwen.

Oh en het bespaart ook een hoop doden en gewonden in niet-risicogroepen.
pi_198072673
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:34 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nederland ligt nu ook plat en het is nu ook een complete ramp.
Dat is wel een iets andere orde van grootte. :7
Definitely not CIA
pi_198072677
quote:
1s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef capricia het volgende:

[..]

Dat is wel een iets andere orde van grote. :7
Nee, dan onderschat je de huidige ramp.
pi_198072694
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:36 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Nee, dan onderschat je de huidige ramp.
Overschat jij het niet een beetje? Het is niet zo alsof mensen zich nu massaal van gebouwen af gooien of voor de trein springen omdat ze het niet meer aan kunnen.
pi_198072774
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:37 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Overschat jij het niet een beetje? Het is niet zo alsof mensen zich nu massaal van gebouwen af gooien of voor de trein springen omdat ze het niet meer aan kunnen.
Dat is precies mijn punt, dat jij het niet ziet betekent niet dat het niet bestaat. Ziekenhuisbezetting kun je lekker makkelijk in een cijfertje samenvatten.

Een paar artikelen ter illustratie:
https://www.volkskrant.nl(...)abiele-gezinnen-die-
nu-totaal-ontsporen~v422532/

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erleners-zorgen.html

https://nos.nl/artikel/23(...)n-onverantwoord.html
pi_198072777
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:35 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat bespaart een hele bak geld in ieder geval, geld dat we heel hard nodig gaan hebben om straks na de crisis weer op te bouwen.

Oh en het bespaart ook een hoop doden en gewonden in niet-risicogroepen.
Het bespaart een hoop geld, zeker.
Het helpt wel bedrijven naar de gallemiezen, aangezien ze en enit open kunnen door ziek personeel, geen klanten hebben door zieke consumenten, geen bezette tafeltjes, geen omzet. En dus ook geen compensatie daarvoor, want dan is het je eigen verantwoordelijkheid.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198072788
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het bespaart een hoop geld, zeker.
Het helpt wel bedrijven naar de gallemiezen, aangezien ze en enit open kunnen door ziek personeel, geen klanten hebben door zieke consumenten, geen bezette tafeltjes, geen omzet.
Onzin. De overgrote meerderheid van de mensen die niet in een risicogroep vallen hebben weinig tot geen symptomen van corona.
pi_198072821
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Onzin. De overgrote meerderheid van de mensen die niet in een risicogroep vallen hebben weinig tot geen symptomen van corona.
Er is nu telkens maar een kleine groep mensen die ziek is. Een deel daarvan is in ieder geval ziek genoeg om, net als bij een flinke griep, een tijdje thuis te moeten blijven en uit te zieken. Als je het zo snel mogelijk door de bevolking jast, is een veelvoud van de huidige zieken tegelijk ziek. Dat breekt op, denk ik,

Overigens verloopt het gesprek een stuk prettiger, als je niet 'Onzin' roept, maar zegt dat jij denkt dat het anders zou zijn. Het is immers zowel van jou als van mij koffiedik kijken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198072826
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:42 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is precies mijn punt, dat jij het niet ziet betekent niet dat het niet bestaat. Ziekenhuisbezetting kun je lekker makkelijk in een cijfertje samenvatten.

Een paar artikelen ter illustratie:
https://www.volkskrant.nl(...)abiele-gezinnen-die-
nu-totaal-ontsporen~v422532/

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)erleners-zorgen.html

https://nos.nl/artikel/23(...)n-onverantwoord.html
Voor jongeren zitten al maatregelen in de pijplijn. Maar dat is de auteurs niet voldoende, zij willen ook hun eigen pleziertjes terug.
pi_198072850
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:44 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Er is nu telkens maar een kleine groep mensen die ziek is. Een deel daarvan is in ieder geval ziek genoeg om, net als bij een flinke griep, een tijdje thuis te moeten blijven en uit te zieken. Als je het zo snel mogelijk door de bevolking jast, is een veelvoud van de huidige zieken tegelijk ziek. Dat breekt op.
Dat is al iets heel anders, en absoluut een probleem. Dat zou je dan met een overgangsperiode op kunnen lossen, bijvoorbeeld. Tijdens die periode maken bijvoorbeeld ondernemers nog wel aanspraak op steun.
pi_198072864
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:45 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Voor jongeren zitten al maatregelen in de pijplijn. Maar dat is de auteurs niet voldoende, zij willen ook hun eigen pleziertjes terug.
Oh dus je hebt eigenlijk niets in te brengen maar wil gewoon de auteurs van egoisme betichten omdat dat lekker makkelijk is. Zeg dat dan meteen :)
pi_198072868
quote:
0s.gif Op donderdag 18 februari 2021 12:46 schreef MoreDakka het volgende:

[..]

Dat is al iets heel anders, en absoluut een probleem. Dat zou je dan met een overgangsperiode op kunnen lossen, bijvoorbeeld. Tijdens die periode maken bijvoorbeeld ondernemers nog wel aanspraak op steun.
Dat is niet heel iets anders, dat is waar ik al de hele tijd op doelde. Wellicht was dat niet voldoende duidelijk. Ik begrijp niet helemaal wat jij dacht dat ik bedoelde, eigenlijk.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')