Als je er niet of minder ziek van wordt heeft dat heel veel zin, ik zie de zin er ook wel van ik ben het alleen niet eens met zo'n selectie op medicijngebruik.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs heeft geen enkele zin want je kan elkaar nog steeds besmetten, dus wat voor meerwaarde heeft het?
kan lowlands ook failliet gaan? niet dat ik het wil, maar dit jaar wordt het niet gehouden, die artiesten hebben normaal agenda's van een jaar of meer.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds wel issues met een vaccinatiebewijs bij evenementen hoor, betekent dat straks dat we een lowlands hebben met alleen maar 60+ers en risico groepen. Of hebben we straks vriendengroepen waarvan de mensen die die wat dichter bij de zorg werken wel naar een festival mogen maar anderen niet...
Ik zou er minder problemen mee hebben als iedereen een vaccin heeft kunnen hebben halen maar daarvoor vind ik het nogal een lastige maatregel.
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mm, je onderschat virussen, soms komen ze terug met wraak. Hopen dat het deze niet is.
Sowieso is het in de livemuziek business één grote clusterfuck, er zijn nu allemaal lente festivals die verplaatsen naar data in de zomer maar dat is helemaal niet haalbaar omdat er dan al zomerfestivals zijn. De festivals puilen over elkaar heen met de data en azen allemaal op de acts die eventueel wel kunnen spelen. Als festivals straks weer mogen ontstaar een groot ge-ellenboog. Ik ben bang dat de kleinere artiesten en festivals daarin niet kunnen competeren met de grote jongens. Ook denk ik dat straks de kaartjesprijzen helemaal de lucht in gaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan lowlands ook failliet gaan? niet dat ik het wil, maar dit jaar wordt het niet gehouden, die artiesten hebben normaal agenda's van een jaar of meer.
Of ze worden erger zoals bijvoorbeeld deze corona, die is gemuteerd in een dier en toch erg gebleken voor mensen. Het is geen gegeven dat virussen milder worden kwa ziektebeeld kijk bijvoorbeeld naar ebola en HIV, die zijn niet milder geworden hoor en vooral die eerste muteert enorm.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zuigen ze echt niet uit hun dikke duim, zie https://www.businessinsid(...)abi-2021-2?r=US&IR=T
[..]
Dat is het punt, dat laatste, Israel zegt dit omdat ze verwachten het hele land te hebben gehad voor begin volgende maand. Inclusief 95% van de 50+ers maar ook de rest allemaal als ze willen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds wel issues met een vaccinatiebewijs bij evenementen hoor, betekent dat straks dat we een lowlands hebben met alleen maar 60+ers en risico groepen. Of hebben we straks vriendengroepen waarvan de mensen die die wat dichter bij de zorg werken wel naar een festival mogen maar anderen niet...
Ik zou er minder problemen mee hebben als iedereen een vaccin heeft kunnen hebben halen maar daarvoor vind ik het nogal een lastige maatregel.
Ik zie niet in waarom mensen gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren. Zoals vastgesteld houdt het elkaar besmetten niet tegen, het neemt de klachten wel weg, dat maakt het dus een individueel gewin want qua collectief bereik je er niks mee. Kunnen we het dan gewoon niet gooien op eigen risico? Als jij je niet laat vaccineren en je raakt besmet, en je ontwikkelt ernstige klachten dan is het je eigen schuld. Het is niet de taak van overheden om dit voor jou te bepalen. Het lijkt me dat iedereen wel zelf kan nadenken, dat hoeft een overheid niet te doen. Bovendien zit het wel snor hier met de vaccinatiebereidheid.quote:
Nog erger ik heb nog kaartjes liggen voor roadburn 2020 die inmiddels geldig zijn voor roadburn 2022quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn sowieso nog vele duizenden mensen met festivaltickets van afgelopen jaar die komend jaar geldig zijn. Dat doet ook iets met de opbrengst van zo'n festival natuurlijk.
het griepvaccin zorgt daar wel voor, dus dit vaccin is maar een halffabricaat?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nogmaals;
Het vaccin betekent niet dat je niet besmettelijk bent.
Het vaccin zorgt ervoor dat mensen niet meer erg ziek worden.
In het algemeen wel, maar worden we bang gemaakt met al die monsterlijke varianten of overdrijven ze?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.
Nee het griepvaccin zorgt er ook vooral voor dat je niet ernstig verkouden wordt, daarom geven we ze ook aan riscogroepen die wel eens overlijden aan een griep. Dat betekent niet dat de gevaccineerde mensen een verkoudheidje kunnen krijgen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het griepvaccin zorgt daar wel voor, dus dit vaccin is maar een halffabricaat?
Nouja als van de honderden varianten er maar eentje (of max 3) in het nieuws komt dan valt dat bang maken toch wel mee.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In het algemeen wel, maar worden we bang gemaakt met al die monsterlijke varianten of overdrijven ze?
Je had 2021 al afgeschreven, dus wat maakt dat tempo nog uit?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Israël is idd goed om in de gaten te houden, alleen het wekt ook frustratie op, dat het in NL dan zo langzaam gaat met de vaccinaties.
Israël deelt wel alle info met de fabrikant, daarom hebben ze zoveel vaccins.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat laatste, Israel zegt dit omdat ze verwachten het hele land te hebben gehad voor begin volgende maand. Inclusief 95% van de 50+ers maar ook de rest allemaal als ze willen.
Zonder mag je dus gewoon naar kroeg , restaurants, winkels, sports school etc, als ik goed begrijp, alleen niet met 3000 man in een moshpit. Lijkt me redelijk.
Ik denk ook dat die data 'raar' is. Maar wat wel hoopvolle data is is de hoeveelheid ziekenhuisopnames/overlijdens. Er kwam als ik me goed herinner eerder vandaag een bericht dat er nu meer mensen onder de 60 in het ziekenhuis lagen dan boven de 60, en de groep boven de 60 nagenoeg helemaal gevaccineerd is. Dat houdt dus in dat de vaccinaties ziekenhuisopnames in elk geval voorkomen, anders had die kentering niet gekomen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.
Ik zeg alleen dat het nogal een rare conclusie is.
Dat er 500.000 mensen gevaccineert zijn er na 7 dagen over 14 dagen maar 500 mensen van die groep besmet zijn het met virus.
Ik bedoel wat is de kans dat je 500.000 andere mensen pakt en hoeveel er daarvan binnen 7 of 14 dagen toevallig ook covid krijgen.. Dat is toch ook gewoon onder de 1000 ofzo?
De meeste mensen krijgen toch in de komende 7 dagen geen covid? ook zonder vaccinatie.
Je moet dan eigenlijk die 500.000 gevaccinneerden blootstellen aan covid (niet doen natuurlijk) en dan kijken hoeveel er ziek worden..
Als ze wel met alle varianten aan komen zetten in het nieuws denk ik niet dat er nog iemand van schrikt.... Dus komen ze met een paar achter elkaar om de schrik er lekker in te houden.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als van de honderden varianten er maar eentje (of max 3) in het nieuws komt dan valt dat bang maken toch wel mee.
Als je zelf als gevaccineerde alleen nog klein beetje ziek kan worden maar het wel nog behoorlijk heftig door kan geven aan een ander die wellicht niet gevaccineerd is, heeft een vaccinatiebewijs toch niet zo gek veel zin?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je er niet of minder ziek van wordt heeft dat heel veel zin, ik zie de zin er ook wel van ik ben het alleen niet eens met zo'n selectie op medicijngebruik.
die andere honderd varianten zijn ook niet zo interesant de engelse wordt ineens de grootste groep dan is het logisch om er aandacht aan te besteden. Technisch gezien is de huidige pandemie een andere dan die van 2020. Ik pleit ervoor om het COVID-20 te noemenquote:Op zondag 14 februari 2021 21:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze wel met alle varianten aan komen zetten in het nieuws denk ik niet dat er nog iemand van schrikt.... Dus komen ze met een paar achter elkaar om de schrik er lekker in te houden.
Jawel als ze daar op gaan selecteren dan kom je namelijk bij zo'n evenement dus geen ongevaccineerden tegen. Alleen vind ik het gewoon een vorm van discriminatie op medicatie status die ik niet wenselijk vind.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zelf als gevaccineerde alleen nog klein beetje ziek kan worden maar het wel nog behoorlijk heftig door kan geven aan een ander die wellicht niet gevaccineerd is, heeft een vaccinatiebewijs toch niet zo gek veel zin?
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
die andere honderd varianten zijn ook niet zo interesant de engelse wordt ineens de grootste groep dan is het logisch om er aandacht aan te besteden. Technisch gezien is de huidige pandemie een andere dan die van 2020. Ik pleit ervoor om het COVID-20 te noemen
Oh zo, ja absoluut. En absoluut onwenselijk ookquote:Op zondag 14 februari 2021 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jawel als ze daar op gaan selecteren dan kom je namelijk bij zo'n evenement dus geen ongevaccineerden tegen. Alleen vind ik het gewoon een vorm van discriminatie op medicatie status die ik niet wenselijk vind.
Op zulke achterlijk grote steekproeven is dit in statistisch opzicht enorm significant.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.
Ik zeg alleen dat het nogal een rare conclusie is.
Dat er 500.000 mensen gevaccineert zijn er na 7 dagen over 14 dagen maar 500 mensen van die groep besmet zijn het met virus.
Ik bedoel wat is de kans dat je 500.000 andere mensen pakt en hoeveel er daarvan binnen 7 of 14 dagen toevallig ook covid krijgen.. Dat is toch ook gewoon onder de 1000 ofzo?
De meeste mensen krijgen toch in de komende 7 dagen geen covid? ook zonder vaccinatie.
Je moet dan eigenlijk die 500.000 gevaccinneerden blootstellen aan covid (niet doen natuurlijk) en dan kijken hoeveel er ziek worden..
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)quote:Op zondag 14 februari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.
Ik zeg nergens dat het vroeger beter was, alsof er toen geen ijzel was...quote:Op zondag 14 februari 2021 20:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, met flinke ijzel is het altijd levensgevaarlijk geweest. Met je vroeger was alles beter.
op nextstrain staat dat covid-19, 13.000 keer gemuteerd is. De varianten die in het nieuws komen zijn bijna nieuwe virussen zo hevig is de mutatie.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.
Over twee weken ziekenhuizen vol.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:19 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nog even de vondelparkpiek afwachten allen.
Ik ben niet voor eigen risico en ik ben niet voor dwang en drang. Ik heb vertrouwen in de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom mensen gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren. Zoals vastgesteld houdt het elkaar besmetten niet tegen, het neemt de klachten wel weg, dat maakt het dus een individueel gewin want qua collectief bereik je er niks mee. Kunnen we het dan gewoon niet gooien op eigen risico? Als jij je niet laat vaccineren en je raakt besmet, en je ontwikkelt ernstige klachten dan is het je eigen schuld. Het is niet de taak van overheden om dit voor jou te bepalen. Het lijkt me dat iedereen wel zelf kan nadenken, dat hoeft een overheid niet te doen. Bovendien zit het wel snor hier met de vaccinatiebereidheid.
Oei.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:19 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nog even de vondelparkpiek afwachten allen.
leg eens uit?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Op zulke achterlijk grote steekproeven is dit in statistisch opzicht enorm significant.
Dat is toch ook niet zo vreemd als de mensen dezelfde variant aan elkaar doorgeven.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)
Er is daar ook getest dat de meeste infecties niet vanuit het werk komen. Dat is de mooie info die je hebt als je alles sequenced.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet zo vreemd als de mensen dezelfde variant aan elkaar doorgeven.
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?
Vroeg ik me ook al af, dit is meer info dan de afgelopen weken vanuit de RIVMquote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?
De cijfers dalen daar echt als een malle. Er van uitgaande dat daar die variant overheerst.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dat de Britse variant overheerst mag duidelijk zijn, maar de besmettingen rijmen momenteel niet met het model. Het is nog maar de vraag of die Britse variant zo veel besmettelijker is. In het VK maken ze zich er ook niet druk om.
Ik ga er van uit dat dat gebeurd, maar ik had wel graag meer info over dit verloop vanuit de overheid.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.
Er worden nog niet genoeg getallen gedeeldquote:Op zondag 14 februari 2021 21:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dat gebeurd, maar ik had wel graag meer info over dit verloop vanuit de overheid.
Is ook duidelijk waar de besmettingen wél opgelopen worden?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is daar ook getest dat de meeste infecties niet vanuit het werk komen. Dat is de mooie info die je hebt als je alles sequenced.
Buiten.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Is ook duidelijk waar de besmettingen wél opgelopen worden?
Buiten het werk... geen idee waar dan precies.quote:
Nee, ik vraag gewoon open...quote:Op zondag 14 februari 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten.
Maar laat maar hangen als dit zulke rare info is dan zal ik er wel mn mond over houden.
Ik weet de setting van jouw werk niet en waarom die sequencing gedaan wordtquote:Op zondag 14 februari 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten het werk... geen idee waar dan precies.
De cijfers lijken wereldwijd te dalen. Noord-Amerika en Europa hadden allebei een gigantische kerstpiek waarna ze zijn gaan dalen tot onder het niveau van oktober en november. Interessant hoe dat gelijk kan lopen terwijl de maatregelen in de VS geloof ik zo variabel als de pest zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
De cijfers dalen daar echt als een malle. Er van uitgaande dat daar die variant overheerst.
Heb je een linkje. Dat Lansingerland onderzoek was het laatste wat ik heb gezien en was 180* anders dan wat jij nu zegt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.
Nee iets met privacy en niet aan de neus willen hangen waar ik werk, daar wil ik mn vingers niet aan snijden.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee, ik vraag gewoon open...
Je kunt ook gewoon antwoord geven toch?
Ja ok, dat is toch ook prima om zo te zeggen. Geen probleem meequote:Op zondag 14 februari 2021 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee iets met privacy en niet aan de neus willen hangen waar ik werk, daar wil ik mn vingers niet aan snijden.
Nou nee ik vind deze info juist wel goed hoor.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten.
Maar laat maar hangen als dit zulke rare info is dan zal ik er wel mn mond over houden.
Dit inderdaad. Alles wijst erop dat die Britse mutatie helemaal niet zoveel terror brengt als voorspelt werd. Geeft niet, maar blijkbaar voelt het als gezichtsverlies om dat toe te geven ofzo.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je een linkje. Dat Lansingerland onderzoek was het laatste wat ik heb gezien en was 180* anders dan wat jij nu zegt.
Gebbetjequote:Op zondag 14 februari 2021 21:54 schreef Abyss33 het volgende:
de besmettingen vinden buiten plaats roept iemand..
vervolgens zegt iemand oh echt buiten?
" ja buiten het werk"
is dit lollig proberen te doen? ik snap hem niet.
Klinkt een beetje als het statement ik drink niet meer...
Maar ook niet minder.. (haha wat lollig).
Waar slaat dit op?
De gedachte is dat een papiertje iemand beschermd omdat die een injectie zou hebben gehad waarbij vergeten wordt dat iemands daadwerkelijk vaccinatie status komt en (mettertijd) gaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs heeft geen enkele zin want je kan elkaar nog steeds besmetten, dus wat voor meerwaarde heeft het?
Vast niet, maar ik heb twijfels over de impact van de Britse variant, en ben niet de enige. Maar ik geloof je wel als jij zegt dat het daar nu wel op zit. Dat is voor mij waardevolle anekdotische informatie. Het maakt ook dat het aannemelijker word dat er wel een derde golf(je) kan komen. Tot nu toe twijfelde ik behoorlijk aan de getoonde modellen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal wel gewoon mis zitten en die data zal wel niet bestaan... sorry dat ik erover begon.
Nouja, het grootste probleem is dat er in de berichtgeving wordt uitgegaan van het model.... En dat dat model ofwel niet met werkelijke cijfers getoetst wordt danwel de informatie gedeeld.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Alles wijst erop dat die Britse mutatie helemaal niet zoveel terror brengt als voorspelt werd. Geeft niet, maar blijkbaar voelt het als gezichtsverlies om dat toe te geven ofzo.
En dus krijgen we nog wat weken langer huisarrest.
Ik zei de meeste besmettingen lopen de mensen buiten het werk op.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:54 schreef Abyss33 het volgende:
de besmettingen vinden buiten plaats roept iemand..
vervolgens zegt iemand oh echt buiten?
" ja buiten het werk"
is dit lollig proberen te doen? ik snap hem niet.
Klinkt een beetje als het statement ik drink niet meer...
Maar ook niet minder.. (haha wat lollig).
Waar slaat dit op?
Dat is natuurlijk helemaal niet de enige manier om zoiets te ontwerpen en te presenteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
De gedachte is dat een papiertje iemand beschermd omdat die een injectie zou hebben gehad waarbij vergeten wordt dat iemands daadwerkelijk vaccinatie status komt en (mettertijd) gaat.
Papiertjes hebben hier pas waarde wanneer men op elke gewenst moment kan vaststellen dat iemand a) niet besmet is en b) voldoende antilichamen van c) de juiste soort heeft.
Daartegen (re)ageren is niet gewenst omdat dit op een nogal harde manier een wensdroom verstoort.
Maar wel goed om te doen om de wens(gedachte) bij de praktijk(les) te houden.
Het is meer dat ik de corona berichtgeving van het werk helemaal niet zo naugezet volg en af en toe wat cijfers opvang en wat methoden, en het al weer een tijdje geleden is dat ik zo'n "personeel conferentie of hoe je het ook wilt noemen" bewust gezien heb maar vaak heeft een collega het wel op staan en vang ik zo af en toe wat cijfertjes op. Daarom ben ik niet honderd procent zeker van mijn zaak wat betreft deze getallen. Ik was er eigenlijk vanuitgegaan dat het vrij algemeen bekende getallen waren maar dat zijn het blijkbaar dus niet en dan is het zeker niet aan mij om er over te roeptoeteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vast niet, maar ik heb twijfels over de impact van de Britse variant, en ben niet de enige. Maar ik geloof je wel als jij zegt dat het daar nu wel op zit. Dat is voor mij waardevolle anekdotische informatie. Het maakt ook dat het aannemelijker word dat er wel een derde golf(je) kan komen. Tot nu toe twijfelde ik behoorlijk aan de getoonde modellen.
Ik snap dat je het er liever niet over wil hebben, het is ook niet jouw taak om "het volk" te informeren, dat zal een andere afdeling zijn gok ik
Ok prima. begrijp het.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zei de meeste besmettingen lopen de mensen buiten het werk op.
Toen kwam de vraag waar dan wel.
Het antwoord daarop was buiten... (het werk)
Dat was geen bewuste grap ofzo en ik bedoel in die context met buiten gewoon "niet op het werk". Viel gewoon een beetje raar. Mijn excusses.
Als je de rest van het gesprek leest is de term buiten niet zo raar... maar ik verbeterde mij in een tweede bericht door er buiten het werk bij te zeggen, omdat ik door de reactie merkte dat het fout geintrepeteerd werd.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ok prima. begrijp het.
Ik las ineens dat je zegt Ja de besmettingen lopen buiten op en vervolgens zegt ja buiten het werk.
Vond ik nogal flauw.. In deze discussie roepen dat je het buiten oploopt..
En dan zegt nee niet buiten.. buiten het werk.. leek een of andere flauwe woordgrap.
Normaal zeg je niet ineens in een losstaand bericht dat de besmettingen buiten oploopt. tenzij je daadwerkelijk buiten bedoelt..
Dan zou je normaal even die context erbij geven. dat je bedoelt buiten het werk. wat dus niks met de buitenlucht te maken heeft
Dat letterlijk papier of digitaal als registratie is net zo fraudegevoelig als in wijwater piesen (ik beken de zegeningen die ik ooit zo heb uitgestraald). Punt is dat informatie te vervalsen is en niet gelijk is aan de concrete status die het zou moeten vertegenwoordigen voor het doel.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal niet de enige manier om zoiets te ontwerpen en te presenteren.
Sowieso is een papieren vaccinatiebewijs een minder aannemelijke eerste focus, zal vast digitaal worden en real time opvraagbaar qua status
Joh no problemquote:Op zondag 14 februari 2021 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je de rest van het gesprek leest is de term buiten niet zo raar... maar ik verbeterde mij in een tweede bericht door er buiten het werk bij te zeggen, omdat ik door de reactie merkte dat het fout geintrepeteerd werd.
Alles kan uiteraard, dat geldt ook voor paspoorten, pinpassen en en enquote:Op zondag 14 februari 2021 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat letterlijk papier of digitaal als registratie is net zo fraudegevoelig als in wijwater piesen (ik beken de zegeningen die ik ooit zo heb uitgestraald). Punt is dat informatie te vervalsen is en niet gelijk is aan de concrete status die het zou moeten vertegenwoordigen voor het doel.
Even wat grof rekenwerk:quote:Op zondag 14 februari 2021 21:32 schreef Abyss33 het volgende:
le
[..]
leg eens uit?
dat er van de 500.000 gevaccineerden er 500 mensen binnen een week besmet raken, zegt toch nog weinig over de rest van die 500.000? ze zijn toch niet allemaal blootgesteld aan het virus,
Daarom lijkt mij het juist nog niet erg een hoopgevend resultaat.
want we kunnen een reken som maken. in nederland raken er hoeveel mensen besmet met het virus in een week?
4000 x 7 = 28000
op een bevolking van 17 miljoen.
pak je dan een groep van 500.000 zou dat aantal dus gedeeld moeten worden door 34
dan zit je op 800 besmettingen. 800 mensen van de 500.000 ongevaccineerden in nederland worden ongeveer besmet in 7 dagen tijd.
Als je dan zegt in Israel blijkt dat 500 van de gevaccineerden na 7 dagen besmet raakten.
Dan noem ik dat niet echt schokkend weinig?
mm, in Belgie en Duitsland hebben ze het ook strenger gemaakt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dat de Britse variant overheerst mag duidelijk zijn, maar de besmettingen rijmen momenteel niet met het model. Het is nog maar de vraag of die Britse variant zo veel besmettelijker is. In het VK maken ze zich er ook niet druk om.
Ik zie dit helemaal voor me. Volstrekt in lijn met hoe het nu gaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:33 schreef Oliver23 het volgende:
Kijkend in de glazen bol zie ik:
Rutte en De Jonge op 23 februari moeilijk toegeven dat de Britse variant niet op ramkoers is zoals Jaap van Dissel voorspelde en dat ze er naast zaten. Toch kondigt Rutte aan dat de Lockdown + avondklok voor alle zekerheid wordt verlengd tot en met zondag 14 maart 23:59.
Dan wordt de avondklok afgeschaft, de niet essentieel winkels gaan weer open, contactberoepen ook weer open (behalve sekswerkers) en de droge horeca en sportscholen mogen ook weer open. En uiteraard het voortgezet onderwijs gaat weer open.
Voor bioscopen, theaters en pretparken wordt de dinsdag na Pasen genoemd als heropening.
En dan hoop Rutte uiteraard als Nederland naar de stembus gaan, dat we hem allemaal als een verlosser zien als we onze stem gaan uitbrengen in het stemhokje
Dat is toch diezelfde vrouw die met andere virologen op onderzoek ging in Wuhan en met als eindresultaat kwam dat ze het niet wisten waar Covid nu precies vandaag kwamquote:Op zondag 14 februari 2021 22:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Eucalypta zegt net bij op1 dat we binnenkort het kantelpunt mee gaan maken, de Britse purge gaat dan los, nog 2 weken...
Veel maatregelen zijn enkel ingesteld om een gevoel te verkopen dat we echt iets aan het doen zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:48 schreef Cynicio het volgende:
[..]
De cijfers lijken wereldwijd te dalen. Noord-Amerika en Europa hadden allebei een gigantische kerstpiek waarna ze zijn gaan dalen tot onder het niveau van oktober en november. Interessant hoe dat gelijk kan lopen terwijl de maatregelen in de VS geloof ik zo variabel als de pest zijn.
En daarna nog 2 weken?quote:Op zondag 14 februari 2021 22:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Eucalypta zegt net bij op1 dat we binnenkort het kantelpunt mee gaan maken, de Britse purge gaat dan los, nog 2 weken...
quote:Op zondag 14 februari 2021 22:31 schreef Wirelessmouse het volgende:
Zelfs dan.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zelf als gevaccineerde alleen nog klein beetje ziek kan worden maar het wel nog behoorlijk heftig door kan geven aan een ander die wellicht niet gevaccineerd is, heeft een vaccinatiebewijs toch niet zo gek veel zin?
Je vergeet nog even dat ze ook nog andere varianten in de pot hebben waar ze weer beleid op kunnen maken en angst over kunnen zaaien.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:33 schreef Oliver23 het volgende:
Rutte en De Jonge op 23 februari moeilijk toegeven dat de Britse variant niet op ramkoers is zoals Jaap van Dissel voorspelde en dat ze er naast zaten. Toch kondigt Rutte aan dat de Lockdown + avondklok voor alle zekerheid wordt verlengd tot en met zondag 14 maart 23:59.
Dan wordt de avondklok afgeschaft, de niet essentieel winkels gaan weer open, contactberoepen ook weer open (behalve sekswerkers) en de droge horeca en sportscholen mogen ook weer open. En uiteraard het voortgezet onderwijs gaat weer open.
Voor bioscopen, theaters en pretparken wordt de dinsdag na Pasen genoemd als heropening.
En dan hoop Rutte uiteraard als Nederland naar de stembus gaan, dat we hem allemaal als een verlosser zien als we onze stem gaan uitbrengen in het stemhokje
No way dat ze de droge horeca al gaan openen voor de verkiezingen. Er komt ook geen perspectief voor bioscopen en pretparken. Niet dan al. We mogen al blij zijn als ze de avondklok op dat moment gedumpt hebben. Ze hebben het de afgelopen weken zo gebracht dat we daar al heel blij mee mogen zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:33 schreef Oliver23 het volgende:
ze gaan helemaal niks toegeven. ze hebben een perfect werkend systeem als cijfers goed uitvallen is de verklaring.. Ja we zeiden het toch,.. Die avondklok werkt zo goed.. dat zien we nu.. de cijfers vallen gelukkig mee.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je vergeet nog even dat ze ook nog andere varianten in de pot hebben waar ze weer beleid op kunnen maken en angst over kunnen zaaien.
gelukkig geen gele ster, dat zou pas echt erg zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:03 schreef ludovico het volgende:
Vaccinatiepaspoort... Men is gestoord.
Nee, het gaat mij er dat een bewijs van vacccinatie in welke vorm dan ook, geen betekenis heeft.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:13 schreef Molo het volgende:
[..]
Alles kan uiteraard, dat geldt ook voor paspoorten, pinpassen en en en
Papier is echter vrij statisch en digitaal kan het dynamisch gemaakt worden. Daar ging het je net om toch?
Jij hebt het door!quote:Op zondag 14 februari 2021 22:45 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
ze gaan helemaal niks toegeven. ze hebben een perfect werkend systeem als cijfers goed uitvallen is de verklaring.. Ja we zeiden het toch,.. Die avondklok werkt zo goed.. dat zien we nu.. de cijfers vallen gelukkig mee.
Als het tegenvalt zegt men.. Kijk die variant is echt zo gevaarlijk..
Voor elk scenario hebben ze al een perfecte verklaring en iedereen trapt er in..
die ja, ook zei ze dat ze 4 weken in quarantaine had gezeten in China inclusief bubble.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:35 schreef Oliver23 het volgende:
[..]
Dat is toch diezelfde vrouw die met andere virologen op onderzoek ging in Wuhan en met als eindresultaat kwam dat ze het niet wisten waar Covid nu precies vandaag kwam
het lijkt dat ze een vaste poule hebben bij Op1 van virologen, dan zij, dan ab, dan hij etc.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:35 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
En daarna nog 2 weken?
Knap dat ze het allemaal zo zeker weten.
Het is het voorzrogsprincipe dat instanties en organisaties letterlijk dwingt te waarschuwen en restricties op te leggen. Het is niet eens meer een keuze. Heel logisch verder wanneer je bedenkt dat niet waarschuwen of voorkomen, iemand verweten kan worden. Welkom in de wereld van wij "zorgen voor u" of ongeacht wat iemand zelf daarvan vindt. Dit gaat in de toekomst nog wel erger worden naarmarte men meer data krijgt om te kunnen toepassen.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:
gladheid wat een onzin.
de betutteling tot een hoogtepunt.
vroeger keek je gewoon naar het weer of deed je een stap buiten en zag je dat het glad was dus dan deal je ermee.
Tegenwoordig moet blijhbaar alles worden voorgekouwd.. Ja het wordt gllad dus Noodalarm. code rood. Pas op ! . Mensen het is glad.. we gaan dicht.. minder treinen . minder dat..
Het is echt te gek voor woorden.. Alsof je al die onzin nodig hebt om te begrijpen wanneer iets gevaarlijks is..
Prima als je even het meld in het nieuws. van kans op gladheid..
Maar nu gaat alles een beetje op steroids.. Alsof we totale idioten zijn en we elke dag aan de buis gekluisterd moeten zijn om te horen wat we vandaag wel of niet meer mogen
met houdt nu rekening met de zkh bezetting, dus probeert men zoveel ongelukken te voorkomen.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:40 schreef Abyss33 het volgende:
gladheid wat een onzin.
de betutteling tot een hoogtepunt.
vroeger keek je gewoon naar het weer of deed je een stap buiten en zag je dat het glad was dus dan deal je ermee.
Tegenwoordig moet blijhbaar alles worden voorgekouwd.. Ja het wordt gllad dus Noodalarm. code rood. Pas op ! . Mensen het is glad.. we gaan dicht.. minder treinen . minder dat..
Het is echt te gek voor woorden.. Alsof je al die onzin nodig hebt om te begrijpen wanneer iets gevaarlijks is..
Prima als je even het meld in het nieuws. van kans op gladheid..
Maar nu gaat alles een beetje op steroids.. Alsof we totale idioten zijn en we elke dag aan de buis gekluisterd moeten zijn om te horen wat we vandaag wel of niet meer mogen
Maar wel een geelboekje en hippe QR code op je BlauweTand. Men is in de coulissen al naarstig bezig hoe dit kan worden gefaciliteerd en gestroomlijnd. Erg eng allemaal.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:49 schreef THEFXR het volgende:
[..]
gelukkig geen gele ster, dat zou pas echt erg zijn.
wel direct na de verkiezingen, kiezersbedrog incoming?quote:Op zondag 14 februari 2021 22:42 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Je vergeet nog even dat ze ook nog andere varianten in de pot hebben waar ze weer beleid op kunnen maken en angst over kunnen zaaien.
voelt Duits aan, daar waar ze de wetenschap hebben misbruikt om de mensen zoveel mogelijk angst in te boezemen.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:52 schreef Abyss33 het volgende:
Het is inderdaad pure manupilatie..
Zulke heftige maatregelen nemen en dan als je iets terug brengt lijkt het alsof het ineens een toegave is..
Nou kijk we trekken die avondklok terug..
Dus wees blij..
dat zijn gewoon taktieken.
Stel je wil bepaalde maatregelen die blijvend zijn..
Wat doe je dan? je maakt eerst het publiek warm over nog strengere maatregeklen dan dat je eigenlijk wil.
Vervolgens voer je die hele strenge maatregelen in..
Waardoor de hele beleving ineens is gekandelt en en je die maatregelen wat je eigenlijk wou invoeren. ineens heel ligt lijken..
Mensen snappen dat niet zo snel natuurlijk.
Stel ik wil voor een appel 50 cent betalen.
Dan is het slim op te beginnen over hoe belangrijk en speciaal appels wel niet zijn en hoog inzetten met 5 euro wil ik ervoor betalen..
uiteindelijk ben je zover dat je zegt ok vooruit jij wint.. Ik doe water bij de wijn en vraag maar 1 euro ervoor.
Het lijkt dan alsof je eenb goede deal hebt. Maar eigenlijk betaal je nog het dubbele dan oorspronkelijke insteek..
Zo gaat het een beetje met die maatregelen..
Zoveel angst. en hoog inzetten waardoor ineens een maatregel als een mondkapje heel normaal lijkt.. Terwijl het in andere omstandigheden echt buiten propotioneel zou zijn.
Nee, die weercodes is al langer schering en inslag. Kan mij nog een keer herinneren jaren geleden, ook code rood of oranje. Ik moest echt de weg op. Iedereen was thuisgebleven, maar het was een graden of 5 warmer gebleven dan voorspeld. Dat was lekker doorrijden op een lege autoweg.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
met houdt nu rekening met de zkh bezetting, dus probeert men zoveel ongelukken te voorkomen.
weet je nog met die app en al die privacy/data lekken zorgen?. is de app veilig en de GGD zo lek als een mandje. Heb die app zelf niet.quote:Op zondag 14 februari 2021 23:02 schreef Vallon het volgende:
[..]
Maar wel een geelboekje en hippe QR code op je BlauweTand. Men is in de coulissen al naarstig bezig hoe dit kan worden gefaciliteerd en gestroomlijnd. Erg eng allemaal.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |