De cijfers lijken wereldwijd te dalen. Noord-Amerika en Europa hadden allebei een gigantische kerstpiek waarna ze zijn gaan dalen tot onder het niveau van oktober en november. Interessant hoe dat gelijk kan lopen terwijl de maatregelen in de VS geloof ik zo variabel als de pest zijn.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:41 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
De cijfers dalen daar echt als een malle. Er van uitgaande dat daar die variant overheerst.
Heb je een linkje. Dat Lansingerland onderzoek was het laatste wat ik heb gezien en was 180* anders dan wat jij nu zegt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.
Nee iets met privacy en niet aan de neus willen hangen waar ik werk, daar wil ik mn vingers niet aan snijden.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:47 schreef Molo het volgende:
[..]
Nee, ik vraag gewoon open...
Je kunt ook gewoon antwoord geven toch?
Ja ok, dat is toch ook prima om zo te zeggen. Geen probleem meequote:Op zondag 14 februari 2021 21:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nee iets met privacy en niet aan de neus willen hangen waar ik werk, daar wil ik mn vingers niet aan snijden.
Nou nee ik vind deze info juist wel goed hoor.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten.
Maar laat maar hangen als dit zulke rare info is dan zal ik er wel mn mond over houden.
Dit inderdaad. Alles wijst erop dat die Britse mutatie helemaal niet zoveel terror brengt als voorspelt werd. Geeft niet, maar blijkbaar voelt het als gezichtsverlies om dat toe te geven ofzo.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:48 schreef ludovico het volgende:
[..]
Heb je een linkje. Dat Lansingerland onderzoek was het laatste wat ik heb gezien en was 180* anders dan wat jij nu zegt.
Gebbetjequote:Op zondag 14 februari 2021 21:54 schreef Abyss33 het volgende:
de besmettingen vinden buiten plaats roept iemand..
vervolgens zegt iemand oh echt buiten?
" ja buiten het werk"
is dit lollig proberen te doen? ik snap hem niet.
Klinkt een beetje als het statement ik drink niet meer...
Maar ook niet minder.. (haha wat lollig).
Waar slaat dit op?
De gedachte is dat een papiertje iemand beschermd omdat die een injectie zou hebben gehad waarbij vergeten wordt dat iemands daadwerkelijk vaccinatie status komt en (mettertijd) gaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs heeft geen enkele zin want je kan elkaar nog steeds besmetten, dus wat voor meerwaarde heeft het?
Vast niet, maar ik heb twijfels over de impact van de Britse variant, en ben niet de enige. Maar ik geloof je wel als jij zegt dat het daar nu wel op zit. Dat is voor mij waardevolle anekdotische informatie. Het maakt ook dat het aannemelijker word dat er wel een derde golf(je) kan komen. Tot nu toe twijfelde ik behoorlijk aan de getoonde modellen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:50 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik zal wel gewoon mis zitten en die data zal wel niet bestaan... sorry dat ik erover begon.
Nouja, het grootste probleem is dat er in de berichtgeving wordt uitgegaan van het model.... En dat dat model ofwel niet met werkelijke cijfers getoetst wordt danwel de informatie gedeeld.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:53 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Alles wijst erop dat die Britse mutatie helemaal niet zoveel terror brengt als voorspelt werd. Geeft niet, maar blijkbaar voelt het als gezichtsverlies om dat toe te geven ofzo.
En dus krijgen we nog wat weken langer huisarrest.
Ik zei de meeste besmettingen lopen de mensen buiten het werk op.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:54 schreef Abyss33 het volgende:
de besmettingen vinden buiten plaats roept iemand..
vervolgens zegt iemand oh echt buiten?
" ja buiten het werk"
is dit lollig proberen te doen? ik snap hem niet.
Klinkt een beetje als het statement ik drink niet meer...
Maar ook niet minder.. (haha wat lollig).
Waar slaat dit op?
Dat is natuurlijk helemaal niet de enige manier om zoiets te ontwerpen en te presenteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:57 schreef Vallon het volgende:
[..]
De gedachte is dat een papiertje iemand beschermd omdat die een injectie zou hebben gehad waarbij vergeten wordt dat iemands daadwerkelijk vaccinatie status komt en (mettertijd) gaat.
Papiertjes hebben hier pas waarde wanneer men op elke gewenst moment kan vaststellen dat iemand a) niet besmet is en b) voldoende antilichamen van c) de juiste soort heeft.
Daartegen (re)ageren is niet gewenst omdat dit op een nogal harde manier een wensdroom verstoort.
Maar wel goed om te doen om de wens(gedachte) bij de praktijk(les) te houden.
Het is meer dat ik de corona berichtgeving van het werk helemaal niet zo naugezet volg en af en toe wat cijfers opvang en wat methoden, en het al weer een tijdje geleden is dat ik zo'n "personeel conferentie of hoe je het ook wilt noemen" bewust gezien heb maar vaak heeft een collega het wel op staan en vang ik zo af en toe wat cijfertjes op. Daarom ben ik niet honderd procent zeker van mijn zaak wat betreft deze getallen. Ik was er eigenlijk vanuitgegaan dat het vrij algemeen bekende getallen waren maar dat zijn het blijkbaar dus niet en dan is het zeker niet aan mij om er over te roeptoeteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:57 schreef zalkc het volgende:
[..]
Vast niet, maar ik heb twijfels over de impact van de Britse variant, en ben niet de enige. Maar ik geloof je wel als jij zegt dat het daar nu wel op zit. Dat is voor mij waardevolle anekdotische informatie. Het maakt ook dat het aannemelijker word dat er wel een derde golf(je) kan komen. Tot nu toe twijfelde ik behoorlijk aan de getoonde modellen.
Ik snap dat je het er liever niet over wil hebben, het is ook niet jouw taak om "het volk" te informeren, dat zal een andere afdeling zijn gok ik
Ok prima. begrijp het.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:59 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Ik zei de meeste besmettingen lopen de mensen buiten het werk op.
Toen kwam de vraag waar dan wel.
Het antwoord daarop was buiten... (het werk)
Dat was geen bewuste grap ofzo en ik bedoel in die context met buiten gewoon "niet op het werk". Viel gewoon een beetje raar. Mijn excusses.
Als je de rest van het gesprek leest is de term buiten niet zo raar... maar ik verbeterde mij in een tweede bericht door er buiten het werk bij te zeggen, omdat ik door de reactie merkte dat het fout geintrepeteerd werd.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:05 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ok prima. begrijp het.
Ik las ineens dat je zegt Ja de besmettingen lopen buiten op en vervolgens zegt ja buiten het werk.
Vond ik nogal flauw.. In deze discussie roepen dat je het buiten oploopt..
En dan zegt nee niet buiten.. buiten het werk.. leek een of andere flauwe woordgrap.
Normaal zeg je niet ineens in een losstaand bericht dat de besmettingen buiten oploopt. tenzij je daadwerkelijk buiten bedoelt..
Dan zou je normaal even die context erbij geven. dat je bedoelt buiten het werk. wat dus niks met de buitenlucht te maken heeft
Dat letterlijk papier of digitaal als registratie is net zo fraudegevoelig als in wijwater piesen (ik beken de zegeningen die ik ooit zo heb uitgestraald). Punt is dat informatie te vervalsen is en niet gelijk is aan de concrete status die het zou moeten vertegenwoordigen voor het doel.quote:Op zondag 14 februari 2021 22:01 schreef Molo het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk helemaal niet de enige manier om zoiets te ontwerpen en te presenteren.
Sowieso is een papieren vaccinatiebewijs een minder aannemelijke eerste focus, zal vast digitaal worden en real time opvraagbaar qua status
Joh no problemquote:Op zondag 14 februari 2021 22:07 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je de rest van het gesprek leest is de term buiten niet zo raar... maar ik verbeterde mij in een tweede bericht door er buiten het werk bij te zeggen, omdat ik door de reactie merkte dat het fout geintrepeteerd werd.
Alles kan uiteraard, dat geldt ook voor paspoorten, pinpassen en en enquote:Op zondag 14 februari 2021 22:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Dat letterlijk papier of digitaal als registratie is net zo fraudegevoelig als in wijwater piesen (ik beken de zegeningen die ik ooit zo heb uitgestraald). Punt is dat informatie te vervalsen is en niet gelijk is aan de concrete status die het zou moeten vertegenwoordigen voor het doel.
Even wat grof rekenwerk:quote:Op zondag 14 februari 2021 21:32 schreef Abyss33 het volgende:
le
[..]
leg eens uit?
dat er van de 500.000 gevaccineerden er 500 mensen binnen een week besmet raken, zegt toch nog weinig over de rest van die 500.000? ze zijn toch niet allemaal blootgesteld aan het virus,
Daarom lijkt mij het juist nog niet erg een hoopgevend resultaat.
want we kunnen een reken som maken. in nederland raken er hoeveel mensen besmet met het virus in een week?
4000 x 7 = 28000
op een bevolking van 17 miljoen.
pak je dan een groep van 500.000 zou dat aantal dus gedeeld moeten worden door 34
dan zit je op 800 besmettingen. 800 mensen van de 500.000 ongevaccineerden in nederland worden ongeveer besmet in 7 dagen tijd.
Als je dan zegt in Israel blijkt dat 500 van de gevaccineerden na 7 dagen besmet raakten.
Dan noem ik dat niet echt schokkend weinig?
mm, in Belgie en Duitsland hebben ze het ook strenger gemaakt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dat de Britse variant overheerst mag duidelijk zijn, maar de besmettingen rijmen momenteel niet met het model. Het is nog maar de vraag of die Britse variant zo veel besmettelijker is. In het VK maken ze zich er ook niet druk om.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |