Even in de categorie, de massa dom houden. Maar op dit moment is de beste strategie nog steeds om massaal te vaccineren en te hopen dat een dekking al kan leiden tot een milder verloop. En dat ga je niet bereiken om bij elke mutatie het verhaal te herhalen dat het vaccin daarvoor misschien niet meer goed werkt.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:08 schreef Vallon het volgende:
[..]
Iets van 13.000 sinds Wuhan als formeel geïdentificeerd in de databanken te verdelen in ruwweg 30 hoofdstromen waar nu 5 stuks expliciet zorgen geven omdat ze significante wijzigingen bevatten hebben in het Spike-Proteïne dat "het vaccin" (ws) zwakker doet (uit)werken. Best wel leuk om te grasduinen in die genetische data waarbij ik denk dat er er wel meer zorgen zijn dan mensen (nu, willen) weten. Corona en met name Sars-Cov2 dat Covid19 veroorzaak is een echte shape-shifter die de kat voor de muis speelt.
De zorgen zijn op meerdere manier uitlegbaar en vooral afhankelijk wie je dan spreekt. Mutaties die ernstiger zijn voor mensen (zg. omdat het virus effectiever is) maar het is naast click-bait "nieuws" om zaken te rechtvaardigen vooral omdat het de veelgeprezen werking van vaccins ondergraaft.
Nou ja, soms zie je wel eens een enkele ergens die dat wel letterlijk zegt, zoals die gast die ook in sage zit die gisteren in de mail zie dat "lichte beperkingen zoals mondkapjes in het ov en binnen misschien voor eeuwig blijven want het virus wordt endemisch". Ik moet er niet aan denken. Dat was een letterlijk citaat. Nu weet ik dat dat één sage expert is en dat er voor elk daarvan minstens 10 zo niet 20 zoveel te vinden zijn ook uit die groep of ons omt etc die zeggen dat dat absoluut niet zo is, dus het is een hele kleine minderheid, en politici hoor ik het al helemaal niet roepen op misschien een enkele gek ergens achteraf na, maar ze zijn er dus wel.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 20:02 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe dan ook bedoelt niemand ooit dat de maatregelen nooit meer weg gaan.
Hou dat in gedachten en plemp niet ieder artikel dat je verkeerd kunt interpreteren hier neer met de vraag of ze nu toch wel echt zeggen dat de maatregelen nooit weg gaan. Ze gaan zeker weg.
Het komt vooral uit onzekerheid. De meesten hebben helemaal geen behoefte aan diepgaande gesprekken of theorieën waar zij zelf geen invloed op hebben.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:40 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
nog steeds..
erger nog zelfs.
alles wat maar tegen de maatregelen is. of twijfels erbij hebt,. ben je een wappie of gekkie of complotdenker..
Mensen vinden dat prachtig om te zeggen want dan hoeven ze de discussie niet aan, wegzetten is veel makkelijk en dan met elkaar lekker kletsen van kijk wat een gekkies ...
Na SARS was het in veel Aziatische landen veel gebruikelijker dat er bij recepties desinfectie pompjes aanwezig waren. Het zou mij niet verbazen als zoiets er wel inslijt nu. Ook was daar het gebruik van mondmaskers al wijdverbreider, maar het zou me niet verbazen als er volgend jaar nog een aantal die dingen gewoon vrijwillig blijft dragen. Eerlijk gezegd valt het mij ook op dat we bij ons thuis geen ziekte meer hebben meegemaakt dit jaar, terwijl mijn dochter een jaar geleden, eind februari, met haar derde oorontsteking van dat seizoen bij de huisarts zat. Toen nog met de huisarts over corona gehad trouwens, het viel me op dat ze zich er toen nog niet echt in verdiept had.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:15 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Nou ja, soms zie je wel eens een enkele ergens die dat wel letterlijk zegt, zoals die gast die ook in sage zit die gisteren in de mail zie dat "lichte beperkingen zoals mondkapjes in het ov en binnen misschien voor eeuwig blijven want het virus wordt endemisch". Ik moet er niet aan denken. Dat was een letterlijk citaat. Nu weet ik dat dat één sage expert is en dat er voor elk daarvan minstens 10 zo niet 20 zoveel te vinden zijn ook uit die groep of ons omt etc die zeggen dat dat absoluut niet zo is, dus het is een hele kleine minderheid, en politici hoor ik het al helemaal niet roepen op misschien een enkele gek ergens achteraf na, maar ze zijn er dus wel.
Maar goed, als ze het niet letterlijk zeggen precies zo zullen ze het wel niet bedoelen ja.
En als 95% zegt dat alle beperkingen weer weg gaan, de politiek zweert het, de hele tweede kamer van vvd tot sgp en d66 tot PvdA wil het, en het ruime meerendeel van de bevolking snakt er ook naar (meer dan driekwart), moet ik me idd misschien gewoon niet gek laten maken en vertrouwen houden dat het goedkomt...
is helemaal niet waar.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:13 schreef Vallon het volgende:
[..]
Griep/Influenza is echt een totaal ander virus die ook anders (uit)werkt met als gemeenschappelijk factor dat het snel door (v)luchtig contact besmet en mensen door maatregelen de kans verkleinen voor besmetting.
De vergelijking gaat niet verder dan dat die griep mensen ook ziek kan maken. Daarna houdt de vergelijking net als daarbij gebruikte vaccins en bestrijdingsaanpak echt op.
Probleem is dat statistiek redeneert in kansberekening voor de groep terwijl één enkel virusdeeltje al genoeg is om een individu tot übersuperspreader te maken. Telkens als een virusgeneratie zichzelf (in ca 10 uur 1000voudig) repliceert ontstaan er in 1:100.000 gevallen een mutatie waarvan wederom in 1:100:000 versies een variant is het redt naar een volgende te besmetten persoon.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:24 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
Ik denk dat het het gewoon puur statistiek is of er een mutatie komt met een sequentie die om het vaccin gaat. Hoe meer besmetting hoe groter de kans op een mutatie. Geen idee hoe die statistiek qua P en N eruit zou zien en hoe realistisch het is. Ik acht de kans in elk geval zeer aanwezig.
De vraag is mee hoe de politiek en maatschappij gaat reageren op het gegeven dat er een mutant is waar je opnieuw ziek van kan worden en waar kwetsbaren en ouderen aan kunnen overlijden. Zouden wij het dan weer accepteren dat ons leven voor ten minste 1 jaar wordt stilgelegd zodat het vaccin kan worden aangepast, geproduceerd, gedistribueerd en tot slot gevaccineerd kan worden?
Nofi prima om het er niet over te hebben maar ga niet MSM nabazelen dat Covid19 net zoiets is als de griep e.d. noch kun je de vaccinatiestrategieën vergelijken. Ja dat iemand hoofdpijn, koorts krijgt etc.etc. zijn symptomen die daarmee niet gelijk zijn aan wat dus een ziekte veroorzaakt.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
is helemaal niet waar.
zijn veel meer vergelijkingen, ik noem maar de ziekte verschijnselen, die zijn ook vergelijkbaar.
Maar goed daar wil ik het niet eens over hebben..
Mijn punt was meer dat de stelling. Stel iedereen neemt de griepprik.. Zou het griepvirus dat seizoen minder heftig zijn onder de bevolking als iedereen de prik neemt?
Ik gok van wel toch? althans dat is het idee van de griepprik..
Dus dan is het toch niet gek om te zeggen, als mensen roepen van ja vaccinatie van hele bevolking is zo belangrijk want dan help je dat het virus niet zo heftig om zich heen slaat.
In hoeverre is dit niet het geval bij de griep dan?
Help je door de griepprik te nemen niet dat de griep minder om zich heen slaat?
Is de griep even heftig als 90% van de bevolking in een seizoen de prik neemt tegenover dat 10% hem neemt?
Had m'n vader laatst ook. Zelfscan in de AH, hij had iets van advocaat gepakt en gescand, maar eenmaal bij de kassa was het ondertussen net acht uur geweest en mocht hij het niet afrekenen.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 23:05 schreef popje het volgende:
Oh net ook; ik deed nog even snel boodschappen op weg naar huis. Toen ik ging afrekenen was het iets voor achten, maar toen daadwerkelijk wilde afrekenen was het iets na achten en kon ik het kwart flesje wijn wat ik morgen voor mijn gerecht nodig heb weer inleveren... moet ik nog een keer morgen naar de Appie.
Wat een zinloze maatregel is dit toch
Ja, want griepvaccins werken minder goed bij ouderen en houden nog veel minder verspreiding tegen.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:25 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
is helemaal niet waar.
zijn veel meer vergelijkingen, ik noem maar de ziekte verschijnselen, die zijn ook vergelijkbaar.
Maar goed daar wil ik het niet eens over hebben..
Mijn punt was meer dat de stelling. Stel iedereen neemt de griepprik.. Zou het griepvirus dat seizoen minder heftig zijn onder de bevolking als iedereen de prik neemt?
Ik gok van wel toch? althans dat is het idee van de griepprik..
Dus dan is het toch niet gek om te zeggen, als mensen roepen van ja vaccinatie van hele bevolking is zo belangrijk want dan help je dat het virus niet zo heftig om zich heen slaat.
In hoeverre is dit niet het geval bij de griep dan?
Help je door de griepprik te nemen niet dat de griep minder om zich heen slaat?
Is de griep even heftig als 90% van de bevolking in een seizoen de prik neemt tegenover dat 10% hem neemt?
Ik ga er zeker van uit dat een minderheid maar misschien wel 10-20 procent ze vrijwillig blijft dragen. Maar dan is het dus géén maatregel of beperking.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:23 schreef zalkc het volgende:
[..]
Na SARS was het in veel Aziatische landen veel gebruikelijker dat er bij recepties desinfectie pompjes aanwezig waren. Het zou mij niet verbazen als zoiets er wel inslijt nu. Ook was daar het gebruik van mondmaskers al wijdverbreider, maar het zou me niet verbazen als er volgend jaar nog een aantal die dingen gewoon vrijwillig blijft dragen. Eerlijk gezegd valt het mij ook op dat we bij ons thuis geen ziekte meer hebben meegemaakt dit jaar, terwijl mijn dochter een jaar geleden, eind februari, met haar derde oorontsteking van dat seizoen bij de huisarts zat. Toen nog met de huisarts over corona gehad trouwens, het viel me op dat ze zich er toen nog niet echt in verdiept had.
Omdat vuurwerk politiek gezien toch al op de rand van de afgrond stond. Corona was een een goed excuus voor het laatste duwtje.quote:Op zondag 14 februari 2021 01:49 schreef leolinedance het volgende:
Huisartsenposten overbelast door ongelukken op het ijs
https://www.telegraaf.nl/(...)ngelukken-op-het-ijs
Waarom is schaatsen niet verboden, en was vuurwerk afsteken met oud en nieuw dat wel?
Ik denk dat de beperkingen wel blijven, zie Australië waar na een paar nieuwe gevallen weer een heleboel dicht gaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 01:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ga er zeker van uit dat een minderheid maar misschien wel 10-20 procent ze vrijwillig blijft dragen. Maar dan is het dus géén maatregel of beperking.
Persoonlijk wil ik gewoon mensen kunnen zien lachen, huilen etc. Ik mis gezichten zijn. Daarnaast zijn ze uncomfy en bestaat elke 2 minuten ofzo m'n bril waardoor ik niets zie met die krengen en de hele tijd goed moet doen. Het doet je ook de hele tijd herinneren dat Het Gevaar er is en dat je dus op moet blijven letten, op events enzo zie ik medebezoekers als gevaar ipv leuk persoon om gesprek mee te beginnen en vrienden mee te maken. Bad. Kortom, ik haat ze, prima om nu te dragen maar zodra het niet meer verplicht is verbrand ik ze ritueel. En dan wil ik best af en toe een verkoudheid oplopen - het zal me jeuken.
Dus, prima als jij het wilt doen - en een minderheid zal daar misschien idd voor kiezen, wie weet - maar wat ik bedoel is dat het straks weer gewoon een keuze moet zijn en niet een verplichting.
En zelf ga ik dan gewoon weer exact zo leven als hiervoor, want dat was gewoon leuk, vrij, sociaal en gezellig, en 99,9% van mn vriendenkring zegt hetzelfde.
Zodra het niet meer verplicht is is het geen maatregel/beperking meer, en daar wacht ik op. Dan kan de mijne in de bin. Wat jij doet moet je uiteraard zelf weten 😁😉
In Tanzania doet met net of het überhaupt niet bestaat.quote:Op zondag 14 februari 2021 00:47 schreef mir1986 het volgende:
[ twitter ]
De mensen in Brazilië liggen op het strand en zijn daar niet bang. Wij moeten weer bang gemaakt worden voor een nieuwe variant, aangezien de Britse variant niet werkte.
Wel frappant dat Rutte nu een maand voor de verkiezingen aangeeft dat hij eerder naar corona criticasters had moeten luisteren. Stemmen winnen???
Ik ken enkel zulke mensen in de boomer+ generatie. Verder is het een generalisatie die in werkelijkheid niet op gaat.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 21:27 schreef Predator40 het volgende:
[..]
het materialisme is de laatste jaren wel steeds erger geworden ja.....en maar klagen.
bijna niemand is "tevreden" meer, met een nieuwe auto en 3 luxe vakanties per jaar.
terwijl we het echt wel heel erg goed hebben in nederland.
The median age in Tanzania is 18.0 years.quote:Op zondag 14 februari 2021 06:12 schreef Elan het volgende:
[..]
In Tanzania doet met net of het überhaupt niet bestaat.
Denk dat je de keuzes daar om alles gewoon open te stellen eerder mag interpreteren als puur economische noodzaak dan als wat anders.
Ik hoop het niet, zeg. Ik blijf het een naar gezicht vinden.quote:Op zondag 14 februari 2021 01:10 schreef eragon2890 het volgende:
[..]
Ik ga er zeker van uit dat een minderheid maar misschien wel 10-20 procent ze vrijwillig blijft dragen.
Beweer je nu dat een vaccinatie in het algemeen werkt door de weerstand een beetje op te krikken en niet specifiek bescherming biedt voor het virus waar het voor is?quote:Op zaterdag 13 februari 2021 22:58 schreef Vallon het volgende:
[..]
Die gaat er geheid komen zo die er al niet is. Dan zullen wetenschappers over elkaar heen buitelen met stellen dat dit normaal is en "men" alleen FF nieuwe vaccin-varianten hoeft aan te passen voor mutaties om die er als oplossing voortaan doorheen te gaan jassen.
Interessant is dat de nu "werkende" vaccins heel specifiek op één klein onderdeeltje (Spike) afweer gaat uitlokken en mensen die dan varianten "overleven" dat ws ook prima zonder dat op maat gemaakte vaccin zouden hebben overleefd.
Een functie van relatief kort geleden beetje ziek worden (al of niet door vaccins) is dat die niet zozeer afweer veroorzaken voor de ziekte als wel dat het lichaam alert wordt voor zaken die het ziek kan maken.
O.a. de functie om ziekjes te worden van bv een lichte verkoudheid zodat de ingedutte lichaamsafweer weer actiever gaat worden op veel ernstiger ziektekiemen en virussen.
Wat dan nu gebeurd met vaccins, is alle het goede - wat het ook doet - dan "ineens" dan dankzij het vaccin waarmee aangetoond wordt at het nodig is zonder te willen bedenken dat een verkoudheid m.n. fitte mensen ook juist weerstand geeft. Het is als wennen aan hitte, koude of inspanning.
NOSquote:Afgelopen nacht heeft de politie op verschillende plekken in Nederland bijeenkomsten beëindigd. Deze zijn vanwege de coronaregels op dit moment niet toegestaan.
In Ritthem in Zeeland werden twee mensen aangehouden en 84 aanwezigen kregen een bekeuring. Ook werd geluidsapparatuur in beslag genomen.
In Nijmegen was een groot vreugdevuur aan de gang op woonwagenkamp Teersdijk. Bij het beëindigen van het feest werden drie mensen opgepakt, en werden er boetes uitgeschreven voor het overtreden van de avondklok, meldt de Gelderlander. Het vreugdevuur werd geblust door de brandweer.
Ook in de duinen bij Zandvoort waren meer dan 100 jongeren samengekomen. De politie heeft hen naar huis gestuurd. Of hierbij mensen zijn aangehouden of bekeurd is niet bekend.
Over het voorval schreef de politie op Facebook: "Nou beste ouders, kijk anders even wat jullie lieve kinders allemaal achter hebben gelaten! Wij hebben een bestelbus vol met afval even voor hen opgeruimd!"
"MSM nabazelen dat covid net zoiets is als de griep."quote:Op zondag 14 februari 2021 00:50 schreef Vallon het volgende:
[..]
Nofi prima om het er niet over te hebben maar ga niet MSM nabazelen dat Covid19 net zoiets is als de griep e.d. noch kun je de vaccinatiestrategieën vergelijken. Ja dat iemand hoofdpijn, koorts krijgt etc.etc. zijn symptomen die daarmee niet gelijk zijn aan wat dus een ziekte veroorzaakt.
Wat je doet is het beeld van een druk vliegveld gebruiken om uit te leggen dat het in de Efteling ook druk is en de prijzen van een broodje daarom verklaarbaar dezelfde zijn.
Tijd voor meer j&jquote:
Is nu normaal.quote:Op zondag 14 februari 2021 08:18 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik hoop het niet, zeg. Ik blijf het een naar gezicht vinden.
Ik denk dat jij vooral geen beleidsmaker moet worden..quote:Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
Dit is dan de dank voor het versoepelen van maatregelen voor jongeren:
[..]
NOS
Meteen weer terugdraaien.
En dan nog kan je je blijkbaar niet permitteren om het virus simpelweg te negeren:quote:Op zondag 14 februari 2021 07:49 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
The median age in Tanzania is 18.0 years.
Hoeveel jongeren liggen op de IC?
Als je land bijna enkel uit jonge mensen bestaat hoef je ook weinig te doen, dan heb je ook geen staatsinfuus nodig.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan nog kan je je blijkbaar niet permitteren om het virus simpelweg te negeren:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2368218
Landen zonder serieuze coronabeperkingen zijn doorgaans arme landen, waar een staatsinfuus voor ondernemers gewoon geen optie is. En men dus maar noodgedwongen gewoon aan het werk gaat.
Overigens lagen de stranden hier ook vol afgelopen zomer, om nog maar te zwijgen over de schaatsgekkies nu dus zo interessant is een druk strand in Brazilië ook weer niet
Nee joh, hooibaal is de nationale topictroll, welkom terug hooibaal!quote:Op zondag 14 februari 2021 09:30 schreef Abyss33 het volgende:
[..]
Ik denk dat jij vooral geen beleidsmaker moet worden..
Leest een nieuwsartikel over illegaal feest en roept gelijk maatregelen terug draaien..
Beetje kortzichtig en niet erg genuanceerd of wel? de groep jongeren zijn wat paar miljoen mensen?
Ben jij zo iemand die straks een nieuwsartikel leest dat een 80 jarige vrouw 5 flessen jenever heeft gejat, dan roept.. kijk nou al die oma's en ouderen, allemaal zuiplappen en dieven.. allemaal opsluiten
"schaatsgekkies"quote:Op zondag 14 februari 2021 09:32 schreef Elan het volgende:
[..]
En dan nog kan je je blijkbaar niet permitteren om het virus simpelweg te negeren:
https://amp-nos-nl.cdn.am(...)nos.nl%2Fl%2F2368218
Landen zonder serieuze coronabeperkingen zijn doorgaans arme landen, waar een staatsinfuus voor ondernemers gewoon geen optie is. En men dus maar noodgedwongen gewoon aan het werk gaat.
Overigens lagen de stranden hier ook vol afgelopen zomer, om nog maar te zwijgen over de schaatsgekkies nu dus zo interessant is een druk strand in Brazilië ook weer niet
In een vredige, normale situatie is polderen een prachtig model. Maar in tijden van crisis niet echt.quote:Op zaterdag 13 februari 2021 17:15 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik vond dit artikel behoorlijk ontluisterend: Zo raakte Nederland achterop bij het vaccineren
De vraag is of onze vaccinatiesnelheid samenhangt met ons startpunt: later starten om het daarna sneller te kunnen doen. Als dat niet zo is, dan is die late start vooral pijnlijk. En ik kan me voorstellen dat de duur van de opstartfase variabel is: het ene land kan sneller benodigde aanpassingen maken dan het andere. Onze logheid door het poldermodel is begrijpelijk fel bekritiseerd de laatste tijd. Al blijf ik zelf wel fan van het polderen.
Mwah, ik weet het niet. Je moet ook na een crisis weer met elkaar verder, dat wordt nogal eens vergeten.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:40 schreef theunderdog het volgende:
[..]
In een vredige, normale situatie is polderen een prachtig model. Maar in tijden van crisis niet echt.
Vreemde tactiek van China ook. Waarom niet gewoon open kaart spelen??quote:Op zaterdag 13 februari 2021 18:08 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Er is sowieso iets aan het handje. Snap echt niet dat Koopmans e.d. zich hier amper écht druk om maken. Enige wat er uit komt is: "Ja, misschien was het politiek, maar laten we niet speculeren" en daar blijft het dan vervolgens bij. Je moet er keihard op hameren en als je het niet krijgt gewoon weer naar huis gaan en als WHO de hele boel internationaal veroordelen. Zeggen van dat China geen open kaart speelt en de onderzoekers niet goed onderzoek kon laten doen.
China en open kaart.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:47 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Vreemde tactiek van China ook. Waarom niet gewoon open kaart spelen??
Daarom heb ik het ook over 'tijdens'. Een crisis vraagt om snel en efficiënt beleid. Niet om debat nummer 140.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:43 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Mwah, ik weet het niet. Je moet ook na een crisis weer met elkaar verder, dat wordt nogal eens vergeten.
Alsof wat er tijdens een crisis gebeurt geen invloed heeft op wat erna komt.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:56 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Daarom heb ik het ook over 'tijdens'. Een crisis vraagt om snel en efficiënt beleid. Niet om debat nummer 140.
Tijdelijk wel, ja. Maar we zitten nu eenmaal in een crisis. Blijven polderen en daarmee ook erg langzaam en foutief vaccineren, heeft nog veel grotere gevolgen.quote:Op zondag 14 februari 2021 09:59 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Alsof wat er tijdens een crisis gebeurt geen invloed heeft op wat erna komt.
Dat.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:00 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Tijdelijk wel, ja. Maar we zitten nu eenmaal in een crisis. Blijven polderen en daarmee ook erg langzaam en foutief vaccineren, heeft nog veel grotere gevolgen.
Dat vuurwerkverbod had een hele andere doelstelling dan corona / druk op de zorg bestrijding.quote:Op zondag 14 februari 2021 01:49 schreef leolinedance het volgende:
Huisartsenposten overbelast door ongelukken op het ijs
https://www.telegraaf.nl/(...)ngelukken-op-het-ijs
Waarom is schaatsen niet verboden, en was vuurwerk afsteken met oud en nieuw dat wel?
https://www.spiegel.de/wi(...)3e-b3ef-406506523c4cquote:Coronanieuws zondag: Michael Kretschmer sluit paasvakantie in Duitsland uit
+++ Corona nieuws +++
Kretschmer sluit paasvakantie in Duitsland uit
De Saksische premier ziet geen kans voor paastoerisme.
De Saksische premier Michael Kretschmer ( CDU ) heeft duidelijk de paasvakantie in Duitsland en restaurantbezoeken afgewezen. 'Ik ben voor het spreken van waarheden. Helaas kan er dit jaar geen paasvakantie zijn in Duitsland ”, aldus Kretschmer van“ Bild am Sonntag ”. »Te veel mobiliteit, bijvoorbeeld door reizen en toerisme in april, is gif. We zouden alles vernietigen wat we sinds half december hebben bereikt ”, zei de premier.
Een voortijdige "terugkeer naar de normale toestand zoals in de herfst" leidt tot een "explosie van het aantal besmettingen zoals in november en december. Het resultaat zou in het voorjaar een harde lockdown zijn. Dat moeten we absoluut vermijden. ”Het losmaken moet zorgvuldig en stap voor stap gebeuren, zei Kretschmer. »Ook restaurants en hotels in Saksen zullen tijdens Pasen gesloten moeten zijn. De voorstellingen in operahuizen en theaters kunnen op zijn vroegst na Pasen worden hervat. "
Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan?quote:Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS
Met een strategie en planquote:Op zondag 14 februari 2021 10:03 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat.
In tijden van oorlog en nood/crisis heb je als land sterke en daadkrachtige leiders nodig.
Misschien bedoelt hij de basisschoolkinderen die weer naar school mogen.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan?Ik noem het nou niet echt een versoepeling dat Rutte met jongeren in gesprek zou gaan.
Hooibaal wil ook even wat zeggen joh,.. laat 'm maarquote:Op zondag 14 februari 2021 10:34 schreef DeVerzamelaar het volgende:
[..]
Help me even, welke maatregelen zijn onlangs versoepeld voor jongeren dan?Ik noem het nou niet echt een versoepeling dat Rutte met jongeren in gesprek zou gaan.
Welke versoepelingen?quote:Op zondag 14 februari 2021 09:16 schreef hooibaal het volgende:
[..]
NOS
https://www.ad.nl/binnenl(...)e-feestjes~a7bf9b8a/quote:Een groep van lockdown-sceptische parlementsleden heeft de Britse premier Boris Johnson laten weten dat de coronabeperkingen in het land eind april volledig moeten zijn opgeheven, meldt Sky News. Volgens de Britse nieuwszender heeft de covidherstelgroep CRG aan Johnson geschreven dat er 'geen rechtvaardiging' zal zijn om de beperkingen voort te zetten zodra alle 50-plussers zijn ingeënt.
Van meer dan zestig parlementsleden uit Johnsons eigen conservatieve partij wordt aangenomen dat ze de brief hebben gesteund. Daarin wordt gesteld dat de premier zich moet houden aan een tijdschema voor het beëindigen van de lockdown, aldus Sky. De CRG beschreef de heropening van de Engelse scholen op 8 maart als een 'nationale prioriteit', en zei dat kroegen en restaurants tegen Pasen op een coronaveilige manier moeten kunnen openen.
,,Covid is een ernstige ziekte en we moeten die onder controle houden. Net als corona veroorzaken lockdowns en beperkingen echter enorme sociale en gezondheidsschade en hebben ze een enorme impact op het levensonderhoud van mensen", schrijft de groep. ,,Het vaccin geeft ons immuniteit tegen Covid, maar het moet ons ook permanente immuniteit geven tegen Covid-gerelateerde lockdowns en beperkingen."
Wat een rapalje, die feestende basisschool kinderen inderdaad. Hoe durven ze.quote:Op zondag 14 februari 2021 10:36 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Misschien bedoelt hij de basisschoolkinderen die weer naar school mogen.
Ze beginnen ook steeds jonger met feesten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |