#metooquote:Op maandag 15 februari 2021 14:32 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.nu.nl/winterw(...)en-nieuwe-buffer.htm
Wtf joh alsof heel Nederland schaatsfanaat is.
Ik ben door de rotkou en gladheid juist minder in beweging geweest.
De eerste alineaquote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn in Duitsland ook nog 113 ouderen overleden kort na het krijgen van het vaccin.
https://www.tagesschau.de(...)todesfaelle-103.html
Zo schiet je het doel wel voorbij.
Degenen die er ziek van zijn geworden nog achterwege gelaten.
De groep die je ent is oud en gaat gewoon dood, statistisch is het niet vreemd dat als je X personen ent dat er Y personen overlijden, bij 90+ is dat statistisch al 1 van de 1000 per dag gemiddeld.quote:Volgens het Paul Ehrlich Instituut zijn tot nu toe 113 mensen in Duitsland overleden na een coronavaccinatie. Volgens Panorama-onderzoek is er echter geen enkel gedocumenteerd geval waarin de vaccinatie de dood tot gevolg had.
Dus? Fiets je wat verder.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:22 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat ze het over drie dagen hebben gespreid is mooi, maar dat geldt maar voor een beperkt aantal locaties. Grote kans dat de plek waar je normaal gaat stemmen alleen op de dag van de verkiezingen geopend is.
Wel ene belangrijke risicogroep die je afvangt.quote:Dat stemmen per post vind ik een beetje een wassen neus. Leuk voor mensen boven de 70, maar verder heeft niemand daar wat aan.
Op de overheidssite staat gewoon wat je moet doen als je de gezondheidscheck niet door komt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dit is dus juist m'n punt: het is in het kader van vrije, representatieve verkiezingen een beetje jammer als een deel van de kiezer wegblijft omdat ze zich niet veilig voelen, of omdat ze niet mogen komen omdat ze de gezondheidscheck niet doorstaan.
Ik las het ook ja, alsof ze willen zeggen dat ze dankzij die paar dagen ijspret voor een paar mensen nu straffeloos alle maatregelen nog wat langer door kunnen zetten.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:32 schreef VacaLoca het volgende:
https://www.nu.nl/winterw(...)en-nieuwe-buffer.htm
Wtf joh alsof heel Nederland schaatsfanaat is.
Ik ben door de rotkou en gladheid juist minder in beweging geweest.
De waarheid schuwd het licht niet, het is het kwaad wat graag het duister opzoekt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:32 schreef Noek het volgende:
En wanneer je begint over de modellen dan laat je die modellen maar zien.
Laat zien waar je mening op is gebaseerd want misschien zijn de modellen echt heel heftig en maak je een goed punt maar tot die tijd roep je maar wat zonder enige echte onderbouwing.
Wees gewoon helder en concreet. Dat mis ik enorm in dit beleid. Laat eens wat zien!
Wel een goed artikel trouwens, het geeft moi gewicht tegen de indianenverhalen over doden na vaccinatiequote:Op maandag 15 februari 2021 14:27 schreef Za het volgende:
[..]
Er zijn in Duitsland ook nog 113 ouderen overleden kort na het krijgen van het vaccin.
https://www.tagesschau.de(...)todesfaelle-103.html
Zo schiet je het doel wel voorbij.
Degenen die er ziek van zijn geworden nog achterwege gelaten.
Op 23 februari: We hebben ervoor moeten kiezen de avondklok te verlengen tot eind april. Maar laten we eerlijk zijn, het geeft niet want jullie hebben lekker 3 dagen kunnen schaatsen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef tja77 het volgende:
[..]
Ik las het ook ja, alsof ze willen zeggen dat ze dankzij die paar dagen ijspret voor een paar mensen nu straffeloos alle maatregelen nog wat langer door kunnen zetten.
Opsodemieteren.
Ik vond Mark en Hugo ooit leuke namen maar na deze periode echt niet meer...quote:Op maandag 15 februari 2021 14:35 schreef chratnox het volgende:
[..]
Op 23 februari: We hebben ervoor moeten kiezen de avondklok te verlengen tot eind april. Maar laten we eerlijk zijn, het geeft niet want jullie hebben lekker 3 dagen kunnen schaatsen.
Groetjes, Mark en Hugo.
quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
De eerste alinea
[..]
De groep die je ent is oud en gaat gewoon dood, statistisch is het niet vreemd dat als je X personen ent dat er Y personen overlijden, bij 90+ is dat statistisch al 1 van de 1000 per dag gemiddeld.
Het vaccin helpt tegen Covid maar maakt je niet onsterfelijk, gelukkig.
Maar als je dit bij covid zelf roept. dan is het ineens een ander verhaal?quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef zalkc het volgende:
[..]
De eerste alinea
[..]
De groep die je ent is oud en gaat gewoon dood, statistisch is het niet vreemd dat als je X personen ent dat er Y personen overlijden, bij 90+ is dat statistisch al 1 van de 1000 per dag gemiddeld.
Het vaccin helpt tegen Covid maar maakt je niet onsterfelijk, gelukkig.
Ik vind dat wat kort door de bocht. Ik zou zeggen dat het beter is om de verkiezingen een paar weken later op een goede manier te regelen, dan ons aan de afgesproken datum vast te klampen en een minder representatief resultaat op de koop toe te nemen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Ik ben overigens zwaar tegen uitstel. Vind dat de bijl aan de wortel ven de democratie. Daarnaast vind ik dat het de legitimiteit van de coronamaatregelen ondermijnt.
Doe eens een gedachte-experiment en vraag je af wat je er van zou vinden als dit excuus opgevoerd wordt in banenrepublieken als Hongarije of Turkije.
Dat snap ik. Maar je weet natuurlijk ook dat een deel van de kiezer dat niet doet. Dus die stemmen gaan dan verloren.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:33 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Op de overheidssite staat gewoon wat je moet doen als je de gezondheidscheck niet door komt.
Dan moet je iemand machtigen.
We kunnen wel problemen maken die er niet zijn..
Als je wil stemmen kun je gewoon stemmen.
Net zo leuk als Statler en Waldorf.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vond Mark en Hugo ooit leuke namen maar na deze periode echt niet meer...
nu is je aanname dat het op 17 Maart niet goed geregelt is en B dat het drie weken later wel goed geregelt wordt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat wat kort door de bocht. Ik zou zeggen dat het beter is om de verkiezingen een paar weken later op een goede manier te regelen, dan ons aan de afgesproken datum vast te klampen en een minder representatief resultaat op de koop toe te nemen.
Het kan niet “een paar weken” later. Dat is organisatorisch onmogelijk. Als je gaat uitstellen zit je meteen juni/juli. Ten eerste weten we dan helemaal niet hoe de coronasituatie dan is. Dus het is niet een keuze voor gegarandeerde veiligheid, het is slechts het risico voor je uit schuiven.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind dat wat kort door de bocht. Ik zou zeggen dat het beter is om de verkiezingen een paar weken later op een goede manier te regelen, dan ons aan de afgesproken datum vast te klampen en een minder representatief resultaat op de koop toe te nemen.
Nou nee, het punt van een democratie is nou precies dat ie voor iedereen is. Of in ieder geval moet zijn.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:31 schreef zoost het volgende:
[..]
Democratie is niet voor bange mensen
Denk je dat bange mensen evenredig verdeeld zijn over de partijen, of is dit met name schadelijk voor 50+ en CDA?
Als je gewoon gaat stemmen al kuchend (met mondkapje op) mag het stembureau daar niks mee.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:38 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat snap ik. Maar je weet natuurlijk ook dat een deel van de kiezer dat niet doet. Dus die stemmen gaan dan verloren.
Om nog maar te zwijgen over de gemachtigden die de gezondheidscheck niet doorstaan, want die stemmen gaan sowieso de prullenbak in en daar kun je niks aan doen.
Nee, maar het feit dat dit kan jaagt natuurlijk wel weer andere mensen weg die dan wellicht hun stem niet uitbrengen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:41 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Als je gewoon gaat stemmen al kuchend (met mondkapje op) mag het stembureau daar niks mee.
Daar heb je gelijk in. Ik ben ook bang dat alles al in kannen en kruiken is. Als ze dit anders hadden willen organiseren, had het veel eerder moeten worden bedacht.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kan niet “een paar weken” later. Dat is organisatorisch onmogelijk. Als je gaat uitstellen zit je meteen juni/juli. Ten eerste weten we dan helemaal niet hoe de coronasituatie dan is. Dus het is niet een keuze voor gegarandeerde veiligheid, het is slechts het risico voor je uit schuiven.
Daarnaast betwijfel ik of de uitslag zo veel minder representatief zal zijn. Ouderen kunnen per brief stemmen en verder verwacht ik dat de wegblijvend redelijk evenredig over de bevolking zijn verdeeld. Voorzover dat wegblijven al een groot probleem zal zijn, ik verwacht dat dat reuze meevalt.
Lekker aan het rellen?quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
Maar als je dit bij covid zelf roept. dan is het ineens een ander verhaal?
als daar een 90 jarige overlijdt. Dan is het alle hens aan dek, want dit virus is een echte killer. en ohjee weer iemand aan covid overleden..
draaien we het om en gaat het om vaccinaties dan is het verhaal. ja maar. die mensen zijn al oud.. en onderliggende ziektes etc..
Waarom kan het niet een paar weken later, maar wel in juli/juli?quote:Op maandag 15 februari 2021 14:40 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Het kan niet “een paar weken” later. Dat is organisatorisch onmogelijk. Als je gaat uitstellen zit je meteen juni/juli. Ten eerste weten we dan helemaal niet hoe de coronasituatie dan is. Dus het is niet een keuze voor gegarandeerde veiligheid, het is slechts het risico voor je uit schuiven.
Daarnaast betwijfel ik of de uitslag zo veel minder representatief zal zijn. Ouderen kunnen per brief stemmen en verder verwacht ik dat de wegblijvend redelijk evenredig over de bevolking zijn verdeeld. Voorzover dat wegblijven al een groot probleem zal zijn, ik verwacht dat dat reuze meevalt.
Je overschat volgens mij nogal hoeveel mensen zulke excessieve angsten hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:43 schreef Tijn het volgende:
Nee, maar het feit dat dit kan jaagt natuurlijk wel weer andere mensen weg die dan wellicht hun stem niet uitbrengen.
Ook dat, gezien ik hier altijd lees dat we massaal de regels aan onze laars lappen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:47 schreef nostra het volgende:
[..]
Je overschat volgens mij nogal hoeveel mensen zulke excessieve angsten hebben.
Gaan we nu mortaliteit vaccin vergelijken met mortaliteit covid?quote:Op maandag 15 februari 2021 14:46 schreef zalkc het volgende:
[..]
Lekker aan het rellen?
Mensen die Covid krijgen boven de 80 gaan in 1 op de 5 gevallen dood binnen twee maanden.
Mensen die een vaccin krijgen boven de 80 gaan in 1 op de 100 gevallen dood binnen 2 maanden.
Ik trek een voorzichtige conclusie, Covid heeft er waarschijnlijk mee te maken dat mensen eerder overlijden.
Pertinente onzin. Of je een vaccin krijgt toegediend is volledig je eigen keus. In tegenstelling tot het oplopen van covid trouwens.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:50 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Verschil is alleen wel dat je een vaccinatie krijgt toegediend en in principe iedereen en covid iets is dat je oploopt en je misschien helemaal niet krijgt.
Dit is echt niet waar. Elke dag worden er cijfers bekendgemaakt van het aantal doden en vrijwel niemand staat nog stil bij die cijfers. Ik ben een cijfer-gek, maar heb geen flauw idee hoeveel doden er al zijn gevallen. Wel bijvoorbeeld hoeveel besmettingen er zijn, hoeveel er op de IC liggen en hoeveel we gevaccineerd hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
[..]
Maar als je dit bij covid zelf roept. dan is het ineens een ander verhaal?
als daar een 90 jarige overlijdt. Dan is het alle hens aan dek, want dit virus is een echte killer. en ohjee weer iemand aan covid overleden..
draaien we het om en gaat het om vaccinaties dan is het verhaal. ja maar. die mensen zijn al oud.. en onderliggende ziektes etc..
quote:Op maandag 15 februari 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pertinente onzin. Of je een vaccin krijgt toegediend is volledig je eigen keus. In tegenstelling tot het oplopen van covid trouwens.
Ik zeg precies hetzelfde wat jij zegt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:52 schreef Tijn het volgende:
[..]
Pertinente onzin. Of je een vaccin krijgt toegediend is volledig je eigen keus. In tegenstelling tot het oplopen van covid trouwens.
Ik wel. Uitstel van verkiezingen kan door zittende macht worden misbruikt. Aan de beginselen van de democratie tornen onder het mom van het beschermen van de volksgezondheid, daar moet je heel terughoudend mee zijn. De volksgezondheid is belangrijk, maar het is niet het enige belangrijke.quote:Op maandag 15 februari 2021 13:40 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ook niet. De timing is op dit moment echt uiterst problematisch. Doe het een paar weken later en er is een hele andere situatie. In april of mei is het bijvoorbeeld ook een optie om buiten te stemmen. Of dat in maart kan is nog maar de vraag.
Ik ben het met je eens dat dit allemaal heel belangrijk is. Maar juist daarom is mijn zorg dat het resultaat zal worden beïnvloed door de manier waarop de verkiezingen nu zullen verlopen, omdat er mensen hun stem niet zullen gaan uitbrengen die dat anders wel gedaan zouden hebben.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:55 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik wel. Uitstel van verkiezingen kan door zittende macht worden misbruikt. Aan de beginselen van de democratie tornen onder het mom van het beschermen van de volksgezondheid, daar moet je heel terughoudend mee zijn. De volksgezondheid is belangrijk, maar het is niet het enige belangrijke.
Da's een mooie om in de gaten te houden de komende jaren, de dalende populariteit van de naam Hugo.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:36 schreef popje het volgende:
[..]
Ik vond Mark en Hugo ooit leuke namen maar na deze periode echt niet meer...
Omdat de planning en dergelijke dan helemaal opnieuw gemaakt moet worden. Je weet niet of alle ruimtes weer beschikbaar zijn. Mensen. Ander middelen die je nodig hebt.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Ho
[..]
Waarom kan het niet een paar weken later, maar wel in juli/juli?
Alles afwegende vind ik dat wel. Ik denk dat er voldoende maatregelen zijn genomen om dat risico te beperken. En uitstel van verkiezingen vind ik een zeer zwaar middel wat zowel in het nu als ook naar de toekomst toe (in de vorm van precedentwerking) behoorlijke risico’s heeft.quote:Ik vind de zaken die Tijn opwerpt geen dingen om zomaar aan de kant te schuiven, hoewel ik groot voorstander ben van gewoon door laten gaan.
De stemming is toegankelijk. De stemlokalen zijn veilig. Via volmachten voor wie niet durft. En als je wat ouder bent via de post. Idealiter zou je dat laatste voor iedereen willen, maar dat schijnt organisatorisch onmogelijk te zijn.quote:Als je kijkt naar de US en hoe het daar mensen moeilijk gemaakt wordt om te stemmen, ben ik altijd zo blij dat dat hier niet zo is en dat stemmen echt heel laagdrempelig is in NL. Dat moeten we niet nu ineens vanwege de pandemie moeilijk maken. Ik vind het net zo verkeerd om een aantal problemen als onbelangrijk opzij te schuiven als om te denken dat de verkiezingen zomaar een aantal weken of maanden opgeschoven kan worden. Zowel het doorgaan, als het toegankelijk zijn en blijven van het stemmen zijn in onze democratie van belang.
Iedereen moet ook kunnen stemmen, en inderdaad ook juist die mensen die wat angstiger zijn voor covid.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:47 schreef miss_sly het volgende:
Ho
[..]
Waarom kan het niet een paar weken later, maar wel in juli/juli?
Ik vind de zaken die Tijn opwerpt geen dingen om zomaar aan de kant te schuiven, hoewel ik groot voorstander ben van gewoon door laten gaan.
Als je kijkt naar de US en hoe het daar mensen moeilijk gemaakt wordt om te stemmen, ben ik altijd zo blij dat dat hier niet zo is en dat stemmen echt heel laagdrempelig is in NL. Dat moeten we niet nu ineens vanwege de pandemie moeilijk maken. Ik vind het net zo verkeerd om een aantal problemen als onbelangrijk opzij te schuiven als om te denken dat de verkiezingen zomaar een aantal weken of maanden opgeschoven kan worden. Zowel het doorgaan, als het toegankelijk zijn en blijven van het stemmen zijn in onze democratie van belang.
Of er word juist meer gestemd. Vanwege de crisis en hoe erg mensen geraakt worden door de maatregelen.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat dit allemaal heel belangrijk is. Maar juist daarom is mijn zorg dat het resultaat zal worden beïnvloed door de manier waarop de verkiezingen nu zullen verlopen, omdat er mensen hun stem niet zullen gaan uitbrengen die dat anders wel gedaan zouden hebben.
Ik denk dat dit tegenvalt, maar dat is mijn mening. Het is goed dat ze wat voorzorgsmaatregelen nemen, maar bijvoorbeeld die plexiglazen schermen doen volgens mij nauwelijks iets. En goed ventileren zal ook niet op elke locatie even goed lukken.quote:
Vorige week maandag 2.221 positieve tests. Enorm feest als we die cijfers kunnen evenarenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Present voor de cijfers
#kroegenopen
inb4 #verkiezingspiekquote:Op maandag 15 februari 2021 15:06 schreef WheeledWarrior het volgende:
Present voor de cijfers
#kroegenopen
ik stem meestal wel, stemkantoor is ook slechts 100meter van m'n huis, heb ook nog nooit hoeven wachten of in de rij gestaan ervoor, zou het dit keer wel zo zijn dan stem ik niet, niet om corona maar ik heb een hekel aan in de rij staan.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
[..]
Of er word juist meer gestemd. Vanwege de crisis en hoe erg mensen geraakt worden door de maatregelen.
Ik heb nog nooit gestemd (ja, shame on me), maar ben het deze keer wel van plan. Juist door de crisis. Ik zal me veiliger voelen tijdens het stemmen dan in een random supermarkt tbh.
En die gaan een paar weken later ineens wel stemmen? Ik betwijfel het.quote:Op maandag 15 februari 2021 14:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat dit allemaal heel belangrijk is. Maar juist daarom is mijn zorg dat het resultaat zal worden beïnvloed door de manier waarop de verkiezingen nu zullen verlopen, omdat er mensen hun stem niet zullen gaan uitbrengen die dat anders wel gedaan zouden hebben.
Gewoon iedereen eigen potloodje, mondkapje op en scherm voor de vrijwilligers. Verder spreiden over de dagen en alles komt goed. De supermarkt is onveiliger. Je blijft ook niet uren op een stembureau hangen...quote:Op maandag 15 februari 2021 15:09 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik stem meestal wel, stemkantoor is ook slechts 100meter van m'n huis, heb ook nog nooit hoeven wachten of in de rij gestaan ervoor, zou het dit keer wel zo zijn dan stem ik niet, niet om corona maar ik heb een hekel aan in de rij staan.
ik ben daar ook niet bang voor, in de rij staan staan vind ik gewoon vervelendquote:Op maandag 15 februari 2021 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
Gewoon iedereen eigen potloodje, mondkapje op en scherm voor de vrijwilligers. Verder spreiden over de dagen en alles komt goed. De supermarkt is onveiliger. Je blijft ook niet uren op een stembureau hangen...
Hehe, kan ik me wat bij voorstellen.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:03 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ik heb nog nooit gestemd (ja, shame on me), maar ben het deze keer wel van plan. Juist door de crisis. Ik zal me veiliger voelen tijdens het stemmen dan in een random supermarkt tbh.
Dat mondkapje zal toch echt afmoeten ter identificatie.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:10 schreef popje het volgende:
[..]
Gewoon iedereen eigen potloodje, mondkapje op en scherm voor de vrijwilligers. Verder spreiden over de dagen en alles komt goed. De supermarkt is onveiliger. Je blijft ook niet uren op een stembureau hangen...
Schaatsen, Lentezonnetje, helpt allemaal niet meer. Mijn buffertje trekt het tot en met 3 maart 2021. Dan is het klaarquote:Op maandag 15 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
https://www.nu.nl/winterw(...)n-nieuwe-buffer.html
Ah, nu kunnen we er weer een tijdje tegenaan. De spertijd kan weer verlengt worden hoor, een mentale noodzaak is er af voorlopig.
Ben de BBQ al aan het schoonmaken voor het buurtfeest van dit weekend.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
Ah, nu kunnen we er weer een tijdje tegenaan. De spertijd kan weer verlengt worden hoor, een mentale noodzaak is er af voorlopig.
happiness +15quote:Op maandag 15 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
Jezus.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:12 schreef Red_85 het volgende:
"iedereen". Alsof er 16 miljoen mensen op het ijs te vinden waren afgelopen weekendquote:Ik vermoed dat alleen al het lezen van het woord 'natuurijs' een gevoel van gelukzalige verbondenheid genereert, omdat iedereen weet waar dat woord voor staat.
Haha ja, alsof we fucking Sims zijn. Even de "mood" opschroeven met ijspret en dan mag de psychische mishandeling weer beginnenquote:
Hahahahaquote:Op maandag 15 februari 2021 15:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Haha ja, alsof we fucking Sims zijn. Even de "mood" opschroeven met ijspret en dan mag de psychische mishandeling weer beginnen. Totdat het poppetje weer boos kijkt.
Er zijn altijd een paar zuurpruimen die zich onttrekken aan zoiets als gemeenschapsgevoel.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jezus.
[..]
"iedereen". Alsof er 16 miljoen mensen op het ijs te vinden waren afgelopen weekend
quote:
WDF! Hier valt mijn mond wel even van openquote:
Ik ga natuurlijk ook gewoon stemmen, dat moge duidelijk zijn. En ik snap ook dat niet elk risico kan worden weggenomen, maar ik denk wel dat er een betere procedure had kunnen worden bedacht dan wat ze nu van plan zijn te gaan doen. Die paar weken uitstel die ik opper zou dan bedoeld zijn om iets beters te organiseren.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:10 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
En die gaan een paar weken later ineens wel stemmen? Ik betwijfel het.
Dat het belangrijk is dat de drempel laag blijft om te stemmen, daar ben ik het mee eens. Aan de zittende macht de taak om dat te bewerkstelligen. Daar hebben ze genoeg tijd voor gehad, me dunkt.
Het is gewoon niet reëel om elke kans op besmetting weg te nemen. Er worden hier maatschappelijke belangen afgewogen. Ik ben ook niet blij met het verhoogde risico op besmetting door heropening van de scholen en toch laat ik mijn kinderen naar school gaan. Er is immers een groter belang. Evenzo zal ik gewoon naar de stembus gaan. (Eventueel geef ik mijn lief een volmacht.)
Wow, echt goede cijfers 😮quote:Op maandag 15 februari 2021 15:16 schreef LTVDK het volgende:
#COVID19NL
Positief getest: 2.875
Totaal: 1.032.094 (+2.810 ivm -65 corr.)
Perc. positief 11 feb - 13 feb: 10,8%
Opgenomen: 143
Huidig: 1.386 (+57)
Opgenomen op IC: 22
Huidig: 536 (+6)
Overleden: 27
Totaal: 14.843
https://twitter.com/mzelst/status/1361318354900901899
Als je dit psychische mishandeling vindt dan was je mentaal al niet heel sterk voor corona begon.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:16 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Haha ja, alsof we fucking Sims zijn. Even de "mood" opschroeven met ijspret en dan mag de psychische mishandeling weer beginnen. Totdat het poppetje weer boos kijkt.
Ja mooi kut, nu begint het te dooien en komt 'ie weer boven drijvenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:17 schreef Caland het volgende:
DE BRITSE VARIANT DES DOODS hebben we er schaatsend onder gekregen
Inderdaad. Als ik ergens van in de put raak, dan is het kou, ijs en sneeuw. Fijn dat anderen daarvan genieten maar mijn gezin hoort daar niet bijquote:Op maandag 15 februari 2021 15:15 schreef Scrummie het volgende:
[..]
Jezus.
[..]
"iedereen". Alsof er 16 miljoen mensen op het ijs te vinden waren afgelopen weekend
Nee maar dat was ik ook nietquote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je dit psychische mishandeling vindt dan was je mentaal al niet heel sterk voor corona begon.
Haha, waarom niet? Ik vind het wel wat vredigs.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik ergens van in de put raak, dan is het kou, ijs en sneeuw. Fijn dat anderen daarvan genieten maar mijn gezin hoort daar niet bij
het ene heeft niets met het andere te makenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
[..]
Als je dit psychische mishandeling vindt dan was je mentaal al niet heel sterk voor corona begon.
Het aantal nieuwe besmetting is zo’n 25% hoger dan vorige week maandagquote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Lemsterr het volgende:
ZOO na weken bang te zijn gemaakt over de BRITSE VARIANT zijn we gewoon tot onder de 3k gedaald.
heerlijke cijfers
Spelbreker! Als een hoogleraar sociale psychologie het zegt is het zo en wel voor iedereen!quote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Inderdaad. Als ik ergens van in de put raak, dan is het kou, ijs en sneeuw. Fijn dat anderen daarvan genieten maar mijn gezin hoort daar niet bij
Dat is een versoepeling toch? Na 2 weken dan.quote:
Toen sneeuwde het. En daardoor minder testenquote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het aantal nieuwe besmetting is zo’n 25% hoger dan vorige week maandag
Toen er op zondag zo'n 40-45 centimeter sneeuw viel en vrijwel alles dicht was bedoel je.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
ik denk dat daar idd een kern van waarheid in zit.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef Questular het volgende:
Dat was de dag na de sneeuwstorm Henk.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Wedden dat er weer iemand in de lucht komt die roept, ja maar dit weekend konden we schaatsen, de cijfers zijn vertekend...quote:Op maandag 15 februari 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was de dag na de sneeuwstorm Henk.
Squote:Op maandag 15 februari 2021 15:21 schreef Caland het volgende:
[..]
Toen er op zondag zo'n 40-45 centimeter sneeuw viel en vrijwel alles dicht was bedoel je.
Stijging is stijging jongensquote:Op maandag 15 februari 2021 15:21 schreef WheeledWarrior het volgende:
[..]
Dat was de dag na de sneeuwstorm Henk.
Toen op zondag de teststraten dicht waren? Die maandag bedoel je?quote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
Het zal nog wel even onduidelijk blijven vanwege het winterse weer, denk ik.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
Hopelijk zet de daling nu echt door, leek even dat we op een plateau waren gekomen.
De week er voor was het ook ernstig iddquote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef Pvt.Webster het volgende:
[..]
Dat is een versoepeling toch? Na 2 weken dan.
Dit ja.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:21 schreef Momo het volgende:
Hopelijk zet de daling nu echt door, leek even dat we op een plateau waren gekomen.
vorige week was de testtraat dicht weet je nog? de dag ervoor.quote:Op maandag 15 februari 2021 15:18 schreef PippenScottie het volgende:
Stijging aantal patiënten in ziekenhuis. Stijging aantal patiënten op IC.
Stijging ten opzichte van aantal positieve tests vorige week.
Slowclap.gif
goh verrassendquote:Op maandag 15 februari 2021 15:20 schreef PippenScottie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |