Het is een mooi drangmiddel.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs heeft geen enkele zin want je kan elkaar nog steeds besmetten, dus wat voor meerwaarde heeft het?
ok.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:47 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Het wordt nu in 2022 pas beter, en daarna in 2023en dan nog wordt dit soort realisme weggezet als BNW, ze creëeren liever valse hoop voor zichzelf en zetten oogkleppen op om de situatie beter te kunnen verkroppen.
Als je er niet of minder ziek van wordt heeft dat heel veel zin, ik zie de zin er ook wel van ik ben het alleen niet eens met zo'n selectie op medicijngebruik.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Een vaccinatiebewijs heeft geen enkele zin want je kan elkaar nog steeds besmetten, dus wat voor meerwaarde heeft het?
kan lowlands ook failliet gaan? niet dat ik het wil, maar dit jaar wordt het niet gehouden, die artiesten hebben normaal agenda's van een jaar of meer.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds wel issues met een vaccinatiebewijs bij evenementen hoor, betekent dat straks dat we een lowlands hebben met alleen maar 60+ers en risico groepen. Of hebben we straks vriendengroepen waarvan de mensen die die wat dichter bij de zorg werken wel naar een festival mogen maar anderen niet...
Ik zou er minder problemen mee hebben als iedereen een vaccin heeft kunnen hebben halen maar daarvoor vind ik het nogal een lastige maatregel.
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:50 schreef THEFXR het volgende:
[..]
mm, je onderschat virussen, soms komen ze terug met wraak. Hopen dat het deze niet is.
Sowieso is het in de livemuziek business één grote clusterfuck, er zijn nu allemaal lente festivals die verplaatsen naar data in de zomer maar dat is helemaal niet haalbaar omdat er dan al zomerfestivals zijn. De festivals puilen over elkaar heen met de data en azen allemaal op de acts die eventueel wel kunnen spelen. Als festivals straks weer mogen ontstaar een groot ge-ellenboog. Ik ben bang dat de kleinere artiesten en festivals daarin niet kunnen competeren met de grote jongens. Ook denk ik dat straks de kaartjesprijzen helemaal de lucht in gaan.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:53 schreef THEFXR het volgende:
[..]
kan lowlands ook failliet gaan? niet dat ik het wil, maar dit jaar wordt het niet gehouden, die artiesten hebben normaal agenda's van een jaar of meer.
Of ze worden erger zoals bijvoorbeeld deze corona, die is gemuteerd in een dier en toch erg gebleken voor mensen. Het is geen gegeven dat virussen milder worden kwa ziektebeeld kijk bijvoorbeeld naar ebola en HIV, die zijn niet milder geworden hoor en vooral die eerste muteert enorm.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:49 schreef galantis het volgende:
[..]
Dat zuigen ze echt niet uit hun dikke duim, zie https://www.businessinsid(...)abi-2021-2?r=US&IR=T
[..]
Dat is het punt, dat laatste, Israel zegt dit omdat ze verwachten het hele land te hebben gehad voor begin volgende maand. Inclusief 95% van de 50+ers maar ook de rest allemaal als ze willen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik heb nogsteeds wel issues met een vaccinatiebewijs bij evenementen hoor, betekent dat straks dat we een lowlands hebben met alleen maar 60+ers en risico groepen. Of hebben we straks vriendengroepen waarvan de mensen die die wat dichter bij de zorg werken wel naar een festival mogen maar anderen niet...
Ik zou er minder problemen mee hebben als iedereen een vaccin heeft kunnen hebben halen maar daarvoor vind ik het nogal een lastige maatregel.
Ik zie niet in waarom mensen gedwongen moeten worden om zich te laten vaccineren. Zoals vastgesteld houdt het elkaar besmetten niet tegen, het neemt de klachten wel weg, dat maakt het dus een individueel gewin want qua collectief bereik je er niks mee. Kunnen we het dan gewoon niet gooien op eigen risico? Als jij je niet laat vaccineren en je raakt besmet, en je ontwikkelt ernstige klachten dan is het je eigen schuld. Het is niet de taak van overheden om dit voor jou te bepalen. Het lijkt me dat iedereen wel zelf kan nadenken, dat hoeft een overheid niet te doen. Bovendien zit het wel snor hier met de vaccinatiebereidheid.quote:
Nog erger ik heb nog kaartjes liggen voor roadburn 2020 die inmiddels geldig zijn voor roadburn 2022quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Janneke141 het volgende:
Er zijn sowieso nog vele duizenden mensen met festivaltickets van afgelopen jaar die komend jaar geldig zijn. Dat doet ook iets met de opbrengst van zo'n festival natuurlijk.
het griepvaccin zorgt daar wel voor, dus dit vaccin is maar een halffabricaat?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:51 schreef DonDruiper het volgende:
[..]
Nogmaals;
Het vaccin betekent niet dat je niet besmettelijk bent.
Het vaccin zorgt ervoor dat mensen niet meer erg ziek worden.
In het algemeen wel, maar worden we bang gemaakt met al die monsterlijke varianten of overdrijven ze?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:56 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik ben zeker geen expert, maar zoals ik het begrijp worden virussen juist over het algemeen milder van aard naarmate ze muteren.
Nee het griepvaccin zorgt er ook vooral voor dat je niet ernstig verkouden wordt, daarom geven we ze ook aan riscogroepen die wel eens overlijden aan een griep. Dat betekent niet dat de gevaccineerde mensen een verkoudheidje kunnen krijgen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:00 schreef THEFXR het volgende:
[..]
het griepvaccin zorgt daar wel voor, dus dit vaccin is maar een halffabricaat?
Nouja als van de honderden varianten er maar eentje (of max 3) in het nieuws komt dan valt dat bang maken toch wel mee.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:01 schreef THEFXR het volgende:
[..]
In het algemeen wel, maar worden we bang gemaakt met al die monsterlijke varianten of overdrijven ze?
Je had 2021 al afgeschreven, dus wat maakt dat tempo nog uit?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:48 schreef THEFXR het volgende:
[..]
Israël is idd goed om in de gaten te houden, alleen het wekt ook frustratie op, dat het in NL dan zo langzaam gaat met de vaccinaties.
Israël deelt wel alle info met de fabrikant, daarom hebben ze zoveel vaccins.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:59 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Dat is het punt, dat laatste, Israel zegt dit omdat ze verwachten het hele land te hebben gehad voor begin volgende maand. Inclusief 95% van de 50+ers maar ook de rest allemaal als ze willen.
Zonder mag je dus gewoon naar kroeg , restaurants, winkels, sports school etc, als ik goed begrijp, alleen niet met 3000 man in een moshpit. Lijkt me redelijk.
Ik denk ook dat die data 'raar' is. Maar wat wel hoopvolle data is is de hoeveelheid ziekenhuisopnames/overlijdens. Er kwam als ik me goed herinner eerder vandaag een bericht dat er nu meer mensen onder de 60 in het ziekenhuis lagen dan boven de 60, en de groep boven de 60 nagenoeg helemaal gevaccineerd is. Dat houdt dus in dat de vaccinaties ziekenhuisopnames in elk geval voorkomen, anders had die kentering niet gekomen.quote:Op zondag 14 februari 2021 20:58 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Je begrijpt mijn punt niet. Ik zeg niet dat de resultaten niet kloppen.
Ik zeg alleen dat het nogal een rare conclusie is.
Dat er 500.000 mensen gevaccineert zijn er na 7 dagen over 14 dagen maar 500 mensen van die groep besmet zijn het met virus.
Ik bedoel wat is de kans dat je 500.000 andere mensen pakt en hoeveel er daarvan binnen 7 of 14 dagen toevallig ook covid krijgen.. Dat is toch ook gewoon onder de 1000 ofzo?
De meeste mensen krijgen toch in de komende 7 dagen geen covid? ook zonder vaccinatie.
Je moet dan eigenlijk die 500.000 gevaccinneerden blootstellen aan covid (niet doen natuurlijk) en dan kijken hoeveel er ziek worden..
Als ze wel met alle varianten aan komen zetten in het nieuws denk ik niet dat er nog iemand van schrikt.... Dus komen ze met een paar achter elkaar om de schrik er lekker in te houden.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:04 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Nouja als van de honderden varianten er maar eentje (of max 3) in het nieuws komt dan valt dat bang maken toch wel mee.
Als je zelf als gevaccineerde alleen nog klein beetje ziek kan worden maar het wel nog behoorlijk heftig door kan geven aan een ander die wellicht niet gevaccineerd is, heeft een vaccinatiebewijs toch niet zo gek veel zin?quote:Op zondag 14 februari 2021 20:52 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Als je er niet of minder ziek van wordt heeft dat heel veel zin, ik zie de zin er ook wel van ik ben het alleen niet eens met zo'n selectie op medicijngebruik.
die andere honderd varianten zijn ook niet zo interesant de engelse wordt ineens de grootste groep dan is het logisch om er aandacht aan te besteden. Technisch gezien is de huidige pandemie een andere dan die van 2020. Ik pleit ervoor om het COVID-20 te noemenquote:Op zondag 14 februari 2021 21:11 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Als ze wel met alle varianten aan komen zetten in het nieuws denk ik niet dat er nog iemand van schrikt.... Dus komen ze met een paar achter elkaar om de schrik er lekker in te houden.
Jawel als ze daar op gaan selecteren dan kom je namelijk bij zo'n evenement dus geen ongevaccineerden tegen. Alleen vind ik het gewoon een vorm van discriminatie op medicatie status die ik niet wenselijk vind.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:12 schreef Molo het volgende:
[..]
Als je zelf als gevaccineerde alleen nog klein beetje ziek kan worden maar het wel nog behoorlijk heftig door kan geven aan een ander die wellicht niet gevaccineerd is, heeft een vaccinatiebewijs toch niet zo gek veel zin?
Ik wil eerst het bewijs zien dat deze variant echt zo erg overheerst. Tot nu toe gaat het gewoon om schattingen en dat is geen bewijs. Men denkt, men vreest. Maar men heeft nog niks bewezen.quote:Op zondag 14 februari 2021 21:13 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
die andere honderd varianten zijn ook niet zo interesant de engelse wordt ineens de grootste groep dan is het logisch om er aandacht aan te besteden. Technisch gezien is de huidige pandemie een andere dan die van 2020. Ik pleit ervoor om het COVID-20 te noemen
Oh zo, ja absoluut. En absoluut onwenselijk ookquote:Op zondag 14 februari 2021 21:14 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
Jawel als ze daar op gaan selecteren dan kom je namelijk bij zo'n evenement dus geen ongevaccineerden tegen. Alleen vind ik het gewoon een vorm van discriminatie op medicatie status die ik niet wenselijk vind.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |