SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
• Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
• Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
• Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
• Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
• 𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
• Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
• Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
• Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
• Datagraver, zelf grafieken maken
Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon. Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes meer
Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
Als je eerst weken gaat lopen soebatten dan is die nood niet heel hoog.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:22 schreef Wantie het volgende:
[..]
Nou, het verwijt is dat er geen noodsituatie was. Misschien kan Dissel aannemelijk maken dat die er wel was.
Verder is het gissen, aangezien hij niet aan het woord is geweest.
Omdat we totaal zoek zijn en alle disciplines inmiddels door elkaar heen zijn gaan lopen en we daardoor in deze absurde situatie terecht zijn gekomen.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:16 schreef Caland het volgende:
Snap ook niet waarom Van Dissel zich laat lenen om tijdens deze zitting namens de staat te gaan spreken.
Als er voor 21.00 geen uitspraak is gedaan, dan kun je gewoon de straat opgaan.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:22 schreef chatlander het volgende:
Kan ik het er nou wel of niet op gokken om vanavond na 21.00 uur de straat op te gaan? Als er geen besluit is voor 21.00 uur, wordt ik dan bekeurd als ik wordt aangehoudenstaande gehouden door een agent, of mogen ze dat niet doen?
Als ik het goed begrijp is het feit dat ze met de 2e kamer gedebatteerd hebben aanwijzing geweest dat het geen spoed zou zijn geweest. Had de regering het er gewoon doorgedrukt, dan had de rechter wellicht anders geoordeeld.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:25 schreef vosss het volgende:
[..]
Als je eerst weken gaat lopen soebatten dan is die nood niet heel hoog.
Buiten dat had het door de eerste kamer gemoeten zo ik lees.
Wanneer verwachten wij uitspraak?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:25 schreef Houtenbeen het volgende:
[..]
Als er voor 21.00 geen uitspraak is gedaan, dan kun je gewoon de straat opgaan.
geldt niet alleen voor Rutte, de hele politiek staat voor lulquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:26 schreef PzKpfw het volgende:
Mooi dat Rutte & co even mooi in hun hemd worden gezet zo vlak voor de verkiezingen.
Dat is een mooie bijkomstigheid inderdaad.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:26 schreef PzKpfw het volgende:
Mooi dat Rutte & co even mooi in hun hemd worden gezet zo vlak voor de verkiezingen.
nope, je mag nog steeds maar 1 bezoekerquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:27 schreef Cesare-Borgia het volgende:
Dat wordt barca psg met vrienden en een krat bier erbij.
Onderbroekje fatsoeneren.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
Read my lips: Op moment dat ze klaar zitten gaat Willem een getuige oproepen uit Groningen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Dat is ook niet waar. Het is een dringend advies. Ze kunnen dat niet wettelijk verplichten i.v.m niet kunnen handhaven achter de voordeur.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
nope, je mag nog steeds maar 1 bezoeker
Volgens het adviesquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
true... maar als je mijn buurman bent dan bel ik de politie vanwege geluidsoverlastquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:29 schreef Gunner het volgende:
[..]
Dat is ook niet waar. Het is een dringend advies. Ze kunnen dat niet wettelijk verplichten i.v.m niet kunnen handhaven achter de voordeur.
Gewoon om het even feitelijk juist te houden.
Je mag er zo veel je wil. Hou het even bij de waarheid zeg.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Zal niet voor de meerderheid gelden maar ik ben iig om en ga niet op Rutte stemmen wat ik wel van plan was. Waarschijnlijk een protest stem op PVV of FVD. Al heb ik niks met die partijenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Dat is een mooie bijkomstigheid inderdaad.
Hopelijk herinneren mensen zich dit over een maand in het stemhokje nog. Ik waag dat te betwijfelen overigens.
Heb je een uitnodiging om bij Jinek aan tafel aan te schuiven?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:31 schreef Abyss33 het volgende:
Even een vraag. Als die avondklok inderdaad vandaag van tafel is.
En wij ons volgens Rutte aan de avondklok moeten houden vanavond, dringend advies.
Geldt dit dan ook voor de talkshows?
Aangezien de wet niet meer van kracht en die uitzondering er dus niet is.
En dus het dringende advies telt.
Onz.quote:
Nee vraag het voor een vriendquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:35 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Heb je een uitnodiging om bij Jinek aan tafel aan te schuiven?
Waarvan akte. Spijker op z'n kop. OMT beïnvloed politiek beïnvloed media beïnvloed publieke opinie en al die aspecten kun je ook nog met elkaar inwisselen. Het is een rizoom geworden zonder duidelijk aanwijsbare punten.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:25 schreef OProg het volgende:
[..]
Omdat we totaal zoek zijn en alle disciplines inmiddels door elkaar heen zijn gaan lopen en we daardoor in deze absurde situatie terecht zijn gekomen.
Een OMT en een RIVM zouden een advies moeten geven binnenskamers, eventueel met een openbaar rapport en regering en kamer zouden er dan over in debat moeten en een afweging maken over proportionaliteit en veel meer andere factoren mee moeten nemen naast het epidemiologische.
Nu is het een situatie geworden met een premier die een soort spreekbuis lijkt te zijn geworden. OMT leden die als ze hun zin niet krijgen die gaan halen in TV programma's waarin ze de opinie beïnvloeden. RIVM leden die nog net niet roepen dat ze over extra maatregelen gaan beslissen. Met als gevolg aanpassingen in strategieën en zwaarwegende politieke zaken. Met een kamer die uiteindelijk over vrij onzuivere stellingen staat te debatteren.
Ik was eerder dit jaar vrij kritisch op België waar bijvoorbeeld een Van Ranst zich zo ongeveer koning waande. Helaas moet ik constateren dat het hier inmiddels zo ongeveer absurder is geworden.
Ik ga op Bij1 stemmen of die Turkenpartij zodat we nog meer chaos krijgenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zal niet voor de meerderheid gelden maar ik ben iig om en ga niet op Rutte stemmen wat ik wel van plan was. Waarschijnlijk een protest stem op PVV of FVD. Al heb ik niks met die partijen
Er is best genadeloos ingegrepen de vorige keer. De jongeren zijn bang.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:35 schreef THEFXR het volgende:
hopen, dat de rellen meevallen vanavond
Afgelopen weekend na het vallen tijdens het schaatsen?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:32 schreef MadMaster het volgende:
Die gekneusde Pols met z'n 'Ik doe niet meer mee...'.
Waar heb ik dat eerder gehoord... 🤔
Voorheen stemde ik op VVD, maar op die sneeuwvlokkenpartij ga ik ook niet meer stemmen. Zal ook wel een proteststem wordenquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Zal niet voor de meerderheid gelden maar ik ben iig om en ga niet op Rutte stemmen wat ik wel van plan was. Waarschijnlijk een protest stem op PVV of FVD. Al heb ik niks met die partijen
stempiraatquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:34 schreef falling_away het volgende:
[..]
Stream of mag hier niemand bij zijn?quote:
Geen idee of Pols tijdens het schaatsen gevallen is en dat toen ook gezegd heeft, maar enige vorm van hoofdletsel kan je hem niet ontzeggen...quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:37 schreef Morm_NL het volgende:
[..]
Afgelopen weekend na het vallen tijdens het schaatsen?
Zul je zien dat de NOS live gaat knippen en plakken in de streamquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:41 schreef Caland het volgende:
Walgelijk dat de NOS wel naar binnen mag en SASKIAGODIN niet
@:ggmm
WTFquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Engel zegt gebeld te zijn door de politie Den Haag, Rotterdam en Utrecht om hem te feliciteren met de uitspraak.
Gewoon de NOS. Msm zendt live uit.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:41 schreef vosss het volgende:
[..]
Stream of mag hier niemand bij zijn?
Ik geloof hier niks van.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:41 schreef Koffieplanter het volgende:
Engel zegt gebeld te zijn door de politie Den Haag, Rotterdam en Utrecht om hem te feliciteren met de uitspraak.
Zoek maar terug.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:44 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
voor het eerst in 8 weken?
cijfers van vandaag?
Oh die zou echt geweldig zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
Read my lips: Op moment dat ze klaar zitten gaat Willem een getuige oproepen uit Groningen
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Oh die zou echt geweldig zijnquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:27 schreef raptorix het volgende:
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je mag zoveel mensen ontvangen als je wil, thuis gelden de covid maatregelen niet en zijn ze slechts een advies.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:28 schreef devlinmr het volgende:
[..]
Je kent haar?quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:44 schreef Discombobulate het volgende:
Damn die voorzitter is echt retarded. Hoe kom je aan zo'n functie?
En de week ervoor was er geen stijging in verband met de sneeuw... als je het iets meer verdeelt was het ongeveer gelijk op het weekaantal.quote:
Die vorige voorzitter zei net "Uitvoerbaar bij voorraad"quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:42 schreef Caland het volgende:
Hey, een mevrouw die wel uit haar woorden komt
quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:45 schreef Koffieplanter het volgende:
Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus. Mijn excuus.
Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excuses Mijn excusesquote:
Ik neem aan dat een rechter dit wel vaker meemaakt toch? Wellicht wat mindere urgente zaken.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:47 schreef Discombobulate het volgende:
Waaaat? Werd ze net niet een beetje emotioneel, traanoogjes? Hahahahha dan ben je dus echt niks gewend in het leven.
nee, niet echtquote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:50 schreef raptorix het volgende:
Pols is wel goed zeg, heeft het goed op rijtje.
Dat vat het wel samen ja.quote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben niet aan het kijken, maar wappies gonna wappie begrijp ik?
Ja, die gaan echt full wappiequote:Op dinsdag 16 februari 2021 17:51 schreef Janneke141 het volgende:
Ik ben niet aan het kijken, maar wappies gonna wappie begrijp ik?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |