Op zulke achterlijk grote steekproeven is dit in statistisch opzicht enorm significant.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.
Ik zeg alleen dat het nogal een rare conclusie is.
Dat er 500.000 mensen gevaccineert zijn er na 7 dagen over 14 dagen maar 500 mensen van die groep besmet zijn het met virus.
Ik bedoel wat is de kans dat je 500.000 andere mensen pakt en hoeveel er daarvan binnen 7 of 14 dagen toevallig ook covid krijgen.. Dat is toch ook gewoon onder de 1000 ofzo?
De meeste mensen krijgen toch in de komende 7 dagen geen covid? ook zonder vaccinatie.
Je moet dan eigenlijk die 500.000 gevaccinneerden blootstellen aan covid (niet doen natuurlijk) en dan kijken hoeveel er ziek worden..
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)quote:Op zondag 14 februari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.
Ik zeg nergens dat het vroeger beter was, alsof er toen geen ijzel was...quote:Op zondag 14 februari 2021 20:37 schreef Caland het volgende:
[..]
Mwah, met flinke ijzel is het altijd levensgevaarlijk geweest. Met je vroeger was alles beter.
op nextstrain staat dat covid-19, 13.000 keer gemuteerd is. De varianten die in het nieuws komen zijn bijna nieuwe virussen zo hevig is de mutatie.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:16 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.
Over twee weken ziekenhuizen vol.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:19 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nog even de vondelparkpiek afwachten allen.
Ik ben niet voor eigen risico en ik ben niet voor dwang en drang. Ik heb vertrouwen in de Nederlandse bevolking.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:59 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Ik zie niet in waarom mensen gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren. Zoals vastgesteld houdt het elkaar besmetten niet tegen, het neemt de klachten wel weg, dat maakt het dus een individueel gewin want qua collectief bereik je er niks mee. Kunnen we het dan gewoon niet gooien op eigen risico? Als jij je niet laat vaccineren en je raakt besmet, en je ontwikkelt ernstige klachten dan is het je eigen schuld. Het is niet de taak van overheden om dit voor jou te bepalen. Het lijkt me dat iedereen wel zelf kan nadenken, dat hoeft een overheid niet te doen. Bovendien zit het wel snor hier met de vaccinatiebereidheid.
Oei.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:19 schreef Caland het volgende:
[ twitter ]
Nog even de vondelparkpiek afwachten allen.
leg eens uit?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:17 schreef galantis het volgende:
[..]
Op zulke achterlijk grote steekproeven is dit in statistisch opzicht enorm significant.
Dat is toch ook niet zo vreemd als de mensen dezelfde variant aan elkaar doorgeven.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)
Er is daar ook getest dat de meeste infecties niet vanuit het werk komen. Dat is de mooie info die je hebt als je alles sequenced.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:36 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Dat is toch ook niet zo vreemd als de mensen dezelfde variant aan elkaar doorgeven.
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:18 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Meer dan 65% van de gesequencte corona virussen op mijn werk (waar iedereen die getest wordt ook gewoon gesequenct wordt) is inmiddels de engelse variant. (en dat was aan het begin van het jaar nog een paar procent)
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?
Vroeg ik me ook al af, dit is meer info dan de afgelopen weken vanuit de RIVMquote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef ludovico het volgende:
[..]
Interessante info waarom wordt dat niet gedeeld en lijkt de nieuwste update vanuit de staat grondslag te vinden in een model uit december?
De cijfers dalen daar echt als een malle. Er van uitgaande dat daar die variant overheerst.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:38 schreef Discombobulate het volgende:
Dat de Britse variant overheerst mag duidelijk zijn, maar de besmettingen rijmen momenteel niet met het model. Het is nog maar de vraag of die Britse variant zo veel besmettelijker is. In het VK maken ze zich er ook niet druk om.
Ik ga er van uit dat dat gebeurd, maar ik had wel graag meer info over dit verloop vanuit de overheid.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:39 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Natuurlijk wordt die info wel gewoon gedeeld, daarop worden onder andere die modellen gemaakt.
Er worden nog niet genoeg getallen gedeeldquote:Op zondag 14 februari 2021 21:42 schreef zalkc het volgende:
[..]
Ik ga er van uit dat dat gebeurd, maar ik had wel graag meer info over dit verloop vanuit de overheid.
Is ook duidelijk waar de besmettingen wl opgelopen worden?quote:Op zondag 14 februari 2021 21:37 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Er is daar ook getest dat de meeste infecties niet vanuit het werk komen. Dat is de mooie info die je hebt als je alles sequenced.
Buiten.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:44 schreef Molo het volgende:
[..]
Is ook duidelijk waar de besmettingen wl opgelopen worden?
Buiten het werk... geen idee waar dan precies.quote:
Nee, ik vraag gewoon open...quote:Op zondag 14 februari 2021 21:45 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten.
Maar laat maar hangen als dit zulke rare info is dan zal ik er wel mn mond over houden.
Ik weet de setting van jouw werk niet en waarom die sequencing gedaan wordtquote:Op zondag 14 februari 2021 21:46 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Buiten het werk... geen idee waar dan precies.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |